De zaterdag begon niet al te best. Van de nacht ervoor had ik nog een flinke kater, maar ik had in de ochtend verplichtingen in Amsterdam dus ben ik kotsmisselijk en veel te moe toch maar met flinke tegenzin op pad gegaan. Gaandeweg de dag begon ik me beter te voelen en eigenlijk rond de tijd dat ik in Utrecht aankwam begon de kater op de achtergrond te raken (met het eerste biertje was die definitief weg). Op het station m'n reistas in een kluis geflikkerd en vanaf daar een kwartiertje door de zon gelopen op weg naar het café. Onderweg nog even gel gekocht en voor een autospiegel m'n haar gefatsoeneerd, want dat zat in de war door de wind.
Eenmaal aangekomen zo tegen vier uur in de middag bleken Euribob en Paper_Tiger er al te zijn. Waar Euribob doorgaans de dronken schreeuwlelijk is, was hij vandaag eigenlijk wel redelijk rustig en stond hij het meeste bier af aan de buren. Maar Euri was wel weer ouderwets vrolijk en gezellig. Paper_Tiger is zo'n ondernemersmiljonair die veel te vroeg met pensioen zal gaan, op een racemotor naar de meet komt, een lekker wijf als vriendin heeft, en dus best wel een baasje is. We kwamen erachter dat ik z'n vrouwtje die ochtend toevallig zelfs gesproken had. Ik probeerde hem de hele tijd een beetje te zieken, maar PT is een veel te vrolijke kerel dus de beledigingen over en weer werden constant hard weg gelachen.
Niet veel later voegden Friek_ en Kowloon zich bij de groep. De typische gezellige Brabo Friek zat te klagen over dat er te weinig respect voor gezag is vandaag de dag en had aan P_T precies de juiste persoon om daar hard tegenin te gaan. Kowloon is de rustige schattige jongen die er constant wat economische analyses doorheen gooit.
Het bier vloeide al behoorlijk toen ook Gutmensch zich bij de groep voegde. Gutmensch deed de godganse tijd hard z'n best om D66 de grond in te praten, maar kreeg als enige linkse user op de meet honderd-en-één sneren over de PvdA terug. Vooroordelen werden daarbij over en weer niet geschuwd. Waar Gutmensch online regelmatig zo'n zure is, is hij irl juist een ontzettend vrolijke en goedlachse kerel.
Het was zo gezellig en we zaten zo lekker op het terras in de zon met onze halve liters bier dat we helemaal vergaten in het topic op Fok te kijken en hadden daardoor gemist dat Leandra en PolitiekGeaard blijkbaar ook al drie kwartier in het café waren maar ons niet konden vinden. Toen deze twee zich bij de groep voegden, had Leandra dan ook direct het hoogste woord hierover. Toch bijzonder hoe de eerste vrouw op een POL-meet in jaren vanaf minuut 1 zit te zeiken, maar dat terzijde. Door de twee nieuwkomers hadden we te weinig ruimte en begon het personeel te zeiken over hoe asociaal we erbij zaten en zijn we de boel een beetje gaan verschuiven.
PolitiekGeaard is ook een hele relaxte knakker uit het oosten des lands die ondanks dat hij de rest nog niet eerder ontmoet had zich direct als een vis in het water voelde met een biertje aan tafel. Leandra is ook een heel tof wijf. Ondanks haar gezeur en constante geleuter over haar kinderen - waar ze elke keer dan ook direct voor terecht gewezen werd - kan je heel erg met haar lachen. Topvrouw.
Aan tafel ging het weinig over politiek. Als het over politiek ging was het eigenlijk enkel om elkaars partijen even goed af te zeiken of om dat libertaristische geleuter van die P_T met z'n allen weg te lachen. Maar veel meer dan over politiek ging het over seks, drugs, filosofie, de barman, het koningshuis, en over Leandra haar kinderen. Ja, en volgens mij had Kowloon het af en toe in z'n eentje over meteorologie of zo. P_T had voornamelijk vieze praatjes en kon niet vaak genoeg herhalen dat ik in het echt schijnbaar net zo'n klootzak als op Fok ben. En zoals altijd natuurlijk lekker roddelen over users die er niet waren, dat is misschien nog wel het leukste en dat ging heerlijk ongenuanceerd.
Fenomeen Drugshond was inmiddels al enkel uren in de buurt en hoewel Gutmensch hem constant een GPS-locatie stuurde en hem met berichtjes de goede kant op probeerde te sturen, lukte dit niet. Drugshond heeft echt gewoon uren door Utrecht gezworven zonder ons te vinden en had al besloten om maar gewoon een coffeeshop in te duiken, om weer naar Eindhoven terug te keren, toen hij ons plotseling puur toevallig vond, terwijl wij inmiddels allemaal al dachten dat hij niet meer zou komen. Maar Drugshond is wel echt een toffe knakker. Tot mijn verbazing produceert hij irl coherente zinnen en ik heb hard kunnen lachen met deze zeer vrolijke topgozer.
We hebben uiteindelijk ook allemaal avondeten besteld op het terras - de saté was niet slecht - terwijl vooral het bier maar bleef komen. Om tien uur moest ik als eerste weg om de laatste ov-mogelijkheid voor mij te kunnen halen. Van vier tot tien de hele tijd gewoon in een shirt op het terras kunnen zitten, zo lekker warm was het. Toen iedereen gauw even gedag gezegd, geknuffeld en gezoend en naar het station gelopen met Euribob en daar de trein gehaald. Uiteindelijk op het terras zo'n 50 euro de neus moeten betalen geloof ik. Eenmaal thuis (even na twaalven) nog even wat extra biertjes op het eigen terrasje gepakt en zo lekker afgesloten.
Was echt een reuze gezellige meet waar enorm veel gelachen werd. Zo met 9 man was ook perfect. In deze grootte kon je nog met z'n allen rond de tafel staan en elkaar allemaal spreken. Er was ook niemand die er niet goed tussen paste, leuke groepsdynamiek. Volgende keer weer.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 22-05-2016 13:46:35 ]