abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162434071
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat vinden de boeklezers van deze aflevering?
wat ik vaak doe is de dingen vergelijken hoe ze waren in de boeken en hoe ze zijn in de serie en vaak is het in de serie gewoon een stuk minder. zo ook de kingsmoot. hoewel het niet slecht was gedaan, komt de scene er wel bekaaid vanaf als je de scenes vergelijkt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162434244
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat ik vaak doe is de dingen vergelijken hoe ze waren in de boeken en hoe ze zijn in de serie en vaak is het in de serie gewoon een stuk minder. zo ook de kingsmoot. hoewel het niet slecht was gedaan, komt de scene er wel bekaaid vanaf als je de scenes vergelijkt.
Snap niet dat ze euron dichter bij de boek versie hebben gehouden. Oh en dat gebrag met kinslaying :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_162434489
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:02 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Snap niet dat ze euron dichter bij de boek versie hebben gehouden. Oh en dat gebrag met kinslaying :')
kinslaying was wel heel makkelijk gedaan idd. je broer doden, geen probleem. je neef en nichtje afmaken geen probleem. de iron islanders zijn een merkwaardig volk, maar dit was too much vond ik.

vraag me af wat yara/theon gaan doen...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162434568
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

kinslaying was wel heel makkelijk gedaan idd. je broer doden, geen probleem. je neef en nichtje afmaken geen probleem. de iron islanders zijn een merkwaardig volk, maar dit was too much vond ik.

Naar professor Barabas en de teletijdmachine.
Verkeerde topic... :')
BFF met GGMM
pi_162434577
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik denk dat zij de victarion lijn overnemen?

Euron is de komende vijf jaar bezig met het bouwen van z'n vloot
Jij bent het zonnetje!!!
pi_162434608
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:13 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Naar professor Barabas en de teletijdmachine.
Verkeerde topic... :')
laten we suske en wiske geneuzel containen in de andere topic :P
-Rabia Al-Basri
pi_162434683
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:13 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

victarion lijn overnemen gaat niet echt meer omdat euron hem speciaal had gezonden richting dany, maar ookal gaf victarion aan dat hij dany voor zichzelf zou claimen, kan theon niks claimen zonder snikkel lijkt me. hoewel dany ook geen kinderen kan krijgen. ,isschien is het een match made in heaven :P
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 mei 2016 @ 14:19:53 #108
365231 Fera
Fire & Blood
pi_162434750
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:02 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Kin- én kingslaying nog wel. :') Vond het ook een beetje apart dat daar zo 'positief' op werd gereageerd. Of is dat soms geen zonde in de ogen van de Drowned God? :{
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_162435056
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:13 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Hij zal er wel snel een geregeld hebben, wat nergens op slaat gezien de Iron Islands daar nooit genoeg grondstoffen voor zouden moeten hebben.
pi_162435137
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:19 schreef Fera het volgende:

[..]

Kin- én kingslaying nog wel. :') Vond het ook een beetje apart dat daar zo 'positief' op werd gereageerd. Of is dat soms geen zonde in de ogen van de Drowned God? :{
He took it the iron way. Ik vond het opvallender dat er blijkbaar meer aanhang was voor de piemelloze Theon dan voor (ok, de ook piemelloze) Yara...
BFF met GGMM
pi_162435173
Ik vond het een prachtaflevering. Van de play waarbij we zien hoe Arya nooit een faceless girl zal worden tot de onnodige maar zo des GoTse piemel tot het originverhaal van de white walkers en Hodor. Kingsmoot was minder dan in de boeken ja, maar daar is het een boekverfilming voor.
pi_162435385
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vond het een prachtaflevering. Van de play waarbij we zien hoe Arya nooit een faceless girl zal worden tot de onnodige maar zo des GoTse piemel tot het originverhaal van de white walkers en Hodor.
nutteloze tiet/piemel scenes kan ik me altijd aan ergeren, zo ook deze aflevering.

dat arya nooit no one zou worden is onderhand wel duidelijk, omdat dat zou betekenen dat haar hele verhaallijn afgekapt zou worden. deze scene werd dat nog eens duidelijk gemaakt, maar de scene duurde wmb veeeeel te lang, om vervolgens te eindige met een zoom van een piemel :')
-Rabia Al-Basri
pi_162435456
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

nutteloze tiet/piemel scenes kan ik me altijd aan ergeren, zo ook deze aflevering.

dat arya nooit no one zou worden is onderhand wel duidelijk, omdat dat zou betekenen dat haar hele verhaallijn afgekapt zou worden. deze scene werd dat nog eens duidelijk gemaakt, maar de scene duurde wmb veeeeel te lang, om vervolgens te eindige met een zoom van een piemel :')
Nee, ik vond het een prima scene, die ons ook liet zien hoe het gewone volk de hogere machten en de gebeurtenissen ziet. Tijdens het kijken dacht ik ook "hoe lang gaat dit door?" maar achteraf was het stuk ontzettend nodig om contrast te geven aan het einde.
pi_162435461
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je weet nu dus dat er ontiegelijk veel vrouwelijk naakt gaat zijn in de komende afleveringen. Ze kunnen bij klachten door feministen verwijzen naar episode 5: 'Toen hadden we een closeup van een piemel, stop met mekkeren'. :+
BFF met GGMM
pi_162435600
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee, ik vond het een prima scene, die ons ook liet zien hoe het gewone volk de hogere machten en de gebeurtenissen ziet. Tijdens het kijken dacht ik ook "hoe lang gaat dit door?" maar achteraf was het stuk ontzettend nodig om contrast te geven aan het einde.
welke contrast?
-Rabia Al-Basri
pi_162435626
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:44 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Je weet nu dus dat er ontiegelijk veel vrouwelijk naakt gaat zijn in de komende afleveringen. Ze kunnen bij klachten door feministen verwijzen naar episode 5: 'Toen hadden we een closeup van een piemel, stop met mekkeren'. :+
idd dat horen we wel vaker van vrouwen er is weinig mannelijk bloot bla :O
-Rabia Al-Basri
pi_162435846
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

welke contrast?
Het luchtige, vrolijke spel in de volle zon vs het einde.

Verder had de aflevering een mooie throwback naar hoe Varys is geworden zoals hij is, had Littlefinger Sansa toch weer te pakken, ondanks dat ze hem prachtig op zijn plek wees, hebben we Rickard gezien, staat de deur open voor een Coldhands of Benjen Stark terugkomst nu Meera en Bran alleen zijn, wordt Brans gemarkeerde arm vast de reden dat de Wall onderuit gaat, enzovoorts.

Man. Wat een aflevering.
pi_162435931
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:44 schreef DonRaja het volgende:

[..]

ik kan me niet voorstellen dat het voor een vrouw prettig is om zo even een piemel in closeup te zien
Jij bent het zonnetje!!!
pi_162435952
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:04 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

ik kan me niet voorstellen dat het voor een vrouw prettig is om zo even een piemel in closeup te zien
clumsy is het daar niet mee eens kennelijk :P
-Rabia Al-Basri
pi_162435999
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:00 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Het luchtige, vrolijke spel in de volle zon vs het einde.

Verder had de aflevering een mooie throwback naar hoe Varys is geworden zoals hij is, had Littlefinger Sansa toch weer te pakken, ondanks dat ze hem prachtig op zijn plek wees, hebben we Rickard gezien, staat de deur open voor een Coldhands of Benjen Stark terugkomst nu Meera en Bran alleen zijn, wordt Brans gemarkeerde arm vast de reden dat de Wall onderuit gaat, enzovoorts.

Man. Wat een aflevering.
coldhands would be awesome en aannemelijk, maar ik denk niet dat de tag van de nightsking hen door de wall zal halen, omdat de nightsking alles al in beweging had gebracht nog ver voordat hij bran had aangeraakt, denk dat hij al een andere weg voorbij de wall had
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 mei 2016 @ 15:40:36 #121
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162436718
Dat toneelstuk was een van de beste scenes in tijden. Het was een van die zeldzame momenten die je uit de beleving van de populaire personages haalt, je laat zien hoe de wereld de personages ziet.

Ned was een domme tiran, Joffrey een nobele doch ineffectieve prins, Tyrion een wellustige schurk. Zo ziet het gewone volk de spelers.

Dat inzicht krijg je in de boeken veel beter mee dan in de serie dus het was leuk dat erkend te zien. Hoewel aan de andere kant. Hoe ziet het klootjesvolk de machtsgreep in Dorne? Wat denken ze van Euron's eerste bevel ... 'oke laten we mijn neefje en nichtje doodmaken.'

Dat schuurt een beetje.

Dat verhaal waar de Children of the Forest de Night's King maken en daarna allemaal dood gingen vond ik een vervelende cop out. Die onthulling betekent helemaal niets als iedereen die er van weet en belang bij heeft al lang dood is. Ik heb theorieen gelezen die min of meer tot dezelfde conclusie kwamen, maar dat was allemaal veel duisterder, dit was hoogstens een voetnoot.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_162438952
In hoeverre is het verhaal van seizoen 6 van D&D of dat van GRRM? Blijkbaar is het "Hold the door" idee van GRRM of heeft iemand willekeurig hen dat verteld in de hotelkamer?

Ik hoop dat de boeken me positief kunnen verrassen, ik vind het meer en meer lijken op een standaard fantasy saga met hier en daar GRRM trademark kills.
pi_162439773
quote:
Ik vond het een prachtaflevering. Van de play waarbij we zien hoe Arya nooit een faceless girl zal worden tot de onnodige maar zo des GoTse piemel tot het originverhaal van de white walkers en Hodor. Kingsmoot was minder dan in de boeken ja, maar daar is het een boekverfilming voor.
Jij zegt altijd alles zo precies goed zoals het in m'n hoofd zit. Ik kan dat nooit. Maar dit dus ja. Ik ben nu ook echt super enthousiast over dat we eindelijk ergens héén gaan, er verhaallijnen samenkomen, er meer gelaagdheid te zien is, er meer achtergronden verteld worden. En mijn broertje kijkt me dan altijd zo vaag aan: jaja, het is wel goed met je, ik zie totaal niet hoe dit relevant is voor the bigger picture. _O-
Your opinion of me is none of my business.
pi_162440278
Wat mij betreft was het echt duidelijk de slechtste aflevering van de serie. D&D hebben geen idee hoe ze verder moeten zonder dat GRRM het verhaal voorkauwt en opeens gaat het verhaal in sneltreinvaart met de diepte van een kinderzwembadje.
  maandag 23 mei 2016 @ 19:48:00 #125
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_162443057
quote:
13s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat mij betreft was het echt duidelijk de slechtste aflevering van de serie. D&D hebben geen idee hoe ze verder moeten zonder dat GRRM het verhaal voorkauwt en opeens gaat het verhaal in sneltreinvaart met de diepte van een kinderzwembadje.
dat vind ik dan wel weer prettig, aangezien ik zelf ook al een decennium het idee heb dat grrm zelf ook niet meer weet he verder.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_162443537
Het verhaal van Hodor... :').

Lekker origineel. Beetje jammer.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:23:29 #127
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162444206
Omfg. Origin van WW makes sense.

Hodor, hopelijk doen ze dit in het boek niet zo. Wel sick, Hodor is eigenlijk zijn hele leven een slaaf geweest van Bran. :o Bran heeft Hodor zijn hele leven opgeofferd om zichzelf te redden.

Oh en RIP Summer. Kap gewoon met het slachten van die Direwolves :')

Bastard battle komt steeds dichterbij _O_
Deathlift or Die.
pi_162444328
Benioff en Weiss hebben het Hodor gebeuren niet zelf bedacht, dat heeft GRRM ze verteld. Dus dat gaat in het boek ook gewoon gelijksoortig zijn. Maar GRRM kennende, nog meer gruesome. ;(
pi_162444436
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:26 schreef Sarasi het volgende:
Benioff en Weiss hebben het Hodor gebeuren niet zelf bedacht, dat heeft GRRM ze verteld. Dus dat gaat in het boek ook gewoon gelijksoortig zijn. Maar GRRM kennende, nog meer gruesome. ;(
Kan het nog wel slecht zijn.
pi_162444505
quote:
6s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:30 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kan het nog wel slecht zijn.
Ik reageerde op de post direct boven mij, "Hodor, hopelijk doen ze dit in het boek niet zo".
  maandag 23 mei 2016 @ 20:43:38 #131
253447 Ethanolic
pi_162444814
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:26 schreef Sarasi het volgende:
I know.
https://www.reddit.com/r/(...)_main_dammit_george/
Deathlift or Die.
pi_162444826
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:48 schreef stinkie het volgende:

[..]

dat vind ik dan wel weer prettig, aangezien ik zelf ook al een decennium het idee heb dat grrm zelf ook niet meer weet he verder.
Nouja dus in ieder geval niet zo.
Qua dat aangaat is het misschien goed dat de serie de boeken voorbij is. Van de andere kant had het een topserie kunnen worden van niveau Breaking Bad. Maar met dit soort afleveringen zie ik de endgame van de serie somber in.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:50:08 #133
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162445023
Bran heeft overigens met Hodor een stabiele tijdlus gemaakt dus, het verleden staat al vast. De toekomst staat vast. Alles is zinloos.
pi_162445568
quote:
9s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
Bran heeft overigens met Hodor een stabiele tijdlus gemaakt dus, het verleden staat al vast. De toekomst staat vast. Alles is zinloos.
The End.

Trololololololo

GRRM
mag het weten
  maandag 23 mei 2016 @ 21:08:08 #135
253447 Ethanolic
pi_162445607
quote:
9s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
Sowieso verpest Bran alles. Gaat terug in de tijd, terwijl Brynden zegt dit expliciet niet te doen. Laat zich aanraken door een WW en verraad de locatie van de CotF. Offert zijn mentor, zijn zwakzinnige slaaf en zijn direwolf op om kansloos te vluchten. Wordt waarschijnlijk gered door een onbekende (Benjen/Coldhands). Gaat de wall door, maar omdat hij de WW-mark draagt, heft hij de betovering op dat WW'ers nu wel door de wall kunnen of zelfs de wall gaan vernietigen. Jon Starkaryen moet de wereld redden.

Bran Bran Bran.
Deathlift or Die.
pi_162445651
quote:
13s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:08 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Sowieso verpest Bran alles. Gaat terug in de tijd, terwijl Brynden zegt dit expliciet niet te doen. Laat zich aanraken door een WW en verraad de locatie van de CotF. Offert zijn mentor, zijn zwakzinnige slaaf en zijn direwolf op om kansloos te vluchten. Wordt waarschijnlijk gered door een onbekende (Benjen/Coldhands). Gaat de wall door, maar omdat hij de WW-mark draagt, heft hij de betovering op dat WW'ers nu wel door de wall kunnen of zelfs de wall gaan vernietigen. Jon Starkaryen moet de wereld redden.

Bran Bran Bran.
Dankje _O_

Bran :r
pi_162445675
quote:
13s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:08 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Bran Bran Bran.
Hoe zo stamt ie af van Brandon de Builder, tis Brandon the Destroyer :{w
mag het weten
  maandag 23 mei 2016 @ 21:35:22 #138
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162446445
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:10 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Hoe zo stamt ie af van Brandon de Builder, tis Brandon the Destroyer :{w
Brandon the Builder is een mythe Brandon the Burner daarentegen heeft echt bestaan. :D
pi_162450644
now is the time voor deze meneer

-Rabia Al-Basri
pi_162450911
Ik was helemaal vergeten dat Summer bestond en opeens was hij daar, suïcidaal alles :+
Conscience do cost.
pi_162451580
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:43 schreef ems. het volgende:
Ik was helemaal vergeten dat Summer bestond en opeens was hij daar, suïcidaal alles :+
Same here, ik dacht eerst dat het een gewoon hondje was. :')
BFF met GGMM
pi_162452029
Die subtiliteit met Hodor. :')

Het had mooi en triest en tragisch en slim kunnen zijn, maar met die sledgehammer approach van ze ging ik van: "ow wow, dat komt zo fullcircle, zit goed in elkaar :o " tot "JA IK SNAP HEM HOOR! :O ".

Matige aflevering verder. De strategiebespreking bij Winterfell voelde geforceerd en de expositie was overduidelijk en awkward. De Greyjoy scene voelt als de navertelling van een tienjarige van wat de echte scenes hadden moeten zijn, ondanks het goede acteerwerk van broer en zusje Greyjoy. Summer werd opgeofferd in een seconde omdat we anders Hodor niet snappen...

De Littlefinger Sansa scene en het toneelstuk maakten gelukkig nog een hoop goed, hoewel het naakt op de flash van nep Sansa na echt om quota's te vullen was. Rickard was wel vet in die 5 seconden.
Oh ja, Essos. Dany Jorah was ok, de priestess maakte wel in indruk.

Mogen het weer wat oppakken van mij, na een goed begin.

[ Bericht 3% gewijzigd door VerdwaasdeVogel2 op 24-05-2016 00:50:03 ]
pi_162455272
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:35 schreef Slayage het volgende:
now is the time voor deze meneer

[ afbeelding ]
wie is deze meneer?
pi_162456048
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:04 schreef Roypsv het volgende:

[..]

wie is deze meneer?
Coldhands/Benjen
pi_162456169
quote:
Ik vond het interessante van de play juist dat Arya volgens mij geen idee had wat er allemaal is gebeurd sinds Ned zn hoofd verloor, bijv. dat Sansa getrouwd is met Tyrion, en dat zo via die play allemaal te zien krijgt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_162456272
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:45 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik vond het interessante van de play juist dat Arya volgens mij geen idee had wat er allemaal is gebeurd sinds Ned zn hoofd verloor, bijv. dat Sansa getrouwd is met Tyrion, en dat zo via die play allemaal te zien krijgt.
Klopt.
pi_162456534
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:45 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Klopt, daar diende het ook voor had ik het idee. Arya heeft door haar gezwerf met de hound en brotherhood without banners niks van de politieke constellatie meegekregen. De voorstelling diende ervoor om haar bij te praten. In de vorm van een missie om dus een actrice om te leggen en te observeren hoe dat te doen.

Kan best haar het laatste duwtje te geven om haar Stark zijn weer aan te wakkeren en te ontsnappen. A girl doesn't want to be no one but badass Arya Stark met Nymeria. *O*
mag het weten
pi_162460151
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:03 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Dit gaat over die kerel die king behind the wall was denk ik.
mance zou kunnen idd
-Rabia Al-Basri
pi_162478790
Nu Coldhands al zo lang afwezig is zal het volgende week Benjen of een former Brother zijn, denk ik zo. D&D zijn links en rechts de personages aan het wegsnijden, nu het eindspel in zicht is zal het aantal named characters verminderen neem ik aan.
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:12:02 #150
211083 Angelof9
I must go first
pi_162483300
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 00:44 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Matige aflevering verder.
Ik begrijp niet waar je het over hebt. Eén van de beste afleveringen uit de hele serie zo ver. Dit hele seizoen schopt kont. Ik hoop dat het zo blijft :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:20:05 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162483419
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:12 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waar je het over hebt. Eén van de beste afleveringen uit de hele serie zo ver. Dit hele seizoen schopt kont. Ik hoop dat het zo blijft :D
hij staat idd op nummer 3 van beste got afleveringen ooit ;).
Maargoed, alhoewel ik het donnie darko verhaal wel leuk vond moeten ze nu natuurlijk wel meer time loops gaan doen, dat geeft echt een extra dimensie aan het verhaal waar we nog vele hoofdbrekens over gaan hebben :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:31:23 #152
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_162483627
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:23 schreef Ethanolic het volgende:
Omfg. Origin van WW makes sense.

Hodor, hopelijk doen ze dit in het boek niet zo. Wel sick, Hodor is eigenlijk zijn hele leven een slaaf geweest van Bran. :o Bran heeft Hodor zijn hele leven opgeofferd om zichzelf te redden.

Oh en RIP Summer. Kap gewoon met het slachten van die Direwolves :')

Bastard battle komt steeds dichterbij _O_
Nou er zijn er nog maar twee dus lang kan het niet doorgaan :+
Laffe huichelaar
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:03:30 #153
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_162484331
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou er zijn er nog maar twee dus lang kan het niet doorgaan :+
Ghost, Shaggy Dog, en Nymeria die niet dood maar wel kwijt is. Das drie.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:08:59 #154
211083 Angelof9
I must go first
pi_162484454
Op basis warvan leeft Shaggydog nog dan? Ik ben ook niet 100% overtuigd dat dat Shaggy was, en wellicht loopt het in de boeken anders, maar vooralsnog is hij "dood".
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:22:10 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_162484719
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:03 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Ghost, Shaggy Dog, en Nymeria die niet dood maar wel kwijt is. Das drie.
Shaggydog's kop had men toch meegenomen als bewijs dat Rickon Rickon is?
Laffe huichelaar
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:01:23 #156
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_162485728
Owja, ik zat met het boek in mijn hoofd :P.

Maar nog is dat niet 100% zeker shaggy dog.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:07:33 #157
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_162485844
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:01 schreef Sitethief het volgende:
Owja, ik zat met het boek in mijn hoofd :P.

Maar nog is dat niet 100% zeker shaggy dog.
Hou op hoor, een willekeurige wolvenkop is geen bewijs. Ik ga er dus maar vanuit dat dat een grotere wolvenkop, een direwolvenkop voor moest stellen. Anders had Bolton dat niet zo makkelijk als bewijs geaccepteerd.

Verhaaltechnisch is er ook geen enkele meerwaarde die wolf voor later achter de hand te houden of terug te laten komen.

Nee, ik ben niet overtuigd.
Laffe huichelaar
pi_162514460
Nu Brienne en Pod richting de Riverlands gaan, hoe groot is dan de kans dat LSH gaat komen? Hier een analyse op Reddit:

https://www.reddit.com/r/(...)stoneheart_is_still/

Korte samenvatting: bewust gedaan na resurrection van Jon om schok groter te laten lijken + nu past LSH pas in de verhaallijn.

Nog een mogelijke spoiler voor de serie, die theorie kracht bij zet. Gaat over het opnieuw casten van Thoros of Myr:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162515285
Ik hoop dat ze wegblijft. Vond haar ook in het boek overbodig.
Conscience do cost.
pi_162522377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:12 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Waarom staat dus in de rest van de post. In de helft van de scene's rafelen ze zo snel mogelijk door plot heen met geforceerde dialogen en een kinderlijke kingsmoot en daarna melken ze de Hodor scene weer veels te lang uit.

Shaggydog is verder gewoon dood hoor. Als ze summer in een halve seconde opofferen gaan ze heus geen plot om shaggydog maken.
pi_162522685
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:56 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Waarom staat dus in de rest van de post. In de helft van de scene's rafelen ze zo snel mogelijk door plot heen met geforceerde dialogen en een kinderlijke kingsmoot en daarna melken ze de Hodor scene weer veels te lang uit.

Dit dus, hij staat eerder in de top 3 slechtste afleveringen dan beste.
Naast dat toneelstuk zat er niet veel goeds in, behalve de Hodor reveal. Maar zelfs die faalde best hard want wat boeit het dat hij die WW's 1 minuut tegenhoud. In die tijd zijn Bran en Meera misschien net 200 meter verder.
  maandag 30 mei 2016 @ 23:25:40 #162
253447 Ethanolic
pi_162634168
Get hyped.

Mad King.

Benjen.

Randyll.

So great, much awesome _O_
Deathlift or Die.
  maandag 30 mei 2016 @ 23:41:43 #163
19297 stinkie
pi_162634605
Ik vond dit de saaiste tot nu toe
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:35:12 #164
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162635612
Yeah.. Sam die ineens het zwaard gaat jatten past echt niet bij hem. Mad King was vet. Had GRRM niet in een interview gezegd dat Benjen pertinent NIET Coldhands was?

De manier waarop Jaime naar Riverrun gestuurd word vond ik wel creatief, mooi ook hoe trots die High Sparrow erbij stond.

Ennuh.. DROGON!!! Holy fuck. Zal ze dan nu eindelijk naar Westeros vertrekken?
pi_162636002
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:41 schreef stinkie het volgende:
Ik vond dit de saaiste tot nu toe
hij was minder sensationeel. das alles.
-Rabia Al-Basri
pi_162636013
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:35 schreef Luuksor het volgende:

De manier waarop Jaime naar Riverrun gestuurd word vond ik wel creatief.

hoe was dat ook alweer in de boeken?
-Rabia Al-Basri
pi_162636616
quote:
Had GRRM niet in een interview gezegd dat Benjen pertinent NIET Coldhands was?
Het past wel bij de serie om karakters te combineren, en dit is op zich een goede manier om (eindelijk) Benjen terug te halen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 05:55:39 #168
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162636846
@ Slayage, het was gewoon meer een tactische beslissing zonder dat hij verbannen werd uit de stad. Tommen had in de boeken niks te maken met de Faith Militant of de Sparrows of wat dan ook.

@Nic1, ik begrijp dat zeker en ik vind het allemaal heel logisch. Alleen, toen de fan-theorie ging dat Benjen Colhands was heeft Gurm heel erg definitief gezegd dat dit niet zo was..

"The twist is that George R.R. Martin seems to have denied this theory in his books, at least privately. Back in January 2015, a Reddit user on the “Song of Ice and Fire” subreddit mentioned that he took a visit to Texas A&M University to look at the manuscript for Martin’s most recent book, “A Dance With Dragons.” In the margins, Martin’s editor asked if Coldhands was Benjen, to which Martin simply replied in red ink, “NO.”"

Met andere woorden.. Of Coldhands is in de boeken verwaarloosbaar en er was nog niet over nagedacht wie hij zou zijn, OF Gurm heeft in faveure van de show zn gedachten veranderd..
pi_162636940
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 05:55 schreef Luuksor het volgende:
@Nic1, ik begrijp dat zeker en ik vind het allemaal heel logisch. Alleen, toen de fan-theorie ging dat Benjen Colhands was heeft Gurm heel erg definitief gezegd dat dit niet zo was..

Met andere woorden.. Of Coldhands is in de boeken verwaarloosbaar en er was nog niet over nagedacht wie hij zou zijn, OF Gurm heeft in faveure van de show zn gedachten veranderd..
Dat Coldhands in de boeken Benjen niet kan zijn is duidelijk.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:28:23 #170
19297 stinkie
pi_162638107
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 01:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij was minder sensationeel. das alles.
zullen we aannemen dat als ik schrijf saai dat ik saai bedoel? Wat jij bedoelt, denk ik, is dat jij de aflevering minder sensationeel vond.

Er kwam een hoop voorbij maar het voelde allemaal nogal terloops aan. Opsomlijstje en weer verder. Volgende week herinner ik mij hier denk ik niks meer van en dat vond ik jammer.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:40:08 #171
211083 Angelof9
I must go first
pi_162638283
Ik vond het ook ietwat saai, maar dat komt vooral omdat we erg verwend zijn tot nu toe. Seizoen 4 en 5 hadden heel wat van dit soort "saaie" afleveringen.

Leuk om Benjen weer te zien, en Sting, ik bedoel Needle, en ik ben benieuwd of de andere twee draakjes die door Tyrion zijn losgelaten, ook nog op bezoek komen.
pi_162638422
Needle -> "A girl has a point" :D
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:57:30 #173
211083 Angelof9
I must go first
pi_162639483
Ik zou de boeken weer eens moeten lezen, maar als ik me goed herinner had Arya toch geleerd om van gezicht te veranderen?

Ik heb het sterke vermoeden dat ze naar Dorne gaat om zich bij de Sandsnakes aan te sluiten.
pi_162639631
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:28 schreef stinkie het volgende:

[..]

zullen we aannemen dat als ik schrijf saai dat ik saai bedoel? Wat jij bedoelt, denk ik, is dat jij de aflevering minder sensationeel vond.
[quote]0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:40 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond het ook ietwat saai, maar dat komt vooral omdat we erg verwend zijn tot nu toe. Seizoen 4 en 5 hadden heel wat van dit soort "saaie" afleveringen.

we zijn gewoon heel erg verwend door de hoge tempo van de eerste 5 eps. als je had verwacht dat je in ep 6 ook de tempo als de eerste eps zou krijgen, dan kan ik me voorstellen dat het saai aanvoelde. dit was gewoon geen ep met dood en verderf, mag ook wel eens imo. er is niemand gestorven zelfs, meen ik. dus geen beautiful death deze week? :P

ik vond bran/benjen geenszins saai. met name eerste scene waarin het harde zwoegen en wanhoop van meera heel mooi in beeld is gebracht en we ook nog eens de flashbacks/forward? kregen

ik vond arya geenszins saai. valt ze nu definitief de faceless men af?

ik vond de religekkie coup geenszins saai. sterker nog briljant gespeeld! marge de slinkse vrouw die alles doet voor haar eigen belang gecombineerd met tommen die je alle kanten op kan trekken, gecombineerd met een faith die steeds meer en meer macht naar zich toe wil trekken.

sam was hartverwarmend/verscheurend om te zien. de vader vond ik briljant neergezet, zoals sam beschreef.

dany was wel safe gedaan, maar heel tof.
-Rabia Al-Basri
pi_162639647
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:57 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zou de boeken weer eens moeten lezen, maar als ik me goed herinner had Arya toch geleerd om van gezicht te veranderen?

Ik heb het sterke vermoeden dat ze naar Dorne gaat om zich bij de Sandsnakes aan te sluiten.
ajb niet. ik wil die mutsen niet meer zien ;(
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:08:56 #176
211083 Angelof9
I must go first
pi_162639718
Ik ook niet, maar ze moeten toch ergens heen met die verhaallijn?
pi_162639800
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:08 schreef Angelof9 het volgende:
gewoon terug naar kingslanding het liefst of anders het noorden
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:14:26 #178
211083 Angelof9
I must go first
pi_162639819
Met de Sandsnake verhaallijn bedoel ik.

Voor Arya zijn er plenty mogelijkheden idd.
pi_162639929
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:14 schreef Angelof9 het volgende:
Met de Sandsnake verhaallijn bedoel ik.

Voor Arya zijn er plenty mogelijkheden idd.
ik kan me voorstellen dat dany naar dorne gaat en dat hele doran masterplan gekaapt wordt door de sandsnakes. past ook bij wat ellaria zei, "weak men wil never rule dorne again".
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:45:22 #180
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162673899
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:36 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Euron is een warlock, greenseer, skinchanger en wil de ovens van het vergane Valyeria weer opstarten en is in zijn dromen bezocht is door Bloodraven.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:37 schreef Funzel het volgende:

[..]

Zo klinkt het wel een beetje teveel van het goeie allemaal. :D
En het blijkt te kloppen op basis van de berichten die over het laatste door GRRM voorgelezen Aeron hoofdstuk uit de Winds of Winter.
pi_162674071
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:08 schreef Angelof9 het volgende:
Ik denk dat ze hebben geproefd dat die verhaallijn eigenlijk (in ieder geval in de serie) erg prutserig was en ik vermoed dan ook dat ze die mutsen in de koelkast hebben gezet tot volgend seizoen en dat ze dan bij Dany aansluiten oid.
Conscience do cost.
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:10:33 #182
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_162677418
Het enige wat zeer jammer was, was de introductie van Euron op de kingsmoot. Ik vond die drakenhoorn echt briljant. In het boek is Euron echt een intense baas.
.
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:50:45 #183
253447 Ethanolic
pi_162678869
Ik vind Euron een intense creep. Helemaal in dat nieuwe hoofdstuk.
Deathlift or Die.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:19:06 #184
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162682899
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:50 schreef Ethanolic het volgende:
Ik vind Euron een intense creep. Helemaal in dat nieuwe hoofdstuk.
Voor de mensen die hem willen lezen. Zag hem nog niet gepost staan, het hoofdstuk Aeron Greyjon I TWOW.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag me nu ineens af of dit wel een origineel hoofdstuk is, of gewoon Fanfiction.
Blijkt toch legit te zijn :o

[ Bericht 5% gewijzigd door Jasonjj90 op 02-06-2016 01:54:03 ]
pi_162688540
Dat hoofdstuk :D
pi_162795533

Lem Lemoncloak?
  maandag 6 juni 2016 @ 21:08:53 #187
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162799515
Ja dat kan haast niet anders, vooral omdat Sandor ook later the Brotherhood noemt. Wat een schandalig kort optreden van Ian McShane, zo jammer want ik vind hem echt een toffe acteur.
pi_162810218
Ik heb langer dan een jaar geleden A Dance with Dragons gelezen en in de ep van gister onderhandelde Jaime met de Blackfish. Die scene gebeurd ook in het boek alleen had ik het in m'n geheugen dat Jaime de Blackfish wist te overtuigen zich over te geven.. Of heb ik dat verkeerd onthouden?
pi_162810652
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 11:00 schreef turance het volgende:
Ik heb langer dan een jaar geleden A Dance with Dragons gelezen en in de ep van gister onderhandelde Jaime met de Blackfish. Die scene gebeurd ook in het boek alleen had ik het in m'n geheugen dat Jaime de Blackfish wist te overtuigen zich over te geven.. Of heb ik dat verkeerd onthouden?
jaime had em idd overtuigd in affc
-Rabia Al-Basri
pi_162810766
Het kasteel had hij gegeven, maar Brynden zelf was gevlucht.
Conscience do cost.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 11:23:48 #191
365231 Fera
Fire & Blood
pi_162810774
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 11:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

Maar dat ging niet over één nacht ijs, toch?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_162810951
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 11:23 schreef Fera het volgende:

[..]

Maar dat ging niet over één nacht ijs, toch?
ik kan me me twee gesprekken herinneren, could be wrong though

quote:
A Feast for Crows

After the deaths of Robb and Catelyn and capture of Edmure in the Red Wedding, the castellan[14] Brynden continues to hold Riverrun in Robb's name, even as other river lords surrender and bend the knee to the Iron Throne. Besieged by Lannister and Frey forces, he treats with Ser Ryman Frey but is unmoved by Ryman's empty daily threats to hang his nephew, Edmure. Brynden refuses to give up Riverrun or Robb's widow, Queen Jeyne Westerling.

The Blackfish holds out for several months, until Ser Jaime Lannister comes to resolve the siege of Riverrun. Brynden parleys with Jaime, but only as an excuse to hear Jaime's reasons for not returning Catelyn's daughters, Sansa and Arya, and to see Jaime's stump. Jaime tells Brynden that he will be allowed to take the black if he surrenders and mentions that Jon Snow is now Lord Commander of the Night's Watch; Brynden recalls Catelyn's distrust of Jon and assumes that the boy's new position was given to him by the Lannisters.[5]

Before Edmure surrenders the castle to Jaime, Brynden escapes by swimming under the portcullis that had been slightly raised at the Water Gate. He presumably swims down the Red Fork and his current whereabouts are unknown.[15] Due to his escape, Brynden has been declared an outlaw.[16]
8-)

quote:
You must be blind as well as maimed, Ser. Lift your eyes, and you will see the direwolf still flies above our walls.

- Brynden, to Jaime Lannister
-Rabia Al-Basri
pi_162811552
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 11:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik kan me me twee gesprekken herinneren, could be wrong though

[..]

8-)

[..]

Cool. Dat laatste kan ik me dus echt niet meer herinneren. ;) Maar dat gaat dus waarschijnlijk wel gebeuren in de serie
pi_162811682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 11:58 schreef turance het volgende:

[..]

Cool. Dat laatste kan ik me dus echt niet meer herinneren. ;) Maar dat gaat dus waarschijnlijk wel gebeuren in de serie
moet haast wel als je kijkt naar de trailer van de ep van komende week

SPOILER
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:29:30 #195
211083 Angelof9
I must go first
pi_162812211
Boek-Catelyn :( :{w
  dinsdag 7 juni 2016 @ 15:34:13 #196
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_162817197
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

moet haast wel als je kijkt naar de trailer van de ep van komende week

SPOILER
SPOILER
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 7 juni 2016 @ 15:38:13 #197
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_162817291
quote:
Yeah.. Sam die ineens het zwaard gaat jatten past echt niet bij hem. Mad King was vet. Had GRRM niet in een interview gezegd dat Benjen pertinent NIET Coldhands was?

De manier waarop Jaime naar Riverrun gestuurd word vond ik wel creatief, mooi ook hoe trots die High Sparrow erbij stond.

Ennuh.. DROGON!!! Holy fuck. Zal ze dan nu eindelijk naar Westeros vertrekken?
(gisteren 6 + 7 gekeken).
Het voelt zo afraffelen met Dany. Al die opbouw en dan ineens regelt ze even een mega khallasar en wandelt ze op haar gemak naar de kust.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 7 juni 2016 @ 18:37:19 #198
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162821577
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 11:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het gesprek met Brynden Tully verliep grofweg hetzelfde. Slecht. Dat was dan ook de laatste keer dat Jaime met de Blackfish probeerde te onderhandelen. Uiteindelijk wint hij inderdaad het kasteel met deze woordewisseling:

SPOILER
pi_162836430
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 18:37 schreef Repelsteeltju het volgende:

SPOILER
Kijk! Dat zijn pas dialogen van GRRM! _O_
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:09:02 #200
253447 Ethanolic
pi_162855795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 18:37 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Het gesprek met Brynden Tully verliep grofweg hetzelfde. Slecht. Dat was dan ook de laatste keer dat Jaime met de Blackfish probeerde te onderhandelen. Uiteindelijk wint hij inderdaad het kasteel met deze woordewisseling:

SPOILER
Prachtig hoofdstuk is dat. Vooral hoe Jaime eigenlijk helemaal niet zo sterk in zijn schoenen staat en compleet vernederd wordt door een man waar hij sinds zijn jeugd stiekem naar opkijkt. Hij heeft enkel nog invloed op de simpelere personages die nog geloven in zijn vroegere status.
Deathlift or Die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')