Geen idee, de bug staat verder niet uitgelegd op de Wiki.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heeft die te maken met de (door een mens verzonnen) implementatie van decimale getallen in een binaire computer, toch?
Dan zou ik het meteen door de afvoer gieten. Zoiets mag niet eens bier heten.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is geuze met kandijsuiker er in. Het smaakt een beetje naar cola.
Het is wel een biersoort met een lange historie lees ik. Werd in de 16e eeuw al zo gebrouwen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan zou ik het meteen door de afvoer gieten. Zoiets mag niet eens bier heten.
Wat is dat nu voor logica? Ik ga toch ook geen bloembollen eten omdat ze dat in de jaren '40 ook al zo deden?quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is wel een biersoort met een lange historie lees ik. Werd in de 16e eeuw al zo gebrouwen.
Vandaag zou dat op zich wel gepast zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor logica? Ik ga toch ook geen bloembollen eten omdat ze dat in de jaren '40 ook al zo deden?
Ik wil er mee aangeven dat het geen hip modebiertje is zoals bijvoorbeeld Wieckse Rose. Daartoe verlaag ik mij uiteraard niet.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor logica? Ik ga toch ook geen bloembollen eten omdat ze dat in de jaren '40 ook al zo deden?
quote:Nu Donald Trump met het terugtrekken van Ted Cruz de gedoodverfde Republikeinse presidentskandidaat is, kan Geert Wilders zijn geluk niet op. De PVV-leider presenteerde zich maanden geleden al als Trump-fan en hij zal in juli zelfs afreizen naar Ohio om daar met eigen ogen te zien hoe Trump als presidentskandidaat wordt gekozen.
Ik verwacht niet direct dat Wilders zijn partijlidmaatschap op gaat zeggen.quote:
Op naar de 0 leden.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik verwacht niet direct dat Wilders zijn partijlidmaatschap op gaat zeggen.
Is Wilders zelfs geen lid?quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:45 schreef Pokkelmans het volgende:
De PVV heeft toch ook helemaal geen leden? Het is een politieke beweging, geen partij.
Net als grofweg 50% van de bevolking.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dus correctie: de PVV heeft één lid.
Whehe.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Net als grofweg 50% van de bevolking.
Het is natuurlijk ook vrij stompzinnig. Over de hele wereld zijn lokale georiënteerde herdenkingen omtrent gebeurtenissen die vooral betrekking hadden op het eigen land. Om te ontkennen dat leed dat dichter bij huis ligt doorgaans zwaarder gevoeld wordt en meer impact heeft is ook wat naïef.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Die geen 4 mei voor mij beweging stemt mij toch droevig.
Ik begrijp het eigenlijk ook niet.
De Festini perenijsjes zijn alweer ingeslagen in ieder geval.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:04 schreef Kowloon het volgende:
[ afbeelding ]
Korte broek uit de kast, zonnebril op, barbecue aan.
1m95 is toch wat oncomfortabel groot.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Net als grofweg 50% van de bevolking.
Zoveel aandacht voor een paar lui op Twitter met een identiteitscrisis.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Die geen 4 mei voor mij beweging stemt mij toch droevig.
Ik begrijp het eigenlijk ook niet.
Goed idee, wat zouden we zonder moeten.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Festini perenijsjes zijn alweer ingeslagen in ieder geval.
Iedereen zijn eigen podiumje, en als je maar dom genoeg doet krijg je aandacht.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zoveel aandacht voor een paar lui op Twitter met een identiteitscrisis.
Dit.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook vrij stompzinnig. Over de hele wereld zijn lokale georiënteerde herdenkingen omtrent gebeurtenissen die vooral betrekking hadden op het eigen land. Om te ontkennen dat leed dat dichter bij huis ligt doorgaans zwaarder gevoeld wordt en meer impact heeft is ook wat naïef.
Wiens vrouw zei dit vannacht ook?quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
1m95 is toch wat oncomfortabel groot.
Domheid wordt in 2016 beloond met aandacht.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:08 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Iedereen zijn eigen podiumje, en als je maar dom genoeg doet krijg je aandacht.
Dat is het natuurlijk niet alleen. Dit soort geluiden steken in steeds een andere vorm de kop op.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zoveel aandacht voor een paar lui op Twitter met een identiteitscrisis.
Volgens mij is het eerder een symptoom van het feit dat er een hele generatie opgroeit die zich niet kan identificeren met Nederland, haar waarden, en mensen die zijn gestorven voor die waarden.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dit.
En dat het blijkbaar te moeilijk is om iets te herdenken zonder dit te relateren aan andere erge zaken. Of aan eigen aandacht. Rare vorm van jaloezie lijkt het.
Kijk er valt best wat kritiek te leveren op wat er precies herdacht wordt. Tegenwoordig wordt er veel breder herdacht dan de slachtoffers van de tweede wereldoorlog. Vanwege het gedoe omtrent herdenking van Duitsers werd er gesteld dat 'daders niet herdacht worden', maar dat anderzijds wel weer de gesneuvelden tijdens de politionele acties worden herdacht, die als je die net zo zwart wit bekijkt als de tweede wereldoorlog natuurlijk net zo goed de daders waren.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dit.
En dat het blijkbaar te moeilijk is om iets te herdenken zonder dit te relateren aan andere erge zaken. Of aan eigen aandacht. Rare vorm van jaloezie lijkt het.
Heb je wel gelijk in. Maar ik word er doodmoe van. Moet nou werkelijk alles ter discussie gesteld worden? Vooralsnog blijft maatschappelijk momentum echter uit, dus kan ik het nog met een gerust hart negeren.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is het natuurlijk niet alleen. Dit soort geluiden steken in steeds een andere vorm de kop op.
Ook dit.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:16 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Volgens mij is het eerder een symptoom van het feit dat er een hele generatie opgroeit die zich niet kan identificeren met Nederland, haar waarden, en mensen die zijn gestorven voor die waarden.
Dat we met de dodenherdenking niet de slaven die zijn gestorven onder Nederlands bewind herdenken, heeft helemaal niet te maken met hypocrisie of het idee dat zwarte Nederlanders achtergesteld zijn. Maar de mensen die vallen over het feit dat we met de dodenherdenking niet de slaven die zijn gesneuveld onder Nederlands bewind herdenken, die identificeren zich kennelijk meer (of net zo veel) met die slaven van twee eeuwen geleden dan met de Nederlandse slachtoffers van, en de waarden waarvoor zij zijn gestorven, tijdens en sinds de Tweede Wereldoorlog. En dat is toch een teken dat er iets goed mis gaat in de samenleving.
Het wordt een nieuw ledemaat van anti-zwarte-pieten movement, die een beetje een cluster is gaan vormen van allerlei zaken waar verontwaardigde allochtonen overheen vallen. Gewelddadig politieoptreden tegen etnische-minderheden, ondervertegenwoordiging van etnische-minderheden in de media, profiling in diezelfde media. Dat is tenminste de indruk die ik krijg van de inkijkjes die ik heb in dat wereldje.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in. Maar ik word er doodmoe van. Moet nou werkelijk alles ter discussie gesteld worden? Vooralsnog blijft maatschappelijk momentum echter uit, dus kan ik het nog met een gerust hart negeren.
Ik deel je zorg wel.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Of misschien moet ik er niet zo'n probleem van maken dat er een stel hersenlozen een podium heeft gekregen. Hoort ook een beetje bij de tijd. Boeiend.
Ook die mensen die na de aanslagen in Brussel heel stoer hypocrisieverwijten adresseerden aan mensen die dat herdachten, omdat er vlak daarvoor ook in Turkije een bomaanslag had plaatsgevonden en die minder aandacht kreeg. Even moraalridderpuntjes scoren door mensen hun recht om te rouwen te ontnemen. Wat een held ben je dan.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ook dit.
We zijn blijkbaar niet meer in staat als samenleving om een ander zijn eigen herdenking te gunnen. Zonder die aan te grijpen om voor je eigen leed of eigen waarde te vechten en de ander zijn leven te verpesten. Zorgelijk ja.
vind ik toch wel een andere discussie. Dit gaat over wie en hoe ver je gaat in herdenken. Wat anders dan überhaupt het herdenken van WO2 in twijfel trekken.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kijk er valt best wat kritiek te leveren op wat er precies herdacht wordt. Tegenwoordig wordt er veel breder herdacht dan de slachtoffers van de tweede wereldoorlog. Vanwege het gedoe omtrent herdenking van Duitsers werd er gesteld dat 'daders niet herdacht worden', maar dat anderzijds wel weer de gesneuvelden tijdens de politionele acties worden herdacht, die als je die net zo zwart wit bekijkt als de tweede wereldoorlog natuurlijk net zo goed de daders waren.
Herdenk gewoon wat je wil herdenken. Vind het ook prima als je niet herdenkt of zo, maar maak er niet zo'n issue van. Beetje aandacht scoren met je selfie over de ruggen van oorlogsslachtoffers.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
vind ik toch wel een andere discussie. Dit gaat over wie en hoe ver je gaat in herdenken. Wat anders dan überhaupt het herdenken van WO2 in twijfel trekken.
Overigens hoeft de reikwijdte discussie van mij niet net rond 4 mei.
Ik merk dat ik het steeds minder makkelijk kan negeren. Juist omdat zelfs het herdenken van doden ter discussie moet worden gesteld.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in. Maar ik word er doodmoe van. Moet nou werkelijk alles ter discussie gesteld worden? Vooralsnog blijft maatschappelijk momentum echter uit, dus kan ik het nog met een gerust hart negeren.
Dat is inderdaad een andere discussie. Niet zozeer over de herdenking, maar over het historisch revisionisme dat Nederland toepast. Nederland was natuurlijk gewoon een koloniale macht die de agressor was. Dat is voor veel mensen kennelijk echter nogal een gevoelig onderwerp, dus worden er allerhande eufemismen gehanteerd en de situatie gebagatelliseerd.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
vind ik toch wel een andere discussie. Dit gaat over wie en hoe ver je gaat in herdenken. Wat anders dan überhaupt het herdenken van WO2 in twijfel trekken.
Overigens hoeft de reikwijdte discussie van mij niet net rond 4 mei.
Ja daar zijn wij slecht in.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een andere discussie. Niet zozeer over de herdenking, maar over het historisch revisionisme dat Nederland toepast. Nederland was natuurlijk gewoon een koloniale macht die de agressor was. Dat is voor veel mensen kennelijk echter nogal een gevoelig onderwerp, dus worden er allerhande eufemismen gehanteerd en de situatie gebagatelliseerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |