Ok genoeg.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:46 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Had niet verwacht dat internet en telefoon zo duur waren daar. Ik rekende Nederlandse prijzen.
Maar goed, maak in mijn budget van die kosten $100 en mijn punt blijft staan. Desnoods kan men internetcafé's gebruiken in plaats van een abonnement.
Zelfs in Nederland kunnen gezinnen met kinderen niet rondkomen van de bijstand inclusief toeslagen. Zonder kinderen kan dat volgens berekeningen van het Nibud net wel. Dus de rekensom die je maakt slaat nergens op.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:46 schreef KrappeAuto het volgende:
Maar goed, maak in mijn budget van die kosten $100 en mijn punt blijft staan.
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt als je denkt dat ik het prima vindt als zieke mensen geen vangnet hebben. Ik heb het over gezonde mensen die in de laagste sociaaleconomische klasse zitten.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Man man man. Kom eens uit die kortzichtige ivoren toren, godsamme man. Lekker makkelijk praten als je het relatief goed hebt. Ondertussen hebben steeds meer mensen moeite met de eisen die de samenleving stelt. Niet iedereen komt uit een goed gezin. En je hoeft dat maar tegen te hebben, of een ziekte of psychiatrische aandoening te hebben en de kans dat je geen contact met familie hebt en weinig tot geen vrienden tot je sociale contacten kunt rekenen is al een stuk groter. Dan kun je wel dom lullen dat niemand dat hoeft als je dat niet wil, maar er zijn genoeg mensen die het niet zo breed hebben als jij en ik. En voor een deel zal dat wellicht te maken hebben met verkeerde keuzen in het verleden, maar dan nog slaat het nergens op dat dat iemand de rest van z'n leven achtervolgt. En in Amerika ben je al helemaal de lul als je met een genetische aanleg voor schizofrenie geboren bent, die aanleg getriggerd is en je vervolgens één of meerdere psychotische episoden hebt meegemaakt. Dan moet je verdomd veel geluk hebben wil je niet in de goot belanden.
Maar nee hoor, deze meneer verklaart even iedereen die dat wel is tot domme sukkel die het allemaal aan zichzelf te danken heeft. Nog even en ziek zijn is een keuze.
Echt, ga eens bij een daklozenopvang of psychiatrische inrichting kijken. Idioot.
De huidige maatschappij heeft anders meer een handje van schuldgevoelens aanpraten. Nergens stel ik dat deze mensen niet deugen, maar om te doen alsof deze mensen zelf geen verkeerde keuzes gemaakt hebben is oneerlijk discussiëren.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het enige wat jij doet is een potentieel schuldgevoel wegpraten door deze mensen collectief van een stempel te voorzien dat ze niet deugen, en het dus volgens jou gerechtvaardigd is dat ze in riolen leven. Dat doen meer mensen die de andere kant van 't verhaal niet willen kennen.
En als dat wel gebeurt dan is dat een keuze.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:46 schreef OMG het volgende:
In de wereld van KrappeAuto worden mensen inderdaad nooit ziek, nooit ontslagen, en er gebeuren nooit dingen waar mensen niet voor verzekerd zijn of geen spaargeld voor heeft (als dat er überhaupt al is).
Wanneer was dan de laatste keer dat iemand in Nederland om kwam van de honger?quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zelfs in Nederland kunnen gezinnen met kinderen niet rondkomen van de bijstand inclusief toeslagen. Zonder kinderen kan dat volgens berekeningen van het Nibud net wel. Dus de rekensom die je maakt slaat nergens op.
NRC - Tienduizenden Nederlanders hebben hongerquote:Op donderdag 5 mei 2016 21:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wanneer was dan de laatste keer dat iemand in Nederland om kwam van de honger?
Voor gezonde mensen geldt hetzelfde. Er zijn genoeg mensen die gezond zijn maar niet meer aan de mate van zelfredzaamheid die de samenleving eist kunnen voldoen. Dat kan door een lager IQ komen, weinig tot geen sociale contacten hebben, bepaalde vaardigheden niet hebben geleerd in het verleden, seksueel misbruik, te beschermende ouders, een minder hoog EQ, een echtscheiding, ontslag, overlijden, of een combinatie van allerlei niet-genoemde factoren. De wereld is niet zo zwart-wit als je doet voorkomen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt als je denkt dat ik het prima vindt als zieke mensen geen vangnet hebben. Ik heb het over gezonde mensen die in de laagste sociaaleconomische klasse zitten.
Hou je je nu bewust van de domme of wat?quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wanneer was dan de laatste keer dat iemand in Nederland om kwam van de honger?
Dit is werkelijk schandalig voor Nederland!!quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
NRC - Tienduizenden Nederlanders hebben honger
Maar volgens mij kunnen we best kort over jouw mening zijn. Alles waar je zelf niet toe behoort, bestaat niet.
Heb geen abonnement maar kun je me vertellen hoeveel mensen in dat artikel zijn om gekomen?quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
NRC - Tienduizenden Nederlanders hebben honger
Geen van die factoren op zichzelf staand zorgt ervoor dat je in het riool moet gaan wonen. Dat komt misschien alleen voor als je op al die factoren zeer slecht scoort. Dus dan heb je het over een extreem kleine proportie mensen. Daar zou een vangnet voor moeten bestaan, absoluut.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Voor gezonde mensen geldt hetzelfde. Er zijn genoeg mensen die gezond zijn maar niet meer aan de mate van zelfredzaamheid die de samenleving eist kunnen voldoen. Dat kan door een lager IQ komen, weinig tot geen sociale contacten hebben, bepaalde vaardigheden niet hebben geleerd in het verleden, seksueel misbruik, te beschermende ouders, een minder hoog EQ, een echtscheiding, ontslag, overlijden, of een combinatie van allerlei niet-genoemde factoren. De wereld is niet zo zwart-wit als je doet voorkomen.
Natuurlijk, een hoop mensen redden het. Maar je hebt verdomde weinig nodig om uiteindelijk nog wel in de goot terecht te komen. Mensen als jij die net doen alsof dat allemaal een eigen verdienste is zou ik bijna een periode lang gunnen dat ze dagelijks bij de nachtopvang in de regio aan moeten kloppen en niks meer hebben. Ga een keer in de echte wereld kijken alsjeblieft.
Dat zeg ik; het is vaak een combinatie van allerlei factoren waar mensen zelf verdomd weinig tot geen invloed op hebben. Maar gelukkig is daar KrappeAuto die weet te vertellen welke mensen wel en welke mensen niet volgens het "eigen schuld, dikke bult"-principe van een vangnet gebruik mogen maken. Zo zwart-wit is het tenslotte allemaal wel.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:58 schreef KrappeAuto het volgende:
Geen van die factoren op zichzelf staand zorgt ervoor dat je in het riool moet gaan wonen.
Nee? Jij stelde dat een aanzienlijk aantal mensen niet rond kan komen. Als dat zo was zouden mensen om komen van de honger.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hou je je nu bewust van de domme of wat?
Men ontdekt steeds meer in de foto:quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]edit: oh toch wel.twitter:BuzzFeedAndrew twitterde op donderdag 05-05-2016 om 21:10:19Just got off phone with Trump Grill, says they don't serve taco bowls. It's not on the menu online. reageer retweet
twitter:BuzzFeedAndrew twitterde op donderdag 05-05-2016 om 21:15:12Looks like the taco bowl is in fact offered at Trump Cafe not the Trump Grill. https://t.co/SWu1RsdAlD reageer retweet
twitter:bennyjohnson twitterde op donderdag 05-05-2016 om 21:46:02Donald Trump is eating a taco salad on top of a bikini-clad photo of his ex-wife, Marla Maples. https://t.co/sW2itGBAOK reageer retweet
Je punt blijft niet staan want al je schattingen hebben hetzelfde probleem. Je kunt niet realistisch op 1300 dollar per maand leven in vrij veel delen van Amerika.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:46 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Had niet verwacht dat internet en telefoon zo duur waren daar. Ik rekende Nederlandse prijzen.
Maar goed, maak in mijn budget van die kosten $100 en mijn punt blijft staan. Desnoods kan men internetcafé's gebruiken in plaats van een abonnement.
Laten we 't beste hopenquote:Op donderdag 5 mei 2016 21:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dit is werkelijk schandalig voor Nederland!!
En ik ben bang dat het alleen maar erger gaat worden.
Dit is gewoon iets wat je NIET wil in een beschaafd hoogstaand land. Je creeert een onderlaag waar de honden geen brood van lusten. (soms denk ik dat dit al aan de hand is gezien de sociale onlusten tussen verschillende inwoners groepen in NL)quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:58 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Heb geen abonnement maar kun je me vertellen hoeveel mensen in dat artikel zijn om gekomen?
[..]
Geen van die factoren op zichzelf staand zorgt ervoor dat je in het riool moet gaan wonen. Dat komt misschien alleen voor als je op al die factoren zeer slecht scoort. Dus dan heb je het over een extreem kleine proportie mensen. Daar zou een vangnet voor moeten bestaan, absoluut.
Als ik weer eens iemand met een bordje met daarop een boodschap dat ze dakloos zijn omdat ze hun baan zijn kwijtgeraakt zie, dan zal ik ze vertellen dat het hun eigen schuld is, want dat zei een gozer op net internet.quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik; het is vaak een combinatie van allerlei factoren waar mensen zelf verdomd weinig tot geen invloed op hebben. Maar gelukkig is daar KrappeAuto die weet te vertellen welke mensen wel en welke mensen niet volgens het "eigen schuld, dikke bult"-principe van een vangnet gebruik mogen maken. Zo zwart-wit is het tenslotte allemaal wel.
Nogmaals: ga eens in de echte wereld kijken.
quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:02 schreef Nintex het volgende:
[..]
Men ontdekt steeds meer in de foto:twitter:bennyjohnson twitterde op donderdag 05-05-2016 om 21:46:02Donald Trump is eating a taco salad on top of a bikini-clad photo of his ex-wife, Marla Maples. https://t.co/sW2itGBAOK reageer retweet
En precies om deze onzinnige redenatie: ga eens in de echte wereld kijken.quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:02 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nee? Jij stelde dat een aanzienlijk aantal mensen niet rond kan komen. Als dat zo was zouden mensen om komen van de honger.
Als we de overduidelijke plekken als NYC en The Valley weglaten, op welke plekken dan niet?quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je punt blijft niet staan want al je schattingen hebben hetzelfde probleem. Je kunt niet realistisch op 1300 dollar per maand leven in vrij veel delen van Amerika.
Ze gaan niet dood van de honger maar betalen hun huur, water en gas niet meer omdat ze ongewild keuzes moeten maken.quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:02 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nee? Jij stelde dat een aanzienlijk aantal mensen niet rond kan komen. Als dat zo was zouden mensen om komen van de honger.
Dat doe ik al regelmatig, dan zie je ineens een 'Eureka!'-momentje bij iemand waarna die vervolgens z'n oude meuk weggooit, een kapper binnenloopt en diezelfde dag nog een baan bemachtigt. Werkt altijd.quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:03 schreef OMG het volgende:
[..]
Als ik weer eens iemand met een bordje met daarop een boodschap dat ze dakloos zijn omdat ze hun baan zijn kwijtgeraakt zie, dan zal ik ze vertellen dat het hun eigen schuld is, want dat zei een gozer op net internet..
Het kerkhof....quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:05 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Als we de overduidelijke plekken als NYC en The Valley weglaten, op welke plekken dan niet?
Te veel om op te noemen, doe het maar andersom, waar wel volgens jou?quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:05 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Als we de overduidelijke plekken als NYC en The Valley weglaten, op welke plekken dan niet?
Wat er zich allemaal afspeelt in het sociale vangnet maakt mensen als KrappeAuto niets uit want dat zien ze niet. Pas als er mensen doodgaan moet er kennelijk toch iets niet helemaal goed gaan en gaan de alarmbellen rinkelen. Tja.quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:06 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ze gaan niet dood van de honger maar betalen hun huur, water en gas niet meer omdat ze ongewild keuzes moeten maken.
Dan komen ze op straat en kan je gaan bedelen bij de sociale dienst of het Leger des Heils....MAAR....we komen niet om van de honger hoor!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |