Alleen is die nettere oplossing soms ook niet mogelijk doordat andere partijen er niet aan mee willen werken. Helaas zijn niet alle mensen redelijk en helaas zijn er ook bedrijven voor wie enkel poen telt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:26 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
*uitweiden
Tokkie was misschien wel beter op z'n plaats geweest inderdaad![]()
En ik heb er wel (wat) verstand van, en het hebben van schuld/pech maakt je geen pauper/tokkie zoals ik eerder ook zeg..
Er zo mee omgaan dat er uiteindelijk een deurwaarder aan de deur staat vaak wel. Daar heb ik dan weer ervaring mee, als je echt pech hebt, of er gebeuren dingen waar je echt niks aan kan doen, en daardoor schulden dan is er vaak wel een iets nettere oplossing mogelijk dan dit.
Als je echter alle brieven/aanmaningen blijft negeren en je levensstijl niet aanpast dan staan ze uiteindelijk op de stoep ja en dan heb ik geen medelijden..
En wat als je ook die marge niet hebt? En je door de verhogingen, die buiten proportie zijn, steeds verder in de shit komt? En alleen het loon van de deurwaarder al hoger is dan de waarde van je bezittingen, En je door elke veiling etc onder aan de streep alleen maar verder in de shit komt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Deurwaarders hebben altijd een vrij ruime marge om regelingen af te spreken. Er wordt - bij particulieren tenminste - eigenlijk alleen overgegaan tot beslag als laatste redmiddel. Dan heb je het dus over meerdere jaren waarin afspraken niet zijn nagekomen of überhaupt niet zijn gemaakt.
Je mening af laten hangen van wetgeving,quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:17 schreef Cruseder4 het volgende:
"Het dier als ding
Tegenwoordig staat in de wet beschreven dat dieren geen zaken zijn. Vervolgens staat daar
echter achteraan dat “alle wetgeving die op zaken van toepassing is, ook van toepassing is op
dieren”. In het recht rond koop en verkoop is een dier dus nog steeds gewoon een ding. Er zijn
wel politieke plannen om dat te veranderen, maar dat zal niet op korte termijn leiden tot een
andere situatie rond de koop en verkoop van dieren. Vooralsnog betekent dit, dat het kopen van
een dier juridisch hetzelfde is als het kopen van een televisie, koelkast of auto. Er is een
koopovereenkomst, waarbij de ene partij zich verbindt om het product (in dit geval het dier) te
betalen en de andere partij zich verbindt om het product te leveren. In de wetten rond koop en
verkoop (het burgerlijk recht) wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen dieren en andere
zaken."
Dieren kun je dus niet met mensen vergelijken.
Bron: http://www.licg.nl/33s/pr(...)onsumentenrecht.html
Dan spreek je een regeling af. Wat zelfs voor een bedrag van 10 euro per maand nog mogelijk is als je kan onderbouwen dat je niet meer kunt betalen.quote:
Een huisdier bestaat tenminste echt, er schijnen mensen te zijn die er een fantasievriendje genaamd 'allah', 'mo' of 'jezus' op nahouden en dat het meeste heilige vinden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 00:52 schreef PSVCL het volgende:
Huisdieren zijn voor Nederlanders heiliger dan hun ouders die ze gewoon in het bejaardenhuis dumpen na een tijdje
Wat moet het anders zijn?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:51 schreef Twiitch het volgende:
Tja, volgens de wet is zo'n beest gewoon eigendom. Of het netjes is dat is weer een tweede.
Die leven soms best lang.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 03:08 schreef heiden6 het volgende:
Wat moet je überhaupt met zo'n beest als je in de schulden zit?
Dat heb je zelf in de hand, maar je kunt een kat toch ook verkopen of weggeven?quote:
Weet ik veel hoe het brein van deurwaarder werkt, dat van mij werkt zo dat het zoeken wordt en daar houden ze niet van.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 03:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat heb je zelf in de hand, maar je kunt een kat toch ook verkopen of weggeven?
Mijn post ging niet over de deurwaarder.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 03:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Weet ik veel hoe het brein van deurwaarder werkt, dat van mij werkt zo dat het zoeken wordt en daar houden ze niet van.
Het zal me worst wezen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 03:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mijn post ging niet over de deurwaarder.
Waarom reageer je dan? Ga iemand anders vervelen met je gebrabbel.quote:
Dit topic gaat over deurwaarder die kat gaat vangen,quote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan? Ga iemand anders vervelen met je gebrabbel.
NWS / Deurwaarder wilde kat veilen, gaat niet doorquote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dit topic gaat over deurwaarder die kat gaat vangen,
Ja en wat nu?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
NWS / Deurwaarder wilde kat veilen, gaat niet door
Omdat iemand een kat heeft van een paar honderd euro denk jij aan mogelijk een illegale raskattenfokkerij?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 06:31 schreef GoCanucksGo het volgende:
Tokkies gonna tokkie![]()
Hier denk ik dat we minstens de helft van het echte verhaal missen, net als in alle gevallen van "zielig oud vrouwtje gooit broodkruimels in vuilnisbak in park".
Door het feit dat die executeur het al over honderden euros voor een kat heeft denk ik dat dit gezin waarschijnlijk een (illegale) raskatten-fokkerij had waardoor het verkopen van de kat nu ineens rendabel is.
Die kat is geen drol waard zonder papier.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 07:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat iemand een kat heeft van een paar honderd euro denk jij aan mogelijk een illegale raskattenfokkerij?
Godverdomme, sherlockje hoor.
Hoe dat zo? Nee hoor maar ik heb wel gekeken naar de te veilen goederen, die staan namelijk gewoon op die veilingsite.quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je doet alsof je de zaak inhoudelijk kent.
Ik heb ook een raskat die nieuw 700 euro kost. Waarom zou ik een fokkerij hebben?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 06:31 schreef GoCanucksGo het volgende:
Tokkies gonna tokkie![]()
Hier denk ik dat we minstens de helft van het echte verhaal missen, net als in alle gevallen van "zielig oud vrouwtje gooit broodkruimels in vuilnisbak in park".
Door het feit dat die executeur het al over honderden euros voor een kat heeft denk ik dat dit gezin waarschijnlijk een (illegale) raskatten-fokkerij had waardoor het verkopen van de kat nu ineens rendabel is.
Ja, is immers toch maar bezit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
Gewoon de huisdieren van schuldenaren doodmartelen dan betalen ze wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |