Ze heeft er 2, voor zover ik weet.quote:
Kun je die onderdelen niet van die andere af plukken?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:20 schreef Dingest het volgende:
Vanmiddag nog eens bij die groene 96 wezen kijken, ook even wat kritischer. Nog steeds een heel mooi ding, maar om hem helemaal netjes te krijgen zou ik toch nog best wat van de technische kant moeten (willen) vervangen. Kon toch nog wel eens een duur grapje worden
Nog maar even over nadenken.
In principe wel een paar dingetjes, maar het gaat puur om slijtage dingen dus eigenlijk loont dat niet echt. Punt is dan juist dat die dingen vervangen moeten worden of omdat ze aan vervanging toe zijn, of omdat je er bij kunt als de boel toch los ligt (vooral met de naaf/aandrijfas los en motor/bak los), en ook zodat ik mij er niet druk over hoef te maken. Gaat om revisie en vervanging van hele remmerij (75% is aan vervanging toe, dan pak ik die overige 25% liever mee), de uitlaat (die op die van mij is ook rot), wiellagers, ashoesen, revisie koppelingcilinders, pakkingsets/keerringen (al dan niet als reserve), waterpomp en koelslangen (radiateur is al vernieuwd en dan is het systeem 100%), verversing van het hele ontstekingssysteem en nog wat andere dingen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kun je die onderdelen niet van die andere af plukken?
Alle beetjes helpenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:33 schreef loveli het volgende:
Crowdfunding? Ik wil er wel een paar tientjes tegenaan gooien.
Geen idee Ik ben geneigd te denken dat het één of andere kitkar in dezelfde categorie zoals Burton of Lomax is. Alex weet het vast welquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:05 schreef lipje het volgende:
[ link | afbeelding ]
upload pic
Raad het merk/model
Wat een geniaal dingquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:24 schreef Dingest het volgende:
[..]
In principe wel een paar dingetjes, maar het gaat puur om slijtage dingen dus eigenlijk loont dat niet echt. Punt is dan juist dat die dingen vervangen moeten worden of omdat ze aan vervanging toe zijn, of omdat je er bij kunt als de boel toch los ligt (vooral met de naaf/aandrijfas los en motor/bak los), en ook zodat ik mij er niet druk over hoef te maken. Gaat om revisie en vervanging van hele remmerij (75% is aan vervanging toe, dan pak ik die overige 25% liever mee), de uitlaat (die op die van mij is ook rot), wiellagers, ashoesen, revisie koppelingcilinders, pakkingsets/keerringen (al dan niet als reserve), waterpomp en koelslangen (radiateur is al vernieuwd en dan is het systeem 100%), verversing van het hele ontstekingssysteem en nog wat andere dingen.
Kom dan toch al ruim 1k boven wat ik aanvankelijk gehoopt had uit, maar het is nog wel veilig binnen wat ik zou kúnnen betalen. Dat is de afweging, want de auto zelf is al een fantastische basis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bodem van de auto is helemaal gelast - en dan keurig volgens bodemprofiel - en in de tectyl gezet. Auto is ook keurig gespoten, maar heeft wat stof verzameld. Chroom is nog netjes. Velgen zijn gepoedercoat en voorzien van nieuwe banden. Alleen het motorruim is nog onbehandeld, dat zou ik dan moeten opschonen, wat antiroest smeren her en der en dan in de lak moeten zetten. En een boel onderdelen moeten opnieuw in de lak worden gezet denk ik, voor de mooiigheid.
'Minpunten' zijn dat de kriksteunen links niet zijn vervangen bij het aanbrengen van nieuw staal (zijn los verkrijgbaar en zou ik erop kunnen laten lassen), de bodem onder de kofferbak is nét niet goed gelast waardoor de benzinetank er nét wat te hoog op ligt (diverse oplossingen mogelijk), en de raampezen zijn hier zwart ipv mooi chroom. En de bumpers - of eigenlijk de rosetten - kloppen niet met het jaartal. Hier zijn volledig van rubber, ze moeten eigenlijk chroom met een rubber streep zijn. Er zijn volledige, nieuwe shiny bumpers verkrijgbaar maar dan zijn we nog eens 850e verder
Interieur is ook voor 90% netjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stoelen en achterbank zijn compleet nieuw bekleed (imho in een verschrikkelijk mooie combinatie) en de deurpanelen zijn ook compleet nieuw. Heeft waarschijnlijk best wel wat knaken gekost. Dashboard voelt een beetje vermoeid aan, de wijzerranden hebben wat roest maar daar zullen vast wel nettere versies voor te vinden zijn. Kofferbak mist de houten vloer, kwestie van nieuwe (laten) zagen.
dat, of een compleet eigenbouw iets.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:52 schreef Dingest het volgende:
[..]
Geen idee Ik ben geneigd te denken dat het één of andere kitkar in dezelfde categorie zoals Burton of Lomax is. Alex weet het vast wel
ik zou nog steeds die andere weg doen en van de opbrengst deze helemaal naar je zin maken.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:24 schreef Dingest het volgende:
[..]
In principe wel een paar dingetjes, maar het gaat puur om slijtage dingen dus eigenlijk loont dat niet echt. Punt is dan juist dat die dingen vervangen moeten worden of omdat ze aan vervanging toe zijn, of omdat je er bij kunt als de boel toch los ligt (vooral met de naaf/aandrijfas los en motor/bak los), en ook zodat ik mij er niet druk over hoef te maken. Gaat om revisie en vervanging van hele remmerij (75% is aan vervanging toe, dan pak ik die overige 25% liever mee), de uitlaat (die op die van mij is ook rot), wiellagers, ashoesen, revisie koppelingcilinders, pakkingsets/keerringen (al dan niet als reserve), waterpomp en koelslangen (radiateur is al vernieuwd en dan is het systeem 100%), verversing van het hele ontstekingssysteem en nog wat andere dingen.
Kom dan toch al ruim 1k boven wat ik aanvankelijk gehoopt had uit, maar het is nog wel veilig binnen wat ik zou kúnnen betalen. Dat is de afweging, want de auto zelf is al een fantastische basis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bodem van de auto is helemaal gelast - en dan keurig volgens bodemprofiel - en in de tectyl gezet. Auto is ook keurig gespoten, maar heeft wat stof verzameld. Chroom is nog netjes. Velgen zijn gepoedercoat en voorzien van nieuwe banden. Alleen het motorruim is nog onbehandeld, dat zou ik dan moeten opschonen, wat antiroest smeren her en der en dan in de lak moeten zetten. En een boel onderdelen moeten opnieuw in de lak worden gezet denk ik, voor de mooiigheid.
'Minpunten' zijn dat de kriksteunen links niet zijn vervangen bij het aanbrengen van nieuw staal (zijn los verkrijgbaar en zou ik erop kunnen laten lassen), de bodem onder de kofferbak is nét niet goed gelast waardoor de benzinetank er nét wat te hoog op ligt (diverse oplossingen mogelijk), en de raampezen zijn hier zwart ipv mooi chroom. En de bumpers - of eigenlijk de rosetten - kloppen niet met het jaartal. Hier zijn volledig van rubber, ze moeten eigenlijk chroom met een rubber streep zijn. Er zijn volledige, nieuwe shiny bumpers verkrijgbaar maar dan zijn we nog eens 850e verder
Interieur is ook voor 90% netjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stoelen en achterbank zijn compleet nieuw bekleed (imho in een verschrikkelijk mooie combinatie) en de deurpanelen zijn ook compleet nieuw. Heeft waarschijnlijk best wel wat knaken gekost. Dashboard voelt een beetje vermoeid aan, de wijzerranden hebben wat roest maar daar zullen vast wel nettere versies voor te vinden zijn. Kofferbak mist de houten vloer, kwestie van nieuwe (laten) zagen.
ff gegoogled en t is inderdaad oorspronkelijk een kitkar, maar is ook als Nederlands fabrikaat verkochtquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat, of een compleet eigenbouw iets.
Neusje lijkt een beetje Morgan style, maar de bumper klopt niet, en de hoodclips zijn ook anders.
Gaat ie daar niet stuk van?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:33 schreef loveli het volgende:
Crowdfunding? Ik wil er wel een paar tientjes tegenaan gooien.
Die chromen raamlijsten zijn sierstrips op het rubberquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:24 schreef Dingest het volgende:
[..]
In principe wel een paar dingetjes, maar het gaat puur om slijtage dingen dus eigenlijk loont dat niet echt. Punt is dan juist dat die dingen vervangen moeten worden of omdat ze aan vervanging toe zijn, of omdat je er bij kunt als de boel toch los ligt (vooral met de naaf/aandrijfas los en motor/bak los), en ook zodat ik mij er niet druk over hoef te maken. Gaat om revisie en vervanging van hele remmerij (75% is aan vervanging toe, dan pak ik die overige 25% liever mee), de uitlaat (die op die van mij is ook rot), wiellagers, ashoesen, revisie koppelingcilinders, pakkingsets/keerringen (al dan niet als reserve), waterpomp en koelslangen (radiateur is al vernieuwd en dan is het systeem 100%), verversing van het hele ontstekingssysteem en nog wat andere dingen.
Kom dan toch al ruim 1k boven wat ik aanvankelijk gehoopt had uit, maar het is nog wel veilig binnen wat ik zou kúnnen betalen. Dat is de afweging, want de auto zelf is al een fantastische basis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bodem van de auto is helemaal gelast - en dan keurig volgens bodemprofiel - en in de tectyl gezet. Auto is ook keurig gespoten, maar heeft wat stof verzameld. Chroom is nog netjes. Velgen zijn gepoedercoat en voorzien van nieuwe banden. Alleen het motorruim is nog onbehandeld, dat zou ik dan moeten opschonen, wat antiroest smeren her en der en dan in de lak moeten zetten. En een boel onderdelen moeten opnieuw in de lak worden gezet denk ik, voor de mooiigheid.
'Minpunten' zijn dat de kriksteunen links niet zijn vervangen bij het aanbrengen van nieuw staal (zijn los verkrijgbaar en zou ik erop kunnen laten lassen), de bodem onder de kofferbak is nét niet goed gelast waardoor de benzinetank er nét wat te hoog op ligt (diverse oplossingen mogelijk), en de raampezen zijn hier zwart ipv mooi chroom. En de bumpers - of eigenlijk de rosetten - kloppen niet met het jaartal. Hier zijn volledig van rubber, ze moeten eigenlijk chroom met een rubber streep zijn. Er zijn volledige, nieuwe shiny bumpers verkrijgbaar maar dan zijn we nog eens 850e verder
Interieur is ook voor 90% netjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stoelen en achterbank zijn compleet nieuw bekleed (imho in een verschrikkelijk mooie combinatie) en de deurpanelen zijn ook compleet nieuw. Heeft waarschijnlijk best wel wat knaken gekost. Dashboard voelt een beetje vermoeid aan, de wijzerranden hebben wat roest maar daar zullen vast wel nettere versies voor te vinden zijn. Kofferbak mist de houten vloer, kwestie van nieuwe (laten) zagen.
Gaaf! Zo heel veel werk zit er dus niet aan? Of aan het motorblok zelf ook?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:24 schreef Dingest het volgende:
[..]
In principe wel een paar dingetjes, maar het gaat puur om slijtage dingen dus eigenlijk loont dat niet echt. Punt is dan juist dat die dingen vervangen moeten worden of omdat ze aan vervanging toe zijn, of omdat je er bij kunt als de boel toch los ligt (vooral met de naaf/aandrijfas los en motor/bak los), en ook zodat ik mij er niet druk over hoef te maken. Gaat om revisie en vervanging van hele remmerij (75% is aan vervanging toe, dan pak ik die overige 25% liever mee), de uitlaat (die op die van mij is ook rot), wiellagers, ashoesen, revisie koppelingcilinders, pakkingsets/keerringen (al dan niet als reserve), waterpomp en koelslangen (radiateur is al vernieuwd en dan is het systeem 100%), verversing van het hele ontstekingssysteem en nog wat andere dingen.
Kom dan toch al ruim 1k boven wat ik aanvankelijk gehoopt had uit, maar het is nog wel veilig binnen wat ik zou kúnnen betalen. Dat is de afweging, want de auto zelf is al een fantastische basis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bodem van de auto is helemaal gelast - en dan keurig volgens bodemprofiel - en in de tectyl gezet. Auto is ook keurig gespoten, maar heeft wat stof verzameld. Chroom is nog netjes. Velgen zijn gepoedercoat en voorzien van nieuwe banden. Alleen het motorruim is nog onbehandeld, dat zou ik dan moeten opschonen, wat antiroest smeren her en der en dan in de lak moeten zetten. En een boel onderdelen moeten opnieuw in de lak worden gezet denk ik, voor de mooiigheid.
'Minpunten' zijn dat de kriksteunen links niet zijn vervangen bij het aanbrengen van nieuw staal (zijn los verkrijgbaar en zou ik erop kunnen laten lassen), de bodem onder de kofferbak is nét niet goed gelast waardoor de benzinetank er nét wat te hoog op ligt (diverse oplossingen mogelijk), en de raampezen zijn hier zwart ipv mooi chroom. En de bumpers - of eigenlijk de rosetten - kloppen niet met het jaartal. Hier zijn volledig van rubber, ze moeten eigenlijk chroom met een rubber streep zijn. Er zijn volledige, nieuwe shiny bumpers verkrijgbaar maar dan zijn we nog eens 850e verder
Interieur is ook voor 90% netjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stoelen en achterbank zijn compleet nieuw bekleed (imho in een verschrikkelijk mooie combinatie) en de deurpanelen zijn ook compleet nieuw. Heeft waarschijnlijk best wel wat knaken gekost. Dashboard voelt een beetje vermoeid aan, de wijzerranden hebben wat roest maar daar zullen vast wel nettere versies voor te vinden zijn. Kofferbak mist de houten vloer, kwestie van nieuwe (laten) zagen.
Klopt. Zij noemen het pezen, maar het zit inderdaad in het rubber (dat ook nieuw is overigens) gedrukt. Zou niet heel lastig moeten zijn om te vervangen. Maar het hoort dus chroom te zijn, niet zwartquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:28 schreef lipje het volgende:
[..]
Die chromen raamlijsten zijn sierstrips op het rubber
Het is inderdaad wel een hele mooie basis, waarschijnlijk beter dan ik (met mijn budget) de mijne zal kunnen krijgenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik zou nog steeds die andere weg doen en van de opbrengst deze helemaal naar je zin maken.
Dit is een pracht van een basis om al knutselend om te toveren tot een perfecte klassieker.
Mwah, best nog wel wat dus Maar het ergste - body en bekleding - is al gedaan. Motorblok is een beetje vaag, volgens mij krijgt hij er nog een tweede bij en dan zou hij inspecteren welke het beste is. Denk dat ik daarvan wel de pakkingen, keerringen en rubbers zou vervangen en een likje verf geven. 5 jaar geleden heb ik vergelijkbare klussen met die van mij gedaan, en dat iets van een maandje gekost. Afhankelijk van het weer.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf! Zo heel veel werk zit er dus niet aan? Of aan het motorblok zelf ook?
Van welke houtsoort is dat vloertje origineel? In de Mercedes CLS kun je een kersenhout kofferbakbodem in de optie lijst aanvinken. Lijkt erg gaaf icm een licht interieur
ik sponsor een paar tientjes in ruil voor een proefritjequote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:44 schreef Dingest het volgende:
[..]
Klopt. Zij noemen het pezen, maar het zit inderdaad in het rubber (dat ook nieuw is overigens) gedrukt. Zou niet heel lastig moeten zijn om te vervangen. Maar het hoort dus chroom te zijn, niet zwart
[..]
Het is inderdaad wel een hele mooie basis, waarschijnlijk beter dan ik (met mijn budget) de mijne zal kunnen krijgen
Afgezien van die emotionele waarde (;)); de markt in V4tjes (in deze staat) niet zo denderend, die van mij in één geheel is dan ongeveer een halve nieuwe bumper waard Zou er dan alsnog zelf meer aan hebben nog voor de niet-slijtage onderdelen.
zijn die dingen echt zo weinig waard dan?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:44 schreef Dingest het volgende:
[..]
Klopt. Zij noemen het pezen, maar het zit inderdaad in het rubber (dat ook nieuw is overigens) gedrukt. Zou niet heel lastig moeten zijn om te vervangen. Maar het hoort dus chroom te zijn, niet zwart
[..]
Het is inderdaad wel een hele mooie basis, waarschijnlijk beter dan ik (met mijn budget) de mijne zal kunnen krijgen
Afgezien van die emotionele waarde (;)); de markt in V4tjes (in deze staat) niet zo denderend, die van mij in één geheel is dan ongeveer een halve nieuwe bumper waard Zou er dan alsnog zelf meer aan hebben nog voor de niet-slijtage onderdelen.
dat mens heeft al een heel leven ervaring in het om haar vinger winden van kerels. Tis gewoon 70 jaar manipulatieve ervaring, die sufferd wordt gewoon dik gepowned jongehquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel he, je bent vrouw en je moet tanken. Wat doe je dan?
Je rijdt eerst de pomp 3 meter voorbij.
Dan zet je je auto stil op een halve meter uit het randje.
Met de dop aan de verkeerde kant.
En dan wacht je tot de meneer van het winkeltje het komt doen voor je.
[ afbeelding ]
Het zou bijna te hopen zijn. Moet je je voorstellen dat die Tena-express daarna gewoon de weg op gaat hequote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat mens heeft al een heel leven ervaring in het om haar vinger winden van kerels. Tis gewoon 70 jaar manipulatieve ervaring, die sufferd wordt gewoon dik gepowned jongeh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |