quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dangel , geile chicka, neuckuh? doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is.
Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
quote:
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
sex en Lada in één zin
*mompelt iets over anticonceptie
Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn niva
Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
Je hebt nog gelijk ook m'n rechter tiet is verrekt
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
Nou en . Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?
Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
quote:Op maandag 8 april 2013 12:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik zou weten wat ik bedoel zou ik het waarschijnlijk niet posten.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:58 schreef Paladijn het volgende:
Uiteindelijk houdt dit alleen maar in dat Alexxx de slimste man op aarde is.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:10 schreef Dingest het volgende:
We zijn hier allemaal bejaarden - op Alfisti na dan
quote:Op maandag 24 november 2014 19:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee, ik ben als sadistische klootzak geboren, dat is niet iets van de laatste jaren.
quote:
Weinig Volvo, veel Bolinder, Munktell en Valmet.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De 814 kwam veel later pas
[ afbeelding ]
Bemoeide Valmet zich er toen al mee? Ik dacht dat dat pas veel later kwam?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Weinig Volvo, veel Bolinder, Munktell en Valmet.
Staat dat laatste voor hetgeen de uitlaat produceerde?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Weinig Volvo, veel Bolinder, Munktell en Valmet.
nee voor Valtra metaal of zo. Bouwden ook de Saab cabrio, Porsche Boxster en Lada Samara. Allemaal op dezelfde lopende band, tegelijkertijd, trouwensquote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Staat dat laatste voor hetgeen de uitlaat produceerde?
Man, wat een combinatie ook.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee voor Valtra metaal of zo. Bouwden ook de Saab cabrio, Porsche Boxster en Lada Samara. Allemaal op dezelfde lopende band, tegelijkertijd, trouwens
jeh, was net lekker in slaap gedommeld, komen ze me wakker maken voor de koffiequote:
kom je een bakkie brengen? Goedemorgenquote:Op zondag 8 mei 2016 09:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jeh, was net lekker in slaap gedommeld, komen ze me wakker maken voor de koffie
tot net buiten het hek hierquote:
drogen? Ben je nog niet zindelijk ofwa?quote:Op zondag 8 mei 2016 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
En weer thuis Tentje ligt te drogen op het balkon
Dauw, water, onderkant.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
drogen? Ben je nog niet zindelijk ofwa?
zou ik ook zeggen.quote:
tis Moederdag. Mot jij niet bij je schoonma zijn?quote:Op zondag 8 mei 2016 09:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tot net buiten het hek hier
Nou mot ik gvd nog hijsen ook. Weten die knakkers niet dat het vandaag een rustdag is?
jawel, ik weet graag dingen, en dan moet je soms vragen stellen.quote:
sinds wanneer is je schoonmoeder je moeder?quote:Op zondag 8 mei 2016 11:40 schreef lipje het volgende:
[..]
tis Moederdag. Mot jij niet bij je schoonma zijn?
hebben ze alledrie iets geleerd als het goed is.quote:Op zondag 8 mei 2016 10:29 schreef Anne het volgende:
Volgens mij is er net een vader héél erg geschrokken en daarna heel boos geworden .
Vader stak de helft van de weg over, maar zoonlief (jaar of 5) zoefde zo, zonder te kijken, keihard beide stroken over, terwijl er een auto aan kwam. Dat ging maar net goed .
Ze kwamen wel beide redelijk hard aangefietst, dus volgens mij had zoonlief niet in de gaten dat papa ging stoppen en toen was het natuurlijk al te laat.
Ja, leer er dan dit van: Als je het antwoord al weet, heeft vragen stellen geen zinquote:Op zondag 8 mei 2016 11:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jawel, ik weet graag dingen, en dan moet je soms vragen stellen.
Da's wel het voordeel van zo'n hoge kooicabine, als er niks te hijsen is zit je mooi uit de kinken al duttend geld te verdienen.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jeh, was net lekker in slaap gedommeld, komen ze me wakker maken voor de koffie
een retorische vraag is ook een vraag.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, leer er dan dit van: Als je het antwoord al weet, heeft vragen stellen geen zin
zit op/in een telekraan, uitzicht valt vies tegen.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:57 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Da's wel het voordeel van zo'n hoge kooicabine, als er niks te hijsen is zit je mooi uit de kinken al duttend geld te verdienen.
Dat klopt. Ik zal je vragen voortaan als retorisch zien wanneer het mij zo uitkomtquote:Op zondag 8 mei 2016 11:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
een retorische vraag is ook een vraag.
whatever rocks your boat broquote:Op zondag 8 mei 2016 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik zal je vragen voortaan als retorisch zien wanneer het mij zo uitkomt
Als er heavy metal op stond kan je daar nog best een hele keg aan hebbenquote:Op zondag 8 mei 2016 12:09 schreef Sounddragon het volgende:
Nog 3 uurtjes, dan staan er weer 16 bij op mijn loonstrook. En dat allemaal voor 3 hijsjes tot nu toe, waaronder één radio
cabrio? Of goed gemikt met je open dak?quote:Op zondag 8 mei 2016 12:10 schreef Barcaconia het volgende:
Elfstedenkruisje weer in de pocket.
En verbrande kop.
Zie facebook profielfoto.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
cabrio? Of goed gemikt met je open dak?
Had het vorig jaar toen we naar Spanje reden.. Helemaal niet in de gaten gehad ook
ik heb geen feestboek account, moeilijk moeilijk.quote:
Dan kun je op de laatste pagina van het vorige topic alex z'n blog lezen.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb geen feestboek account, moeilijk moeilijk.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:33 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor wie het boeit, de rest van de foto's en filmpjes van de elfstedentocht staan hier, dat zijn wel bijna allemaal autos en niet zo veel shanty.
duidelijkquote:Op zondag 8 mei 2016 12:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan kun je op de laatste pagina van het vorige topic alex z'n blog lezen.
Je bent wel wat aangekomenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
Puike bolide had je mee. De auto's achter me vonden het volgens mij wat minder leuk dat ik die foto namquote:Op zondag 8 mei 2016 12:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan kun je op de laatste pagina van het vorige topic alex z'n blog lezen.
verkopen ze daar ook al exclusieve sportwagens?quote:
Dit is toch gewoon een Tekstkar van de andere kant?quote:Op zondag 8 mei 2016 15:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
verkopen ze daar ook al exclusieve sportwagens?
Jij kent het assortiment uit je hoofd?quote:
The fuck? Je BBQ staat toch niet op standje hellfire met afschietmogelijkheden?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond elektrisch BBQen. Tegen open vuur heeft de VvE bezwaar omdat we tegenover een benzinestation wonen.
Das toch wel iets meer dan 25m?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond elektrisch BBQen. Tegen open vuur heeft de VvE bezwaar omdat we tegenover een benzinestation wonen.
quote:Op zondag 8 mei 2016 19:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
The fuck? Je BBQ staat toch niet op standje hellfire met afschietmogelijkheden?
Nee, maar mijn vriendin stond er toevallig gisteren een foto van te maken en het hing dus in de etalage bij de H&M .quote:Op zondag 8 mei 2016 15:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij kent het assortiment uit je hoofd?
Vind ik leukquote:Op zondag 8 mei 2016 20:42 schreef Anne het volgende:
Iemand, zoals dat dus elke dag gebeurd, heeft weer eens mijn e-mailadres opgegeven bij een reservering voor een aantal hotelovernachtingen. En met die mail kon ik van alles veranderen, dus heb ik de inchecktijd lekker op 1:00-2:00 uur gezet . En het is goedgekeurd.
quote:Op zondag 8 mei 2016 20:42 schreef Anne het volgende:
Iemand, zoals dat dus elke dag gebeurd, heeft weer eens mijn e-mailadres opgegeven bij een reservering voor een aantal hotelovernachtingen. En met die mail kon ik van alles veranderen, dus heb ik de inchecktijd lekker op 1:00-2:00 uur gezet . En het is goedgekeurd.
Ik heb medelijden met hem.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, maar mijn vriendin stond er toevallig gisteren een foto van te maken en het hing dus in de etalage bij de H&M .
Maar dus nu blijft er een hotelbediende wachten voor op mensen die komen inchecken, maar toch niet. Dat zal ze leren.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:42 schreef Anne het volgende:
Iemand, zoals dat dus elke dag gebeurd, heeft weer eens mijn e-mailadres opgegeven bij een reservering voor een aantal hotelovernachtingen. En met die mail kon ik van alles veranderen, dus heb ik de inchecktijd lekker op 1:00-2:00 uur gezet . En het is goedgekeurd.
As said; Ze moeten er extra voor betalen (ik dacht iets van 7,50 euro).quote:Op zondag 8 mei 2016 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar dus nu blijft er een hotelbediende wachten voor op mensen die komen inchecken, maar toch niet. Dat zal ze leren.
Ik had ze geupgrade naar dikke vette suite met alles erop en eraan
SD was toen al thuis .quote:Op zondag 8 mei 2016 22:15 schreef Duvel het volgende:
Was jij nog aan het werk om een uur of 9 vanavond?
Mooi dat ik niet ben omgefietst dan.quote:
dan had je mooi naar mijn opvolger kunnen kijkenquote:
kon je mooi naar het weiland kijkenquote:
Nee maar ja, het staat nou eenmaal in de Regels. En je weet wat er belangrijk is he.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
The fuck? Je BBQ staat toch niet op standje hellfire met afschietmogelijkheden?
Weiland en wind tegen. Ideaal.quote:Op maandag 9 mei 2016 07:58 schreef lipje het volgende:
[..]
kon je mooi naar het weiland kijken
Goedemorgen
WTF. België...quote:Op maandag 9 mei 2016 11:50 schreef Sounddragon het volgende:
Sow, kort verblijf in de Ardennen, nu weer thuis, 460 km op de klok. Planningen zouden minder faalkonijntjes in dienst moeten nemen.
Waarom zou ie niet teruggaan ?quote:Op maandag 9 mei 2016 11:58 schreef Freezer het volgende:
Ja uiteraard de "Nee ik kom niet terug om te werken" optie... de "Nee ik blijf op mijn werk" is voor mensen die leven om te werken en niet andersom.
Het is eigenlijk te warm voor op de motor zelfs . Ik zou met mijn bips in de zon gaan hangen .quote:Op maandag 9 mei 2016 12:10 schreef Freezer het volgende:
Ooh hij ging heen om te werken... Iets met te snel lezen...
Heeft hij nu wel mooi tijd om de brommert uit te laten. Het is nu nog mooi weer.
paar hijsjes, oud ijzerbak en een snijbrander.quote:Op maandag 9 mei 2016 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor dat er in Kortrijk binnenkort het eea "opgeruimd" moet worden SD
http://nos.nl/artikel/210(...)ool-in-kortrijk.html
Ik weet niet of het bij jullie zand- of kleigrond is, maar anders word je ook nog es gezandstraald.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Het is eigenlijk te warm voor op de motor zelfs . Ik zou met mijn bips in de zon gaan hangen .
wij hebben alleen maar beton- en granietgrond. Als dat weg begint te waaien wil je sowieso niet in de tuin zijnquote:Op maandag 9 mei 2016 14:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik weet niet of het bij jullie zand- of kleigrond is, maar anders word je ook nog es gezandstraald.
Pa stuurde net wat plaatjes, bij hun is de lucht gewoon grijs. M'n ouders hebben vakantie en het is lekker weer maar buiten zitten is niet lekker
Ik heb vroeger in hoogspanningsmasten gewerkt en soms werden touwtjes van mast tot mast gebracht door een helicopter.quote:Op maandag 9 mei 2016 15:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wij hebben alleen maar beton- en granietgrond. Als dat weg begint te waaien wil je sowieso niet in de tuin zijn
Volgens mij doelde ie op het motorrijden .quote:Op maandag 9 mei 2016 15:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wij hebben alleen maar beton- en granietgrond. Als dat weg begint te waaien wil je sowieso niet in de tuin zijn
Ligt er aan hoe droog het isquote:Op maandag 9 mei 2016 15:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb vroeger in hoogspanningsmasten gewerkt en soms werden touwtjes van mast tot mast gebracht door een helicopter.
Elke nieuwe hoogspanningsmast heeft een plak zand om zich heen aan de voet, dát is pas zandstralen als de heli gaat landen.
Niet bij mij voor de deur, ik vermoed in schieringen, Vuurdoornstraat en omstreken na mijn avondeten bij nader inzien bij Venetia voor de deur - toch?quote:
Yup. Delta ff leeg gekocht vandaagquote:Op maandag 9 mei 2016 19:15 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Niet bij mij voor de deur, ik vermoed in schieringen, Vuurdoornstraat en omstreken na mijn avondeten bij nader inzien bij Venetia voor de deur - toch?
ze doen niet veel, die witte helmenquote:
potje mexxen aan een hangtafel denkquote:
Takelen? Lijkt mij meer een spuit op een stokkiequote:
dat klinkt wel erg mannelijk wat je daar zegtquote:Op maandag 9 mei 2016 21:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Takelen? Lijkt mij meer een spuit op een stokkie
is een hoogwerker idd.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Takelen? Lijkt mij meer een spuit op een stokkie
Er vinden vreemde processen plaats in jouw hoofdquote:Op maandag 9 mei 2016 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat klinkt wel erg mannelijk wat je daar zegt
Ja, dat, of een hydrostatische kraan met onzichtbare water-aangedreven lier en ballast.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 09-05-2016 23:11:23 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Jeh, dat dacht ik al op dat spandoek te zien idd.quote:
Joy foreverquote:Op maandag 9 mei 2016 22:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er vinden vreemde processen plaats in jouw hoofd
Wat voor kraan zit je nu op dan? Wat is zijn max?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:47 schreef Sounddragon het volgende:
Goed hijsweer vandaag; teller staat op ruim 420 ton totaal, komt nog 84 bij als alles goed gaat.
Eindelijk weer eens een ekte kraan onder de bill'n
Met airco? Of zijn het zweetbill'n?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:47 schreef Sounddragon het volgende:
Goed hijsweer vandaag; teller staat op ruim 420 ton totaal, komt nog 84 bij als alles goed gaat.
Eindelijk weer eens een ekte kraan onder de bill'n
Mag dit per DM? Of moeten wij het ook weten?quote:
airco, en deur open.quote:
dan lees je maar de andere kant opquote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag dit per DM? Of moeten wij het ook weten?
Ik zal SD even DM'en wat voor een billen ik heb .quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag dit per DM? Of moeten wij het ook weten?
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat voor kraan zit je nu op dan? Wat is zijn max?
doe dat maar even ja, heeft ie vast nodigquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zal SD even DM'en wat voor een billen ik heb .
Is het nou één of meerdere?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zal SD even DM'en wat voor een billen ik heb .
Ze heeft er 2, voor zover ik weet.quote:
Kun je die onderdelen niet van die andere af plukken?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:20 schreef Dingest het volgende:
Vanmiddag nog eens bij die groene 96 wezen kijken, ook even wat kritischer. Nog steeds een heel mooi ding, maar om hem helemaal netjes te krijgen zou ik toch nog best wat van de technische kant moeten (willen) vervangen. Kon toch nog wel eens een duur grapje worden
Nog maar even over nadenken.
In principe wel een paar dingetjes, maar het gaat puur om slijtage dingen dus eigenlijk loont dat niet echt. Punt is dan juist dat die dingen vervangen moeten worden of omdat ze aan vervanging toe zijn, of omdat je er bij kunt als de boel toch los ligt (vooral met de naaf/aandrijfas los en motor/bak los), en ook zodat ik mij er niet druk over hoef te maken. Gaat om revisie en vervanging van hele remmerij (75% is aan vervanging toe, dan pak ik die overige 25% liever mee), de uitlaat (die op die van mij is ook rot), wiellagers, ashoesen, revisie koppelingcilinders, pakkingsets/keerringen (al dan niet als reserve), waterpomp en koelslangen (radiateur is al vernieuwd en dan is het systeem 100%), verversing van het hele ontstekingssysteem en nog wat andere dingen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kun je die onderdelen niet van die andere af plukken?
Alle beetjes helpenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:33 schreef loveli het volgende:
Crowdfunding? Ik wil er wel een paar tientjes tegenaan gooien.
Geen idee Ik ben geneigd te denken dat het één of andere kitkar in dezelfde categorie zoals Burton of Lomax is. Alex weet het vast welquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:05 schreef lipje het volgende:
[ link | afbeelding ]
upload pic
Raad het merk/model
Wat een geniaal dingquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:24 schreef Dingest het volgende:
[..]
In principe wel een paar dingetjes, maar het gaat puur om slijtage dingen dus eigenlijk loont dat niet echt. Punt is dan juist dat die dingen vervangen moeten worden of omdat ze aan vervanging toe zijn, of omdat je er bij kunt als de boel toch los ligt (vooral met de naaf/aandrijfas los en motor/bak los), en ook zodat ik mij er niet druk over hoef te maken. Gaat om revisie en vervanging van hele remmerij (75% is aan vervanging toe, dan pak ik die overige 25% liever mee), de uitlaat (die op die van mij is ook rot), wiellagers, ashoesen, revisie koppelingcilinders, pakkingsets/keerringen (al dan niet als reserve), waterpomp en koelslangen (radiateur is al vernieuwd en dan is het systeem 100%), verversing van het hele ontstekingssysteem en nog wat andere dingen.
Kom dan toch al ruim 1k boven wat ik aanvankelijk gehoopt had uit, maar het is nog wel veilig binnen wat ik zou kúnnen betalen. Dat is de afweging, want de auto zelf is al een fantastische basis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bodem van de auto is helemaal gelast - en dan keurig volgens bodemprofiel - en in de tectyl gezet. Auto is ook keurig gespoten, maar heeft wat stof verzameld. Chroom is nog netjes. Velgen zijn gepoedercoat en voorzien van nieuwe banden. Alleen het motorruim is nog onbehandeld, dat zou ik dan moeten opschonen, wat antiroest smeren her en der en dan in de lak moeten zetten. En een boel onderdelen moeten opnieuw in de lak worden gezet denk ik, voor de mooiigheid.
'Minpunten' zijn dat de kriksteunen links niet zijn vervangen bij het aanbrengen van nieuw staal (zijn los verkrijgbaar en zou ik erop kunnen laten lassen), de bodem onder de kofferbak is nét niet goed gelast waardoor de benzinetank er nét wat te hoog op ligt (diverse oplossingen mogelijk), en de raampezen zijn hier zwart ipv mooi chroom. En de bumpers - of eigenlijk de rosetten - kloppen niet met het jaartal. Hier zijn volledig van rubber, ze moeten eigenlijk chroom met een rubber streep zijn. Er zijn volledige, nieuwe shiny bumpers verkrijgbaar maar dan zijn we nog eens 850e verder
Interieur is ook voor 90% netjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stoelen en achterbank zijn compleet nieuw bekleed (imho in een verschrikkelijk mooie combinatie) en de deurpanelen zijn ook compleet nieuw. Heeft waarschijnlijk best wel wat knaken gekost. Dashboard voelt een beetje vermoeid aan, de wijzerranden hebben wat roest maar daar zullen vast wel nettere versies voor te vinden zijn. Kofferbak mist de houten vloer, kwestie van nieuwe (laten) zagen.
dat, of een compleet eigenbouw iets.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:52 schreef Dingest het volgende:
[..]
Geen idee Ik ben geneigd te denken dat het één of andere kitkar in dezelfde categorie zoals Burton of Lomax is. Alex weet het vast wel
ik zou nog steeds die andere weg doen en van de opbrengst deze helemaal naar je zin maken.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:24 schreef Dingest het volgende:
[..]
In principe wel een paar dingetjes, maar het gaat puur om slijtage dingen dus eigenlijk loont dat niet echt. Punt is dan juist dat die dingen vervangen moeten worden of omdat ze aan vervanging toe zijn, of omdat je er bij kunt als de boel toch los ligt (vooral met de naaf/aandrijfas los en motor/bak los), en ook zodat ik mij er niet druk over hoef te maken. Gaat om revisie en vervanging van hele remmerij (75% is aan vervanging toe, dan pak ik die overige 25% liever mee), de uitlaat (die op die van mij is ook rot), wiellagers, ashoesen, revisie koppelingcilinders, pakkingsets/keerringen (al dan niet als reserve), waterpomp en koelslangen (radiateur is al vernieuwd en dan is het systeem 100%), verversing van het hele ontstekingssysteem en nog wat andere dingen.
Kom dan toch al ruim 1k boven wat ik aanvankelijk gehoopt had uit, maar het is nog wel veilig binnen wat ik zou kúnnen betalen. Dat is de afweging, want de auto zelf is al een fantastische basis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bodem van de auto is helemaal gelast - en dan keurig volgens bodemprofiel - en in de tectyl gezet. Auto is ook keurig gespoten, maar heeft wat stof verzameld. Chroom is nog netjes. Velgen zijn gepoedercoat en voorzien van nieuwe banden. Alleen het motorruim is nog onbehandeld, dat zou ik dan moeten opschonen, wat antiroest smeren her en der en dan in de lak moeten zetten. En een boel onderdelen moeten opnieuw in de lak worden gezet denk ik, voor de mooiigheid.
'Minpunten' zijn dat de kriksteunen links niet zijn vervangen bij het aanbrengen van nieuw staal (zijn los verkrijgbaar en zou ik erop kunnen laten lassen), de bodem onder de kofferbak is nét niet goed gelast waardoor de benzinetank er nét wat te hoog op ligt (diverse oplossingen mogelijk), en de raampezen zijn hier zwart ipv mooi chroom. En de bumpers - of eigenlijk de rosetten - kloppen niet met het jaartal. Hier zijn volledig van rubber, ze moeten eigenlijk chroom met een rubber streep zijn. Er zijn volledige, nieuwe shiny bumpers verkrijgbaar maar dan zijn we nog eens 850e verder
Interieur is ook voor 90% netjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stoelen en achterbank zijn compleet nieuw bekleed (imho in een verschrikkelijk mooie combinatie) en de deurpanelen zijn ook compleet nieuw. Heeft waarschijnlijk best wel wat knaken gekost. Dashboard voelt een beetje vermoeid aan, de wijzerranden hebben wat roest maar daar zullen vast wel nettere versies voor te vinden zijn. Kofferbak mist de houten vloer, kwestie van nieuwe (laten) zagen.
ff gegoogled en t is inderdaad oorspronkelijk een kitkar, maar is ook als Nederlands fabrikaat verkochtquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat, of een compleet eigenbouw iets.
Neusje lijkt een beetje Morgan style, maar de bumper klopt niet, en de hoodclips zijn ook anders.
Gaat ie daar niet stuk van?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:33 schreef loveli het volgende:
Crowdfunding? Ik wil er wel een paar tientjes tegenaan gooien.
Die chromen raamlijsten zijn sierstrips op het rubberquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:24 schreef Dingest het volgende:
[..]
In principe wel een paar dingetjes, maar het gaat puur om slijtage dingen dus eigenlijk loont dat niet echt. Punt is dan juist dat die dingen vervangen moeten worden of omdat ze aan vervanging toe zijn, of omdat je er bij kunt als de boel toch los ligt (vooral met de naaf/aandrijfas los en motor/bak los), en ook zodat ik mij er niet druk over hoef te maken. Gaat om revisie en vervanging van hele remmerij (75% is aan vervanging toe, dan pak ik die overige 25% liever mee), de uitlaat (die op die van mij is ook rot), wiellagers, ashoesen, revisie koppelingcilinders, pakkingsets/keerringen (al dan niet als reserve), waterpomp en koelslangen (radiateur is al vernieuwd en dan is het systeem 100%), verversing van het hele ontstekingssysteem en nog wat andere dingen.
Kom dan toch al ruim 1k boven wat ik aanvankelijk gehoopt had uit, maar het is nog wel veilig binnen wat ik zou kúnnen betalen. Dat is de afweging, want de auto zelf is al een fantastische basis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bodem van de auto is helemaal gelast - en dan keurig volgens bodemprofiel - en in de tectyl gezet. Auto is ook keurig gespoten, maar heeft wat stof verzameld. Chroom is nog netjes. Velgen zijn gepoedercoat en voorzien van nieuwe banden. Alleen het motorruim is nog onbehandeld, dat zou ik dan moeten opschonen, wat antiroest smeren her en der en dan in de lak moeten zetten. En een boel onderdelen moeten opnieuw in de lak worden gezet denk ik, voor de mooiigheid.
'Minpunten' zijn dat de kriksteunen links niet zijn vervangen bij het aanbrengen van nieuw staal (zijn los verkrijgbaar en zou ik erop kunnen laten lassen), de bodem onder de kofferbak is nét niet goed gelast waardoor de benzinetank er nét wat te hoog op ligt (diverse oplossingen mogelijk), en de raampezen zijn hier zwart ipv mooi chroom. En de bumpers - of eigenlijk de rosetten - kloppen niet met het jaartal. Hier zijn volledig van rubber, ze moeten eigenlijk chroom met een rubber streep zijn. Er zijn volledige, nieuwe shiny bumpers verkrijgbaar maar dan zijn we nog eens 850e verder
Interieur is ook voor 90% netjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stoelen en achterbank zijn compleet nieuw bekleed (imho in een verschrikkelijk mooie combinatie) en de deurpanelen zijn ook compleet nieuw. Heeft waarschijnlijk best wel wat knaken gekost. Dashboard voelt een beetje vermoeid aan, de wijzerranden hebben wat roest maar daar zullen vast wel nettere versies voor te vinden zijn. Kofferbak mist de houten vloer, kwestie van nieuwe (laten) zagen.
Gaaf! Zo heel veel werk zit er dus niet aan? Of aan het motorblok zelf ook?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:24 schreef Dingest het volgende:
[..]
In principe wel een paar dingetjes, maar het gaat puur om slijtage dingen dus eigenlijk loont dat niet echt. Punt is dan juist dat die dingen vervangen moeten worden of omdat ze aan vervanging toe zijn, of omdat je er bij kunt als de boel toch los ligt (vooral met de naaf/aandrijfas los en motor/bak los), en ook zodat ik mij er niet druk over hoef te maken. Gaat om revisie en vervanging van hele remmerij (75% is aan vervanging toe, dan pak ik die overige 25% liever mee), de uitlaat (die op die van mij is ook rot), wiellagers, ashoesen, revisie koppelingcilinders, pakkingsets/keerringen (al dan niet als reserve), waterpomp en koelslangen (radiateur is al vernieuwd en dan is het systeem 100%), verversing van het hele ontstekingssysteem en nog wat andere dingen.
Kom dan toch al ruim 1k boven wat ik aanvankelijk gehoopt had uit, maar het is nog wel veilig binnen wat ik zou kúnnen betalen. Dat is de afweging, want de auto zelf is al een fantastische basis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bodem van de auto is helemaal gelast - en dan keurig volgens bodemprofiel - en in de tectyl gezet. Auto is ook keurig gespoten, maar heeft wat stof verzameld. Chroom is nog netjes. Velgen zijn gepoedercoat en voorzien van nieuwe banden. Alleen het motorruim is nog onbehandeld, dat zou ik dan moeten opschonen, wat antiroest smeren her en der en dan in de lak moeten zetten. En een boel onderdelen moeten opnieuw in de lak worden gezet denk ik, voor de mooiigheid.
'Minpunten' zijn dat de kriksteunen links niet zijn vervangen bij het aanbrengen van nieuw staal (zijn los verkrijgbaar en zou ik erop kunnen laten lassen), de bodem onder de kofferbak is nét niet goed gelast waardoor de benzinetank er nét wat te hoog op ligt (diverse oplossingen mogelijk), en de raampezen zijn hier zwart ipv mooi chroom. En de bumpers - of eigenlijk de rosetten - kloppen niet met het jaartal. Hier zijn volledig van rubber, ze moeten eigenlijk chroom met een rubber streep zijn. Er zijn volledige, nieuwe shiny bumpers verkrijgbaar maar dan zijn we nog eens 850e verder
Interieur is ook voor 90% netjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stoelen en achterbank zijn compleet nieuw bekleed (imho in een verschrikkelijk mooie combinatie) en de deurpanelen zijn ook compleet nieuw. Heeft waarschijnlijk best wel wat knaken gekost. Dashboard voelt een beetje vermoeid aan, de wijzerranden hebben wat roest maar daar zullen vast wel nettere versies voor te vinden zijn. Kofferbak mist de houten vloer, kwestie van nieuwe (laten) zagen.
Klopt. Zij noemen het pezen, maar het zit inderdaad in het rubber (dat ook nieuw is overigens) gedrukt. Zou niet heel lastig moeten zijn om te vervangen. Maar het hoort dus chroom te zijn, niet zwartquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:28 schreef lipje het volgende:
[..]
Die chromen raamlijsten zijn sierstrips op het rubber
Het is inderdaad wel een hele mooie basis, waarschijnlijk beter dan ik (met mijn budget) de mijne zal kunnen krijgenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik zou nog steeds die andere weg doen en van de opbrengst deze helemaal naar je zin maken.
Dit is een pracht van een basis om al knutselend om te toveren tot een perfecte klassieker.
Mwah, best nog wel wat dus Maar het ergste - body en bekleding - is al gedaan. Motorblok is een beetje vaag, volgens mij krijgt hij er nog een tweede bij en dan zou hij inspecteren welke het beste is. Denk dat ik daarvan wel de pakkingen, keerringen en rubbers zou vervangen en een likje verf geven. 5 jaar geleden heb ik vergelijkbare klussen met die van mij gedaan, en dat iets van een maandje gekost. Afhankelijk van het weer.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf! Zo heel veel werk zit er dus niet aan? Of aan het motorblok zelf ook?
Van welke houtsoort is dat vloertje origineel? In de Mercedes CLS kun je een kersenhout kofferbakbodem in de optie lijst aanvinken. Lijkt erg gaaf icm een licht interieur
ik sponsor een paar tientjes in ruil voor een proefritjequote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:44 schreef Dingest het volgende:
[..]
Klopt. Zij noemen het pezen, maar het zit inderdaad in het rubber (dat ook nieuw is overigens) gedrukt. Zou niet heel lastig moeten zijn om te vervangen. Maar het hoort dus chroom te zijn, niet zwart
[..]
Het is inderdaad wel een hele mooie basis, waarschijnlijk beter dan ik (met mijn budget) de mijne zal kunnen krijgen
Afgezien van die emotionele waarde (;)); de markt in V4tjes (in deze staat) niet zo denderend, die van mij in één geheel is dan ongeveer een halve nieuwe bumper waard Zou er dan alsnog zelf meer aan hebben nog voor de niet-slijtage onderdelen.
zijn die dingen echt zo weinig waard dan?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:44 schreef Dingest het volgende:
[..]
Klopt. Zij noemen het pezen, maar het zit inderdaad in het rubber (dat ook nieuw is overigens) gedrukt. Zou niet heel lastig moeten zijn om te vervangen. Maar het hoort dus chroom te zijn, niet zwart
[..]
Het is inderdaad wel een hele mooie basis, waarschijnlijk beter dan ik (met mijn budget) de mijne zal kunnen krijgen
Afgezien van die emotionele waarde (;)); de markt in V4tjes (in deze staat) niet zo denderend, die van mij in één geheel is dan ongeveer een halve nieuwe bumper waard Zou er dan alsnog zelf meer aan hebben nog voor de niet-slijtage onderdelen.
dat mens heeft al een heel leven ervaring in het om haar vinger winden van kerels. Tis gewoon 70 jaar manipulatieve ervaring, die sufferd wordt gewoon dik gepowned jongehquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel he, je bent vrouw en je moet tanken. Wat doe je dan?
Je rijdt eerst de pomp 3 meter voorbij.
Dan zet je je auto stil op een halve meter uit het randje.
Met de dop aan de verkeerde kant.
En dan wacht je tot de meneer van het winkeltje het komt doen voor je.
[ afbeelding ]
Het zou bijna te hopen zijn. Moet je je voorstellen dat die Tena-express daarna gewoon de weg op gaat hequote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat mens heeft al een heel leven ervaring in het om haar vinger winden van kerels. Tis gewoon 70 jaar manipulatieve ervaring, die sufferd wordt gewoon dik gepowned jongeh
quote:
Is geen klompenkraan gelukkig.quote:
You're gay.quote:
Die dingen in het algemeen, in goede staat, kunnen wel voor 7-8k weg gaan. Redelijke exemplaren 4-5k. Matig 2-3. De staat van de mijne; eerder een paar 100quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zijn die dingen echt zo weinig waard dan?
Zou je niet zeggen; tis toch onderhand een echte collectable.
Maar... dan moet dat ding waar je nu naar zit te lonken dus best aardig wat gaan opbrengen lijkt me?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:21 schreef Dingest het volgende:
[..]
Die dingen in het algemeen, in goede staat, kunnen wel voor 7-8k weg gaan. Redelijke exemplaren 4-5k. Matig 2-3. De staat van de mijne; eerder een paar 100
Goede 2taktjes, nette vroege V4s uit de jaren '60, nette 95s en rally-uitvoeringen (Monte Carlo) kunnen al makkelijk de 20k aantikken.
Maar de 96 in het algemeen is toch een beetje onbekend en onbemind. Ook een apart geval, met z'n eigenlijk verouderde (en zeldzame) V4, stuurschakeling en zelfs nog een vrijloop in de bak. Er is nu een beetje een opleving doordat oudere kerels die vroeger zo'n ding gehad hebben, er nu weer heimwee naar krijgen. En die hebben dan de knaken voor een net exemplaar zonder werk. De oldtimerknutselaars die eerder vaak met 500jes, Kevers, 2CVs en Mini's bezig zijn hebben er toch niet zoveel mee.
Sommige mensen kijken en denken verder dan hun neus lang isquote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie nergens 131 % staan hoor. En al ben ik misschien blind, gay niet.
Het ligt dus niet aan mij.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie nergens 131 % staan hoor. En al ben ik misschien blind, gay niet.
M'n oom stuurt je weg als je op klompen op de kraan wil Rupsen, klompen en schenen is geen gelukkige combiquote:
Je bedoelt die 31.4 waar Max 24 onder staat?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sommige mensen kijken en denken verder dan hun neus lang is
Eh, 1,8 ton ballast? Wind tegen?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, en dan in de weet dat kranen tegenwoordig op 75% van de kantellast staan afgesteld
Kun je ook zien waarom hij niet omflikkert?
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het ligt dus niet aan mij.
Ik poets ook schoenen, dus misschien ligt het daar aan?
Volgens mij kun jij ook beter voorlopig nog effe blijven doen wat je nu doetquote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
M'n oom stuurt je weg als je op klompen op de kraan wil Rupsen, klompen en schenen is geen gelukkige combi
Weet ik. Maar van die schoenklompen zijn funest voor je enkels en helemaal kut als je op rupsen moet klimmen. Zodoende wil m'n oom het net hebben, iedereen loopt op laarzen eigenlijk. Zodoendequote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:28 schreef Sounddragon het volgende:
Een klompenkraan, is een kraan waarvan de klompen van de machinist altijd op de treeplank staan
En niet S3, en daarom mogen ze per definitie niet in mijn tak van sport..quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Weet ik. Maar van die schoenklompen zijn funest voor je enkels en helemaal kut als je op rupsen moet klimmen. Zodoende wil m'n oom het net hebben, iedereen loopt op laarzen eigenlijk. Zodoende
Die zou dan, als de rest is aangepakt, inderdaad in het 8k-gebied moeten kunnen komen Op zich gaan de kosten (inclusief aanschaf) ook al redelijk hard die kant op als ik het echt goed wil hebben.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar... dan moet dat ding waar je nu naar zit te lonken dus best aardig wat gaan opbrengen lijkt me?
In de mijne ook niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En niet S3, en daarom mogen ze per definitie niet in mijn tak van sport..
1.8 ton? dat weegt het kleine hijsblok alleen alquote:
Klompen zijn voor boeren.quote:
Als het inderdaad zover komt, prima hoorquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:49 schreef lipje het volgende:
[..]
ik sponsor een paar tientjes in ruil voor een proefritje
Dat zeg ik: boeren.quote:
Ja, ik wist dat dit ging komen meteen nadat ik op invoeren had gedruktquote:
Maar waar zie je dat dan?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1.8 ton? dat weegt het kleine hijsblok alleen al
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij hangt er tussen de 80 en 100 ton aan. Ik dacht eigenlijk 80 aan blokken, en 15 ton onderwagen ballast..
oh dat, ja dat had ik wel gezien. Maar ja weet ik veel, die hoeken klopt ook niks van. Maar goed, ik ben domquote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je bedoelt die 31.4 waar Max 24 onder staat?
In een ander scherm.. opbouwcode, maar die is voor een rups bijna altijd hetzelfde, tenminste, voor het lichtere spul wel. je kunt hem wel zonder onderwagenballast instellen trouwens, al zou ik niet weten waarom je die zou weglaten. Da's net zoiets als mobiel (= zonder stempelen) willen hijsen met een telekraan.. slaat gewoon nergens op, dat doe je niet.quote:
Kloppen wel.. dat plaatje is een indicatie van waar de cijfertjes voor staan.. lees hierboven.. impliceer die hoeken, en die 6 meter vlucht.. hoofdmast staat bijna rechtop, jib op 80 graden, veel steiler kan bijna niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh dat, ja dat had ik wel gezien. Maar ja weet ik veel, die hoeken klopt ook niks van. Maar goed, ik ben dom
Niet haten op klompenquote:
boer.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet haten op klompen
Heb Sika Flex (S2 ofzo?) en echte houten
Weet eens wat anders dan een brug.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
Hier is de rest van het hokkie trouwens. Lief kraantje, moet alleen effe een nieuwe loadsensor ergens bovenin die hanenkam.
[ afbeelding ]
oh okee, ik hoopte dat dat plaatje daar ook een dynamische graphic reepresentation van zou zijn en zoquote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kloppen wel.. dat plaatje is een indicatie van waar de cijfertjes voor staan.. lees hierboven.. impliceer die hoeken, en die 6 meter vlucht.. hoofdmast staat bijna rechtop, jib op 80 graden, veel steiler kan bijna niet.
nee, dit is al high tech genoeg..quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh okee, ik hoopte dat dat plaatje daar ook een dynamische graphic reepresentation van zou zijn en zo
31/24 maal 100%quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie nergens 131 % staan hoor. En al ben ik misschien blind, gay niet.
lekker, als ie af is kunnen ze er benzjes laten groeienquote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:44 schreef Sounddragon het volgende:
Betoncactussen kwekerij ergens in Braboland.
[ afbeelding ]
De pers ook?quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:29 schreef Alexxxxx het volgende:
De meeste rijden privé ook in best leuk spul
Degene die hun auto meenemen naar de rally wel jaquote:
mwah, ik zie het toch echt liever andersomquote:Op woensdag 11 mei 2016 12:32 schreef lipje het volgende:
[..]
31/24 maal 100%
Last is 31 ton, 24 ton maximaal
Dit is toch gewoontjes voor den Draeck
nee, kleine bolletjes.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:34 schreef lipje het volgende:
[..]
lekker, als ie af is kunnen ze er benzjes laten groeien
en dan niet effe bellen heah, zit poffolblomme vet in de buurt daar.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Lekker geBBQd gisteravond met vrijwel alle Nederlandse Dakar-deelnemers en een handje vol pers De meeste rijden privé ook in best leuk spul
En heerlijk Fleisch
Mirjam Pol was de 'doorbitch', denk niet dat je binnen was gekomen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en dan niet effe bellen heah, zit poffolblomme vet in de buurt daar.
die 121-tjes?quote:
tuurlijk wel, Olivand rallysportvestje aan en lief lachen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mirjam Pol was de 'doorbitch', denk niet dat je binnen was gekomen.
nee, .commetjes.quote:
Ik denk dat ze lesbisch is, toch ?quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tuurlijk wel, Olivand rallysportvestje aan en lief lachen.
Dan nog steeds werkt een vriendelijke glimlach vaak heel goed.quote:
Da's waar .quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan nog steeds werkt een vriendelijke glimlach vaak heel goed.
Je stond niet op de lijst Bovendien denk ik niet dat Martin dan erg blij met je isquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tuurlijk wel, Olivand rallysportvestje aan en lief lachen.
True, dat had jij effe moeten regelen natuurlijkquote:Op woensdag 11 mei 2016 18:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je stond niet op de lijst Bovendien denk ik niet dat Martin dan erg blij met je is
er stond al iemand anders als mijn personeelslid genoteerdquote:Op woensdag 11 mei 2016 18:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
True, dat had jij effe moeten regelen natuurlijk
En waarom zou hij niet blij zijn dan? Ik beloof dat ik niet alles zal opeten
Je hebt net personeels-uitbreiding gehadquote:Op woensdag 11 mei 2016 19:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
er stond al iemand anders als mijn personeelslid genoteerd
Sorry, op Dakar-gebied werk ik met Henkie samen. (die door veel mensen in de Dakar wereld dus als mijn assistent of medewerker aangezien wordt )quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt net personeels-uitbreiding gehad
maar effe sereneus; als je volgende keer nou weer moet, en je moeder wil niet mee, wil ik me wel opofferen hoor
Ik zal aan je denken als ik later als ik groot ben, in ht Dakar team van olivand zit.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Sorry, op Dakar-gebied werk ik met Henkie samen. (die door veel mensen in de Dakar wereld dus als mijn assistent of medewerker aangezien wordt )
Stand van zaken tot nu toe:quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:39 schreef derLudolf het volgende:
Goedemorgen. Lekker, ik niet...
Wat staat er op de planning Anne?
Met de billen in de zon?
Niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar misschien moet je wat meer naar SD luisteren.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Stand van zaken tot nu toe:
- Lekker lang gedoucht
- Benedenverdieping gestofzuigd
- Boodschappen gedaan op de fiets
- Fiets weggebracht naar mijn ouders en van daaruit naar huis gelopen
- Pannenkoekjes gegeten
En nu zit ik te wachten op de PostNL-meneer. Hopelijk komt ie een beetje 'op tijd'.
Ik wilde eigenlijk vandaag mijn auto wassen óf verder gaan met de tuinmeubels in de olie zetten, maar aan de andere kant roept SD dat ik zelfs op mijn vrije dag aan het rennen ben, dus misschien gooi ik het wel op een andere boeg en duik ik vanmiddag Nijmegen in .
Vanavond wel bij mijn ouders eten. En de kat moet eigenlijk vanavond even naar de dierenarts. En ik moet eigenlijk ook nog even het onkruid uit de voortuin trekken, want dat groeit ook weer als een malle en afwassen.
Zo . Dawast. Daarna is het tijd voor een filmpje op de bank.
.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar misschien moet je wat meer naar SD luisteren.
en anders maar niet. Smerig wordt ie toch welquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:01 schreef Anne het volgende:
[..]
.
Ik zal naar Nijmegen gaan .
De auto wassen komt zaterdag of zondag wel.
ik lig op een grasveldje met bier, limonade en waterquote:Op donderdag 12 mei 2016 14:16 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zit lekker in de zon op een terrasje met een biertje, dat komt ook niet dagelijks voor op een donderdag
Beter dan dat gedonder op NL 1quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond Premmeliek Darts in Ahoy
Nou ja niet dat ik daar bij ben natuurlijk, maar het belooft een spektakel te worden. Toch even kijken
Ik begreep dat de crew niet per se Drents maar toch vooral boers over wilde komen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:53 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Slechte Drentse accenten bij Bartje
Civic?quote:
.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wil naar huis
Vertiefde kutzooi hier.. Er is serieus nog helemaal niks fatsoenlijk of goed gegaan vandaag. Schijtbende, kutwerk, kut kraan,
Nu effe vreten, misschien wordt mijn bui beter, en if not geldt er tot en met morgenmiddag een safetyzone om mijn persoontje heen van een metertje of 40 (30 meter giek, en 10 meter slinger fiks ik ook wel).
Ik hoop dat het 'menu du jour' wat is, anders hebben ze straks vliegende schotels hier.
Tot zover een dagje Ardennen.
Welkom bij de club. Alles wat tegen kan zitten zat tegen. Vast zittende bouten, afgebroken moeren. Verkeerde onderdelenquote:Op donderdag 12 mei 2016 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wil naar huis
Vertiefde kutzooi hier.. Er is serieus nog helemaal niks fatsoenlijk of goed gegaan vandaag. Schijtbende, kutwerk, kut kraan,
Nu effe vreten, misschien wordt mijn bui beter, en if not geldt er tot en met morgenmiddag een safetyzone om mijn persoontje heen van een metertje of 40 (30 meter giek, en 10 meter slinger fiks ik ook wel).
Ik hoop dat het 'menu du jour' wat is, anders hebben ze straks vliegende schotels hier.
Tot zover een dagje Ardennen.
op fabrieken en grote bouwputten kan het zomaar een eind lopen zijn naar de keet/schafttent/poort, en dan kan een pedalero best handig zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 08:10 schreef JDude het volgende:
SD, jij weet dan dan wel. Ik zie regelmatig van die grote kraanwagens rondkachelen met een fiets achterop gehangen. Is die voor als de sjeffeur even "menu du jour" wil gaan scoren? Best slim eigenlijk. Had deze vriend ook moeten doen .
tja toch niet goed opgeletquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:32 schreef Dingest het volgende:
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost
Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat 'nieuwe' blok uit elkaar heb gehaald, heb ik de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meer Kwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.
As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
leren is inderdaad soms een heel langdurig ietsquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:32 schreef Dingest het volgende:
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost
Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat 'nieuwe' blok uit elkaar heb gehaald, heb ik de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meer Kwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.
As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
Beetje jammer jaquote:
Soms wel Lijkt gelukkig geen dure les te zijn. Ik ben toen ook 2 dagen bezig geweest om de ontsteking op tijd te krijgen. Lukte steeds maar niet. Bleek dat ik de verdeler met de klok mee aan het afstellen was, terwijl het tegen de klok in moest...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
leren is inderdaad soms een heel langdurig iets
In mijn ervaring is dat de helft van (mijn manier van) het sleutelen Sommige lijken dingen echt totaal onmogelijk om los te halen of terug op z'n plek te krijgen, totdat uiteindelijk het trucje helder is. Dan is het wel even 'o, ja, tuurlijk '.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Zulke dingen heb ik met mijn mailservers ook weleens. Het ene moment denk je "DIT KAN NIET waar slaat dit op "
en na eeuwen denk je ineens "oh. Wacht. Natuurlijk. Lompe lul die ik ben."
Da's ook zuurquote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:31 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb een keer een complete motor gewisseld voor een andere omdat ik vermoedde dat ie echt kapot was. Na de wissel en diagnose bleken er enkele stoterstangen naast de tuimelaara te liggen. Klepdeksel er af en terugleggen en klaar.
Alsof dat niet erg genoeg was was het ruilblok ook nog eens volledig versleten, zuigerveren gaar en een vreter en maar roken... Kon dus direct weer teruggewisseld worden
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:31 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb een keer een complete motor gewisseld voor een andere omdat ik vermoedde dat ie echt kapot was. Na de wissel en diagnose bleken er enkele stoterstangen naast de tuimelaara te liggen. Klepdeksel er af en terugleggen en klaar.
Alsof dat niet erg genoeg was was het ruilblok ook nog eens volledig versleten, zuigerveren gaar en een vreter en maar roken... Kon dus direct weer teruggewisseld worden
Klopt. Of zorgen dat je de tijd hebt / je de auto even niet nodig bent.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 00:26 schreef Sounddragon het volgende:
Tsja, experimenteren met zelf dingen doen is leuk, maar als je nog niet zo heel handig bent is het wel prettig om er dan een tweede auto bij te hebben. Dan maakt het geen hol uit of je twee dagen bezig bent om een bak te wisselen.
Als het je daily is, is het niet handig om er zelf aan te gaan beunen.
Moggeh, we zouden die kant op komen om het onkruid in NWK wat lekkers te eten te geven, maar de weergoden besloten een half dagje eerder met water gaan gooienquote:
echt vochtig is de grond nietquote:Op zaterdag 14 mei 2016 08:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Moggeh, we zouden die kant op komen om het onkruid in NWK wat lekkers te eten te geven, maar de weergoden besloten een half dagje eerder met water gaan gooien
Ik ga niet op en neer rijden om te spuiten en over anderhalve week te constateren dat ik 100¤ en een dag heb geinvesteerd voor JL.
Kutzooi
Als het net zo hard geregend heeft als hier (beetje gespetter 10 minuten), had het achteraf gezien misschien best gekund. Tis alleen een duur gokje. Als ik daar aankom en het hoost, of dat heeft het net gedaan, dan kan ik weer terug.quote:
je kan altijd langskomenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als het net zo hard geregend heeft als hier (beetje gespetter 10 minuten), had het achteraf gezien misschien best gekund. Tis alleen een duur gokje. Als ik daar aankom en het hoost, of dat heeft het net gedaan, dan kan ik weer terug.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
Sommige mensen hebben moeite met uitparkeren, bleek zo... Deze was echt te makkelijk.
Ik... Wat... Hè??quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:35 schreef lipje het volgende:
[..]
je kan altijd langskomen
De T is er altijd, net als de senzeooi, en als ik tijd en zin heb om op zolder het pruttelapparaat op te zoeken, kovvie
Het viel allemaal wel mee, ben met de fiets en het kind naar molens wezen kijken in de stad en we zijn niet natgeregend.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als het net zo hard geregend heeft als hier (beetje gespetter 10 minuten), had het achteraf gezien misschien best gekund. Tis alleen een duur gokje. Als ik daar aankom en het hoost, of dat heeft het net gedaan, dan kan ik weer terug.
Draai het eens om; die Senshitto op zolder en de oldskool op het aanrecht.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:35 schreef lipje het volgende:
[..]
je kan altijd langskomen
De T is er altijd, net als de senzeooi, en als ik tijd en zin heb om op zolder het pruttelapparaat op te zoeken, kovvie
Maybe tomorrow, vandaag is Maxdag.quote:Op zondag 15 mei 2016 09:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het viel allemaal wel mee, ben met de fiets en het kind naar molens wezen kijken in de stad en we zijn niet natgeregend.
einde oefening voor JumboMax?quote:
Is dit het 'wat heb jij onder je ctrl+v staan?'/topic?quote:
Is dit het waar bemoei jij je mee kutnewbie topic?quote:Op zondag 15 mei 2016 14:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dit het 'wat heb jij onder je ctrl+v staan?'/topic?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op zondag 15 mei 2016 14:57 schreef derLudolf het volgende:
Geloof het niet
Maar kun je me een paar van die onderdelen leveren? Das precies wat ik zoekals je wat vaker na zou denken voor je iets post zou je een stuk minder onnozel overkomen, begint een beetje irritant te worden ondertussen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, te makkelijk En hij past ook zo mooi, die vent heeft van die heerlijke handgebaren erbij.quote:
ohja jij mag ook de weg zoeken naar mijn huis. Volgend jaar scheelt het weer een paar kilometer als dat bruggetje af is en de wegen eromheenquote:
zo dik issie niet. Wel SUPERGAAFquote:
tweets overtikken is makkelijk stukjes makenquote:Op zondag 15 mei 2016 16:49 schreef Paladijn het volgende:
Zijn BNers nieuws tegenwoordig? http://www.lc.nl/cultuur/(...)tappen-21352515.html
Allemaal van die meelopers die nog nooit F1 hebben gekeken, als je tegen hun monaco zegt denken ze aan het strand enzo maar niet aan het stratencircuitquote:Op zondag 15 mei 2016 16:49 schreef Paladijn het volgende:
Zijn BNers nieuws tegenwoordig? http://www.lc.nl/cultuur/(...)tappen-21352515.html
moet jij niet naar de ijssalon?quote:Op zondag 15 mei 2016 19:32 schreef densmee het volgende:
[..]
Allemaal van die meelopers die nog nooit F1 hebben gekeken, als je tegen hun monaco zegt denken ze aan het strand enzo maar niet aan het stratencircuit
Welke ijssalonquote:
van opa verstappenquote:
Nee montfort of ergens die kant op, ben ik vroeger vaak genoeg geweest.quote:
Maar je hebt wel weer een hoop geleerd!quote:Op zondag 15 mei 2016 22:57 schreef Dingest het volgende:
Oude hoofdkoppelingcilinder er weer terug in, systeem ontlucht, de externe veer die de terugslag moet doen (drukt tegen het schutbord aan) losgehaald en ingevet, de bout die het pedaal op z'n plek hout een slag losser gedaan en nu doet de Alfa weer zoals het hoort
Schat niet in dat dit het oorspronkelijke probleem is; de koppeling kwam toen ook niet goed vrij, dus waarschijnlijk lag het ook aan de hulpcilinder.
rijd erlangs en je weet hetquote:Op maandag 16 mei 2016 09:32 schreef warhamstr het volgende:
Zijn de sloperijen in Rotterdam vandaag open?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |