Toffe meet, met veel nieuwe gezichten, zo zou ik deze meet samenvatten. Na een korte wandeltocht door de pittoreske Utrechtse stegen en straten kwam ik aan bij De Poort, waar Kaas, Friek, Paper_Tiger en Euribob al lekker op het terras zaten. En even later sloot ook Gutmensch zich aan. Enige verbazing maakte zich van mij meester toen het mij opviel dat Leandra nog niet gearriveerd was, terwijl zij toch een trein eerder dan ik had genomen. Het mysterie loste zich vanzelf op toen bleek dat Leandra en PolitiekGeaard ook al aanwezig waren maar een eigen mini-meet waren begonnen in hetzelfde etablissement.

Terwijl Gutmensch met een zekere regelmaat updates verstrekte over Drugshonds snuffeltour door Utrecht, besprak ik met PolitiekGeaard de treffende herkomst van zijn username en het mooie leven aan de Calslaan. Even later liet Kaas mijn economenhart breken toen hij zijn nieuwe carriereplannen uit de doeken deed. Waar in trein en tram zijn richtingsgevoel hem nog wel eens in de steek laat denkt meneer het luchtverkeer wel in goede banen te kunnen leiden. Vervolgens concludeerden Paper_Tiger en ik dat het beter zou zijn als, naar Duits model, de maximumsnelheid afgeschaft zou worden. Het genot van het diep indrukken van het gaspedaal en de reistijdwinst wegen op tegen het hogere aantal verkeersdoden.
Drugshonds neus liet hem vooralsnog in de steek, zodat het vermoeden rees dat hij inmiddels een coffeeshop had opgezocht. Dat bleek mee te vallen toen hij ineens voor onze neus stond. Deze vriendelijke en reislustige chaoot zag in 2007 al de Kredietcrisis aankomen terwijl volgens Nout, Dominique en Wouter er nog niets aan de hand was. Iemand met een dergelijk C.V. wilde ik als econoom natuurlijk graag ontmoeten en ik was dan ook blij verrast dat hij De Poort toch nog had kunnen vinden.
Nu iedereen aanwezig was, kwam er een schaal dampende bittergarnituur op tafel. Ondanks waarschuwende woorden van Kaas brandde ik direct mijn mond aan een mini-loempia. Gelukkig was er genoeg Duits bier aanwezig om te blussen. Waar Euribob het bij het kinderformaat hield, zat de rest aan de volwassen Paulaners, Paper_Tiger uitgezonderd uiteraard. Omdat je van de het smeden van plannen om de wereld over te nemen ook stevige trek krijgt kwam de menukaart op tafel. Als China-adept ging ik natuurlijk voor de kipsate. Dit bleek later een vrij merkwaardig gerecht daar het geserveerd werd met zowel rijst als friet. Het toetje bestond wat mij betreft, als chocolafan zijnde, uit een brownie met een lekker bolletje ijs.
Zoals dat iedere meet gaat, ging ook deze meet de tijd weer veel te snel. Omdat buiten de Randstad na middernacht het openbaar vervoer op zijn gat ligt moesten PolitiekGeaard, Kaas, Euribob, Drugshond en Gutmensch al vrij vroeg in de tweede helft van de avond helaas al weer op huis aan. Kaas en Euribob verstrekte ik nog een renteloze lening waarmee iedereen keurig en zonder gedoe aan de financiele verplichtingen had voldaan.

Met Friek en Leandra bleef ik nog een tijdje natafelen. Leandra gaf haar passie voor auto's vorm door treffende metaforen te gebruiken en Frieks warme Brabantse woorden hebben op mij iedere keer weer een aangename uitwerking.
Friek, Leandra en ik togen al keuvelend richting het station, waarbij strategisch voor een route door het plantsoen aan de Catharijnesingel werd gekozen. Na een heftig afscheid op het station namen ik en Leandra plaats in de trein naar Amersfoort, alwaar in Het Koetje nog enkele biertjes genuttigd werden. Dans en gesprekken wisselden elkaar lange tijd af waarna ook Leandra weer op huis aan ging. Zelf bleef ik nog even plakken toen bleek dat twee vrienden van mij bleken ook aanwezig waren en zo tegen zonsopkomst zigzagde ik op mijn fiets naar huis.
Was weer een toffe avond heren, en dame.