abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 mei 2016 @ 18:41:24 #226
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_162126305
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 12 mei 2016 @ 18:47:01 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162126442
Insurance says no?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_162127333
Die mensen bij Bongard hebben echt het raarste beroep ooit.
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:22:25 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_162127596
Ik wil naar huis }:|

Vertiefde kutzooi hier.. Er is serieus nog helemaal niks fatsoenlijk of goed gegaan vandaag. Schijtbende, kutwerk, kut kraan,

Nu effe vreten, misschien wordt mijn bui beter, en if not geldt er tot en met morgenmiddag een safetyzone om mijn persoontje heen van een metertje of 40 (30 meter giek, en 10 meter slinger fiks ik ook wel).

Ik hoop dat het 'menu du jour' wat is, anders hebben ze straks vliegende schotels hier.

Tot zover een dagje Ardennen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_162128366
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wil naar huis }:|

Vertiefde kutzooi hier.. Er is serieus nog helemaal niks fatsoenlijk of goed gegaan vandaag. Schijtbende, kutwerk, kut kraan,

Nu effe vreten, misschien wordt mijn bui beter, en if not geldt er tot en met morgenmiddag een safetyzone om mijn persoontje heen van een metertje of 40 (30 meter giek, en 10 meter slinger fiks ik ook wel).

Ik hoop dat het 'menu du jour' wat is, anders hebben ze straks vliegende schotels hier.

Tot zover een dagje Ardennen.
:*.
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 20:45:00 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162130589
Brandweer Drenthe vaakst te laat



Afval van een perceel waar dennenbomen stonden was in de fik gevlogen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162130716
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wil naar huis }:|

Vertiefde kutzooi hier.. Er is serieus nog helemaal niks fatsoenlijk of goed gegaan vandaag. Schijtbende, kutwerk, kut kraan,

Nu effe vreten, misschien wordt mijn bui beter, en if not geldt er tot en met morgenmiddag een safetyzone om mijn persoontje heen van een metertje of 40 (30 meter giek, en 10 meter slinger fiks ik ook wel).

Ik hoop dat het 'menu du jour' wat is, anders hebben ze straks vliegende schotels hier.

Tot zover een dagje Ardennen.
Welkom bij de club. Alles wat tegen kan zitten zat tegen. Vast zittende bouten, afgebroken moeren. Verkeerde onderdelen :r
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 12 mei 2016 @ 20:55:46 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162131080
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ardennen.
Ardennen O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_162136439
Zo. Een boel eh... kleurrijk taalgebruik later maar het subframe en de bak zitten weer terug onder/in de 156 :) Ben wel blij dat ik een motortakel had om de bak omhoog te hijsen, puur op de krik was dat waarschijnlijk niet gelukt. Manoeuvreren ging nou al nauwelijks. En het subframe is ook een gekloot, maar als je hem eenmaal na veel gewurm goed tussen de onderste draagarmen door hebt weten te krijgen en er één hoek vastzit gaat het allemaal wel. Ik ben er trouwens ook geen fan van hoe die aandrijfassen aan de klos/tussenas zitten geschroefd :')

Hopelijk krijg ik de rest morgen af en was de hulpcilinder het euvel. Kan-ie daarna snel marktplaats op :+
  vrijdag 13 mei 2016 @ 06:13:24 #235
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_162144427
Sow, moggeh. Geen kovvie, want daar hebben ze een hekel aan hier. Allemaal sensejakkie koffie met schuim troep :r

Heb wel een apparaatje bij me, maar ik had gisteren geen zin om alles uit de auto te slepen voor één nachtje.

Nieuwe dag, nieuwe kansen, en vanmiddag lekker naar huis.

Tis wel mooi hier :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 13 mei 2016 @ 08:10:21 #236
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_162145060
SD, jij weet dan dan wel. Ik zie regelmatig van die grote kraanwagens rondkachelen met een fiets achterop gehangen. Is die voor als de sjeffeur even "menu du jour" wil gaan scoren? Best slim eigenlijk. Had deze vriend ook moeten doen :D.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:37:54 #237
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_162146442
Ik zie ze vooral met Corsaatjes en Caddys op de ballastwagen :P
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:13:32 #238
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_162147178
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:10 schreef JDude het volgende:
SD, jij weet dan dan wel. Ik zie regelmatig van die grote kraanwagens rondkachelen met een fiets achterop gehangen. Is die voor als de sjeffeur even "menu du jour" wil gaan scoren? Best slim eigenlijk. Had deze vriend ook moeten doen :D.
op fabrieken en grote bouwputten kan het zomaar een eind lopen zijn naar de keet/schafttent/poort, en dan kan een pedalero best handig zijn.

Tevens een goede reden om geen standaard kubel mee te slepen natuurlijk; "kannie, me viedz zit achterop, stuur maar een ander" :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_162157272
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost _O-

Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat 'nieuwe' blok uit elkaar heb gehaald, heb ik de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meer :+ Kwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.

As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 18:46:01 #240
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_162158696
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:32 schreef Dingest het volgende:
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost _O-

Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat 'nieuwe' blok uit elkaar heb gehaald, heb ik de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meer :+ Kwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.

As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
tja toch niet goed opgelet _O-
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:34:57 #241
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_162162055
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:32 schreef Dingest het volgende:
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost _O-

Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat 'nieuwe' blok uit elkaar heb gehaald, heb ik de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meer :+ Kwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.

As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
leren is inderdaad soms een heel langdurig iets ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 mei 2016 @ 20:37:44 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162162161
Zulke dingen heb ik met mijn mailservers ook weleens. Het ene moment denk je "DIT KAN NIET waar slaat dit op 8)7 "

en na eeuwen denk je ineens "oh. Wacht. Natuurlijk. Lompe lul die ik ben." :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_162164861
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:46 schreef lipje het volgende:

[..]

tja toch niet goed opgelet _O-
Beetje jammer ja :')
Kan je ook vertellen dat ik later heel de motor eruit heb gehaald om het achterste krukaslager te vervangen. Ik was er toen van overtuigd dat ik daarvan het olieafvoerkanaal had beschadigd en dat dat het probleem was _O-

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

leren is inderdaad soms een heel langdurig iets ;)
Soms wel :+ Lijkt gelukkig geen dure les te zijn. Ik ben toen ook 2 dagen bezig geweest om de ontsteking op tijd te krijgen. Lukte steeds maar niet. Bleek dat ik de verdeler met de klok mee aan het afstellen was, terwijl het tegen de klok in moest...
pi_162165004
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Zulke dingen heb ik met mijn mailservers ook weleens. Het ene moment denk je "DIT KAN NIET waar slaat dit op 8)7 "

en na eeuwen denk je ineens "oh. Wacht. Natuurlijk. Lompe lul die ik ben." :')
In mijn ervaring is dat de helft van (mijn manier van) het sleutelen :P Sommige lijken dingen echt totaal onmogelijk om los te halen of terug op z'n plek te krijgen, totdat uiteindelijk het trucje helder is. Dan is het wel even 'o, ja, tuurlijk :|W '.

Tweede keer gaat dezelfde grap daarom ook twee keer zo snel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 13-05-2016 22:20:27 ]
  vrijdag 13 mei 2016 @ 23:31:09 #245
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_162168591
Ik heb een keer een complete motor gewisseld voor een andere omdat ik vermoedde dat ie echt kapot was. Na de wissel en diagnose bleken er enkele stoterstangen naast de tuimelaara te liggen. Klepdeksel er af en terugleggen en klaar.

Alsof dat niet erg genoeg was was het ruilblok ook nog eens volledig versleten, zuigerveren gaar en een vreter en maar roken... Kon dus direct weer teruggewisseld worden :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 13 mei 2016 @ 23:36:58 #246
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_162168785
Ik heb mn onderhoud een tijdje door 2cv laten doen. Of valt dat niet onder onderhoudsblunders?
  vrijdag 13 mei 2016 @ 23:37:36 #247
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_162168803
Niets dan goeds over de doden trouwens, hij bedoelde het erg goed, maar elke keer van de regen in de drup, tot zijn grote ergernis :D
  zaterdag 14 mei 2016 @ 00:26:49 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_162170069
Tsja, experimenteren met zelf dingen doen is leuk, maar als je nog niet zo heel handig bent is het wel prettig om er dan een tweede auto bij te hebben. Dan maakt het geen hol uit of je twee dagen bezig bent om een bak te wisselen.
Als het je daily is, is het niet handig om er zelf aan te gaan beunen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_162171649
Het is niet alleen een kwestie van handig zijn, maar je moet ook nog de middelen hebben :P Op zich kán je best veel met weinig, alleen gaat dat je wel een boel tijd en moeite kosten. Zeker de eerste keer.

Nou heb ik begrepen dat de bakken van 156s al niet de makkelijkste zijn om weg te halen, maar op een stel assteunen op de oprit is het gewoon een rotklus. Je kunt nergens op een handige manier bij vanwege gebrek aan bewegingsruimte, krijgt grote delen moeilijk in positie en je kunt constant onder de auto (vandaan) duiken om gereedschap/onderdelen te pakken of omdat je aan de andere kant moet wezen, en je stoot je dan overal aan. Die manier kost dan gewoon ook bakken met tijd - maar als alles hopelijk goed is gegaan, scheelt het ook 400 euro...

Ik had wel gelezen dat het een rotklus zou zijn hoor, maar ik heb de mate daarin toch een beetje onderschat :') Opeens is zo'n simpele Fiat dan zo erg nog niet.
pi_162171696
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:31 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb een keer een complete motor gewisseld voor een andere omdat ik vermoedde dat ie echt kapot was. Na de wissel en diagnose bleken er enkele stoterstangen naast de tuimelaara te liggen. Klepdeksel er af en terugleggen en klaar.

Alsof dat niet erg genoeg was was het ruilblok ook nog eens volledig versleten, zuigerveren gaar en een vreter en maar roken... Kon dus direct weer teruggewisseld worden :')
Da's ook zuur _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')