Volgens Marko heeft bij deze switch ook meegespeeld dat het tussen Max en Carlos niet zo botert. Dan is dit ook een kleine tik aan Sainz, want dan waren ze beiden misschien een optie voor Red Bull en hierbij heeft Sainz het ook weer afgelegd tegenover Max.
Ik zie de switch een beetje dubbel tegemoet, Max heeft het talent, maar ik ben bang dat deze switch te vroeg komt. Niet dat hij het niveau niet aan zal kunnen, daar ben ik niet bang voor. Maar Max stapt in tijdens een lopend seizoen, heeft minder dan 2 weken om de engineers te leren kennen etc. kent de hele auto niet, auto is niet afgesteld/gemaakt voor/met hem, en dat kan bij een hoop coureurs verkeerd uitpakken.
Aan de andere kant is iedereen overtuigd van de kwaliteiten van Max, die stint in Rusland waarbij die ongelooflijke rondetijden neerzet laat zien dat hij zelfs in niemandsland de concentratie heeft om perfect te rijden. We weten allemaal dat hij ontzettend snel is en belachelijk goed kan inhalen. Daarbij snoert hij werkelijk iedereen de mond als deze switch slaagt dit seizoen. Ook zit hij meteen op de juiste plek voor komend seizoen, hij kan samen met Red Bull werken aan de nieuwe generatie F1 auto's, en zal dan voor komend seizoen een auto hebben welke mede met hem gemaakt is.
Ik hoop (verwacht), dat hij de komende paar races zeer zeker achter zijn teamgenoot zal staan, maar denk wel dat hij constant gaat rijden, en punten zal gaan pakken. Ik verwacht geen wonderen van hem en om de komende 4/5 races boven Ricciardo te staan lijkt mij onhaalbaar, maar ik denk wel dat na een paar races het gat steeds kleiner word zoals ook de eerste helft van vorig jaar tegenover Sainz. Als hij werkelijk zo goed is wat iedereen denkt, en ook ik, en de motorupdate van Renault pakt goed uit zie ik hem in de 2e helft van het seizoen geregeld boven Ricciardo eindigen en meestrijden om de podiumplekken.
We gaan een mooi seizoen tegemoet, bij TR was het de komende tijd alleen maar minder geworden doordat ze motorisch een grotere achterstand zouden krijgen op de rest van de teams, ik denk dat Max wel zo nuchter en kalm is dat hij weet hoe hij moet gaan rijden en denk dat hij het goed gaat doen, we zullen zien