abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:24:55 #126
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162458769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:19 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik ben het daar niet mee eens. Los van elkaar komt een regelmatig een niet zo lekkere noot uit. In harmonie is het zuiver, maar zelfs de Osjientjes kunnen niet altijd met drie tegelijk zingen...
In harmonie klinkt het zuiver, omdat er altijd nog twee stemmen zijn die een gemiste noot kunnen compenseren. Beetje zoals ze de Azerbeidzjaanse zangeres dit jaar zuiver konden laten klinken in de liveshows. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:26:48 #127
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_162458827
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:24 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

In harmonie klinkt het zuiver, omdat er altijd nog twee stemmen zijn die een gemiste noot kunnen compenseren. Beetje zoals ze de Azerbeidzjaanse zangeres dit jaar zuiver konden laten klinken in de liveshows. :P
In harmonie klinkt een valse noot altijd veel duidelijker vals dan solo.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_162458844
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die ene doet me een beetje denken aan Charlie uit Spangas (in my defense, ik schakelde wel eens te vroeg in voor DWDD toen t nog op 3 was)
Ja! _O- Die dunste en jongste bedoel je wrs. Ook zo'n overdreven huppelkut.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:27:48 #129
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_162458859
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:27 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja! _O- Die dunste en jongste bedoel je wrs. Ook zo'n overdreven huppelkut.
Yes.

Ik kwam die Maja wel eens tegen, die leek in de serie 1 van de langeren, maar die was 1,65 ofzo, vraag me af of ze op dwergen casten.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 mei 2016 @ 12:28:19 #130
163650 Greys
pi_162458870
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik weet serieus niet of ik zou kijken, mocht Osjien mee gaan doen. En ik ben écht een vergevingsgezinde ESF-fan hoor!

Maar dit moet zo niet. Vast prima meiden, maar zoals iemand al eerder zei: het zijn zangeressen en geen muzikanten. Ik denk dat we, al winnen we er niet mee, het beste scoren als land als we talent presenteren dat alles in huis heeft. Wat mij betreft is winnen niet zaligmakend.

Wat heb je aan winst als het louter betekent dat drie zangeressen andermans liedje zuiver kunnen zingen? Ik zou daar werkelijk geen enkel trots gevoel aan overhouden. Dan wordt het toch allemaal weer theater en oppervlakkigheid.

Gewoon de ingeslagen weg - minus Trijn - volhouden nu. w/
Ja. Zó mee eens.
Vooral met het trots gevoel stukje. Dat je - ook al zou je niet winnen - in elk geval iets instuurt dat echt is en goed en muzikaal. Dat je je er geen seconde voor hoeft te schamen. Dat Nederland straks het ESF-land wordt dat erom bekend staat dat ze altijd kwaliteit sturen de laatste jaren. (minus Trijn).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 mei 2016 @ 12:29:07 #131
163650 Greys
pi_162458893
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:19 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik ben het daar niet mee eens. Los van elkaar komt een regelmatig een niet zo lekkere noot uit. In harmonie is het zuiver, maar zelfs de Osjientjes kunnen niet altijd met drie tegelijk zingen...
Oh ik geloof je direct. Ik luister nooit echt héél goed naar ze :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:30:53 #132
345170 Roger_Epiales
pi_162458947
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

In harmonie klinkt een valse noot altijd veel duidelijker vals dan solo.
Hm, wel misschien is het mij dan nooit opgevallen omdat ik die harmonietjes sowieso niet vind klinken.

Kunnen de andere twee niet gewoon wat harder gaan als ze merken dat er een net naast zit, overstemmen oid?
Feel free to insult me.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:31:28 #133
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_162458964
Afgezien dat ik Waylon geen leuk mens vind, zijn finest moments waren toch ook niet echt met zijn eigen nummers. (oke Wicked Ways was wel leuk)
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:32:37 #134
345170 Roger_Epiales
pi_162459006
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja. Zó mee eens.
Vooral met het trots gevoel stukje. Dat je - ook al zou je niet winnen - in elk geval iets instuurt dat echt is en goed en muzikaal. Dat je je er geen seconde voor hoeft te schamen. Dat Nederland straks het ESF-land wordt dat erom bekend staat dat ze altijd kwaliteit sturen de laatste jaren. (minus Trijn).
idd, anders kunnen we net als een aantal andere landen ook wel ergens een Zweed vandaan plukken om een nummer te schrijven. Zie ik ook niet zitten, dan heb je toch een beetje een gedeelde winst.
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 mei 2016 @ 12:34:20 #135
163650 Greys
pi_162459067
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Afgezien dat ik Waylon geen leuk mens vind, zijn finest moments waren toch ook niet echt met zijn eigen nummers. (oke Wicked Ways was wel leuk)
Ik vond deze serieus mooi. Volgens mij ook van hem zelf, of niet? :@
Zou graag zien dat hij met zoiets naar het ESF zou gaan.

En daarbij heeft hij meegeschreven aan het Common Linnets album, dus ik vind dat daar zeker ook een deel op zijn eer bijgeschreven mag worden..

Love Drunk vond ik trouwens ook best tof.

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 24-05-2016 12:41:52 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_162459155
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik weet serieus niet of ik zou kijken, mocht Osjien mee gaan doen. En ik ben écht een vergevingsgezinde ESF-fan hoor!

Maar dit moet zo niet. Vast prima meiden, maar zoals iemand al eerder zei: het zijn zangeressen en geen muzikanten. Ik denk dat we, al winnen we er niet mee, het beste scoren als land als we talent presenteren dat alles in huis heeft. Wat mij betreft is winnen niet zaligmakend.

Wat heb je aan winst als het louter betekent dat drie zangeressen andermans liedje zuiver kunnen zingen? Ik zou daar werkelijk geen enkel trots gevoel aan overhouden. Dan wordt het toch allemaal weer theater en oppervlakkigheid.

Gewoon de ingeslagen weg - minus Trijn - volhouden nu. w/
Helemaal mee eens en vooral dikgedrukte ^O^
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:43:02 #137
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_162459327
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja. Zó mee eens.
Inderdaad. En dan geef je talent meteen een kans om een internationaal podium te beklimmen. Dat gun ik Douwe Bob, bijvoorbeeld, meer dan drie zangeressen die van een briefje af zingen. Niks mis met de laatste professie, maar dat hoort wat mij betreft niet thuis in een internationale talentenjacht.

Laat Nederland maar lekker in de top tien (en omstreken) scoren met gave muzikanten waar we trots op zijn. Niets mis mee. Levert een leuke tijd op voor ESF-fans (want zie hoe betrokken iedereen is bij echte kwalitatieve inzendingen, ook al winnen we niet), een mooi podium voor de muzikanten en internationale aandacht voor de Nederlandse muzikantencultuur.

Ergens, en dat klinkt wellicht alsof ik iets wil goedpraten, maar ik meen het echt, denk ik dat iemand als DB ook helemaal niet zo gebaat zou zijn bij winst. De mallemolen ( 8-) ) waar je dan in belandt... Ook TCL doen het denk ik zo enorm goed omdat ze de vrijheid hebben van 'de tweede prijswinnaar.'

[ Bericht 6% gewijzigd door Duderinnetje op 24-05-2016 12:52:46 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 mei 2016 @ 12:47:46 #138
163650 Greys
pi_162459483
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:43 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Inderdaad. En dan geef je talent meteen een kans om een internationaal podium te beklimmen. Dat gun in Douwe Bob, bijvoorbeeld, meer dan drie zangeressen die van een briefje af zingen. Niks mis met de laatste professie, maar dat hoort wat mij betreft niet in een internationale talentenjacht.

Laat Nederland maar lekker in de top tien (en omstreken) scoren met gave muzikanten waar we trots op zijn. Niets mis mee. Levert een leuke tijd op voor ESF-fans (want zie hoe betrokken iedereen is bij echte kwalitatieve inzendingen, ook al winnen we niet), een mooi podium voor de muzikanten en internationale aandacht voor de Nederlandse muzikantencultuur.

Ergens, en dat klinkt wellicht alsof ik iets wil goedpraten, maar ik meen het echt, denk ik dat iemand als DB ook helemaal niet zo gebaat zou zijn bij winst. De mallemolen ( 8-) ) waar je dan in belandt... Ook de TCL doen het denk ik zo enorm goed omdat ze de vrijheid hebben van 'de tweede prijswinnaar.'
Waarheid! :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_162459510
Als het een wedstrijd is moet winnen wel altijd je uitgangspunt zijn, vind ik.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:50:21 #140
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_162459558
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:32 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

idd, anders kunnen we net als een aantal andere landen ook wel ergens een Zweed vandaan plukken om een nummer te schrijven. Zie ik ook niet zitten, dan heb je toch een beetje een gedeelde winst.
Ik zou het héél erg vinden als dat de manier zou worden. Dat het geen Songfestival meer zou zijn, maar louter een zoektocht naar de grootste hitmachine. Dan haak ik sowieso af. Ik vind het juist zo leuk dat er lol en plezier bij komt kijken van muzikanten uit alle windstreken. Kijk naar de leuke gezamenlijke optredens van Douwe en andere deelnemers in zijn café. Dáár gaat het ook om. Niet om een voorgeproduceerde formule die tot winst zou leiden.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 mei 2016 @ 12:51:07 #141
163650 Greys
pi_162459583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:48 schreef Mystikvm het volgende:
Oh zeker, de artiest in kwestie moet ook echt gáán voor de winst! Zoals Douwe dit jaar ook echt deed (en zwaar teleurgesteld zijn een dagje is alleen maar een goed teken van zijn instelling).

Maar als je een kwalitatief écht goede inzending hebt die er helemaal voor gaat in alle opzichten en je wint dan NIET, dan is dat wat mij betreft beter dan dat je echt alleen maar om te winnen elk jaar een knap zangeresje inhuurt en een Zweedse producer om een nummer te schrijven en er flink wat schermdingen tegenaan te gooien. Dan ga je ook voor de winst, maar op een andere manier. Dan kijk je puur vanuit ESF standpunt, niet vanuit muzikantenkwaliteit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_162459620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh zeker, de artiest in kwestie moet ook echt gáán voor de winst! Zoals Douwe dit jaar ook echt deed (en zwaar teleurgesteld zijn een dagje is alleen maar een goed teken van zijn instelling).

Maar als je een kwalitatief écht goede inzending hebt die er helemaal voor gaat in alle opzichten en je wint dan NIET, dan is dat wat mij betreft beter dan dat je echt alleen maar om te winnen elk jaar een knap zangeresje inhuurt en een Zweedse producer om een nummer te schrijven en er flink wat schermdingen tegenaan te gooien. Dan ga je ook voor de winst, maar op een andere manier. Dan kijk je puur vanuit ESF standpunt, niet vanuit muzikantenkwaliteit.
Daar ben ik het wel mee eens hoor, ik vind dat we in de eerste plaats een muzikant met eigen werk moeten sturen. Niet een robot die een tekst oplepelt. Maar wel eentje die voor de knikkers mee wil doen.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:56:08 #143
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_162459717
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:48 schreef Mystikvm het volgende:
Eens. Maar wel met iets waar je in gelooft. DB wilde écht winnen. Was kapot toen het niet gebeurde. Dat de winst naar een ander lied ging, is echter geen teken dat onze inzending niet goed was. Het won nu eenmaal niet in deze wedstrijd.

Je plan volhouden en goede nummers insturen is de beste verdediging, denk ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 mei 2016 @ 12:57:04 #144
163650 Greys
pi_162459749
Dat is het voordeel ook van echte muzikanten die graag hun EIGEN muziek/album aan een groot publiek willen laten zien. Die gaan er in mijn ogen gewoon drie stappen harder voor, omdat ze niet alleen hun hopelijk winnende liedje willen laten zien, maar hun hele hebben en houwen. Die gaan niet alleen voor het vaste songfestivalpubliek en de Valse Wiwinichten en de stemmers, maar voor elke kijker.

Overigens vind ik dat dus serieus een voordeel van Waylon, dat zelfs de valse Wiwinichten #TeamWaylon waren. Dan heb je dus iemand die én kwalitatief goed is, en iemand die al eens dat circus heeft meegemaakt, en al dan niet stomtoevallig ook nog de niet te onderschatten invloed van de Wiwi's mee heeft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_162460426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:04 schreef Greys het volgende:

[..]

:D :D :D

Dat optreden met die handjes en die blikken is nog méér fake dan het gezicht van Geer! :D
Have I got news for you. De showbizz is in het geheel fake. Of denk je dat Douwe na zijn oproep tot slow down nu maanden aan een stuk op de Bahamas in een hangmat ligt? Of dat Trijntje werkelijk hoopt dat de persoon waar ze een crush op heeft langs haar huis komt wandelen? Ilse en Waylon hadden die een liefdesrelatie? Nee toch? Waarom dan doen alsof op een ESF? Kom bij mij niet meer aan met het argument fake. Die meneer Worst van Oostenrijke was fake. Een kerel met een baard en een jurk aan.

Toen David Bowie als Major Tom naar de Maan wou maar lost in space werd stond jij toch ook niet elke avond naar de hemel te kijken of ie weer terugkwam? ;)
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:32:04 #146
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_162460586
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:25 schreef WhiteBeard het volgende:

Toen David Bowie als Major Tom naar de Maan wou maar lost in space werd stond jij toch ook niet elke avond naar de hemel te kijken of ie weer terugkwam? ;)
Ja, maar als je Ashes to ashes neemt, komt 't wel weer dicht in de buurt van de werkelijkheid.
pi_162460703
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:37 schreef miss_dynastie het volgende:

Maar wel oprecht. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar er zit emotie en ziel in. Maantje is gewoon een lege huls productie, al vanaf haar geboorte zo ongeveer.
Hoe weet jij dat het oprecht was? Een beetje actrice kan snotteren op commando
pi_162460896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:13 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat nummer vraagt ook om theatraal en dramatisch, vol op de emotie en zo. In 1944 klopt het, in Slow Down niet.

Daarom maakte ik de vergelijking met de manier waarop DB zijn eigen nummer zong en de manier waarop Maan het zong. De ene manier werkt beter dan de andere. Wil niet zeggen dat de ene stijl beter is dan de andere, moet alleen wel op het juiste nummer gelegd worden.
Als je werkelijk meent dat de hele wereld op weg is naar collectieve hartaanvallen vanwege een veel te jachtig bestaan dan kun je daar juist beter theatraal en dramatisch over doen dan een beetje suf op een gitaar zitten jengelen en heel veilig binnen de lijntjes van het genre blijven
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 mei 2016 @ 13:43:52 #149
163650 Greys
pi_162460911
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:35 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Het gaat erom welk GEVOEL het geeft. Echt of onecht.
Ilse (ja zelfs die, en die moet ik niet :P ) kwam echt over tijdens haar ESF optreden met Waylon. Ze kwamen authentiek over. Het had geen 'maniertjes' uitstraling.

Zo ook met de winnares van dit jaar, die wat mijn smaak betreft ergens onderaan bungelde omdat ik gewoon niet zo van dit soort muziek hou, maar ze kwam wel echt over. Ja, het zou ook een uitstekende actrice kunnen zijn idd. :) Dan zijn de meisjes O'g3ne slechte actrices, want die kunnen dat gevoel van echtheid en oprechtheid dus niet overbrengen. Daarbij is het een kwestie van smaak.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_162460968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:35 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Maar Osjien moet dat snotteren nog leren.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')