Ik ook niet moet ik zeggen, ik ga er niet meer van eten dan wanneer ik alleen water of thee drink.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:55 schreef loveli het volgende:
Minder, minder, minder suiker.
Ik krijg geen vreetkick van cola zero (maar drink het niet vaak, liever water), heb ook gelezen dat het niet hielp bij afvallen, maar geen zin om onderzoekjes op te speuren.
Als het je verzadigingdgevoel om zeep helpt, dan wordt minder eten lastig.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:05 schreef Ticootje het volgende:
Maar die zoetstoffen laat je lijf toch geen vet opslaan?
quote:Op maandag 2 mei 2016 13:05 schreef Ticootje het volgende:
Maar die zoetstoffen laat je lijf toch geen vet opslaan?
http://metro.co.uk/2015/0(...)-cal-drinks-5107758/quote:A 2014 study published in the journal Nature suggested that diet fizzy drinks could cause weight gain due to artificial sweeteners altering the body’s natural gut bacteria.
Kinderen anderhalf jaar lang elke dag verplicht een kwart liter suikerwater voeren en dan tot de conclusie komen dat ze meer aankomen dan kinderen die een suikerloos alternatief krijgen...quote:One of the largest trials looked at 641 children aged 4-11 years who had to drink either 250 ml (8.5 ounces) of an artificially sweetened drink, or the same amount of a sugary drink every day for 18 months.
The children who were assigned the artificially sweetened drinks gained significantly less weight and less fat than the sugar-drinking children (19).
The most recent review of 15 clinical trials found that replacing sugary drinks with their artificially sweetened versions can result in modest weight loss of about 1.8 lbs (0.8 kg), on average (17).
Two other recent reviews led to similar findings (23, 24).
So… according to the best available evidence, artificial sweeteners appear to be mildly effective for weight loss.
Dat is wel heftig ja, hier mogen de kinderen een glas fris in het weekend, dat vond ik al heel wat.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:25 schreef loveli het volgende:
Wreedheid...
[..]
Kinderen anderhalf jaar lang elke dag verplicht een kwart liter suikerwater voeren en dan tot de conclusie komen dat ze meer aankomen dan kinderen die een suikerloos alternatief krijgen...
Als je suikerconsumptie vermindert door suikerhoudende frisdrank te vervangen door iets met zoetstof en je het verschil in kcals niet compenseert door meer kcals te gaan eten, dan kun je mogelijk zelfs afvallen en betere bloedwaardes krijgen.quote:The results thus far, then, show that the use of nonnutritive sweeteners can reduce the consumption of carbohydrates, by which total calorie intake can also be lowered. Their use can promote weight loss and maintenance as well as can help to improve the values of other metabolic parameters (eg. blood sugar, triglycerides). In addition to this, it is important to note that these benefits will not fully materialize if consumption of nonnutritive sweeteners is accompanied by an increase in compensatory caloric intake. Orv. Hetil., 2016, 157(Suppl. 1), 8-13.
Dit geldt dus ook voor mij, dus liever mijden.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Als het je verzadigingdgevoel om zeep helpt, dan wordt minder eten lastig.
1 m&m zet geen zoden aan de dijk, maar bij mij moet daarna de zak leeg. Dus ik mijd die krengen als de pest. Idem voor brood met nutella. Na het afkicken mis ik het niet. Als cola zero hetzelfde effect heeft, dan snap ik dat je ervan aankomt.
Met mijn receptje heb je 4 stukken en dat red je preciesquote:Op maandag 2 mei 2016 18:42 schreef Ewelina het volgende:
XM, nog 1 vraag: hoe lang blijft die kwarktaart goed ? Ik woon maar alleen en ik vind het zonde om straks een halve taart weg te moeten gooien.
Thanks! Ik ga je recept wel een beetje tweaken, ik hou niet van roomkaas en dadels.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Met mijn receptje heb je 4 stukken en dat red je precies.
Het zal mij benieuwen, hij staat nu iig in de koelkast.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
De roomkaas proef je eigenlijk niet. De dadels zijn voor de bodem... Geen idee waar je die door zou kunnen vervangen.
Hoeveel sport jij ?quote:Op maandag 2 mei 2016 19:20 schreef Zomerjurkje het volgende:
Hoi, mag ik me een tijdje aansluiten bij dit draadje? Vooral die kwarktaart als ontbijt intrigeert me.
Ik ben op dit moment goed op gewicht en sinds december vorig jaar behoorlijk fanatiek aan het sporten. Het vreemde is alleen dat ik sinds januari wel afval, maar dat volgens de metingen op de sportschool dit ten koste gaat van mijn spiermassa ipv mijn vetmassa. Mijn lichaam is vet aan het opslaan rond mijn organen, wat geloof ik inhoudt dat het lichaam in 'crisisstand' staat. Mijn trainster vroeg of ik wellicht een of ander 'crashdieet' aan het volgen ben, maar dat is niet het geval.
Goed, mijn specs: 49 jaar, 1.77 meter lang, gewicht 66 kg, Vetpercentage is 31%
Op de sportschool doe ik om-en-om kracht en cardio. Daarnaast gemiddeld twee keer per week een half uur baantjes trekken in het zwembad.
Eetpatroon: nadat ik ergens in november constateerde dat er zoetjesaan meer vet op ongewenste plekken op mijn lijf verscheen ben ik mijn eetpatroon gaan aanpassen en heb ik de zes dagelijkse botterhammen de deur uit gedaan en die vervangen door yoghurt met muesli en salades. Dat ging goed, en ik kwam vrij rap van de ongewenste 73 kg weer rond de 67 kg terecht. Dit eetpatroon heb ik nadat ik mijn sportniveau heb geïntensiveerd niet echt aangepast, dus ik vermoed dat daar een bottleneck zit.
Wat ik mij permitteer aan ongezondheid is cola zero zonder cafeïne en gemiddeld twee of drie glazen wijn per dag.
Lijstje van vandaag:
T: banaan
B half uur baantje trekken in zwembad
O: yoghurt met muesli
B: anderhalf uur cardio
L: banaan, vier volkoren rijstwafels met kalkoenfilet en tomaat, appel
T: 2 kiwi's
D: volkorenpasta met zalm en spinazi
T: 2 a 3 glazen rosé (naar verwachting)
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen met het stoppen van de opslag van dat stomme vet rond mijn organen, want dat wil ik niet (beetje vet rond organen is niet erg natuurlijk)
Dan vind ik het erg weinig. In een rijstwafel zit niets en ik weet niet hoeveel pasta, zalm en muesli je eet ?quote:Op maandag 2 mei 2016 19:36 schreef Zomerjurkje het volgende:
Ewelina, op dinsdag en donderdag half uur baantjes trekken.
Op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag om-en-om cardio (anderhalf uur) of krachttraining (90 minuten)
Ik weeg de hoeveelheden niet, dus weet het zelf eigenlijk ook niet. Het is qua muesli met yoghurt gewoon een kommetje en de pasta is een bord zonder kop zeg maar. Gewoon normale porties eigenlijk.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:37 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dan vind ik het erg weinig. In een rijstwafel zit niets en ik weet niet hoeveel pasta, zalm en muesli je eet ?
Weeg eens wat je eet, kun je de kcal berekenen. Ik gok nu dat je rond de 1200 oid uitkomt, wat erg weinig is icm je lengte en je beweging.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:40 schreef Zomerjurkje het volgende:
[..]
Ik weeg de hoeveelheden niet, dus weet het zelf eigenlijk ook niet. Het is qua muesli met yoghurt gewoon een kommetje en de pasta is een bord zonder kop zeg maar. Gewoon normale porties eigenlijk.
@An24; dank voor het welkom. Vind het wel stoer wat jij doet qua sport!
Hihi, constructief reageren is ook een soort van welkom heten dunkt me :pquote:Op maandag 2 mei 2016 19:43 schreef Ewelina het volgende:
En idd, welkom ! Waar zijn mijn manieren gebleven
Dank! Het is gelukkig een manier van bewegen die wel werkt, ipv dat ik telkens op moet gevenquote:Op maandag 2 mei 2016 19:40 schreef Zomerjurkje het volgende:
[..]
Ik weeg de hoeveelheden niet, dus weet het zelf eigenlijk ook niet. Het is qua muesli met yoghurt gewoon een kommetje en de pasta is een bord zonder kop zeg maar. Gewoon normale porties eigenlijk.
@An24; dank voor het welkom. Vind het wel stoer wat jij doet qua sport!
Ha, ik zat er op te wachten dat iemand daar op zou reagerenquote:Op maandag 2 mei 2016 20:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welkom!
En, om met de deur in huis te vallen: 2-3 glazen alcohol per DAG?. Dat is directe input voor je vetcellen, naast een aanslag op je lever. Als je dat nou eens beperkt tot het weekend, kom je volgens mij al een heel eind
.
De link was van Artooquote:Op maandag 2 mei 2016 21:11 schreef Zomerjurkje het volgende:
Dank voor de link An!
@ excuz-me en snakelady nog bedankt voor jullie welkom
Niet in huis halen, kom je ook niet in de verleiding.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:52 schreef Zomerjurkje het volgende:
[..]
Ha, ik zat er op te wachten dat iemand daar op zou reagerenIs een gemiddelde hoor, soms dagen niet en dan ineens drie glazen. Ik weet dat ik het zou moeten laten, maar ben te dol op wijn. Mijn streven is inderdaad om het te beperken tot het weekend, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat dat lang niet altijd lukt.
Mijn gok: hoog in de koolhydraten - laag in vet van je eetptroon geconbineerd met leeftijd/hormonen zorgt voor vetopslag waar je het niet wilt. Maar ik heb sowieso iets tegen koolhydraten.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:20 schreef Zomerjurkje het volgende:
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen met het stoppen van de opslag van dat stomme vet rond mijn organen, want dat wil ik niet (beetje vet rond organen is niet erg natuurlijk)
Dankjewel voor het namencompliment. Is nu wel toepasselijk, eindelijk lente!quote:Op maandag 2 mei 2016 21:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn gok: hoog in de koolhydraten - laag in vet van je eetptroon geconbineerd met leeftijd/hormonen zorgt voor vetopslag waar je het niet wilt. Maar ik heb sowieso iets tegen koolhydraten.
Zie je het ook aan je figuur of zijn het de getallen van een meting (en zo ja, spekplooi of weegschaal/stroom door je handen)?
Welkom en leuke naam
Goed resultaat hoorquote:Op maandag 2 mei 2016 22:29 schreef Skoap het volgende:
Ik drink 2 dagen per week sowieso niks. Dan op doordeweekse dagen 1 glas (droge witte) wijn, ik geloof graag de onderzoeken die zeggen dat dat gezond is
En op vrijdag en zaterdag vaak 2 wijn en 1 Gin and Tonic.
Op zondag drink ik soms nog 1 wijntje, maar geregeld ook niks meer.
Speciaal bier vind ik ook echt heerlijk, maar die mag ik echt heeeeeel soms van mezelf.
Ben nu toch al sinds Oktober 13+ kilo kwijt!
Nee, ik heb de hartige sultata's..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 08:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
sigme, netjes hoor. Succes met de zitdag.
Welkom terug Tico en sterkte met back to normal gaan.
Ik ben zelf geen fan van cruesli, zit vaak veel suiker in. Zou dan eerder voor een muesli gaan.
Sultana idem, suikerkoekjes.
Lijstje van mij vandaag is identiek aan gisteren. Vanochtend nog steeds 75,3.
Vaak zit er in hartig net zo veel suiker. In zoute dropjes zit meer suiker dan in zoete dropjesquote:Op dinsdag 3 mei 2016 08:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, ik heb de hartige sultata's..
en thanks. Patat, snitzels en bier is echt wel beter dan yoghurt en water.
Wat zij zegt. En ik eet ze ook niet, dus ook geen idee!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:10 schreef An24 het volgende:
[..]
Vaak zit er in hartig net zo veel suiker. In zoute dropjes zit meer suiker dan in zoete dropjesMaar eet geen sultana's dus geen idee of dat daar ook opgaat
Voor een 'spaarstand' is geen enkel wetenschappelijk bewijs. Er zijn wel ongeveer evenveel mensen die in de spaarstand geloven als die in horoscopen geloven, maar of daar causaal verband tussen zit laat ik in het midden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:53 schreef Zomerjurkje het volgende:
()
@Bla; trainster heeft niet gesproken over mijn voeding, vermoed dat dit begin juni aan de orde komt als mocht blijken dat mijn lijf nog steeds in de 'spaarstand' staat. Voorlopig probeer ik gewoon om de goede mix tussen langzame koolhydraten, eiwit en vet te vinden en vooruit; om de wijn nu echt te laten staan
Ik hoop zo dat je gelijk hebt!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor een 'spaarstand' is geen enkel wetenschappelijk bewijs. Er zijn wel ongeveer evenveel mensen die in de spaarstand geloven als die in horoscopen geloven, maar of daar causaal verband tussen zit laat ik in het midden.
Als een niet-medisch geschoold persoon op basis van een notoir totaal onbetrouwbaar apparaat meldt dat je teveel vet zet rond je organen, zou ik daar niet teveel waarde aan hechten. Ongeveer de waarde van de horoscoop, zeg maar.
Verlies je spierkracht? Lees: kan je steeds minder gewicht optillen? Nee? Dan verlies je geen spier. Ja? Dan gebeurt er iets raars.
Dit is echt de grootste onzin die er is. Kracht heeft niet alleen te maken met spieromvang... techniek, dieet, hormonen, etc. hebben een hele grote invloed op je kracht.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:09 schreef sigme het volgende:
Verlies je spierkracht? Lees: kan je steeds minder gewicht optillen? Nee? Dan verlies je geen spier. Ja? Dan gebeurt er iets raars.
Eens!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:58 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dit is echt de grootste onzin die er is. Kracht heeft niet alleen te maken met spieromvang... techniek, dieet, hormonen, etc. hebben een hele grote invloed op je kracht.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:42 schreef Tinkepink het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat zomerjurkje gewoon hard richting overgang gaat (sorry, maar je bent toch 49?), waardoor (plat gezegd)
1. je taille verdwijnt
2. je spieren ook
3. er vet voor in de plaats komt
Dat betekent: meer krachtsport om je spieren intact te houden, anders eten en anders drinken.
In Duitsland stappen veel oudere vrouwen over van wijn op bier, vanwege de positieve uitwerking op de hormonen en het figuur.
Hmmmm hele slanke mensen kunnen ook veel orgaanvet hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:20 schreef Artoo het volgende:
Als jij bij 1.77m 66 kilo weegt, Zomerjurkje, dan zou ik me om orgaanvet niet te veel zorgen maken. Dat gewicht bij die lengte is echt heel erg netjes.
Wat betreft 'spaarstand' ga ik ook mee met calling bullshit. Als je een negatieve energiebalans creëert (dus door minder calorieën te eten dan je verbruikt) dan val je af. Het kan dus wel dat je op een gegeven moment langzamer afvalt of stagneert, maar dit komt doordat je verbruikt daalt naarmate je lichter wordt. Immers, je lichaam wordt gewoon 'minder', dus heeft het ook minder energie nodig.
Ik vind dat die trainster vooral gekke dingen zegt. Spaarstand? Vet rond de organen? Hoe meet ze dat?![]()
Ik denk dat je vooral gebaat zal zijn bij gezond voedsel, weinig alcohol en lekker veel sporten. Wil je strakker worden: ga vooral zware dingen optillen en niet persé minder eten
Vergelijkbare specs hier, betekent niet dat er geen vet rond je organen kan zitten. Plat gezegd, als het niet op je heupen zit, zit het ergens anders.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:20 schreef Artoo het volgende:
Als jij bij 1.77m 66 kilo weegt, Zomerjurkje, dan zou ik me om orgaanvet niet te veel zorgen maken. Dat gewicht bij die lengte is echt heel erg netjes.
Niet in mijn keuken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:54 schreef An24 het volgende:
Daarnaast zit strakker worden wel degelijk (vooral) in je voeding. Abs are made in the kitchen![]()
Nee akkoord, ik zal me even iets beter uitdrukken. Ik denk eerder dat de meting die is gedaan bij Zomerjurkje niet erg betrouwbaar is... Zo lang je niet precies weet hoe die verdeling is kun je moeilijk roepen dat er zorgelijk veel vet bij de organen ligt. Omdat Zomerjurkje een mooi gewicht heeft denk ik daarom dat ze zich om dat vet niet te veel zorgen hoeft te maken (but correct me if I'm wrong); en dat ze beter een 'gezond' eet- en sportpatroon kan nastreven gewoon voor de algehele gezondheid.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Vergelijkbare specs hier, betekent niet dat er geen vet rond je organen kan zitten. Plat gezegd, als het niet op je heupen zit, zit het ergens anders.
Ik denk in mn aderen. Lekker dichtslibben.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Vergelijkbare specs hier, betekent niet dat er geen vet rond je organen kan zitten. Plat gezegd, als het niet op je heupen zit, zit het ergens anders.
Koldskål is een soort van koude karnemelk soep (karnemelk,yoghurt, suiker, vanille, eieren en soms ook room.)quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
En wat is het?
ziet er wel lekker uit inderdaad
Ik lust geen karnemelk maar dit vind ik wel weer lekker.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
karnemelk vindt ik dan weer wat minder..maar verder klinkt het lekker
Je kan als je het zelf maakt het ''slanker'' maken, geen room gebruiken , de suiker vervangen door stevia en de koekjes er uit laten ( dan zit je rond de 70 kcal per 100 gram geloof ik) of ook wat gezonder maken. Het wordt hier zelfs heel veel gegeten na een workout, omdat het zo lekker afkoelt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:40 schreef loveli het volgende:
Koekjes, room en suiker, natuurlijk is dat lekker. Ik zou het alleen niet aanraden als dagelijks tussendoortje in "gezond slank"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
An sich goed, al vond ik de smaak niet zo sterk en de gelatine was niet helemaal opgelost. Aangezien die laatste 2 dingen aan mijn kookkunsten liggen, ga ik het gewoon nog een keer proberen. Het vulde primaquote:
Dank je!quote:
Ik denk het ookquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Iets langer weken in koud water denk ik en goed door het warme fruit roeren.
Ik heb idd ook half om half gedaan: aardbeienkwark en naturel en dan verse aardbeien en diepvriesaardbeien en -bramen erdoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Originele recept schrijft optimel Griekse stijl voor. En ik doe halve bak optimel en halve bak naturel halfvolle kwark. Heb nu met kers en qua fruit dan bosvruchten erdoor gedaan.
Maar wel slank-verantwoord, want je vreet je er niet vol mee.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Typisch weer, allemaal labeltjes gelezen in de biosuper om een nieuwe muesli uit te kiezen, aan de kassa blijkt het nog stinkend duur ook (maarja, ik had al die labeltjes niet voor Jan Doedel gelezen natuurlijk), is het niet te hachelen
Zuuuur.
Maar niet-lekker eten is zo zondequote:Op woensdag 4 mei 2016 12:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Maar wel slank-verantwoord, want je vreet je er niet vol mee.
Ik vind uitsluitend de alcoholvrije variant van Jever goed te drinken. Dat witbiertje hoor ik wel meer positieve reacties op, ik hou niet van witbier.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:34 schreef Zomerjurkje het volgende:
Alcoholvrij zomerbier is lekker! Bavaria mex is al goedgekeurd en de Wieckse witbier ookIk ben van de "buckler generatie", dankzij Youp dit vocht altijd links laten liggen maar ik kom er nu achter dat ik mezelf tekort heb gedaan. Waar alcoholvrije wijn gewoon niet naar wijn smaakt blijkt alcoholvrij bier wél naar bier te smaken! Zelfs m'n boeren (
) voelen alsof ik bier heb gedronken.
Ten aanzien van m'n lijstje; geplande lunch van sla, tomaten en mozzarella is veranderd in een lekkerbekje van de visboer.
Je moet het vast gewoon leren waarderenquote:Op woensdag 4 mei 2016 09:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Typisch weer, allemaal labeltjes gelezen in de biosuper om een nieuwe muesli uit te kiezen, aan de kassa blijkt het nog stinkend duur ook (maarja, ik had al die labeltjes niet voor Jan Doedel gelezen natuurlijk), is het niet te hachelen
Zuuuur.
Dat welquote:Op woensdag 4 mei 2016 12:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Maar wel slank-verantwoord, want je vreet je er niet vol mee.
Dat zal het zijn jaquote:Op woensdag 4 mei 2016 13:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Je moet het vast gewoon leren waarderen.
quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:24 schreef loveli het volgende:
Elke keer als ik agavesiroop lees wil ik ranten dat fructose slecht is
Dat diabetes verhaal is onzin ja.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:10 schreef loveli het volgende:
Vooral dat het gepromoot wordt als iets met een lage GI om diabetes te voorkomen, terwijl het dat juist niet doet.
Je eet het spul niet om de mineralen, dat is gewoon een handig argument als het uitkomt.
Mijn toetsenbord is bar slecht gecalibreerd waardoor ik alles 6 keer moet typen en extra gefrustreerd raak![]()
Playboy voor de interviews-redenering, ik weet dat je slimmer bent dan datquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:15 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat diabetes verhaal is onzin ja.
En knap dat je weet wat ik denk/ wel of niet bewust doe![]()
Ik heb de biologische crunchy spelt muesli van BioToday. Stinkend duur, wel erg lekker.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zuuuur.
Voor zover ik weet klopt er domweg helemaal niets van dat cholesterolverhaal, en blijven 7 eieren geen invloed hebben op cholesterol, ook niet bij veel vlees, suiker en vet.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:57 schreef An24 het volgende:
Net als dat stomme cholesterol verhaal. 7 eieren per week zijn pas minder goed als je ook veel vlees, suiker en vet eet. Dit lijstje is mooi in balans
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor zover ik weet klopt er domweg helemaal niets van dat cholesterolverhaal, en blijven 7 eieren geen invloed hebben op cholesterol, ook niet bij veel vlees, suiker en vet.
Ik eet overigens meestal zo'n 21 eieren per week, en wordt met grotere regelmaat beklopt, bepoedeld en nagemeten. Ondanks eveneens indrukwekkende hoeveelheden vlees en vet (en helaas ook nog steeds veel te veel suiker) zijn mijn cholesterolwaarden altijd 'normaal'.Ook interessant!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En thanks loveli![]()
Xquote:Op woensdag 4 mei 2016 18:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Onderweg naar dodenherdenking op betekenisvolle plek, 4 mei is voor mij toch altijd een beladen dag.
Hmm. Placebo is wel een vaak verwaarloosde verklaring voor van alles, daar heb je een heel goed punt. Maar ik denk eigenlijk niet dat je zoiets onmerkbaars als je cholesterolgehalte makkelijk omhoog jaagt door gedachtekracht. Zou ik gokken.quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Al die voedselverhalen, kan het ook niet een deel "placebo" zijn? Placebos werken, dat is bewezen en als je echt denkt dat 4 HARD gekookte eieren je cholestorol doet pieken, zal het dan net zo hoog pieken als iemand die dat ook doet maar geen idee heeft wat voor invloed het heeft. ?
Als ik weer achter de computer zit typ ik wel een verhaal over omega's en cholesterol. Of ik dump een link naar een oude post.quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Al die voedselverhalen, kan het ook niet een deel "placebo" zijn? Placebos werken, dat is bewezen en als je echt denkt dat 4 HARD gekookte eieren je cholestorol doet pieken, zal het dan net zo hoog pieken als iemand die dat ook doet maar geen idee heeft wat voor invloed het heeft. ?
Gewoon even flink kakken, is het er zo weer af.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
En weer 2 ons erbij. Schiet mij maar lek.
Is er gisteren nog wat bij je lijstje gekomen?quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
En weer 2 ons erbij. Schiet mij maar lek.
Nee, ben naar bed gegaan.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Is er gisteren nog wat bij je lijstje gekomen?
thnxquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:50 schreef Zomerjurkje het volgende:
Lekker dat jouw sportschool open is vandaag Bla, veel plezier met sporten en met het bevrijdingsfestival vanmiddag. Ik zit er aan te denken om eind van de middag ook nog even te gaan.
Daar zat toch gelatine in?quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:27 schreef Ewelina het volgende:
Kwarktaart poging 2 staat nu in de koelkast. Dit keer met kiwi/kruisbes kwark en mango en ananas erdoorheen. Benieuwd of deze wel goed lukt.
Wist ik niet?quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar zat toch gelatine in?
Kiwi én mango én ananas kan je niet vers gebruiken in iets met gelatine. Heb je daar rekening mee gehouden?
Ik ben ook benieuwd wat het wordt. Vond die kiwi/kruisbes kwark wel heel lekker!quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ow ik heb laatst ook met optimel kiwi / kruisbes en verse kiwi gemaakt.. Ging prima.
Maar ook nog mango én ananas lijkt me vooral niet zo lekker.Beetje teveel van het goede.
Dan gaan de ananas en de kiwi geen problemen meer geven. Maar verse mango wel.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:02 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Wist ik niet?
Het was overigens diepvries ananas en de kiwi zat al door de kwark heen.
Vermoedelijk wordt het lekker, maar niet stijf. Beter een kwarktaart dan een vent, zal ik maar zeggen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd wat het wordt. Vond die kiwi/kruisbes kwark wel heel lekker!
Nogal een prestatie ja.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan gaan de ananas en de kiwi geen problemen meer geven. Maar verse mango wel.
Er zijn echt maar drie vruchten die je NIET kan combineren met gelatine, ik vind het wel een prestatie van je om ze er alle drie in te knikkeren.
Ananas, kiwi en mango bevatten een enzym dat eiwitten splitst. Daardoor ken je ze gebruiken om vlees malser te maken (kip met ananas). Maar gelatine is nou net dat dierlijke spul dat vlees aan elkaar plakt..
Als de vruchten gekookt of goed geblancheerd zijn is het eiwitsplitsend enzym onschadelijk.
quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Vermoedelijk wordt het lekker, maar niet stijf. Beter een kwarktaart dan een vent, zal ik maar zeggen.
Diepvriesspul is geblancheerd, dus met een beetje mazzel wordt 'ie alsnog wel stijfquote:Op donderdag 5 mei 2016 20:09 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nogal een prestatie ja.![]()
Wel echt wat voor mij.
Ik heb zowel de mango als de ananas verwarmd om de gelatine op te lossen. Ze kwamen allebei uit de diepvries.
Ik zal het zien morgen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Diepvriesspul is geblancheerd, dus met een beetje mazzel wordt 'ie alsnog wel stijf.
En anders moet je er misschien gewoon even zwoel tegen pratenquote:Op donderdag 5 mei 2016 20:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Diepvriesspul is geblancheerd, dus met een beetje mazzel wordt 'ie alsnog wel stijf.
Je moet ze eerst koken voordat ze te pruimen zijn? Kan ik me wel in vindenquote:Op donderdag 5 mei 2016 20:42 schreef loveli het volgende:
Bedenk maar dat wielrenners hetzelfde probleem hebben als gelatine met kiwi.
Wat is dat dan ook voor schofterige manier van iemand begroetenquote:Op donderdag 5 mei 2016 21:02 schreef snakelady het volgende:
Kom ik in Nederland aan, zegt stiefvader "nou, je bent wel wat flinker geworden he?"
Fijn om te horen nadat je 6 kilo bent afgevallen en iedere dag minimaal 30 min actief sport.
Manlief begrijpt meteen waar mijn zelfbeeldproblemen vandaan komen.
quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:07 schreef sigme het volgende:
Daardoor ken je ze gebruiken om vlees malser te maken
Een vent met het lichaam van een kwarktaart?quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Vermoedelijk wordt het lekker, maar niet stijf. Beter een kwarktaart dan een vent, zal ik maar zeggen.
Het had erger gekund als ze er óók nog papaja bij had gedaanquote:Op donderdag 5 mei 2016 20:07 schreef sigme het volgende:
Dan gaan de ananas en de kiwi geen problemen meer geven. Maar verse mango wel.
Er zijn echt maar drie vruchten die je NIET kan combineren met gelatine, ik vind het wel een prestatie van je om ze er alle drie in te knikkeren.
Ananas, kiwi en mango bevatten een enzym dat eiwitten splitst. Daardoor ken je ze gebruiken om vlees malser te maken (kip met ananas). Maar gelatine is nou net dat dierlijke spul dat vlees aan elkaar plakt..
Als de vruchten gekookt of goed geblancheerd zijn is het eiwitsplitsend enzym onschadelijk.
quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:02 schreef snakelady het volgende:
Kom ik in Nederland aan, zegt stiefvader "nou, je bent wel wat flinker geworden he?"
Fijn om te horen nadat je 6 kilo bent afgevallen en iedere dag minimaal 30 min actief sport.
Manlief begrijpt meteen waar mijn zelfbeeldproblemen vandaan komen.
Dat heeft hij altijd al gedaan en het is ook nooit goed, dan te dun, dan te dik enz.quote:Op donderdag 5 mei 2016 23:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]nou, fijn inderdaad. Ik begrijp sowieso niet waarom andere mensen denken commentaar te moeten leveren op je gewicht/postuur, maar goed. Wat een hork.
whehequote:Op donderdag 5 mei 2016 20:42 schreef loveli het volgende:
Bedenk maar dat wielrenners hetzelfde probleem hebben als gelatine met kiwi.
Wat een hork. Al eens wat van gezegd?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 01:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat heeft hij altijd al gedaan en het is ook nooit goed, dan te dun, dan te dik enz.
Heb ik net mijn haren gedaan krijg je een "Moet je je haren niet borstelen?" (ik heb krullen en op warme dagen kroest dat een beetje meer
Altijd commentaar op mijn uiterlijk en bijna altijd negatief of positief wat vernoemd moet worden met wat eerst negatief was.
Niet goed voor mijn zelfbeeld die man, nog maar twee dagen en dan weer lekker naar huis!
Nou, de taart was wel redelijk stijf! Alleen smaakte het heel bitter, dus dat wordt een enkele reis prullenbak.quote:Op donderdag 5 mei 2016 23:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het had erger gekund als ze er óók nog papaja bij had gedaan
Een tante had ooit een kiwi-kwarktaart gemaakt. Grandioos mislukt, werd een heel vieze substantie.
Stijf valt me dan nog reuze mee! Kwam waarschijnlijk dan doordat de kiwi en ananas uit de diepvries kwamen. Jammer van de smaak dan.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:04 schreef Ewelina het volgende:
Nou, de taart was wel redelijk stijf! Alleen smaakte het heel bitter, dus dat wordt een enkele reis prullenbak.
De ananas en de mango kwam uit de diepvries, de kiwi nietquote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Stijf valt me dan nog reuze mee! Kwam waarschijnlijk dan doordat de kiwi en ananas uit de diepvries kwamen. Jammer van de smaak dan.
Ik ook.quote:
Ik moest aan jou denken toen ik vannacht een artikel las waar dit citaat in stond :quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:37 schreef snakelady het volgende:
Hij heeft meerdere psychische problemen. Meervoudig persoonlijkheidssyndroom, manisch depressief en narcistische kenmerken.
Als je,er iets van zegt gaat hij in selfpitty mode en zeggen dat iedereen hem haat enz. Dus ik zeg maar niks meer.
Maar ik ga nu even lekker een paar km rennen.
quote:Nice guys don't feel inadequate. Jerks do. Want to appear as inadequate as you're feeling? Act like a jerk.
Ik ben van mening van niet, maar ze kan hem gelukkig goed handelen, ze is een sterke vrouw.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:38 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ook.Is hij wel een leuke partner voor je moeder?
Inderdaad.:Dquote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moest aan jou denken toen ik vannacht een artikel las waar dit citaat in stond :
[..]
Dat je dat kan. Bij mij moet altijd de hele zak leeg.quote:
O: 1 hap kwarktaart (quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:40 schreef Ewelina het volgende:
Vandaag.
O: 1 hap kwarktaart () , vanillekwark met muesli
T: 2 ijskoffie
L: italiaanse tijgerbol met selleriesalade en salami
Planning:
T: wittekoolsalade
D: wokgroenten, kip en mie
T: komkommer, yoghurt
quote:Op vrijdag 6 mei 2016 20:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat je dat kan. Bij mij moet altijd de hele zak leeg.
Het is nog geen 11 uurquote:
En moet er kaas in. Een tube per halve zak.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 20:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Met twee handjes is zo'n zak toch ook leeg? (bij mij wel tenminstequote:Op vrijdag 6 mei 2016 20:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Bij mij ookquote:Op vrijdag 6 mei 2016 21:18 schreef Zomerjurkje het volgende:
[..]
Met twee handjes is zo'n zak toch ook leeg? (bij mij wel tenminste)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Wat ben ik blij dat ik me met mensen omring die het totaal niet vreemd vinden als ik geen drank wil. Zo raar als mensen zoiets als 'niet leuk' betitelen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 21:17 schreef Zomerjurkje het volgende:
En te horen gekregen dat het helemaal niet leuk was dat ik geen rosé hoefde![]()
Die kennen misschien geen andere ontsnapping dan dat?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik me met mensen omring die het totaal niet vreemd vinden als ik geen drank wil. Zo raar als mensen zoiets als 'niet leuk' betitelen.
Was het nou Bali geworden?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 03:30 schreef An24 het volgende:
Snakelady, wat een eikel je schoonpa. Knap dat je moeder hem aankan, zulke gasten hebben nogal een lange handleiding![]()
Lijstje van twee dagen: vliegtuigvoer!
Beter dan bij een chartervlucht, maar fan zal ik nooit worden.
Eens kijken of we wakker kunnen blijven voor ontbijt![]()
Gelukkig is het geen kwestie van "he doe niet zo ongezellig", maar meer eentje van "he, dat is niet leuk want voor mezelf trek ik geen hele fles open"quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik me met mensen omring die het totaal niet vreemd vinden als ik geen drank wil. Zo raar als mensen zoiets als 'niet leuk' betitelen.
Kloptquote:Op zaterdag 7 mei 2016 06:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Was het nou Bali geworden?
Veel plezier! (En voor nu: slaap lekker.)
Straks denken ze dat je zwanger bentquote:Op zaterdag 7 mei 2016 07:29 schreef Zomerjurkje het volgende:
Gelukkig is het geen kwestie van "he doe niet zo ongezellig", maar meer eentje van "he, dat is niet leuk want voor mezelf trek ik geen hele fles open"De eerste categorie heb ik ook gekend hoor, die zijn niet gezond voor je.
Dat het opvallend / vreemd wordt gevonden dat ik niet drink is overigens niet verwonderlijk, ik ben altijd de eerste die met een fles wijn aan komt sjouwen. Het verbaast me zelf nu ook dat ik met het drinken van alcoholvrij zomerbier ineens niet meer taal naar de rosé.
Boehaa!! Op m'n 49e?quote:
Alles kan :pquote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:21 schreef Zomerjurkje het volgende:
[..]
Boehaa!! Op m'n 49e?
Overigens verbreek ik nu allerlei persoonlijke records tijdens de cardio sessies, dat bevalt me wel. Geen idee of mijn conditie nu al profijt heeft van de alcoholstop maar het is wel toevallig (en extra stimulans)
Ik zou nu natuurlijk een rant kunnen houden over hoe slecht nuttella is, want suikerquote:Op zondag 8 mei 2016 00:24 schreef loveli het volgende:
Geen lijstje, maar de dag eindigde met nutella op toastjes. Zo even de nutella achter m'n oren weg wassen.
Ik denk dat loveli dat wel weetquote:Op zondag 8 mei 2016 01:56 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik zou nu natuurlijk een rant kunnen houden over hoe slecht nuttella is, want suiker![]()
Je zou gelijk hebben en ik zou er m'n sig van maken.quote:Op zondag 8 mei 2016 01:56 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik zou nu natuurlijk een rant kunnen houden over hoe slecht nuttella is, want suiker![]()
quote:Op zondag 8 mei 2016 11:25 schreef loveli het volgende:
Ik at het omdat het er was, ik dumpte het hier omdat ...
ik ben loveli, carb-o-holic en ik ben een halve dag clean.
Check!quote:Op zondag 8 mei 2016 14:37 schreef loveli het volgende:
Ga snel in de zon zitten, misschien smelt er iets af.
De boekenkast in de hal.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:38 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen idee Vaiz. Wat is een gebouwsbibliotheek?
XM onder de 75![]()
Leuk, Balilijstjes van An
Ik ben al vanaf half zes vanochtend wakker. Dat is niet mijn planning voor een zondag
Mijn lijstje:
T: plak ontbijtkoek
B: ruim 5 km hardlopen en buikspieroefeningen
O: appel, yoghurt, muesli
T: 2 stukjes shortbread
L: boterham pindakaas, 4 boterhammen jam, halve appel
T: kwart appel, kwart peer, kwart banaan, 2 chocolaatjes
D: macaroni à La Tante Toos, met wortel, tomatensaus, spek, gehakt, ketjap en sambal. Chocoladepudding toe
B: kwartier skateboarden
Omdat ik ik ben, vrees ik.quote:Op maandag 9 mei 2016 09:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Vocht + vocht. Waarom maak je je daar druk om?
Ja, dat vrees ik ook. Normaal ben ik heel erg voor dagelijks wegen, maar bij jou zou ik het gewoon afraden. Je laat je gevoel veel te veel leiden door dat getalletje en dat zegt bar weinig van dag tot dag.quote:
Maak je je dan ook druk om 200 gram extra als je een bh met extra vulling oid aan hebt en dikke sokken? Wat dat is vergelijkbaar met extra vocht. Heeft helemaal niets te maken met je lijf, je werkelijke gewicht, je figuur etc.quote:
Dan blijf ik het maar doenquote:Op zondag 8 mei 2016 19:38 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen idee Vaiz. Wat is een gebouwsbibliotheek?
XM onder de 75![]()
Leuk, Balilijstjes van An
Ik ben al vanaf half zes vanochtend wakker. Dat is niet mijn planning voor een zondag
Mijn lijstje:
T: plak ontbijtkoek
B: ruim 5 km hardlopen en buikspieroefeningen
O: appel, yoghurt, muesli
T: 2 stukjes shortbread
L: boterham pindakaas, 4 boterhammen jam, halve appel
T: kwart appel, kwart peer, kwart banaan, 2 chocolaatjes
D: macaroni à La Tante Toos, met wortel, tomatensaus, spek, gehakt, ketjap en sambal. Chocoladepudding toe
B: kwartier skateboarden
Krijg er vakantiezin vanquote:Op maandag 9 mei 2016 17:05 schreef An24 het volgende:
[..]
Dan blijf ik het maar doen![]()
O: omelet met groenten en kaas, pannenkoekje/ crumpet ding met agave siroop, fruit en koffie
B: veel in de bus zitten en wandelen naar tempels, rijstvelden en watervallen
L: heerlijke rijsttafel
B: zelfde als eerste b
D: kleine vegetarische pizza en een klein stukje strawberry cheesecake
B: wandelen in winkelgebiedje
T: biertje en wat borrelnootjes
D: pasta met tomatensaus gehakt ui en knoflook.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:40 schreef Ticootje het volgende:
Lijstje:
O: Kwark met cruesli, beker melk
T: Klein puntje brownie cake met noten en amadel
0,75 cl water
L: Kwark met cruesli
1,5L water
D: iets van pasta
B: cardiotraining en buikspieren (hoop ik)
Ik zou dat zout even laten staan.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, heerlijke sessie in de sportschool. Voldaan! De dropfruitduo's die ik had gesnaaid, heb ik er calorisch gezien wel afgetraind.
Volgens m'n fitbit is de stand nu 1294 in en 2430 uit. Met een flinke bus zout, maar tis een indicatie.
Nou speciaal voor jou dan maar een veilig plaatje. Was bij een plaatselijke markt op een berg:quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ghehe ja lief kant best..maar vindt het maar enge beestjes..zelfs die kleintjes die ij ons vliegen..laat staan zo'n joekel!
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:35 schreef An24 het volgende:
Gister onderweg kwamen we deze meneer tegen. Zat te chillen bij onze tussenstop:
[ afbeelding ]
Lucky shot met de GoPro![]()
Gewoon biefstuk met niks?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:32 schreef loveli het volgende:
Totaal lijstje:
l: kwark
t: 3x koffie
d: biefstuk
t: kwark (standaard 250g senoble met een handje walnoten, behalve als het op is zoals vanmorgen)
Blind een spijkerbroek gekocht in een model dat ik al had. Stond indertijd geweldig, maar zakte van me af. Blijkbaar is die oude ooit vreselijk uitgelopen, want de nieuwe past als een rollade. Knoop is er al afgesprongen en ik probeer deze nu ook maar uit te lopen
Verder zegt de weegschaal nog steeds andere dingen dan de spiegel.
D: idd bbq: stuk riblap met olijfolie, peper, zout, cayenne peper, komijn en rode peper. Klein schepje aardappels met ui en rozemarijn en een schepje witte bonen in tomatensaus.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:11 schreef Ticootje het volgende:
O: Kwark met cruesli
T: 1,5L water
L: Kwark met cruesli hoop ik, ik moet nog halen en ik hoor net dat men mn middag vol aan het plannen is.
T: 1,5 L water
D: Iets op de bbq, dus een stuk vlees met aardappeltjes en iets van komkommer aardappelsla ofzo.
B: hardlopen ongeveer 27 minuten rond de 3,5 km.
Daarna naar de film.
probeer eens wat anders te eten als alleen brood. en ipv sultana fruit of kwark ofzoquote:Op woensdag 11 mei 2016 09:04 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Fijn dat ook hiervoor een topic is![]()
Ik probeer zelf namelijk ook af te vallen maar ben niet een doorsnee geval vrees ik haha.
Ik ben heel erg aangekomen in korte tijd door medicijngebruik, die moet ik helaas blijven gebruiken,en ik heb chronische ziekte van lyme.
Meer bewegen dan ik nu doe lukt niet vanwege de lyme dus ik moet het verder echt via m'n eten doen.
Nu eet ik:
O:2 volkoren boterhammen,halvarine,gestampte muisjes
L: 2 volkoren boterhammen met mager beleg en cup a soup
A:woon nog thuis dus eet wat de pot schaft, uiteraard zonder sausjes ed.
Op de dagen dat ik werk(fysiek actief) eet ik soms als tussendoortje een sultana.
Als ik s avonds inkak neem ik ook weleens een beker cup a soup.
Qua calorien en fysiek actief werk zou ik moeten afvallen maar er gebeurd niks...
Ik eet idd geen twee borden avondeten meer. Ik wil sowieso maar 1 bord eten en dan van alles al wat minder.(dus gewoon een normale portie)quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:06 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
welkom zeefje en goed besluit, 800 kcal is idiotenwerk
ik zou persoonlijk geen 2 volle borden avondeten eten, dat is dan al gauw ook het dubbele van wat je nodig hebt (tenzij het allemaal groente is, maar dat kan ik me niet voorstellen)
En ik zou zelf ook niet kiezen voor 2 sneen brood als tussendoortje
als je laat eet dan zou ik na je lunch 2 tussendoortjes inplannen ipv 1 en dan fruit, gekookt ei, handje nootjes, kwark, gerookte kipfilet, smartbar dat soort dingen
Dan heb je mischien ook om 20 uur niet de behoefte om 2 borden avond eten te eten
Mijn lijstje voor vandaag
o: brinta met honing, koffie
t: ananas
l: restje tonijn/aardappel/sperziebonensalade/ui van gister
t: protein pudding
t: notenreep
d: gemarineerde kippendij met sperziebonen en rijst
zit toch minder in op welk gebied? minder kcal ja..maar vooral de dingen met meer eiwitten vullen over t algemeen beter en fruit is gewoon goedquote:Op woensdag 11 mei 2016 09:18 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik eet idd geen twee borden avondeten meer. Ik wil sowieso maar 1 bord eten en dan van alles al wat minder.(dus gewoon een normale portie)
de tip over het veschillende tussendoortjes na mijn lunch sla ik op. Maar waarom zou fruit, gekookt ei, handje nootjes, kwark, gerookte kipfilet, smartbar beter zijn dan boterhammen? zit toch minder in?
ik ga eerst eens een paar weken kijken hoe ik het er nu vanaf breng. Als ik dan nog niet afgevallen ben vraag ik hier wel even wat ik nog meer kan aanpassen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
als je niet afvalt betekend gewoon dat je niet goed eet. slechts een klein percentage bereik je met bewegen, het grootste deel zit in je voeding
Ik drink sowieso 2L water of thee(thee zonder suiker) dus dat komt wel goed.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:36 schreef Rauw. het volgende:
Eten wanneer je honger hebt, maar wel goed water blijven drinken zodat je zeker weet dat je geen verwarring hebt met dorst.
Zout en peper..quote:
Dat hangt ook af van wat je eet. Onze jager-verzamelaar voorouders aten ook niet elke 3 uur omdat ze anders omvielen of vreetkicks kregen, die aten op basis van beschikbaarheid en gelegenheid. Wij zijn zo gewend aan eten on demand, dat ons lichaam meer met koolhydraatverbranding doet dan met vetverbranding.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:30 schreef zeefje het volgende:
[..]
ik ga eerst eens een paar weken kijken hoe ik het er nu vanaf breng. Als ik dan nog niet afgevallen ben vraag ik hier wel even wat ik nog meer kan aanpassen.
Ik at trouwens eerst om 5:30-14u-20u. Tussendoor niets. Er zaten dus veel te lange pauzes tussen waardoor ik heel vaak vreetbuien had.
Nu probeer ik om de 3 uur iets te eten, raden jullie dit ook aan?
Over de activiteit; ik fiets dagelijks 2*40 minuten en ik wil over een paar maanden weer gaan hardlopen/fitnessen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat hangt ook af van wat je eet. Onze jager-verzamelaar voorouders aten ook niet elke 3 uur omdat ze anders omvielen of vreetkicks kregen, die aten op basis van beschikbaarheid en gelegenheid. Wij zijn zo gewend aan eten on demand, dat ons lichaam meer met koolhydraatverbranding doet dan met vetverbranding.
Vet levert per gewichtseenheid meer energie dan koolhydraten, maar het komt langzamer vrij. Als die vetverbranding niet wordt gestimuleerd en we slaafs carbs eten als we een dipje voelen, dan blijf je in dat cirkeltje.
Dat afkicken van suiker kost mij 3 weken. Dat zijn 3 weken met cravings en als ik dat haal, kan ik weer normaal doen.
Elke 3 uur eten heeft voor- en nadelen. Je verbranding blijft aan de gang, maar je spijsvertering krijgt ook geen rust. Je kunt ook prima leven op 2 maaltijden per dag, om even een zijstraat te nemen. Je hebt geen koolhydraten nodig om te functioneren (die kan je lichaam maken uit de andere voedingsstoffen), maar wel vetten en eiwitten. Er zijn geen essentiele koolhydraten, wel essentiele vetzuren en aminozuren.
Verder is je gewicht er niet in een dag bijgekomen, dus het zal er ook niet in een dag afgaan. Stoppen met suiker/snoep en voedsel zoeken waar je geen vreetkicks van krijgt als basis, daarnaast activiteit iets opschroeven en je bent een heel eind.
Ik zie veel ruimte voor verbeteringquote:Op woensdag 11 mei 2016 09:04 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Ik probeer zelf namelijk ook af te vallen maar ben niet een doorsnee geval vrees ik haha.
Ik ben heel erg aangekomen in korte tijd door medicijngebruik, die moet ik helaas blijven gebruiken,en ik heb chronische ziekte van lyme.
Meer bewegen dan ik nu doe lukt niet vanwege de lyme dus ik moet het verder echt via m'n eten doen.
Nu eet ik:
Op de dagen dat ik werk(fysiek actief) eet ik soms als tussendoortje een sultana.
Qua calorien en fysiek actief werk zou ik moeten afvallen maar er gebeurd niks...
Ik was vanmorgen van vorige week 77.5 naar 74.3quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welkom nieuwelingen
Gefeliciteerd snakelady!
Hier 74,0 vanochtend. Maar m'n menstruatie verwacht ik van het weekend. En eerst dip ik dan in gewicht, om vervolgens weer op te zwellen
. Maar, toch leuk.
Planning :
O: kwarktaart
T: ijsje in de stad
L: speltcake
D: spaghetti carbonara met broccoli
B: hupsen of sportschool
Een goede biefstuk heeft geen broccoli nodig.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Zout en peper..
Was na een halve dag schele hoofdpijn. Had geen puf meer om de broccoli te slachten.
Weet jij eigenlijk al wat meer over je duizeligheid?
ja de weegschaal op dezelfde plekquote:Op woensdag 11 mei 2016 12:23 schreef loveli het volgende:
Weegschaal op dezelfde plek? Bij mij zijn 's ochtends dagelijkse schommelingen tot een ons of 8 "normaal", tussen avond en ochtends zit gerust een kilo (of helemaal niks).
Jij was van de cup-a-soup, zout, dus vocht?
Welkom!quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:30 schreef zeefje het volgende:
[..]
ik ga eerst eens een paar weken kijken hoe ik het er nu vanaf breng. Als ik dan nog niet afgevallen ben vraag ik hier wel even wat ik nog meer kan aanpassen.
Ik at trouwens eerst om 5:30-14u-20u. Tussendoor niets. Er zaten dus veel te lange pauzes tussen waardoor ik heel vaak vreetbuien had.
Nu probeer ik om de 3 uur iets te eten, raden jullie dit ook aan?
Ik denk ook zeker dat het daardoor kwam. Mijn suikerspiegel was gewoon te laag en ik had NU!! suiker nodig.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Welkom!
Je krijgt geen vreetbuien van te lange pauzes tussen eten, maar van een samenspel van suikerspiegel/aanbod/wilskracht (en zo nog wat). Een en ander het best te beinvloeden door béter eten en veel goede voornemens.
Eigenlijk heb je nooit suiker nodigquote:Op woensdag 11 mei 2016 12:32 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik denk ook zeker dat het daardoor kwam. Mijn suikerspiegel was gewoon te laag en ik had NU!! suiker nodig.
Nog een nieuwe! Jij ook welkomquote:Op woensdag 11 mei 2016 09:04 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Nu eet ik:
Misschien had ik het verkeerd omschreven.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je nooit suiker nodig.
Er is heel veel winst te halen door ervoor te zorgen dat je suikerspiegel niet zo piekt, waardoor je de dips ook niet hebt.
Ik ga niet levelenquote:Op woensdag 11 mei 2016 12:59 schreef loveli het volgende:
Weegschaal zegt dat ik 57,6 weeg![]()
*nieuwe batterijen pakt*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |