"Zieligheidscultuur", "Gütmensch" en "moraalridder" zijn termen bedacht door mensen met het empathisch vermogen van een biljartkeu. Omdat die enigszins psychopathische inborst toch wel beangstigd kan worden wanneer zij geconfronteerd worden met lieden die wel iets van empathisch vermogen aan de dag leggen, worden dit soort termen erop geplakt omdat, zo hopen zij, deze niet-psychopaten het eigenlijk ook niet menen en net zo gevoelloos zijn als zijzelf.quote:Op woensdag 18 mei 2016 07:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hebben we weer een zielige minderheid gevonden? Druk maandje wel. Naast de Erdoganturken, transgenders, 4 mei-boycotters, afgewezen vluchtelingenkinderen mogen ook de Amerikaanse, luierdragende, kippenplukkers zich aan het rijtje toevoegen. Gefeliciteerd ermee.
Het aloude "je mag alles en iedereen totaal als stront behandelen want ze kunnen toch opstappen?!??!'-argument.quote:Op woensdag 18 mei 2016 06:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Volgens mij is slavernij al een tijdje afgeschaft en bestaat de VS niet alleen uit kippenfabrieken. Zou het een idee zijn om er voor te kiezen om daar dan gewoon niet te gaan werken als de werkomstandigheden je niet aanstaan?
Als ze stoppen bij de kippenslachterij kunnen ze misschien in de zieligheidsindustrie gaan werken.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het aloude "je mag alles en iedereen totaal als stront behandelen want ze kunnen toch opstappen?!??!'-argument.
Krijg je dagelijks klappen van je baas? Niet zeuren, je kan toch ontslag nemen?
10 uur per dag, 20.000 keer de zelfde handeling dat is minder dan 2 seconden per handeling.quote:Op woensdag 18 mei 2016 06:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat denk je, dat de banen voor het oprapen liggen? Als mensen de keus hadden zouden ze het wel doen, maar het is niet alsof mensen voor hun plezier 10 uur per dag voor een hongerloontje dit doen, of drie of vier verschillende banen.
[ afbeelding ]
20.000 tot 100.000 keer per dag dezelfde beweging maken,
Zucht. En daar laat ik het maar bijquote:Op woensdag 18 mei 2016 07:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hebben we weer een zielige minderheid gevonden? Druk maandje wel. Naast de Erdoganturken, transgenders, 4 mei-boycotters, afgewezen vluchtelingenkinderen mogen ook de Amerikaanse, luierdragende, kippenplukkers zich aan het rijtje toevoegen. Gefeliciteerd ermee.
Ik ken nog een zielige groep voor het rijtje. Verongelijkte, antisociale mannetjes die hun zielige leven graag op internet afreageren op weerloze mensen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 07:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft het DSM boek. Toch eens opzoeken welke antisociale stoorissen hier voorbij komen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het aloude "je mag alles en iedereen totaal als stront behandelen want ze kunnen toch opstappen?!??!'-argument.
Krijg je dagelijks klappen van je baas? Niet zeuren, je kan toch ontslag nemen?
Er zit in ieder geval flink wat toetsenbordmachismo bij.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft het DSM boek. Toch eens opzoeken welke antisociale stoorissen hier voorbij komen.
Daar moet je toch niet aan denken. Als je je in die werknemers gaat verplaatsen draai je door. Alleen al om die reden behoor je dit soort werknemers goed te beschermen en te belonen. En dan bedenk ik. Wat als deze mensen hun werk niet meer kunnen uitvoeren omdat ze afgebrand zijn want dat hou je geen jaren vol. Wat dat betreft is het oneerlijk verdeeld(en dat in onze westerse democratische wereld). Verschil in salaris en status prima. Daar is niets mis mee. Maar dit, nee.quote:Op woensdag 18 mei 2016 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
10 uur per dag, 20.000 keer de zelfde handeling dat is minder dan 2 seconden per handeling.
Nee dat zijn termen bedacht voor mensen die een ziekelijke neiging hebben om "goed" bevonden te worden. "Goed doen" is niet het belangrijkste maar "Goed bevonden worden" is het belangrijkste. Die van de ene hype naar de andere stormen om er mee te scoren. Die mensen die niet tot hun kliekje en niet tot hun zieligheidsgroepje behoren demoniseren om er zelf beter van te worden. Vaak zijn ze ook emotioneel gestoord, geven niks om hun omgeving, alleen om het aanzien die een bepaalde mening oplevert.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Zieligheidscultuur", "Gütmensch" en "moraalridder" zijn termen bedacht door mensen met het empathisch vermogen van een biljartkeu. Omdat die enigszins psychopathische inborst toch wel beangstigd kan worden wanneer zij geconfronteerd worden met lieden die wel iets van empathisch vermogen aan de dag leggen, worden dit soort termen erop geplakt omdat, zo hopen zij, deze niet-psychopaten het eigenlijk ook niet menen en net zo gevoelloos zijn als zijzelf.
Maar staat de Amerikaanse, luierdragende, kippenplukker inmiddels hoger op de zieligheidsladder dan de vluchteling of lager? De laatste 20 jaar zijn er alleen al voor de kust van Lampedusa 20.000 vluchtelingen verdronken maar geen haan die er naar kraaide. Pas toen die reclamecampagne met dat verdronken jongetje begon kwam het Goedvolk erop af als een zwerm bijen op honing. Mooie tijden voor het Goedvolk, zolang het duurt. Aan de ene kant zijn er steeds meer zielige groepjes om te omarmen maar aan de andere kant: Steeds meer mensen prikken door die hypocrisie heen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ken nog een zielige groep voor het rijtje. Verongelijkte, antisociale mannetjes die hun zielige leven graag op internet afreageren op weerloze mensen.
Aha, jij zegt dus ook als je moeder onder de bus komt. "Ik maak me ook niet druk om verdronken vluchtelingen, dus boeiend"quote:Op donderdag 19 mei 2016 04:34 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar staat de Amerikaanse, luierdragende, kippenplukker inmiddels hoger op de zieligheidsladder dan de vluchteling of lager? De laatste 20 jaar zijn er alleen al voor de kust van Lampedusa 20.000 vluchtelingen verdronken maar geen haan die er naar kraaide. Pas toen die reclamecampagne met dat verdronken jongetje begon kwam het Goedvolk erop af als een zwerm bijen op honing. Mooie tijden voor het Goedvolk, zolang het duurt. Aan de ene kant zijn er steeds meer zielige groepjes om te omarmen maar aan de andere kant: Steeds meer mensen prikken door die hypocrisie heen.
Nee hoor. Ik kom gewoon uit voor mijn voorkeuren. Dat is een van de voordelen als je niet politiek-correct bent.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aha, jij zegt dus ook als je moeder onder de bus komt. "Ik maak me ook niet druk om verdronken vluchtelingen, dus boeiend"
Dat idee heb ik ook vaak, dat gebrek aan empathisch vermogen hier geregeld de "missing link"is.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Zieligheidscultuur", "Gütmensch" en "moraalridder" zijn termen bedacht door mensen met het empathisch vermogen van een biljartkeu. Omdat die enigszins psychopathische inborst toch wel beangstigd kan worden wanneer zij geconfronteerd worden met lieden die wel iets van empathisch vermogen aan de dag leggen, worden dit soort termen erop geplakt omdat, zo hopen zij, deze niet-psychopaten het eigenlijk ook niet menen en net zo gevoelloos zijn als zijzelf.
Aha, jouw voorkeur heeft het om minder intelligente mensen uit te buiten?quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik kom gewoon uit voor mijn voorkeuren. Dat is een van de voordelen als je niet politiek-correct bent.
Beetje vaag antwoord weer, maar goed, ik vergeef je je drogreden. Op een directe manier heb ik geen behoefte om mensen uit te buiten, op een indirecte manier maak ik me daar geen zorgen over. Ik gebruik bijvoorbeeld een computer en mobiele telefoon waar allerlei stofjes inzitten waar mensen op de wereld voor "uitgebuit" worden. Hoe doe jij dat eigenlijk? Op de een of andere manier kan je gebruik maken van internet. Welke spullen gebruik jij daarvoor zonder dat er mensen op de wereld voor uitgebuit zijn?quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aha, jouw voorkeur heeft het om minder intelligente mensen uit te buiten?
Wat is er leugenachtig aan om van vlees te houden en daar niet al teveel voor te willen betalen?quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat kan, ik ook, maar het maakt je opmerking niet minder leugenachtig.
Het is leugenachtig om net te doen alsof je dat elke dag nodig hebt. Dat is namelijk niet waar, niet eens een klein beetje.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:06 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat is er leugenachtig aan om van vlees te houden en daar niet al teveel voor te willen betalen?
Het gros van vleesetend Nederland denkt hier precies zo over.
Och laat dat juist degene zijn die totaal niet voorbereid zijn en nadenken en zich wapenen tegen ongemakken. Laat dat de groep zijn die erg slecht met tegenslagen kan omgaan.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook vaak, dat gebrek aan empathisch vermogen hier geregeld de "missing link"is.
Een dagelijkse portie vlees is niet ongezond. Dat is allesbehalve een leugen te noemen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is leugenachtig om net te doen alsof je dat elke dag nodig hebt. Dat is namelijk niet waar, niet eens een klein beetje.
Zeggen dat het je geen bal kan schelen wat ervoor nodig is, dat je het lekker vindt en zo weinig mogelijk voor wil betalen is niets leugenachtigs aan. Wel vind ik het hufterig.
Het gaat erom dat je die spriaal doorbreekt van steeds goedkoper. Op welke manier dan ook. Als individu kun je helaas niets veranderen aan deze situaties van uitbuiting anders dan de bereidheid tot het kopen van eerlijke producten die dan wel duurder zijn. Maar zelfs dan heb je helaas niet de garantie dat duurdere producten niet door uitbuiting zijn ontstaan. De media zal hier op moeten inspringen. Zij zijn machtig genoeg om dit om te kunnen buigen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een dagelijkse portie vlees is niet ongezond. Dat is allesbehalve een leugen te noemen.
Zeven miljard mensen, zeven miljard monden. Dat maakt een bio-industrie nodig ongeacht we het leuk vinden of niet. Het is nogmaals een utopie te veronderstellen dat al die mensen vrijwillig kiezen voor een vegetarische levensstijl. Zelfs in ons kikkerlandje. Heeft niets met enige hufterigheid te maken, gewoon met de eerlijk gegeven feiten.
De macht van consumenten wordt altijd zwaar overschat.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je die spriaal doorbreekt van steeds goedkoper. Op welke manier dan ook. Als individu kun je helaas niets veranderen aan deze situaties van uitbuiting anders dan de bereidheid tot het kopen van eerlijke producten die dan wel duurder zijn. Maar zelfs dan heb je helaas niet de garantie dat duurdere producten niet door uitbuiting zijn ontstaan. De media zal hier op moeten inspringen. Zij zijn machtig genoeg om dit om te kunnen buigen.
Absoluut, maar we zijn nu in een maatschappij terecht gekomen (overal in het Westen overigens) waarin vrijwel iedereen alleen maar bezig is met zijn eigen gewin op korte termijn, en na mij de zondvloed. Een bijna psychopathische en schizofrene samenleving als je zo met elkaar omgaat en dit gedoogd. Alles wordt tegenwoordig in een economische waarde uitgedrukt en als je daarin volgens die enge en bekrompen visie onrendabel uitvalt dan mag je verrekken en ben je minder dan vuil.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:11 schreef Cherna het volgende:
Uiteindelijk is goedkoop duurkoop. Als je mensen uitbuit worden dat binnen enkele jaren wrakken die de samenleving kunnen ontwrichten. Er zijn landen die hun schilders meth geven zodat men 24 uur kan werken .Maar na een tijde zijn deze werknemers door psychoses levensgevaarlijk en zullen ze uiteindelijk de maatschappij meer kosten dan een gezonde werknemer die jaren onder prima omstandigheden kan werken. Mensen als wegwerpartikelen benhandelen geeft op lange termijn grote problemen. Alle landen die zo met hun werknemers omgaan zijn communistische gezwellen van de hoogste orde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |