net zoals rokenquote:Op maandag 23 mei 2016 18:24 schreef JubaUrbicus het volgende:
dik zijn moet men niet normaal vinden en ook niet tolereren.
Verrassend weer.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:17 schreef aloa het volgende:
De foto is van model Tess Holliday voor een evenement van een Australische feministische organisatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 mei 2016 18:27 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Verrassend weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.je verwacht het niet inderdaad
godverdetyfus.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:26 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is wel waar die hashtag voor is ja...
Lief gezichtje.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:26 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Afgaand op de kreten van het voetvolk hier, heeft Facebook een punt te pakken.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:55 schreef luxerobots het volgende:
Waarom bemoeit facebook zich ermee als een dik meisje wordt gebruik om een event te promoten?
De overgrote meerderheid van de modellen is slank/dun, er gebeurt hier niets strafbaars, lijkt me dat facebook er weinig mee te maken heeft.
Ben jij haar arts?quote:Op maandag 23 mei 2016 19:02 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit is een levensbedreigende vorm van obesitas
Ze is springlevend, hč. Zoals zoveel mensen met een postuur als het hare.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:17 schreef SpecialK het volgende:
Dat is geen plus size meer. Dat is dodelijke obesitas.
Vooralsnog. Er is een reden dat je dit soort mensen maar zelde met grijze haren ziet.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ze is springlevend, hč. Zoals zoveel mensen met een postuur als het hare.
Waar zeg ik dat er iets verboden moet worden? Als Facebook haar afbeelding niet willen tonen op hun bloedeigen website. Hun eigendom. Dan hebben ze daarin alle recht. Als ze het willen tonen, ook.quote:Waarom zou haar beeltenis verboden moeten worden?
Software die foto's automatisch beoordeeld. Deze foto bevat teveel huidskleur dus men gaat ervan uit dat het een naaktfoto is.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:55 schreef luxerobots het volgende:
Waarom bemoeit facebook zich ermee als een dik meisje wordt gebruik om een event te promoten?
De overgrote meerderheid van de modellen is slank/dun, er gebeurt hier niets strafbaars, lijkt me dat facebook er weinig mee te maken heeft.
Vanwaar dan deze tekst?quote:Op maandag 23 mei 2016 19:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Software die foto's automatisch beoordeeld. Deze foto bevat teveel huidskleur dus men gaat ervan uit dat het een naaktfoto is.
Ik had de OP niet gelezen.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vanwaar dan deze tekst?
''Volgens het advertentieteam bij Facebook mag de foto niet worden gebruikt, omdat mensen bij het zien ervan "slecht over zichzelf denken".
graag spoiler de volgende keer (wel een maat-je meer spoiler vermoed ik)quote:Op maandag 23 mei 2016 18:26 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk zijn ze bang dat mensen met een BMI van 75 zich nog meer gaan volproppen doordat ze denken dat het volkomen normaal is ofzo om je hart letterlijk kapot te laten drukken door de rest van je lichaam.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vanwaar dan deze tekst?
''Volgens het advertentieteam bij Facebook mag de foto niet worden gebruikt, omdat mensen bij het zien ervan "slecht over zichzelf denken".
Sorry, ik probeerde het nog maar het paste niet.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:30 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
graag spoiler de volgende keer (wel een maat-je meer spoiler vermoed ik)
volgens mij kunnen ze net als tegenwoordig die foto's op pakje sigaretten heel goed inzetten bij anti-obesitas campagnes of campagnes voor superfoods etcquote:Op maandag 23 mei 2016 19:28 schreef luxerobots het volgende:
ditquote:
exactly my thoughts!quote:Op maandag 23 mei 2016 18:53 schreef egeltje1985 het volgende:
Waarom zouden mensen bij t zien van die foto slecht over zichzelf denken? Eerder goed toch.
quote:Op maandag 23 mei 2016 18:57 schreef Ringo het volgende:
Ha, de kudde half-afgetrainde vinexapen hier vindt het 'vies'..
Je wilde weer even je stokpaardjes van stal halen.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:59 schreef Ringo het volgende:
Categorie esthetisch geconditioneerde leasebakpaupers.
Dik zijn niet ongezondquote:Op maandag 23 mei 2016 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Allemaal oordelen over deze mooie vrouw. Ik zou jullie nog wel eens willen spreken als je voorbij de puberteit bent. Opeens kom je enorm aan van wat eerder normaal was. Dik zijn is niet eens ongezond en toch behandelen mensen je alsof je ziek bent. Het is echt heel moeilijk om van de kilo's af te komen en dan krijg je ook nog eens van die kutopmerkingen naar je hoofd.
ach ja... kutopmerkingen krijg je altijd wel. Wie of wat je ook bent. Maar goed, dikke mensen hebben wel een olifantenhuid dus moeten er wel tegen kunnenquote:Op maandag 23 mei 2016 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Allemaal oordelen over deze mooie vrouw. Ik zou jullie nog wel eens willen spreken als je voorbij de puberteit bent. Opeens kom je enorm aan van wat eerder normaal was. Dik zijn is niet eens ongezond en toch behandelen mensen je alsof je ziek bent. Het is echt heel moeilijk om van de kilo's af te komen en dan krijg je ook nog eens van die kutopmerkingen naar je hoofd.
Oh ja joh?quote:Op maandag 23 mei 2016 19:17 schreef SpecialK het volgende:
Grappig dat het feministische sjw friendly facebook deze fout begaat.
Wetenschap:quote:Op maandag 23 mei 2016 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
quote:Op maandag 23 mei 2016 21:54 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Wetenschap:
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa055643?query=prevarrow
"with the risk of death increasing by 20 to 40 percent among overweight persons"
http://www.livescience.co(...)rs.html?cmpid=514645quote:Op maandag 23 mei 2016 21:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dik zijn niet ongezondmorbide obesitas geen ziekte noemen
![]()
Prima om mensen in hun waarde te laten, ook de heel erg dikke, maar dit is gelul van de hoogste plank.
Wacht maar tot jij zwanger bent geworden. Kan ik ook lachen.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:51 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ach ja... kutopmerkingen krijg je altijd wel. Wie of wat je ook bent. Maar goed, dikke mensen hebben wel een olifantenhuid dus moeten er wel tegen kunnen
Je kan op Facebook 71 verschillende soorten geslacht aangeven, naast de cis normatieve man/vrouw verdeling.quote:
Dus het posten van een wetenschappelijk artikel dat jouw statement omtrent overgewicht ontkracht is discriminatie?quote:Op maandag 23 mei 2016 22:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
http://www.livescience.co(...)rs.html?cmpid=514645
Dikke mensen krijgen minder snel medische hulp dankzij jullie soort discriminatie.
Dus het posten van een wetenschappelijk artikel waarin de belangrijkste reden voor de doden wordt gegeven negeer je maar. Jullie haat is dodelijker dan wat extra kilo's.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:16 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dus het posten van een wetenschappelijk artikel dat jouw statement omtrent overgewicht ontkracht is discriminatie?
als je die kutopmerkingen niet wilt horen moet je gewoon afvallenquote:Op maandag 23 mei 2016 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik probeer juist aan te komen. Je weet niks van mij, mijn lichaam of mijn gezondheid.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:24 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
als je die kutopmerkingen niet wilt horen moet je gewoon afvallen
leuk voor jequote:Op maandag 23 mei 2016 22:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik probeer juist aan te komen. Je weet niks van mij, mijn lichaam of mijn gezondheid.
Zeg je ook nare dingen tegen mensen met een handcap? ''Als je geen kutopmerkingen wil horen had je maar normaal geboren moeten zijn?''quote:Op maandag 23 mei 2016 22:27 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
leuk voor je
was niet persoonlijk bedoeld meer algemeen
Wat een wegkijkgedragquote:Op maandag 23 mei 2016 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Het verschil is dat 99 van de 100 keer je dik worden in de hand hebt. Elk pondje gaat immers door het mondje. Bij een handicap zoals doof of kreupel zijn, ligt dat doorgaans heel andersquote:Op maandag 23 mei 2016 22:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zeg je ook nare dingen tegen mensen met een handcap? ''Als je geen kutopmerkingen wil horen had je maar normaal geboren moeten zijn?''
Dit is ook niet een beetje dik. Dit is gewoon veelte veel vreten.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Het verschil is dat 99 van de 100 keer je dik worden in de hand hebt. Elk pondje gaat immers door het mondje. Bij een handicap zoals doof of kreupel zijn, ligt dat doorgaans heel anders
http://m.ad.nl/ad/m/nl/45(...)avigationItemId=5585quote:Blijkbaar had Cherchez La Femme echter geen toestemming om de foto van Tess Holliday te gebruiken. De organisatie had contact opgenomen met het management van het model, maar kreeg nooit een antwoord. De foto prijkt wel weer bovenaan de facebookpagina.
Ze zijn vooral bang dat hun vrouw het als vrijbrief gaat zien om flink aan te komen.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:57 schreef Ringo het volgende:
Dan zou ze wegvallen in de grijze middelmaat van standaardmodellen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 00:08 schreef wiskundenoob het volgende:
Waarom niet meteen gelijk dun gefotoshopt?
GADVERDAMME van binsbergen. Ik zeg GADVER, GADVERDAMMEquote:Op maandag 23 mei 2016 18:26 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ben de puberteit voorbij en ben inderdaad een hoop aangekomen. Was 120 kilo op mijn zwaarst en ik dacht dat ik gezond aan het leven was. Toen ging er op een moment een lampje branden. Misschien toch eens serieus kijken naar mijn eet en bewegingspatroon. En het bleek ik eet helemaal niet zo gezond en beweeg eigenlijk helemaal niet. Ik heb de auto de deur uit gedaan en ben gezonder gaan eten. inmiddels 10 jaar later al 5 jaar op 60 kilo. Dus al die mensen die zeggen ik kan het niet, ga gewoon eens serieus naar je leven kijken, want het is wel degelijk een keuze.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
De post mag dus blijven staan, maar mag met die foto niet als advertentie gebruikt worden.quote:When Cherchez La Femme appealed Facebook's decision to ban the group from promoting the post because of its "idealised physical image", Facebook replied that the picture contravened its "health and fitness policy".
"Ads may not depict a state of health or body weight as being perfect or extremely undesirable," said a spokesman for Facebook in a message to the group after it took the advert down. "Ads like these are not allowed since they make viewers feel bad about themselves."
The social network suggested that Cherchez La Femme should instead use a picture of a "relevant activity, such as running or riding a bike".
Cherchez La Femme was able to keep the original post on its page, but could not pay to promote the post while it still used the picture of Holliday. In response to bring censored, the group decided to promote the post with a picture of a plus sized woman riding a bicycle.
Terecht gecensureerd. Je krijgt als mens immers maar 1 paar netvliezen mee.quote:
Haar gezicht is dan letterlijk ook maar 0,1% van haar totale plaatje. Maar toegegeven, haar gezicht is niet lelijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 01:32 schreef theDutcher het volgende:
Je kunt lullen wat je wilt, maar ze heeft een gezicht waar menig vrouw jaloers op is/zou moeten zijn.
Pas je een beetje op, Glazenmaker? Glas kun je niet zo zwaar belasten!quote:Op maandag 23 mei 2016 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Precies, met de vrouwen in die reclame vind ik ook niet veel mis.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
De dames waar Dove mee adverteert vind ik wel een goed voorbeeld van laten zien dat ze er voor vrouwen van alle maten zijn, deze dame is ongezond dik.
Dit is niet een beetje aankomen na de puberteit, dit is wel degelijk ongezond en slecht voor je lichaam.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Allemaal oordelen over deze mooie vrouw. Ik zou jullie nog wel eens willen spreken als je voorbij de puberteit bent. Opeens kom je enorm aan van wat eerder normaal was. Dik zijn is niet eens ongezond en toch behandelen mensen je alsof je ziek bent.
Mooi stukje pussypandering, wel.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Allemaal oordelen over deze mooie vrouw.
De gemiddelde leeftijd op fok! ligt rond de 25-30 dus feitelijk gezien vrij zwak...quote:Ik zou jullie nog wel eens willen spreken als je voorbij de puberteit bent.
Eh. Zo werkt post-pubertijd niet voor de meeste mensen, he. De meeste mensen komen gewoon gezond aan en vullen hun proporties op een manier die richting normaal volwassenheid gaat. Dikker worden is vaak geassocieerd met je late-dertiger jaren voor mannen en vrouwen. Vrouwen beginnen iets jonger. Hoe dan ook komt het voor 99% van de bevolking niet eens in de buurt van het model in de OP.quote:Opeens kom je enorm aan van wat eerder normaal was.
Dik zijn is ongezond. Hoe je het ook wilt spelen. Of het nou gaat over conditie, over hoe hard je hart moet pompen om doorbloeding voor elkaar te krijgen, of het gaat om wat voor spul er in je aderen wordt rondgepompt of we het hebben over gewrichten die snel verslijten omdat ze jaren lang dat extreme gewicht moeten transporteren.quote:Dik zijn is niet eens ongezond en toch behandelen mensen je alsof je ziek bent.
Dat hangt volledig af van meerdere factoren zoals genetische aanleg, eetpatronen, wellicht psychische aandoeningen tot aan simpele discipline. Dus... het zal best wel moeilijk zijn maar niet onoverkomelijk in veel gevallen.quote:Het is echt heel moeilijk om van de kilo's af te komen
Tsja. Dat hoeft van mij ook niet per se maar daar gaat dit topic niet over natuurlijk. Daarnaast staat het mensen vrij om dingen van dingen te vinden en dingen van dingen te zeggen. In een vrij land.quote:en dan krijg je ook nog eens van die kutopmerkingen naar je hoofd.
Jij denkt dat er training nodig is om dit vies te vinden? Ik denk dat een kleine miljard jaar aan seksuele selectie wel voor heeft gezorgd dat wij voorkeuren hebben ingebakken die te maken hebben met wat in de realiteit wel en niet bevorderlijk is voor ons voortplanten.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:57 schreef Ringo het volgende:
Het gaat in elk geval over het feit dat vrouwen worden geshamed voor hun lichaam en levenskeuzes. Daar komt het feministische element bij naar voren. De suggestie is dus dat (dikke, dunne, etc..) vrouwen hier meer last van hebben dan mannen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:32 schreef FlyDutchMan het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd om van een ongezonde levensstijl een feministisch statement te maken. Dat gebeurt ook echt alleen maar bij overgewicht volgend mij.
Ik zie nog niet zo snel 'Feminism and Anorexia' of 'Feminism and Nicotine' of 'Feminisme and Auto-mutilation' want dat vinden we wel allemaal slechts dingen die je niet moet promoten.
Daarbij is het ook niet zo dat enkel bij vrouwen in de reclamewereld een oververtegenwoordiging van mensen zonder overgewicht te bespeuren is. Dus ik snap het feministisch element ervan niet.
Behalve dan dat je nauwelijks uitspraken kunt doen over het gezicht van een model, omdat er nogal wat make-up, kunstmatig licht en fotobewerking bij komt kijken.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 01:32 schreef theDutcher het volgende:
Je kunt lullen wat je wilt, maar ze heeft een gezicht waar menig vrouw jaloers op is/zou moeten zijn.
Ahaa, ik snap 'm.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het gaat in elk geval over het feit dat vrouwen worden geshamed voor hun lichaam en levenskeuzes. Daar komt het feministische element bij naar voren. De suggestie is dus dat (dikke, dunne, etc..) vrouwen hier meer last van hebben dan mannen.
De vraag is of dat waar is. En de vraag is ook wie dat shamen meer doet. Feministische initiatieven lijken zich vooral te richten op het gedrag van mannen en hoe mannen zich anders moeten gedragen. Het lijkt alleen in veel situaties mbt body-issues vooral een vrouwelijk trekje te zijn om andere vrouwen te beledigen voor hun lichaam. Naarmate iemands vorm extremere proporties aanneemt zal het meer richting 50/50 bewegen. Maar zo zullen bizar weinig mannen een vrouw die 4 of 5 kilotjes te veel is voor een modellencontract afwijzen of shamen maar zie je dat vrouwen al heel snel elkaar lopen af te fikken.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:38 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Behalve dan dat je nauwelijks uitspraken kunt doen over het gezicht van een model, omdat er nogal wat make-up, kunstmatig licht en fotobewerking bij komt kijken.
[..]
Ahaa, ik snap 'm.
Ik denk dat mensen zich vooral druk maken over het feit dat je geen mening mag hebben over hoe gezond deze vrouw is.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:45 schreef Hexagon het volgende:
Waarom maken jullie je eigenlijk zo druk om de gezondheid van deze vrouw? Moet ze zelf weten.
Van wie mag je geen mening hebben?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen zich vooral druk maken over het feit dat je geen mening mag hebben over hoe gezond deze vrouw is.
Overal hol, ja tochquote:Op maandag 23 mei 2016 18:53 schreef MrvanTrapZ het volgende:
![]()
![]()
![]()
Al die vetrollen waar je hem tussen kan proppen.
Als ze dan toch het gezicht bewerken, waarom niet de cellulitis?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:38 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Behalve dan dat je nauwelijks uitspraken kunt doen over het gezicht van een model, omdat er nogal wat make-up, kunstmatig licht en fotobewerking bij komt kijken.
[..]
Ahaa, ik snap 'm.
In het algemeen: Organisaties zoals de feministische fat-acceptance bewegingen zoals die genoemd in de OP. Je mag wel een mening hebben maar wel alleen maar een positieve.quote:
In gesprekken rondom het voorkeursuiterlijk van mannen zie ik wel uitspraken voorbij komen die mij persoonlijk wat te ver gaan. Gezette vrouwen zijn al snel zeekoeien en slankere types zijn al snel gratenpakhuizen, afhankelijk van iemands voorkeur.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De vraag is of dat waar is. En de vraag is ook wie dat shamen meer doet. Feministische initiatieven lijken zich vooral te richten op het gedrag van mannen en hoe mannen zich anders moeten gedragen. Het lijkt alleen in veel situaties mbt body-issues vooral een vrouwelijk trekje te zijn om andere vrouwen te beledigen voor hun lichaam. Naarmate iemands vorm extremere proporties aanneemt zal het meer richting 50/50 bewegen. Maar zo zullen bizar weinig mannen een vrouw die 4 of 5 kilotjes te veel is voor een modellencontract afwijzen of shamen maar zie je dat vrouwen al heel snel elkaar lopen af te fikken.
Alleen weigeren feministen een pijlen te richten op vrouwelijk gedrag want.. tsja dat zijn je klanten, he.
Omdat wat ze bewerken afhankelijk is van wat ze wel en niet willen laten zien. Als het erom gaat dat dik mooi is, dan willen ze misschien wel weergeven dat cellulitis daarbij hoort. Maar oneffenheden op het gezicht hoeven dan weer niet zo nodig.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als ze dan toch het gezicht bewerken, waarom niet de cellulitis?
Verder vraag ik me af, zijn fetisjes mode-afhankelijk? Hoe meer docu's over feeders, hoe meer er komen, zoiets? Dan is dit ook niet wenselijk.
Ik denk dat mensen wakker worden voor hun fetish als ze geconfronteerd worden met beelden maar de onderliggende verlangens zijn er al. Dus hoe meer exposure hoe meer mensen zich er mee bezig houden inderdaad.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als ze dan toch het gezicht bewerken, waarom niet de cellulitis?
Verder vraag ik me af, zijn fetisjes mode-afhankelijk? Hoe meer docu's over feeders, hoe meer er komen, zoiets? Dan is dit ook niet wenselijk.
Dat dus.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:22 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Plus-size....![]()
Dit is gewoon obese, en niet zo'n beetje ook.
En voorkeuren zijn voorkeuren.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:58 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
In gesprekken rondom het voorkeursuiterlijk van mannen zie ik wel uitspraken voorbij komen die mij persoonlijk wat te ver gaan. Gezette vrouwen zijn al snel zeekoeien en slankere types zijn al snel gratenpakhuizen, afhankelijk van iemands voorkeur.
En het lijkt een obsessie te zijn die ze vooral voor zichzelf in stand houden. De meeste mannen neuken je toch wel als je net eventjes een dikkertje bent of net te dun bent. Als het maar niet extreem wordt. Het lijkt vooral om acceptatie en dominantie onderling te gaan. Het lekkerste smatje met het moeilijkst te behalen gewicht of de lastigste proporties is de leider van het groepje.quote:Alleen, net als met bepaalde termen, wordt de discussie enigszins gekaapt door mensen die gewoon een onverantwoord lichaamsgewicht hebben en willen dat niemand daar ooit negatief over spreekt.
Ik denk wel dat vrouwen over het algemeen meer bezig zijn met lichaamsgewicht, zowel van henzelf als dat van hun vriendinnen. Heel veel vrouwen zijn "op dieet", lang voor ze ook maar in de buurt van ongezond gewicht komen.
Als Glazenmaker in het rijtje staat hebben de feministische fat-acceptance organisaties misschien wel een punt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In het algemeen: Organisaties zoals de feministische fat-acceptance bewegingen zoals die genoemd in de OP. Je mag wel een mening hebben maar wel alleen maar een positieve.
Hier op het forum: Mensen zoals Glazenmaker en Ringo
Ik kreeg van jouw posts (en vooral de gene waar ik uitgebreider op heb gereageerd) het gevoel dat je vrij intolerant was voor meningen die anders zijn dan "moedige vrouw!" en "Wat een lekkertje!". Maar het kan zijn dat ik dat verkeerd heb gelezen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als Glazenmaker in het rijtje staat hebben de feministische fat-acceptance organisaties misschien wel een punt.
Nou ja, ieder mag zijn voorkeur hebben, maar om dan de rest zeekoeien of gratenpakhuizen te noemen en/of stellen dat je al misselijk wordt als je ernaar kijkt is onnodig onaardig. Daarbij is het natuurlijk lang niet altijd zo dat iemand specifiek naar zijn voorkeuren gevraagd wordt, maar sommigen verkondigen het gewoon graag.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En voorkeuren zijn voorkeuren.
Als jij specifiek vraagt naar iemands voorkeuren en die persoon is daar gewoon eerlijk over dan is dat natuurlijk een hele andere situatie dan wanneer vrouwen elkaar lopen af te zeiken. Of 1 op 1 of via twitter of hoe dan ook.
Dat laatste is wat mij betreft een vrijheid die iedereen heeft, net zoals het een vrijheid is om mensen te negeren. Maar als we dan toch gaan doen alsof feministen de macht krijgen om iedereens gedrag te dicteren dan zullen ze intern consistent moeten zijn en dus eerst vrouwen met een boos oog aan kijken voordat ze kijken naar mannen. Mannen houden hun voorkeuren vaker voor zichzelf of binnen gelimiteerd gezelschap waar vrouwen elkaar opzoeken om elkaar af te katten.
Ik zie ook wel vaak dat juist de minst knappe de leider is, omdat ze zo een grote mond heeft. Beetje zoals kleine mannen soms een heel grote mond hebben om te compenseren. Maar het houdt de gemoederen inderdaad bezig.quote:[..]
En het lijkt een obsessie te zijn die ze vooral voor zichzelf in stand houden. De meeste mannen neuken je toch wel als je net eventjes een dikkertje bent of net te dun bent. Als het maar niet extreem wordt. Het lijkt vooral om acceptatie en dominantie onderling te gaan. Het lekkerste smatje met het moeilijkst te behalen gewicht of de lastigste proporties is de leider van het groepje.
En mijn stelling is dat vrouwen daar de grootste proportie van zijn. Al dan niet achterbaks met opmerkingen zoals "jij houdt van lekker eten, toch" of andere klassiekers die door veel mensen niet opgemerkt worden als regelrechte kattigheid. Tot aan "ew wat ben jij een smerig vet mens.. doe wat aan jezelf"quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:15 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nou ja, ieder mag zijn voorkeur hebben, maar om dan de rest zeekoeien of gratenpakhuizen te noemen en/of stellen dat je al misselijk wordt als je ernaar kijkt is onnodig onaardig. Daarbij is het natuurlijk lang niet altijd zo dat iemand specifiek naar zijn voorkeuren gevraagd wordt, maar sommigen verkondigen het gewoon graag.
In een wereld waar overgewicht de modus lijkt te zijn, denk ik niet dat het goed is als we daarin nog verder gaan. De overgewicht trend lijkt nog niet gekeerd.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen wakker worden voor hun fetish als ze geconfronteerd worden met beelden maar de onderliggende verlangens zijn er al. Dus hoe meer exposure hoe meer mensen zich er mee bezig houden inderdaad.
De vraag is... wat is wel of niet wenselijk. Geef mensen lekker de vrijheid om hun eigen seksualiteit en voorkeuren te laten gelden.
Overgewicht is niet de modus. Aangezien de westerse wereld niet gelijk staat aan de hele wereld.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
In een wereld waar overgewicht de modus lijkt te zijn, denk ik niet dat het goed is als we daarin nog verder gaan. De overgewicht trend lijkt nog niet gekeerd.
Ja dut is een geleidende schaal argument, ja ik heb Wall-E gezien.
Ook de nieuwe economieėn zoals China kennen opkomend overgewicht. Verder is dit bij vrouwen in ontwikkelingslanden ook al aan de gang http://www.ernaehrungsden(...)AJCN_81_724_2005.pdfquote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Overgewicht is niet de modus. Aangezien de westerse wereld niet gelijk staat aan de hele wereld.
En zelfs in de westerse wereld is het erg afhankelijk van het land waar je het over hebt.
Hoe dan ook hebben mensen in de westerse wereld vrijheid en ik heb liever een land vol dikkertjes en een overheid die zich op de achtergrond houd dan een stalinistische overheid met fitte afgezweepte burgerslaven die op calorierantsoen moeten waarbij we alle genetische dikkertjes prematuur met de stofzuiger de foetusblender in rammen.
Jij?
Maar ze is vast heel gezellig.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:26 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misselijk.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:46 schreef Kim-Holland het volgende:
Dus het mag niet omdat sommige mensen zich 'slecht' voelen door deze foto?
Wat houdt dat in, zich 'slecht' voelen?
kun je lang wachtenquote:Op maandag 23 mei 2016 22:01 schreef Glazenmaker het volgende:
Wacht maar tot jij zwanger bent geworden. Kan ik ook lachen.
Het zal ze er meer om gaan hoe je die niet positieve mening tot uiting brengt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In het algemeen: Organisaties zoals de feministische fat-acceptance bewegingen zoals die genoemd in de OP. Je mag wel een mening hebben maar wel alleen maar een positieve.
Hier op het forum: Mensen zoals Glazenmaker en Ringo
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:26 schreef SpecialK het volgende:
Jij denkt dat er training nodig is om dit vies te vinden? Ik denk dat een kleine miljard jaar aan seksuele selectie wel voor heeft gezorgd dat wij voorkeuren hebben ingebakken die te maken hebben met wat in de realiteit wel en niet bevorderlijk is voor ons voortplanten.
tja het is biologisch bepaald dat gezonde mannen op gezonde vrouwen vallen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |