Jij ziet het verschil niet tussen een kat als huisdier, en een boer die zijn geld verdient met zijn vee? Je weet dat boeren ook huisdieren hebben zoals katten en honden?quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Toch wel grappig.
1 kat gedwongen verkopen en men huilt, maar een varken, een koe, een kip en een paard van de boer zal iedereen een rotzorg wezen.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:27 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jij ziet het verschil niet tussen een kat als huisdier, en een boer die zijn geld verdient met zijn vee? Je weet dat boeren ook huisdieren hebben zoals katten en honden?
Ik zag net nog wat geile miertjes rondlopen, wil je die ook eventjes komen neuken?quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]![]()
Weten die dieren dat ook wanneer hun samenlevingscontract gebaseerd is op de menselijke definitie van huisdier?
Vind je het dan ook raar als mensen hun dieren mishandelen? Aangezien het wordt gezien als bezit, dus wordt blijkbaar net zo gezien als het mishandelen van een keukentafel.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:48 schreef Baas_bas het volgende:
Ja het is misschien lullig maar huisdieren blijven volgens de wet volgens mij gewoon eigendom.
Kan je niet hebben dat je geen punt had gemaakt?quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:46 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik zag net nog wat geile miertjes rondlopen, wil je die ook eventjes komen neuken?
Nee het zijn wel levende wezens maar het is volgens de wet gewoon eigendom. Dus zal het inderdaad geveild mogen worden. Ik heb het ook niet bedacht dus dan moet je niet bij mij zijn. Maar idd ik snap dat het erg gevoelig ligt en ook erg zielig is, zelfs voor een wanbetaler. Moet er niet aan denken als ze mijn negers zouden veilen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:50 schreef D1990 het volgende:
[..]
Vind je het dan ook raar als mensen hun dieren mishandelen? Aangezien het wordt gezien als bezit, dus wordt blijkbaar net zo gezien als het mishandelen van een keukentafel.
Trouwens, je weet wel dat onze donkere medemens ook niet zo heel erg lang geleden werd gezien als bezit? Dat was toen ook "normaal".
Ja maar katten zijn waardevol.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:51 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Nee het zijn wel levende wezens maar het is volgens de wet gewoon eigendom. Dus zal het inderdaad geveild mogen worden. Ik heb het ook niet bedacht dus dan moet je niet bij mij zijn. Maar idd ik snap dat het erg gevoelig ligt en ook erg zielig is, zelfs voor een wanbetaler. Moet er niet aan denken als ze mijn negers zouden veilen.
Ik heb het over moreel, jij over wettelijk. Als ik de macht heb, en ik zeg dat kinderen ook bezit zijn. Dan ga ik jou dus ook niet horen zeiken als kinderen worden geveild? Het is immers bezit.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:51 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Nee het zijn wel levende wezens maar het is volgens de wet gewoon eigendom. Dus zal het inderdaad geveild mogen worden. Ik heb het ook niet bedacht dus dan moet je niet bij mij zijn. Maar idd ik snap dat het erg gevoelig ligt en ook erg zielig is, zelfs voor een wanbetaler. Moet er niet aan denken als ze mijn negers zouden veilen.
ja dat laatste was n grapje hequote:Op donderdag 12 mei 2016 19:55 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik heb het over moreel, jij over wettelijk. Als ik de macht heb, en ik zeg dat kinderen ook bezit zijn. Dan ga ik jou dus ook niet horen zeiken als kinderen worden geveild? Het is immers bezit.
PS: Moest wel lachen om die laatste zin.
ik vind het vooral sneu voor de schuldeisers die al heel lang geen geld hebben gezien voor de dienst die ze hebben geleverd. Voor dit soort wanbetalers kan ik echt 0 sympathie opbrengen dat ze het zo ver laten komen dat hun kat wordt geveild.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:51 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ja helaas is het wel zo. Zou me wel echt heel rot voelen voor de mensen die echt zonder dat ze er iets aan konden doen alles kwijtraken, maar volgens mij zijn het vaker gewoon laxe wanbetalersquote:Op donderdag 12 mei 2016 20:01 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
ik vind het vooral sneu voor de schuldeisers die al heel lang geen geld hebben gezien voor de dienst die ze hebben geleverd. Voor dit soort wanbetalers kan ik echt 0 sympathie opbrengen dat ze het zo ver laten komen dat hun kat wordt geveild.
Jij doet net alsof ze een schuld hebben openstaan bij een familiewinkeltje. Maar dit is de belastingdienst, die naaien dagelijks mensen. Moet ik medelijden met hun gaan hebben met die bureaucraten?quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:01 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
ik vind het vooral sneu voor de schuldeisers die al heel lang geen geld hebben gezien voor de dienst die ze hebben geleverd. Voor dit soort wanbetalers kan ik echt 0 sympathie opbrengen dat ze het zo ver laten komen dat hun kat wordt geveild.
Heb zelf een tijdje bij een deurwaarder gewerkt. Echt 99.99% van de mensen die het zo ver laten komen dat de huisraad wordt geveild hebben het aan zichzelf te danken en niemand anders. Als je bedenkt hoe vreselijk veel waarschuwingen en kansen dit soort mensen krijgen om wat aan hun problematische financiele situatie te doen kan ik er echt geen sympathie meer voor opbrengenquote:Op donderdag 12 mei 2016 20:02 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ja helaas is het wel zo. Zou me wel echt heel rot voelen voor de mensen die echt zonder dat ze er iets aan konden doen alles kwijtraken, maar volgens mij zijn het vaker gewoon laxe wanbetalers
Ja, als het een familiezaakje was dat hierdoor failliet ging zou het telegraafvolk vast anders reageren. Ik zie niet zo'n groot verschil wat betreft de crediteur. Uiteindelijk moet je gewoon je schulden betalen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:05 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jij doet net alsof ze een schuld hebben openstaan bij een familiewinkeltje. Maar dit is de belastingdienst, die naaien dagelijks mensen. Moet ik medelijden met hun gaan hebben met die bureaucraten?
Vrij weinig mensen zullen ook medelijden hebben met jou, als jouw iets overkomt. Heet namelijk karma. Jij weet niet wat de omstandigheden van die mensen zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:06 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Heb zelf een tijdje bij een deurwaarder gewerkt. Echt 99.99% van de mensen die het zo ver laten komen dat de huisraad wordt geveild hebben het aan zichzelf te danken en niemand anders. Als je bedenkt hoe vreselijk veel waarschuwingen en kansen dit soort mensen krijgen om wat aan hun problematische financiele situatie te doen kan ik er echt geen sympathie meer voor opbrengen
Deurwaarders hebben altijd een vrij ruime marge om regelingen af te spreken. Er wordt - bij particulieren tenminste - eigenlijk alleen overgegaan tot beslag als laatste redmiddel. Dan heb je het dus over meerdere jaren waarin afspraken niet zijn nagekomen of überhaupt niet zijn gemaakt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:12 schreef D1990 het volgende:
[..]
Vrij weinig mensen zullen ook medelijden hebben met jou, als jouw iets overkomt. Heet namelijk karma. Jij weet niet wat de omstandigheden van die mensen zijn.
Misschien is het wel een malafide bedrijf dat hun dwingt te betalen voor iets waar ze niet voor hebben gevraagd, een opdringerige sportschool of internetprovider die weigert een aboo te annuleren en het maandelijks bedrag blijven afschrijven van de rekening. Waarbij men gedwongen is hun incasso te blokkeren via hun bankrekening.
Nee, ik weet wel dat eenieder recht heeft op zekere sociale voorzieningen (want deze mensen zullen vast geen baan hebben) en zekerheden (beslagvrije voet enzo). Ook weet ik dat er voor beslag op (on)roerende zaken en inkomen een vonnis van de rechter nodig is. Ook weet ik dat de crediteur en de deurwaarder (of het incassobureau) verplicht is meermaals te waarschuwen. ook weet ik dat iedere deurwaarder zal proberen om een betalingsregeling af te spreken in plaats van tot beslag over te gaan. Kortom slaan jouw hypothesen nergens op en is er geen enkele aanleiding om medelijden te hebben met deze mensen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:12 schreef D1990 het volgende:
Jij weet niet wat de omstandigheden van die mensen zijn.
En als er niks te halen valt, wat dan? Van een kale kip kan je immers niet plukken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:31 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Nee, ik weet wel dat eenieder recht heeft op zekere sociale voorzieningen (want deze mensen zullen vast geen baan hebben) en zekerheden (beslagvrije voet enzo). Ook weet ik dat er voor beslag op (on)roerende zaken en inkomen een vonnis van de rechter nodig is. Ook weet ik dat de crediteur en de deurwaarder (of het incassobureau) verplicht is meermaals te waarschuwen. ook weet ik dat iedere deurwaarder zal proberen om een betalingsregeling af te spreken in plaats van tot beslag over te gaan. Kortom slaan jouw hypothesen nergens op en is er geen enkele aanleiding om medelijden te hebben met deze mensen.
Als er geen kip meer is kan je de kat ook maar beter bij ze weghalenquote:Op donderdag 12 mei 2016 20:40 schreef D1990 het volgende:
[..]
En als er niks te halen valt, wat dan? Van een kale kip kan je immers niet plukken.
Dat is waar, juist daarom is het belangrijk dat ook mensen deurwaarder worden die daar wel over beschikken, alleen willen die mensen dat niet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:36 schreef Villas__Rubin het volgende:
Tja, voor een beroep als deurwaarder moet je ergens ook wel haast een gebrek aan emphatie en geweten hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |