Civic?quote:
.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wil naar huis
Vertiefde kutzooi hier.. Er is serieus nog helemaal niks fatsoenlijk of goed gegaan vandaag. Schijtbende, kutwerk, kut kraan,
Nu effe vreten, misschien wordt mijn bui beter, en if not geldt er tot en met morgenmiddag een safetyzone om mijn persoontje heen van een metertje of 40 (30 meter giek, en 10 meter slinger fiks ik ook wel).
Ik hoop dat het 'menu du jour' wat is, anders hebben ze straks vliegende schotels hier.
Tot zover een dagje Ardennen.
Welkom bij de club. Alles wat tegen kan zitten zat tegen. Vast zittende bouten, afgebroken moeren. Verkeerde onderdelenquote:Op donderdag 12 mei 2016 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wil naar huis
Vertiefde kutzooi hier.. Er is serieus nog helemaal niks fatsoenlijk of goed gegaan vandaag. Schijtbende, kutwerk, kut kraan,
Nu effe vreten, misschien wordt mijn bui beter, en if not geldt er tot en met morgenmiddag een safetyzone om mijn persoontje heen van een metertje of 40 (30 meter giek, en 10 meter slinger fiks ik ook wel).
Ik hoop dat het 'menu du jour' wat is, anders hebben ze straks vliegende schotels hier.
Tot zover een dagje Ardennen.
op fabrieken en grote bouwputten kan het zomaar een eind lopen zijn naar de keet/schafttent/poort, en dan kan een pedalero best handig zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 08:10 schreef JDude het volgende:
SD, jij weet dan dan wel. Ik zie regelmatig van die grote kraanwagens rondkachelen met een fiets achterop gehangen. Is die voor als de sjeffeur even "menu du jour" wil gaan scoren? Best slim eigenlijk. Had deze vriend ook moeten doen .
tja toch niet goed opgeletquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:32 schreef Dingest het volgende:
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost
Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat 'nieuwe' blok uit elkaar heb gehaald, heb ik de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meer Kwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.
As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
leren is inderdaad soms een heel langdurig ietsquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:32 schreef Dingest het volgende:
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost
Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat 'nieuwe' blok uit elkaar heb gehaald, heb ik de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meer Kwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.
As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
Beetje jammer jaquote:
Soms wel Lijkt gelukkig geen dure les te zijn. Ik ben toen ook 2 dagen bezig geweest om de ontsteking op tijd te krijgen. Lukte steeds maar niet. Bleek dat ik de verdeler met de klok mee aan het afstellen was, terwijl het tegen de klok in moest...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
leren is inderdaad soms een heel langdurig iets
In mijn ervaring is dat de helft van (mijn manier van) het sleutelen Sommige lijken dingen echt totaal onmogelijk om los te halen of terug op z'n plek te krijgen, totdat uiteindelijk het trucje helder is. Dan is het wel even 'o, ja, tuurlijk '.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Zulke dingen heb ik met mijn mailservers ook weleens. Het ene moment denk je "DIT KAN NIET waar slaat dit op "
en na eeuwen denk je ineens "oh. Wacht. Natuurlijk. Lompe lul die ik ben."
Da's ook zuurquote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:31 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb een keer een complete motor gewisseld voor een andere omdat ik vermoedde dat ie echt kapot was. Na de wissel en diagnose bleken er enkele stoterstangen naast de tuimelaara te liggen. Klepdeksel er af en terugleggen en klaar.
Alsof dat niet erg genoeg was was het ruilblok ook nog eens volledig versleten, zuigerveren gaar en een vreter en maar roken... Kon dus direct weer teruggewisseld worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |