wat ik vaak doe is de dingen vergelijken hoe ze waren in de boeken en hoe ze zijn in de serie en vaak is het in de serie gewoon een stuk minder. zo ook de kingsmoot. hoewel het niet slecht was gedaan, komt de scene er wel bekaaid vanaf als je de scenes vergelijkt.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat vinden de boeklezers van deze aflevering?
Snap niet dat ze euron dichter bij de boek versie hebben gehouden. Oh en dat gebrag met kinslayingquote:Op maandag 23 mei 2016 13:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat ik vaak doe is de dingen vergelijken hoe ze waren in de boeken en hoe ze zijn in de serie en vaak is het in de serie gewoon een stuk minder. zo ook de kingsmoot. hoewel het niet slecht was gedaan, komt de scene er wel bekaaid vanaf als je de scenes vergelijkt.
kinslaying was wel heel makkelijk gedaan idd. je broer doden, geen probleem. je neef en nichtje afmaken geen probleem. de iron islanders zijn een merkwaardig volk, maar dit was too much vond ik.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Snap niet dat ze euron dichter bij de boek versie hebben gehouden. Oh en dat gebrag met kinslaying
Naar professor Barabas en de teletijdmachine.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
kinslaying was wel heel makkelijk gedaan idd. je broer doden, geen probleem. je neef en nichtje afmaken geen probleem. de iron islanders zijn een merkwaardig volk, maar dit was too much vond ik.
vraag me af wat yara/theon gaan doen...
ik denk dat zij de victarion lijn overnemen?quote:Op maandag 23 mei 2016 14:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
kinslaying was wel heel makkelijk gedaan idd. je broer doden, geen probleem. je neef en nichtje afmaken geen probleem. de iron islanders zijn een merkwaardig volk, maar dit was too much vond ik.
vraag me af wat yara/theon gaan doen...
laten we suske en wiske geneuzel containen in de andere topicquote:Op maandag 23 mei 2016 14:13 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Naar professor Barabas en de teletijdmachine.
Verkeerde topic...![]()
victarion lijn overnemen gaat niet echt meer omdat euron hem speciaal had gezonden richting dany, maar ookal gaf victarion aan dat hij dany voor zichzelf zou claimen, kan theon niks claimen zonder snikkel lijkt me. hoewel dany ook geen kinderen kan krijgen. ,isschien is het een match made in heavenquote:Op maandag 23 mei 2016 14:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ik denk dat zij de victarion lijn overnemen?
Euron is de komende vijf jaar bezig met het bouwen van z'n vloot
Kin- én kingslaying nog wel.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Snap niet dat ze euron dichter bij de boek versie hebben gehouden. Oh en dat gebrag met kinslaying
Hij zal er wel snel een geregeld hebben, wat nergens op slaat gezien de Iron Islands daar nooit genoeg grondstoffen voor zouden moeten hebben.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ik denk dat zij de victarion lijn overnemen?
Euron is de komende vijf jaar bezig met het bouwen van z'n vloot
He took it the iron way. Ik vond het opvallender dat er blijkbaar meer aanhang was voor de piemelloze Theon dan voor (ok, de ook piemelloze) Yara...quote:Op maandag 23 mei 2016 14:19 schreef Fera het volgende:
[..]
Kin- én kingslaying nog wel.Vond het ook een beetje apart dat daar zo 'positief' op werd gereageerd. Of is dat soms geen zonde in de ogen van de Drowned God?
nutteloze tiet/piemel scenes kan ik me altijd aan ergeren, zo ook deze aflevering.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vond het een prachtaflevering. Van de play waarbij we zien hoe Arya nooit een faceless girl zal worden tot de onnodige maar zo des GoTse piemel tot het originverhaal van de white walkers en Hodor.
Nee, ik vond het een prima scene, die ons ook liet zien hoe het gewone volk de hogere machten en de gebeurtenissen ziet. Tijdens het kijken dacht ik ook "hoe lang gaat dit door?" maar achteraf was het stuk ontzettend nodig om contrast te geven aan het einde.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
nutteloze tiet/piemel scenes kan ik me altijd aan ergeren, zo ook deze aflevering.
dat arya nooit no one zou worden is onderhand wel duidelijk, omdat dat zou betekenen dat haar hele verhaallijn afgekapt zou worden. deze scene werd dat nog eens duidelijk gemaakt, maar de scene duurde wmb veeeeel te lang, om vervolgens te eindige met een zoom van een piemel
Je weet nu dus dat er ontiegelijk veel vrouwelijk naakt gaat zijn in de komende afleveringen. Ze kunnen bij klachten door feministen verwijzen naar episode 5: 'Toen hadden we een closeup van een piemel, stop met mekkeren'.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
nutteloze tiet/piemel scenes kan ik me altijd aan ergeren, zo ook deze aflevering.
dat arya nooit no one zou worden is onderhand wel duidelijk, omdat dat zou betekenen dat haar hele verhaallijn afgekapt zou worden. deze scene werd dat nog eens duidelijk gemaakt, maar de scene duurde wmb veeeeel te lang, om vervolgens te eindige met een zoom van een piemel
welke contrast?quote:Op maandag 23 mei 2016 14:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee, ik vond het een prima scene, die ons ook liet zien hoe het gewone volk de hogere machten en de gebeurtenissen ziet. Tijdens het kijken dacht ik ook "hoe lang gaat dit door?" maar achteraf was het stuk ontzettend nodig om contrast te geven aan het einde.
idd dat horen we wel vaker van vrouwen er is weinig mannelijk bloot blaquote:Op maandag 23 mei 2016 14:44 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Je weet nu dus dat er ontiegelijk veel vrouwelijk naakt gaat zijn in de komende afleveringen. Ze kunnen bij klachten door feministen verwijzen naar episode 5: 'Toen hadden we een closeup van een piemel, stop met mekkeren'.
Het luchtige, vrolijke spel in de volle zon vs het einde.quote:
ik kan me niet voorstellen dat het voor een vrouw prettig is om zo even een piemel in closeup te zienquote:Op maandag 23 mei 2016 14:44 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Je weet nu dus dat er ontiegelijk veel vrouwelijk naakt gaat zijn in de komende afleveringen. Ze kunnen bij klachten door feministen verwijzen naar episode 5: 'Toen hadden we een closeup van een piemel, stop met mekkeren'.
clumsy is het daar niet mee eens kennelijkquote:Op maandag 23 mei 2016 15:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ik kan me niet voorstellen dat het voor een vrouw prettig is om zo even een piemel in closeup te zien
coldhands would be awesome en aannemelijk, maar ik denk niet dat de tag van de nightsking hen door de wall zal halen, omdat de nightsking alles al in beweging had gebracht nog ver voordat hij bran had aangeraakt, denk dat hij al een andere weg voorbij de wall hadquote:Op maandag 23 mei 2016 15:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het luchtige, vrolijke spel in de volle zon vs het einde.
Verder had de aflevering een mooie throwback naar hoe Varys is geworden zoals hij is, had Littlefinger Sansa toch weer te pakken, ondanks dat ze hem prachtig op zijn plek wees, hebben we Rickard gezien, staat de deur open voor een Coldhands of Benjen Stark terugkomst nu Meera en Bran alleen zijn, wordt Brans gemarkeerde arm vast de reden dat de Wall onderuit gaat, enzovoorts.
Man. Wat een aflevering.
Jij zegt altijd alles zo precies goed zoals het in m'n hoofd zit. Ik kan dat nooit. Maar dit dus ja. Ik ben nu ook echt super enthousiast over dat we eindelijk ergens héén gaan, er verhaallijnen samenkomen, er meer gelaagdheid te zien is, er meer achtergronden verteld worden. En mijn broertje kijkt me dan altijd zo vaag aan: jaja, het is wel goed met je, ik zie totaal niet hoe dit relevant is voor the bigger picture.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vond het een prachtaflevering. Van de play waarbij we zien hoe Arya nooit een faceless girl zal worden tot de onnodige maar zo des GoTse piemel tot het originverhaal van de white walkers en Hodor. Kingsmoot was minder dan in de boeken ja, maar daar is het een boekverfilming voor.
dat vind ik dan wel weer prettig, aangezien ik zelf ook al een decennium het idee heb dat grrm zelf ook niet meer weet he verder.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat mij betreft was het echt duidelijk de slechtste aflevering van de serie. D&D hebben geen idee hoe ze verder moeten zonder dat GRRM het verhaal voorkauwt en opeens gaat het verhaal in sneltreinvaart met de diepte van een kinderzwembadje.
Kan het nog wel slecht zijn.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:26 schreef Sarasi het volgende:
Benioff en Weiss hebben het Hodor gebeuren niet zelf bedacht, dat heeft GRRM ze verteld. Dus dat gaat in het boek ook gewoon gelijksoortig zijn. Maar GRRM kennende, nog meer gruesome.
Ik reageerde op de post direct boven mij, "Hodor, hopelijk doen ze dit in het boek niet zo".quote:
I know.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:26 schreef Sarasi het volgende:
Benioff en Weiss hebben het Hodor gebeuren niet zelf bedacht, dat heeft GRRM ze verteld. Dus dat gaat in het boek ook gewoon gelijksoortig zijn. Maar GRRM kennende, nog meer gruesome.
Nouja dus in ieder geval niet zo.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:48 schreef stinkie het volgende:
[..]
dat vind ik dan wel weer prettig, aangezien ik zelf ook al een decennium het idee heb dat grrm zelf ook niet meer weet he verder.
The End.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
Bran heeft overigens met Hodor een stabiele tijdlus gemaakt dus, het verleden staat al vast. De toekomst staat vast. Alles is zinloos.
Sowieso verpest Bran alles. Gaat terug in de tijd, terwijl Brynden zegt dit expliciet niet te doen. Laat zich aanraken door een WW en verraad de locatie van de CotF. Offert zijn mentor, zijn zwakzinnige slaaf en zijn direwolf op om kansloos te vluchten. Wordt waarschijnlijk gered door een onbekende (Benjen/Coldhands). Gaat de wall door, maar omdat hij de WW-mark draagt, heft hij de betovering op dat WW'ers nu wel door de wall kunnen of zelfs de wall gaan vernietigen. Jon Starkaryen moet de wereld redden.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
Bran heeft overigens met Hodor een stabiele tijdlus gemaakt dus, het verleden staat al vast. De toekomst staat vast. Alles is zinloos.
Dankjequote:Op maandag 23 mei 2016 21:08 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Sowieso verpest Bran alles. Gaat terug in de tijd, terwijl Brynden zegt dit expliciet niet te doen. Laat zich aanraken door een WW en verraad de locatie van de CotF. Offert zijn mentor, zijn zwakzinnige slaaf en zijn direwolf op om kansloos te vluchten. Wordt waarschijnlijk gered door een onbekende (Benjen/Coldhands). Gaat de wall door, maar omdat hij de WW-mark draagt, heft hij de betovering op dat WW'ers nu wel door de wall kunnen of zelfs de wall gaan vernietigen. Jon Starkaryen moet de wereld redden.
Bran Bran Bran.
Hoe zo stamt ie af van Brandon de Builder, tis Brandon the Destroyerquote:Op maandag 23 mei 2016 21:08 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Sowieso verpest Bran alles. Gaat terug in de tijd, terwijl Brynden zegt dit expliciet niet te doen. Laat zich aanraken door een WW en verraad de locatie van de CotF. Offert zijn mentor, zijn zwakzinnige slaaf en zijn direwolf op om kansloos te vluchten. Wordt waarschijnlijk gered door een onbekende (Benjen/Coldhands). Gaat de wall door, maar omdat hij de WW-mark draagt, heft hij de betovering op dat WW'ers nu wel door de wall kunnen of zelfs de wall gaan vernietigen. Jon Starkaryen moet de wereld redden.
Bran Bran Bran.
Brandon the Builder is een mythe Brandon the Burner daarentegen heeft echt bestaan.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hoe zo stamt ie af van Brandon de Builder, tis Brandon the Destroyer
Same here, ik dacht eerst dat het een gewoon hondje was.quote:Op maandag 23 mei 2016 23:43 schreef ems. het volgende:
Ik was helemaal vergeten dat Summer bestond en opeens was hij daar, suïcidaal alles
wie is deze meneer?quote:Op maandag 23 mei 2016 23:35 schreef Slayage het volgende:
now is the time voor deze meneer
[ afbeelding ]
Ik vond het interessante van de play juist dat Arya volgens mij geen idee had wat er allemaal is gebeurd sinds Ned zn hoofd verloor, bijv. dat Sansa getrouwd is met Tyrion, en dat zo via die play allemaal te zien krijgt.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vond het een prachtaflevering. Van de play waarbij we zien hoe Arya nooit een faceless girl zal worden tot de onnodige maar zo des GoTse piemel tot het originverhaal van de white walkers en Hodor. Kingsmoot was minder dan in de boeken ja, maar daar is het een boekverfilming voor.
Klopt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:45 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vond het interessante van de play juist dat Arya volgens mij geen idee had wat er allemaal is gebeurd sinds Ned zn hoofd verloor, bijv. dat Sansa getrouwd is met Tyrion, en dat zo via die play allemaal te zien krijgt.
Klopt, daar diende het ook voor had ik het idee. Arya heeft door haar gezwerf met de hound en brotherhood without banners niks van de politieke constellatie meegekregen. De voorstelling diende ervoor om haar bij te praten. In de vorm van een missie om dus een actrice om te leggen en te observeren hoe dat te doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:45 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vond het interessante van de play juist dat Arya volgens mij geen idee had wat er allemaal is gebeurd sinds Ned zn hoofd verloor, bijv. dat Sansa getrouwd is met Tyrion, en dat zo via die play allemaal te zien krijgt.
mance zou kunnen iddquote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:03 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Dit gaat over die kerel die king behind the wall was denk ik.
Ik begrijp niet waar je het over hebt. Eén van de beste afleveringen uit de hele serie zo ver. Dit hele seizoen schopt kont. Ik hoop dat het zo blijftquote:
hij staat idd op nummer 3 van beste got afleveringen ooitquote:Op woensdag 25 mei 2016 10:12 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar je het over hebt. Eén van de beste afleveringen uit de hele serie zo ver. Dit hele seizoen schopt kont. Ik hoop dat het zo blijft
Nou er zijn er nog maar twee dus lang kan het niet doorgaanquote:Op maandag 23 mei 2016 20:23 schreef Ethanolic het volgende:
Omfg. Origin van WW makes sense.
Hodor, hopelijk doen ze dit in het boek niet zo. Wel sick, Hodor is eigenlijk zijn hele leven een slaaf geweest van Bran.Bran heeft Hodor zijn hele leven opgeofferd om zichzelf te redden.
Oh en RIP Summer. Kap gewoon met het slachten van die Direwolves
Bastard battle komt steeds dichterbij
Ghost, Shaggy Dog, en Nymeria die niet dood maar wel kwijt is. Das drie.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou er zijn er nog maar twee dus lang kan het niet doorgaan
Shaggydog's kop had men toch meegenomen als bewijs dat Rickon Rickon is?quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:03 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ghost, Shaggy Dog, en Nymeria die niet dood maar wel kwijt is. Das drie.
Hou op hoor, een willekeurige wolvenkop is geen bewijs. Ik ga er dus maar vanuit dat dat een grotere wolvenkop, een direwolvenkop voor moest stellen. Anders had Bolton dat niet zo makkelijk als bewijs geaccepteerd.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:01 schreef Sitethief het volgende:
Owja, ik zat met het boek in mijn hoofd.
Maar nog is dat niet 100% zeker shaggy dog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom staat dus in de rest van de post. In de helft van de scene's rafelen ze zo snel mogelijk door plot heen met geforceerde dialogen en een kinderlijke kingsmoot en daarna melken ze de Hodor scene weer veels te lang uit.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:12 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar je het over hebt. Eén van de beste afleveringen uit de hele serie zo ver. Dit hele seizoen schopt kont. Ik hoop dat het zo blijft
Dit dus, hij staat eerder in de top 3 slechtste afleveringen dan beste.quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:56 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Waarom staat dus in de rest van de post. In de helft van de scene's rafelen ze zo snel mogelijk door plot heen met geforceerde dialogen en een kinderlijke kingsmoot en daarna melken ze de Hodor scene weer veels te lang uit.
hij was minder sensationeel. das alles.quote:
hoe was dat ook alweer in de boeken?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:35 schreef Luuksor het volgende:
De manier waarop Jaime naar Riverrun gestuurd word vond ik wel creatief.
Het past wel bij de serie om karakters te combineren, en dit is op zich een goede manier om (eindelijk) Benjen terug te halen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:35 schreef Luuksor het volgende:
Had GRRM niet in een interview gezegd dat Benjen pertinent NIET Coldhands was?
Dat Coldhands in de boeken Benjen niet kan zijn is duidelijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 05:55 schreef Luuksor het volgende:
@Nic1, ik begrijp dat zeker en ik vind het allemaal heel logisch. Alleen, toen de fan-theorie ging dat Benjen Colhands was heeft Gurm heel erg definitief gezegd dat dit niet zo was..
Met andere woorden.. Of Coldhands is in de boeken verwaarloosbaar en er was nog niet over nagedacht wie hij zou zijn, OF Gurm heeft in faveure van de show zn gedachten veranderd..
zullen we aannemen dat als ik schrijf saai dat ik saai bedoel? Wat jij bedoelt, denk ik, is dat jij de aflevering minder sensationeel vond.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij was minder sensationeel. das alles.
we zijn gewoon heel erg verwend door de hoge tempo van de eerste 5 eps. als je had verwacht dat je in ep 6 ook de tempo als de eerste eps zou krijgen, dan kan ik me voorstellen dat het saai aanvoelde. dit was gewoon geen ep met dood en verderf, mag ook wel eens imo. er is niemand gestorven zelfs, meen ik. dus geen beautiful death deze week?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:28 schreef stinkie het volgende:
[..]
zullen we aannemen dat als ik schrijf saai dat ik saai bedoel? Wat jij bedoelt, denk ik, is dat jij de aflevering minder sensationeel vond.
[quote]Op dinsdag 31 mei 2016 09:40 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond het ook ietwat saai, maar dat komt vooral omdat we erg verwend zijn tot nu toe. Seizoen 4 en 5 hadden heel wat van dit soort "saaie" afleveringen.
ajb niet. ik wil die mutsen niet meer zienquote:Op dinsdag 31 mei 2016 10:57 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zou de boeken weer eens moeten lezen, maar als ik me goed herinner had Arya toch geleerd om van gezicht te veranderen?
Ik heb het sterke vermoeden dat ze naar Dorne gaat om zich bij de Sandsnakes aan te sluiten.
gewoon terug naar kingslanding het liefst of anders het noordenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:08 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ook niet, maar ze moeten toch ergens heen met die verhaallijn?
ik kan me voorstellen dat dany naar dorne gaat en dat hele doran masterplan gekaapt wordt door de sandsnakes. past ook bij wat ellaria zei, "weak men wil never rule dorne again".quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:14 schreef Angelof9 het volgende:
Met de Sandsnake verhaallijn bedoel ik.
Voor Arya zijn er plenty mogelijkheden idd.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Euron is een warlock, greenseer, skinchanger en wil de ovens van het vergane Valyeria weer opstarten en is in zijn dromen bezocht is door Bloodraven.
En het blijkt te kloppen op basis van de berichten die over het laatste door GRRM voorgelezen Aeron hoofdstuk uit de Winds of Winter.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:37 schreef Funzel het volgende:
[..]
Zo klinkt het wel een beetje teveel van het goeie allemaal.
Ik denk dat ze hebben geproefd dat die verhaallijn eigenlijk (in ieder geval in de serie) erg prutserig was en ik vermoed dan ook dat ze die mutsen in de koelkast hebben gezet tot volgend seizoen en dat ze dan bij Dany aansluiten oid.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:08 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ook niet, maar ze moeten toch ergens heen met die verhaallijn?
Voor de mensen die hem willen lezen. Zag hem nog niet gepost staan, het hoofdstuk Aeron Greyjon I TWOW.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:50 schreef Ethanolic het volgende:
Ik vind Euron een intense creep. Helemaal in dat nieuwe hoofdstuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vraag me nu ineens af of dit wel een origineel hoofdstuk is, of gewoon Fanfiction.
Blijkt toch legit te zijn
[ Bericht 5% gewijzigd door Jasonjj90 op 02-06-2016 01:54:03 ]
jaime had em idd overtuigd in affcquote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:00 schreef turance het volgende:
Ik heb langer dan een jaar geleden A Dance with Dragons gelezen en in de ep van gister onderhandelde Jaime met de Blackfish. Die scene gebeurd ook in het boek alleen had ik het in m'n geheugen dat Jaime de Blackfish wist te overtuigen zich over te geven.. Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Maar dat ging niet over één nacht ijs, toch?quote:
ik kan me me twee gesprekken herinneren, could be wrong thoughquote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:23 schreef Fera het volgende:
[..]
Maar dat ging niet over één nacht ijs, toch?
quote:A Feast for Crows
After the deaths of Robb and Catelyn and capture of Edmure in the Red Wedding, the castellan[14] Brynden continues to hold Riverrun in Robb's name, even as other river lords surrender and bend the knee to the Iron Throne. Besieged by Lannister and Frey forces, he treats with Ser Ryman Frey but is unmoved by Ryman's empty daily threats to hang his nephew, Edmure. Brynden refuses to give up Riverrun or Robb's widow, Queen Jeyne Westerling.
The Blackfish holds out for several months, until Ser Jaime Lannister comes to resolve the siege of Riverrun. Brynden parleys with Jaime, but only as an excuse to hear Jaime's reasons for not returning Catelyn's daughters, Sansa and Arya, and to see Jaime's stump. Jaime tells Brynden that he will be allowed to take the black if he surrenders and mentions that Jon Snow is now Lord Commander of the Night's Watch; Brynden recalls Catelyn's distrust of Jon and assumes that the boy's new position was given to him by the Lannisters.[5]
Before Edmure surrenders the castle to Jaime, Brynden escapes by swimming under the portcullis that had been slightly raised at the Water Gate. He presumably swims down the Red Fork and his current whereabouts are unknown.[15] Due to his escape, Brynden has been declared an outlaw.[16]
quote:You must be blind as well as maimed, Ser. Lift your eyes, and you will see the direwolf still flies above our walls.
- Brynden, to Jaime Lannister
Cool. Dat laatste kan ik me dus echt niet meer herinneren.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik kan me me twee gesprekken herinneren, could be wrong though
[..]
[..]
moet haast wel als je kijkt naar de trailer van de ep van komende weekquote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:58 schreef turance het volgende:
[..]
Cool. Dat laatste kan ik me dus echt niet meer herinneren.Maar dat gaat dus waarschijnlijk wel gebeuren in de serie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
moet haast wel als je kijkt naar de trailer van de ep van komende weekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
(gisteren 6 + 7 gekeken).quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:35 schreef Luuksor het volgende:
Yeah.. Sam die ineens het zwaard gaat jatten past echt niet bij hem. Mad King was vet. Had GRRM niet in een interview gezegd dat Benjen pertinent NIET Coldhands was?
De manier waarop Jaime naar Riverrun gestuurd word vond ik wel creatief, mooi ook hoe trots die High Sparrow erbij stond.
Ennuh.. DROGON!!! Holy fuck. Zal ze dan nu eindelijk naar Westeros vertrekken?
Het gesprek met Brynden Tully verliep grofweg hetzelfde. Slecht. Dat was dan ook de laatste keer dat Jaime met de Blackfish probeerde te onderhandelen. Uiteindelijk wint hij inderdaad het kasteel met deze woordewisseling:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“An interesting thing is a good thing.”
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:37 schreef Repelsteeltju het volgende:
Kijk! Dat zijn pas dialogen van GRRM!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:37 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Het gesprek met Brynden Tully verliep grofweg hetzelfde. Slecht. Dat was dan ook de laatste keer dat Jaime met de Blackfish probeerde te onderhandelen. Uiteindelijk wint hij inderdaad het kasteel met deze woordewisseling:Prachtig hoofdstuk is dat. Vooral hoe Jaime eigenlijk helemaal niet zo sterk in zijn schoenen staat en compleet vernederd wordt door een man waar hij sinds zijn jeugd stiekem naar opkijkt. Hij heeft enkel nog invloed op de simpelere personages die nog geloven in zijn vroegere status.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deathlift or Die.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |