abonnement Unibet Coolblue
pi_162102829
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:24:30 #2
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162103649
@Agter; hier dame van 4,5 en ook nog zijwieltjes. Laatst geprobeerd, ze wilde zelf, maar mevrouw vindt alles om haar heen interessanter, dus kiepte ze iedere keer om. Wij hebben het zelf even opgegeven.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_162103931
Yaro in augustus 6 kan zonder zijwieltjes fietsen maar weigert het zelf fietsen te oefenen. Dus schiet ook niet op.

Wb avond 4 daagse was het hier zo dat school halverwege stond met wat te eten en te drinken. Maar de organisatie heeft dat nu verboden. Zelf namen we drinken en een snoepje/koekje mee. En/of komkommer.
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:32:14 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162104071
Ollie kon vlak na zijn 4e verjaardag zonder zijwieltjes fietsen. Toen woonden we ook in een huis met een grote laan waar hij goed kon oefenen. Ging heel rap toen ivm de pogingen die we gedaan hadden toen we op de flat woonden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162104331
L kon pas toen ze 5 jaar en een paar maanden was fietsen. Gewoon geen interesse ervoor. Nu gaat het oké, maar ze doet het eigenlijk te weinig om het beter te leren.
pi_162105005
Geen avondvierdaagse hier, dus ook geen tips, sorry...

En over fietsen zonder zijwieltjes... We hebben Lars vorig jaar toen hij 5 werd een 18" fiets gegeven, en we hadden er losse zijwieltjes bij gekocht. Op een avond wilde hij fietsen, naar zijn vriendinnetje, maar we zeiden dat dat nog niet kon, want we hadden die zijwieltjes nog niet gemonteerd... "Ja, maar ik wil ook zonder, want J. (z'n vriendinnetje) fietst ook zonder zijwieltjes en dat kan ik dus ook"...
En hij stapt op en rijdt zo weg :D

Gelukkig hadden we het bonnetje van de zijwieltjes nog, en hebben we ze terug kunnen brengen ;)
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:02:34 #7
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_162105478
Agter, de oudste is nu 6 en fietst 'al' sinds hij 4 is zonder zijwieltjes. De middelste van november 2011 vertikt het om er überhaupt op te gaan zitten. "kan ik niet mem" "wil ik niet" en vooral puf, kreun en steun :') :')

Als ik hem bij z'n kraag vasthoudt komt hij een paar meter en stapt dan af om naar huis te lopen zodat ik zijn fiets mee kan nemen :') _O-

Ik gok dat het nog wel een paar jaar duurt voordat hij vrijwillig gaat zitten en fietsbewegingen maakt.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_162105520
We hebben nog niets gehoord over de organisatie van de 4-daagse. Ook niet of we ingedeeld zijn als begeleidend ouder.
Zal eens navragen hoe het bij ons geregeld is. Ik wist dus niet dat dit vaak door school werd geregeld.
Maar goed, drinken en een koekje dus anders ^O^

As waarom heeft de organisatie het door school drinken aanbieden verboden? Het klinkt zo streng.

Shandaly :D
Ik wou dat het zo makkelijk ging.
Eva is nu 5 en begint ineens te vragen of we ergens op de fiets naar toe kunnen. Ze begon er toevallig vanavond zelf over. Wel nog met zijwieltjes, maar als ze nu zelf wil weet ik dat ze op een gegeven moment zichzelf voldoende vertrouwd om zonder zijwieltjes te proberen.
pi_162105837
Vanuit veiligheidsredenen. Ze gaven aan dat er onveilige situaties ontstonden. Ik moet zeggen dat ik het niet hem gezien vorig jaar. 2 dagen meegelopen en 2 dagen namens school gestaan. Maar blijkbaar denkt men er anders over. Vind het wel jammer vond het echt wel meerwaarde hebben.

Wij liepen vorig jaar niet als school maar stonden er wel. Omdat er toch veel vraag naar is kon je nu wel via school inschrijven en de medaille krijgen maar word er wel zelf gelopen. Vind ik wel fijn. Dan kan je met je eigen groepje/tempo lopen. Dat geschuifel vind ik echt niks.
pi_162107493
Ik weet niet meer precies op welke leeftijd, denk rond 4 jaar, ja, want wij zijn nog met de fiets naar de peuterspeelzaal geweest, maar ik heb op gegeven moment de zijwieltjes iets omhoog gezet, zodat hij alleen ging fietsen, maar wel nog opgevangen werd als hij te schuin kwam, maar dat was maar enkele dagen, toen maar gewoon zonder, dat ging gewoon beter om balance te houden, want anders ging hij schuin doorfietsen, zonder zijwieltjes moest hij het zelf doen met zijn voeten. Ervaring met een loopfiets is een dikke pre.

Toen zijn wij af en toe 's middags naar school gefietst, omdat het dan minder druk is op het fietspad.
Onlangs ging mijn fiets met fietszitje stuk en moest hij elke dag op zijn eigen fiets naar school en ook paar keer naar zwemmen fietsen. Ik met een gewoon fiets erachter en heb altijd gezegd, waarop hij moest letten, bijvoorbeeld rechts fietsen, en kijken dat de auto's ook daadwerkelijk stoppen bij de overweg en wanneer hij moest stoppen voor een straat of wanneer iemand van de zij- of achterkant kwam. Hij kan wel fietsen, maar nog niet op alles tegelijk letten en kent de regels natuurlijk nog niet, en ik heb ook de weg een beetje op gekozen dat het fietspad zo veel mogelijk gescheiden van straat is. En wij hebben ook heel snel geoefend richting aan te geven, bij ons is het ' s ochtends heel druk met fietsers die inhalen, die letten ook niet altijd goed op, dan is het handiger dat hij zelfs de hand kan uitsteken.

Ik vond het in het begin best eng, want je kunt zelf niet zo veel doen als je erachter fietst, maar het is gewoon veel oefenen en steeds een beetje verder gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zana op 12-05-2016 00:19:27 ]
pi_162109433
Dot fietst sinds ze net vier was. Ze was een fanatiek loopfietser, op een dag heb ik haar op een gewone fiets zonder zijwieltjes gezet. In vijf minuten was het geregeld.
Ze is wel nog totaal niet verkeersveilig, dus ik loop altijd mee. Ernaast fietsen durf ik in de stad nog niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_162109754
Ean was 4 toen ze zonder zijwieltjes fietste in mei jarig en in de grote vakantie fietste ze zo weg.
pi_162110416
Onze jongste kwam ergens rond haar 4e verjaardag zelf vertellen dat de zijwieltjes eraf konden, heeft een middag op straat geoefend en toen had ze het onder de knie.
Ook veel de loopfiets gebruikt voordat ze ging fietsen zeg maar.

Ook de oudste had veel op de loopfiets geoefend en kon prima evenwicht bewaren (bruggetjes afrijden met de voeten op het plankje bijvoorbeeld ;) ).
Maar op de fiets had ze het vertrouwen niet, terwijl ze het eigenlijk wel kon. Als we naast haar liepen om haar vast te houden (bij een puntje van haar jas), dan keek ze achterom of we haar nog wel vast hadden (en stuurde dan gelijk de berm weer in ;).

Ze zijn nu ruim 6 en 8 en we proberen zo veel mogelijk op de fiets naar school te gaan. Want er is nog meer dan genoeg te oefenen. Meestal fietst er dan 1 voor en dan fiets ik met de ander erachter. Ze moeten zelf kijken en stoppen, mogen een klein stukje vooruit, als ze maar niet gaan racen ;). So far so good ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_162111249
De oudste was 3j10mnd toen hij bang werd voor de zijwieltjes omdat hij iets te vaak met een wieltje naast de stoeprand kwam en dan alsnog omviel. Hij wilde de wieltjes eraf. Prima, maar motorisch is het geen wonder. Toch fietste hij na 10 minuten zelf rondjes..
Mijn jongste had vanaf 2,5 een loopfiets, met 3,5 heb ik de zijwieltjes van zijn fiets gehaald en hij fietste zo weg.
Maar: de oudste had al snel de fiets onder controle en goed verkeersgedrag. Met hem konden we al snel de weg op. De jongste (bijna 4,5) heeft dat echt niet. Fietst aan alle kanten van de weg, kijkt alle kanten op, heeft geen respect voor andere voertuigen (fietste vorige week nog vlak bij tractor langs, zag het gelukkig optijd. De oudste was op die leeftijd blijven staan en had de tractor de ruimte gegeven). Dus voordat de jongste echt mee mag in het verkeer naar bijv school moet hij nog effe oefenen op rustige tijdstippen ;)
pi_162125982
Mijn kleuter wil pas zonder zijwieltjes als hij 6 is :') Dat duurt nog wel even....

Hij had vandaag zijn allereerste schoolreisje... naar de Efteling :o Hij vond het best spannend (ik ook!) en was een beetje verdrietig voor vertrek maar kwam stralend teruggekomen. Hij was twee keer kwijtgeraakt maar goed in staat geweest om weer terug bij zijn groepje te komen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_162127106
Ik heb ook 3 kinderen die niet zo blij werden van het leren fietsen.
De jongens waren knetterlaat (echt heel laat en veel frustraties) en onze dochter van nu 6,5 heeft het net pas geleerd en het is ook nog steeds gedoe.

Maak je er maar niet druk over. Het komt wel.
Mijn oudste fietst dagelijks de hele stad door en de jongste zoon vliegt tegenwoordig met handen los door de wijk.

Ik heb duidelijk trage kinderen als het gaat om fysieke dingen. Met alles. Lopen, fietsen, zwemmen.
Maar het komt goed, alleen wat later. Who cares.
pi_162127543
Nuance,

Als je een sloot achter je huis hebt, heeft leren zwemmen wellicht wat meer prioriteit natuurlijk en moet je sneller wat, maar goed, dat hebben wij niet.
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:05:42 #18
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_162129181
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:20 schreef lily het volgende:
Nuance,

Als je een sloot achter je huis hebt, heeft leren zwemmen wellicht wat meer prioriteit natuurlijk en moet je sneller wat, maar goed, dat hebben wij niet.
Dat was bij ons fietsen dus: geen noodzaak. Bij oudste was het frustrerend en ze durfde niet, dus op een gegeven moment lieten we het zitten. Toen ging jongste het proberen, op een zaterdagmiddag. Oudste -2 jaar ouder en toen 7 geloof ik- kwam vragen of haar wieltjes er ook af mochten en reed terstond weg :)
pi_162130453
Hier fietsten ze al heel vroeg allebei (net drie en tweeeneenhalf), maar omdat het verkeersinzicht er dan toch echt nog niet is, is het helemaal niet al altijd handig hoor.

Mijn dochter gaat nu in vijf lessen haar C halen voor zwemmen, bijna twee jaar geleden haalde ze haar B. Ik vind het zo stoer, ze wil het echt zelf, vond het heel spannend, maar heeft zich er helemaal op eigen kracht en initiatief doorheen gesleurd.

Mijn zoon oefent nu voor zijn B in een gemengd groepje B/C, en de juf vroeg haar of ze mee wilde doen voor C. Ze zou dan één les kijken of ze dacht dat ze het zou redden in vijf lessen, et voila. Echt leuk.
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:09:58 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_162135705
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:07 schreef lily het volgende:
Ik heb ook 3 kinderen die niet zo blij werden van het leren fietsen.
De jongens waren knetterlaat (echt heel laat en veel frustraties) en onze dochter van nu 6,5 heeft het net pas geleerd en het is ook nog steeds gedoe.

Maak je er maar niet druk over. Het komt wel.
Mijn oudste fietst dagelijks de hele stad door en de jongste zoon vliegt tegenwoordig met handen los door de wijk.

Ik heb duidelijk trage kinderen als het gaat om fysieke dingen. Met alles. Lopen, fietsen, zwemmen.
Maar het komt goed, alleen wat later. Who cares.
Dank je. Deze post had ik nog even nodig. Ondanks dat ik het zelf ook wel weet.
pi_162143143
Hier was de loopfiets erg goed onder controle maar gewoon fietsen (met zijwieltjes) wilde hij niet (ik ben niet zo goed met trappers, volgens eigen zeggen). Heel af en toe wilde hij even proberen (2 minuten) kwam dan niet snel genoeg vooruit naar z'n zin en gaf op. Dus maar even laten rusten afgelopen winter.
Maar hij wilde wel heel graag op de fiets naar school, maar vind dat met de loopfiets niet praktisch en dat mocht hij dus niet. Uiteindelijk is die wilskracht voor hem de motivatie geweest. Op een gegeven moment gezegd zullen we het eens proberen zonder zijwieltjes, want had het idee dat die namelijk te veel weerstand boden waardoor hij niet snel genoeg vooruit kon ofzo.
Dat vond hij zelf een goed idee. En met fietsvestje (met zon handvat er aan) geoefend en na twee keer een kwartier oefenen met steeds langere stukken los had hij het fietsen door en na een 5 dagen ook het op en af stappen en na twee weken een grotere fiets gekocht want hij kon met die kleine wieltjes het buurmeisje niet bijhouden en dus was z'n fiets stom.. En sindsdien ook met de fiets naar school met een paar keer oefenen vantevoren.

Hij was toen ruim 4,5 maar van absoluut niet willen, naar goed kunnen fietsen is dan wel snel gegaan
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:28:07 #22
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_162146248
Draak (4j5m) fietst sinds een paar weken zonder zijwieltjes. Haar 2 vriendinnetjes waren aan het oefenen en toen wilde zij ineens ook. Hestje met handvat geleend en binnen een paar dagen fietste ze rond.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:38:41 #23
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162146456
Mjehhh fietsen :') was hier echt drama. Hij kon het toen hij 7-8 was denk ik pas echt. Maar we fietsen dus ook nooit hè :P altijd lopend naar school, we wonen in de binnenstad (en opa's en oma's ook) dus zijn zo overal.
We moeten hem deze zomer echt gaan leren om in het verkeer te fietsen, want hij gaat over twee jaar naar 't middelbaar :o
(al kiest ie ws voor de dichtsbijzijnde school, die aan t eind van de dijk ligt, en dus - jawel- makkelijk lopend te bereiken is :') )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 14 mei 2016 @ 12:07:21 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162175520
Help, mijn badkamer is overgenomen door een puber! Waar mijn badkamer altijd een oase van rust en eenvoud was in vergelijking met de rest van het huis, komt het nu met de dag voller te staan met smeerseltjes, maskertjes, scrubs en andere ondefinieerbare tubetjes en potjes :D
En washandjes zijn ineens een eerste levensbehoefte geworden.

Stiekem vind ik het wel grappig, hoewel het ook een hoop rotzooi geeft. De badkamer ruikt en ziet eruit alsof er een chemische ontploffing is geweest nadat zij klaar is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_162177346
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:07 schreef livelink het volgende:
Help, mijn badkamer is overgenomen door een puber! Waar mijn badkamer altijd een oase van rust en eenvoud was in vergelijking met de rest van het huis, komt het nu met de dag voller te staan met smeerseltjes, maskertjes, scrubs en andere ondefinieerbare tubetjes en potjes :D
En washandjes zijn ineens een eerste levensbehoefte geworden.

Stiekem vind ik het wel grappig, hoewel het ook een hoop rotzooi geeft. De badkamer ruikt en ziet eruit alsof er een chemische ontploffing is geweest nadat zij klaar is.
O heerlijk O+
Maar praktisch minder. Een fijn hoekje op haar kamer maken met goed licht en een mooie spiegel?
Met een meidenkwartet
  zaterdag 14 mei 2016 @ 13:28:39 #26
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162177442
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:25 schreef Cathmar het volgende:

[..]

O heerlijk O+
Maar praktisch minder. Een fijn hoekje op haar kamer maken met goed licht en een mooie spiegel?
Heeft ze al. Dat staat al vol met make-up en zo. Ze breidt haar territorium gewoon langzaam uit naar de badkamer. En al mijn eigen spulletjes ben ik voortdurend kwijt en vind ik terug op haar kamer en in haar tassen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 15:45:44 #27
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_162181618
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:30 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kleuter wil pas zonder zijwieltjes als hij 6 is :') Dat duurt nog wel even....
Onze jongens blijven op elkaar lijken :D :') S zegt letterlijk hetzelfde :s)
Oude (on)bekende.
pi_162184117
Waar vind je die hesjes met handvat? Klinkt heel handig, ik had er nog nooit van gehoord tot ik jullie berichten las.
pi_162184688
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:30 schreef danic het volgende:
Waar vind je die hesjes met handvat? Klinkt heel handig, ik had er nog nooit van gehoord tot ik jullie berichten las.
Ik heb deze
http://www.kinderfietssho(...)t-voor-fietsles.html

Van iemand gekregen. Ze zijn ook wel op marktplaats te vinden. Zoek op bikybiky of biky biky.
Op marktplaats zie ik ze onder een tientje staan.

Ik vind ze ideaal omdat ze echt stevig zitten en je je kind dus echt goed vast kan houden en hij dus echt leert om de fiets recht te houden en te sturen. En als ie valt til je hem gewoon letterlijk aan het handvat op want het vest is en zit heel stevig. En dan valt dus alleen de fiets.
pi_162186278
Geinig livelink, een echt meisje-meisje dus :)

Ik heb ze allebei met een sjaal leren fietsen: sjaal achterin de nek, dan naar voren over de schouders en terug onder de oksels door. Dan kun je achterop beide stukken goed vastpakken met een hand. Als ze omvallen rekt de sjaal iets mee, maar uiteindelijk blijven ze wel hangen in de sjaal.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:13:28 #31
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162186511
Vestje? Ieder z'n ding, maar wat een commerciële onzin. Over de hele wereld leren kinderen al jarenlang zonder fratsen fietsen.
Gigantisch op je plaat gaan hoort daar ook bij, m.i.
Maar, ieder zn ding...,
pi_162187046
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:13 schreef amaranta het volgende:
Vestje? Ieder z'n ding, maar wat een commerciële onzin. Over de hele wereld leren kinderen al jarenlang zonder fratsen fietsen.
Gigantisch op je plaat gaan hoort daar ook bij, m.i.
Maar, ieder zn ding...,
Hier werkt het voor een kind dat met zijwieltjes niet vooruit kwam en het snel op gaf, met zon vestje gaf het hem zelfvertrouwen om het zonder te proberen en met twee keer een kwartier oefenen was het gepiept en kon ie het zelf. En vallen heeft ie echt nog wel gedaan, maar hij weet nu dat ie het kan en gaat door. Als het tijdens het oefenen gebeurde zou hij direct hebben opgegeven. En inderdaad ieder z'n ding.

En zo zijn er echt nog wel meer dingen die elders op de wereld anders gaan of die vroeger anders gingen, maar dat wil niet zeggen dat je geen gebruik kan maken van nieuwe dingen die iets vergemakkelijken. En als jij het niet wilt gebruiken is dat helemaal prima, tis niet dat ik het je op dring of adviseer. Ik geef alleen reactie op de vraag hoe m'n kind heeft leren fietsen en later op de vraag waar het te verkrijgen is.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 mei 2016 @ 19:45:16 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162187239
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Geinig livelink, een echt meisje-meisje dus :)

Ik heb ze allebei met een sjaal leren fietsen: sjaal achterin de nek, dan naar voren over de schouders en terug onder de oksels door. Dan kun je achterop beide stukken goed vastpakken met een hand. Als ze omvallen rekt de sjaal iets mee, maar uiteindelijk blijven ze wel hangen in de sjaal.
Met sjaal, zo hebben we het hier ook gedaan :Y

Livelink, hoe snel gaat dat overnemen? Mijn dochter verheugt zich nu al op het moment dat ze mijn schoenen kan lenen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:48:34 #34
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162187342
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:28 schreef livelink het volgende:

[..]

Heeft ze al. Dat staat al vol met make-up en zo. Ze breidt haar territorium gewoon langzaam uit naar de badkamer. En al mijn eigen spulletjes ben ik voortdurend kwijt en vind ik terug op haar kamer en in haar tassen.
:D

Ik wil niet voor niks een 2e badkamer :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162188008
Fietsen, mijn bijna 6-jarige begint net met zijwieltjes... Daarvoor durfde ze dat niet eens. :D Ik ga er vanuit dat het wel goed komt met veel oefenen.

Iets anders, lego. Hoe bewaren jullie dat? We hebben het hier nu op kleur gesorteerd, maar dat werkt niet. Ze gooit alles elke keer opnieuw uit de bakken. Op haar verjaardag krijgt ze straks 1 of 2 grotere bouwwerken, waar zet ik die neer als ze gebouwd zijn. Hoe gaat dat bij jullie?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:25:49 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162188381
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:12 schreef Morretje het volgende:
Fietsen, mijn bijna 6-jarige begint net met zijwieltjes... Daarvoor durfde ze dat niet eens. :D Ik ga er vanuit dat het wel goed komt met veel oefenen.

Iets anders, lego. Hoe bewaren jullie dat? We hebben het hier nu op kleur gesorteerd, maar dat werkt niet. Ze gooit alles elke keer opnieuw uit de bakken. Op haar verjaardag krijgt ze straks 1 of 2 grotere bouwwerken, waar zet ik die neer als ze gebouwd zijn. Hoe gaat dat bij jullie?
Wij hebben zo'n Ikea lack plankje tegen de muur (op slaapkamer) waar ze het uit mogen stallen.
Alleen bij mijn dochter is de plank van de muur gekomen nadat iemand er te hard op had gesteund.
Verder zit de losse LEGO nu in van die zip zakjes (wederom Ikea) in een LEGO ton. Maar daar wordt zelden mee gespeeld. Ze hebben allebei het liefst bouwpakketten.
Mijn zoon heeft vandaag de vrachtwagen van LEGO technics afgemaakt.

Overigens ligt er overal wel wat. Kom dagelijks wel een knopje tegen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:26:09 #37
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162188392
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:13 schreef amaranta het volgende:
Vestje? Ieder z'n ding, maar wat een commerciële onzin. Over de hele wereld leren kinderen al jarenlang zonder fratsen fietsen.
Gigantisch op je plaat gaan hoort daar ook bij, m.i.
Maar, ieder zn ding...,
Ik ben het volkomen met je eens.
Ik vind het eerlijk gezegd ook wat zorgelijk als oefenen en valpartijen voorkomen zouden moeten worden. De ontwikkeling van een kind gaat nu eenmaal met vallen en opstaan. Hoe gaat een kind leren doorzetten? Hoe leert het omgaan met teleurstellingen? Ik vind zo'n vestje echt een uitgesproken voorbeeld van pamperen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:28:35 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162188479
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:12 schreef Morretje het volgende:

Iets anders, lego. Hoe bewaren jullie dat? We hebben het hier nu op kleur gesorteerd, maar dat werkt niet. Ze gooit alles elke keer opnieuw uit de bakken. Op haar verjaardag krijgt ze straks 1 of 2 grotere bouwwerken, waar zet ik die neer als ze gebouwd zijn. Hoe gaat dat bij jullie?
Als je de kans nog hebt, sorteer dan op 'soort'. De kleur zie je immers toch meteen.
Bij ons is het nu zo'n enorme alles door elkaar puinzooi. 13 kratten vol, technisch, Chima, City, zoek het maar uit. Never nooit niet meer een compleet bouwwerk te maken want net dat éne stukje is dan natuurlijk niet te vinden...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_162188638
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:D

Ik wil niet voor niks een 2e badkamer :D
Dit! Tutten x4 hier. Binnen nu en 4 jaar begrijp ik dus? Plannen liggen klaar. Nu nog even sparen.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:34:29 #40
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162188680
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:28 schreef livelink het volgende:

Ze breidt haar territorium gewoon langzaam uit naar de badkamer.
:D O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_162188691
En de sjaal methode. Check.
Met een meidenkwartet
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 20:40:12 #42
5428 crew  miss_sly
pi_162188902
Wij hebben de 'omi-methode' gebruikt: S heeft leren fietsen zonder zijwieltjes op een dag dat mijn ouders oppasten. Toen we thuiskwamen, fietste ze los. Combinatie van meer durf van S en durven loslaten van mijn moeder. Toen ze het aan mij wilde laten zien, moest ik even haar zadel vasthouden voor het wegfietsen en riep ze "laat maar los mama....laat maar los....mama, laat nou lohos!" :@ :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_162189063
Met zo'n sjaal doe je toch hetzelfde als met een vestje?
Wij hebben een vestje. Motorisch uitgedaagd kind, dus we waren ervan overtuigd dat het nodig zou zijn om haar ooit vooruit te krijgen. Maar dat viel dus enorm mee en het is nooit het huis uit geweest.

Ik denk dat zo'n ding voor sommige kinderen een uitkomst is. Voor andere niet nodig. Pamperen doen we op een miljoen andere manieren met zijn allen, zo'n vestje vind ik niet bepaald een van de ergere voorbeelden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 14-05-2016 21:37:52 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 mei 2016 @ 21:35:32 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162192393
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:44 schreef Vanyel het volgende:
Met zo'n sjaal doe je toch hetzelfde als met een vestje?
Wij hebben er een. Motorisch uitgedaagd kind, dus we waren ervan overtuigd dat het nodig zou zijn om haar ooit vooruit te krijgen. Maar dat viel dus enorm mee en het is nooit het huis uit geweest.

Ik denk dat zo'n ding voor sommige kinderen een uitkomst is. Voor andere niet nodig. Pamperen doen we op een miljoen andere manieren met zijn allen, zo'n vestje vind ik niet bepaald een van de ergere voorbeelden.
Sjaal is inderdaad de huistuinkeukenoplossing, in onze tijd bestonden die vestjes nog niet. Overigens is Isa gewoon de struiken in en tegen een lantaarnpaal aangefietst, met een mooie dikke lip en wat schaafwonden als gevolg. Dus het valt wel mee met dat pamperen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 21:38:01 #45
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162192610
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Sjaal is inderdaad de huistuinkeukenoplossing, in onze tijd bestonden die vestjes nog niet. Overigens is Isa gewoon de struiken in en tegen een lantaarnpaal aangefietst, met een mooie dikke lip en wat schaafwonden als gevolg. Dus het valt wel mee met dat pamperen :P
Ja, ik had het ook nogal kort door de bocht geformuleerd geloof ik. What's new? :+
Maar ik vind het echt onzinnig klinken zo'n vestje. Oeps, weer kort door de bocht. :P
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_162193296
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, ik had het ook nogal kort door de bocht geformuleerd geloof ik. What's new? :+
Maar ik vind het echt onzinnig klinken zo'n vestje. Oeps, weer kort door de bocht. :P
ik heb op het punt gestaan om zo'n ding te kopen maar uiteindelijk vond ik het een waste of money. Idd een sjaal of vast houden aan de kraag voldoet ook prima.

A was ruim 5,5 toen ze zonder zijwieltjes ging fietsen. Ze wilde echt niet.
T was een jaartje jonger geloof ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 mei 2016 @ 22:02:30 #47
147316 crew  DJMO
#trut
pi_162194460
Fietsen .. ik keek vorige week vanaf het balkon naar beneden, zag Jan in het zand spelen, en een ander jongetje op Jan z'n fiets rondcrossen. Ik wilde al roepen naar Jan dat hij z'n fiets moest terughalen want dat er geen andere kinderen op mochten etc. Ik keek nog een keer, bleek het Geert te zijn die even zonder problemen opgestapt was en een rondje fietste. En ik heb er werkelijk geen enkele meter naast gelopen om het hem te leren _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:06:43 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162194758
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, ik had het ook nogal kort door de bocht geformuleerd geloof ik. What's new? :+
Maar ik vind het echt onzinnig klinken zo'n vestje. Oeps, weer kort door de bocht. :P
Welnee :-)
pi_162195885
Ik ben ook niet van de vestjes.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...
Leah lag gisteren nog in de berm. Janken en opnieuw. Hoppa!
pi_162196071
Was wel grappig.

Je had me moeten vasthou-hou-den. Bweh.
Ja, sorry, niet gedaan.

Oke. Ik aanvaard je excuses, zei ze :D
pi_162196556
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:23 schreef lily het volgende:
Ik ben ook niet van de vestjes.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...
Leah lag gisteren nog in de berm. Janken en opnieuw. Hoppa!
A knalde tegen.een pal aan..

Opstaan en gaan..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:35:24 #52
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_162196746
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:12 schreef Morretje het volgende:
Iets anders, lego. Hoe bewaren jullie dat? We hebben het hier nu op kleur gesorteerd, maar dat werkt niet. Ze gooit alles elke keer opnieuw uit de bakken. Op haar verjaardag krijgt ze straks 1 of 2 grotere bouwwerken, waar zet ik die neer als ze gebouwd zijn. Hoe gaat dat bij jullie?
Alles bij elkaar in een grote tas en als ze gaan spelen gaat het op een groot tafelkleed op de grond. Als ze klaar zijn pak je zo het tafelkleed op en kiepen we alles zo weer in de tas. (En wat ze willen bewaren (of voor de tijd zolang het duurt heel blijft) gaat op de kast. Ze spelen elke dag wel met de lego, maar nooit met de originele modellen :D


En wegens een kleine legovreter lossen we op de grond spelen hier zo op. Lang leve oude lattenbodems en een grote woonkamer O+

[ Bericht 8% gewijzigd door Vlinder op 15-05-2016 21:59:49 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_162198972
Ik zat ook al te denken bij zo'n vestje dat ik wat Spartaanser Ben qua opvoeding, maar valt.mee.dus gelukkig :D
F viel in de brandnetels met leren fietsen. Was geloof ik mijn schuld volgens hem :') :D dat ie meters voor me was en nog.wat moeite met stoppen had was vast niet de oorzaak :D
Overigens was ie iets van 4jaar en 2 maanden toen. Na de brandnetels heeft ie wel een tijd niet meer willen oefenen :D dus na de winter heeft ie het fietsen toen wat beter onder de knie gekregen. Nu fietsen we zoveel mogelijk overal naartoe. En inzicht in het verkeer wordt ook steeds beter. Op de manier van een 5 jarige...
pi_162209474
Ik ben helemaal niet zo'n pamperaar (denk ik :D) maar zo'n vestje kwam ik toevallig tegen op de rommelmarkt en leek me wel ideaal voor onze 'ik durf niet' dochter van destijds bijna 5.
Vestje gaf haar het idee dat er niks kon gebeuren en ze fietste zo weg :D. Daarna nog aan meerdere kinderen uitgeleend, dus het is mij de 2,50 die ik ervoor betaalde wel waard geweest.
pi_162209915
Nou dat dus. Ik weet dat als eva 1x tecweinig vertrouwen voelt in 1 van ons of als ze vrij in het begin van het leerstadium valt, ze gelijk opgeeft.
Het heeft haar bijna een jaar gekost om weer zin in fietsen te krijgen nadat ze vorig jaar een keer was gevallen.

Maar de sjaaltechniek klinkt net zo prima. Daar gaan we het eerst maar eens mee proberen ^O^
Ook die kende ik niet namelijk.
  zondag 15 mei 2016 @ 10:45:45 #56
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_162210611
Ik denk ook dat het voor sommige kinderen heel goed kan helpen. Heeft mi ook niet veel met pamperen te maken. Of het ook voor de onze zo werkt weet ik niet, die zou daar misschien juist weer teveel op gaan vertrouwen. We zullen het zien. Fietsen met zijwieltjes gaat in elk geval heel goed. Is ook nog wel een uitdaging met 3 kinderen op fietsjes :D
  zondag 15 mei 2016 @ 10:46:00 #57
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_162210617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:07 schreef livelink het volgende:
Help, mijn badkamer is overgenomen door een puber! Waar mijn badkamer altijd een oase van rust en eenvoud was in vergelijking met de rest van het huis, komt het nu met de dag voller te staan met smeerseltjes, maskertjes, scrubs en andere ondefinieerbare tubetjes en potjes :D
En washandjes zijn ineens een eerste levensbehoefte geworden.

Stiekem vind ik het wel grappig, hoewel het ook een hoop rotzooi geeft. De badkamer ruikt en ziet eruit alsof er een chemische ontploffing is geweest nadat zij klaar is.
:D Wij komen uit een land waar iedereen zo ongeveer z'n eigen badkamer heeft. Drie keer raden hoe dat is verlopen, naar een huis met 1 badkamer ;)

Ze heeft veruit de grootste kastruimte in de badkamer: ik deel een kastje met m'n man, er is er 1 voor medicijnen e.d., en zij heeft er een voor zich alleen. Maar dan nog wil de olievlek nog wel eens de badkamer overnemen, en daarvoor heb ik een plastic opbergdoos, waar alles zonder pardon in verdwijnt. Werkt best redelijk: olievlek beperkt, zij niets kwijt, want als je het kwijt bent zit het in de doos...
  zondag 15 mei 2016 @ 12:05:52 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162212034
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 08:10 schreef Fannetje het volgende:
Ik ben helemaal niet zo'n pamperaar (denk ik :D) maar zo'n vestje kwam ik toevallig tegen op de rommelmarkt en leek me wel ideaal voor onze 'ik durf niet' dochter van destijds bijna 5.
Vestje gaf haar het idee dat er niks kon gebeuren en ze fietste zo weg :D. Daarna nog aan meerdere kinderen uitgeleend, dus het is mij de 2,50 die ik ervoor betaalde wel waard geweest.
Maar Fannetje, dat is dan toch een vorm van schijnveiligheid? Ik bedoel het echt niet lullig of aanvallend (hoewel mijn post gisteren wellicht zo overkwam, sorry voor de boute formulering toen :@ ). Ik vind het zo korte termijn effect. Oké, je kind kan nu fietsen. Dat is fijn. Maar heeft het daardoor meer zelfvertrouwen opgebouwd? Heeft het het idee "Yes, ik heb iets voor elkaar gekregen!"?
Serieus, dat staat mij tegen aan dergelijke hulpmiddelen (ook een sjaal, dat is gewoon het non-commerciële alternatief van zo'n vestje ;) ). En nu ik dit typ denk ik "Ja, maar wat is het verschil met zijwieltjes?", die heb ik indertijd immers zelf ook aan de fiets van mijn zoon geschroefd. Daar ben ik nog niet over uit.
Ik bedoel echt niemand aan te vallen. Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie erover denken. Wellicht overdrijf ik schromelijk. Of wellicht is dit idd een voorbeeld van het wegmaaien van zo veel mogelijk risico's voor de voeten van onze kinderen (en wellicht/waarschijnlijk/ongetwijfeld doe ik dat zelf ook op andere vlakken maar heb ik dat nog niet helder voor mezelf. Mocht je het herkennen bij mij, dan hoor ik het graag!).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 15 mei 2016 @ 13:03:31 #59
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162213126
Vallen hoort erbij, zo denk ik erover. Niet alleen met leren fietsen. Juist door het maken van fouten leer je. Tuurlijk probeer je als ouder situaties te creeren dat ze niet vallen of niet hard vallen, maar soms laat ik ze toch hun eigen fouten maken. Kinderen groeien ook niet door vol continu te beschermen en te prijzen over dingen die ze al kunnen, ze groeien het meest door het verleggen van hun eigen grenzen.

Dit typende ben ik blij dat we een half uur eerder naar huis rijden dan gepland, aangezien er 2 meiden niet mee wilden boodschappen doen en naar buiten gingen. Ondanks mijn waarschuwingen dat het koud is, dat ik 2 uur weg ben, dat oma niet thuis is bleven ze beiden bij hun standpunt. Ze bleven buitenspelen.
Ik verwacht er minimaal 1 in de achtertuin, op een stoeltje, in de kou.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 15 mei 2016 @ 13:06:13 #60
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162213199
Oh over verleggen van grenzen. Voor elk kind is het natuurlijk anders hoe ze dat doen. De een heeft veel stimulatie en ondersteuning nodig van een ouder, de ander gaat gewoon en komt er later misschien achter dat de aanpak misschien niet zo handig was.

Uiteindelijk denk ik niet dat het veel uitmaakt hoe een kind groeit en vertrouwen krijgt, aan het eind van de rit kunnen we allemaal fietsen. ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar zondag 15 mei 2016 @ 13:09:14 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162213256
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:05 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar Fannetje, dat is dan toch een vorm van schijnveiligheid? Ik bedoel het echt niet lullig of aanvallend (hoewel mijn post gisteren wellicht zo overkwam, sorry voor de boute formulering toen :@ ). Ik vind het zo korte termijn effect. Oké, je kind kan nu fietsen. Dat is fijn. Maar heeft het daardoor meer zelfvertrouwen opgebouwd? Heeft het het idee "Yes, ik heb iets voor elkaar gekregen!"?
Serieus, dat staat mij tegen aan dergelijke hulpmiddelen (ook een sjaal, dat is gewoon het non-commerciële alternatief van zo'n vestje ;) ). En nu ik dit typ denk ik "Ja, maar wat is het verschil met zijwieltjes?", die heb ik indertijd immers zelf ook aan de fiets van mijn zoon geschroefd. Daar ben ik nog niet over uit.
Ik bedoel echt niemand aan te vallen. Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie erover denken. Wellicht overdrijf ik schromelijk. Of wellicht is dit idd een voorbeeld van het wegmaaien van zo veel mogelijk risico's voor de voeten van onze kinderen (en wellicht/waarschijnlijk/ongetwijfeld doe ik dat zelf ook op andere vlakken maar heb ik dat nog niet helder voor mezelf. Mocht je het herkennen bij mij, dan hoor ik het graag!).
je laat je kind toch ook eerst aan een handje of langs de rand van de tafel lopen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_162215172
^^ Inderdaad. De truc bij fietsen is dat je in beweging moet blijven om niet om te vallen. Bij een driewieler of met zijwieltjes is dat niet zo, dus dat moet je wel even doorhebben. Ik zou zelf ook niet voor eeuwig er met een vestje of sjaal achteraan blijven lopen, maar juist bij het opstarten en op gang komen is een beetje steun wel fijn. Ik kan me voorstellen dat vestje wat prettiger vasthoudt dan dat gegrijp in een kraag. Het lijkt me ook niet bedoeld om weken achter je kind te hollen, maar meer als een opstapje om het principe van opstappen, vaart maken en doorgaan helder te krijgen.

Maar zoals gezegd fietst mijn kind nog niet los, dus misschien zie ik het helemaal verkeerd :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_162227766
Het verschilt ook enorm per kind denk ik, of zo'n hulpmiddel nodig is lijkt me. De mijne is motorisch enorm onzeker, ik kan me bij haar wel voorstellen dat het vasthouden met een sjaal, of vest, dermate kan helpen om het trucje door te krijgen. Ze laat nu bijvoorbeeld, met zijwieltjes dus, d'r voeten gewoon van de trappers als ze te hard gaat of de weg spannend vindt, ja dan kun je dus niet remmen en wordt je instabieler. Als ze 1 keer kukelt, kapt ze ermee denk ik. En dat zou ik dan weer zonde vinden. Omvallen als je het trucje doorhebt is dan minder erg voor haar.

Dank voor de legotips, we gaan het maar eens per bouwdoos sorteren.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_162431600
Zijn ze bij jullie ook alweer bezig met de cito's? Ik vertelde Chris dat er voor de komende twee weken cito's op de schoolkalender stonden. Hij werd helemaal blij, lekker leuke werkjes doen :D
pi_162431665
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Zijn ze bij jullie ook alweer bezig met de cito's? Ik vertelde Chris dat er voor de komende twee weken cito's op de schoolkalender stonden. Hij werd helemaal blij, lekker leuke werkjes doen :D
ze beginnen bij ons 1 juni
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162432319
We hebben vroeg vakantie geloof ik. Nu 2 weken dit en daarna richting de schoolreisjes/doorschuifdagen/etc..
pi_162434041
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

ze beginnen bij ons 1 juni
Hier ook.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 23 mei 2016 @ 14:22:15 #68
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162434822
Hier zie ik op de kalender staan dat ze vanaf volgende week 3 weken toets week hebben. Hier is het pas vanaf 18 juli vakantie. En tussendoor nog een lang weekend vrij.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 23 mei 2016 @ 14:23:10 #69
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162434848
Schoolreisje is hier 23 juni. Ze gaan met de hele school tegelijk. Vind het best wel spannend eigenlijk :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_162438406
Hier officieel de cito toetsen volgende week maar ik weet dat ze ze bij de kleuters nu al gedaan hebben want volgende week ook avond4daagse.

Schoolreisjes zijn hier altijd in september. Maar ze gaan bij de kleuters nog wel naar het museum ivm het thema.

Hier ook vroeg vakantie dus voor ik het weet is het al zo ver :o
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 17:04:29 #71
5428 crew  miss_sly
pi_162438884
Volgende week cito en avondvierdaagse. Schoolreisje eind juni, vakantie pas half juli. S telt niet af, maar ik weet toevallig dat het nog 9 weken is voor we op vakantie gaan :P Dus over 7 weken heeft S vakantie.

O men, en dan wordt ze gewoon al 7 jaar!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 23 mei 2016 @ 17:14:42 #72
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162439194
O. gaat morgen naar Blijdorp.
8 juli is een studiedag en dus vakantie hier. Een week later vertrekken wij ook naar de zon 8-)
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 23 mei 2016 @ 17:38:15 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162439754
Wij gaan dit jaar pas 5 augustus weg. Laat voor ons doen. Hier hangt een kalender waar Anouk iedere dag een kruis op zet :)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_162440678
Hier nog 9 weken tot de zomervakantie. Ikzelf heb nog een weekje vrij tussendoor, Anne niet.
daar profiteer ik lekker van door twee dagen kinderloos met een vriendin naar Londen te gaan 8-)
Met de Cito's zijn ze vorige week al begonnen. Volgende week avondvierdaagse, 13 juni schoolreis en dan is het echt aftellen tot het einde van het schooljaar. De laatste weken als kleuter :o

We gaan begin augustus op vakantie naar Gran Canaria, heerlijk vooruitzicht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fannetje op 23-05-2016 18:48:13 ]
pi_162441135
Oeh heerlijk Fannetje!
Waar in GC?

Bij ons is de A4D van 6 tm 9 juni.
15 juni hebben ze studiedag en 8 juli hebben ze vakantie.

We gaan eerst een week naar Limburg. Dan komen we op een vrijdag thuis, heb ik zaterdag, zondag en maandag om te wassen en op te ruimen en dan gaan we dinsdags naar Turkije.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162441402
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:38 schreef Vicky het volgende:
Oeh heerlijk Fannetje!
Waar in GC?
Puerto de Mogán
pi_162441581
Over 7 weken (vandaag precies ;)) wordt Floris alweer 6 :o en dan heeft ie ook gelijk vakantie.
Ook de laatste weken als kleuter nu. Hoe snel zijn die 2 jaar gegaan :o maar gelukkig kunnen we nog 2 jaar door in dezelfde kleuterklas, aangezien de kleine ook alweer 4 wordt in de vakantie.
Vanaf vrijdag gaat ze wennen :o

Floris gaat de 7e op schoolreisje. De kleuters gaan spelletjes doen op een camping hier in de buurt, vanaf groep 3 gaat ie op kamp.

Cito's zullen binnenkort ook wel weer zijn, maar geen idee wanneer. Wordt niet aangekondigd, vorige keer hoorde ik het pas een paar weken later van hem.
pi_162441603
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:20 schreef Fannetje het volgende:
daar profiteer ik lekker van door twee dagen kinderloos met een vriendin naar Londen te gaan 8-)
Wat toevallig, ik ook. Of nou ja geen week vrij, wel naar Londen.

Vicky doe je goed zo je vakanties.
Wij gaan direct het eerste weekend(incl de vrijdag) naar Disney en eind juli naar Rome.
pi_162441666
Oh en ik vind het zo bijzonder dat ze ineens toe zijn aan groep 3.
Vorig jaar was Yaro in paniek omdat hij dacht dat hij een andere juf zou krijgen.

En nu roept hij al een paar weken dat hij naar groep 3 gaat. En daar zit een andere juf. En dat is prima zo.
pi_162441737
Oh ja, naar Disney gaan we ook nog. De laatste keer met ons abonnement. Eind augustus.
pi_162441794
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:00 schreef Fannetje het volgende:
Oh ja, naar Disney gaan we ook nog. De laatste keer met ons abonnement. Eind augustus.
Dat is gewoon tussendoor en geen vakantie meer, dan vergeet je dat :P
pi_162442370
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:55 schreef As1981 het volgende:

[..]

Wat toevallig, ik ook. Of nou ja geen week vrij, wel naar Londen.

Vicky doe je goed zo je vakanties.
Wij gaan direct het eerste weekend(incl de vrijdag) naar Disney en eind juli naar Rome.
mijn ouders betalen Limburg ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162442668
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:47 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Puerto de Mogán
Oehhh daar is het zoooo idyllisch O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De markt is erg leuk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162442947
Ja, ik had al geboekt en toen las ik dat dat inderdaad zo'n mooi dorp is. Mooi meegenomen!
pi_162443009
Wij hebben nu de mini 4-daagse.
Omdat dit soort dingen voor Eva altijd een big deal zijn had vriend zich opgegeven als begeleidende ouder. Alles geregeld, enige kanttekening was dat Rosalie daardoor ook mee moest, maar ach...

Wordt ik vanmiddag door de juf gebeld dat dat niet mag }:|
Dus vriend is ook geen begeleidende ouder meer, want geen oppas. Ze hebben iemand uit van het reservelijst benaderd en Eva hebben we krijsend bij een moeder afgegeven ;(
Gelukkig was het snel over en kwam ze superdruk en enthousiast (en natgeregend :D) thuis.

Ze overwint echt het ene na het andere. Ik ben zo trots op haar hoe ze het allemaal doet. Ze wordt ook echt groot!
Ze moeten de eerste week juli nog naar school en dan is het vakantie. We gaan dan ook die zaterdag gelijk voor 2 weken weg. We gaan glampen :+
In Zeeland, zodat vriend op zijn roostervrije dagen kan komen, want verlofaanvraag afgekeurd :(
Maar ik heb er zo zin in!
Vanmiddag een aftelkalender geprint.
pi_162443996
Wij gaan onze laatste 3 weken zomervakantie en dat duurt nog langgggg.... 13 augustus pas.
Met een meidenkwartet
  maandag 23 mei 2016 @ 22:04:20 #87
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_162447480
Wat fijn Danic!

Hier laat vakantie, ik geloof 25 juli pas. Eind juni nog wel een paar studiedagen en dan gaan wij een weekje op vakantie naar Frankrijk. M is nog niet leerplichtig dus dat kan mooi. En eind augustus gaan we nog een weekje.

Schoolreisjes is dit jaar low budget zodat ze volgend jaar weer iets groters kunnen. En eigenlijk vind ik dat wel prima. Kleuters en groep 3 gaan onder begeleiding van groep 8 naar de kinderboerderij waar ze allerlei leuke activiteiten organiseren. Oudere kinderen gaan survivallen en komen daarna naar de kinderboerderij voor een buffet met muziek en zo.
  Licht Ontvlambaar maandag 23 mei 2016 @ 23:54:46 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162451176
Hier ook laat vakantie en eind juni schoolreisje naar de Efteling.
Maar nu eerst de Entreetoets...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_162454333
Ik zie nu 15 juli de laatste schooldag. Man is in het midden van de vrij, dus dan zijn we ergens wel een weekje weg naar Valkenburg. zelfde plek als vorig jaar, appelboerderij met 6 appartementen, speelweide, tafeltennistafel/voetbaltafel, en vooral het zwembad. We zijn niet eens toegekomen aan veel van die toeristische dingen :)

Juf vond dat Chris zijn werktempo eigenlijk wat laag lag, het is ook een dromer. Gisteren moesten ze van kwart voor 9 tot 10 aan de cito werken, of tot je deel 1 af had.. Chris had niet zo goed geluisterd, dus hij had deel 1 af, deel 2 ook en een stukje van 3.. Nou kan ze niet meer mopperen op zijn werktempo vind ik.. Geef hem alleen het goede werk..
pi_162454849
Cito is hier in week 22 en 24. De avondvierdaagse is in week 23. Sofie is ook echt toe aan groep 3. Tis ook *poef'* geen kleutertje meer.
Ze heeft t nu wat lastig. Ik ga een paar dagen weg (naar Noorwegen, ik vertrek morgen en ben zondag avond terug.), ze heeft een loopoor met veel bloed en moet daarvoor vieze antibiotica. Zwe
mmen mag nu even niet waardoor t niet zeker is of ze in juni af mag zwemmen.

We gaan in augustus op vakantie, blijven in de buurt maar gaan vanuit daar dagjes weg. Dierentuin en openluchtmuseum etc. Sofie wil heel graag zien waar ik geboren en opgegroeid ben. Dus dat gaan we doen.

schoolreisjes zijn aan het begin van het schooljaar bij ons.

[ Bericht 5% gewijzigd door kaatjejannie op 24-05-2016 11:29:03 ]
*poef* nu is het weg
pi_162455193
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:54 schreef Sjeen het volgende:
Hier ook laat vakantie en eind juni schoolreisje naar de Efteling.
Maar nu eerst de Entreetoets...
bij ons doen ze niet aan schoolreisjes.. ze hebben thema afsluitingen en doen dan iets dat bij het thema hoort.

Ik heb geen flauw idee of A de entree toets heeft. Onze school is niet zo van het toetsen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 18:11:31 #92
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162468167
In groep 2 krijgen ze taken... De mijne verzint thuis haar taakjes en vertelt daar trots over aan de juf :D Volgens mij wil er 1 dus ook graag taken ook al zit ze nog niet in groep 2 :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:57:01 #93
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162489981
Ken je dat? Een vriendinnetje te spelen en dat je er geen omkijken naar hebt? Wat een heerlijk meisje is er nu te spelen O+ Zo leuk om dat geklets te horen, van die rollenspellen "en toen, en toen en toen" te schattig gewoon.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_162493333
Daan had vandaag ook zo'n meisje mee.. 3 keer knipperen en het was half 3. Toen nog even wat drinken/koekje en haar thuis gebracht.
Bij Chris hadden we dat veel minder met vriendjes, veel meer haantjesgedrag van de bezoekende kinderen tegenover een Chris waar je makkelijk overheen kon lopen. Dat is nu gelukkig beter
Daan komt alleen met schattige meisjes thuis 8-)

Chris is nu naar een proefles freerunnen. Zal mij benieuwen, motorisch is hij iets onder gemiddeld ontwikkeld, maar hij heeft wel veel enthousiasme. Kijken of dat enthousiasme het kan winnen :D
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 mei 2016 @ 18:53:48 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162495008
Prepuber met migraine, arm kind -O-
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2016 @ 19:12:02 #96
37843 lady-wrb
kortaf
pi_162495445
als alles loopt zoals de bedoeling is, hebben we hier al grote vakantie :@
maar we horen hier dan ook niet echt meer :)
pi_162495657
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:53 schreef Sjeen het volgende:
Prepuber met migraine, arm kind -O-
Ach wat rot voor dr. Geef dr maar een dikke kus van ons.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 25 mei 2016 @ 19:21:11 #98
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_162495684
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:53 schreef Sjeen het volgende:
Prepuber met migraine, arm kind -O-
Oooh, wat waardeloos -O- Ik hoor mijn prepuber ook steeds vaker over hoofdpijn, dus ik hoop niet dat ze ook migraine krijgt (wat ik dus wel heb).
Sterkte ermee!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 mei 2016 @ 19:48:34 #99
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162496388
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:19 schreef Tally het volgende:

[..]

Ach wat rot voor dr. Geef dr maar een dikke kus van ons.
doe ik O+

quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:21 schreef LadyS het volgende:

[..]

Oooh, wat waardeloos -O- Ik hoor mijn prepuber ook steeds vaker over hoofdpijn, dus ik hoop niet dat ze ook migraine krijgt (wat ik dus wel heb).
Sterkte ermee!
hoofdpijn aan een kant, slecht zicht aan de andere kant en misselijk. Helaas echt migraine...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_162496430
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

doe ik O+

[..]

hoofdpijn aan een kant, slecht zicht aan de andere kant en misselijk. Helaas echt migraine...
oh wat onwijs kut!!
Ik begon helaas ook op jonge leeftijd met migraine..

Sterkte voor je meisje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:48:17 #101
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162498287
Ah bah Sjeen, dat is niet fijn :*

En wat leuk DF, nu al leuke schoondochters in huis :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 25 mei 2016 @ 21:50:37 #102
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_162500320
DF ben je al aan het selecteren voor de uithuwelijking :P !
Sjeen, beterschap voor je bijna-puber!

Instroom/groep 1 mama's, krijgen jullie kinderen ook al huiswerk?
Het begon hier met Flip de Beer, kei leuk, dat verslag schrijven was dan wel stressopwekkend maar goed, het hoort erbij dus netjes alles gedaan.
Nu komt mevrouw thuis met 2 leesboeken met daarbij de opdracht één van deze boeken binnen 3 dagen met je kind te lezen. Daarna moet je met je kind een vragenlijst invullen over het boek, een soort boekverslag dus. Het staat ook in de klapper dat dit een voorbereiding is op de boekverslagen die ze later moeten gaan maken. Aan de ene kant begrijp ik het wel (en zeker met Draak's leertempo), maar aan de andere kant, wtf, mijn kind is net 4 :o .

Oh en zwemles lijkt hier voorlopig als een nachtkaars te doven. 3 weken geleden is ze flink kopjeonder gegaan tijdens de les en de juf had dit niet tijdig door. Kind helemaal over d'r toeren natuurlijk, maar ze ging hierna toch nog steeds met plezier naar de zwemles. Alleen, nu weigert ze om zonder houvast (zwemleraar of slang) in het diepe te zwemmen. De zwemleraar heeft haar zaterdag proberen te pushen door haar steeds weer in het diepe te zetten zonder houvast en dan kleine stukjes te laten zwemmen maar na een half uur was ze compleet overstuur en 10 minuten voor het einde heb ik haar uit de les gehaald, ze stond te hyperventileren en te rillen.
Toch wil ze zaterdag weer gaan zwemmen, maar ik hou het even in de gaten hoe ze haar nu willen uitdagen, mochten ze weer zo gaan pushen, dan houden we het even voor gezien denk ik.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:04:59 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162500857
Flip de Beer hadden wij afgelopen weekend. Kind blij, mama minder want idd verslag-maak-stress (programma deed irri en de printer ook :( )
Maar hier nog geen leesboeken of huiswerk en dergelijke hoor. Alhoewel de mijne geloof ik niet kan wachten tot ze "taakjes" krijgt. Ze verzint nu thuis zelf taakjes om te maken :D Vanaf groep 2 krijgen ze wel taken, maar gewoon op school.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:05:13 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162500869
Net 4 is misschien ook wel wat vroeg voor zwemles??
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:06:07 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162500917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:04 schreef Susie het volgende:
Flip de Beer hadden wij afgelopen weekend. Kind blij, mama minder want idd verslag-maak-stress (programma deed irri en de printer ook :( )
Maar hier nog geen leesboeken of huiswerk en dergelijke hoor. Alhoewel de mijne geloof ik niet kan wachten tot ze "taakjes" krijgt. Ze verzint nu thuis zelf taakjes om te maken :D Vanaf groep 2 krijgen ze wel taken, maar gewoon op school.
Je kunt haar als taakje geven dat ze elke dag haar broodtrommel uit de tas haalt, ofzoiets.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:15:43 #106
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162501320
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je kunt haar als taakje geven dat ze elke dag haar broodtrommel uit de tas haalt, ofzoiets.
Maar dat is niet leuk natuurlijk ;) Van de week had ze als taak bedacht dat ze poppetjes moest plakken. Zo geschiede, poppetjes gemaakt en de blaadjes moesten dan ook nog met een nietje erdoor en in een plastic mapje met haar naam erop. Zo hebben ze dat ook op school :') Is ook wel weer schattig hoor.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:17:52 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162501409
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:15 schreef Susie het volgende:

[..]

Maar dat is niet leuk natuurlijk ;) Van de week had ze als taak bedacht dat ze poppetjes moest plakken. Zo geschiede, poppetjes gemaakt en de blaadjes moesten dan ook nog met een nietje erdoor en in een plastic mapje met haar naam erop. Zo hebben ze dat ook op school :') Is ook wel weer schattig hoor.
Oke.
Hier hebben naast die taakjes ook taakjes voor de klas.
De deur open houder. De lamp uit zetter. De fruitbak pakker etc
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:30:26 #108
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_162501899
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

doe ik O+

[..]

hoofdpijn aan een kant, slecht zicht aan de andere kant en misselijk. Helaas echt migraine...
Dat is echt k*t :/. Toch geen dagenlange aanvallen, hoop ik?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 25 mei 2016 @ 23:49:05 #109
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_162504834
Hier kregen ze ook een boek mee naar huis in de kleuterklas. Was al 8 jaar geleden zo (waar blijft de tijd!😱)
Volgens mij was dat ook met een verslagje idd.


En C. Kreeg op de psz ook een boek mee om te lezen.
Nu hebben ze een soort van project. Gaat over eten. Dus kreeg ze een vel papier mee naar huis, moxht ze erop tekenen wat ze graag eet en wat ze niet graag eet. Dus dat heeft ze gisteren gelijk zitten doen. Uit haar eigen, erg leuk

Tot nu toe gaat het goed op school, geen drama's meer bij het wegbrengen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 23:50:30 #110
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_162504878
Sjeen, beterschap voor je dochter! Migraine is echt kut👎
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 mei 2016 @ 07:25:59 #111
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162507437
Ze heeft het eruit geslapen :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 26 mei 2016 @ 07:26:39 #112
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_162507439
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:05 schreef amaranta het volgende:
Net 4 is misschien ook wel wat vroeg voor zwemles??
Ik denk het niet. De rest van de oefeningen doet ze wel gewoon goed, en in het ondiepe zwemt ze wel gewoon. En tot ze kopjeonder ging zwom ze ook in het diepe. Fysiek doet ze ook niet onder voor de rest. Ze heeft gewoon een knauw gehad van dat ongelukje en dat remt haar af nu. En dat in combinatie met de de aanpak van de zwemleraar is misschien nu niet de juiste oplossing om haar weer vertrouwen te geven. Misschien tijdelijk even een pauze inlassen zou een optie zijn. Of zelf met haar gaan zwemmen, maar dat is hier tijd- en oppastechnisch eigenlijk niet haalbaar.
pi_162508918
Hier nog geen huiswerk gezien bij Daan.. Ook nog geen werkjes, ik geloof dat hij alleen maar speelt op school :P

Sjeen, hoe gaat het nu? Migraine is echt naar, ik had het ook tijdens de puberteit. Daarna was het weg, maar tijdens de zwangerschap kwam het terug. Echt een hormoon dingetje..

Chris was gisteren naar een proefles free-runnen. Ik geloof dat hij zijn sport heeft gevonden. anderhalf uur bezig, en lekker moe..

Ik geloof dat Chris op de oude school in groep 4 het eerste huiswerk had met de tafels. Dat doet deze school allemaal binnen schooltijd. Hier hebben ze in groep 4 een boekbespreking, maar dat kan ook tijdens schooltijd gemaakt worden. Nu in groep 5 is het iets meer met topografie en een spreekbeurt. Dat moeten ze wel thuis doen. Topo is elke 2 weken een briefje sinds de kerst. Spreekbeurt is 1 keertje. Dus het valt nog reuze mee..


NTS, zo'n angst is even lastig. Een pauze kan helpen, even rust nemen. Maar als ze wel zelf naar zwemles wil is dat ook weer zonde. Ik zou eerder kiezen om de leraar volgende keer even te vragen om haar rustig aan te laten wennen om over haar angst heen te komen. Aangezien ze nu in paniek raakt en ze er dan echt niet overheen komt. Ze kunnen tot haar grens gaan, maar niet er overheen. Ze is een slim meisje, dus ze kan heel goed nadenken over wat er mis kan gaan, maar misschien kan ze ook wel een afspraak maken met de leraar dat ze vastgehouden wordt tot zij zegt dat ze heel even los durft? Dat zij de controle krijgt?
Desnoods vraag je eens een priveles aan voor tussendoor om haar hier doorheen te helpen?
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:23:28 #114
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162512851
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 07:25 schreef Sjeen het volgende:
Ze heeft het eruit geslapen :Y
Zou het ook hormoongerelateerd kunnen zijn?
Naar voor haar zeg.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 26 mei 2016 @ 18:15:05 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162521424
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oke.
Hier hebben naast die taakjes ook taakjes voor de klas.
De deur open houder. De lamp uit zetter. De fruitbak pakker etc
Ze hebben een helpende handje. Iedere dag zijn er 2 andere kinderen aan de beurt. Vinden ze ook allemaal te gek. Opscheppen dat ze het helpende handje zijn :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 mei 2016 @ 19:00:39 #116
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162522456
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:23 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zou het ook hormoongerelateerd kunnen zijn?
Naar voor haar zeg.
zou ook nog best kunnen inderdaad. Ik linkte het nu aan stiekem toch wat stress mbt entreetoets.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_162522646
Wij hebben Flip gehad, en een soort van spreekbeurt. Hij mocht een boek meenemen en daar wat over vertellen. Het was uiteindelijk een prentenboek waar hij wat over heeft verteld.
pi_162524319
Hier mogen ze bij een nieuwe letter iets meenemen, wat met die letter begint, maar dat is vrij onregelmatig, ze hebben er maar een paar, verder nog geen huiswerk gezien...houden zo in groep 1 of 2, zou ik zeggen. Wel moeten ze elke week 1-3 taakjes of knutselwerkjes doen op school tijdens "Spelen en werken", mij is alleen nog niet echt duidelijk of de juf bepaalt, wanneer ze het doen of dat ze daar zelfs invloed op hebben, maar volgens mij doen ze het echt helemaal zelf en zonder veel hulp door de juf. Geen idee, hoe ze dat voor elkaar krijgen dat ze echt daarmee bezig blijven en niet iets anders doen, thuis heeft mijn zoon vele knutseldingen binnen 5 minuten wel gezien namelijk en als wij ergens anders iets knutselen, kijkt hij het liefst naar de andere kinderen.

Deze en volgende week doen ze de Cito toets in groep 1, maar alleen de kinderen van voor januari. Mijn zoontje heeft het volgens mij direct de eerste dag gedaan, maar niet veel verteld...dus ik weet niet of ze het in delen doen of in een keer. Weet ook iet zo goed, wat ze precies moesten doen.
pi_162525519
Geen huiswerk hier. Zelfs geen beer. Het enige dat ik er een beetje mee kan linken is dat we 1x per maanden nieuwsbrief krijgen over het thema van die maand. Daar zit dan een idee/tip bij die je kunt doen om het thuis ook levend te houden. Maar dat zie ik niet als huiswerk.
Deze maand gaat het over verkeer en bij de brief zat een verkeersbingo. Een vel met allerlei plaatjes die ze kan afstrepen als ze het buiten heeft gevonden. Tijdens een wandeling bijvoorbeeld. Die ga ik wel doen denk ik, vind ik namelijk zelf wel leuk om met haar te doen :D

Eva is net een klein uurtje terug van de 4-daagse. Inclusief medaille en 5 kg snoep geloof ik :D
Mijn angsthaas heeft zelfs de burgemeester een handje gegeven. Ze blijft me verbazen moet ik zeggen. Nou zal het wel geholpen hebben dat wij een vrouwelijke burgemeester hebben, maar toch ^O^
pi_162531272
Hier in groep 1 geen huiswerk. Ik hoorde van ons buurmeisje in groep twee of ja van haar ouders dan dat de kinderen voor ze naar groep drie gaan moeten kunnen hakken/plakken van woordjes. Zij had er nog wat moeite mee en heeft het advies gekregen om daar thuis mee te oefenen omdat ze het anders in groep drie erg lastig gaat krijgen waarschijnlijk.

Hier inderdaad ook per blok twee nieuwe letters waar je dan een voorwerp voor mee mag nemen dat met die letter begint. Jelle vind het leuk om mee te denken welke woorden met die letter beginnen en of we dat in huis hebben, maar dat is iets wat vooral tussendoor een beetje gebeurd (bijv in de auto dat we het daar over hebben)

Hier hebben ze ook wel taakjes (werkjes) in de klas. Dit wordt in groep 1 een beetje geïntroduceerd en is dan nog redelijk vrijblijvend maar opbouwend, en in groep twee hebben ze een aantal 'verplichte' werkjes. Tijdens de momenten die er voor staan mogen ze kiezen wat ze willen doen, spelen of een werkje. Waarbij de juf mee in de gaten houdt of iedereen genoeg kiest voor een werkje (en er een beetje in 'stuurt' dat het niet 'vergeten' wordt). En dan gaan ze tijdens dat tijdsbestek daar mee bezig.
Maar spelen heeft nog steeds de overhand
pi_162532757
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:50 schreef NotTheSame het volgende:
Oh en zwemles lijkt hier voorlopig als een nachtkaars te doven. 3 weken geleden is ze flink kopjeonder gegaan tijdens de les en de juf had dit niet tijdig door. Kind helemaal over d'r toeren natuurlijk, maar ze ging hierna toch nog steeds met plezier naar de zwemles. Alleen, nu weigert ze om zonder houvast (zwemleraar of slang) in het diepe te zwemmen. De zwemleraar heeft haar zaterdag proberen te pushen door haar steeds weer in het diepe te zetten zonder houvast en dan kleine stukjes te laten zwemmen maar na een half uur was ze compleet overstuur en 10 minuten voor het einde heb ik haar uit de les gehaald, ze stond te hyperventileren en te rillen.
Toch wil ze zaterdag weer gaan zwemmen, maar ik hou het even in de gaten hoe ze haar nu willen uitdagen, mochten ze weer zo gaan pushen, dan houden we het even voor gezien denk ik.
Ik zou zaterdag even de badjuf/-meester aanschieten voor de les.
Misschien kunnen ze even een stapje terug doen om haar het vertrouwen weer te laten krijgen, dus bv dan maar even met zo'n slang zwemmen.
Want zo pushen dat ze overstuur raakt lijkt me niet heel zinvol. Het lijkt mij belangrijker dat ze plezier houdt in het zwemmen en dat vertrouwen weer krijgt dat ze het wel kan.
Maar goed, dat zou ik denk ik doen ;).
Ze wil zelf wel graag, dus dat lijkt me dan wel weer een goed teken.

Bij ons vanaf groep 5 "huiswerk". Dan moeten ze de stof van geschiedenis/aardrijkskunde/natuur en techniek doorLEZEN en krijgen ze een toets. Die mogen ze nu nog maken met evt het boek erbij. Om een beetje te wennen aan het idee van huiswerk en toets volgens mij.
Vanaf groep 1 hebben ze wel taakjes. Voor groep 1 is dat geloof ik 1 taakje die ze in die week af moeten maken. En groep 2 beginnen ze met 2 en dat worden en dan 3 en zo breiden ze het uit.
Volgens mij hebben ze vanaf groep 6 een weektaak (dacht ik, we zullen het zien volgend jaar).

Overigens heeft de jongste (groep 3) ook "huiswerk", extra oefenen met lezen. Maar juf zei ook al: het moet geen moeten worden. Hou het leuk. Probeer elke dag iets te lezen al is het maar een paar minuten. We hebben een kopie van het boekje van school waar ze uit lezen, maar we lezen vooral samen boekjes uit de bieb.
Maar eigenlijk deden we dat ook al voordat ze dat huiswerk kreeg ;). Ze gaat gewoon niet zo vlot met lezen, maar we zien haar wel steeds stapjes maken.
Al blijft ze fouten maken die ik vreemd vindt, maar goed, ze ontwikkelt zich wel en juf maakt zich er niet druk over. Misschien moet ik dat dan ook niet doen. Maar ik hou het wel een beetje in de gaten.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:13:37 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_162553481
Hier geen huiswerk. Wel werkjes op school maar volgens mij doet groep 1 maar een beetje voor de vorm mee. Verder geen idee. Binnenkort maar weer eens een gesprekje met juf inplannen over hoe het gaat. We gaan ook richting een "diagnose" van een sensomotorische integratiestoornis dus dat is sowieso wel handig om dat te bespreken.

NTS, ik zou ook met de gymdocent bespreken idd.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:55:32 #123
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_162554875
Kyara, gaan jullie toch een traject in/zijn jullie daarmee al bezig? Hoe pikt M het nu op bij de kleuters? Hij leek wel wat op Chris. Ben nieuwsgierig of dat nog een beetje zo is..

Ik merk aan Chris dat hij echt aan het groeien is. Na de zomervakantie gaat hij naar de bovenbouwgroep(6-7-8). Een half jaar geleden vond ik hem er echt nog klein voor. Sociaal niet zo sterk nog, motorisch nog bangig. Maar als ik hem deze week zo zie, proefles Freerunning waar hij zowel motorisch als sociaal wordt uitgedaagd gaat hem prima af. Zelfstandiger in huis en buitenshuis, duidelijker naar klasgenootjes/soortgenoten wat hij wil, het complete plaatje eigenlijk..
Hij is nu echt wel klaar voor de volgende stap. Mooi om te zien dat hij zijn zwakke punten toch aan het inhalen is. Hoe ouder hij wordt, hoe minder ik het idee heb dat hij een stempeltje verdient ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:06:59 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_162555182
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, gaan jullie toch een traject in/zijn jullie daarmee al bezig? Hoe pikt M het nu op bij de kleuters? Hij leek wel wat op Chris. Ben nieuwsgierig of dat nog een beetje zo is..
Ja, we lopen nu bij een gespecialiseerde fysiotherapeut (die ook de onderzoeken doet). Op school gaat het heel erg goed. Dat wil zeggen: hij gaat heel graag, vindt het leuk en we horen er verder weinig van. Maar er zijn wel wat dingetjes waarop hij gewoon anders reageert en hoewel dat nu nog geen echte problemen oplevert, willen we dat wel voor zijn voor de toekomst. En via een fysiotherapeut is het toch wat laagdrempeliger op de een of andere manier :@

Tja, en verder is hij best wel slim (denk ik, moeilijk om dat in te schatten maar zie wel verschillen met mijn meiden en die worden door kdv ook omschreven als slimme dames dus denk niet dat zij cognitief achter lopen), motorisch gaat het wel beter maar daarin ontwikkelen zijn zusjes zich nu sneller dan hij (terwijl zij ook niet uitblinken in motoriek) en sociaal blijft hij ook een beetje awkward.

En ik denk idd ook vaak aan Chris en ik hoop dat het met M ook zo gaat :)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 28 mei 2016 @ 19:40:13 #125
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162571310
Mijn prepuber heeft haar eerste klassenfeest, zo leuk O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:07:12 #126
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162571964
Leuk Sjeen! Bij een kind thuis?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 28 mei 2016 @ 20:10:49 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162572070
Ja bij een vriendinnetje, op loopafstand :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:27:40 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162572616
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:10 schreef Sjeen het volgende:
Ja bij een vriendinnetje, op loopafstand :)
Ideaal. Dapper van die ouders ook :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 28 mei 2016 @ 21:29:26 #129
5428 crew  miss_sly
pi_162574820
Wij waren vandaag bij de open dag van de democratische school hier in de buurt. Nou ja, in de buurt is nog wel een dingetje, maar goed.
Wat lijkt me dat fijn! Het is wel heel erg wennen voor ouders, denk ik, om je kind zo los te laten en erop te vertrouwen dat het vanuit de intrinsieke motivatie zal leren. Zal leren wat het wil, denkt nodig te hebben, interessant vindt. S vroeg in welke klas (lokaal en groep) ze dan zou komen, en was verbaasd toen ze hoorde dat ze overal mocht komen en geen vaste klas/groep/lokaal zou hebben.

Ze is erg enthousiast, heeft al een aantal keer gezegd dat ze graag naar deze school wil. Zoals ze zelf zegt "ik hou er niet zo van om te moeten doen wat anderen bepalen, ik wil mezelf begeleiden."

Toch, nu het zo dichtbij is en misschien ook mogelijk (nog een paar praktische uitdagingen), vind ik het toch ook wel spannend, ook al sta ik er heel erg achter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 28 mei 2016 @ 21:58:51 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162575846
Wat ik me dan altijd afvraag, is of ren kind die blvan zo'n democratische school af komt ook weer aansluiting bij het reguliere onderwijs later dat ze tegen kunnen komen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 28 mei 2016 @ 22:15:33 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162576494
Lijkt me voor een kind een hele leuke school idd. Ik heb er alleen niet zo'n beeld bij hoe het dan in de praktijk gaat. Op zo'n open dag krijg je natuurlijk de theorie. Ik zou dan graag een dag willen meekijken op zo'n school om een goed beeld te krijgen, geloof ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 28 mei 2016 @ 22:16:24 #132
5428 crew  miss_sly
pi_162576517
Deze school is van 4-21 jaar. Er is dus basisonderwijs en voortgezet onderwijs mogelijk. In principe hoeven deze studenten dus niet naar het regulier onderwijs, pas als ze daar zelf voor kiezen en naartoe werken door middel van het behalen van de benodigde papieren. Dat kan einde basisschool zijn, dus een (aangevraagde, vrijwillige) Cito toets doen, om te kijken of je op het juiste niveau zit van waar je heen wil, en daar een leerplan op uitzetten.
Idem voor HBO/universiteit: als een student heeft besloten welke kant hij/zij uit wil, kan een leerplan worden opgesteld om daar naartoe te werken en de benodigde examens te halen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 28 mei 2016 @ 22:18:40 #133
5428 crew  miss_sly
pi_162576599
Dat gebeurt ook.
Naar aanleiding van vandaag kun je een afspraak maken voor een open uurtje, dat is tijdens een gewone schooldag. Als je dan enthousiast bent, volgt er een intake gesprek. Daarna volgt een maand met 2-4 wendingen per week. De overige dagen blijven ze op de huidige school. Daarna wordt besproken, met ouders, leerkrachten en leerlingen, en uiteraard de leerling zelf, of de overstap gaat plaatsvinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_162577198
Tof hoor. Grote kans dat onze tweejarige over twee jaar ook naar democratisch onderwijs gaat. Ben heel benieuwd of jullie de stap gaan maken en hoe dat bevalt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 28 mei 2016 @ 22:35:07 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162577282
Door al het gezeik op onze school is het maar de vraag of Bram uberhaupt gaat starten op bijzonder onderwijs.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator zaterdag 28 mei 2016 @ 22:47:59 #136
5428 crew  miss_sly
pi_162577802
Wat dan, Ticootje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 28 mei 2016 @ 22:54:18 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162578029
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:47 schreef miss_sly het volgende:
Wat dan, Ticootje?
Oh, autisme topic. Gezeik. Xxl.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator zaterdag 28 mei 2016 @ 23:08:23 #138
5428 crew  miss_sly
pi_162578621
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh, autisme topic. Gezeik. Xxl.
Jee, wat een toestand. Belachelijk dat school medicatie aanraadt. Ik heb er eens een docu over gezien op NL1 volgens mij. De moeite waard.

Maar waar gaat Bram dan heen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 28 mei 2016 @ 23:11:28 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162578737
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jee, wat een toestand. Belachelijk dat school medicatie aanraadt. Ik heb er eens een docu over gezien op NL1 volgens mij. De moeite waard.

Maar waar gaat Bram dan heen?
Er zijn 2 scholen in het dorp. De andere dus waarschijnlijk. Ik denk dat J daar wel een punt van gaat maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 28 mei 2016 @ 23:46:00 #140
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162580117
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:27 schreef livelink het volgende:

[..]

Ideaal. Dapper van die ouders ook :o
ze hebben het overleefd :D En e kregen een stralende prepuber mee naar huis :)

Democratische school, mijn ding is het toch echt niet. Maar goed, over het regulier onderwijs in Nederland ben ik ook niet echt te spreken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_162584023
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:32 schreef Vanyel het volgende:
Tof hoor. Grote kans dat onze tweejarige over twee jaar ook naar democratisch onderwijs gaat. Ben heel benieuwd of jullie de stap gaan maken en hoe dat bevalt.
In Groenekan? Ik zie er veel op FB over voorbijkomen en hoewel ik het aan de ene kant heel fascinerend en mooi vind klinken zou ik het toch niet aandurven denk ik. Toch teveel gewend aan meer conventioneel onderwijs. Plus, onze school zit nu echt om de hoek en dat vind ik ook een enorme meerwaarde, alle kinderen op loopafstand.

En ik denk en hoop dat er in het montessori-onderwijs ook ruimte is voor het doen van dingen uit intrinsieke motivatie (hoewel motivatie zelden echt intrinsiek is, maar in ieder geval voor de wat meer intrinsiekere vormen van extrinsieke motivatie ;) ), het maken van keuzen en wat meer dynamiek (werken in de gang of in de bibliotheek bijvoorbeeld).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zondag 29 mei 2016 @ 10:35:52 #142
5428 crew  miss_sly
pi_162585139
Ik vind het ook best spannend, hoor, de eventuele overstap.
Ik denk dat in het reguliere onderwijs er cognitief het hoogste uit kinderen geperst kan worden, met veel toetsen en druk van ouders en leerkrachten.
Ik denk dat op een school als deze democratische school een kind veel beter zelf kan ontdekken wat het wil, wat het kan, wat het wil leren, wat voor werk het wil doen, of het een passie heeft op welk gebied dan ook en daar voor/aan te werken.

En uiteindelijk denk ik dat je gelukkiger wordt en stabieler in het leven staat als dat laatste het geval is. Dat je dan wellicht geen gymnasium hebt gedaan, terwijl je dat qua intelligentie wel had gekund, is dan niet belangrijk, denk ik. En als daar echt jouw interesses liggen, ga je daar ook achteraan en doe je dat gymnasium, omdat je dat wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 29 mei 2016 @ 10:57:08 #143
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162585580
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:16 schreef miss_sly het volgende:
Deze school is van 4-21 jaar. Er is dus basisonderwijs en voortgezet onderwijs mogelijk. In principe hoeven deze studenten dus niet naar het regulier onderwijs, pas als ze daar zelf voor kiezen en naartoe werken door middel van het behalen van de benodigde papieren. Dat kan einde basisschool zijn, dus een (aangevraagde, vrijwillige) Cito toets doen, om te kijken of je op het juiste niveau zit van waar je heen wil, en daar een leerplan op uitzetten.
Idem voor HBO/universiteit: als een student heeft besloten welke kant hij/zij uit wil, kan een leerplan worden opgesteld om daar naartoe te werken en de benodigde examens te halen.
klinkt mooi, alleen blijven er bij mij toch dingen naar boven komen als, als iemand altijd in zijn/haar richting en interesses bezig geweest is, komt die persoon dan niet in de knel op het moment dat deze zich moet gaan aanpassen aan de maatschappij en dan wel dingen moet doen die niet in de lijn van interesses etc liggen. Dat kom je ook op uni's en hbo tegen, maar zeer zeker ook in het werkleven.

en 17 jaar op dezelfde school, pfff, lastig hoor, in een doemscenario van pesten, een overstap is dan ook niet heel snel gemaakt naar een andere school, want je moet dat leerplan eerst aanpassen voor de overstap. En bij regulier onderwijs is de periode dat je op dat onderwijs zit toch een stuk korter.

ik denk dat het een nobel streven is maar of het echt de toekomst is?

hoelang bestaan deze scholen nu? Zijn er al kinderen die het volledige traject tot 21 hebben afgelegd? Hoe vinden die de aansluiting naar de maatschappij en de vervolg stappen van die opleiding?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 29 mei 2016 @ 11:18:27 #144
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162586049
Maar iedereen komt toch op een moment in de echte wereld, met rekeningen, verzekeringen, huur en rioolheffingen, En misschien liggen de interesses wel weer enorm binnen de maatschappij.

Een kind heeft niet alleen school om zich heen, maar ook ouders familie en vrienden.

Er zijn tieners die deden een reguliere basisschool, vmbo, en toen mbo en hebben nooit een jeugdjournaal of journaal bekeken in al die jaren. Moeders deed altijd de was en ze hebben nog nooit een dag gekookt in hun leven, ik zie veel van dat soort mensen om mij heen en dat vind ik een grotere zorg eigenlijk.

Ik denk dat met hoe sly in het leven staat en ook het leven in amsterdam ze zeer zeker bekend zal worden met hoe de maatschappij werkt. Voor dat ze alles afgerond heeft en de wereld in moet.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_162586054
Ik herken wel wat je in je eerste paragraaf schrijft Ynske. Er zijn maar weinig dingen echt altijd volledig leuk. Ik geloof best dat iemand inderdaad alsnog Gynmasium gaat doen Miss_sly omdat hij of zij dat wil, maar niet omdat ieder uur van iedere dag aansluit bij iemands interesse. Deels doe je dat ook omdat je graag je diploma wil en eventueel een vervolgopleiding wilt gaan doen om je droombaan uit te oefenen. Die uiteindelijk ook niet een aaneensluiting van extatische topmomenten is maar waarbij ook dingen moeten gebeuren. Dat is ook wat ik bedoel met dat ik niet geloof ik volledige intrinsieke motivatie (wel voor activiteiten misschien, maar niet voor zoiets breeds als een opleiding).

Ik denk dat het goed is om kinderen te leren dat het niet erg is als niet alles leuk is, en dat je je leven ook richting en betekenis en zin kan geven op een manier die bij jou past zonder dat het voortdurend allemaal maar heel leuk moet zijn. Ik denk dat er veel mensen zijn die daarmee worstelen; het gevoel dat je leven alleen maar geslaagd is alles FANTASTISCH is. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dat al dan niet zou kunnen bij democratisch onderwijs. Maar ik denk wel dat de grijstinten van motivatie een plek verdienen in de opvoeding, voor welke vorm van onderwijs je ook kiest

Dit raakt overigens aan waarom ik niet met Unconditional Parenting uit de voeten kan; ik doe ook niet de belastingaangifte omdat ik een enorme lol beleef aan het doen ervan :+ Maar omdat ik het principe achter belasting betalen ondersteun en actief de keuze maak om te participeren in de maatschappij waarin dit, laten we wel wezen, van bovenaf wordt opgelegd. Maar da's een andere discussie :)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 29 mei 2016 @ 11:21:27 #146
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162586108
Maar dit heeft toch niets met unconditional parenting te maken.
Daar moet je toch ook dingen en heeft iedereen toch ook maar gewoon te doen wat moet.
Regels zijn regels en wat moet dat moet.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator zondag 29 mei 2016 @ 11:28:09 #147
5428 crew  miss_sly
pi_162586246
Ik vind het een vreemde vergelijking, UP en de belastingaangifte.

Ik vind het ook een vreemd idee dat op een democratische school alles alleen maar leuk is en moet zijn en dat er nooit eens iets moet.
Wat je zegt klopt: om dat diploma te halen, moet je ook minder leuke vakken doen. En dus leert een leerling van een democratische school dat als het de passie wil volgen om (dierenarts, advocaat, schilder, programmeur, personal trainer) wil worden, het bepaalde zaken zal moeten kennen en examens moeten afleggen. Maar als de intrinsieke motivatie is dat je die ene opleiding wil volgen, kun je die minder leuke kanten ook opbrengen. Omdat je het wil.

Ik vind de aanname dat kinderen die op een dergelijke school hebben gezeten niet om kunnen gaan met de wereld, omdat deze niet altijd leuk is en geeft wat zij willen.

Wat betreft pesten denk ik dat dat op heel anders wordt benaderd en ook veel minder voorkomt dan op andere scholen, maar dat is gevoelsmatig.

Er zijn democratische scholen die al een jaar of 15 oud zijn, dus het is geen volledig nieuw concept.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_162586650
Ik vind UP en democratische scholen helemaal niet zo ver uit elkaar liggen. Bij beide gaat het erom dat je kinderen aanspreekt op hun intrinsieke motivatie en dat dat de belangrijkste reden is dat ze dingen wel of niet doen. Ik vraag me af of dat een houdbaar concept is.

Het idee achter intrinsieke motivatie is dat je een activiteit onderneemt zuiver en alleen omdat die activiteit je plezier bezorgt. Alle andere redenen (omdat ik een doel wil bereiken, omdat ik geloof in het doel erachter, omdat het de harmonie bewaart) is geen intrinsieke motivatie maar extrinsiek. De activiteit zelf motiveert namelijk niet, maar iets wat je denkt met de activiteit te bereiken. Er is een heel scala binnen de extrinsieke motivatie, variërend tussen "ik doe dit omdat de juf dat wil" en "ik doe mijn statistiekpracticum omdat ik het nodig hem op mijn droomopleiding af te kunnen ronden". De grijstinten dus.

Overigens is mijn punt niet dat kinderen op een democratische school 'wereldvreemd' zouden zijn. Ik denk dat het een maatschappijbreed fenomeen is dat (jonge) mensen het gevoel hebben dat ze niet geslaagd zijn als ze niet op alle vlakken (opleiding, werk, sociaal leven, hobby's) voortdurend piekervaringen beleven.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_162586711
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:21 schreef Moppert het volgende:
Maar dit heeft toch niets met unconditional parenting te maken.
Daar moet je toch ook dingen en heeft iedereen toch ook maar gewoon te doen wat moet.
Regels zijn regels en wat moet dat moet.
Tuurlijk. Maar als ik vind dat een kind kaas op zijn brood móet eten, omdat ik vind dat moeders bepalen wat er op de boterham gaat en niet peuters, dan past het niet echt binnen dat gedachtegoed, of wel? Wat "moet" is toch voor iedereen verschillend?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_162586721
Wat mij lastig lijkt: stel een kind zegt op z'n 12e ik wil advocaat worden. Wat voor programma ga je dan precies samenstellen? Om rechten te studeren, moet je een vwo diploma hebben, dus dan gaat een kind gewoon een vwo opleiding doen? Wellicht met wat meer aandacht voor rechten en maatschappij- zaken. Maar dat kan ook op een 'gewone' school uiteraard.

Maar wat als een leerling bijvoorbeeld zegt; ik wil kunstenaar worden? Ga je dan alleen kunstvakken aanbieden? Of zeg je dan: oke, als je naar een kunstacademie wil, moet je een havo-diploma hebben, dus dan gaan we daar voor? Ik begrijp eigenlijk niet zo hoe dit heel anders is dan het volgen van regulier onderwijs. Als je heel specifiek onderwijs gaat geven (dus een kind dat veel met kunst wil, heel veel kunst aanbieden, ten koste van aandacht voor andere vakken) en het kind verandert op z'n 15e van gedachten, ga je dan een totaal ander programma weer bedenken? Pubers hebben nogal de neiging het ene moment iets heel anders te willen dan het andere moment en kunnen ook maar moeilijk vooruit denken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162586915
Door jouw post Franny denk ik hieraan: wat inderdaad als een kind op zijn 26e opeens besluit geen kunstenaar meer te worden? Wat doe je dan? Je legt de verantwoordelijk voor de keuze zo ontzettend bij het kind neer. Mooi als het goed gaat, maar het risico op een gevoel van falen als de keus suboptimaal bleek is enorm. Ik ken toch een hele stapel volwassene die nu iets zegt als "waren mijn ouders maar wat strikter geweest en gezegd dat ik de HAVO moest gaan in plaats van freelancen op de MAVO". Dat komt dan uiteindelijk met een omweg heus wel 'goed', maar het doet wel wat met je eigenwaarde. Een jonge adolescent is cognitief nog niet in staat om al zijn keuzes te overzien en te grote keuzes kunnen ook enorm beangstigend zijn. Waar grijp je in als ouders en waar heb je vertrouwen dat het zijn weg wel vindt?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 29 mei 2016 @ 12:00:50 #152
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162586998
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar als ik vind dat een kind kaas op zijn brood móet eten, omdat ik vind dat moeders bepalen wat er op de boterham gaat en niet peuters, dan past het niet echt binnen dat gedachtegoed, of wel? Wat "moet" is toch voor iedereen verschillend?
Imho valt dat wel binnen de gedachtengoed van UP.

Mijn kinderen moeten soms ook iets anders op brood kiezen omdat ik vind dat het moet.
En ik van mening ben dat ik daar een valide en goede reden voor heb.

Het is nadenken over grenzen niet het hebben van geen grenzen.

Mijn kinderen moeten heel veel, gewoon omdat ik dat wil, ik neem dan idd wel de tijd om het ze uit te leggen en veel begrip te hebben voor het feit dat ik dan echt een super rotmens ben.
En hoe de moeder van pietjeputjeschepper de kinderen wel zonder zitje in de auto laat.
En dat is allemaal leuk en aardig voor hun en ze kunnen mopperen en janken wat ze willen, maar voor mij is een gordel om en in een zitje een must, geen discussie over mogelijk :)

Zo weten mijn kinderen heel goed de paar grenzen die ik wel heb, en het zijn er niet veel en ik ben heel meeverend maar niet op alle gebieden en dat hoeft ook niet imho.

Up is niet het volgen van het kind, maar meer bewust zijn van wat je eigen gedrag als ouders teweegbrengt. Dat je als ouders soms de keus maakt om het nu even simpel op te lossen, of een kind de zin te geven, of juist onnodig streng bent en alleen bezig bent met het hier en nu.

UP is vooral het in het oog houden van de lange-termijndoelen van je opvoeding, daar
steeds bij stilstaan. Om niet de verkeerde methodes te gebruiken die op de korte
termijn wel effect hebben, maar slechte invloed hebben op de lange termijn.
Pick your battles, kies je grenzen en wees consequent maar sta enorm open voor feedback.
En wat nu je bloed doet koken en je onwijs boos maakt misschien niet iets is wat er op de lange termijn toe doet. En dat je daar op focussen misschien juist je lange termijndoel tegenwerkt

Dat het zinvol is om af te gaan zien van de gebruikelijke manier van opvoeden: dingen aan kinderen te doen ('doing things to kids'), en over te gaan tot het samenwerken met kinderen ('working with kids').
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_162587189
Helder Moppert, en hoe je het beschrijft ligt het ook niet mijlenver bij mijn ideeën over opvoeden vandaan :Y Het is wel anders dan wat ik ook over UP gelezen heb. Maar goed, ik ben ook alweer een tijdje uit allerlei groepjes vandaan omdat ik er wat sip van werd.

Ik denk overigens niet dat UP noch democratisch onderwijs grenzeloos is. Zeker niet. Waar het me om gaat is dat als je alles overlaat aan de intrinsieke motivatie van een kind in de strikte zin, je dat passief maakt als leerkracht. Omdat je gaat wachten tot een kind iets heeft gevonden wat het leuk vindt en je daar achteraan hobbelt. Juíst in de extrinsieke motivatie kun je enorm veel betekenen om te motiveren maar dat vraagt wel veel van je didactische kwaliteiten en je moet voortdurend autonomie en verbinding bieden. En ik geloof direct dat dat op democratische scholen wel gebeurt, maar het komt uit de promotiepraatjes zo weinig naar voren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zondag 29 mei 2016 @ 12:10:36 #154
5428 crew  miss_sly
pi_162587239
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind UP en democratische scholen helemaal niet zo ver uit elkaar liggen. Bij beide gaat het erom dat je kinderen aanspreekt op hun intrinsieke motivatie en dat dat de belangrijkste reden is dat ze dingen wel of niet doen. Ik vraag me af of dat een houdbaar concept is.

Het idee achter intrinsieke motivatie is dat je een activiteit onderneemt zuiver en alleen omdat die activiteit je plezier bezorgt. Alle andere redenen (omdat ik een doel wil bereiken, omdat ik geloof in het doel erachter, omdat het de harmonie bewaart) is geen intrinsieke motivatie maar extrinsiek. De activiteit zelf motiveert namelijk niet, maar iets wat je denkt met de activiteit te bereiken. Er is een heel scala binnen de extrinsieke motivatie, variërend tussen "ik doe dit omdat de juf dat wil" en "ik doe mijn statistiekpracticum omdat ik het nodig hem op mijn droomopleiding af te kunnen ronden". De grijstinten dus.

Overigens is mijn punt niet dat kinderen op een democratische school 'wereldvreemd' zouden zijn. Ik denk dat het een maatschappijbreed fenomeen is dat (jonge) mensen het gevoel hebben dat ze niet geslaagd zijn als ze niet op alle vlakken (opleiding, werk, sociaal leven, hobby's) voortdurend piekervaringen beleven.
Nee, de vergelijking tussen UP en democratisch onderwijs is niet gek. Die tussen UP en het doen van je belastingaangifte wel.

Intrinsieke motivatie is dat je gemotiveerd wordt door iets in jezelf om iets te doen. Er is geen externe prikkel als straf of beloning. Het gaat om de intrinsieke waarde van de activiteit op dat moment of een bepaald doel dat je vanuit je zelf wil behalen. Dus niet het ontsnappen aan straf of het krijgen van beloning.

Het is overigens echt een wijdverbreid misverstand dat UP grenzeloos is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 mei 2016 @ 12:10:54 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162587247
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet echt een beeld heb van wat een democratische school nou precies is. Wat ik wel heb geleerd van mijn jongste is dat het een mooi gegeven is dat niet alles op de vastgestelde leeftijd volgens de vastgestelde normen af moet zijn.

Het was voor mij als ouder wel even slikken dat t/m zijn 8e het enige vastgelegde doel mbt school was dat hij elke dag naar school moest gaan en zoveel mogelijk in zijn klas moest zijn. Maar ik moest toegeven dat dat op dat moment het hoogst haalbare was en nog moeilijk genoeg.

En ik heb vervolgens de omslag meegemaakt naar het moment dat hij ineens echt wilde gaan leren en ontzettend zijn best ging doen op school. En al zijn achterstanden waren vanaf dat moment in no time weggewerkt. Dus intrinsieke motivatie kan heel veel teweeg brengen. Ik geloof daar wel in.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 29 mei 2016 @ 12:17:45 #156
5428 crew  miss_sly
pi_162587419
Dat inderdaad, die vastgestelde normen voor vastgestelde leeftijden. Het is zo star en er is zo weinig ruimte voor het kind.
S las voor ze naar school ging. Haar kleuterjuf pakte dat prima op, had oog voor haar nieuwsgierigheid en leergierigheid en heeft daar best wat mee gedaan.
In groep 3 kon dat niet. Er is geen ruimte voor, tenzij een kind mijlenver boven anderen uitsteekt of heel erg onderaan bungelt. Verder moet iedereen in het stramien van de gemiddelde leerling. Ik snap dat prima, maar ik vind het zo jammer om te zien dat haar leergierigheid en nieuwsgierigheid, haar zin om dingen te onderzoeken en uit te zoeken langzaam minder worden, vanuit het idee dat ze die dingen wel aangeboden krijgt op het moment dat school daarmee komt. Het is zo passief en afwachtend, volgend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 mei 2016 @ 12:21:42 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_162587501
Ik heb eigenlijk ook niet echt een beeld van democratische scholen maar ik vrees dat M. het nogal overweldigend zou vinden en de structuur zou missen.
  zondag 29 mei 2016 @ 12:37:33 #158
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162587895
Ik hoop dat als je inderdaad voor de Democratische School kiest, je er ook regelmatig over zal posten miss_sly. Daar ben ik dan wel heel nieuwsgierig naar. En dan zowel de voordelen, maar ook de nadelen of dus eigenlijk alles waar je als ouder en kind tegenaan loopt. Ik heb net gezocht, maar ik kon niks vinden met echte ervaringsverhalen van ouders.

Een soort blog zou wel interessant zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_162588563
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 09:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

In Groenekan? Ik zie er veel op FB over voorbijkomen en hoewel ik het aan de ene kant heel fascinerend en mooi vind klinken zou ik het toch niet aandurven denk ik.
Ja die. Ik vind het ook spannend, maar heb gelukkig een vriendin van wie de 3jarige binnenkort naar hun kdv gaat, dus ik heb anderhalf jaar om van dichterbij te bekijken of het echt zo mooi is als ik denk.

Ik ben op een voorlichting geweest en daar klonk het zeker niet of de leerkracht passief ging afwachten, maar juist of die de hele dag hard werkt om kinderen te stimuleren en inspireren, zonder ze te laten moeten. Klinkt heel moeilijk, maar de voorbeelden van dingen die ze ddan doen om te leren vond ik mooi.
Wat me ook erg aanspreekt is dat iedereen zijn eigen lijn mag volgen. Zowel in 'leerplan' als met dagindeling, langer pauze kunnen hebben als je dat nodig hebt en 's middags verder (want bso geïntegreerd), vakantie op het moment dat het jou uitkomt etc.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 29 mei 2016 @ 13:39:57 #160
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162589429
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:45 schreef Clubsoda het volgende:

Het idee achter intrinsieke motivatie is dat je een activiteit onderneemt zuiver en alleen omdat die activiteit je plezier bezorgt.
Jij hebt een ander idee van intrinsieke motivatie dan ik. Plezier kan één van de beweegrenenen zijn om intrinsiek gemotiveerd te zijn.
quote:
Alle andere redenen (omdat ik een doel wil bereiken, omdat ik geloof in het doel erachter, omdat het de harmonie bewaart) is geen intrinsieke motivatie maar extrinsiek. De activiteit zelf motiveert namelijk niet, maar iets wat je denkt met de activiteit te bereiken. Er is een heel scala binnen de extrinsieke motivatie, variërend tussen "ik doe dit omdat de juf dat wil" en "ik doe mijn statistiekpracticum omdat ik het nodig hem op mijn droomopleiding af te kunnen ronden". De grijstinten dus.
Veel van jouw grijstinten vallen (zoals ik het heb geleerd) onder intrinsieke motivatie.

quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:04 schreef Vanyel het volgende:

Ik ben op een voorlichting geweest en daar klonk het zeker niet of de leerkracht passief ging afwachten, maar juist of die de hele dag hard werkt om kinderen te stimuleren en inspireren, zonder ze te laten moeten. Klinkt heel moeilijk, maar de voorbeelden van dingen die ze dan doen om te leren vond ik mooi.
Precies! De leerkracht wordt veel meer coach/begeleider/observator dan kennisoverdrager. Het kind heeft een interesse/zit in een fase, de leerkracht sluit daar dan op aan. Heeft kennis van de leerlijnen (bv het kunnen tellen in sprongen van 10 voor- en achteruit is voorwaarde om te komen tot handig optellen en aftrekken). Gaat op zoek naar activiteiten die uitdagend en stimulerend zijn voor het kind en een vervolg/verdieping/verbreding bieden op hetgeen waar het kind op dat moment/in die fase mee bezig is. Een 'rijke leeromgeving' creëren. En dat kan soms/regelmatig ook best sturend gebeuren. Immers, de leerkracht heeft het grotere geheel/het uiteindelijke doel voor ogen.
In het conventionele onderwijs wordt wat mij betreft juist veel passiever lesgegeven. Zoals Sly al omschreef, gebonden aan jaargroepen. In groep 3 wordt aanvankelijk lezen aangeboden, in groep 4 wordt dat geautomatiseerd. In groep 4 wordt kennis gemaakt met tafels, in groep 5 worden die geautomatiseerd. En weliswaar wordt er tegenwoordig op vrijwel alle scholen op minimaal 3 niveau's gedifferentieerd, maar het jaargroepsysteem blijft leidend.

Sly, ik ben jalooooeeeers!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 29 mei 2016 @ 13:42:18 #161
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162589499
Ik maak een topic over onderwijs aan. Lijkt me fijn meningen/ervaringen/discussies bij elkaar te hebben staan. :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Moonah op 29-05-2016 13:54:34 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_162594732
Heeft iemand hier ervaring met verlof aanvragen buiten de vakanties om?
Wij gaan in december een reis naar Zuid Amerika maken maar onze oudste dochter heeft natuurlijk maar twee weken kerstvakantie. Omdat we in de zomervakantie niet weg kunnen (vanwege verhuizing werk man) willen we graag de vijf dagen voor de kerstvakantie extra vrij vragen op school zodat je ruim een week langer hebt voor zo'n verre reis.
Werkgever van man heeft een verklaring opgesteld maar nu las ik ergens dat verlof alleen wordt goedgekeurd als je een eigen bedrijf hebt en niet als je in loondienst bent. Weet iemand dat?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 29 mei 2016 @ 16:35:14 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162594997
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:27 schreef geppie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met verlof aanvragen buiten de vakanties om?
Wij gaan in december een reis naar Zuid Amerika maken maar onze oudste dochter heeft natuurlijk maar twee weken kerstvakantie. Omdat we in de zomervakantie niet weg kunnen (vanwege verhuizing werk man) willen we graag de vijf dagen voor de kerstvakantie extra vrij vragen op school zodat je ruim een week langer hebt voor zo'n verre reis.
Werkgever van man heeft een verklaring opgesteld maar nu las ik ergens dat verlof alleen wordt goedgekeurd als je een eigen bedrijf hebt en niet als je in loondienst bent. Weet iemand dat?
Ga in overleg met school. Zoals ik het lees zullen ze best akkoord gaan (op onze school iig wel).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_162595252
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:27 schreef geppie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met verlof aanvragen buiten de vakanties om?
Wij gaan in december een reis naar Zuid Amerika maken maar onze oudste dochter heeft natuurlijk maar twee weken kerstvakantie. Omdat we in de zomervakantie niet weg kunnen (vanwege verhuizing werk man) willen we graag de vijf dagen voor de kerstvakantie extra vrij vragen op school zodat je ruim een week langer hebt voor zo'n verre reis.
Werkgever van man heeft een verklaring opgesteld maar nu las ik ergens dat verlof alleen wordt goedgekeurd als je een eigen bedrijf hebt en niet als je in loondienst bent. Weet iemand dat?
Ja ervaring. Bij onze school schriftelijk aanvragen en met duidelijke argumentering verlof gekregen. Zou voor jou ook geen probleem verwachten. Had vorige keer zelf eerst bij juf aangegeven dat ik verlof ging vragen.
Wat een gave plannen!
Met een meidenkwartet
  zondag 29 mei 2016 @ 16:47:03 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162595404
Ja ervaring mee, het is behoorlijk streng en directeuren mogen niet zonaar vrij geven. De inspectie is erg streng en deelt tegenwoordig ook gewoon behoorlijke boetes uit.

Hier kon ik ze van school houden, op eigen risico.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162595622
Volgens mij is onze directrice ook wel erg streng en ik ben dus een beetje bang dat ons verzoek wordt afgewezen. Terwijl ze in mijn beleving in die week alleen maar een beetje aan het knutselen zijn en het kerstdiner hebben :')
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 29 mei 2016 @ 16:55:33 #167
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162595642
Hier is verhuizing al niet een reden genoeg om vrij te krijgen, en is het lastig lastig.
Want volgens school hebben de kinderen dan extra vrij, en dat kan dus niet bij een zomervakantie.
Dat hebben ze trouwens helemaal niet want de week die ze missen, beginnen ze ook weer eerder in de andere regio.

En ik vind het super zuur want ik heb juist alles op alles gezet om ze het schooljaar zo goed als mogelijk is af te laten maken, :( zodat juist de continuïteit van de lesstof er bleef.
Niet alsof ik er wat aan kan doen dat de ene regio eerder vakantie heeft en onze veel later. :')
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_162595735
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:55 schreef Moppert het volgende:
Hier is verhuizing al niet een reden genoeg om vrij te krijgen, en is het lastig lastig.
Want volgens school hebben de kinderen dan extra vrij, en dat kan dus niet bij een zomervakantie.
Dat hebben ze trouwens helemaal niet want de week die ze missen, beginnen ze ook weer eerder in de andere regio.

En ik vind het super zuur want ik heb juist alles op alles gezet om ze het schooljaar zo goed als mogelijk is af te laten maken, :( zodat juist de continuïteit van de lesstof er bleef.
Niet alsof ik er wat aan kan doen dat de ene regio eerder vakantie heeft en onze veel later. :')
En als je de nieuwe school contact op laat nemen met oude school?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 29 mei 2016 @ 16:59:15 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162595742
Oh kinderen van 5 zijn maar gedeeltelijk leerplichtig, dan heb je nog wel een kansje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162595780
Mijn oudste wordt in oktober 8 jaar ;)
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 29 mei 2016 @ 17:02:35 #171
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162595816
I
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:59 schreef geppie het volgende:

[..]

En als je de nieuwe school contact op laat nemen met oude school?
Ik ga nu iig dat proberen idd, en vragen of ze daar de laatste week daar al ingeschreven kunnen worden. Bovendien Heb ik bewijs dat het huis is aangekocht begin april.. Niet zo heel gek is het dan om 4 juli daar de laatste week school mee te pakken en om te verhuizen. School was heel makkelijk toen het in het begin ging om verhuizen midden schooljaar, maar ik koos voor zolang mogelijk school en zo min mogelijk verhuis stress -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_162595990
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:54 schreef geppie het volgende:
Volgens mij is onze directrice ook wel erg streng en ik ben dus een beetje bang dat ons verzoek wordt afgewezen. Terwijl ze in mijn beleving in die week alleen maar een beetje aan het knutselen zijn en het kerstdiner hebben :')
Snap ik! Was ik ook. Maar gewoon aanvragen. Misschien valt het mee.

Moppert wat een stomme situatie.
Met een meidenkwartet
  zondag 29 mei 2016 @ 21:02:29 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_162602886
Wat stom Moppert :( Maar jullie gaan dus echt naar een andere regio verhuizen? Ben wel benieuwd waar je helemaal naar toe gaat. Grote stap?
pi_162603365
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:27 schreef geppie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met verlof aanvragen buiten de vakanties om?
Wij gaan in december een reis naar Zuid Amerika maken maar onze oudste dochter heeft natuurlijk maar twee weken kerstvakantie. Omdat we in de zomervakantie niet weg kunnen (vanwege verhuizing werk man) willen we graag de vijf dagen voor de kerstvakantie extra vrij vragen op school zodat je ruim een week langer hebt voor zo'n verre reis.
Werkgever van man heeft een verklaring opgesteld maar nu las ik ergens dat verlof alleen wordt goedgekeurd als je een eigen bedrijf hebt en niet als je in loondienst bent. Weet iemand dat?
gewoon aanvragen op school. Bij onze school mag je 1x per jaar een x aantal dagen vragen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 29 mei 2016 @ 21:18:21 #175
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162603526
quote:
2s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:02 schreef Kyara het volgende:
Wat stom Moppert Maar jullie gaan dus echt naar een andere regio verhuizen? Ben wel benieuwd waar je helemaal naar toe gaat. Grote stap?
Weer terug naar de regio als waar ik vandaan kom, ik heb al jaren enorme heimwee.
Kleine vissersdorpjes waar alles op dezelfde manier moet past niet bij mij en al helemaal niet bij mijn rebelse middelste.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_162603711
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:18 schreef Moppert het volgende:

[..]

Weer terug naar de regio als waar ik vandaan kom, ik heb al jaren enorme heimwee.
Kleine vissersdorpjes waar alles op dezelfde manier moet past niet bij mij en al helemaal niet bij mijn rebelse middelste.
Jouw middelste... O+ Ik vind 'm zo tof!

Wat mooi dat je ook rekening houdt met zijn toekomst. En heel fijn dat je terug gaat naar de regio die voor jou meer als thuis voelt.
  zondag 29 mei 2016 @ 21:24:46 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_162603834
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:18 schreef Moppert het volgende:

[..]

Weer terug naar de regio als waar ik vandaan kom, ik heb al jaren enorme heimwee.
Kleine vissersdorpjes waar alles op dezelfde manier moet past niet bij mij en al helemaal niet bij mijn rebelse middelste.
Dat is inderdaad wel een eindje uit de richting (heb even gespiekt). Ik hoop dat jullie daar beter op jullie plek zijn!
  zondag 29 mei 2016 @ 21:27:35 #178
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162603988
Oeh goed moment dat ik mee lees. Ik wil voor mijn dan 6 jarige groep 2er vier dagen voor de meivakantie in 2017 vrij vragen. Ik zat me net af te vragen wat mijn kansen waren om een ja te krijgen :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162608458
Toevallig dat ik van de week op de site de formulieren daar voor bekeek. Heb even een printscreen gemaakt, staat een toelichtende tekst vanuit de leerplichtwet in. Wellicht kun je er iets mee. Eerste gaat over vakantie, tweede gaat over verlof bij verhuizing.
Weet niet of er dan per school nog verschillend mee om gegaan wordt. Maar hoe ik het lees gaat de leerplichtwet er vanuit dat er voldoende vakanties in een schooljaar zitten dat je tenminste een gezinsvakantie per jaar kan houden. Dus weet niet of je dan 'recht' hebt om een vakantie die binnen een vakantieperiode valt te verlengen. Zou het gewoon proberen aan te vragen.



  zondag 29 mei 2016 @ 23:29:14 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162608571
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:25 schreef hilliebillie het volgende:
Toevallig dat ik van de week op de site de formulieren daar voor bekeek. Heb even een printscreen gemaakt, staat een toelichtende tekst vanuit de leerplichtwet in. Wellicht kun je er iets mee. Eerste gaat over vakantie, tweede gaat over verlof bij verhuizing.
Weet niet of er dan per school nog verschillend mee om gegaan wordt. Maar hoe ik het lees gaat de leerplichtwet er vanuit dat er voldoende vakanties in een schooljaar zitten dat je tenminste een gezinsvakantie per jaar kan houden. Dus weet niet of je dan 'recht' hebt om een vakantie die binnen een vakantieperiode valt te verlengen. Zou het gewoon proberen aan te vragen.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Kom jij uit E.ersel?
  zondag 29 mei 2016 @ 23:38:44 #181
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162608839
Ja verschilt nog wel per school hoe makkelijk men ja zegt schijnt. Ik heb me wel ingelezen in wat de wet zelf zegt. En het feit is dat het jouw eigen risico is zoals Ticootje ook zegt. Hoewel als de directeur nogal vaak ja zegt hij bij een controle ook wel de sjaak is geloof ik ;)
Ik vind het voor kleuters wel vrij streng al.
Mijn schoonzus riep gewoon ziek melden maar dat vind ik not done. Ook voor het verhaal van mijn kind achteraf. Dus in overleg met het risico voor mijzelf hoop ik dat het lukt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162609680
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Kom jij uit E.ersel?
Ja klopt. Ken je de school?
pi_162609917
Wij kregen afgelooen september wel 3 dagen vrij i.v.m. de bruiloft van mijn broer in het buitenland.
Maar 1 dag eerder met de herfstvakantie hoefde ik niet in te dienen want die mochten ze niet goed keuren.

Wij hebben hem toen ziek gemeld. Maar ik weet dat de laatste dag van de zomervakantie de inspectie langs kwam en echt controleerde.
pi_162612296
Zou de reden voor verlof nog meespelen?
Ik zou zelf niet kiezen voor ziek melden. Dan kan mijn kind er ook niets over vertellen op school. Onmogelijk in haar geval :+
Alhoewel dat voor 1 dag voor de vakantie weer minder uitmaakt dan.

Moppert stoer wel jullie verhuizing. Succes!
Met een meidenkwartet
  maandag 30 mei 2016 @ 08:21:04 #185
100412 mefke79
komt goed!
pi_162612368
Wij kregen vorig jaar met gemak verlof voor extra mei vakantie omdat mijn ouders 40 jaar getrouwd waren en we daarom op vakantie gingen. Die werkelijke trouwdag was in juni en de vrije dagen in april.
Dit jaar hebben we twee snipperdagen die je zonder verklaring maar met melding mag inzetten. Je mag ze alleen niet aan de zomervakantie koppelen.

Overigens wordt hier in de regio regelmatig gecontroleerd bij vakanties.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_162612385
Maw beter ga je ergens in een gewone schoolweek extra weg en niet gekoppeld aan een vakantie?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 30 mei 2016 @ 08:30:12 #187
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162612452
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:22 schreef Vanyel het volgende:
Maw beter ga je ergens in een gewone schoolweek extra weg en niet gekoppeld aan een vakantie?
Wat mij betreft laten we het begrip schoolvakanties gewoon helemaal los. Gewoon een aantal vrije dagen, misschien de kerstweek verplicht stellen en de rest naar inzicht van de ouders.

Maar dat vraagt behoorlijke verandering in het onderwijs.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 30 mei 2016 @ 09:02:51 #188
386633 Adnap
I love Life !
pi_162612771
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:27 schreef geppie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met verlof aanvragen buiten de vakanties om?
Wij gaan in december een reis naar Zuid Amerika maken maar onze oudste dochter heeft natuurlijk maar twee weken kerstvakantie. Omdat we in de zomervakantie niet weg kunnen (vanwege verhuizing werk man) willen we graag de vijf dagen voor de kerstvakantie extra vrij vragen op school zodat je ruim een week langer hebt voor zo'n verre reis.
Werkgever van man heeft een verklaring opgesteld maar nu las ik ergens dat verlof alleen wordt goedgekeurd als je een eigen bedrijf hebt en niet als je in loondienst bent. Weet iemand dat?
Ja, bij ons op het VO kan dit aangevraagd worden en vrijwel altijd toegekend. MIts je dit niet jaarlijks doet. Zeker rond de kerst zie ik het geregeld. Rondom mei en zomer wordt het vrijwel altijd afgekeurd.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_162612961
In onze schoolgids staat dit:

quote:
Kinderen zijn vanaf hun vierde verjaardag welkom bij ons op school; kinderen
zijn leerplichtig vanaf hun vijfde jaar. Buiten de schoolvakanties kan uw kind
in speciale gevallen vrij krijgen. Hiervoor gelden de volgende regels van de
leerplichtwet.
»» Tijdens reguliere toetsweken wordt geen verlof verleend. De toetsweken
zijn opgenomen in het data-overzicht.
»» Als uw kind ziek is kan het niet naar school. Wij horen dat graag z.s.m.
zodat we weten waarom uw kind er niet is.
»» Bij bijzondere familieomstandigheden zoals een huwelijk, ernstige ziekte
of overlijden kunt u bij de directie verlof aanvragen.
»» De leerplichtwet gaat er van uit dat u zich houdt aan de schoolvakanties.
Extra vakantie mogen wij alleen in heel bijzondere gevallen toestaan.
Als u vanwege uw beroep onmogelijk tijdens schoolvakanties verlof
op kunt nemen, of voor het vervullen van godsdienstplichten verlof
wilt aanvragen, mogen wij 1 keer per jaar voor maximaal 10 dagen vrij
geven. Dat mag echter nooit gedurende de eerste twee weken na de
zomervakantie. Wij verlenen geen twee maal bijzonder verlof in één
schooljaar. Als u meer verlof wilt dan 10 dagen per schooljaar moet
u dit aanvragen bij de leerplichtambtenaar. Dit wordt slechts in zeer
bijzondere gevallen toegestaan.
»» Ook voor vierjarige kinderen vinden wij het belangrijk dat ze zo veel
mogelijk naar school gaan. Ook voor hen mag 1 maal per schooljaar
verlof worden aangevraagd met een maximum van 10 dagen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 mei 2016 @ 09:26:15 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162613013
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 00:09 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Ja klopt. Ken je de school?
Nee, enkel de naam.
Ben wel regelmatig in je dorp te vinden.
pi_162613136
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat mij betreft laten we het begrip schoolvakanties gewoon helemaal los. Gewoon een aantal vrije dagen, misschien de kerstweek verplicht stellen en de rest naar inzicht van de ouders.

Maar dat vraagt behoorlijke verandering in het onderwijs.
Exact wat ze doen bij de school die wij op het oog hebben :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_162613662
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:11 schreef Cathmar het volgende:
Zou de reden voor verlof nog meespelen?
Ik zou zelf niet kiezen voor ziek melden. Dan kan mijn kind er ook niets over vertellen op school. Onmogelijk in haar geval :+
Alhoewel dat voor 1 dag voor de vakantie weer minder uitmaakt dan.

Moppert stoer wel jullie verhuizing. Succes!
Ik ben ook niet voor ziekmelden. Maar dit was onofficieel het antwoord van school.
Laatste dag is hier ook altijd speelgoed dag en Yaro had nog geen dag gemist van school door ziekte.
pi_162614089
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:14 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor ziekmelden. Maar dit was onofficieel het antwoord van school.
Laatste dag is hier ook altijd speelgoed dag en Yaro had nog geen dag gemist van school door ziekte.
Snap ik. Groot gelijk hoor.
Met een meidenkwartet
pi_162616454
Die laatste 'regel' uit jullie schoolgids is niet rechtsgeldig Vicky. Een kind is pas leerplichtig met 5 jaar, dus desnoods hou je ze het hele jaar nog thuis, daar mag niemand iets van zeggen.
Ik snap overigens wel dat scholen het graag anders zien, maar je hoeft geen verlof aan te vragen voor een vierjarige.

Ik vind persoonlijk dat er best wat soepeler met verlof mag worden omgegaan. Een paar snipperdagen per kind per jaar zou ik een groot voorstander van zijn.
  maandag 30 mei 2016 @ 14:12:12 #195
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162618870
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:32 schreef Fannetje het volgende:
Die laatste 'regel' uit jullie schoolgids is niet rechtsgeldig Vicky. Een kind is pas leerplichtig met 5 jaar, dus desnoods hou je ze het hele jaar nog thuis, daar mag niemand iets van zeggen.
Ik snap overigens wel dat scholen het graag anders zien, maar je hoeft geen verlof aan te vragen voor een vierjarige.

Ik vind persoonlijk dat er best wat soepeler met verlof mag worden omgegaan. Een paar snipperdagen per kind per jaar zou ik een groot voorstander van zijn.
Bij 5 zijn ze gedeeltelijk leerplichting. Vanaf 6 pas volledig.

Scholen kunnen zoveel willen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162619512
Maar dat gedeeltelijk is 5u in de week minder. Als je meer wil, moet je het toch aanvragen bij je directeur.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:17:05 #197
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162679900
Nou hier wel een positieve update de ene school gaat het met de andere school regelen.
Ze noemde de oude school erg stug en moeilijk en dat als ik mij op de nieuwe school in ga schrijven hun wel beslissen wanneer dat kan en hoe dat zal gaan _O- O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:30:49 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162680394
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:17 schreef Moppert het volgende:
Nou hier wel een positieve update de ene school gaat het met de andere school regelen.
Ze noemde de oude school erg stug en moeilijk en dat als ik mij op de nieuwe school in ga schrijven hun wel beslissen wanneer dat kan en hoe dat zal gaan _O- O+
Mooi, dat scheelt weer een stukje frustratie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162681768
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:17 schreef Moppert het volgende:
Nou hier wel een positieve update de ene school gaat het met de andere school regelen.
Ze noemde de oude school erg stug en moeilijk en dat als ik mij op de nieuwe school in ga schrijven hun wel beslissen wanneer dat kan en hoe dat zal gaan _O- O+
Dat scheelt!

Ik heb afgelopen maandag dat formulier plus werkgeversverklaring ingeleverd. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat we antwoord hebben...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:23:27 #200
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162720210
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:27 schreef laziness het volgende:
Oeh goed moment dat ik mee lees. Ik wil voor mijn dan 6 jarige groep 2er vier dagen voor de meivakantie in 2017 vrij vragen. Ik zat me net af te vragen wat mijn kansen waren om een ja te krijgen :D
Nou ik kreeg zonder formulier of extra vragen gewoon vrij die 4 dagen :o
Ik was verbaasd dat het zo makkelijk ging :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 juni 2016 @ 23:33:33 #201
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162729509
Mijn prepuber is een weekendje kamperen met haar peettante O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 4 juni 2016 @ 00:03:37 #202
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162730309
Wat leuk! Hopelijk houdt ze mooi weer.

Die van mij komt net terug van de tienerdisco. Voor de eerste keer helemaal zelfstandig vanaf de disco met de bus terug naar huis. Alle andere keren is ze met de auto opgehaald. Haar vriendin blijft hier logeren, dus ik zit hier met twee hyperende pubers. Hopelijk gaan ze snel slapen. Ik ben ook wel toe aan mijn bed.

[ Bericht 81% gewijzigd door livelink op 04-06-2016 00:17:16 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 juni 2016 @ 08:17:23 #203
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162733676
Zijn ze nog een beetje op tijd gaan slapen?
Gaaf al die ontwikkelingen naar zelfstandigheid O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 4 juni 2016 @ 09:20:22 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162734172
Ik weet het niet. Vlak nadat ik dat gepost had ben ik naar bed gegaan en als een blok in slaap gevallen. Verschil is wel dat ik om 06.30 alweer beneden was en zij nu nog liggen te slapen :z
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 09:26:15 #205
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_162734234
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:20 schreef livelink het volgende:
Ik weet het niet. Vlak nadat ik dat gepost had ben ik naar bed gegaan en als een blok in slaap gevallen. Verschil is wel dat ik om 06.30 alweer beneden was en zij nu nog liggen te slapen :z
:D

Wij hadden een echt grappige discussie gisteren. Oudste - 14 nu - probeerde mij te vertellen dat ze best wat later naar bed zou kunnen door haar (Italiaanse) vriendin te laten vertellen dat ze later naar bed gaat. En veel, veel, veeeeeel later opstaat in het weekend. Waarop ik reageerde met "oh maar meid, je mag van mij stukken later naar bed. Je moet alleen wel de volgende morgen gewoon wakker en vriendelijk zijn." Nou..... discussie beëindigd... :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 juni 2016 @ 09:53:41 #206
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162734481
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 08:17 schreef Sjeen het volgende:
Zijn ze nog een beetje op tijd gaan slapen?
Gaaf al die ontwikkelingen naar zelfstandigheid O+
hier was t bijna 11 uur ;)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:55:06 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162735316
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

hier was t bijna 11 uur ;)
Dat is nog wel een nette tijd. Ik neem aan dat jij de peettante bent met wie prepuber aan het kamperen is? Nog een beetje droog gehouden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:56:54 #208
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162735343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:26 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

:D

Wij hadden een echt grappige discussie gisteren. Oudste - 14 nu - probeerde mij te vertellen dat ze best wat later naar bed zou kunnen door haar (Italiaanse) vriendin te laten vertellen dat ze later naar bed gaat. En veel, veel, veeeeeel later opstaat in het weekend. Waarop ik reageerde met "oh maar meid, je mag van mij stukken later naar bed. Je moet alleen wel de volgende morgen gewoon wakker en vriendelijk zijn." Nou..... discussie beëindigd...
En ze probeerde je niet eens te overtuigen dat ze best wel de volgende dag vrolijk en vriendelijk kon zijn? Kennelijk heeft ze voldoende zelfkennis dan :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 juni 2016 @ 11:13:41 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162735654
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:55 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat is nog wel een nette tijd. Ik neem aan dat jij de peettante bent met wie prepuber aan het kamperen is? Nog een beetje droog gehouden?
check :D

Gister een behoorlijke hoos/onweersbui gehad, maar ma een uurtje was dat over. alles is droog gebleven en nu is t lekker aan het opwarmen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 4 juni 2016 @ 11:22:18 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162735798
Klinkt goed, Ynske. Geniet er maar lekker van :Y
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:36:25 #211
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_162744931
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:56 schreef livelink het volgende:
En ze probeerde je niet eens te overtuigen dat ze best wel de volgende dag vrolijk en vriendelijk kon zijn? Kennelijk heeft ze voldoende zelfkennis dan :D
Over haar zelfkennis heb ik inderdaad niets te klagen :D
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 juni 2016 @ 19:05:56 #212
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162745631
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

hier was t bijna 11 uur ;)
wel een beetje uitgerust vandaag toch?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 juni 2016 @ 19:50:39 #213
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162746716
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:05 schreef Sjeen het volgende:

[..]

wel een beetje uitgerust vandaag toch?
uitgerust? Wat is dat? Speeltuin, waterspeeltuin, zwembad, waterspeeltuin en nu weer in t zwembad
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_162750038
Hahaha Ynske, geen tijd om je te vervelen :D veel plezier :D
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar zondag 5 juni 2016 @ 11:08:14 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162758831
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

uitgerust? Wat is dat? Speeltuin, waterspeeltuin, zwembad, waterspeeltuin en nu weer in t zwembad
ze zei dat ze ook had geluierd 😎
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 5 juni 2016 @ 11:14:35 #216
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162758944
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2016 11:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ze zei dat ze ook had geluierd 😎
ik vrees dat een kind een andere definitie heeft van luieren dan een volwassene :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 5 juni 2016 @ 15:01:32 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162763049
Even een vraagje; vanaf welke leeftijd geven jullie zakgeld? En hoeveel dan? Ik deed altijd het kleingeld dat ik vond (meestal van manlief uit zijn zakken :D ) in haar spaarpot en dat was toch al opgelopen tot ruim 10 euro. Hiervoor wilde ze echt wat kopen, dus heeft ze poppekleertjes gekocht bij de Action O+ Dus ik zat zo te denken dat ze misschien zakgeld zou moeten krijgen?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 5 juni 2016 @ 15:58:50 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162763945
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 15:01 schreef Susie het volgende:
Even een vraagje; vanaf welke leeftijd geven jullie zakgeld? En hoeveel dan? Ik deed altijd het kleingeld dat ik vond (meestal van manlief uit zijn zakken :D ) in haar spaarpot en dat was toch al opgelopen tot ruim 10 euro. Hiervoor wilde ze echt wat kopen, dus heeft ze poppekleertjes gekocht bij de Action O+ Dus ik zat zo te denken dat ze misschien zakgeld zou moeten krijgen?
Wij geven Jen en Leyla zakgeld, Bram stopt alle muntjes die hij door het huis heen vindt in zn portemonnee.

Jen is 8 en krijgt 2 euro per week. Dat gaat ook schoon op aan snoepjes bij de snackbar of de deka.
Leyla is bijna 6 en krijgt 1 euro per week. Dat gaat op aan een chocolade-ei of als ze even spaart een doosje met surprise eieren die ze dan deelt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162764450
Wij zijn met vier jaar gestart met vijftig cent per week. Nu is ze zes en krijgt ze een euro. Meestal gaat dat in de spaarpot.
  Moderator zondag 5 juni 2016 @ 16:35:08 #220
5428 crew  miss_sly
pi_162764454
Wij zijn met S begonnen toen ze 5 werd met 50 ct per week. Dat hebben we gedaan tot ze zes werd. We wilden toen verhogen, en omdat we toch wel vaak vergaten het op zondag te geven of geen cash hadden, zijn we overgestapt op iedere 1e van de maand 5 euro.
Een enkele keer brandt het in haar portemonnee en wil ze naar de speelgoedwinkel om iets te kopen. Meestal zijn het knuffels (die met die grote glinsterogen, ze zou ze het liefste allemaal in alle maten hebben :D ) en eens een snoepje. Onlangs heeft ze met het zakgeld in haar portemonnee had zitten, het zakgeld van juni en het zakgeld van juli plus een beetje van het spaargeld dat mijn ouders iedere week sparen voor de kleinkinderen, heely's gekocht. Ze zou ze niet van ons krijgen, en ze moest en zou heely's....dus :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 5 juni 2016 @ 16:55:03 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162764761
Dat is dus het leukste, dat ze echt ergens voor gaat sparen ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 5 juni 2016 @ 20:25:37 #222
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_162769353
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:35 schreef miss_sly het volgende:
Meestal zijn het knuffels (die met die grote glinsterogen, ze zou ze het liefste allemaal in alle maten hebben :D ) en eens een snoepje.
Van kleuter tot (bijna?)puber met recht. Mijn dochter is er ook gek op maar vindt dat ze die dingen niet meer kan kopen. En spaart voor iets anders en leuke dingen doen met vriendinnen kost ook geld. Maar toen ze laatst een keer een cadeautje mocht kiezen moest ze er toch echt één hebben. Nooit gedacht dat ik ooit nog met een besluiteloos kind in de Bart Smit zou staan. :')
  zondag 5 juni 2016 @ 20:37:21 #223
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_162769746
We zijn met 50 cent zakgeld in de week begonnen bij 6 jaar. Maar we vergaten het allebei, en uiteindelijk ermee opgehouden. Nu hij 8 is opnieuw ermee begonnen. Hij wilde het het liefst op zijn rekening (kan ik vanaf boeken via mijn rekening), dus nu krijgt hij 5 euro per maand. Soms koopt hij een vreselijk zinloos speelgoedje bij de zeeman. Soms ziet hij iets gaafs.

Ik help hem nog wel een beetje, laatst wilde hij perse een cars-transform-auto hebben van de speelgoedwinkel. Gezegd dat ik dat toch wel duur vond, en dat we samen thuis gingen kijken of dat nog goedkoper kon op een andere plek. Daar vond ik hetzelfde bij een andere winkel voor 2/3e van de prijs. Alleen toen kwam hij erachter dat dit artikel niet helemaal hetzelfde was als die op de amerikaanse markt waar hij een youtube-filmpje van had gezien. Dus uiteindelijk toch niet gekocht. Voor hem wel een mooi lesje van prijs-vergelijken en goed kijken wat je koopt..
  zondag 5 juni 2016 @ 20:55:17 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162770323
Ik heb zo maar het idee dat Anouk echt niet vergeet mij eraan te herinneren dat ze zakgeld hoort te krijgen :D Dat zou ze dan wel weer onthouden ;)
Toch mooi als je ze op een dergelijke manier iets bij kan brengen, vind ik. (Geld tellen is ook al leuk, ik heb nu geloof ik 3 euro aan 5 euro centjes in een potje zitten omdat we gingen ruilen _O- )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Moderator zondag 5 juni 2016 @ 21:09:20 #225
5428 crew  miss_sly
pi_162770875
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 20:25 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Van kleuter tot (bijna?)puber met recht. Mijn dochter is er ook gek op maar vindt dat ze die dingen niet meer kan kopen. En spaart voor iets anders en leuke dingen doen met vriendinnen kost ook geld. Maar toen ze laatst een keer een cadeautje mocht kiezen moest ze er toch echt één hebben. Nooit gedacht dat ik ooit nog met een besluiteloos kind in de Bart Smit zou staan. :')
Hahaha ja, de aantrekkingskracht van die knuffels O+ :D
Maar, eerlijk is eerlijk, ik begrijp het ook wel, hoor. Knuffels blijven toch wel heel lief en schatiig!

Besluiteloos bij Bart Smit is een tijdrovende business :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 5 juni 2016 @ 22:02:57 #226
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_162773146
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hahaha ja, de aantrekkingskracht van die knuffels O+ :D
Maar, eerlijk is eerlijk, ik begrijp het ook wel, hoor. Knuffels blijven toch wel heel lief en schatiig!

Besluiteloos bij Bart Smit is een tijdrovende business :)
Ja. Ik had gewoon niet gedacht dat ik het nog mee zou maken met haar bijna 12 jaar.... Op heel veel andere plekken dan weer wel. En tweedehands boeken speuren kan ze ook eindeloos.
  Moderator zondag 5 juni 2016 @ 23:40:19 #227
5428 crew  miss_sly
pi_162777288
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:02 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja. Ik had gewoon niet gedacht dat ik het nog mee zou maken met haar bijna 12 jaar.... Op heel veel andere plekken dan weer wel. En tweedehands boeken speuren kan ze ook eindeloos.
Bijna 12 :o
In mijn gedachten blijven jullie kinderen allemaal maximaal een jaar of 8-9, maar aangezien mijnes inmiddels 7 wordt volgende maand, kan dat niet he? :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 juni 2016 @ 09:07:21 #228
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_162781527
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bijna 12 :o
In mijn gedachten blijven jullie kinderen allemaal maximaal een jaar of 8-9, maar aangezien mijnes inmiddels 7 wordt volgende maand, kan dat niet he? :D
Nee maar het is ook zo goed als onmogelijk dat jouw dochter volgende maand zeven wordt, toch.
Maar ik herken het wel hoor. En ze groeien ook heel snel op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben trouwens een regel ingevoerd over de telefoons. In principe niet in gezelschap behalve als het functioneel is. En als wel even wat wil dan vraag je het even. Gaf rust.

[ Bericht 3% gewijzigd door Luchtbel op 06-06-2016 09:14:41 ]
  maandag 6 juni 2016 @ 09:10:58 #229
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_162781563
Sjeen, ik las over de hoofdpijn. Mijn dochter heeft het ook geregeld. Toen ze naar de huisarts waren voor iets anders toch even naar gevraagd. Hij zei ook goed drinken en proberen om even te slapen. En zorgen voor goede balans in suikers als ze zo snel groeien.
pi_162781827
LB, wat een prachtige dame!

Hier 1,50 pw voor mijn bijna 9 jarige. Wordt automatisch gestort op haar rekening. Ook geld dat ze voor haar verjaardag krijg stort ze zelf op de rekening.
Ze spaart voor een eigen tablet. Delen met drie zusjes is toch zeeeer matig :+
Met een meidenkwartet
  maandag 6 juni 2016 @ 10:03:58 #231
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_162782257
Dat ze alle vier nog leven terwijl er maar één tablet is, vind ik een goede score hoor.
  maandag 6 juni 2016 @ 11:01:40 #232
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_162783391
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 15:01 schreef Susie het volgende:
Even een vraagje; vanaf welke leeftijd geven jullie zakgeld? En hoeveel dan? Ik deed altijd het kleingeld dat ik vond (meestal van manlief uit zijn zakken :D ) in haar spaarpot en dat was toch al opgelopen tot ruim 10 euro. Hiervoor wilde ze echt wat kopen, dus heeft ze poppekleertjes gekocht bij de Action O+ Dus ik zat zo te denken dat ze misschien zakgeld zou moeten krijgen?
J van 4 krijgt 50 cent.
R van 6 krijgt 1 euro. J geeft er niks om en alles zit gewoon in zijn spaarpot maar R spaart echt en heeft afgelopen zaterdag weer zelf Lego gekocht :Y

Ik stop als ik 'geld over' heb dat in hun spaarpotten. Ik heb nooit contant in mijn beurs en hou er ook niet van. Dus dat kleine grut krijgen zei dan. De baby van 1 heeft inmiddels ook zn eigen spaarpot, dan wilde zijn broers graag, want anders was het zielig O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 6 juni 2016 @ 11:55:33 #233
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162784788
Jeetje Luchtbel, wat een mooie meid!

Thanks voor de reacties op het zakgeld. ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 juni 2016 @ 13:32:48 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_162864596
Vanaf welke leeftijd gaven jullie kauwgom? Jan wil ineens kauwgom om zich tijdens de citotoets beter te kunnen concentreren (een klasgenootje van hem mag dat ook, en nu moet hij natuurlijk ook :') ). Ik ben er zelf op de eoa manier nogal huiverig voor, bang dat hij er in stikt ofzo .. maar misschien zie ik beren op de weg die er helemaal niet zijn.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_162864802
Lastig DJMO. Kan me voorstellen dat het prettig is voor hem. Misschien eerst eens thuis proberen tijdens het huiswerk?

Afspraak over zakgeld is hier 7,50 per maand. Gaat tot nu toe per jaar met 50 cent omhoog. Hij is nu 9 jaar. Soms pik ik wat geld uit z'n spaarpot als ik vergeten ben te pinnen, maar daar vraagt hij tegenwoordig rente over. :') Dus meestal stop ik het terug met wat extra geld.
Eerst kocht hij wel eens kleine dingen van zijn zakgeld, maar tegenwoordig spaart hij meer voor grotere dingen. Ik vraag hem wel altijd om er goed over na te denken, zeker als hij kleine prullen of snoep wil kopen.
Toevallig heeft hij gisteren van zijn spaargeld een bestuurbare auto gekocht.
pi_162864971
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:32 schreef DJMO het volgende:
Vanaf welke leeftijd gaven jullie kauwgom? Jan wil ineens kauwgom om zich tijdens de citotoets beter te kunnen concentreren (een klasgenootje van hem mag dat ook, en nu moet hij natuurlijk ook :') ). Ik ben er zelf op de eoa manier nogal huiverig voor, bang dat hij er in stikt ofzo .. maar misschien zie ik beren op de weg die er helemaal niet zijn.
Kauwgom op school is voor mij een no go. Ik zou ook niet zien waarom ze zich beter concentreren met kauwgom. Hoe oud zijn ze?
Mijn oudste (8) mag incidenteel eens een bubblegum. Verder niet.
Met een meidenkwartet
pi_162865000
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:32 schreef DJMO het volgende:
Vanaf welke leeftijd gaven jullie kauwgom? Jan wil ineens kauwgom om zich tijdens de citotoets beter te kunnen concentreren (een klasgenootje van hem mag dat ook, en nu moet hij natuurlijk ook :') ). Ik ben er zelf op de eoa manier nogal huiverig voor, bang dat hij er in stikt ofzo .. maar misschien zie ik beren op de weg die er helemaal niet zijn.
Tess is (sinds gister ;) ) 7 maar krijgt al tijdje kauwgom.
Volgens mij al toen ze 5 was. Maar we hebben er wel hele duidelijke afspraken over.

Maar op school is voor mij ook een no go. Zodra ze op school of bij de training komen gaat de kauwgom in de prullenbak.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 juni 2016 @ 14:09:22 #238
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_162865305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:32 schreef DJMO het volgende:
Vanaf welke leeftijd gaven jullie kauwgom? Jan wil ineens kauwgom om zich tijdens de citotoets beter te kunnen concentreren (een klasgenootje van hem mag dat ook, en nu moet hij natuurlijk ook :') ). Ik ben er zelf op de eoa manier nogal huiverig voor, bang dat hij er in stikt ofzo .. maar misschien zie ik beren op de weg die er helemaal niet zijn.
Qua leeftijd kan het wel maar zou het hem juist niet afleiden? Thuis proberen lijkt me geen slecht idee. Zonder er nadruk op te leggen maar dan kun je kijken of hij er alleen maar op kauwt of er slierten van gaat trekken/bellen blazen enz. Dan heeft het weinig zin :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator donderdag 9 juni 2016 @ 14:41:30 #239
5428 crew  miss_sly
pi_162866024
Kauwen kan wel helpen bij concentreren. Kauwgom op school is moet school ook nog maar goed vinden. Er zijn ook speciale kauwsieraden (hangers voor aan een ketting en armbanden) gemaakt van speciaal materiaal. Dat zou ik dan eerder overwegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 juni 2016 @ 14:55:15 #240
147316 crew  DJMO
#trut
pi_162866284
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:41 schreef miss_sly het volgende:
Kauwen kan wel helpen bij concentreren. Kauwgom op school is moet school ook nog maar goed vinden. Er zijn ook speciale kauwsieraden (hangers voor aan een ketting en armbanden) gemaakt van speciaal materiaal. Dat zou ik dan eerder overwegen.
Hier mogen ze het dus alleen tijdens de cito/weken zei de juf. Idd om het wel kán helpen bij de concentratie. Zo´n bijthanger heeft hij al eens gehad, dat was ik hij binnen een week kwijt
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:56:45 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162866311
Kauwgum is hier een no go. Ik vind het een vreselijk gezicht om tegen die herkauwende koeien aan te kijken, dus het mag gewoon niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162866535
Je zou maar een kauwgomkauwende leerling naast je hebben tijdens het maken van de Cito-toets. Ik krijg dan echt moordneigingen en zou me dus niet kunnen concentreren. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er docenten zijn die dit toestaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:34:24 #243
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_162867033
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:55 schreef Susie het volgende:
Jeetje Luchtbel, wat een mooie meid!

Thanks voor de reacties op het zakgeld. ^O^
Lief. Dank je.
We zijn gisteren op school geweest omdat er een paar in de klas het nodig vinden om haar sissend voor dom, dik en lelijk uit te maken. Over de briefjes nog maar te zwijgen. Ze heeft een stel hele leuke vriendinnen die haar gelukkig helpen maar die troelen kunnen zich echt beter met elkaar gaan bezighouden. :X
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:38:44 #244
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_162867153
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:09 schreef Franny_G het volgende:
Je zou maar een kauwgomkauwende leerling naast je hebben tijdens het maken van de Cito-toets. Ik krijg dan echt moordneigingen en zou me dus niet kunnen concentreren. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er docenten zijn die dit toestaan.
Daarnaast vind ik het ook nogal wat om zoiets toe te staan aan alle kinderen. Alsof iedereen extra hulpmiddelen nodig heeft om zich te concentreren.
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:43:45 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_162867270
Aargh wat ontzettend stom Luchtbel. :( En dat terwijl het zo'n prachtmeisje is. O+
in de haak.
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:45:41 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_162867325
lijkt me ook heel lastig, zo'n kauwgom smakkend iemand naast me bij een toets...

wat zakgeld betreft: hier krijgen ze 't automatisch op hun rekening gestort, anders vergeet ik het ook hoor. 12,50 per maand voor Willem, 11 euro voor Cato (ongeveer gelijk op met hun leeftijd).

goede telefoonregel, Luchtbel. ik ben zelf wel eens slecht in het goede voorbeeld geven hiermee. :@
in de haak.
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:48:27 #247
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162867408
Ja, ik moet ook echt eens een rekening openen voor Jen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 juni 2016 @ 15:48:44 #248
147316 crew  DJMO
#trut
pi_162867418
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:38 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Daarnaast vind ik het ook nogal wat om zoiets toe te staan aan alle kinderen. Alsof iedereen extra hulpmiddelen nodig heeft om zich te concentreren.
Voor zover ik weet zijn er in Jan z'n klas twee kinderen die officieel ADHD hebben, en één ervan is Jan. Het andere joch mag dus (alleen tijdens de citoweken) kauwgom in de klas, .. Hij mag het morgen proberen van me .. ik vraag dan 's middags wel aan juf hoe het gaat mét kauwgom
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_162867447
Hier leeftijd keer 10 cent per week. Dus R krijgt 60 cent en S 80 cent. Arme kinderen :-p
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:50:18 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162867452
Wat een onzin zeg... Dit vind ik echt wel een voorbeeld van je labeltje misbruiken.

Dan gaan ze maar lekker apart zitten om hun toets te maken met wat extra tijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:51:56 #251
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162867493
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier leeftijd keer 10 cent per week. Dus R krijgt 60 cent en S 80 cent. Arme kinderen :-p
Ach, het gaat meer om het leren omgaan met geld. Hier wordt er soms weken niet naar de portemonnee gekeken dan zit er opeens 8 of 10 euro in en dan geven ze die in 1x uit aan stomme dingen bij de snackbar en zijn het altijd dezelfde vriendinnetjes die dan bij mijn kinderen komen bedelen voor wat lekkers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:53:48 #252
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_162867532
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:43 schreef trui het volgende:
Aargh wat ontzettend stom Luchtbel. :( En dat terwijl het zo'n prachtmeisje is. O+
Stom he. En ze hebben haar echt verdriet gedaan. Helaas kan ik zelf nog helemaal niet goed reageren op dingen maar ik haal haar om de week op woensdagmiddag voor lunch. Dus we waren samen met mijn vriendin waar ze woont naar de meester. Hij reageerde wel heel goed overigens. Fijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 juni 2016 @ 15:53:57 #253
147316 crew  DJMO
#trut
pi_162867536
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:50 schreef Ticootje het volgende:
Wat een onzin zeg... Dit vind ik echt wel een voorbeeld van je labeltje misbruiken.

Dan gaan ze maar lekker apart zitten om hun toets te maken met wat extra tijd.
Nou misbruiken? Dan zou ik het elke dag geven onder het mom ja maar z'n adhd en bla bla .. dat doe ik juist niet. Ik weet dat hij dagelijks z'n potloden helemaal kaalvreet (normaal krijgen ze potloden van school, voor Jan moet ik regelmatig zelf bijkopen omdat ze gewoon té snel op gaan bij hem :') ) bijtkettingen hebben geen nut bij hem, dus ik sta er voor open om het nu een keer te proberen ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:56:20 #254
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_162867589
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:48 schreef DJMO het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn er in Jan z'n klas twee kinderen die officieel ADHD hebben, en één ervan is Jan. Het andere joch mag dus (alleen tijdens de citoweken) kauwgom in de klas, .. Hij mag het morgen proberen van me .. ik vraag dan 's middags wel aan juf hoe het gaat mét kauwgom
Je schreef eerder niet dat het om de kinderen met problemen ging. Alleen dat het met de cito/ weken mocht in de klas. Ik dacht dus dat het om alle kinderen ging. Miscommunicatie.
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:02:16 #255
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_162867736
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:45 schreef trui het volgende:


goede telefoonregel, Luchtbel. ik ben zelf wel eens slecht in het goede voorbeeld geven hiermee. :@
Ik moet het ook aan haar vragen dus je kunt het ook voor jezelf invoeren :P alleen ik heb pas kort een telefoon dus ik heb dat niet zo. Maar ze doen het thuis ook en het is toch wel gij . Tuurlijk zijn er echt wel moment en dat iedereen ergens in zijn eigen telefoonwereld hangt maar niet meer terwijl de ander dacht er ging en toch samen thee drinken/ hond uitlaten/ weet ik véél.
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:54:52 #256
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162868726
Wat een nare situatie, Luchtbel. En ook om heel boos om te worden. Hopelijk helpt het gesprek.

Hier is kauwgom op school verboden en thuis probeer ik het ook te voorkomen. Wat ik eigenlijk schokkender vind is dat een cito-toets zo belangrijk wordt gemaakt op deze leeftijd dat een kind kauwgom mag kauwen tijdens de toets om zich beter te kunnen concentreren.

Maar ja, dat zal mijn toetsaversie wel zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:56:48 #257
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162868768
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:53 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Stom he. En ze hebben haar echt verdriet gedaan. Helaas kan ik zelf nog helemaal niet goed reageren op dingen maar ik haal haar om de week op woensdagmiddag voor lunch. Dus we waren samen met mijn vriendin waar ze woont naar de meester. Hij reageerde wel heel goed overigens. Fijn.
Erg fijn dat de meester goed reageerde. Daar staat of valt het aanpakken van dergelijk (wan)gedrag mee.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:50 schreef Ticootje het volgende:
Wat een onzin zeg... Dit vind ik echt wel een voorbeeld van je labeltje misbruiken.

Dan gaan ze maar lekker apart zitten om hun toets te maken met wat extra tijd.
Nou, zo zwart/wit is het niet Tico. Ik ben me aan het specialiseren wat betreft onder- en overprikkeling, sensorische integratie. Dat komt bij heel veel kinderen in een bepaalde mate voor. Maar als een kind er erg veel last van heeft (bv kinderen met een diagnose ADD, ADHD, ASS) kan het erg nuttig zijn te zoeken naar kalmerende dan wel stimulerende middelen op sensorisch gebied.
En het is wel degelijk zo dat sommige kinderen die onderprikkeld zijn zeer zeker baat hebben bij bv kauwgum. Zoals DJMO al aangeeft, het kind zelf laat eigenlijk al zien waar hij behoefte aan heeft (potloden opeten, mouwen knagen). Soms is het zó hardnekkig dat zelfs speciale bijtkettingen kapot gevreten worden. :o
Kinderen bij wie de prikkelverwerking op een ander vlak verstoord is kunnen bv weer baat hebben bij oorkappen, of een wiebelkussen, of een tangle.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 9 juni 2016 @ 17:08:40 #258
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162868938
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:56 schreef Moonah het volgende:

[..]

Erg fijn dat de meester goed reageerde. Daar staat of valt het aanpakken van dergelijk (wan)gedrag mee.

[..]

Nou, zo zwart/wit is het niet Tico. Ik ben me aan het specialiseren wat betreft onder- en overprikkeling, sensorische integratie. Dat komt bij heel veel kinderen in een bepaalde mate voor. Maar als een kind er erg veel last van heeft (bv kinderen met een diagnose ADD, ADHD, ASS) kan het erg nuttig zijn te zoeken naar kalmerende dan wel stimulerende middelen op sensorisch gebied.
En het is wel degelijk zo dat sommige kinderen die onderprikkeld zijn zeer zeker baat hebben bij bv kauwgum. Zoals DJMO al aangeeft, het kind zelf laat eigenlijk al zien waar hij behoefte aan heeft (potloden opeten, mouwen knagen). Soms is het zó hardnekkig dat zelfs speciale bijtkettingen kapot gevreten worden. :o
Kinderen bij wie de prikkelverwerking op een ander vlak verstoord is kunnen bv weer baat hebben bij oorkappen, of een wiebelkussen, of een tangle.
Dat laatste ben ik het zeker wel mee eens, maar dan is het natuurlijk toch fijner als er een ander alternatief dan kauwgom wordt gebruikt. Bij mijn kind werkt kauwgom trouwens ook niet. Hij kauwt zijn kleding kapot, maar kauwgom is hij na 2 minuten al helemaal zat. Maar ik vind vooral dat je als school wel heel erg de nadruk op de citotoets legt als je speciaal tijdens de toets aan 2 kinderen toestaat dat ze dan kauwgom mogen kauwen. En dan na de citotoets niet meer. Alsof concentratie alleen maar van belang is tijdens een toets.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_162868951
Hier mogen ze ook tijdens die CITO allemaal kauwgom 8)7 moet de juf weten maar thuis hoef ik niet zo'n herkauwend kind dus die krijgt zelden kauwgom. Eigenlijk alleen als we met het vliegtuig gaan.

We hebben trouwens akkoord voor die extra dagen voor onze reis in december *O*
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 9 juni 2016 @ 17:12:17 #260
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162868989
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:08 schreef livelink het volgende:
Alsof concentratie alleen maar van belang is tijdens een toets.
Oh, dat ben ik zeker met je eens!
Bij ons op school is kauwgum trouwens verboden. Toets of niet. Maar wellicht ga ik het tzt (als ik mijn specialisatie heb afgerond) aankaarten....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 9 juni 2016 @ 18:16:57 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_162870355
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:50 schreef Ticootje het volgende:
Wat een onzin zeg... Dit vind ik echt wel een voorbeeld van je labeltje misbruiken.

Dan gaan ze maar lekker apart zitten om hun toets te maken met wat extra tijd.
Geen onzin.
Ook dit zijn dingen waar (spel)therapeuten en orthopedagogen onderzoek naar doen. Het heeft te maken met prikkel-arm zijn.
Oscar heeft zo'n kauw-sierraad in zijn laatje liggen en bij vlagen heeft hij daar echt heel veel behoefte aan.
Liever dat dan zijn kleding. ;)

En als mooie bijkomstigheud zit hij dan ook rustiger te wrken, dus de klas heeft er ook nog profijt van.

Kauwgom zou van mij niet mogen als alternatief en als ik de juf was zou ik dat dus ook aangeven. Er zijn voor zulke jonge kinderen prima alternatieven als ze daar baat bij hebben.

Maar onzin is het niet, dat kauwen kan helpen bij concentratie-problemen en ik zou het dus ook niet zomaar wegwuiven als 'ja, zo kan ik er wel meer verzinnen'.

Oh wacht... Moonah verwoorde het al heel mooi! O+ :@
***
pi_162870614
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:34 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Lief. Dank je.
We zijn gisteren op school geweest omdat er een paar in de klas het nodig vinden om haar sissend voor dom, dik en lelijk uit te maken. Over de briefjes nog maar te zwijgen. Ze heeft een stel hele leuke vriendinnen die haar gelukkig helpen maar die troelen kunnen zich echt beter met elkaar gaan bezighouden. :X
Nou ja... Wat sneu voor haar! Hopelijk weet de meester dat nu goed aan te pakken! Fijn dat ze wel leuke vriendinnen heeft verder..

Hier mocht de hele klas kauwgom bij de Cito. Oudste mocht zo'n potje mee naar school en na drie dagen was het helemaal leeg. Ook flink van uitgedeeld, hoop ik. :)

Wij geven vanaf dat ze kunnen rekenen zakgeld, dus vanaf groep 2/3 ongeveer. De jongste zit in groep 1 en krijgt niets (wel wisselgeld enzo waar hij dan heel blij mee is) en daarna loopt het op tot 1,50 in groep 6 en 2 euro in groep 8. Ze klagen wel dat het te weinig is en dat iedereen veel meer krijgt. :D Wat we er voor de brugklas van gaan maken weet ik nog niet.
Ze krijgen het op hun eigen bankrekening met pinpas trouwens, ik heb niet zo vaak contant geld in huis en vergat het dan steeds te geven, vandaar. Nu gaat het automatisch.

De brugklasser in spé wil trouwens graag kleedgeld.. Geven jullie dat? En wat moeten ze er dan zelf van kopen?

[ Bericht 4% gewijzigd door poemojn op 09-06-2016 18:37:41 ]
pi_162871390
Kleedgeld kreeg ik ook vanaf brugklas. Volgens mij kreeg ik de kinderbijslag altijd. Kreeg daar geen zakgeld meer bij. En ik moest alles zelf doen. Kleding, kadootjes, feestjes. Weet niet of ik dat voor mijn kinderen zo ga doen, maar ik leerde wel met geld omgaan.
Met een meidenkwartet
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:25:41 #264
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_162871755
Ik vergat ook altijd contant geld als zakgeld te geven, dus heb ook een gewone betaalrekening voor ze geopend. Ik denk wel dat ze hun geld daardoor iets makkelijker uitgeven. Ze krijgen allebei 7,50 per maand van mij en 5 euro van hun vader.

A. (bijna 12) zit gelukkig niet al te veel op haar telefoon. Eigenlijk alleen voornamelijk 's avonds in bed, voordat ze gaat slapen.

LB, wat een prachtmeid heb je! Ik weet nog dat we 12 jaar geleden samen hoogzwanger op het station zaten. En kijk onze meiden nu eens! O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_162871920
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach, het gaat meer om het leren omgaan met geld. Hier wordt er soms weken niet naar de portemonnee gekeken dan zit er opeens 8 of 10 euro in en dan geven ze die in 1x uit aan stomme dingen bij de snackbar en zijn het altijd dezelfde vriendinnetjes die dan bij mijn kinderen komen bedelen voor wat lekkers.
Tuurlijk, en ze komen niks tekort hoor. Ik weet ook dat het NIBUD meer voorstelt, en ik zou het ook heus prima kunnen missen. Maar vooralsnog is dit een prima manier hier.

Oh, en dan mogen ze ook nog eens geen snoep kopen :D .

En! Ze mogen alleen in het weekend 's ochtends spelletjes op hun tablet spelen, of tijdens elkaars sport. Strenge moeder! ~O>

En maar één keer per dag snoep/koek/ of iets dergelijks. En één keer per week chips. O~)

(Ze mogen wel andere dingen met hun tablet, sinds kort, gewoon door de week. Vouw- of knutselinstructies opzoeken bv. :P )

[ Bericht 3% gewijzigd door groofskendezoveelste op 09-06-2016 19:37:04 ]
pi_162871988
Luchtbel, ze is prachtig mooi, met een hele bijzondere en kwetsbare blik. Onvoorstelbaar dat die andere meiden zo naar tegen haar doen. Bah!
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:38:37 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_162872080
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:34 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Lief. Dank je.
We zijn gisteren op school geweest omdat er een paar in de klas het nodig vinden om haar sissend voor dom, dik en lelijk uit te maken. Over de briefjes nog maar te zwijgen. Ze heeft een stel hele leuke vriendinnen die haar gelukkig helpen maar die troelen kunnen zich echt beter met elkaar gaan bezighouden. :X
Nou zeg, wat een rot kinderen bestaan er toch. Als ze zelf maar weet dat het niet waar is. :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_162872090
Oh, en ik vind het ook heel irritant als mensen midden in een gesprek besluiten dat hun whatsapp lezen en beantwoorden voorgaat. Ik trok dat niet toen de mobiele telefoon er net was (mensen die hun tel opnamen midden in een gesprek met mij) en ik vind dat nog steeds heel onbeleefd en onprettig vooral.

Zelf geef ik meestal even aan dat ik even wil zien wie het is (school,van de kinderen neem ik nl wel meteen op) en als het in mijn ogen niet dringend is, neem ik niet op.

Appjes kijk ik dan wel even naar als iemand naar de wc gaat of een nieuw drankje gaat bestellen ofzo. :P
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:49:18 #269
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_162872305
quote:
1s.gif [b]Op donderdag 9 juni 2016 18:31

De brugklasser in spé wil trouwens graag kleedgeld.. Geven jullie dat? En wat moeten ze er dan zelf van kopen?
1steklaszus krijgt wel. Winterjas, schoenen en sportkleding worden door ouders betaald. De rest moet van kleedgeld.

Bedankt voor jullie lieve reacties.
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:51:41 #270
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_162872355
Mijn zoon van 12 heeft nu een bankrekening met pasje. Ik stort daar 10¤ per maand op.

Zoon van 10 krijgt 1¤ per week, en dochter van 4 krijgt alle kleine centjes. (Die ze dan of in haar portemonnee doet, of in haar spaarpot)
pi_162872865
Ik kreeg zelf vanaf de brugklas kleedgeld (met hele planning erbij van mijn moeke). Ook ik hoefde daarvan geen jas, schoenen en sportkleding te kopen, maar moest wel bijleggen als ik wat duurders wilde dan mijn ouders ervoor bedacht hadden.

Ik vond het leuk en prima, kleedgeld. Lekker met vriendinnen de stad in enzo.
pi_162873238
Ik kreeg de volledige kinderbijslag maar moest daar wel alles van betalen.
  donderdag 9 juni 2016 @ 20:34:09 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162873375
Mijn dochter krijgt kleedgeld sinds ze 13 is. 45 euro per maand + nog 15 euro zakgeld per maand (wat in de praktijk ook aan kleding opgaat).

Ze is nu 14 en het is niet makkelijk voor haar om met haar kleedgeld om te gaan. Ze koopt dingen die ze niet nodig heeft (het zoveelste topje bijvoorbeeld) en komt dan ineens tot de ontdekking dat ze geen broeken meer heeft. Het 1e jaar sprongen we dan nog wel eens bij of gaven we voorschotten, maar dit jaar moet ze het toch zelf oplossen.
Jassen en schoenen betalen wij nog voor haar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 juni 2016 @ 20:41:01 #274
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_162873522
Zoon van 15 krijgt 30 euro per maand op zijn rekening. Sinds kort betaalt hij zijn telefoonabonnement zelf en krijgt daardoor in de praktijk nu 22 euro (die 8 euro gaat van onze rekening af omdat hij nog geen 18 is). Hij kan ontzettend goed sparen en geeft zijn geld uit aan dingen waar hij bewust voor spaart.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 9 juni 2016 @ 21:36:38 #275
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162875008
Moet hij daar ook zijn kleding van kopen, Rewimo?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 9 juni 2016 @ 21:39:55 #276
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162875085
Mijn jongste van 12 wil geen zakgeld of wat dan ook. Hij geeft geen geld uit en wil ook helemaal niks. Voor zijn verjaardag vraagt hij lego (Lego Architecture kreeg hij dit jaar, dat is echt heel mooi trouwens) en verder heeft hij geen wensen.

Dat vind ik trouwens ook nog best moeilijk. Hij leert op deze manier helemaal niet met geld omgaan, maar hij hoeft ook echt niks.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:02:17 #277
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_162875745
Misschien is het nog niet zijn tijd om te leren, toch. Interesse hebben in het uitgeven van geld betekent ook niet dat je er wat van leert he..
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:46:35 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162877417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:02 schreef Luchtbel het volgende:
Misschien is het nog niet zijn tijd om te leren, toch. Interesse hebben in het uitgeven van geld betekent ook niet dat je er wat van leert he..
Ach ja, dat is ook waar. En ik kan er toch niks aan veranderen. Ik kan hem moeilijk dwingen geld uit te geven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 9 juni 2016 @ 23:13:07 #279
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_162878682
Luchtbel wat leuk om weer eens foto's van je dochter te zien. Prachtig meisje. O+
pi_162879517
LB wat een nare opmerkingen kreeg je meisje te horen. :{ Fijn dat jullie er wel een goed gesprek over hebben gehad op school en hopen dat het hiermee is opgelost.

Kauwgom mag mijn 6 jarige niet. Lolly's overigens ook niet. Daar ben ik best streng in geloof ik, maar als ik iets eng vind dan zijn het wel lolly's. Heel soms mag ze een lolly die ze ergens heeft gekregen opeten, maar dan alleen zittend. :') Gelukkig heeft L zelf helemaal geen behoefte aan lolly's, dus dat scheelt. :)

Zakgeld krijgt L nog niet. Dat moet ik toch eens gaan regelen. Ik zat te denken aan 2 euro per week, maar dat is zo te lezen best veel voor een 6 jarige. Wellicht toch maar halveren en 1 euro per week ga geven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 juni 2016 @ 07:44:27 #281
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_162882596
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:36 schreef livelink het volgende:
Moet hij daar ook zijn kleding van kopen, Rewimo?
Nee, dat is alleen zakgeld. Hij wil (nog) geen kleedgeld :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_162882974
Hoe wordt er bij jullie op school omgegaan met pesten? Onze dochter heeft er al lang erg last van. We hebben gesprekken gehad met juf maar die vindt het maar overbezorgdheid. "Het is zo'n leuke klas!" Klopt, tot jij je omdraait... Tijdens de pauze is het vaak mis, er is 1 meisje wat de boel opstookt en chanteert om onze dochter pijn te doen (en anders mag je niet op mn feestje komen/ben ik je vriendin niet meer) knijpen, schoppen, kleding kapot trekken... en ook mentaal: "ik hoop dat je spreekbeurt heel slecht gaat! " enz enz. Onze dame is gelukkig wel weerbaar maar heeft er natuurlijk wel last van. Zo hebben we haar laatst een week thuis gehad nadat ze op school moest huilen...juf gooide het op oververmoeidheid...hou haar de rest vd week maar thuis... bleek ook dat ze die ochtend gepest was en daardoor zo van slag...

Ik vind dat juf de ogen ervoor sluit...maar wat kun je dan als ouders? Ze hebben op school nu twee keer een gesprek erover gehad met afspraken maar ik denk dat dat weinig gaat helpen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_162883635
Ow Karin, wat vreselijk... Wat stom dat de juf dat niet serieus neemt zeg! Is er iemand anders in de school waar je aan de bel kunt trekken? Interne begeleiders ofzo? Arme M. :*

Bij de kleuters bij ons merk ik er gelukkig niets van. Ik las vandeweek in een nieuwsbrief wel dat ze in de hogere groepen een soort anti-pest-contract hadden opgesteld met alle kinderen samen, en dat ze dat ook allemaal ondertekenden. Het onderwerp leeft dus wel hier...
  vrijdag 10 juni 2016 @ 10:16:47 #284
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_162884440
Aankaarten bij de directeur als de juf het niet serieus neemt en anders op zoek gaan naar een andere school als niks meer helpt.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 10:44:43 #285
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162885080
Aankaarten bij de ouders?
Laat ik zeggen, ik zou het graag weten als mijn kind de boel loopt op te stoken, die krijgt van mij thuis de wind van voren zeg maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162885116
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:16 schreef PureEvil het volgende:
Aankaarten bij de directeur als de juf het niet serieus neemt
Dit ieder geval! Of ib-er.

Echt om verdrietig van te worden Karin. Er zijn zulke gemene meiden bij. Meidennijd noemen ze het. Daar ligt bij onze school een plan voor bij de ib-er.

Ik ben ook heel de basisschool gepest en het is gewoon super vervelend. Achteraf neem ik het de leerkrachten echt kwalijk dat ze mij zo hebben laten tobben op die school.
Met een meidenkwartet
pi_162885497
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:44 schreef Ticootje het volgende:
Aankaarten bij de ouders?
Laat ik zeggen, ik zou het graag weten als mijn kind de boel loopt op te stoken, die krijgt van mij thuis de wind van voren zeg maar.
die weten ervan. Een meisje uit de klas had t thuis verteld en die moeder heeft de ouders vd pestkop ingelicht. Ze vinden het heel vervelend allemaal. Maar ja dat lost de situatie ook niet op zolang juf doet alsof dr neus bloedt
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 10 juni 2016 @ 11:02:20 #288
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162885524
Nou, dan steken de ouders ook de kop in t zand hoor...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162885801
Meidenvenijn, vreselijk. Ik heb me daar vroeger altijd verre van kunnen houden. Ik pestte niet en werd ook niet gepest, ben sowieso niet zo gevoelig voor groepsdruk.

Bij mijn dochter in de klas speelde er de eerste twee jaar wel eens wat, maar het wisselde wie er de dupe van was. Juffen namen het steeds echt wel serieus en op dit moment hoor ik er niks meer over. Maar het blijft lastig in te schatten of er dan ook echt niks speelt, vind ik.

Ook als juf hoor ik soms dingen van mentoren die spelen waar ik echt van kan schrikken. In de les zie ik daar dan echt niks van.

Moeilijk Karin. Maar ik zou ook een stapje hogerop de boel aankaarten dan. (Ib-er of directeur inderdaad)
  vrijdag 10 juni 2016 @ 16:21:00 #290
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162892768
Merk je daar echt niks van in de klas, groofsken? Ik vind dat zo moeilijk voor te stellen. Ik ben op de middelbare school ook gepest en zo subtiel zijn pesters meestal niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 16:40:18 #291
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162893206
Pesten gaat tegenwoordig veel verder, pesters gaan buiten school vrij hun gang. Social media, chatrooms, enz enz.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162893361
Nee, ik kan echt versteld staan van wie de pesters zijn soms. Bizar, ik zou willen dat ik er een radar voor had ofzo. Maar ik geef wisk, in een hele strakke setting (ben ouderwets streng), met niet of nauwelijks groepswerk enzo. Weinig momenten waarop persoonlijke dingen een rol hoeven te spelen zeg maar. In de meer vrijere lessen zien collegae het vaak wel hoor. Maar als er neerbuigend op wie dan ook gereageerd wordt, of er wordt een keer gezucht op iemands vraag/ opmerking dan zal ik dat natuurlijk wèl altijd afkappen.

En wat Tico zegt, vaak gaat het over appjes ed. En melden scholieren dat vooral bij de mentor.
pi_162893860
De juf van ons dochter had ook echt zoiets van: zit ik dan niet op te letten ofzo... maar deze pestkop is daar wel handig in. Juffie om de vinger winden maar zo achterbaks als maar zijn kan... t gebeurt altijd in de pauze als de pleinwacht uit zicht is of bij als ze net weer in de klas komen na de pauze als juf er nog niet is. School is best wel laks hier in...de ouders vd pester zijn nog bij de directeur geweest om te vragen wat ze er nou mee moesten want ze werden er niet vrolijk van dat hun kind wordt bestempeld als pester. De directeur vond dat ze het maar met ons moesten bepraten... tja zolang het op school niet wordt aangepakt begin je als ouders ook weinig. Ik hoop dat de volgende leerkracht wat daadkrachtiger optreedt. Ik meld me iig meteen de eerste week..... ben toch een beetje bang met wat het met haar doet op langere termijn. We denken ook wel aan een andere school maar dat is ook wel een grote stap
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:13:40 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162894037
Mijn jongste was een keer als pester betrokken bij een incident. Hij kwam toen thuis uit school met een brief. Het was een persoonlijke brief voor hem zei hij en ik mocht hem niet lezen. Het was me wel duidelijk dat hij met die brief in zijn maag zat. Na 2 dagen kwam hij hem dan toch aan mij laten lezen. Het was een contract dat hij had ondertekend. In dat contract stond wat hij met de directeur van de school had afgesproken over hoe hij met andere kinderen om zou gaan. Hij was dus bij de directeur geroepen en die had een heel goed gesprek met hem gevoerd. Jongste was er in ieder geval diep van onder de indruk en had de afspraken ook daadwerkelijk ondertekend en wist ook aan mij te verwoorden dat hij echt helemaal achter die afspraken stond. En daarmee was het ook voor eens en voor altijd in de kiem gesmoord. Nooit meer een incident geweest. Ik weet niet of dat een methode is die altijd werkt, maar ik vond het een goede aanpak.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:39:57 #295
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_162894552
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 17:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
De juf van ons dochter had ook echt zoiets van: zit ik dan niet op te letten ofzo... maar deze pestkop is daar wel handig in. Juffie om de vinger winden maar zo achterbaks als maar zijn kan... t gebeurt altijd in de pauze als de pleinwacht uit zicht is of bij als ze net weer in de klas komen na de pauze als juf er nog niet is. School is best wel laks hier in...de ouders vd pester zijn nog bij de directeur geweest om te vragen wat ze er nou mee moesten want ze werden er niet vrolijk van dat hun kind wordt bestempeld als pester. De directeur vond dat ze het maar met ons moesten bepraten...
Wow! Dat vind ik best wel erg. Goed van de ouders van de pester, trouwens. Die steken duidelijk niet de kop in het zand. Maar de juf en de directeur..... just wow.... :(
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:46:49 #296
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162894691
Karin, ik sluit me aan bij de overige dames hier.
Deze juf en deze directeur laten heel wat steken vallen. Waarschijnlijk zal het voortkomen uit onmacht. Maar geef dat dan toe, ipv eea weg te wuiven. Mijn bloed kookt hoor, ik vind het zeer kwalijk als mensen aan wie je je kind toevertrouwt op een dergelijke manier met de sociale veiligheid omgaan.
Wat te doen? Ik zou school duidelijk maken dat dit opgepakt moet worden, dít jaar nog. Een serieus gesprek met M, en daarna een serieus gesprek met de dame in kwestie. Niet beschuldigend, maar inspelend op haar gemoed. Zich laten indenken hoe het voelt als je iemand op een dergelijke manier bejegent. Een beetje leerkracht kan dit. Mits de noodzaak ervan wordt ingezien....
Neemt school niet de stappen die je van hen verwacht? Dan zou ik idd een andere school zoeken.

Heel veel sterkte. Het voelt zó rot en oneerlijk (en onmachtig) als je je kind hier niet tegen kunt (laten) beschermen....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_162894694
Karin, ik vind het jammer dat pesten vooral wordt gezien als iets wat aangepakt moet worden nadat het plaatsvindt. Mijns inziens zou elke leerkracht bezig moeten zijn met het sociale klimaat, want dat is nu eenmaal ontzettend belangrijk (zowel de relaties tussen kinderen onderling als tussen leerkracht en kinderen). Alleen daarom al zou de leerkracht er dus mee bezig moeten zijn.

Het is helemaal waanzin dat in deze kwestie alle betrokken ouders graag iets zouden willen doen en de school van mening is dat zij daar geen rol in heeft. Niet oké. Ik zou nog voor de zomer naar de directeur stappen om dit aan te kaarten. Dan kan dit schoolbreed bovenaan de agenda worden gezet voor het volgende schooljaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:48:01 #298
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162894725
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
Karin, ik vind het jammer dat pesten vooral wordt gezien als iets wat aangepakt moet worden nadat het plaatsvindt. Mijns inziens zou elke leerkracht bezig moeten zijn met het sociale klimaat, want dat is nu eenmaal ontzettend belangrijk (zowel de relaties tussen kinderen onderling als tussen leerkracht en kinderen). Alleen daarom al zou de leerkracht er dus mee bezig moeten zijn.
Precies. een veilig en prettig klimaat is de basis.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_162894795
We doen zelf onderzoek naar het sociale klimaat in de kleuterklas. Het aardige is om te zien dat er activiteiten zijn die niet alleen bijdragen aan het leerproces (bijv. de mondelinge vaardigheden) maar ook aan het sociale klimaat (bijv. de bereidheid naar elkaar te luisteren). Het mes kan aan twee kanten snijden, maar dan moet de leerkracht hier wel mee bezig zijn (of liever nog de hele school).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_162921473
Karin, wat naar zeg. Ik vind het verdrietig om te lezen dat het ook niet opgepakt wordt door school.
Ik zou denk ik niet wachten tot na de vakantie, maar er nu nog maar eens op terugkomen. En als school niks gaat of wil doen, dan zou ik serieus een andere school overwegen.
Dat is ook een hele stap, maar dit is ook geen prettige situatie...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_163014292
Nou ga ik 'm sluiten hoor, want ik wil me komen melden met verse kleuter :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')