abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162322805
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Aha, jouw voorkeur heeft het om minder intelligente mensen uit te buiten?
Dat is dan vanzelf een kleinschalig probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162322806
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:
Een echte man of vrouw eet zijn dagelijkse portie vlees.
Ga ik vanavond tegen mijn vent zeggen _O-
  donderdag 19 mei 2016 @ 14:14:42 #203
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162323738
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Absoluut, maar we zijn nu in een maatschappij terecht gekomen (overal in het Westen overigens) waarin vrijwel iedereen alleen maar bezig is met zijn eigen gewin op korte termijn, en na mij de zondvloed. Een bijna psychopathische en schizofrene samenleving als je zo met elkaar omgaat en dit gedoogd. Alles wordt tegenwoordig in een economische waarde uitgedrukt en als je daarin volgens die enge en bekrompen visie onrendabel uitvalt dan mag je verrekken en ben je minder dan vuil.
Kwaliteit is niet meer van belang. Men kijkt alleen nog op korte termijn. Of het nu om producten gaat of welzijn voor de mens. Het is niet meer van belang zo lijkt het.
https://www.verpakkingspr(...)-wel-zo-n-goede-koop
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_162324207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

"Zieligheidscultuur", "Gütmensch" en "moraalridder" zijn termen bedacht door mensen met het empathisch vermogen van een biljartkeu. Omdat die enigszins psychopathische inborst toch wel beangstigd kan worden wanneer zij geconfronteerd worden met lieden die wel iets van empathisch vermogen aan de dag leggen, worden dit soort termen erop geplakt omdat, zo hopen zij, deze niet-psychopaten het eigenlijk ook niet menen en net zo gevoelloos zijn als zijzelf.
Ik heb vooral het gevoel dat zij zelf het 'slachtoffer' van dit empathisch vermogen willen zijn.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_162329721
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik heb vooral het gevoel dat zij zelf het 'slachtoffer' van dit empathisch vermogen willen zijn.
Dat vind ik nou weer echt iets voor een vrouw. :)
Kun je dit w.s. diepzinnige inzicht misschien anders formuleren? Want ik snap hem niet. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162335720
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 18:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat vind ik nou weer echt iets voor een vrouw. :)
Kun je dit w.s. diepzinnige inzicht misschien anders formuleren? Want ik snap hem niet. :D
Gut-/Linksmensen zijn door hun empathisch vermogen immers altijd op zoek naar minderheden/slachtoffers om hun goedheid te laten blijken (zie de post waar Etto op reageert). Dat stuit op weerstand. Waarom? Mensen voelen zichzelf tekort gedaan denk ik omdat ze erdoor op achteruit zouden kunnen gaan in levensstandaard. Egoistische en afgunstige sentimenten dus. Doe mij dan maar de empathische O+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_162335825
quote:
6s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Gut-/Linksmensen zijn door hun empathisch vermogen immers altijd op zoek naar minderheden/slachtoffers om hun goedheid te laten blijken (zie de post waar Etto op reageert). Dat stuit op weerstand. Waarom? Mensen voelen zichzelf tekort gedaan denk ik omdat ze erdoor op achteruit zouden kunnen gaan in levensstandaard. Egoistische en afgunstige sentimenten dus. Doe mij dan maar de empathische O+
Aha. Ja dat zie je goed denk ik. Dan was het dus een diepzinnig inzicht. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162343479
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je die spriaal doorbreekt van steeds goedkoper. Op welke manier dan ook. Als individu kun je helaas niets veranderen aan deze situaties van uitbuiting anders dan de bereidheid tot het kopen van eerlijke producten die dan wel duurder zijn. Maar zelfs dan heb je helaas niet de garantie dat duurdere producten niet door uitbuiting zijn ontstaan. De media zal hier op moeten inspringen. Zij zijn machtig genoeg om dit om te kunnen buigen.
Wat is een eerlijk product? Daar zet ik dus sterk mijn kanttekeningen bij. Een extra betonnen buitenbak aan je bestaande varkensstal bouwen met wat touw om mee te spelen en dat verkopen als biologisch verantwoord vlees is als het verkopen van ordinair klantenbedrog. Een marketingtruc om klanten 'met een geweten' wat extra centjes af te troggelen in de supermarkt.

De echte biologische veeteelt biedt onvoldoende ruimte om aan de vraag te voldoen. Bovendien is nooit onomstotelijk aangetoond dat het vlees daarmee gezonder zou zijn. Je speelt gewoon in op sentimenten die commercieel worden uitgebuit. Net zoals onbespoten biologisch 'gezonde' groenten en fruit waarvan is aangetoond dat je daarmee het risico op gisten en schimmels in het product vergroot. Of the superfood hype waarvan de gezondheidsclaim nooit wetenschappelijk is hard gemaakt. Of raw food levensstijl waarvan is aangetoond dat het simpelweg ongezond is door het gebrek aan essentiële voedingsstoffen.

Ik ben best voorstander voor alternatief voedsel, zoals insecten die wel hun voedingswaarde hebben bewezen. Maar vlees duurder maken zodat de mens minder vlees gaat eten is een utopie te noemen. Geen enkele industrie zal zijn eigen graf graven zolang het kan voldoen aan de vraag van hun klanten.

Nogmaals, voor sommigen geen leuk verhaal maar wel het eerlijke verhaal.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 15:51:13 #209
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162355336
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:06 schreef Elzies het volgende:

Wat is er leugenachtig aan om van vlees te houden en daar niet al teveel voor te willen betalen?
Het gros van vleesetend Nederland denkt hier precies zo over.
Niets, maar daar ging jouw opmerking ook helemaal niet over.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')