Badr Hari wordt aanbeden omdat ie bekend is. Uiteraard zullen er veel marokkanen kruipen voor droef, maar dat is alleen zolang hij betaalt. Niemand die zijn 'muziek' kent.quote:Op maandag 19 september 2016 00:50 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het zou je moeder maar zijn.
[..]
Vind het ook vervelend jammer dat hij geen afstand doet van al dat asociale gedrag.
[..]
Zijn moeder woont in Frankrijk. Die gedragsregels zijn trouwens wel dope. Dat geeft de politie genoeg recht om hem gelijk op te mogen pakken. Dan is de lol er snel af, want dat gaat hem geld kosten, eh matie.
En ik hoop dat hij eens een paar dagen in Marokko de cell in mag. Die lui nemen vaak aardig wat wiet mee of smokkelen zelfs wat terug. Maar in Marokko leven zulke figuren als goden, kijk maar naar Badr Hari en andere Marokkanen. Ze worden er aanbeden omdat ze geld hebben.
quote:Op zondag 18 september 2016 23:51 schreef 6star6lord6 het volgende:
Riazop is momenteel toch wel de meest irritante user. Ik snap niet waarom hij/zij geen ban heeft.
Maakt steeds reclame, maakt kut topic,promoot geweld, reageert super selectief (ookal is dat niet tegen de regels, wel super irritant).
Kunnen we geen petitie starten zodat riazop een ipban krijgt?
quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Boeiend deze discussie gaan we hier niet voeren het gaat hier over boef, niet over riazop.
Hij mag de politie in Tilburg niet filmen.quote:Op maandag 19 september 2016 00:07 schreef agter het volgende:
[..]
Frans paspoort dus. Die boef.
6 leefregels van justitie gekregen.
1. Hij mag niet met de politie praten. Tenzij er iets is.
2. Hij mag de politie niet filmen.
3quote:Op maandag 19 september 2016 00:53 schreef agter het volgende:
Hoeveel nationaliteiten heeft boef dan?
Er zullen veel moeders zijn die wel eens een lekkere jonge boy willen die een tikkeltje stout isquote:
Boef?quote:Op maandag 19 september 2016 12:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Er zullen veel moeders zijn die wel eens een lekkere jonge boy willen die een tikkeltje stout is
Een universeel fenomeen
#spannend
Ja, wat heb ik met die ordinaire vrouwen te maken. Die domme blondjes doen maar.quote:Op maandag 19 september 2016 12:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Er zullen veel moeders zijn die wel eens een lekkere jonge boy willen die een tikkeltje stout is
Een universeel fenomeen
#spannend
Laat hem daar lekker blijvenquote:Op maandag 19 september 2016 00:07 schreef agter het volgende:
[..]
Frans paspoort dus. Die boef.
6 leefregels van justitie gekregen.
1. Hij mag niet met de politie praten. Tenzij er iets is.
2. Hij mag de politie niet filmen.
De rest wist hij niet.
Hij gaat nu naar Marokko om 'tot rust te komen'.
Dat zegt ongetwijfeld het nodige over de doelgroep.quote:Op zondag 18 september 2016 20:47 schreef riazop het volgende:
[..]
Jij wist nog niet dat ook rapmuziek op de eerste plaats "entertainment" is?
Dan ben je er dus ingetrapt. Kennelijk weten repperts als Boef hun kunstwerkjes prima te vermarkten.
Nederlandse rap stelt ook gewoon niks voor. Zelfs trap lukt ze niet, in tegen stelling tot frankrijk of engeland.quote:Op maandag 19 september 2016 19:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Eigenlijk is die ook niet zo heel goed, marokkanen/turken kunnen gewoon niet rappen.
Als je echt straat bent moet je gewoon uit het vizier van de mainstream media blijven. Zeker niet bij RTL gaan zitten waar je geruïneerd wordt door de minister
En dan verwijt riazop Nederlandse artiesten die Engels zingen, dat het niet perfect Engels is. Moet je dat Nederlands van die boef eens horenquote:Op maandag 19 september 2016 18:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een kutnummer
Deze is pas echt 'lauw'
Straattaal (lees: gebrekkig vocabulaire, standaardtaal onvoldoende beheersen) is hun manier van stoer doen, hun manier van zichzelf uitdrukken. Meer kunnen ze niet en willen ze niet. Je zou voor de aardigheid dit oude topic eens moeten doorlezen: TTK / Engelse mentor: 'Straattaal ontneemt jongeren hun stem'quote:Op maandag 19 september 2016 19:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Eigenlijk is die ook niet zo heel goed, marokkanen/turken kunnen gewoon niet rappen.
Als je echt straat bent moet je gewoon uit het vizier van de mainstream media blijven. Zeker niet bij RTL gaan zitten waar je geruïneerd wordt door de minister
Ach, ze zijn zwakzinnig. Wat mij betreft wordt dit soort tuig gewoon tewerkgesteld, dus gewoon platsoendienst e.d. Als ze willen/kunnen, opgeleid worden tot iets als loodgieter.quote:Op maandag 19 september 2016 22:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Straattaal (lees: gebrekkig vocabulaire, standaardtaal onvoldoende beheersen) is hun manier van stoer doen, hun manier van zichzelf uitdrukken. Meer kunnen ze niet en willen ze niet. Je zou voor de aardigheid dit oude topic eens moeten doorlezen: TTK / Engelse mentor: 'Straattaal ontneemt jongeren hun stem'
Leg de inhoud van dat artikel eens naast de verbale onmacht van figuren als Boef, Lil Kleine en formaties als Broederliefde. Ik heb de teksten van hun album gelezen: wat een armoede, wat een belabberd, triest niveau.
Trap is echt wel het kutste wat de muziekindustrie is overkomen in tijdenquote:Op maandag 19 september 2016 19:57 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Nederlandse rap stelt ook gewoon niks voor. Zelfs trap lukt ze niet, in tegen stelling tot frankrijk of engeland.
Misschien komt het ook wel door het publiek die het luisterd.
Ik weet niet of ze daadwerkelijk zwakzinnig zijn. Ik weet wel dat ze zich zo gedragen. En het scoort. Lees bijvoorbeeld ook dit: http://www.ad.nl/utrecht/(...)in-utrecht~aafc4bdc/quote:Op dinsdag 20 september 2016 00:18 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Ach, ze zijn zwakzinnig. Wat mij betreft wordt dit soort tuig gewoon tewerkgesteld, dus gewoon platsoendienst e.d. Als ze willen/kunnen, opgeleid worden tot iets als loodgieter.
Die mongolen denken nu serieus dat ze de capaciteiten hebben om advocaat oid te worden, maar het is tijd dat ze eens geconfronteerd worden met het feit dat ze eigenlijk toch wel heel erg achterlijk zijn en tevens uit dat compleet debiele fantasiewereldje worden gehaald.
De minister ruineerd helemaal niks. Wat een domme doos is dat zegquote:Op maandag 19 september 2016 19:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-sorry-tegen-politiequote:Op dinsdag 20 september 2016 09:06 schreef Ceased2Be het volgende:
Hij draait als een blad: BOEF
Boef zegt spijt te hebben van beledigen agent
Het is gewoon een watje.quote:Op dinsdag 20 september 2016 10:58 schreef Odaiba het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-sorry-tegen-politie
Hij lacht er een beetje bij, maar het is natuurlijk niet cool om voor de camera's sorry te zeggen, dus toch wel goed van hem.
Die troep die jij zo promoot hier is om te janken, sterker nog ik erger me kapot aan die bagger die muziek wordt genoemd maar het niet isquote:Op zondag 18 september 2016 16:40 schreef riazop het volgende:
[..]
In NEDERENGELS nog wel
In Engelstalige landen liggen ze te brullen van het lachen hierom
Niet iedereen heeft dezelfde smaak en het juiste niveau natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:49 schreef Ice2015 het volgende:
[..]
Die troep die jij zo promoot hier is om te janken, sterker nog ik erger me kapot aan die bagger die muziek wordt genoemd maar het niet is
Welke streetcreds had ie dan?quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Sorry zeggen
-1000 streetcreds
Overval op een action ofzo.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Welke streetcreds had ie dan?
Dit. Anti-muziek is het. Dit soort meuk is voor muziek wat kanker is voor het menselijk lichaam.quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:49 schreef Ice2015 het volgende:
[..]
Die troep die jij zo promoot hier is om te janken, sterker nog ik erger me kapot aan die bagger die muziek wordt genoemd maar het niet is
Geloofwaardigheid nul. Maar het is weer een mediamomentje.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:06 schreef Ceased2Be het volgende:
Hij draait als een blad: BOEF
Boef zegt spijt te hebben van beledigen agent
Precies, hoog 'ik moest van mijn papa zeggen dat het met speet'-gehalte.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geloofwaardigheid nul. Maar het is weer een mediamomentje.
Weet ik eigenlijk niet. Weet niet eens of hij wel echt hosselt of veel bitchez heeft.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Welke streetcreds had ie dan?
Wees er maar trots op.quote:Op woensdag 21 september 2016 00:37 schreef riazop het volgende:
In 2014 werd BOEF veroordeeld voor een gewapende overval
dat zijn best wel wat straatpunten hoor
quote:Op woensdag 21 september 2016 00:37 schreef riazop het volgende:
Staat ie bovenaan qua straatpunten? Hoeveel heeft ie er al?quote:Op woensdag 21 september 2016 00:37 schreef riazop het volgende:
Hij komt er nog makkelijk vanaf, in de Black Metal scene moet je eerst een kerk in de fik zetten om een beetje mee te tellenquote:Op woensdag 21 september 2016 08:48 schreef bartrid het volgende:
[..]
Staat ie bovenaan qua straatpunten? Hoeveel heeft ie er al?
Tja hij zat in de middenmoot in de streetcredstand volgens mij, maar door de sorry,ietsjes gezakt. Hij staat nu net achter Trijntje Oosterhuis, Frans Bauer en Pino.quote:Op woensdag 21 september 2016 08:48 schreef bartrid het volgende:
[..]
Staat ie bovenaan qua straatpunten? Hoeveel heeft ie er al?
Och, in de trash metal scene moet je geregeld een prullenbak (met inhoud) opetenquote:Op woensdag 21 september 2016 09:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hij komt er nog makkelijk vanaf, in de Black Metal scene moet je eerst een kerk in de fik zetten om een beetje mee te tellen
Het heet alleen thrash metal, niet trash.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Och, in de trash metal scene moet je geregeld een prullenbak (met inhoud) opeten
Dat was nou net de garpquote:Op woensdag 21 september 2016 20:40 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Het heet alleen thrash metal, niet trash.
Jij schavuit boef!quote:Op donderdag 22 september 2016 11:24 schreef Gehenna het volgende:
Volgens sommigen nu al het beste nummer aller tijden.
Een inspiratie?quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:27 schreef riazop het volgende:
BOEF is trending op twitter en scoort weer punten
'Wat ik jammer vind: een paar weken geleden had ik ook al meer dan 100 miljoen views, meer dan 350 duizend volgers op Instagram. Alleen was ik nog nooit op televisie geweest", zegt Boef dinsdag in de Volkskrant. "Niet één keer had een programma gedacht: hé, dat is tof, een Nederlands product dat zo succesvol is, wie is die man? Nederland zou ook trots op mij kunnen zijn. Pas nadat de politie erbij was gekomen, wilden ze me op de tv hebben..
Een goed voorbeeld ben ik niet, maar ik denk wel dat ik een inspiratie kan zijn, door hoe ik met muziek mijn leven heb veranderd.
"
http://www.welingelichtek(...)ots-moeten-zijn.html
Heb je stront in je ogen of heb je beperkte verstandelijke vermogens?quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:27 schreef riazop het volgende:
BOEF is trending op twitter en scoort weer punten
'Wat ik jammer vind: een paar weken geleden had ik ook al meer dan 100 miljoen views, meer dan 350 duizend volgers op Instagram. Alleen was ik nog nooit op televisie geweest", zegt Boef dinsdag in de Volkskrant. "Niet één keer had een programma gedacht: hé, dat is tof, een Nederlands product dat zo succesvol is, wie is die man? Nederland zou ook trots op mij kunnen zijn. Pas nadat de politie erbij was gekomen, wilden ze me op de tv hebben..
Een goed voorbeeld ben ik niet, maar ik denk wel dat ik een inspiratie kan zijn, door hoe ik met muziek mijn leven heb veranderd.
"
http://www.welingelichtek(...)ots-moeten-zijn.html
De genen die dagenlang achter een proxy links aan zitten te klikken, moeten natuurlijk ook een manier vinden om het zich wat makkelijker proberen te maken.quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb je stront in je ogen of heb je beperkte verstandelijke vermogens?
Deze man heeft helemaal niet zijn leven veranderd. Het is gevangenis in, gevangenis uit. Al op z'n twaalfde begon hij crimineel te worden. Op z'n zestiende kreeg -ie jeugddetentie, op z'n achttiende zat -ie alweer anderhalf jaar vast.
En zoals duidelijk blijkt uit het Telegraafbericht, ging -ie daarna weer vrolijk verder met criminele activiteiten. Z'n "muziek" - of datgene wat daarvoor moet doorgaan - is meer een soort statussymbool. Hij kan niet ophouden om te benadrukken hoe erg hij de politie haat.
En wat de trots vanuit Nederland betreft, spreekt hij zichzelf glashard tegen. We zouden "trots" moeten zijn op een 23-jarig stuk stront dat al zijn halve leven crimineel is, maar meer verkondigt zelf met nadruk dat hij helemaal geen Nederlander is (zie Volkskrant-artikel). Hij heeft niet eens een Nederlands paspoort, beweert hij.
Ik zie mogelijkheden: laten we hetzelfde doen als wat Frankrijk deed met zijn al even criminele vader: trap hem het land uit. Bestempel hem als ongewenst vreemdeling, laat hem oprotten naar Frankrijk. Opgeruimd staat netjes.
Fascinerend is trouwens zijn obsessie met views (als een soort statussymbool). Is die omhooggevallen crimineel soms familie van je of zo? Je zou het bijna gaan denken.
Goh blijkt uit ....Telegraaf?? Echt joh?quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En zoals duidelijk blijkt uit het Telegraafbericht, ging -ie daarna weer vrolijk verder met criminele activiteiten. ....
Het enige wat deze post aantoont, is dat je er zelf niks van snapt. Je haalt een citaat van hem aan waarin hij beweert dat hij zijn leven heeft verandert. Dat terwijl je weet - en dus ook allang wist - dat dat helemaal niet het geval is. Hij is een onverbeterlijke crimineel. En jij bent daar - al soppend - al lange tijd van op de hoogte.quote:Op dinsdag 27 september 2016 22:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Goh blijkt uit ....Telegraaf?? Echt joh?
als je nu gewoon een paar sessies had beluisterd, als 5 miljoen anderen, had je in oktober 2015 al kunnen weten dat BOEF wat wiethokken runt. Hij vertelt het namelijk ZELF.
De Televaag "ontdekt" het nu ook. Oftewijl hoever oude media op nieuwe media achterlopen.
In Nederland hebben we vaak een hekel aan onverbeterlijke criminelen die zich ook nog eens afzetten tegen onze samenleving en de autoriteiten, dat klopt. Wat mannetjes als BOEF doen - en waar jij met je volle verstand aan meewerkt - is dit soort figuren in de slachtofferrol duwen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 23:03 schreef riazop het volgende:
Leuk stukje van PHAEDRA WERKHOVEN over de haat van het moralistische establishment
"Zes mensen keken naar Boef, als naar een stuk vullis"
http://www.phaedrawerkhov(...)naar-een-stuk-vullis
Wat een pech dat hij in het openbaar maar 6 viewers heeft.quote:Op dinsdag 27 september 2016 23:03 schreef riazop het volgende:
Leuk stukje van PHAEDRA WERKHOVEN over de haat van het moralistische establishment
"Zes mensen keken naar Boef, als naar een stuk vullis"
http://www.phaedrawerkhov(...)naar-een-stuk-vullis
Waar lees jij dat ik BOEF in een slachtofferrol zou duwen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 23:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat mannetjes als BOEF doen - en waar jij met je volle verstand aan meewerkt - is dit soort figuren in de slachtofferrol duwen....
Doet me denken aan die haatfiguren die staan te popelen om boeken te verbieden en te verbranden zonder ze te hebben gelezen. (want dat mag niet van God, Allah, of hunzelf). Ze kunnen wel raden wat er in staat nietwaar?quote:Op dinsdag 27 september 2016 23:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uiteraard ga ik niet de bagger aanklikken die je post.
Ik heb geen enkel religieus motief. Ik heb twee motieven om het niet aan te klikken: smaak en gezond verstand.quote:Op dinsdag 27 september 2016 23:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Doet me denken aan die haatfiguren die staan te popelen om boeken te verbieden en te verbranden zonder ze te hebben gelezen. (want dat mag niet van God, Allah, of hunzelf). Ze kunnen wel raden wat er in staat nietwaar?
Toch merkwaardig. Je schrijft in deze draad leuke uitgebreide stukjes (waar ik het vrijwel altijd mee oneens ben, maar dat terzijde) , je doet allerlei uitspraken over onderhavige artiest, maar toch beken je nooit naar zijn nummers te hebben geluisterd of gekeken.quote:Op dinsdag 27 september 2016 23:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel religieus motief. Ik heb twee motieven om het niet aan te klikken: smaak en gezond verstand.
Haat is een groot woord, maar ik heb een hekel aan wat ik zie gebeuren: onverbeterlijke criminelen (die overigens zelf juist volop haat zaaien), die schijt hebben aan wetten en regels, die zich afzetten tegen het land waarin ze wonen en de autoriteiten, en die vervolgens opgehemeld als "unieke talenten", terwijl ze niet verder komen dat zwakzinnige raps over hun criminele leven maken.
En dat wordt dan kritiekloos - en met duidelijk doorklinkende bewondering - door figuren als jij verder opgehemeld. En ja, je duwt hem in de slachtofferrol. Want door de kritiek in dat tv-programma af te doen als "haat", maak je automatisch BOEF het slachtoffer van die vermeende haat. Die in werkelijkheid gewoon kritiek op z'n wangedrag en arrogantie is.
Je hoeft z'n "nummers" niet compleet te luisteren, om toch wat "teksten" gelezen te hebben en een indruk van z'n werk te hebben. Het is precies hetzelfde "niemand maakt mij wat"-gebrabbel van die andere "artiesten" die je hier zo vurig promoot.quote:Op woensdag 28 september 2016 02:38 schreef riazop het volgende:
[..]
Toch merkwaardig. Je schrijft in deze draad leuke uitgebreide stukjes (waar ik het vrijwel altijd mee oneens ben, maar dat terzijde) , je doet allerlei uitspraken over onderhavige artiest, maar toch beken je nooit naar zijn nummers te hebben geluisterd of gekeken.
Mij lijkt dat lastig discussieren.
Bang te zijn dat BOEF het "merkt" hoef je niet. De teller staat tegen de 70 miljoen en jouw klikjes maken hem niet significant rijker of zo.
Er zit een wezenlijk verschil in populair (willen) zijn en een kwalitatief goede artiest zijn..quote:
Doet me toch echt denken aan zo'n haatbaard die de Bijbel heel voorzichtig openslaat, een blik werpt en 'm snel weer dichtklapt. Haatbaard weet genoeg: Foute Boel, niet goed!!quote:Op woensdag 28 september 2016 03:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hoeft z'n "nummers" niet compleet te luisteren, om toch wat "teksten" gelezen te hebben en een indruk van z'n werk te hebben. ...
Ik sla geen Bijbel open. Ik weet meer dan me lief is over de inhoud ervan. En voor "muziek" uit de categorie Boef, Lil Kleine en Ronnie Flex geldt hetzelfde: foute boel, niet goed.quote:Op donderdag 29 september 2016 00:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Doet me toch echt denken aan zo'n haatbaard die de Bijbel heel voorzichtig openslaat, een blik werpt en 'm snel weer dichtklapt. Haatbaard weet genoeg: Foute Boel, niet goed!!
De bijbel is net zo triest als boef maar dat terzijde.quote:Op donderdag 29 september 2016 00:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Doet me toch echt denken aan zo'n haatbaard die de Bijbel heel voorzichtig openslaat, een blik werpt en 'm snel weer dichtklapt. Haatbaard weet genoeg: Foute Boel, niet goed!!
Lees dat Volkskrant-interview met BOEF eens. Dan krijg je een perfecte indruk van het verknipte wereldbeeld van die man. En van veel van zijn soortgenoten. Ze vinden steevast dat hun eigen criminele of gewelddadige gedrag maar een klein dingetje is, waar de samenleving overheen moet stappen. Ze vinden zichzelf geweldig en ze willen zelfs een standbeeld. Nederland moet namelijk trots op ze zijn.quote:Op donderdag 29 september 2016 00:20 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
De bijbel is net zo triest als boef maar dat terzijde.
Waarom ben je zo geobsedeerd door Nederlandse rappers? Waarom praat je crimineel gedrag goed?
Krijg je hiervoor betaald?
aan het aantal views te zien lijkt het eerder dat het Nederlandse publiek geobsedeerd is.....en De Telegraaf tegenwoordig ook al te zien aan het aantal artikelen.quote:Op donderdag 29 september 2016 00:20 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Waarom ben je zo geobsedeerd door Nederlandse rappers?
Waarom ben je zo geobsedeerd door het aantal views?quote:Op donderdag 29 september 2016 00:39 schreef riazop het volgende:
[..]
aan het aantal views te zien lijkt het eerder dat het Nederlandse publiek geobsedeerd is.....en De Telegraaf tegenwoordig ook al te zien aan het aantal artikelen.
Ben zo benieuwd of die ene jongen hier nog een boze brief naar de meneer van de Telegraaf heeft geschreven...
Ey rapper boef is haaaaaaaard man, zn rhymeschemes, woordspelingen en shit.g gewoon wow helemaal WOWwwwwwW Enzo!!quote:Op donderdag 29 september 2016 08:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Waarom ben je zo geobsedeerd door het aantal views?
Wat vind je nu eigenlijk zelf van boef, van zijn muziek en van zijn houding in het algemeen?
Ach, idem met Facebook-likes / vrienden of volgers op Twitter.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:49 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen die fappen op YouTube views.
Och, ik snap dat mensen er waarde aan hechten, en het zegt ook vast wel iets over (een bepaalde vorm van) populariteit.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:52 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ach, idem met Facebook-likes / vrienden of volgers op Twitter.
Het zegt geen reet, maar sommige mensen hechten er waarde aan.
Dat gaat nogal moeilijk als je meedoet aan een populariteit show zonder eigen mening.. puur mee deinzen op de ononderbouwde stoerdoenerij mening van je matties.quote:Op donderdag 29 september 2016 09:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Och, ik snap dat mensen er waarde aan hechten, en het zegt ook vast wel iets over (een bepaalde vorm van) populariteit.
Wat ik niet snap is dat een bepaalde iemand alleen maar posts blijft plaatsen van "kijk eens hoeveel views/publiciteit", zonder enige persoonlijke visie op of uitlatingen over de inhoud.
Warom baseert Billboard haar hitlijsten op het aantal youtube views denk je?quote:Op donderdag 29 september 2016 08:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Waarom ben je zo geobsedeerd door het aantal views?
...
quote:Op donderdag 29 september 2016 14:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Warom baseert Billboard haar hitlijsten op het aantal youtube views denk je?
Obsessie van Billboard?
2012:quote:Op donderdag 29 september 2016 14:45 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
billboard kijkt naar streams op spotify (etc) en verkochte exemplaren.
Ong dat is echt geniaaaaal !quote:Op donderdag 29 september 2016 10:51 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Dat gaat nogal moeilijk als je meedoet aan een populariteit show zonder eigen mening.. puur mee deinzen op de ononderbouwde stoerdoenerij mening van je matties.
Iemand die met open ogen en mind kritisch kijkt naar deze gast en z`n tekst n beetje analyseert ziet dat t totaal geen inhoud heeft. Stoer gebrabbel.
Dat er er een andere rapper (Sticks; hoe die docent is geworden??) met net zulke domme teksten knaken inzag en die gasten een kans wilde geven en dom publiek er nog op in ging ook is bizar.
Stukje tekst rapper Sticks:
Ik ben niet met galo's, geepo's , lippes
Al is het heet in september je ziet me niet flippen
Rustig anus, nu is het anus
Ik check je latex, tot soa
Zelfde niveau trieste troep
Waarom zou ik een boze brief moeten sturen? Misschien naar jouw werknemer die je deze troep laat promoten.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:50 schreef riazop het volgende:
[..]
2012:
Billboard and Nielsen are adding U.S. YouTube data to their platforms, which includes an update to the methodology for the Billboard Hot 100, the pre-eminent singles chart.
Als je een boze brief naar Billboard hebt gestuurd, laat je ons dan even meelezen? Alvast bedankt!
Sowieso krankzinnig, hoe zwaar dat meeweegt in het samenstellen van hitlijsten. Als ik een album fysiek koop (en de helft van alle muziekomzet komt nog altijd uit fysiek) is er niemand die bijhoudt hoe vaak ik dat album beluister. Het telt maar als één verkoop, niet als tientallen plays.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:50 schreef riazop het volgende:
[..]
2012:
Billboard and Nielsen are adding U.S. YouTube data to their platforms, which includes an update to the methodology for the Billboard Hot 100, the pre-eminent singles chart.
Als je een boze brief naar Billboard hebt gestuurd, laat je ons dan even meelezen? Alvast bedankt!
Het is niet iets van de laatste tijd hoor. Het is al jaren gaande, ook op lokaal niveau. Overal is het hiphop dat de klok slaat. Volle zaaltjes en zalen. Het enige waar het om gaat, is de flow. Teksten slaan nergens op, muzikaliteit is nihil. Steeds weer. De uitzonderingen hierop zijn bijzonder schaars.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:51 schreef Taaikorsie het volgende:
Iemand die met open ogen en mind kritisch kijkt naar deze gast en z`n tekst n beetje analyseert ziet dat t totaal geen inhoud heeft. Stoer gebrabbel.
Dat er er een andere rapper (Sticks; hoe die docent is geworden??) met net zulke domme teksten knaken inzag en die gasten een kans wilde geven en dom publiek er nog op in ging ook is bizar.
Hoe relevant is Billboard voor ons boefje dan?quote:Op donderdag 29 september 2016 14:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Warom baseert Billboard haar hitlijsten op het aantal youtube views denk je?
Obsessie van Billboard?
Toevallig afgelopen weekend voor het eerst sinds jaren de top 50 weer eens geluisterd, het meerendeel lijkt tegewoordig te bestaan uit ge-autotunede nederlandstalige 'rap'.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze lullen vijf kwartier in een uur, maar ze hebben feitelijk niks te melden. Ze kunnen niks. Ze kunnen geen instrument bespelen (schaarse uitzonderingen daargelaten), ze kunnen geen nummers schrijven, hun songteksten zijn beroerd.... maar toch moeten ze als "talent" en "artiest" te boek staan.
Riasop is niet tot inhoudelijke discussie in staat en wimpelt gewoon alles weg door naar de kijks te wijzen.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:06 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Waarom zou ik een boze brief moeten sturen? Misschien naar jouw werknemer die je deze troep laat promoten.
Ontwijk je alweer de vraag he.
Grappig. Zo schijnt mijn opa ooit over de BEATLES tekeer te zijn gegaan. En ander "langharig tuig" ...Nee, nee, "Dat was geen muziek" , en "Hoe kan de jeugd dit nu leuk vinden"quote:Op donderdag 29 september 2016 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is niet iets van de laatste tijd hoor. Het is al jaren gaande, ook op lokaal niveau. Overal is het hiphop dat de klok slaat. Volle zaaltjes en zalen. Het enige waar het om gaat, is de flow. Teksten slaan nergens op, muzikaliteit is nihil. Steeds weer. De uitzonderingen hierop zijn bijzonder schaars.
En het is ook heel politiek-correct om rappers en hun unieke 'talent' aan te moedigen en te zien als iets positiefs. Laatst nog weer, in Pauw, bij die sfeerverziekende overlastgevers in Zaandam. De lokale politica, die nota bene door deze jongeren wordt bedreigd, begon als eerste om één van de raddraaiers te complimenteren met zijn "talent" als rapper....
Tuurlijk joh.... - Het begrip "talent" is nogal aan inflatie onderhevig, of niet? 95 procent van deze "getalenteerde artiesten" dan sneue stoerdoenerij. Het gaat altijd over henzelf, over hun chicks, over seks (gepijpt worden etc.), over drugs, drank en het "ruige" leven op straat, waar zij natuurlijk de baas zijn. Zowel muzikaal als tekstueel eentonig.
Ze lullen vijf kwartier in een uur, maar ze hebben feitelijk niks te melden. Ze kunnen niks. Ze kunnen geen instrument bespelen (schaarse uitzonderingen daargelaten), ze kunnen geen nummers schrijven, hun songteksten zijn beroerd.... maar toch moeten ze als "talent" en "artiest" te boek staan.
Ach of het wel of geen muziek is laat ik effe achterwege en inderdaad al generaties lang worden er zaken afgedaan als geen muziek. De Beatles, Stones, Nirvana etc etc.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Grappig. Zo schijnt mijn opa ooit over de BEATLES tekeer te zijn gegaan. En ander "langharig tuig" ...Nee, nee, "Dat was geen muziek" , en "Hoe kan de jeugd dit nu leuk vinden"
Bij The Beatles kunnen we objectief vaststellen dat het wel muziek is. En de band is 46 jaar na hun einde nog steeds populair, onder mensen van allerlei leeftijden. Over tien jaar maalt niemand nog om Lil Kleine en alle andere bagger die je zo vurig promoot.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Grappig. Zo schijnt mijn opa ooit over de BEATLES tekeer te zijn gegaan. En ander "langharig tuig" ...Nee, nee, "Dat was geen muziek" , en "Hoe kan de jeugd dit nu leuk vinden"
'geen muziek' vind ik persoonlijk nogal gechargeerd. Rap is ook niet mijn favoriete genre, maar dat wil niet zeggen dat daar niet hele toffe dingen in het genre gedaan worden.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij The Beatles kunnen we objectief vaststellen dat het wel muziek is. En de band is 46 jaar na hun einde nog steeds populair, onder mensen van allerlei leeftijden. Over tien jaar maalt niemand nog om Lil Kleine en alle andere bagger die je zo vurig promoot.
Ik check de Top 100, omdat het de officiële verkooplijst is. Maar luisteren naar hitlijsten doe ik al heel lang niet meer.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:49 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Toevallig afgelopen weekend voor het eerst sinds jaren de top 50 weer eens geluisterd, het meerendeel lijkt tegewoordig te bestaan uit ge-autotunede nederlandstalige 'rap'.
Het is echt armoe troef wat daarin staat, enige variëteit is echt volledig zoek lijkt het wel.
Rap zuigt alle muzikaliteit uit muziek. Vroege hiphop (eind jaren 80, begin jaren 90) had nog wel wat en ging ook ergens over. Maar de meuk van tegenwoordig is een monotone brei met zwakzinnige teksten. Alles wat muziek muziek maakt, delft het onderspit in zulke "nummers".quote:Op donderdag 29 september 2016 15:55 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
'geen muziek' vind ik persoonlijk nogal gechargeerd. Rap is ook niet mijn favoriete genre, maar dat wil niet zeggen dat daar niet hele toffe dingen in het genre gedaan worden.
Het wordt alleen niet gedaan door degene die Riazop support
Die zooi die riazop hiphop noemt valt bij mij nog net onder de noemer, alhoewel ik dat liever niet uitspreek.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
Gisteren schreef ik al: hiphop is voor muziek wat kanker voor het menselijk lichaam is. Ik zie geen enkele reden om die stelling te wijzigen.
Dat geldt niet alleen voor dit soort shit, maar ook voor veel van de hedendaagse eurodance/R&b meuk wat tegenwoordig in de hitlijsten staat.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar de meuk van tegenwoordig is een monotone brei met zwakzinnige teksten. Alles wat muziek muziek maakt, delft het onderspit in zulke "nummers".
Er is veel formulematige muziek, ja. Niet origineel, zowel qua muziek als tekst.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat geldt niet alleen voor dit soort shit, maar ook voor veel van de hedendaagse eurodance/R&b meuk wat tegenwoordig in de hitlijsten staat.
Ach, ik vind Nerdcore nog wel leukquote:Op donderdag 29 september 2016 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gisteren schreef ik al: hiphop is voor muziek wat kanker voor het menselijk lichaam is. Ik zie geen enkele reden om die stelling te wijzigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |