abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2016 @ 12:50:53 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161869449
Het Gezond Slank-topic

Doelstelling: Zie TT
Werkwijze: Wat voor je eigenwijze ik werkt :P

Eet wat je eet, beweeg wat je beweegt en krijg er commentaar op.

Gewoon een teveel aan KH's, te weinig E's, V's in slechte verhouding. En misschien een tekort aan beweging.
Kont zoals sigme!? Voldoende E's en beweging...

Kut?! Ja
Spijsvertering die vet opslaat en maar nauwelijks verbrand, kut.
Deal with it.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Vis een optie? maandag 2 mei 2016 @ 12:55:06 #2
70532 loveli
N
pi_161869520
Minder, minder, minder suiker.

Ik krijg geen vreetkick van cola zero (maar drink het niet vaak, liever water), heb ook gelezen dat het niet hielp bij afvallen, maar geen zin om onderzoekjes op te speuren.
crap in = crap out
  maandag 2 mei 2016 @ 13:05:31 #3
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161869722
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:55 schreef loveli het volgende:
Minder, minder, minder suiker.

Ik krijg geen vreetkick van cola zero (maar drink het niet vaak, liever water), heb ook gelezen dat het niet hielp bij afvallen, maar geen zin om onderzoekjes op te speuren.
Ik ook niet moet ik zeggen, ik ga er niet meer van eten dan wanneer ik alleen water of thee drink.

Maar ik ben naar mijn gevoel goed bezig met afvallen dus ik vind het wel prima, ik eet al (redelijk) gezond, ik ben ook al even gestopt met roken, ik sport iedere dag en van gewone cola overstappen op cola zero vind ik dan al heel wat. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 2 mei 2016 @ 13:05:52 #4
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161869733
Maar die zoetstoffen laat je lijf toch geen vet opslaan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Vis een optie? maandag 2 mei 2016 @ 13:10:53 #5
70532 loveli
N
pi_161869847
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:05 schreef Ticootje het volgende:
Als het je verzadigingdgevoel om zeep helpt, dan wordt minder eten lastig.

1 m&m zet geen zoden aan de dijk, maar bij mij moet daarna de zak leeg. Dus ik mijd die krengen als de pest. Idem voor brood met nutella. Na het afkicken mis ik het niet. Als cola zero hetzelfde effect heeft, dan snap ik dat je ervan aankomt.
crap in = crap out
  maandag 2 mei 2016 @ 13:11:12 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161869852
Tico, thee zonder caffeïne idd. Van die hipsterthee :+
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 2 mei 2016 @ 13:12:04 #7
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161869866
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:05 schreef Ticootje het volgende:
quote:
A 2014 study published in the journal Nature suggested that diet fizzy drinks could cause weight gain due to artificial sweeteners altering the body’s natural gut bacteria.

http://metro.co.uk/2015/0(...)-cal-drinks-5107758/
  Vis een optie? maandag 2 mei 2016 @ 13:14:13 #8
70532 loveli
N
pi_161869983
Fijn dat ook je darmproblemen over zijn XM!

En ik zei ook niet dat lowcarb beter is he? Ligt er meer aan waar je vandaan komen denk ik.

Wat ik over sweeteners ook vaak lees, is dat je hersenen worden genept omdat ze wel een zoete smaak signaleren. Dat zou er weer voor zorgen dat je insuline ongevoeliger wordt, wat je dan weer dik maakt.

Ingewikkeld :')

Ik houd ook van cola light. Moet er mee stoppen en wel nu :(
  Vis een optie? maandag 2 mei 2016 @ 13:19:25 #10
70532 loveli
N
pi_161870016
Kan zo snel geen goed onderzoek vinden dat er echt uitspringt, vaak zijn het onderzoeken die bestaande gegevens nog eens ondezoeken, bij de meeste lees ik iets als dit

"However, the number of studies is small and overall conclusions, in particular for the long term, cannot be drawn."
crap in = crap out
  maandag 2 mei 2016 @ 13:20:41 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161870059
Ik ben nogal allergisch geworden voor lowcarb sinds mijn fiasco op dat gebied :D.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 2 mei 2016 @ 13:21:34 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161870084
Cola zero drink ik soms. Misschien 1-2 glaasjes per week ofzo. Dat lijkt me acceptabel.

Net ff een heerlijk lunchwandelingetje gemaakt, het is zo lekker buiten O+.
  Vis een optie? maandag 2 mei 2016 @ 13:25:59 #13
70532 loveli
N
pi_161870190
Wreedheid...
quote:
One of the largest trials looked at 641 children aged 4-11 years who had to drink either 250 ml (8.5 ounces) of an artificially sweetened drink, or the same amount of a sugary drink every day for 18 months.

The children who were assigned the artificially sweetened drinks gained significantly less weight and less fat than the sugar-drinking children (19).

The most recent review of 15 clinical trials found that replacing sugary drinks with their artificially sweetened versions can result in modest weight loss of about 1.8 lbs (0.8 kg), on average (17).

Two other recent reviews led to similar findings (23, 24).

So… according to the best available evidence, artificial sweeteners appear to be mildly effective for weight loss.
Kinderen anderhalf jaar lang elke dag verplicht een kwart liter suikerwater voeren en dan tot de conclusie komen dat ze meer aankomen dan kinderen die een suikerloos alternatief krijgen... :'(
crap in = crap out
  maandag 2 mei 2016 @ 13:28:00 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161870241
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:25 schreef loveli het volgende:
Wreedheid...

[..]

Kinderen anderhalf jaar lang elke dag verplicht een kwart liter suikerwater voeren en dan tot de conclusie komen dat ze meer aankomen dan kinderen die een suikerloos alternatief krijgen... :'(
Dat is wel heftig ja, hier mogen de kinderen een glas fris in het weekend, dat vond ik al heel wat. ;)
  Vis een optie? maandag 2 mei 2016 @ 13:32:16 #15
70532 loveli
N
pi_161870337
Of deze..
quote:
The results thus far, then, show that the use of nonnutritive sweeteners can reduce the consumption of carbohydrates, by which total calorie intake can also be lowered. Their use can promote weight loss and maintenance as well as can help to improve the values of other metabolic parameters (eg. blood sugar, triglycerides). In addition to this, it is important to note that these benefits will not fully materialize if consumption of nonnutritive sweeteners is accompanied by an increase in compensatory caloric intake. Orv. Hetil., 2016, 157(Suppl. 1), 8-13.
Als je suikerconsumptie vermindert door suikerhoudende frisdrank te vervangen door iets met zoetstof en je het verschil in kcals niet compenseert door meer kcals te gaan eten, dan kun je mogelijk zelfs afvallen en betere bloedwaardes krijgen.

Open deurtje?
crap in = crap out
  maandag 2 mei 2016 @ 18:42:05 #16
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161877472
XM, nog 1 vraag: hoe lang blijft die kwarktaart goed ? Ik woon maar alleen en ik vind het zonde om straks een halve taart weg te moeten gooien. :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 2 mei 2016 @ 18:44:19 #17
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161877525
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Als het je verzadigingdgevoel om zeep helpt, dan wordt minder eten lastig.

1 m&m zet geen zoden aan de dijk, maar bij mij moet daarna de zak leeg. Dus ik mijd die krengen als de pest. Idem voor brood met nutella. Na het afkicken mis ik het niet. Als cola zero hetzelfde effect heeft, dan snap ik dat je ervan aankomt.
Dit geldt dus ook voor mij, dus liever mijden.

O: 3 speltboterhammen hagelslag
T: banaan
L: 2 speltboterhammen hagelslag
T: banaan, koekje
D: gebakken aardappelschijfjes, lamsburger, doperwtjes
T: kwark of yoghurt
  maandag 2 mei 2016 @ 19:03:21 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161878029
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:42 schreef Ewelina het volgende:
XM, nog 1 vraag: hoe lang blijft die kwarktaart goed ? Ik woon maar alleen en ik vind het zonde om straks een halve taart weg te moeten gooien. :)
Met mijn receptje heb je 4 stukken en dat red je precies :).
  maandag 2 mei 2016 @ 19:04:35 #19
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161878060
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:03 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Met mijn receptje heb je 4 stukken en dat red je precies :).
Thanks! Ik ga je recept wel een beetje tweaken, ik hou niet van roomkaas en dadels. ;) Heb nu aardbeienkwark en verse aardbeien in huis gehaald. :9
  maandag 2 mei 2016 @ 19:15:10 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161878328
De roomkaas proef je eigenlijk niet. De dadels zijn voor de bodem... Geen idee waar je die door zou kunnen vervangen.
pi_161878463
Hoi, mag ik me een tijdje aansluiten bij dit draadje? Vooral die kwarktaart als ontbijt intrigeert me.
Ik ben op dit moment goed op gewicht en sinds december vorig jaar behoorlijk fanatiek aan het sporten. Het vreemde is alleen dat ik sinds januari wel afval, maar dat volgens de metingen op de sportschool dit ten koste gaat van mijn spiermassa ipv mijn vetmassa. Mijn lichaam is vet aan het opslaan rond mijn organen, wat geloof ik inhoudt dat het lichaam in 'crisisstand' staat. Mijn trainster vroeg of ik wellicht een of ander 'crashdieet' aan het volgen ben, maar dat is niet het geval.

Goed, mijn specs: 49 jaar, 1.77 meter lang, gewicht 66 kg, Vetpercentage is 31%

Op de sportschool doe ik om-en-om kracht en cardio. Daarnaast gemiddeld twee keer per week een half uur baantjes trekken in het zwembad.

Eetpatroon: nadat ik ergens in november constateerde dat er zoetjesaan meer vet op ongewenste plekken op mijn lijf verscheen ben ik mijn eetpatroon gaan aanpassen en heb ik de zes dagelijkse botterhammen de deur uit gedaan en die vervangen door yoghurt met muesli en salades. Dat ging goed, en ik kwam vrij rap van de ongewenste 73 kg weer rond de 67 kg terecht. Dit eetpatroon heb ik nadat ik mijn sportniveau heb geïntensiveerd niet echt aangepast, dus ik vermoed dat daar een bottleneck zit.
Wat ik mij permitteer aan ongezondheid is cola zero zonder cafeïne en gemiddeld twee of drie glazen wijn per dag.

Lijstje van vandaag:
B half uur baantje trekken in zwembad
O: yoghurt met muesli
B: anderhalf uur cardio
L: banaan, vier volkoren rijstwafels met kalkoenfilet en tomaat, appel
T: 2 kiwi's
D: volkorenpasta met zalm en spinazi
T: 2 a 3 glazen rosé (naar verwachting)

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen met het stoppen van de opslag van dat stomme vet rond mijn organen, want dat wil ik niet (beetje vet rond organen is niet erg natuurlijk)
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
  maandag 2 mei 2016 @ 19:32:29 #22
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161878813
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
De roomkaas proef je eigenlijk niet. De dadels zijn voor de bodem... Geen idee waar je die door zou kunnen vervangen.
Het zal mij benieuwen, hij staat nu iig in de koelkast.
Benieuwd of hij überhaupt opstijft, ik heb nooit eerder met gelatine gewerkt. _O- :@
  maandag 2 mei 2016 @ 19:33:56 #23
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161878860
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:20 schreef Zomerjurkje het volgende:
Hoi, mag ik me een tijdje aansluiten bij dit draadje? Vooral die kwarktaart als ontbijt intrigeert me.
Ik ben op dit moment goed op gewicht en sinds december vorig jaar behoorlijk fanatiek aan het sporten. Het vreemde is alleen dat ik sinds januari wel afval, maar dat volgens de metingen op de sportschool dit ten koste gaat van mijn spiermassa ipv mijn vetmassa. Mijn lichaam is vet aan het opslaan rond mijn organen, wat geloof ik inhoudt dat het lichaam in 'crisisstand' staat. Mijn trainster vroeg of ik wellicht een of ander 'crashdieet' aan het volgen ben, maar dat is niet het geval.

Goed, mijn specs: 49 jaar, 1.77 meter lang, gewicht 66 kg, Vetpercentage is 31%

Op de sportschool doe ik om-en-om kracht en cardio. Daarnaast gemiddeld twee keer per week een half uur baantjes trekken in het zwembad.

Eetpatroon: nadat ik ergens in november constateerde dat er zoetjesaan meer vet op ongewenste plekken op mijn lijf verscheen ben ik mijn eetpatroon gaan aanpassen en heb ik de zes dagelijkse botterhammen de deur uit gedaan en die vervangen door yoghurt met muesli en salades. Dat ging goed, en ik kwam vrij rap van de ongewenste 73 kg weer rond de 67 kg terecht. Dit eetpatroon heb ik nadat ik mijn sportniveau heb geïntensiveerd niet echt aangepast, dus ik vermoed dat daar een bottleneck zit.
Wat ik mij permitteer aan ongezondheid is cola zero zonder cafeïne en gemiddeld twee of drie glazen wijn per dag.

Lijstje van vandaag:
B half uur baantje trekken in zwembad
O: yoghurt met muesli
B: anderhalf uur cardio
L: banaan, vier volkoren rijstwafels met kalkoenfilet en tomaat, appel
T: 2 kiwi's
D: volkorenpasta met zalm en spinazi
T: 2 a 3 glazen rosé (naar verwachting)

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen met het stoppen van de opslag van dat stomme vet rond mijn organen, want dat wil ik niet (beetje vet rond organen is niet erg natuurlijk)
Hoeveel sport jij ?
pi_161878931
Ewelina, op dinsdag en donderdag half uur baantjes trekken.
Op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag om-en-om cardio (anderhalf uur) of krachttraining (90 minuten)

edit; deze week vrij dus dan is het iets meer :)
  maandag 2 mei 2016 @ 19:37:53 #25
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161878964
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:36 schreef Zomerjurkje het volgende:
Ewelina, op dinsdag en donderdag half uur baantjes trekken.
Op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag om-en-om cardio (anderhalf uur) of krachttraining (90 minuten)
Dan vind ik het erg weinig. In een rijstwafel zit niets en ik weet niet hoeveel pasta, zalm en muesli je eet ?
pi_161879022
Welkom zomerjurkje! En succes ^O^

Lijstje

O: 200 gram griekse yoghurt 0% vet, thee met melk
T: halve komkommer
L: volkorenwrap met kipfilet, avocado, tomaat, komkommer en sla. Thee met melk
S: uur yoga
T: kokoswater, koffie
D: indiaase gehaktballetjes, haricots verts, quinoa, een paar gebakken aardappeltjes en ketchup bij mijn vent weg gepikt. Ranja
T: eiwitshake
pi_161879074
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:37 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dan vind ik het erg weinig. In een rijstwafel zit niets en ik weet niet hoeveel pasta, zalm en muesli je eet ?
Ik weeg de hoeveelheden niet, dus weet het zelf eigenlijk ook niet. Het is qua muesli met yoghurt gewoon een kommetje en de pasta is een bord zonder kop zeg maar. Gewoon normale porties eigenlijk.

@An24; dank voor het welkom. Vind het wel stoer wat jij doet qua sport!
  maandag 2 mei 2016 @ 19:43:51 #28
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161879167
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:40 schreef Zomerjurkje het volgende:

[..]

Ik weeg de hoeveelheden niet, dus weet het zelf eigenlijk ook niet. Het is qua muesli met yoghurt gewoon een kommetje en de pasta is een bord zonder kop zeg maar. Gewoon normale porties eigenlijk.

Weeg eens wat je eet, kun je de kcal berekenen. Ik gok nu dat je rond de 1200 oid uitkomt, wat erg weinig is icm je lengte en je beweging.

En idd, welkom ! Waar zijn mijn manieren gebleven :@
pi_161879384
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:43 schreef Ewelina het volgende:

En idd, welkom ! Waar zijn mijn manieren gebleven :@
Hihi, constructief reageren is ook een soort van welkom heten dunkt me :p
pi_161879611
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:40 schreef Zomerjurkje het volgende:

[..]

Dank! Het is gelukkig een manier van bewegen die wel werkt, ipv dat ik telkens op moet geven O+

En van geen enkele andere sport werd ik zo strak en gespierd :o
  maandag 2 mei 2016 @ 20:24:34 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161880437
Welkom!

En, om met de deur in huis te vallen: 2-3 glazen alcohol per DAG? :o. Dat is directe input voor je vetcellen, naast een aanslag op je lever. Als je dat nou eens beperkt tot het weekend, kom je volgens mij al een heel eind :).
  maandag 2 mei 2016 @ 20:41:40 #32
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161881038
O: 2 gekookte eieren op volkorenbrood.
T: Banaan
L: 2 roggebrood, 1 met kip en 1 met zalm.
T: Bakje zomerfruit
D: Penne met pesto, gehaktballetjes en cheddar.
B: insanity

Welkom zomerjurkje!
pi_161881411
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welkom!

En, om met de deur in huis te vallen: 2-3 glazen alcohol per DAG? :o. Dat is directe input voor je vetcellen, naast een aanslag op je lever. Als je dat nou eens beperkt tot het weekend, kom je volgens mij al een heel eind :).
Ha, ik zat er op te wachten dat iemand daar op zou reageren :) Is een gemiddelde hoor, soms dagen niet en dan ineens drie glazen. Ik weet dat ik het zou moeten laten, maar ben te dol op wijn. Mijn streven is inderdaad om het te beperken tot het weekend, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat dat lang niet altijd lukt.
  maandag 2 mei 2016 @ 21:05:41 #34
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161881882
Jurkje, dit is het recept voor de kwarktaart: http://jelmerdeboer.nl/vezelrijke-kwarktaart/
Mocht je geen whey hebben, dan kun je dit weg laten (net als de cream cheese, eventueel). Dat verandert natuurlijk wel de calorische waarde en de macro's van de taart :)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161882055
Dank voor de link An!
@ excuz-me en snakelady nog bedankt voor jullie welkom :)
  maandag 2 mei 2016 @ 21:21:10 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161882408
Ik ben ook dol op wijn. En speciaalbier. Dronk ook bijna dagelijks. Ben vorig jaar september begonnen met afvallen en ben cold turkey gestopt met alcohol. Drink nu alleen nog tijdens feestdagen en bij speciale gelegenheden zoals etentjes. Zelfs niet meer in het weekend. En ik mis het niet eens echt.
pi_161882862
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:11 schreef Zomerjurkje het volgende:
Dank voor de link An!
@ excuz-me en snakelady nog bedankt voor jullie welkom :)
De link was van Artoo ;)

En ik ga wel mee met XM. Best wel wat drank. En zeker als je aangeeft dat je tot het weekend wilt beperken, maar dat dit niet altijd lukt....

Aan de andere kant: als hier chocolade in huis is, kan ik het ook niet laten liggen. Noem dat zelf wel een verslaving :') :+
  maandag 2 mei 2016 @ 21:46:48 #38
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161883461
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:52 schreef Zomerjurkje het volgende:

[..]

Ha, ik zat er op te wachten dat iemand daar op zou reageren :) Is een gemiddelde hoor, soms dagen niet en dan ineens drie glazen. Ik weet dat ik het zou moeten laten, maar ben te dol op wijn. Mijn streven is inderdaad om het te beperken tot het weekend, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat dat lang niet altijd lukt.
Niet in huis halen, kom je ook niet in de verleiding.
Ik hou ook van wijn en bier maar ik beperk het tot 1-2 keer per week.
  Vis een optie? maandag 2 mei 2016 @ 21:53:12 #39
70532 loveli
N
pi_161883776
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:20 schreef Zomerjurkje het volgende:
Mijn gok: hoog in de koolhydraten - laag in vet van je eetptroon geconbineerd met leeftijd/hormonen zorgt voor vetopslag waar je het niet wilt. Maar ik heb sowieso iets tegen koolhydraten.

Zie je het ook aan je figuur of zijn het de getallen van een meting (en zo ja, spekplooi of weegschaal/stroom door je handen)?

Welkom en leuke naam ;)
crap in = crap out
pi_161884044
vastendag van gisteren 18h tot vanavond 18h

S: heen en weer fietsen naar/van werk (5km enkele reis denk ik)
L:gekookt ei & "salade" met gamba's

18h zat de vastendag er weer op

Daarna nog
D: low calorie pasta Bolognese (met sim pasta)
T: glas cocos water
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_161884062
Jullie hebben helemaal gelijk, speciaalbier is ook lekker ( ben dol op Palmbier). En niet in huis halen werkt echt dat weet ik. Maar een leeg wijnrek in de woonkamer ziet er zo leeg uit!
Niet dat ik er overheen wil praten, maar toch is mijn wijnconsumptie volgens mij niet het antwoord op mijn vraag waardoor mijn vetpercentage toeneemt en mijn spiermassa slinkt ondanks de toegenomen sportintensiteit
pi_161884267
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Mijn gok: hoog in de koolhydraten - laag in vet van je eetptroon geconbineerd met leeftijd/hormonen zorgt voor vetopslag waar je het niet wilt. Maar ik heb sowieso iets tegen koolhydraten.

Zie je het ook aan je figuur of zijn het de getallen van een meting (en zo ja, spekplooi of weegschaal/stroom door je handen)?

Welkom en leuke naam ;)
Dankjewel voor het namencompliment. Is nu wel toepasselijk, eindelijk lente!
Ik was juist koolhydraten aan het minderen totdat de metingen zo gek werden, ben ze daarom nu juist weer aan het toevoegen.

Meting gebeurt met zo'n weegschaalstroom door m'n handen. Omvang buik en heupen is afgenomen en men vindt me vrij mager (kledingmaat 36/38). Juist daarom schrok ik van toename vetpercentage.
  maandag 2 mei 2016 @ 22:06:56 #43
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161884407
Ik geloof dat ik al 5 kilo ben aangekomen door alle baileys (caloriebom) en wijn die ik over kerst en nieuwjaar bij mijn ouders in Nederland heb gedronken, dus ik probeer nu ook even geen alcohol meer te drinken. :')
pi_161884978
Fles rosé uit koelkast is nu leeg; streven voor morgen is dus geen nieuwe fles uit het rek halen. Stimulans; rek is nu helemaal gevuld en dat vind ik mooi staan in de woonkamer 😎
pi_161885309
Ik drink 2 dagen per week sowieso niks. Dan op doordeweekse dagen 1 glas (droge witte) wijn, ik geloof graag de onderzoeken die zeggen dat dat gezond is :D

En op vrijdag en zaterdag vaak 2 wijn en 1 Gin and Tonic.

Op zondag drink ik soms nog 1 wijntje, maar geregeld ook niks meer.

Speciaal bier vind ik ook echt heerlijk, maar die mag ik echt heeeeeel soms van mezelf.

Ben nu toch al sinds Oktober 13+ kilo kwijt!
pi_161885544
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:29 schreef Skoap het volgende:
Ik drink 2 dagen per week sowieso niks. Dan op doordeweekse dagen 1 glas (droge witte) wijn, ik geloof graag de onderzoeken die zeggen dat dat gezond is :D

En op vrijdag en zaterdag vaak 2 wijn en 1 Gin and Tonic.

Op zondag drink ik soms nog 1 wijntje, maar geregeld ook niks meer.

Speciaal bier vind ik ook echt heerlijk, maar die mag ik echt heeeeeel soms van mezelf.

Ben nu toch al sinds Oktober 13+ kilo kwijt!
Goed resultaat hoor ^O^
pi_161890184
Mogge.

Welkom zomerjurkje!

Het regent, en dan sla ik hardlopen over. Dus dit wordt waarschijnlijk een kantoordag-zonder-beweging.
Gister was het wel eindelijk mooi weer, en dan drink ik graag pils (bij minder weer liever bier of wijn).
En pils komt ook in een goede alcoholvrije variant. Drink ik net zo lief als de alcoholhoudende variant. Op dagen dat we allebei geen alcoholhoudende drank nemen eind van de middag, hou ik de toetjes ook alcoholvrij, dan heeft de lever even een dagje zonder alcohol.

Wat de lijst van gister maakt:
5 km hardlopen
stuk taart (kantoor)
wit bolletje met boter en kroket (kantoor)
1 alcoholvrije pils
avondeten:
courgettesoep
sperzieboontjes, gehakt, yoghurtsaus
toe: ongezoet kaastaartje met rabarber / stukje bananenbrood / 2 gedroogde vijgen / stukje pure chcolade / bolletje marcarpone (dit klinkt als een heel bord vol, maar het is samen een klein schoteltje)

Geen fatsoenlijke wandelpauze genomen op kantoor, maar met hardlopen en tweemaal rond met de honden toch ruim 13duizend stappen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:21:42 #48
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161890694
back to normal...

Lijstje vandaag:
O: 225 gr magere franse kwart met een handje cruesli (Is cruesli een beetje een verantwoorde keus? Ik ben de havermout even helemaal zat)
2 koppen thee
T: liter water
L: 225 gr magere franse kwark met cruesli of havermout
2 koppen thee
T: sultana?
D??
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:45:27 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161890927
sigme, netjes hoor :Y. Succes met de zitdag.

Welkom terug Tico en sterkte met back to normal gaan.

Ik ben zelf geen fan van cruesli, zit vaak veel suiker in. Zou dan eerder voor een muesli gaan :).
Sultana idem, suikerkoekjes ;).

Lijstje van mij vandaag is identiek aan gisteren. Vanochtend nog steeds 75,3 :(.
pi_161890949
Welkom zomerjurkje!
Hier eigenlijk nooit alcohol behalve op feestjes..dat scheelt :)
Maar ben wel benieuwd eigenlijk wat de oorzaak is. Heb je advies meegekregen van de dame die de meting deed?
Als ik op internet kijk dan zeggen ze, meer bewegen, meer vezels en meer groene groenten.
En mischien meer eiwit om spierafbraak tegen te gaan?

Netjes skoap!

o: brinta met honing, koffie
t: kwark
l: 4 x cracotte met kipfilet
t: aardbeien en druiven
d: gele curry met naan
en ik hoop nog even te kunnen gaan sporten maar ligt eraan hoelaat man thuis is
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:47:36 #51
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161890950
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
sigme, netjes hoor :Y. Succes met de zitdag.

Welkom terug Tico en sterkte met back to normal gaan.

Ik ben zelf geen fan van cruesli, zit vaak veel suiker in. Zou dan eerder voor een muesli gaan :).
Sultana idem, suikerkoekjes ;).

Lijstje van mij vandaag is identiek aan gisteren. Vanochtend nog steeds 75,3 :(.
Nee, ik heb de hartige sultata's..

en thanks. Patat, snitzels en bier is echt wel beter dan yoghurt en water.
pi_161891163
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, ik heb de hartige sultata's..

en thanks. Patat, snitzels en bier is echt wel beter dan yoghurt en water.
Vaak zit er in hartig net zo veel suiker. In zoute dropjes zit meer suiker dan in zoete dropjes :') Maar eet geen sultana's dus geen idee of dat daar ook opgaat :P
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:13:06 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161891185
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:10 schreef An24 het volgende:

[..]

Vaak zit er in hartig net zo veel suiker. In zoute dropjes zit meer suiker dan in zoete dropjes :') Maar eet geen sultana's dus geen idee of dat daar ook opgaat :P
Wat zij zegt. En ik eet ze ook niet, dus ook geen idee!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:18:36 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161891223
1,2 gram suiker? Das toch niet veel?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:32:12 #55
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161891396
Ik drink ook spaarzaam alcohol. Soms tijdens een feestje, als dat feestje echt heel supervet moet gaan worden. Anders liever niet, dan vind ik dat zonde :') Aanstaande zaterdag ga ik wel een paar speciaalbiertjes drinken, dan speel ik met mijn band op een bierfestivalletje een soort thuiswedstrijd waar we al heul lang naar uit kijken. :)

Planning vandaag:
O: Kwarktaart
L: Gebakken kabeljauwfilet en een berg gegrilde broccoli en courgette
T: Halve bak magere kwark met verse aardbeien
D: Pilav met kipfilet en veel groente
T: ? nader te bepalen :P

Sport wordt vandaag assistance oefeningen voor het bovenlichaam en een beetje cardio. Verder veel op 't gat zitten voor de studie ;(
pi_161891624
Goedemorgen, die alcoholvrij bier suggestie van Sigme vind ik een goeie! Vooral nu het weer zomers gaat worden moet ik dat maar eens in gaan slaan om de wijn wat vaker te laten staan. Eerlijk gezegd had ik mezelf op dit punt alweer een beetje 'in slaap gesust' hoewel het wel een dingetje was wat ik nog aan wilde pakken.Wel fijn om te lezen dat het herkenbaar is voor jullie, en dat stoppen met wijn flink effect zal hebben op de vetopslag :)

@Bla; trainster heeft niet gesproken over mijn voeding, vermoed dat dit begin juni aan de orde komt als mocht blijken dat mijn lijf nog steeds in de 'spaarstand' staat. Voorlopig probeer ik gewoon om de goede mix tussen langzame koolhydraten, eiwit en vet te vinden en vooruit; om de wijn nu echt te laten staan

Lijstje voor vandaag;
O: Yoghurt met muesli en vers rood fruit
B: 90 minuten krachttraining
L: salade met rucola, tomaten en mozzarella
T: ?
B: auto wassen (heeft onder de verkeerde boom gestaan, dus zit nu onder de duivenpoep :( )
D: Kip gemarineerd in cola met paksoi, peultjes en rijst.
T: (streven) alcoholvrij witbier o.i.d.
pi_161891816
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:53 schreef Zomerjurkje het volgende:
()

@Bla; trainster heeft niet gesproken over mijn voeding, vermoed dat dit begin juni aan de orde komt als mocht blijken dat mijn lijf nog steeds in de 'spaarstand' staat. Voorlopig probeer ik gewoon om de goede mix tussen langzame koolhydraten, eiwit en vet te vinden en vooruit; om de wijn nu echt te laten staan
Voor een 'spaarstand' is geen enkel wetenschappelijk bewijs. Er zijn wel ongeveer evenveel mensen die in de spaarstand geloven als die in horoscopen geloven, maar of daar causaal verband tussen zit laat ik in het midden.

Als een niet-medisch geschoold persoon op basis van een notoir totaal onbetrouwbaar apparaat meldt dat je teveel vet zet rond je organen, zou ik daar niet teveel waarde aan hechten. Ongeveer de waarde van de horoscoop, zeg maar.

Verlies je spierkracht? Lees: kan je steeds minder gewicht optillen? Nee? Dan verlies je geen spier. Ja? Dan gebeurt er iets raars.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_161891885
ik denk dat je wel een punt hebt sigme.
klinkt ook logisch dat je verlies van spier zou moeten merken aan wat je kunt tillen en het meten waar vetweefsel zit lijkt met een weegschaal redelijk onmogelijk als je erover nadenkt. (doen ze het met een weegschaal?)
  Vis een optie? dinsdag 3 mei 2016 @ 10:20:52 #59
70532 loveli
N
pi_161891987
Buikomvang is afgenomen, dat is ook niet in overeenstemming met de meting. De enige meting die echt accuraat vetpercentage meet, is een onderwaterweging. Huidplooimeting is ook veel betrouwbaarder dan zo'n zwakstroommeting.

Het is wel een gegeven dat vrouwen naarmate ze ouder worden bij gelijkblijvend gewicht een hoger vetpercentage krijgen en spiermassa verliezen, dus sportregime is prima zo.
crap in = crap out
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:23:32 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161892028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor een 'spaarstand' is geen enkel wetenschappelijk bewijs. Er zijn wel ongeveer evenveel mensen die in de spaarstand geloven als die in horoscopen geloven, maar of daar causaal verband tussen zit laat ik in het midden.

Als een niet-medisch geschoold persoon op basis van een notoir totaal onbetrouwbaar apparaat meldt dat je teveel vet zet rond je organen, zou ik daar niet teveel waarde aan hechten. Ongeveer de waarde van de horoscoop, zeg maar.

Verlies je spierkracht? Lees: kan je steeds minder gewicht optillen? Nee? Dan verlies je geen spier. Ja? Dan gebeurt er iets raars.
Ik hoop zo dat je gelijk hebt! :P
pi_161892584
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:09 schreef sigme het volgende:

Dit is echt de grootste onzin die er is. Kracht heeft niet alleen te maken met spieromvang... techniek, dieet, hormonen, etc. hebben een hele grote invloed op je kracht.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:42:11 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161893323
Eerlijk gezegd denk ik dat zomerjurkje gewoon hard richting overgang gaat (sorry, maar je bent toch 49?), waardoor (plat gezegd)
1. je taille verdwijnt
2. je spieren ook
3. er vet voor in de plaats komt

Dat betekent: meer krachtsport om je spieren intact te houden, anders eten en anders drinken.
In Duitsland stappen veel oudere vrouwen over van wijn op bier, vanwege de positieve uitwerking op de hormonen en het figuur.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_161894801
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:58 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Dit is echt de grootste onzin die er is. Kracht heeft niet alleen te maken met spieromvang... techniek, dieet, hormonen, etc. hebben een hele grote invloed op je kracht.
Eens!

En op type kracht. Laat mij een paar kilo gewicht met gestrekte armen lang volhouden en ik win het van de bodybuilder. Laat mij met een enorm gewicht vaker achter elkaar biceps oefenen en ik verlies het.
pi_161894980
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:42 schreef Tinkepink het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat zomerjurkje gewoon hard richting overgang gaat (sorry, maar je bent toch 49?), waardoor (plat gezegd)
1. je taille verdwijnt
2. je spieren ook
3. er vet voor in de plaats komt

Dat betekent: meer krachtsport om je spieren intact te houden, anders eten en anders drinken.
In Duitsland stappen veel oudere vrouwen over van wijn op bier, vanwege de positieve uitwerking op de hormonen en het figuur.
O-) Overgang ben ik al voorbij zelfs, taille heb ik nooit echt gehad, dankzij mijn vrij smalle heupen.
Maar voor de rest denk ik dat je wel redelijk gelijk hebt hoor, naarmate je ouder wordt moet je er een stuk harder voor werken. Nu heb ik wel de mazzel dat ik genetisch gezien een 'atletisch' lichaam heb waarbij vooral armen en benen vrij gespierd zijn. Al het ongezonde gaat bij mij rond m'n middel zitten.

@Sigme; ik hou van jouw nuchtere benadering en wil daar graag in meegaan. Waarom ik me zorgen maak om eventuele opslag van vet rond de organen is dat dit het risico op hart- en vaatziekten zou vergroten. Afname aan spierkracht ervaar ik overigens niet.

Vanmorgen even met een van de andere trainers gesproken, die noemde mij 'vrij droog' en zei dat ik me niet te veel zorgen moest maken. Daarna was een mede sportschoolgangster helemaal lyrisch over mijn bovenarmen en schouders omdat je daar de spieren zo duidelijk ziet zitten. Was wel weer een leuke opsteker al met al *O*
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:20:15 #65
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161895142
Als jij bij 1.77m 66 kilo weegt, Zomerjurkje, dan zou ik me om orgaanvet niet te veel zorgen maken. Dat gewicht bij die lengte is echt heel erg netjes.
Wat betreft 'spaarstand' ga ik ook mee met calling bullshit. Als je een negatieve energiebalans creëert (dus door minder calorieën te eten dan je verbruikt) dan val je af. Het kan dus wel dat je op een gegeven moment langzamer afvalt of stagneert, maar dit komt doordat je verbruikt daalt naarmate je lichter wordt. Immers, je lichaam wordt gewoon 'minder', dus heeft het ook minder energie nodig.
Ik vind dat die trainster vooral gekke dingen zegt. Spaarstand? Vet rond de organen? Hoe meet ze dat? :P
Ik denk dat je vooral gebaat zal zijn bij gezond voedsel, weinig alcohol en lekker veel sporten. Wil je strakker worden: ga vooral zware dingen optillen en niet persé minder eten :D
pi_161895721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:20 schreef Artoo het volgende:
Als jij bij 1.77m 66 kilo weegt, Zomerjurkje, dan zou ik me om orgaanvet niet te veel zorgen maken. Dat gewicht bij die lengte is echt heel erg netjes.
Wat betreft 'spaarstand' ga ik ook mee met calling bullshit. Als je een negatieve energiebalans creëert (dus door minder calorieën te eten dan je verbruikt) dan val je af. Het kan dus wel dat je op een gegeven moment langzamer afvalt of stagneert, maar dit komt doordat je verbruikt daalt naarmate je lichter wordt. Immers, je lichaam wordt gewoon 'minder', dus heeft het ook minder energie nodig.
Ik vind dat die trainster vooral gekke dingen zegt. Spaarstand? Vet rond de organen? Hoe meet ze dat? :P
Ik denk dat je vooral gebaat zal zijn bij gezond voedsel, weinig alcohol en lekker veel sporten. Wil je strakker worden: ga vooral zware dingen optillen en niet persé minder eten :D
Hmmmm hele slanke mensen kunnen ook veel orgaanvet hebben.

Daarnaast zit strakker worden wel degelijk (vooral) in je voeding. Abs are made in the kitchen *O*

Verder denk ik dat je gelijk hebt. Zolang zomerjurkje minder alcohol drinkt en veel groenten en goede eiwitten binnen krijgt is er weinig aan de hand!
  Vis een optie? dinsdag 3 mei 2016 @ 14:03:31 #67
70532 loveli
N
pi_161895905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:20 schreef Artoo het volgende:
Vergelijkbare specs hier, betekent niet dat er geen vet rond je organen kan zitten. Plat gezegd, als het niet op je heupen zit, zit het ergens anders.
crap in = crap out
pi_161896088
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:54 schreef An24 het volgende:
Daarnaast zit strakker worden wel degelijk (vooral) in je voeding. Abs are made in the kitchen *O*
Niet in mijn keuken. _O- Carbs kunnen helaas niet naar beneden.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:15:11 #69
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161896129
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Vergelijkbare specs hier, betekent niet dat er geen vet rond je organen kan zitten. Plat gezegd, als het niet op je heupen zit, zit het ergens anders.
Nee akkoord, ik zal me even iets beter uitdrukken. Ik denk eerder dat de meting die is gedaan bij Zomerjurkje niet erg betrouwbaar is... Zo lang je niet precies weet hoe die verdeling is kun je moeilijk roepen dat er zorgelijk veel vet bij de organen ligt. Omdat Zomerjurkje een mooi gewicht heeft denk ik daarom dat ze zich om dat vet niet te veel zorgen hoeft te maken (but correct me if I'm wrong); en dat ze beter een 'gezond' eet- en sportpatroon kan nastreven gewoon voor de algehele gezondheid.
Snap je? :P
  Vis een optie? dinsdag 3 mei 2016 @ 14:19:47 #70
70532 loveli
N
pi_161896236
Omdat ik bijna dezelfde specs heb (1 cm langer en op het moment een halve kg minder), gespierde armen en schouders, weinig heupen en teveel buikvet, weet ik dat het ze zich er mogelijk legitiem zorgen om maakt ;)

Eens met streven naar gezond eet- en sportpatroon, iedereen zou dat moeten doen
crap in = crap out
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:31:59 #71
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161896474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik denk in mn aderen. Lekker dichtslibben.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:32:49 #72
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161896491
Ik zie dat ik eigenlijk gewoon 10 cm te kort ben.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:13:17 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161897405
Lijstje van vandaag.

O: 2 eieren, roerbak.
B: lopen 5km.
T: Muesli bar
L: Koldskål met kammerjunker en aardbeien.
T: Chocolate chip muffin
D: Pannenkoeken.
B: Insanity

Koldskål met kammerjunker en aardbeien ziet er overigens zo uit. Woon hier al 1,5 jaar en vandaag voor het eerst geprobeerd, heel lekker!!

pi_161897629
Nom, dat ziet er idd lekker uit!

Lijstje

S: fietsen naar werk
T: Nakd bar
L: mostersoep, gekookt eitje, salade met gerookte kip
T: Handje nootjes
S: fietsen naar huis
D: Stamppot van bloemkool , aardappel, waterkers en warmgerookte zalm
pi_161898170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:13 schreef snakelady het volgende:
Koldskål met kammerjunker
En wat is het?
ziet er wel lekker uit inderdaad
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:58:20 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161898261
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

En wat is het?
ziet er wel lekker uit inderdaad
Koldskål is een soort van koude karnemelk soep (karnemelk,yoghurt, suiker, vanille, eieren en soms ook room.)
En kammerjunker is een dubbel gebakken koekje.

Blijkbaar eten ze dat hier alleen in de zomer.

Ik heb dit recept gebruikt, je kan de koekjes ook zelf maken maar dat was mij iets te veel werk vandaag. :P

http://nordicfoodliving.com/danish-cold-buttermilk-soup-koldskal/

.

[ Bericht 5% gewijzigd door snakelady op 03-05-2016 16:05:02 ]
pi_161898785
karnemelk vindt ik dan weer wat minder..maar verder klinkt het lekker :)
  Vis een optie? dinsdag 3 mei 2016 @ 16:40:47 #78
70532 loveli
N
pi_161899145
Koekjes, room en suiker, natuurlijk is dat lekker. Ik zou het alleen niet aanraden als dagelijks tussendoortje in "gezond slank" :+
crap in = crap out
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:06:58 #79
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161899809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
karnemelk vindt ik dan weer wat minder..maar verder klinkt het lekker :)
Ik lust geen karnemelk maar dit vind ik wel weer lekker.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:40 schreef loveli het volgende:
Koekjes, room en suiker, natuurlijk is dat lekker. Ik zou het alleen niet aanraden als dagelijks tussendoortje in "gezond slank" :+
Je kan als je het zelf maakt het ''slanker'' maken, geen room gebruiken , de suiker vervangen door stevia en de koekjes er uit laten ( dan zit je rond de 70 kcal per 100 gram geloof ik) of ook wat gezonder maken. Het wordt hier zelfs heel veel gegeten na een workout, omdat het zo lekker afkoelt.

http://photo.sh/photo-i725367433696856400_352507257.html

En als je het niet zelf maakt maar het van Arla koop heeft het zelfs maar 43 kcal per 100 gram. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door snakelady op 03-05-2016 17:18:00 ]
pi_161900608
Vastendaglijstje:

O: wasa rogge cracker met kipfilet, tomaat en ei, thee met melk
T: water, thee met melk
S: 70 min yoga
D: pompoensoep en wasa rogge cracker met sandwichspread

Ohw man, wat voelt het weer goed na maanden vol EDS drama's. Gelijk maar de eerste yoga-tuin foto gemaakt om het te vieren. Nog een centimeter voor ik mijn voet kan grijpen *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161901432
Woon jij in Denemarken Snakelady? Gaaf zeg! Die yoghurt/kwark/room met koek en aardbei ziet er zeer smakelijk uit, ik heb altijd het gevoel dat ze in de scandinavische landen schoner voedsel (minder toevoegingen etc) hebben, klopt dat ook?

An, die yogafoto! wat knap _O_

Alcoholvrij zomerbier is lekker! Bavaria mex is al goedgekeurd en de Wieckse witbier ook O+ Ik ben van de "buckler generatie", dankzij Youp dit vocht altijd links laten liggen maar ik kom er nu achter dat ik mezelf tekort heb gedaan. Waar alcoholvrije wijn gewoon niet naar wijn smaakt blijkt alcoholvrij bier wél naar bier te smaken! Zelfs m'n boeren ( :% ) voelen alsof ik bier heb gedronken.

Ten aanzien van m'n lijstje; geplande lunch van sla, tomaten en mozzarella is veranderd in een lekkerbekje van de visboer.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:47:59 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161901789
Lijstje
o. halve beker yoghurt met half pakje diepvriesfruit
t. banaan
l. sahimisalade (zalm, tonijn, zeewier, avocado, sla, mayo) + punt spekkoek
t. -
d. andijvie + actifrypatat met zure mayo + glas cognac
t. ik denk een koekje drie zeer volle eetlepels speculoos
s. hopelijk sport, zo niet, ook goed half uurtje, toen vond ik het mooi geweest

[ Bericht 19% gewijzigd door Tinkepink op 03-05-2016 22:05:22 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 19:04:29 #83
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161902240
Super An!

En ik woon inderdaad in Denemarken Zomerjurkje, en dat klopt ook, ze zijn hier sowieso meer "een met de natuur" zeg maar, dat merk je ook op de scholen, waar de kinderen iedere dag minimal twee uur buiten spelen in de bossen in weer en wind, zelfs wanneer het -15 is.

Maar dus ook met eten, maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo gezond is, ze zijn hier gek op varkensvlees bv. ;)

Wel merk ik dat ze hier ook actiever zijn, als je nu 10 min. een rondje zou gaan rijden zie je zeker 100 mensen hardlopen of fietsen buiten.
Echt bizar om te zien soms.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 19:16:15 #84
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161902521
Toffe foto, An! :) Super knap!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 21:19:11 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161906229
Eindstand :

O: kwarktaart
L: twee plakken speltcake
B: lunchwandeling van half uurtje
T: appel
D: pittige noedelsalade
T: 1/2 café noir koekje
B: half uur hups
  dinsdag 3 mei 2016 @ 21:38:29 #86
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161906962
L: 3 boterhammen schwarzwalder schinken
T: 2 pepermuntjes
D: roerei met courgette, paprika, ui, chorizo
T: 2 geroosterde boterhammen met hagelslag
T: aardbeienkwark met verse aardbeien
  dinsdag 3 mei 2016 @ 21:39:16 #87
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161906990
Hoe beviel de taart Ewelina?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 21:41:08 #88
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161907063
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe beviel de taart Ewelina?
An sich goed, al vond ik de smaak niet zo sterk en de gelatine was niet helemaal opgelost. Aangezien die laatste 2 dingen aan mijn kookkunsten liggen, ga ik het gewoon nog een keer proberen. Het vulde prima :)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:22:16 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161909056
Iets langer weken in koud water denk ik en goed door het warme fruit roeren :Y.
pi_161910053
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:16 schreef Artoo het volgende:
Toffe foto, An! :) Super knap!
Dank je!

Vastendag even losgelaten vandaag. Ik ben nog niet uit mijn stress/ drukte modus, kost te veel energie. Ook de yoga weer opbouwen vraagt veel energie. Vandaag dus een broodje met olijfolie bij de soep extra genomen.

Voorlopig doel:

- Geen vastendagen als in 5:2
- meer intuitief eten: als ik geen trek heb mag ik best een maaltijd overslaan, als ik veel trek heb eet ik iets meer.
- ik houd me wel zo veel mogelijk aan het killerbodyplan.
- yoga op opvoeren en klaar stomen voor de opleiding (elke dag, tussen de 15 en 90 minuten)

Na de vakantie even kijken hoe ik mij dan voel en of ik nog terug wil naar 5:2
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:50:37 #91
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161910759
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Iets langer weken in koud water denk ik en goed door het warme fruit roeren :Y.
Ik denk het ook :) Ik had nog nooit gelatine gebruikt dus geen wonder dat het niet helemaal goed ging _O-

Ik vind alleen de aardbeienkwark van Optimel niet helemaal lekker (iets te kunstmatig) dus nog even op zoek naar een ander smaakje. Misschien de kwark met appel/kaneel of citroen, al weet ik niet helemaal welk diepvriesfruit ik bij die appel kan doen.. bij citroen kan best ananas en mango, maar ik twijfel of het bij de appel lekker is.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:52:58 #92
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161910865
Originele recept schrijft optimel Griekse stijl voor :). En ik doe halve bak optimel en halve bak naturel halfvolle kwark. Heb nu met kers en qua fruit dan bosvruchten erdoor gedaan.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:57:39 #93
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161911092
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Originele recept schrijft optimel Griekse stijl voor :). En ik doe halve bak optimel en halve bak naturel halfvolle kwark. Heb nu met kers en qua fruit dan bosvruchten erdoor gedaan.
Ik heb idd ook half om half gedaan: aardbeienkwark en naturel en dan verse aardbeien en diepvriesaardbeien en -bramen erdoor.
Optimel Griekse stijl heeft mijn super niet (alhoewel de supermarkt 200 m verderop 'm misschien wel heeft).

Andere optie: gewoon naturel kwark en evt wat vanille-extract toevoegen. En dan aardbeien erbij.
pi_161911093
Voor de liefhebbers:

http://www.yogitimes.com/mobile/article/eating-for-vibrant-health

Misschien stichting open deur, maar the basics volgen kan soms best verfrissend zijn :)
pi_161915442
so ben jij lenig An :)

Het zonnetje schijnt nu gewoon al lekker!! :) en ik hoef 6 dgn niet naar kantoor (oke ik moet wel vandaag en maandag thuiswerken..maar dat is toch beter :) )

o: mugcake met honing, koffie
t: 2 rijstwafels met pindapasta
l:protein pancakes
t: appel
d: quiche of vissticks met spinazi en aardappel
  woensdag 4 mei 2016 @ 08:57:17 #96
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161915486
Ja zon O+

Planning vandaag:
L: Gegrilde broccoli + courgette en gebakken kipfilet
T: Neptiramisu met verse aardbeien
D: Duitse biefstuk, rode kool met appeltjes, zoete aardappelfriet
T: Cannellini koeken met chocolaaaaa

Sport: ja, namelijk deadlift training en assistance shizzle in de ringen en ik ga op de fiets naar de gym (9km enkele reis) en vanmiddag met the mister naar Eanske fietsen, dat is zo'n 11 km enkele reis, als we niet besluiten om een stukje om te fietsen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 09:38:32 #97
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_161915851
Typisch weer, allemaal labeltjes gelezen in de biosuper om een nieuwe muesli uit te kiezen, aan de kassa blijkt het nog stinkend duur ook (maarja, ik had al die labeltjes niet voor Jan Doedel gelezen natuurlijk :+ ), is het niet te hachelen :') Zuuuur.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:56:49 #98
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161917987
Geen idee nog hoe de dag vandaag gaat lopen, we rijden straks naar Nederland voor het weekend dus wil nog even naar de winkel om wat gezonde hapjes te maken, beter dan wat je bij de benzinepomp kan vinden. ;)
  Vis een optie? woensdag 4 mei 2016 @ 12:24:56 #99
70532 loveli
N
pi_161918522
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Typisch weer, allemaal labeltjes gelezen in de biosuper om een nieuwe muesli uit te kiezen, aan de kassa blijkt het nog stinkend duur ook (maarja, ik had al die labeltjes niet voor Jan Doedel gelezen natuurlijk :+ ), is het niet te hachelen :') Zuuuur.
Maar wel slank-verantwoord, want je vreet je er niet vol mee.
crap in = crap out
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:54:58 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161919166
Lijstje!

S: 35 km fietsen (bijna 2 uur)
L: 2 speltboterhammen met komkommersalade
D: quinoasalade
S: sportschool misschien

Bijzonder, volgens m'n fitbit niet alleen 1u:47m gefietst, maar tegelijkertijd ook 10.000 stappen gezet :').
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:13:58 #101
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161919568
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Maar niet-lekker eten is zo zonde ;(
pi_161919898
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:34 schreef Zomerjurkje het volgende:

Alcoholvrij zomerbier is lekker! Bavaria mex is al goedgekeurd en de Wieckse witbier ook O+ Ik ben van de "buckler generatie", dankzij Youp dit vocht altijd links laten liggen maar ik kom er nu achter dat ik mezelf tekort heb gedaan. Waar alcoholvrije wijn gewoon niet naar wijn smaakt blijkt alcoholvrij bier wél naar bier te smaken! Zelfs m'n boeren ( :% ) voelen alsof ik bier heb gedronken.

Ten aanzien van m'n lijstje; geplande lunch van sla, tomaten en mozzarella is veranderd in een lekkerbekje van de visboer.
Ik vind uitsluitend de alcoholvrije variant van Jever goed te drinken. Dat witbiertje hoor ik wel meer positieve reacties op, ik hou niet van witbier.
pi_161919932
quote:
Je moet het vast gewoon leren waarderen :D.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:07:27 #104
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_161920768
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat wel :') Mijn hele smoelwerk vertrok tijdens het eten _O-

quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Je moet het vast gewoon leren waarderen :D.
Dat zal het zijn ja :7 Maar ik vond het toch te duur dus eigenlijk is het maar goed dat het smerig is :+
pi_161921901
Mijn lijstje vandaag:

O: proteine pannenkoeken met banaan en beetje agave siroop
L: salade gemengde sla, tomaatjes, zalm en mosterd dille dressing
T: speltbrood pindakaas, thee melk
B: beetje wandelen en huishouden
D: spinazie, aardappelen en een ei
  Vis een optie? woensdag 4 mei 2016 @ 15:24:05 #106
70532 loveli
N
pi_161922387
Elke keer als ik agavesiroop lees wil ik ranten dat fructose slecht is :')
crap in = crap out
  woensdag 4 mei 2016 @ 15:50:47 #107
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161922877
Er komt 275g worteltjes bij op m'n lijstje :9.
pi_161923034
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:24 schreef loveli het volgende:
Elke keer als ik agavesiroop lees wil ik ranten dat fructose slecht is :')
:D :9

Fructose is vooral slecht als je een slecht dieet hebt vind ik. Ohw en het is donkere agave. Daarin zit ook nog veel mineralen en die heb ik hard nodig.

Net als dat stomme cholesterol verhaal. 7 eieren per week zijn pas minder goed als je ook veel vlees, suiker en vet eet. Dit lijstje is mooi in balans O+
pi_161923170
Heb voor de grap ff in myfitnesspal gekeken: in totaal 'maar' 22 gram over de hele dag aan suikers ^O^ :9
  Vis een optie? woensdag 4 mei 2016 @ 16:10:28 #110
70532 loveli
N
pi_161923296
Vooral dat het gepromoot wordt als iets met een lage GI om diabetes te voorkomen, terwijl het dat juist niet doet.

Je eet het spul niet om de mineralen, dat is gewoon een handig argument als het uitkomt.

Mijn toetsenbord is bar slecht gecalibreerd waardoor ik alles 6 keer moet typen en extra gefrustreerd raak :') :')
crap in = crap out
pi_161923374
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:10 schreef loveli het volgende:
Vooral dat het gepromoot wordt als iets met een lage GI om diabetes te voorkomen, terwijl het dat juist niet doet.

Je eet het spul niet om de mineralen, dat is gewoon een handig argument als het uitkomt.

Mijn toetsenbord is bar slecht gecalibreerd waardoor ik alles 6 keer moet typen en extra gefrustreerd raak :') :')
Dat diabetes verhaal is onzin ja.

En knap dat je weet wat ik denk/ wel of niet bewust doe :o ;)
pi_161923952
Lijstje

Vastendag tot 20h

S: Naar werk fietsen
L: gekookt ei & salade met rivierkreeftjes
T: koffie met melk
S: Terug fietsen

D: 400 gram roerbak groenten en gerookte kipfilet
  Vis een optie? woensdag 4 mei 2016 @ 18:10:10 #113
70532 loveli
N
pi_161925202
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:15 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat diabetes verhaal is onzin ja.

En knap dat je weet wat ik denk/ wel of niet bewust doe :o ;)
Playboy voor de interviews-redenering, ik weet dat je slimmer bent dan dat :P

Nog steeds slecht toetsenbord
/frustratie, lukt niet om fatsoenlijke genuanceerde post te typen

Onderweg naar dodenherdenking op betekenisvolle plek, 4 mei is voor mij toch altijd een beladen dag.
crap in = crap out
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:25:51 #114
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161925510
quote:
Ik heb de biologische crunchy spelt muesli van BioToday. Stinkend duur, wel erg lekker.
pi_161925828
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:57 schreef An24 het volgende:

Net als dat stomme cholesterol verhaal. 7 eieren per week zijn pas minder goed als je ook veel vlees, suiker en vet eet. Dit lijstje is mooi in balans O+
Voor zover ik weet klopt er domweg helemaal niets van dat cholesterolverhaal, en blijven 7 eieren geen invloed hebben op cholesterol, ook niet bij veel vlees, suiker en vet.

Ik eet overigens meestal zo'n 21 eieren per week, en wordt met grotere regelmaat beklopt, bepoedeld en nagemeten. Ondanks eveneens indrukwekkende hoeveelheden vlees en vet (en helaas ook nog steeds veel te veel suiker) zijn mijn cholesterolwaarden altijd 'normaal'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161926119
quote:
5s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor zover ik weet klopt er domweg helemaal niets van dat cholesterolverhaal, en blijven 7 eieren geen invloed hebben op cholesterol, ook niet bij veel vlees, suiker en vet.

Ik eet overigens meestal zo'n 21 eieren per week, en wordt met grotere regelmaat beklopt, bepoedeld en nagemeten. Ondanks eveneens indrukwekkende hoeveelheden vlees en vet (en helaas ook nog steeds veel te veel suiker) zijn mijn cholesterolwaarden altijd 'normaal'.

SPOILER
Ook interessant!

En thanks loveli :+
  woensdag 4 mei 2016 @ 19:09:47 #117
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_161926479
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Onderweg naar dodenherdenking op betekenisvolle plek, 4 mei is voor mij toch altijd een beladen dag.
X
Maar het is ook een "silver lining" een begin van ....
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 4 mei 2016 @ 19:11:32 #118
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_161926537
Al die voedselverhalen, kan het ook niet een deel "placebo" zijn? Placebos werken, dat is bewezen en als je echt denkt dat 4 HARD gekookte eieren je cholestorol doet pieken, zal het dan net zo hoog pieken als iemand die dat ook doet maar geen idee heeft wat voor invloed het heeft. ?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_161926869
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Al die voedselverhalen, kan het ook niet een deel "placebo" zijn? Placebos werken, dat is bewezen en als je echt denkt dat 4 HARD gekookte eieren je cholestorol doet pieken, zal het dan net zo hoog pieken als iemand die dat ook doet maar geen idee heeft wat voor invloed het heeft. ?
Hmm. Placebo is wel een vaak verwaarloosde verklaring voor van alles, daar heb je een heel goed punt. Maar ik denk eigenlijk niet dat je zoiets onmerkbaars als je cholesterolgehalte makkelijk omhoog jaagt door gedachtekracht. Zou ik gokken.
pi_161926969
Lijst van vandaag:
• 20km fietsen
• ontbijt: fruit & vanilleyoghurt; havermout & melk
• middageten: havermout & melk; courgettesoep; witlof met tonijn-in-olie-uit-bllik
• ~5 fantasiecacaosuikerwaters
• 1 alcoholvrije pils
• avondeten: stoofpot pompoen/aubergine/wortel/bleekselder/lamsbout/olijven
• toe: kwarktaartje/chocolade/bananenbrood/marcarpone/gedroogde vijgen
• 10duizend stappen
  Vis een optie? woensdag 4 mei 2016 @ 20:23:04 #121
70532 loveli
N
pi_161928719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Als ik weer achter de computer zit typ ik wel een verhaal over omega's en cholesterol. Of ik dump een link naar een oude post.
crap in = crap out
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:26:41 #122
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161928849
Hier wordt het geen sportschool, maar nog ff hupsen.
pi_161928934
Dure, met zorg uitgezochte muesli ook nog eens bewust biologisch gekozen en dan niet lekker, dat is een dubbel zure ervaring! Lijk me een behoorlijk teleurstellende ervaring.

Mijn ervaring met de alcoholvrije biertjes gaat als een speer. Vandaag zonder moeite een tweede wijnloze dag. Ik kan me de tijd niet heugen dat ik na een alcoholloze dag niet vond dat ik mezelf wel mocht 'belonen' met een wijntje :@ Het werkt zelfs zo goed dat ik vanavond even twijfelde of ik een witbier of een mexicaans biertje zou nemen omdat ik niet halverwege over wilde gaan op ander bier in verband met 'hoofdpijn'. Om direct daarna grinnikend te beseffen dat een katterig gevoel uit zal blijven, hoe veel ik ook door elkaar drink. Kortom; een nieuwe missie is geboren, zoveel mogelijk lekkere alcoholvrije biertjes ontdekken (zag al dat Palm ook een versie heeft)

Mijn lijstje voor vandaag:
O1 banaan
S: anderhalf uur cardio
O2 schaaltje yoghurt met muesli
T: 4 cherry tomaatjes
L: 2 zoute haringen
T: 6 cherry tomaatjes en 2 alcoholvrije biertjes
D: 3 kip drumsticks gegaard met groente, kerrie en ketjap en wat zilvervliesrijst
T: 2 groene appels
En vanavond waarschijnlijk nog wel een alcoholvrij biertje.

Morgen is de sportschool gesloten, maar ik heb vanmiddag bij de fietsenmaker m'n spatbord laten repareren dus morgen lekker een stuk fietsen door de duinen.
pi_161931319
Nog welkom zomerjurkje, leuk dat je mee komt doen :)

Ik ben niet echt op mijn eten aan het letten nu, maar zulk soort lijstjes horen er ook bij.
O: appel, yoghurt, muesli, plakje ontbijtkoek
L: 2 boterhammen daslookkaas, 2 boterhammen appelstroop, sinaasappel
T: kwart kiwi, kwart peer, kwart appel
B: uur verf afkrabben boven mijn hoofd, uur pianospelen
D: broccoli, volkoren penne, ui, walnoten, pesto. Caramelvla toe
T: stroopwafel

Veel plezier met fietsen morgen, zomerjurkje! Ik ga morgen een flink stuk wandelen, mijn echte wandelschoenen kunnen weer van zolder :D
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:42:23 #125
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161934024
Eindstand :

S: 32 km / 1u:47m fietsen
L: twee speltboterhammen met komkommersalade
T: 275 gr worteltjes
D: frisse couscoussalade
B: half uur hupsen
T: 0,0 bavaria mex biertje

In ca. 1300, uit bijna 2900. Moet dus eigenlijk nog wel iets eten denk ik.
pi_161939196
Lekker een stuk fietsen, zou ik ook wel zin in hebben!
Maar hier zo naar de sportschool armen en cardio en vanmiddag even met de kids naar bevreidingsfestival

O: mugcake met honing, koffie
S: armen, cardio
L: broodjes?
T: ijsje denk ik
D: quiche

En morgen de eerste goedweer bbq dit jaar :)
  donderdag 5 mei 2016 @ 09:49:50 #127
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161939841
En weer 2 ons erbij. Schiet mij maar lek -O-.
pi_161939977
quote:
15s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gewoon even flink kakken, is het er zo weer af.
pi_161940417
quote:
15s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Is er gisteren nog wat bij je lijstje gekomen?
pi_161940858
Kak! Geen alcohol drinken en dan toch met hoofdpijn wakker worden voelt niet fijn. Ik stap zo op de fiets, dus ik hoop dat de frisse lucht het gaat doen voor me. In ieder geval flink water en wat bananen mee voor onderweg.

Hoe mijn lijstje voor vandaag er uit gaat zien heb ik nog geen flauw benul van. Lekker dat jouw sportschool open is vandaag Bla, veel plezier met sporten en met het bevrijdingsfestival vanmiddag. Ik zit er aan te denken om eind van de middag ook nog even te gaan.
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:10:16 #131
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161941247
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 10:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Is er gisteren nog wat bij je lijstje gekomen?
Nee, ben naar bed gegaan.

Planning vandaag :

L: speltbrood met komkommersalade denk ik caesar salad met mango en een 'ambachtelijke bol' met jam bij de ikea
D: couscoussalade
B: hupsen

Sportschool is hier dicht helaas. Wel jammer, want juist vandaag tijd om te gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door XcUZ_Me op 05-05-2016 17:49:35 ]
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:25:34 #132
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161947565
O: 2 geroosterde boterhammen met hagelslag
L: 2 geroosterde boterhammen met hagelslag
T: plakje bananenbrood
T: frozen yoghurtijs met kiwi en ananas, meloen- en mangosmoothie bij De Bijenkorf
D: pasta bolognese
T: ? komkommer denk ik
pi_161947642
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 10:50 schreef Zomerjurkje het volgende:
Lekker dat jouw sportschool open is vandaag Bla, veel plezier met sporten en met het bevrijdingsfestival vanmiddag. Ik zit er aan te denken om eind van de middag ook nog even te gaan.
thnx :) en ja fijn he., werd ook flink gebruik van gemaakt, was om 9 uur als superdruk!

je hoofdpijn weggegaan?
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:27:20 #134
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161948532
Kwarktaart poging 2 staat nu in de koelkast. Dit keer met kiwi/kruisbes kwark en mango en ananas erdoorheen. Benieuwd of deze wel goed lukt.
pi_161948592
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:27 schreef Ewelina het volgende:
Kwarktaart poging 2 staat nu in de koelkast. Dit keer met kiwi/kruisbes kwark en mango en ananas erdoorheen. Benieuwd of deze wel goed lukt.
Daar zat toch gelatine in?
Kiwi én mango én ananas kan je niet vers gebruiken in iets met gelatine. Heb je daar rekening mee gehouden?
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:53:12 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161948968
Ow ik heb laatst ook met optimel kiwi / kruisbes en verse kiwi gemaakt.. Ging prima oO<.

Maar ook nog mango én ananas lijkt me vooral niet zo lekker :@.Beetje teveel van het goede.
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:02:19 #137
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161949109
quote:
11s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Daar zat toch gelatine in?
Kiwi én mango én ananas kan je niet vers gebruiken in iets met gelatine. Heb je daar rekening mee gehouden?
Wist ik niet?
Het was overigens diepvries ananas en de kiwi zat al door de kwark heen.
Ik zie wel wat het wordt.
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:02:31 #138
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161949114
Hier zijn alle gyms dicht -O- Heb vandaag wel een stukje gefietst en samen met een vriendin een beetje rond gewandeld en buiten gespeeld in het recreatiepark hier in de buurt. :P
Morgen de hele dag fysiek zwaar werk doen (festival afbreken), dus ik moet nog even zien of ik nog puf over heb voor een zware squatsessie. Mocht ik echt gaar zijn dan verplaats ik dat wel naar zondag...

Lijstje vandaag:
T: Appel
L: Salade met gerookte kip en een klodder bbq saus
D: Lasagne met gehakt, ui, aubergine, tomaten, bechamel
T: Cannellini koeken O+
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:06:12 #139
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161949178
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ow ik heb laatst ook met optimel kiwi / kruisbes en verse kiwi gemaakt.. Ging prima oO<.

Maar ook nog mango én ananas lijkt me vooral niet zo lekker :@.Beetje teveel van het goede.
Ik ben ook benieuwd wat het wordt. Vond die kiwi/kruisbes kwark wel heel lekker!
pi_161949208
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:02 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wist ik niet?
Het was overigens diepvries ananas en de kiwi zat al door de kwark heen.
Dan gaan de ananas en de kiwi geen problemen meer geven. Maar verse mango wel.
Er zijn echt maar drie vruchten die je NIET kan combineren met gelatine, ik vind het wel een prestatie van je om ze er alle drie in te knikkeren :D.

Ananas, kiwi en mango bevatten een enzym dat eiwitten splitst. Daardoor ken je ze gebruiken om vlees malser te maken (kip met ananas ;)). Maar gelatine is nou net dat dierlijke spul dat vlees aan elkaar plakt..
Als de vruchten gekookt of goed geblancheerd zijn is het eiwitsplitsend enzym onschadelijk.
pi_161949239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:06 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd wat het wordt. Vond die kiwi/kruisbes kwark wel heel lekker!
Vermoedelijk wordt het lekker, maar niet stijf. Beter een kwarktaart dan een vent, zal ik maar zeggen.
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:09:50 #142
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161949261
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Er zijn echt maar drie vruchten die je NIET kan combineren met gelatine, ik vind het wel een prestatie van je om ze er alle drie in te knikkeren :D.

Ananas, kiwi en mango bevatten een enzym dat eiwitten splitst. Daardoor ken je ze gebruiken om vlees malser te maken (kip met ananas ;)). Maar gelatine is nou net dat dierlijke spul dat vlees aan elkaar plakt..
Als de vruchten gekookt of goed geblancheerd zijn is het eiwitsplitsend enzym onschadelijk.
Nogal een prestatie ja. :') _O- Wel echt wat voor mij. Je spreekt tegen degene die ooit eens een cakebeslag in de blender geknikkerd heeft bij gebrek aan mixer. _O-

Ik heb zowel de mango als de ananas verwarmd om de gelatine op te lossen. Ze kwamen allebei uit de diepvries.
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:10:07 #143
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161949266
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Vermoedelijk wordt het lekker, maar niet stijf. Beter een kwarktaart dan een vent, zal ik maar zeggen.
_O- _O- _O-
pi_161949293
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nogal een prestatie ja. :') _O- Wel echt wat voor mij.

Ik heb zowel de mango als de ananas verwarmd om de gelatine op te lossen. Ze kwamen allebei uit de diepvries.
Diepvriesspul is geblancheerd, dus met een beetje mazzel wordt 'ie alsnog wel stijf ;).
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:14:23 #145
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161949332
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Diepvriesspul is geblancheerd, dus met een beetje mazzel wordt 'ie alsnog wel stijf ;).
Ik zal het zien morgen.
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:15:30 #146
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161949343
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:11 schreef sigme het volgende:

[..]

En anders moet je er misschien gewoon even zwoel tegen praten :+
pi_161949481
@Bla, dank voor de belangstelling; hoofdpijn gelukkig weer verdwenen :)

Lekker stuk gefietst vanmorgen / middag, al met al zo'n vier uur op pad geweest (inclusief de nodige pauzes onderweg natuurlijk 8-) ) Het fietsen door de duinen is zo gaaf om te doen. Alleen blijf ik me ergeren aan de wielrenners die denken dat zij zich nergens aan hoeven storen, verschillende keren getuige van 'bijna ongelukken' met wandelaars en tegemoetkomende fietsers.

O: yoghurt met vers rood fruit en muesli
T: 2 bananen
B: ongeveer 2,5 uur fietsen
L: tomatensalade met mozzarella
T: 2 alcoholvrije biertjes en een bakje ongezouten nootjes
D: Maaltijdsalade met couscous en kip
T: een kiwi en later op de avond vast nog wel een alcoholvrij biertje.

Tijdens mijn fietstocht kwam ik nog een mountainbike route tegen, wil ik nog een keer gaan doen. Iemand hier die ervaring heeft met mountainbiken?
pi_161949906
Wielrenners zijn over het algemeen nogal aso ja...leuk als ze met een enorme snelheid achterop komen rijden als je met je paard door het bos loopt...not!
  Vis een optie? donderdag 5 mei 2016 @ 20:42:35 #149
70532 loveli
N
pi_161950024
Bedenk maar dat wielrenners hetzelfde probleem hebben als gelatine met kiwi.
crap in = crap out
pi_161950460
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:42 schreef loveli het volgende:
Je moet ze eerst koken voordat ze te pruimen zijn? Kan ik me wel in vinden ~O>
@bla; met een paard is het helemaal irritant ja! Veel ruiters tegengekomen onderweg, was er ook wel weer voor.
  donderdag 5 mei 2016 @ 21:02:49 #151
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161950685
Kom ik in Nederland aan, zegt stiefvader "nou, je bent wel wat flinker geworden he?"

Fijn om te horen nadat je 6 kilo bent afgevallen en iedere dag minimaal 30 min actief sport. :')

Manlief begrijpt meteen waar mijn zelfbeeldproblemen vandaan komen. ;)
  donderdag 5 mei 2016 @ 21:15:44 #152
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161951120
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:02 schreef snakelady het volgende:
Kom ik in Nederland aan, zegt stiefvader "nou, je bent wel wat flinker geworden he?"

Fijn om te horen nadat je 6 kilo bent afgevallen en iedere dag minimaal 30 min actief sport. :')

Wat is dat dan ook voor schofterige manier van iemand begroeten :')
  donderdag 5 mei 2016 @ 21:16:57 #153
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161951161
Oh dat zou mijn moeder ook kunnen doen. Heel fijn idd -O-.
  Vis een optie? donderdag 5 mei 2016 @ 21:34:59 #154
70532 loveli
N
pi_161951662
quote:
Daardoor ken je ze gebruiken om vlees malser te maken
O+
crap in = crap out
pi_161953838
Snakelady, jouw stiefvader :(

Zomerjurkje, fijn dat je lekker hebt gefietst. Duinen O+
Heb je ook een mountainbike? Ik leen er soms een van familie, het is erg leuk om te mountainbiken omdat je dan op plekken kunt komen waar geen wielrenners of elektrische fietsers zijn en waar het veel mooier is. Maar je hebt wel een fatsoenlijke fiets nodig, ik vind zelf vooral de derailleur en hoe de fiets schakelt (met hendels onder het stuur, niet van die draaiknoppen, en dat de derailleur soepel gaat) belangrijk en een fijn afgesteld zadel (ik rij dan op een mannen fiets en het zadel helt teveel naar achter voor mij, dat vinden mannen vaak juist fijner).

O: 2 1/4 volkoren pistolet met roomboter en jam
B: 14 km wandelen
T: 3 drop mentos
L: 3 boterhammen met daslookkaas
T: kwart appel, kwart peer, kwart sinaasappel. 2 bolletjes ijs op hoorntje
D: lasagne met kool, griesmeelpap met suiker toe
S: uur hardlopen
T: half glas ginger ale, handje ardappelchips
pi_161954098
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Een vent met het lichaam van een kwarktaart?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_161955026
quote:

Het had erger gekund als ze er óók nog papaja bij had gedaan :7

Een tante had ooit een kiwi-kwarktaart gemaakt. Grandioos mislukt, werd een heel vieze substantie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_161955081
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:02 schreef snakelady het volgende:

:X nou, fijn inderdaad. Ik begrijp sowieso niet waarom andere mensen denken commentaar te moeten leveren op je gewicht/postuur, maar goed. Wat een hork.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:10:29 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161955993
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 23:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:X nou, fijn inderdaad. Ik begrijp sowieso niet waarom andere mensen denken commentaar te moeten leveren op je gewicht/postuur, maar goed. Wat een hork.
Dat heeft hij altijd al gedaan en het is ook nooit goed, dan te dun, dan te dik enz.
Heb ik net mijn haren gedaan krijg je een "Moet je je haren niet borstelen?" (ik heb krullen en op warme dagen kroest dat een beetje meer
Altijd commentaar op mijn uiterlijk en bijna altijd negatief of positief wat vernoemd moet worden met wat eerst negatief was.

Niet goed voor mijn zelfbeeld die man, nog maar twee dagen en dan weer lekker naar huis! :P
  vrijdag 6 mei 2016 @ 07:03:20 #160
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161956774
Planning vandaag:

T: Kwarktaart :P
L: Berg groente, gebakken kip, boterham kaas
T: Protein flapjack
D: Zoete aardappelfriet, sperzieboontjes, gehaktbal
T: Neptiramisu

Misschien trainen, misschien niet (sowieso nu dik half uur fietsen naar werk, en weer terug vanavond, omdat straks festival afbreken dus de hele dag vrij pittig lichamelijk werk. We'll see. :P
pi_161956807
@Snakelady; wat een naar iemand die schoonvader van je. Doet hij het met opzet of zit er iets bij hem los?

@tele; dank voor de korte blik in het leuke van mountainbiken. ik heb zelf geen mountainbike, voor die rit die ik wil doen zal ik er een moeten huren.
pi_161957048
@snakelady wat een hork die schoonvader van je :S
is hij verder wel oke of zit je een heel bezoek van die kutopmerkingen te incasseren?

Lijstje vandaag:
o: 3 cracottes met aardbeien, koffie
t: appel
l: kwark met banaan en aardbei en beeje honing
d: bbqqqqqqqqqqqq

s: uurtje cardio...is het doel tenminste, maar ik haat cardio min of meer, dus mischien ga ik na een half uur toch over op beetje kracht links en rechts :')

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:42 schreef loveli het volgende:
whehe
  vrijdag 6 mei 2016 @ 09:03:02 #163
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161957360
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat heeft hij altijd al gedaan en het is ook nooit goed, dan te dun, dan te dik enz.
Heb ik net mijn haren gedaan krijg je een "Moet je je haren niet borstelen?" (ik heb krullen en op warme dagen kroest dat een beetje meer
Altijd commentaar op mijn uiterlijk en bijna altijd negatief of positief wat vernoemd moet worden met wat eerst negatief was.

Niet goed voor mijn zelfbeeld die man, nog maar twee dagen en dan weer lekker naar huis! :P
Wat een hork. Al eens wat van gezegd?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 09:04:43 #164
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161957371
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 23:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het had erger gekund als ze er óók nog papaja bij had gedaan :7

Een tante had ooit een kiwi-kwarktaart gemaakt. Grandioos mislukt, werd een heel vieze substantie.
Nou, de taart was wel redelijk stijf! Alleen smaakte het heel bitter, dus dat wordt een enkele reis prullenbak.
pi_161957414
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:04 schreef Ewelina het volgende:
Nou, de taart was wel redelijk stijf! Alleen smaakte het heel bitter, dus dat wordt een enkele reis prullenbak.
Stijf valt me dan nog reuze mee! Kwam waarschijnlijk dan doordat de kiwi en ananas uit de diepvries kwamen. Jammer van de smaak dan.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 09:11:16 #166
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161957433
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Stijf valt me dan nog reuze mee! Kwam waarschijnlijk dan doordat de kiwi en ananas uit de diepvries kwamen. Jammer van de smaak dan.
De ananas en de mango kwam uit de diepvries, de kiwi niet
  vrijdag 6 mei 2016 @ 09:37:29 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161957707
Hij heeft meerdere psychische problemen. Meervoudig persoonlijkheidssyndroom, manisch depressief en narcistische kenmerken.

Als je,er iets van zegt gaat hij in selfpitty mode en zeggen dat iedereen hem haat enz. Dus ik zeg maar niks meer. ;)

Maar ik ga nu even lekker een paar km rennen.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:06:06 #168
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161959823
Ik zou hetzelfde terug gaan doen denk ik :@.

Planning :

S: half uur crosstrainer, 2X milon cirkel
T: appeltje
L: twee boterhammen, 1X kaas, 1X komkommersalade
B: nog stukje fietsen met (8> en kind denk ik
D: pasta met aubergine en ricotta

Vast nog ergens een T tussendoor, maar nog geen idee wat.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:38:46 #169
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161960318
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou hetzelfde terug gaan doen denk ik :@.

Ik ook. :@ Is hij wel een leuke partner voor je moeder?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:40:56 #170
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161960345
Vandaag.

O: 1 hap kwarktaart ( :') ) , vanillekwark met muesli
T: 2 ijskoffie
L: italiaanse tijgerbol met selleriesalade en salami

Planning:
T: wittekoolsalade
D: wokgroenten, kip en mie
T: komkommer, yoghurt
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:24:22 #171
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_161962460
Wat een knurft, snakelady!

En nog een erg laat welkom voor het Zomerjurkje, je bent mooi op tijd in dit topic :7 Lekker zonnig buiten!
pi_161965198
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:37 schreef snakelady het volgende:
Hij heeft meerdere psychische problemen. Meervoudig persoonlijkheidssyndroom, manisch depressief en narcistische kenmerken.

Als je,er iets van zegt gaat hij in selfpitty mode en zeggen dat iedereen hem haat enz. Dus ik zeg maar niks meer. ;)

Maar ik ga nu even lekker een paar km rennen.
Ik moest aan jou denken toen ik vannacht een artikel las waar dit citaat in stond :
quote:
Nice guys don't feel inadequate. Jerks do. Want to appear as inadequate as you're feeling? Act like a jerk.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 16:28:37 #173
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_161965336
+3.5 kg. Die zitten ook allemaal op buik en niet een gram aan mijn dunne ledematen :')
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:59:11 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161968368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:38 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik ook. :@ Is hij wel een leuke partner voor je moeder?
Ik ben van mening van niet, maar ze kan hem gelukkig goed handelen, ze is een sterke vrouw. ;)
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:01:03 #175
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161968409
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moest aan jou denken toen ik vannacht een artikel las waar dit citaat in stond :

[..]

Inderdaad.:D
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:16:30 #176
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161968800
Resultaat:

S: half uur crosstrainer, 2X milon cirkel
T: appeltje
L: twee boterhammen, 1X kaas, 1X komkommersalade
B: 32 km fietsen
T: heeeerlijk Italiaans ijs
T: handje bugles. Ok.. 2 handjes :P
  vrijdag 6 mei 2016 @ 20:45:53 #177
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161970866
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Resultaat:

T: handje bugles. Ok.. 2 handjes :P

Dat je dat kan. Bij mij moet altijd de hele zak leeg. :P
  vrijdag 6 mei 2016 @ 20:46:53 #178
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161970900
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:40 schreef Ewelina het volgende:
Vandaag.

Planning:
D: wokgroenten, kip en mie
T: komkommer, yoghurt
T: italiaanse tijgerbol met selleriesalade
D: wokgroenten, kip, rijst
T: kwark
pi_161970917
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 21:06:33 #180
43653 sigme
Veraan
pi_161971448
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:47 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het is nog geen 11 uur }:|.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 21:10:01 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161971566
quote:

[..]

En moet er kaas in. Een tube per halve zak.
pi_161971826
Lekker gerend Snakelady? Dank voor het verlate welkom Mariaetc. :)

Ik heb vandaag vooral genoten van het mooie weer en van het feit dat dit voorlopig mijn laatste vrije dag is (buiten weekend om natuurlijk). Maandag weer werken, en dan tot ergens begin september doorpezen ben ik bang.
vanavond was het (natuurlijk) bbq, dus de nodige vettigheid naar binnen gewerkt. En te horen gekregen dat het helemaal niet leuk was dat ik geen rosé hoefde :o

Vanmorgen vroeg al lekker een uurtje krachttraining gedaan. Wilde eigenlijk ook nog zwemmen, maar daar was de tijd net te krap voor.

Mijn lijstje:
T banaan
S uurtje krachttraining
O turkse yoghurt met muesli
L 2 geroosterde boterhammen met geitenkaas
T 1 mango
T 2 alcoholvrije biertjes
D bbq
T stukje appeltaart met slagroom
pi_161971874
quote:

[..]

Met twee handjes is zo'n zak toch ook leeg? (bij mij wel tenminste :X )
pi_161971934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:18 schreef Zomerjurkje het volgende:

[..]

Met twee handjes is zo'n zak toch ook leeg? (bij mij wel tenminste :X )
Bij mij ook :Y
SPOILER
pi_161976043
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:17 schreef Zomerjurkje het volgende:
En te horen gekregen dat het helemaal niet leuk was dat ik geen rosé hoefde :o
Wat ben ik blij dat ik me met mensen omring die het totaal niet vreemd vinden als ik geen drank wil. Zo raar als mensen zoiets als 'niet leuk' betitelen.
pi_161977072
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat ben ik blij dat ik me met mensen omring die het totaal niet vreemd vinden als ik geen drank wil. Zo raar als mensen zoiets als 'niet leuk' betitelen.
Die kennen misschien geen andere ontsnapping dan dat?
Zo raar vind ik dat niet.
pi_161977437
Ik brabbel :D
pi_161980922
Snakelady, wat een eikel je schoonpa. Knap dat je moeder hem aankan, zulke gasten hebben nogal een lange handleiding :')

Lijstje van twee dagen: vliegtuigvoer!
Beter dan bij een chartervlucht, maar fan zal ik nooit worden.

Eens kijken of we wakker kunnen blijven voor ontbijt :+ :W
pi_161981064
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 03:30 schreef An24 het volgende:
Snakelady, wat een eikel je schoonpa. Knap dat je moeder hem aankan, zulke gasten hebben nogal een lange handleiding :')

Lijstje van twee dagen: vliegtuigvoer!
Beter dan bij een chartervlucht, maar fan zal ik nooit worden.

Eens kijken of we wakker kunnen blijven voor ontbijt :+ :W
Was het nou Bali geworden?

Veel plezier! (En voor nu: slaap lekker.)
pi_161981162
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Gelukkig is het geen kwestie van "he doe niet zo ongezellig", maar meer eentje van "he, dat is niet leuk want voor mezelf trek ik geen hele fles open" :) De eerste categorie heb ik ook gekend hoor, die zijn niet gezond voor je.

Dat het opvallend / vreemd wordt gevonden dat ik niet drink is overigens niet verwonderlijk, ik ben altijd de eerste die met een fles wijn aan komt sjouwen. Het verbaast me zelf nu ook dat ik met het drinken van alcoholvrij zomerbier ineens niet meer taal naar de rosé.
pi_161981167
@An: geniet van je bestemming, en ik kijk uit naar exotische lijstjes :9~

Ik ga zo even anderhalf uur aan de cardio en dan naar het strand.
pi_161981243
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 06:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Was het nou Bali geworden?

Veel plezier! (En voor nu: slaap lekker.)
Klopt O+

@zomerjurkje: Het is hier nu rond twee uur in de middag, dus lijstjes posten gaat wel lukken :9
pi_161981497
Veel plezier an!!

Hier gister echt teveel gegeten, had er gewoon buikpijn van :')
Vandaag maar weer normaal

O: brinta met honinh,koffie
S: benen, buik en cardio
L: kwark met aardbei, banaan, cranberrys
T: handje cashews/banaanchips/cranberrys
B: fietsen met man en kinderen
D: asperges met krieltjes ham en ei
pi_161981572
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 07:29 schreef Zomerjurkje het volgende:
Gelukkig is het geen kwestie van "he doe niet zo ongezellig", maar meer eentje van "he, dat is niet leuk want voor mezelf trek ik geen hele fles open" :) De eerste categorie heb ik ook gekend hoor, die zijn niet gezond voor je.

Dat het opvallend / vreemd wordt gevonden dat ik niet drink is overigens niet verwonderlijk, ik ben altijd de eerste die met een fles wijn aan komt sjouwen. Het verbaast me zelf nu ook dat ik met het drinken van alcoholvrij zomerbier ineens niet meer taal naar de rosé.
Straks denken ze dat je zwanger bent 8-)
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:13:12 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161981734
Veel plezier An!

Nog steeds 75 }:|

En alles ertussenin is nog een vraagteken.
pi_161981808
Ik ben gewoon 15 kilo kwijt sinds oktober *O*
Blij!

Ben nu weer net zo zwaar als toen ik net zwanger was. Nu nog een paar kilo extra kwijt & dan weer zorgen dat ik op gewicht blijf.

Fijne vakantie An!! Bali O+

Zo naar de sportschool voor bodypump & dan bij vrienden in hun tuin hangen en bbq'en :9
pi_161981853
Netjes skoap!!
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:31:34 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161981905
Dank jullie wel voor het luisteren naar mijn geklaag en de steun. :
P
Vanavond gaan we weer naar huis.

Lekker gerend gisteren en ik ga zo weer, de hond van mijn ouders mee, lief beest is niet gewend aan zoveel beweging maar hij vind het super leuk!

An, hele fijne vakantie!
pi_161982518
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Straks denken ze dat je zwanger bent 8-)
Boehaa!! Op m'n 49e?

Overigens verbreek ik nu allerlei persoonlijke records tijdens de cardio sessies, dat bevalt me wel. Geen idee of mijn conditie nu al profijt heeft van de alcoholstop maar het is wel toevallig (en extra stimulans)
pi_161982578
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:21 schreef Zomerjurkje het volgende:

[..]

Boehaa!! Op m'n 49e?

Overigens verbreek ik nu allerlei persoonlijke records tijdens de cardio sessies, dat bevalt me wel. Geen idee of mijn conditie nu al profijt heeft van de alcoholstop maar het is wel toevallig (en extra stimulans)
Alles kan :p

Ik heb de laatste weken regrlmatig last van mijn knie tijdens het sporten en vandaag zelfs zo erg dat het me belemmerde in mijn oefeningen..zo irritant }:|
pi_161990322
Zoals beloofd: zonnige lijstjes O-)

O: toast met boter en honing, plak brood met roerei, een mini koffiebroodje, meloen, thee en vieze nep jus
L: mie goreng met een sate stokje en wat kroepoek, cola light
T: balinees biertje
B: wandelen (weinig) :+
D: rendang daging met rijst en wat groenten, cola light
T: een cocktail

Hoop morgen yoga op het strand te kunnen doen of les te nemen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:30:15 #202
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_161992497
O: 2 speltbroodjes met selleriesalade en salami
L: 2 speltbroodjes met hagelslag
T: italiaans ijsje :9
T: kwark
D: pastasalade met zalm, rivierkreeftjes, komkommer, cherrytomaatjes, veldsla en komkommer-dilledressing :9
T: cherrytomaatjes
T: bak muesli met aardbeien en yoghurt

[ Bericht 5% gewijzigd door Ewelina op 07-05-2016 22:36:34 ]
  zaterdag 7 mei 2016 @ 20:04:49 #203
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161993279
Lijstje
O. 2 toast Franse kaas
B. Uurtje fietsen
L. Halve pizza + 3 plak brood met kruidenboter
T. Appel
B. Half uur yoga
D. Halve pizza, 1 tomaat, 2 augurk, 2 wortels, 150 ml 3,5% yoghurt, 3 aardbeien
T. 2 glazen wijn, 2 handjes noten, blokje kaas, 2 wortels, aardbei

[ Bericht 3% gewijzigd door Tinkepink op 07-05-2016 21:34:38 ]
  zaterdag 7 mei 2016 @ 21:46:50 #204
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161995721
Lijstdump

L: Italiaanse bol; 1 helft met kaas, de andere met aardbeien
T: handje hamka's
B: 45 min oefeningen; benen en core
pi_161996269
Oooh, ik ben jaloers op jouw lijstje An! Ik denk dat ik ter compensatie mezelf morgen maar ga trakteren op een nasi kip ofzo :)

Ik ben helemaal rozig van de zon, zo lekker dit! Ik had eigenlijk nog allerlei klusdingetjes in huis op de planning staan, maar dat schuift vrolijk door daar het pinksterweekend, als ik de lange termijn voorspelling bekijk is het dan veel beter klusweer.

Mijn lijstje van vandaag:
S: anderhalf uur cardio
O: bak yoghurt met muesli
L: twee zoute haringen
T: twee geroosterde boterhammen met kaas
T: een stuk of vier alcoholvrije zomerbiertjes
D: twee bao pao met hete kip en een bak sla/tomaat/komkommer met geitenkaas.
  Vis een optie? zondag 8 mei 2016 @ 00:24:02 #206
70532 loveli
N
pi_161999910
Geen lijstje, maar de dag eindigde met nutella op toastjes. Zo even de nutella achter m'n oren weg wassen.

:')
crap in = crap out
pi_162001327
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:24 schreef loveli het volgende:
Geen lijstje, maar de dag eindigde met nutella op toastjes. Zo even de nutella achter m'n oren weg wassen.

:')
Ik zou nu natuurlijk een rant kunnen houden over hoe slecht nuttella is, want suiker :+ :9
  zondag 8 mei 2016 @ 10:28:18 #208
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162003692
quote:
12s.gif Op zondag 8 mei 2016 01:56 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik zou nu natuurlijk een rant kunnen houden over hoe slecht nuttella is, want suiker :+ :9
Ik denk dat loveli dat wel weet :+ Ze eet ook geen Nutella omdat [vul gezonde claim in], maar omdat .... Ja, waarom eigenlijk loveli? Neem dan speculoospasta ofzo. Dat is pas echt chemisch ongezond :+ (pot is gelukkig bijna leeg :') )

Mijn lijstje
o. moederdagontbijt op bed: roerei, yoghurt, bosbessen, aardbeien, halve boterham met jam
t. banaan, aardbeien, bosbessen en twee eetlepels 10% vet yoghurt
s. we gaan vandaag fietsen :+
l. / t. vermoedelijk veel wijn op het wijnfeest + iets met vis denk ik
d. bbq

Vanaf morgen weer normaal. Er moet twee kilo af. Ze zijn op mijn buik gaan zitten }:|
  Vis een optie? zondag 8 mei 2016 @ 11:23:20 #209
70532 loveli
N
pi_162004479
quote:
12s.gif Op zondag 8 mei 2016 01:56 schreef An24 het volgende:

[..]

Je zou gelijk hebben en ik zou er m'n sig van maken.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 8 mei 2016 @ 11:25:44 #210
70532 loveli
N
pi_162004525
Ik at het omdat het er was, ik dumpte het hier omdat ...

ik ben loveli, carb-o-holic en ik ben een halve dag clean.
crap in = crap out
pi_162006517
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:25 schreef loveli het volgende:
Ik at het omdat het er was, ik dumpte het hier omdat ...

ik ben loveli, carb-o-holic en ik ben een halve dag clean.
:o :+
  zondag 8 mei 2016 @ 13:26:55 #212
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162006775
Zo. 2 kg erbij. Dag verpest.
  Vis een optie? zondag 8 mei 2016 @ 14:37:09 #213
70532 loveli
N
pi_162008149
Ga snel in de zon zitten, misschien smelt er iets af.
crap in = crap out
pi_162008915
Lijstje vandaag:

O: omelet met groenten en kaas, een stukje wentelteefje met agavesiroop :+
Mini koffiebroodje, veel water
L: chicken quesadilla, groenten, cola light
T: verse jonge kokosnoot(water)
S: uurtje yoga op strand
D: surf & turf (tenderloin en garnaal) met een mini beetje frietjes, mayo, ketchup en sla, cola light. Na: vanille milkshake
  zondag 8 mei 2016 @ 15:08:54 #215
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_162009094
O: 2 speltbroodjes schwarzwalder schinken
T: 2 eierkoeken (spelt)
L: 2 speltbroodjes rivierkreeftjes
T: 2 eierkoeken (spelt)

S: 1,5 uur zwemmen

Planning:
T: cherrytomaatjes
D: kip, wokgroenten,rijst
T: yoghurt + aarbeien
  zondag 8 mei 2016 @ 15:28:41 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162009603
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:37 schreef loveli het volgende:
Ga snel in de zon zitten, misschien smelt er iets af.
Check!
  zondag 8 mei 2016 @ 16:02:45 #217
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_162010808
Ik was onder de 75. 74,9 :')

T: droog cupcakeje op een verjaardag
L: 2 kleine kommen kippensoep, krentenbol, 1 witte boterham met pindakaas :9, wat chipjes; ook nog op de verjaardag.
B: winter-/zomerkleding kastwissel :')
D: schnitzel, sugar snaps, aardappeltjes
B: hupsen, met bonus zweet met deze warmte
pi_162011495
Wat zijn de regels van een gebouwsbibliotheek? Zag net een interessant boek liggen, maar kan ik die dan nemen als ik zelf een boek plaats?
pi_162018213
Ik heb geen idee Vaiz. Wat is een gebouwsbibliotheek?
XM onder de 75 *O* :P
Leuk, Balilijstjes van An O+

Ik ben al vanaf half zes vanochtend wakker. Dat is niet mijn planning voor een zondag :')
Mijn lijstje:
T: plak ontbijtkoek
B: ruim 5 km hardlopen en buikspieroefeningen
O: appel, yoghurt, muesli
T: 2 stukjes shortbread
L: boterham pindakaas, 4 boterhammen jam, halve appel
T: kwart appel, kwart peer, kwart banaan, 2 chocolaatjes
D: macaroni à La Tante Toos, met wortel, tomatensaus, spek, gehakt, ketjap en sambal. Chocoladepudding toe
B: kwartier skateboarden
pi_162021883
Mijn lijstje :')

L: omelet met tomaat
T: halve gevulde koek
D: patat & frikandel speciaal

Naja morgen weer een dag zullen we maar zeggen
pi_162023324
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:38 schreef Tele6 het volgende:

Ik ben al vanaf half zes vanochtend wakker. Dat is niet mijn planning voor een zondag :')
Mijn lijstje:
D: macaroni à La Tante Toos, met wortel, tomatensaus, spek, gehakt, ketjap en sambal. Chocoladepudding toe
De boekenkast in de hal.
Normaal alleen boeken over vlierbessensap oid, nu lag er een die interessant was. Ik heb hem genomen, is HhhH, eerste pagina's zijn leuk.

[ Bericht 4% gewijzigd door V1z0R op 08-05-2016 22:00:04 ]
  zondag 8 mei 2016 @ 21:57:16 #222
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162023621
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:50 schreef V1z0R het volgende:

[..]

De boekenkast in de hal.
Ja. Ook zonder dat je er een boek plaatst.
  maandag 9 mei 2016 @ 07:02:28 #223
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_162030616
Zoute soep + warm weer = +0,6. Tof :{.

Planning :

B: naar werk lopen
L: twee plakken speltcake
B: lunchwandeling
B: terug naar huis lopen
D: stamppot rauwe spinazie met paprika
S: sportschool
pi_162030980
Het is maar zout en vocht.

Doe eens 100x oplezen, XM.
  maandag 9 mei 2016 @ 09:11:17 #225
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162031401
Halve kilo aangekomen van het warme weer/weekendje Nederland.
Dus vandaag weer goed/gezond eten, veel drinken en bewegen.

Ben al wezen lopen en heb al een groot gedeelte van het huishouden gedaan. Ik heb nu (school)vakantie tot augustus dus nu ga ik maar eh....tja...wat eigenlijk doen. :P

Kinderen zitten op school, man is werken dus maar genieten van het mooie weer ofzo. ;)
  maandag 9 mei 2016 @ 09:49:48 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162031812
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 07:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zoute soep + warm weer = +0,6. Tof :{.

Vocht + vocht. Waarom maak je je daar druk om?
  maandag 9 mei 2016 @ 11:10:57 #227
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_162033124
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:49 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vocht + vocht. Waarom maak je je daar druk om?
Omdat ik ik ben, vrees ik.
pi_162033289
quote:
9s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

Ja, dat vrees ik ook. Normaal ben ik heel erg voor dagelijks wegen, maar bij jou zou ik het gewoon afraden. Je laat je gevoel veel te veel leiden door dat getalletje en dat zegt bar weinig van dag tot dag.
  maandag 9 mei 2016 @ 11:20:52 #229
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162033331
quote:
9s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Maak je je dan ook druk om 200 gram extra als je een bh met extra vulling oid aan hebt en dikke sokken? Wat dat is vergelijkbaar met extra vocht. Heeft helemaal niets te maken met je lijf, je werkelijke gewicht, je figuur etc.
  maandag 9 mei 2016 @ 12:40:32 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162035033
Lijstje:

O: Kwark met cruesli, beker melk
T: Klein puntje brownie cake met noten en amadel
0,75 cl water
L: Kwark met cruesli
1,5L water
D: iets van pasta

B: cardiotraining en buikspieren (hoop ik)
  maandag 9 mei 2016 @ 13:23:51 #231
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162035957
Lijstje
t. blokje kaas
s. half uurtje gewichten sportschool
o. halve beker 3,5% yoghurt met diepvriesfruit
t. 3 eetlepels havermout, melk, veel cocos en chocoladesnippers
t. thaise salade van de ah (geen aanrader) + 4 dadels + handje drop
t. -
d. stoofschotel hete kip met diverse groente
t. wijntje?
  Vis een optie? maandag 9 mei 2016 @ 14:34:39 #232
70532 loveli
N
pi_162037260
Gaan slapenen en wakker geworden met schele hoofdpijn.

Ontbeten met een bak kwark, nu een koffie erin mikken.
crap in = crap out
pi_162039977
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:38 schreef Tele6 het volgende:

Mijn lijstje:
Dan blijf ik het maar doen :+

O: omelet met groenten en kaas, pannenkoekje/ crumpet ding met agave siroop, fruit en koffie
B: veel in de bus zitten en wandelen naar tempels, rijstvelden en watervallen
L: heerlijke rijsttafel
B: zelfde als eerste b
D: kleine vegetarische pizza en een klein stukje strawberry cheesecake
B: wandelen in winkelgebiedje
T: biertje en wat borrelnootjes
  maandag 9 mei 2016 @ 17:45:40 #234
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_162040697
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Dan blijf ik het maar doen :+

O: omelet met groenten en kaas, pannenkoekje/ crumpet ding met agave siroop, fruit en koffie
B: veel in de bus zitten en wandelen naar tempels, rijstvelden en watervallen
L: heerlijke rijsttafel
B: zelfde als eerste b
D: kleine vegetarische pizza en een klein stukje strawberry cheesecake
B: wandelen in winkelgebiedje
T: biertje en wat borrelnootjes
Krijg er vakantiezin van O+ En rijsttafelzin :+
  maandag 9 mei 2016 @ 18:30:04 #235
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_162041521
O: 2 speltboterhammen bauernschinken
T: stukje chocoladecake
L: 3 speltboterhammen bauernschinken
T: schaaltje vanilleyoghurt
D: hamburger, gepofte aardappel, italiaanse wokgroenten
T: kiwi, aardbeien
pi_162044892
Lekker die tropische lijstjes An. Vooral het ontbijt op vakantie vind ik altijd een feestje, ik heb 's morgens vaak te weinig fantasie (en tijd) om thuis heel uitgebreid aan ontbijt te denken.

Gisteren lekker de hele dag op pad geweest, maar niet zo goed gegeten;
ontbeten met banaan en bak turkse yoghurt met muesli, daarna uurtje krachttraining en daarna ongeveer vier uur aan de wandel. Lunch is er bij ingeschoten dankzij een bak yoghurtijs met vers fruit. 's avonds surinaamse nasi met kip van de toko, maar de nasi was niet lekker dus die na een paar happen laten staan. En als tussendoor nog altijd de alcoholvrije zomerbiertjes :) Bevalt uiteindelijk zo goed dat ik me nu heb voorgenomen er maar eens een alcoholvrije maand van te maken.

Vandaag weer aan het werk, na anderhalve week vrij. Eerst om 07.00 uur een half uurtje gaan zwemmen, want ik weet dat na werktijd sporten er bij mij altijd bij inschiet. Op kantoor stonden voor 10.00 uur de kokosmacronen en slagroomsoesjes al weer te lonken, er was weer eens iemand jarig, en als ik het niet zie taal ik er niet naar, maar als dit telkens in het vizier staat als ik koffie of thee ga halen, dan ga ik overstag :(

Lijstje van vandaag is geworden:
T banaan
B half uur baantjes trekken
O bak turkse yoghurt met muesli
B 5 km fietsen naar kantoor
T kokosmakroon
T twee slagroomsoesjes
L saladeshaker met gegrilde groenten, mozzarella en pasta
B 5 km fietsen terug naar huis
D salade met rucola, tomaat, komkommer en geitenkaas en een stukje stokbrood
T 2 alcoholvrije zomerbiertjes
  maandag 9 mei 2016 @ 21:05:59 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162045803
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:40 schreef Ticootje het volgende:
Lijstje:

O: Kwark met cruesli, beker melk
T: Klein puntje brownie cake met noten en amadel
0,75 cl water
L: Kwark met cruesli
1,5L water
D: iets van pasta

B: cardiotraining en buikspieren (hoop ik)
D: pasta met tomatensaus gehakt ui en knoflook.
B: 3,5 km hardlopen in 25 minuten. Training aan het opbouwen.
Meer water!
  maandag 9 mei 2016 @ 21:43:18 #238
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_162047307
Zo, heerlijke sessie in de sportschool :). Voldaan! De dropfruitduo's die ik had gesnaaid, heb ik er calorisch gezien wel afgetraind.

Volgens m'n fitbit is de stand nu 1294 in en 2430 uit :). Met een flinke bus zout, maar tis een indicatie.
  maandag 9 mei 2016 @ 21:57:35 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162047946
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, heerlijke sessie in de sportschool :). Voldaan! De dropfruitduo's die ik had gesnaaid, heb ik er calorisch gezien wel afgetraind.

Volgens m'n fitbit is de stand nu 1294 in en 2430 uit :). Met een flinke bus zout, maar tis een indicatie.
Ik zou dat zout even laten staan.
  maandag 9 mei 2016 @ 22:03:27 #240
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_162048213
:D
pi_162049468
Fijn dat je lekker hebt getraind XM, en Tico ook al zo goed bezig met hardlopen, en zomerjurkje met zwemmen!

L: 3 boterhammen kaas, halve appel
B: uur wandelen
T: halve appel
D: pasta met spinazie en maïs en tonijn. Waterijsje toe
S: anderhalf uur survival
T: yoghurt, halve appel, beetje havermout en rozijnen
  maandag 9 mei 2016 @ 22:43:17 #242
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162049683
Lijstje is geworden
t. blokje kaas
s. half uurtje gewichten sportschool
o. halve beker 3,5% yoghurt met diepvriesfruit
t. 3 eetlepels havermout, melk, veel cocos en chocoladesnippers
L. Thaise salade van de ah (geen aanrader) + 4 dadels + handje drop
t. Paar handjes pinda's + glas rosé
d. stoofschotel hete kip met diverse groente
t. 1/5 pot speculoos
  maandag 9 mei 2016 @ 22:48:31 #243
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162049807
O: Yoghurt met aardbeien
B: Flink huishouden
T: Appel
L: Pannenkoek
D: Noodles met champignons, lente-ui,garnalen en zoeture saus
B: Fittest insanity

Vandaag dus voor de tweede keer de fittest gedaan en goede vooruitgang!

High knees 54/78
Power jacks 27/38
Power knees 72/75
Power jumps 6/20
Globe jumps 4/6
Suicide jumps 4/7
Push up jacks 4/6
Low plank oblique 10/25

Ik ben dus erg tevreden! :D
  Vis een optie? maandag 9 mei 2016 @ 22:53:05 #244
70532 loveli
N
pi_162049975
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:43 schreef Tinkepink het volgende:
t. 1/5 pot speculoos
Zat zeker niet meer in he?
crap in = crap out
  maandag 9 mei 2016 @ 23:03:53 #245
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162050381
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Zat zeker niet meer in he?
Hahaha. Op. Eindelijk.
  Vis een optie? dinsdag 10 mei 2016 @ 00:32:22 #246
70532 loveli
N
pi_162052639
Totaal lijstje:
l: kwark
t: 3x koffie
d: biefstuk
t: kwark (standaard 250g senoble met een handje walnoten, behalve als het op is zoals vanmorgen)

Blind een spijkerbroek gekocht in een model dat ik al had. Stond indertijd geweldig, maar zakte van me af. Blijkbaar is die oude ooit vreselijk uitgelopen, want de nieuwe past als een rollade. Knoop is er al afgesprongen en ik probeer deze nu ook maar uit te lopen :')

Verder zegt de weegschaal nog steeds andere dingen dan de spiegel.
crap in = crap out
  dinsdag 10 mei 2016 @ 08:45:35 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_162054372
loveli :D Nooit spijkerbroeken blind kopen, het kan per broek verschillen is mijn ervaring.

Vocht is weg, terug op 74,9. Gisteravond dik in de 76, dus dat verbaast me wel. Naja het zal wel.

Planning:

L: speltcake
B: lunchwandeling
D: stamppot rauwe spinazie
B: hupsen

En dan onderuitgezakt de halve finale van het ESF kijken :z.
pi_162054655
dat is lullig loveli!
Nja ik kocht paar weken terug een nieuwe broek, 2 maten besteld zodat ik kon passen...de 27 zat goed, maar iets strak en de 28 zat direct bij het aandoen comfortabel..ik twijfelde nog omdat ze meestal iets uitlopen, maar toch de 28 gehouden ..en nu zit die dus eigenlijk te wijd :')

t: aardbeien
l: 4 cracottes met kipfilet
t: ananas
t: proteine pudding
D: salade van aardappels, rode ui, sperziebonen, tonijn met een kappertjes dressing (ben benieuwd!)
  dinsdag 10 mei 2016 @ 09:11:00 #249
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162054674
O: Kwark met cruesli
T: 1,5L water
L: Kwark met cruesli hoop ik, ik moet nog halen en ik hoor net dat men mn middag vol aan het plannen is.
T: 1,5 L water
D: Iets op de bbq, dus een stuk vlees met aardappeltjes en iets van komkommer aardappelsla ofzo.
B: hardlopen ongeveer 27 minuten rond de 3,5 km.

Daarna naar de film.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 09:12:17 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162054696
Ik koop eigenlijk alleen maar spijkerbroeken bij de superstar. Daar kan ik wel blind maat 36 pakken, die krengen lopen enorm uit.
  Vis een optie? dinsdag 10 mei 2016 @ 09:24:21 #251
70532 loveli
N
pi_162054862
Cruesli = suiker.
crap in = crap out
pi_162054915
ik kocht altijd H&M broeken..maar mijn nieuwe liefde is esprit..heb er nu 2 broeken van en die zitten echt super
  dinsdag 10 mei 2016 @ 09:29:09 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_162054925
Ja, die zitten lekker. Maar Esprit is hier weg, dus ik ben weer terug bij H&M. De maat 28 kreeg ik in het pashokje nét dicht en slobbert nu. Moet eigenlijk voor maatje kleiner kijken, maar geen zin.
pi_162055180
maar esprit kun je wel nog online bestellen toch, volgens mij geen verzendkosten en retourkosten. dus makkelijk meerdere maten/ modellen bestellen en dan thuis passen :)
bij de wehkamp verkopen ze ook esprit.
pi_162055227
Lijstje gisteren

S: heen en weer fietsen naar werk
L: salade met makreel & een gekookt eitje
Vastendag tot 19:30
D: Low calorie "slim" (nep) spaghetti bolognese met veel groenten en tartaar i.p.v. gehakt

Vandaag

S: heen en weer fietsen naar werk en vanavond hopelijk bodypump
O: klein stukje van een soort van cake die een collega heeft gebakken.
L: salade bedrijfsrestaurant en een gekookt eitje
D: wijtingfilet met sajoer boontjes & rijst
  dinsdag 10 mei 2016 @ 11:38:13 #256
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162057243
Ik koop nu alleen spijkerbroeken bij New Yorker, die zijn lekker goedkoop en passen goed, als ik dadelijk op het gewicht ben waar ik op wil zitten ga ik weer terug naar Only en Esprit. :P
  Vis een optie? dinsdag 10 mei 2016 @ 12:05:04 #257
70532 loveli
N
pi_162057722
Tom tailor en g-star staan mij goed. Van de eerste maat 27, van de tweede is het een beetje onduidelijk met een 29 die 3 maten te groot is en 28 een maat te klein.
crap in = crap out
pi_162062404
G-star boks. En bij Steps en H&M scoor ik ook wel eens!

Lijstje:

O: roerei, mini croissant met boter en jam, mini koffiebroodje
L: ceasar salade, cola light
S: uurtje yoga les
T: verse jonge kokosnoot (water en vlees)
D: voor: vega springrolls, hoofd: gegrilde snapper, groenten en een gebakken aardappel, cola light
B: wandelen
T: ijsje

Gister onderweg kwamen we deze meneer tegen. Zat te chillen bij onze tussenstop:

Lucky shot met de GoPro :+
pi_162062443
brr wat een engerd!!
pi_162062633
Nee joh, super lief. Hij is zeker wel 30 cm lang en vleugelbreed 40 cm! Maar tam opgevoed door mensen. Hij was super nieuwsgierig en wilde weten hoe de camera werkte. Ben maar van hem afgebleven, vanwege kans op hondsdolheid :+ Maar hij was aaibaar :o
pi_162063061
ghehe ja lief kant best..maar vindt het maar enge beestjes..zelfs die kleintjes die ij ons vliegen..laat staan zo'n joekel!
pi_162063351
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ghehe ja lief kant best..maar vindt het maar enge beestjes..zelfs die kleintjes die ij ons vliegen..laat staan zo'n joekel!
Nou speciaal voor jou dan maar een veilig plaatje. Was bij een plaatselijke markt op een berg:

Slechte kwaliteit, maar was gopro foto geupload op Ipad en die met IPhone gefotografeerd :')
pi_162063382
dat is beter ;)
pi_162067075
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:35 schreef An24 het volgende:

Gister onderweg kwamen we deze meneer tegen. Zat te chillen bij onze tussenstop:

[ afbeelding ]

Lucky shot met de GoPro :+
O+
Vroeger ging ik vaak naar Blijdorp, speciaal naar de vleerhonden. Ze stinken als de wilde beesten die het zijn, maar zo leuk. En ze voelen zo lekker.
pi_162067103
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 00:32 schreef loveli het volgende:
Totaal lijstje:
l: kwark
t: 3x koffie
d: biefstuk
t: kwark (standaard 250g senoble met een handje walnoten, behalve als het op is zoals vanmorgen)

Blind een spijkerbroek gekocht in een model dat ik al had. Stond indertijd geweldig, maar zakte van me af. Blijkbaar is die oude ooit vreselijk uitgelopen, want de nieuwe past als een rollade. Knoop is er al afgesprongen en ik probeer deze nu ook maar uit te lopen :')

Verder zegt de weegschaal nog steeds andere dingen dan de spiegel.
Gewoon biefstuk met niks?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 20:07:52 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162069055
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:11 schreef Ticootje het volgende:
O: Kwark met cruesli
T: 1,5L water
L: Kwark met cruesli hoop ik, ik moet nog halen en ik hoor net dat men mn middag vol aan het plannen is.
T: 1,5 L water
D: Iets op de bbq, dus een stuk vlees met aardappeltjes en iets van komkommer aardappelsla ofzo.
B: hardlopen ongeveer 27 minuten rond de 3,5 km.

Daarna naar de film.
D: idd bbq: stuk riblap met olijfolie, peper, zout, cayenne peper, komijn en rode peper. Klein schepje aardappels met ui en rozemarijn en een schepje witte bonen in tomatensaus.
B: 5 km lopen in 33 minuten.
pi_162069585
Die vleermuis is gaaf An, lijkt me best tof om een tamme vleermuis te hebben. Ik zie in de zomer vaak van die kleintjes voorbij vliegen, zo leuk om te zien!

Vandaag niet gesnoept op kantoor, ondanks dat er weer de nodige traktatie bij het koffie apparaat lag.

Mijn lijstje:
T banaan
B half uur baantjes trekken
O turkse yoghurt met muesli
L salade shaker met gerookte kipfilet
T banaan
T twee alcoholvrije witbiertjes
D vegetarische risotto met paddestoelen.

Morgen thuis werken, dus dan kan ik om 07.00 uur weer anderhalf uur cardio doen, zin in.
pi_162070785
5 km hardlopen
klein kantoortaartje
5 suikerwaters met fantasiecacaosmaak
brandoefening, dus wat vroeg pauze met:
- grote bak linzensoep
- 14 kwetsen met yoghurt & havermout
20 km fietsen
1 alcoholvrije pils
stoofpot ui/aubergine/wortel + geruld lamsgehakt & handvol rucola
toe: gedroogde vijg, mascarpone, pruimen-in-drank, chocola
glaasje dessertwijn
avondwandeling

19duizend stappen
  woensdag 11 mei 2016 @ 08:44:22 #269
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162083961
Hier maar eens melden.

Afgelopen jaar ben ik ruim 15kg aangekomen, en dit moet er echt weer eens af. Ik ben zoveel aangekomen door heel erg veel te snoepen. Zakken snoep en chocolade gingen er dagelijks doorheen dus het is niet geheel onlogisch dat ik zoveel ben aangekomen. Tel daarbij op dat ik ruim een jaar geleden gestopt ben met fanatiek sporten.

Afgelopen twee dagen heb ik een streng dieet gevolg, maar ik voelde mij slap, duizelig, koud en ontzettend chagerijnig. Ik kwam namelijk op ongeveer 800kcal per dag uit, Daar kan ik - en ik denk vele mensen met mij - niet goed op leven. Sinds gisterenavond dus weer besloten om weer een beetje normaal te eten.

Ik wil weer terug naar wat ik eerst at, maar dan zonder de hele vol van suiker zijnde tussendoortjes. Wat wil ik de komende periode gaan eten:

O: brinta met melk, zonder suiker('n goede bodem heb ik nodig, moet daarna 40min fietsen)
T: fruit/kwark
L: twee boterhammen met gezond beleg(vaak is dit 30+ kaas, magere achterham, smeerkaas)
T: twee boterhammen weer met gezond beleg(dit eet ik op de fiets heb dan echt snel energie nodig)
D: Vaak is dit een AVG. Maar dan soms wel twee volle borden. Ik wil hiervan zeker de helft minder eten.
T: Ik eet vaak om 20uur pas, dus het tussendoortje 's avonds schiet er vaak bij in.

Als jullie bovenstaande lijstje zien, nog op/aanmerkingen?

Ik merk heel erg dat ik verslaafd ben geraakt aan suiker. En dat ik nu moet afkicken. Ik denk dat dit het moeilijkste wordt.

Ik weet dus al best goed wat ik ga eten en wat niet, maar dan is het nog de vraag of ik er van ga afvallen. We zullen zien.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:04:40 #270
445631 DeBlauweKrokodil
DeBlauweKrokodil
pi_162084221
Fijn dat ook hiervoor een topic is *O*

Ik probeer zelf namelijk ook af te vallen maar ben niet een doorsnee geval vrees ik haha.

Ik ben heel erg aangekomen in korte tijd door medicijngebruik, die moet ik helaas blijven gebruiken,en ik heb chronische ziekte van lyme.

Meer bewegen dan ik nu doe lukt niet vanwege de lyme dus ik moet het verder echt via m'n eten doen.

Nu eet ik:

O:2 volkoren boterhammen,halvarine,gestampte muisjes
L: 2 volkoren boterhammen met mager beleg en cup a soup
A:woon nog thuis dus eet wat de pot schaft, uiteraard zonder sausjes ed.

Op de dagen dat ik werk(fysiek actief) eet ik soms als tussendoortje een sultana.

Als ik s avonds inkak neem ik ook weleens een beker cup a soup.

Qua calorien en fysiek actief werk zou ik moeten afvallen maar er gebeurd niks...
pi_162084244
welkom zeefje en goed besluit, 800 kcal is idiotenwerk

ik zou persoonlijk geen 2 volle borden avondeten eten, dat is dan al gauw ook het dubbele van wat je nodig hebt (tenzij het allemaal groente is, maar dat kan ik me niet voorstellen)
En ik zou zelf ook niet kiezen voor 2 sneen brood als tussendoortje :)

als je laat eet dan zou ik na je lunch 2 tussendoortjes inplannen ipv 1 en dan fruit, gekookt ei, handje nootjes, kwark, gerookte kipfilet, smartbar dat soort dingen
Dan heb je mischien ook om 20 uur niet de behoefte om 2 borden avond eten te eten

Mijn lijstje voor vandaag
l: restje tonijn/aardappel/sperziebonensalade/ui van gister
t: protein pudding
t: notenreep
d: gemarineerde kippendij met sperziebonen en rijst
pi_162084265
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:04 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

Ik probeer zelf namelijk ook af te vallen maar ben niet een doorsnee geval vrees ik haha.

Ik ben heel erg aangekomen in korte tijd door medicijngebruik, die moet ik helaas blijven gebruiken,en ik heb chronische ziekte van lyme.

Meer bewegen dan ik nu doe lukt niet vanwege de lyme dus ik moet het verder echt via m'n eten doen.

Nu eet ik:

Op de dagen dat ik werk(fysiek actief) eet ik soms als tussendoortje een sultana.

Qua calorien en fysiek actief werk zou ik moeten afvallen maar er gebeurd niks...
probeer eens wat anders te eten als alleen brood. en ipv sultana fruit of kwark ofzo
als je niet afvalt betekend gewoon dat je niet goed eet. slechts een klein percentage bereik je met bewegen, het grootste deel zit in je voeding
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:17:56 #273
445631 DeBlauweKrokodil
DeBlauweKrokodil
pi_162084399
Bedankt voor je reactie.

Ben zelf niet zo'n fan van kwark/yoghurt achtige dingen, zat zelf een beetje te denken aan iets van een noten/zadenmix oid, zou dat beter zijn?
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:18:02 #274
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162084403
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:06 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
welkom zeefje en goed besluit, 800 kcal is idiotenwerk

ik zou persoonlijk geen 2 volle borden avondeten eten, dat is dan al gauw ook het dubbele van wat je nodig hebt (tenzij het allemaal groente is, maar dat kan ik me niet voorstellen)
En ik zou zelf ook niet kiezen voor 2 sneen brood als tussendoortje :)

als je laat eet dan zou ik na je lunch 2 tussendoortjes inplannen ipv 1 en dan fruit, gekookt ei, handje nootjes, kwark, gerookte kipfilet, smartbar dat soort dingen
Dan heb je mischien ook om 20 uur niet de behoefte om 2 borden avond eten te eten

Mijn lijstje voor vandaag
l: restje tonijn/aardappel/sperziebonensalade/ui van gister
t: protein pudding
t: notenreep
d: gemarineerde kippendij met sperziebonen en rijst
Ik eet idd geen twee borden avondeten meer. Ik wil sowieso maar 1 bord eten en dan van alles al wat minder.(dus gewoon een normale portie)

de tip over het veschillende tussendoortjes na mijn lunch sla ik op. Maar waarom zou fruit, gekookt ei, handje nootjes, kwark, gerookte kipfilet, smartbar beter zijn dan boterhammen? zit toch minder in?
pi_162084472
Goedemorgen en welkom krokodil en zeefje.
Hier een dagje thuiswerken, dus een stuk minder bewegen dan op kantoor (loop op een dag toch gemiddeld een stuk of acht keer van de 19e naar de 22e verdieping op een neer :) ) maar ter compensatie wel even anderhalf uur afgezien op de cardio. Was lekker!

Ik heb nog geen idee wat het lijstje voor vandaag wordt, maar ik verwacht dat het er ongeveer zo uit gaat zien
T banaan
S anderhalf uur cardio
O griekse yoghurt met muesli
T paar cherry tomaatjes
L salade met komkommer, cherrytomaatjes en tonijn
T griekse yoghurt met rood fruit
T twee alcoholvrije biertjes
D kipfilet met kouseband, kerrie en zilvervliesrijst
T vast nog wel een alcoholvrij biertje
B stuk fietsen (mits het droog blijft)

@ zeefje en krokodil; eens met de opmerking van bla; probeer je snelle koolhydraten wat te minderen
pi_162084550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:18 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ik eet idd geen twee borden avondeten meer. Ik wil sowieso maar 1 bord eten en dan van alles al wat minder.(dus gewoon een normale portie)

de tip over het veschillende tussendoortjes na mijn lunch sla ik op. Maar waarom zou fruit, gekookt ei, handje nootjes, kwark, gerookte kipfilet, smartbar beter zijn dan boterhammen? zit toch minder in?
zit toch minder in op welk gebied? minder kcal ja..maar vooral de dingen met meer eiwitten vullen over t algemeen beter en fruit is gewoon goed ;)
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:30:06 #277
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162084568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

als je niet afvalt betekend gewoon dat je niet goed eet. slechts een klein percentage bereik je met bewegen, het grootste deel zit in je voeding
ik ga eerst eens een paar weken kijken hoe ik het er nu vanaf breng. Als ik dan nog niet afgevallen ben vraag ik hier wel even wat ik nog meer kan aanpassen.

Ik at trouwens eerst om 5:30-14u-20u. Tussendoor niets. Er zaten dus veel te lange pauzes tussen waardoor ik heel vaak vreetbuien had.

Nu probeer ik om de 3 uur iets te eten, raden jullie dit ook aan?
pi_162084590
ja om de 3 uur eten (ongeveer) werkt voor mij ook het beste, anders ga ik ook snaaien :)
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:36:14 #279
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162084641
Eten wanneer je honger hebt, maar wel goed water blijven drinken zodat je zeker weet dat je geen verwarring hebt met dorst.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:58:05 #280
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162084951
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:36 schreef Rauw. het volgende:
Eten wanneer je honger hebt, maar wel goed water blijven drinken zodat je zeker weet dat je geen verwarring hebt met dorst.
Ik drink sowieso 2L water of thee(thee zonder suiker) dus dat komt wel goed.
  Vis een optie? woensdag 11 mei 2016 @ 10:37:08 #281
70532 loveli
N
pi_162085635
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Gewoon biefstuk met niks?
Zout en peper..

Was na een halve dag schele hoofdpijn. Had geen puf meer om de broccoli te slachten.

Weet jij eigenlijk al wat meer over je duizeligheid?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 11 mei 2016 @ 10:55:41 #282
70532 loveli
N
pi_162085960
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:30 schreef zeefje het volgende:

[..]

ik ga eerst eens een paar weken kijken hoe ik het er nu vanaf breng. Als ik dan nog niet afgevallen ben vraag ik hier wel even wat ik nog meer kan aanpassen.

Ik at trouwens eerst om 5:30-14u-20u. Tussendoor niets. Er zaten dus veel te lange pauzes tussen waardoor ik heel vaak vreetbuien had.

Dat hangt ook af van wat je eet. Onze jager-verzamelaar voorouders aten ook niet elke 3 uur omdat ze anders omvielen of vreetkicks kregen, die aten op basis van beschikbaarheid en gelegenheid. Wij zijn zo gewend aan eten on demand, dat ons lichaam meer met koolhydraatverbranding doet dan met vetverbranding.

Vet levert per gewichtseenheid meer energie dan koolhydraten, maar het komt langzamer vrij. Als die vetverbranding niet wordt gestimuleerd en we slaafs carbs eten als we een dipje voelen, dan blijf je in dat cirkeltje.

Dat afkicken van suiker kost mij 3 weken. Dat zijn 3 weken met cravings en als ik dat haal, kan ik weer normaal doen.

Elke 3 uur eten heeft voor- en nadelen. Je verbranding blijft aan de gang, maar je spijsvertering krijgt ook geen rust. Je kunt ook prima leven op 2 maaltijden per dag, om even een zijstraat te nemen. Je hebt geen koolhydraten nodig om te functioneren (die kan je lichaam maken uit de andere voedingsstoffen), maar wel vetten en eiwitten. Er zijn geen essentiele koolhydraten, wel essentiele vetzuren en aminozuren.

Verder is je gewicht er niet in een dag bijgekomen, dus het zal er ook niet in een dag afgaan. Stoppen met suiker/snoep en voedsel zoeken waar je geen vreetkicks van krijgt als basis, daarnaast activiteit iets opschroeven en je bent een heel eind.
crap in = crap out
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:04:17 #283
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162086113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat hangt ook af van wat je eet. Onze jager-verzamelaar voorouders aten ook niet elke 3 uur omdat ze anders omvielen of vreetkicks kregen, die aten op basis van beschikbaarheid en gelegenheid. Wij zijn zo gewend aan eten on demand, dat ons lichaam meer met koolhydraatverbranding doet dan met vetverbranding.

Vet levert per gewichtseenheid meer energie dan koolhydraten, maar het komt langzamer vrij. Als die vetverbranding niet wordt gestimuleerd en we slaafs carbs eten als we een dipje voelen, dan blijf je in dat cirkeltje.

Dat afkicken van suiker kost mij 3 weken. Dat zijn 3 weken met cravings en als ik dat haal, kan ik weer normaal doen.

Elke 3 uur eten heeft voor- en nadelen. Je verbranding blijft aan de gang, maar je spijsvertering krijgt ook geen rust. Je kunt ook prima leven op 2 maaltijden per dag, om even een zijstraat te nemen. Je hebt geen koolhydraten nodig om te functioneren (die kan je lichaam maken uit de andere voedingsstoffen), maar wel vetten en eiwitten. Er zijn geen essentiele koolhydraten, wel essentiele vetzuren en aminozuren.

Verder is je gewicht er niet in een dag bijgekomen, dus het zal er ook niet in een dag afgaan. Stoppen met suiker/snoep en voedsel zoeken waar je geen vreetkicks van krijgt als basis, daarnaast activiteit iets opschroeven en je bent een heel eind.
Over de activiteit; ik fiets dagelijks 2*40 minuten en ik wil over een paar maanden weer gaan hardlopen/fitnessen.
  Vis een optie? woensdag 11 mei 2016 @ 11:08:41 #284
70532 loveli
N
pi_162086199
quote:

Nu eet ik:

Ik zie veel ruimte voor verbetering :+
Cup-a-soup is geen voedsel. De reclame vertelt dat het werkt tegen inkakken, maar waarom zou je een handje zout, croutons en smaakversterkers naar binnen willen gooien?

Mager beleg en halvarine - vet is niet slecht. Je hersenen bestaan uit vet. Je celwanden bestaan uit vetzuren. Om te functioneren heb je vet nodig. Halvarine komt uit een fabriek en bevat vetten die niet optimaal zijn voor je lichaam (en water en bindmiddelen om dat water vast te houden).

Gestampte muisjes - suiker. Je hebt niks aan suiker. Je krijgt een suikerpiek, maakt te veel insuline aan om de suiker te verwerken, krijgt een suikerdip die je dan weer opvult met cup-a-soup of sultana. Die dingen zijn makkelijk te bewaren en mee te nemen, maar het is geen vervanging voor echt voedsel.

Je lijf heeft groente, eiwitten en vetten nodig om goed te functioneren. Dan krijg je alle micro- en mactonutrienten binnen die je nodig hebt. Als je teveel loze suikers toevoegt, krijg je ongewenste pieken en dalen.
crap in = crap out
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:31:48 #285
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162086625
Welkom krokodil en zeefje.

Mijn lijstje van vandaag.

O: pannenkoeken (oudste dochter is jarig vandaag!! *O* )
B: half uurtje lopen
T: Banaan
L: Volkorenbrood met rosbief, sla, gedroogde uitjes en dressing.
T: Aardbeienkwarktaart voor dochters verjaardag.
D: Volkoren durum met sla en kip.
B: 40 min. insanity
pi_162086769
Gefeliciteerd met je dochter Snakelady!
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:10:35 #287
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_162087248
Welkom nieuwelingen :)

Gefeliciteerd snakelady!

Hier 74,0 vanochtend :D. Maar m'n menstruatie verwacht ik van het weekend. En eerst dip ik dan in gewicht, om vervolgens weer op te zwellen :'). Maar, toch leuk.

Planning :

T: ijsje in de stad
D: spaghetti carbonara met broccoli
B: hupsen of sportschool
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:17:24 #288
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162087405
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welkom nieuwelingen :)

Gefeliciteerd snakelady!

Hier 74,0 vanochtend :D. Maar m'n menstruatie verwacht ik van het weekend. En eerst dip ik dan in gewicht, om vervolgens weer op te zwellen :'). Maar, toch leuk.

Planning :

T: ijsje in de stad
D: spaghetti carbonara met broccoli
B: hupsen of sportschool
Ik was vanmorgen van vorige week 77.5 naar 74.3 :?. Ik menstrueer niet, heb beiden op dezelfde dag en tijd gewogen. 3 kg verschil. Ik vind 't maar vreemd. Volgende week verwacht ik mijn menstruatie dus ik zal dan wel weer 2 kg zwaarder zijn :').
  Vis een optie? woensdag 11 mei 2016 @ 12:23:00 #289
70532 loveli
N
pi_162087507
Weegschaal op dezelfde plek? Bij mij zijn 's ochtends dagelijkse schommelingen tot een ons of 8 "normaal", tussen avond en ochtends zit gerust een kilo (of helemaal niks).

Jij was van de cup-a-soup, zout, dus vocht?
crap in = crap out
pi_162087559
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Zout en peper..

Was na een halve dag schele hoofdpijn. Had geen puf meer om de broccoli te slachten.

Weet jij eigenlijk al wat meer over je duizeligheid?
Een goede biefstuk heeft geen broccoli nodig.

De duizigheid is onderzocht, geen mankementen of verklaring gevonden. Ik mijd nu dingen als een stang met gewichten in de nek, paaltjes uit de grond trekken etc.
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:27:44 #291
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162087622
Lijstje:
O: kwark net cruesli en een beker melk
T: water
L: 2 cracottes vital met oude 30+ kaas
2 witte boterhammen met filet american.
Glas cola
T: water
D: geen idee nog.

B: hopelijk klein rondje lopen.
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:28:59 #292
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162087658
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:23 schreef loveli het volgende:
Weegschaal op dezelfde plek? Bij mij zijn 's ochtends dagelijkse schommelingen tot een ons of 8 "normaal", tussen avond en ochtends zit gerust een kilo (of helemaal niks).

Jij was van de cup-a-soup, zout, dus vocht?
ja de weegschaal op dezelfde plek :Y
Bedoel je of ik van de cup-asoup was?
pi_162087674
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:30 schreef zeefje het volgende:

[..]

Welkom!

Je krijgt geen vreetbuien van te lange pauzes tussen eten, maar van een samenspel van suikerspiegel/aanbod/wilskracht (en zo nog wat). Een en ander het best te beinvloeden door béter eten en veel goede voornemens.
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:32:05 #294
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162087738
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Welkom!

Je krijgt geen vreetbuien van te lange pauzes tussen eten, maar van een samenspel van suikerspiegel/aanbod/wilskracht (en zo nog wat). Een en ander het best te beinvloeden door béter eten en veel goede voornemens.
Ik denk ook zeker dat het daardoor kwam. Mijn suikerspiegel was gewoon te laag en ik had NU!! suiker nodig.
pi_162087792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:32 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ik denk ook zeker dat het daardoor kwam. Mijn suikerspiegel was gewoon te laag en ik had NU!! suiker nodig.
Eigenlijk heb je nooit suiker nodig :).

Er is heel veel winst te halen door ervoor te zorgen dat je suikerspiegel niet zo piekt, waardoor je de dips ook niet hebt.
pi_162087809
Hoi nieuwelingen, welkom!
Wat in mijn geval werkt tegen snaaien tussen eetmmomenten is goed drinken. Ik heb een heleboel verschillende soorten thee. Namiddagthee van Simon Lévelt vind ik vooral een aanrader nu: het is een beetje friszoet, er zit geen cafeïne in, en het is koud ook lekker.

Mijn lijstje alvast: (schuingedrukt is planning)
L: 3 boterhammen met gekookt ei, stuk komkommer, appel
D: bobotie, cassavepuree en iets van gekookte groente (moet ik nog kopen)
S: anderhalf uur survival
T: yoghurt, of banaan, of allebei
pi_162087854
quote:

Nu eet ik:

Nog een nieuwe! Jij ook welkom :)

Wat schaft de pot zoal? Of wat was het gisteren?
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:38:50 #298
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162087864
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je nooit suiker nodig :).

Er is heel veel winst te halen door ervoor te zorgen dat je suikerspiegel niet zo piekt, waardoor je de dips ook niet hebt.
Misschien had ik het verkeerd omschreven.

maar ik was vaak zo lusteloos dat mijn enige oplossing suiker was. Daarmee stilde ik mijn lusteloosheid etc. Maar zo blijf je natuurlijk in 'n cirkel. Ik wist ook dat het op vele andere manieren is op te lossen. Alleen welke dat dan precies waren wist ik niet.
pi_162088182
*O* Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter Snakelady! *O*
  Vis een optie? woensdag 11 mei 2016 @ 12:59:38 #300
70532 loveli
N
pi_162088282
Weegschaal zegt dat ik 57,6 weeg :')

*nieuwe batterijen pakt*
crap in = crap out
pi_162088770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:59 schreef loveli het volgende:
Weegschaal zegt dat ik 57,6 weeg :')

*nieuwe batterijen pakt*
Ik ga niet levelen }:|.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')