quote:
Op woensdag 25 mei 2016 21:50 schreef NotTheSame het volgende:Oh en zwemles lijkt hier voorlopig als een nachtkaars te doven. 3 weken geleden is ze flink kopjeonder gegaan tijdens de les en de juf had dit niet tijdig door. Kind helemaal over d'r toeren natuurlijk, maar ze ging hierna toch nog steeds met plezier naar de zwemles. Alleen, nu weigert ze om zonder houvast (zwemleraar of slang) in het diepe te zwemmen. De zwemleraar heeft haar zaterdag proberen te pushen door haar steeds weer in het diepe te zetten zonder houvast en dan kleine stukjes te laten zwemmen maar na een half uur was ze compleet overstuur en 10 minuten voor het einde heb ik haar uit de les gehaald, ze stond te hyperventileren en te rillen.
Toch wil ze zaterdag weer gaan zwemmen, maar ik hou het even in de gaten hoe ze haar nu willen uitdagen, mochten ze weer zo gaan pushen, dan houden we het even voor gezien denk ik.
Ik zou zaterdag even de badjuf/-meester aanschieten voor de les.
Misschien kunnen ze even een stapje terug doen om haar het vertrouwen weer te laten krijgen, dus bv dan maar even met zo'n slang zwemmen.
Want zo pushen dat ze overstuur raakt lijkt me niet heel zinvol. Het lijkt mij belangrijker dat ze plezier houdt in het zwemmen en dat vertrouwen weer krijgt dat ze het wel kan.
Maar goed, dat zou ik denk ik doen
.
Ze wil zelf wel graag, dus dat lijkt me dan wel weer een goed teken.
Bij ons vanaf groep 5 "huiswerk". Dan moeten ze de stof van geschiedenis/aardrijkskunde/natuur en techniek doorLEZEN en krijgen ze een toets. Die mogen ze nu nog maken met evt het boek erbij. Om een beetje te wennen aan het idee van huiswerk en toets volgens mij.
Vanaf groep 1 hebben ze wel taakjes. Voor groep 1 is dat geloof ik 1 taakje die ze in die week af moeten maken. En groep 2 beginnen ze met 2 en dat worden en dan 3 en zo breiden ze het uit.
Volgens mij hebben ze vanaf groep 6 een weektaak (dacht ik, we zullen het zien volgend jaar).
Overigens heeft de jongste (groep 3) ook "huiswerk", extra oefenen met lezen. Maar juf zei ook al: het moet geen moeten worden. Hou het leuk. Probeer elke dag iets te lezen al is het maar een paar minuten. We hebben een kopie van het boekje van school waar ze uit lezen, maar we lezen vooral samen boekjes uit de bieb.
Maar eigenlijk deden we dat ook al voordat ze dat huiswerk kreeg
. Ze gaat gewoon niet zo vlot met lezen, maar we zien haar wel steeds stapjes maken.
Al blijft ze fouten maken die ik vreemd vindt, maar goed, ze ontwikkelt zich wel en juf maakt zich er niet druk over. Misschien moet ik dat dan ook niet doen. Maar ik hou het wel een beetje in de gaten.