ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 01-05-2016 20:13:34 ]
Maar als je hem destijds beter had belicht was hij nog beter geweest. De laatste versie is inderdaad een stuk beter maar mist volgens mij wat contrast
RAW is een mooi hulpmiddel, maar ik gebruik het eerlijk gezegd zelden. Het is geen wondermiddel naar mijn mening. Een mooie foto kun je er beter mee maken maar van een kutfoto geen aardige.
Oftewel, eerst de basis van een goede belichting, compositie, het samenspel van gevoeligheid, sluitertijd en diafragma eer je met RAW begint. Tenminste, dat vind ik
Heb je helemaal gelijk in, maar destijds was ik daar nog niet zo ervaren in. De foto is in de Tv-stand gemaakt, dus alleen sluitertijd instellen. Toen gebruikte ik die vrijwel altijd, en lager dan 1/160 sluitertijd zou een bewogen foto opgeleverd hebben (dit was al veel te langzaam eigenlijk, een rijdende trein is normaal minimaal 1/500 voor een scherpe foto). Maar door de raw-foto heb ik van deze eigenlijk veel te donkere foto toch nog een goed belichte foto kunnen maken, dat was vanuit de jpeg niet gelukt. Eigenlijk had de iso-waarde omhoog gemoeten (nu iso 100, de 400D kan ook wel op iso 200 maar iso 400 is veel te korrelig).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 1 mei 2016 22:46 schreef dennistd het volgende: Klopt, met de 750D ga ik ook wel tot 800 en in geval van nood wel hoger. Maar met de 400D wil je echt niet hoger dan 200 gaan.
Oh geen idee, eigenlijk is de 400D al heel lang niet uit de tas geweest. Jij hebt de 400 altijd bij je toch?
Op zondag 1 mei 2016 22:46 schreef dennistd het volgende: Klopt, met de 750D ga ik ook wel tot 800 en in geval van nood wel hoger. Maar met de 400D wil je echt niet hoger dan 200 gaan.
Ik heb nog ergens een 350D, zelfde verhaal. M'n huidige NEX-5R is een enorme stap vooruit.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ja, de 400D is mijn altijd bij mij in de auto camera. Daarna heb ik de 600D gehad, en vorig jaar heb ik de 750D aangeschaft bij een prijsfout van BCC. Uiteindelijk 50 euro voor betaald na verkoop van de 600D.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De ring van Velim 'ligt in beton' (Betonnen dwarsliggers) terwijl ik volgens mij houten bielzen zie
Houten dwarsliggers zijn genoeg aanwezig in Velim, de grote ring is grotendeels beton maar de kleine ring van bijna 4km zou best hout kunnen zijn als ik de wikipediapagina's bekijk.
Op zondag 1 mei 2016 23:19 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb trouwens bij 'ligt in beton' een heel ander idee, zoals het grootste gedeelte van de HSL in Nederland...
True, sorry
Ik kan ook heel weinig beeldmaterieel op YouTube vinden om iets te staven
De nieuw aan te schaffen intercity’s gaan op termijn een deel van de huidige Intercityvloot van NS vervangen (ICM
quote:
en IC Direct) en moeten vanaf 2021 gaan rijden. De door NS geselecteerde intercity is gebaseerd op een trein die al rijdt in meerdere landen.
Aha. Dus een Alstom-trein die 200 km/u kan en al in meerdere landen rijdt. Pendolino zonder kantelbaktechniek ofzo? Of de "Coradia Liner V 200"? Die kan ongetwijfeld ook nog doorgaan als "gebaseerd op".
quote:
In totaal investeert NS meer dan 2,5 miljard in modernisering en uitbreiding van de vloot.
Zoals onze basisschoolleraar altijd zei: 2,5 miljard koeien?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2016 10:32:04 ]
"Leuke" actie van NS om vanwege de plaatsing van poortjes op Utrecht Centraal de helft van de incheckpaaltjes weg te halen zonder voor (tijdelijke) vervanging te zorgen. Gevolg: een nog grotere chaos in de ochtendspits dan normaal al het geval is door de verbouwing.
Ik kan nog niet uit de tekst halen wat Alstom nu precies heeft geboden. Ik zou, op basis van de eisen, zeggen dat het de Pendolino non-kantelbak versie is, want die V200 rijdt toch nog nergens en valt daarmee toch nog niet onder het kopje 'bewezen techniek'?
Op maandag 2 mei 2016 11:47 schreef MTL het volgende: Ik kan nog niet uit de tekst halen wat Alstom nu precies heeft geboden. Ik zou, op basis van de eisen, zeggen dat het de Pendolino non-kantelbak versie is, want die V200 rijdt toch nog nergens en valt daarmee toch nog niet onder het kopje 'bewezen techniek'?
Bewezen techniek wordt letterlijk de techniek in de trein mee bedoeld, als deze eerder succesvol is toegepast in een andere trein dan is het bewezen techniek.
De trein zelf hoefde dus niet al te rijden en viel niet onder bewezen techniek.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Bewezen techniek wordt letterlijk de techniek in de trein mee bedoeld, als deze eerder succesvol is toegepast in een andere trein dan is het bewezen techniek.
De trein zelf hoefde dus niet al te rijden en viel niet onder bewezen techniek.
Het woord "techniek" staat nergens. Wat er staat is "De door NS geselecteerde intercity is gebaseerd op een trein die al rijdt in meerdere landen."
Op maandag 2 mei 2016 11:47 schreef MTL het volgende: Ik kan nog niet uit de tekst halen wat Alstom nu precies heeft geboden. Ik zou, op basis van de eisen, zeggen dat het de Pendolino non-kantelbak versie is, want die V200 rijdt toch nog nergens en valt daarmee toch nog niet onder het kopje 'bewezen techniek'?
Als de V200 deels dezelfde techniek heeft - of doorontwikkelde techniek - als de Pendolino valt het onder bewezen techniek
De trein zelf hoeft dan dus niet te rijden. V200 lijkt mij teveel op V250 trouwens, liever niet dus
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 02-05-2016 12:01:13 ]
Natuurlijk, als je de snelheid begrenst is een HST automatisch voorzien van onder andere een lagere vloer, dubbele deuren om snel in- en uit te kunnen stappen en een groter acceleratievermogen waarmee precies wordt voldaan aan de wensen van NS. Ideaal!
Op maandag 2 mei 2016 13:12 schreef MTL het volgende: Daar heb je uiteraard wel een punt. Welke denk jij dan dat het wordt?
Coradia Continental? Dat is dan volgens mij de enige die aan de eisen voldoet, maar die kan weer geen 200 km/u.
Edit: hoe snel kan die Nordic versie eigenlijk? 180 of toch wel 200?
Het gaat om een basis, dat hoeft niet per se een trein te zijn die 200 km/h haalt. Materieel dat oorspronkelijk ontworpen is voor 160 km/h kan een prima basis zijn. Stadler heeft dat al laten zien met de Flirt Nordic.
Wat krijg je als Alstom op basis van bestaande Coradia-modellen een trein ontwerpt die 200 km/h kan rijden? Juist: de V200.
Ik zie nu dat die X62 Nordic in Zweden een maximale ontwerpsnelheid heeft van 250 (aldus wikie, dus grote korrel zout). Als dat inderdaad zou kloppen, dan Heeft Alstom daarmee inderdaad al een trein die aan alle eisen voldoet. Als dat mede aan de basis van die V200 heeft gestaan, dan heb je inderdaad wel een goed argument.
Laten we het hopen, ik vind die neus van dat ding wel apart (en dan maar hopen dat NS er niet weer een eigen neus op moet zetten).
Op maandag 2 mei 2016 13:33 schreef MTL het volgende: Ik zie nu dat die X62 Nordic in Zweden een maximale ontwerpsnelheid heeft van 250 (aldus wikie, dus grote korrel zout). Als dat inderdaad zou kloppen, dan Heeft Alstom daarmee inderdaad al een trein die aan alle eisen voldoet. Als dat mede aan de basis van die V200 heeft gestaan, dan heb je inderdaad wel een goed argument.
Laten we het hopen, ik vind die neus van dat ding wel apart (en dan maar hopen dat NS er niet weer een eigen neus op moet zetten).
Het korrel zout gehalte van Wikipedia is anno 2016 ook niet meer zo hoog hoor..
In dit geval wel. Ik heb even door zitten lezen over die X62. Dat ding mag simpelweg maximaal 180. De lijn zelf is geschikt voor 200 km/u, en dat rijden de X2000 treinen over dat baanvak wel gewoon, dus die 180 km/u is geen beperking van de lijn. De onderbouw van de lijn is geschikt voor een eventuele upgrade van 250 km/u, maar daar is nog geen sprake van op dit moment. Die upgrade staat gepland ergens in de komende jaren, maar men heeft geen geschikt materieel dat in Zweden kan rijden én 250 km/u rijdt in de winterse perioden daar boven de poolcirkel, dus kan men het enkel theoretisch testen. Ook schijnt men nog wat ERTMS probleempjes te hebben, waardoor onder andere ook de nachttreinen soms nog altijd moeten uitwijken over de oude spoorlijn.
Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden
Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende: Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden
Op maandag 2 mei 2016 17:25 schreef b2py het volgende: Maar goed, 180 naar 200 is volgens mij niet zo'n hele grote sprong.. Desnoods zet je hem op 199 om in andere TSI te laten vallen..
Het materieel is dus getest op minstens 198 vanwege de 10% dinges.
Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende: Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een beetje hulp van een topografische kaart Vooral al die mini-stationnetjes die me niks zeggen, en Dordrecht is nieuw.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een beetje hulp van een topografische kaart Vooral al die mini-stationnetjes die me niks zeggen, en Dordrecht is nieuw.
Dordrecht is nieuw sinds de benelux bestaat en Groningen - nieuweschans telt natuurlijk niet.
Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende: Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden
Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende: Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden
Met nog 7:19 op de klok heb ik gepast, ik miste alleen Scheemda nog... Overigens is Heerlen de Kissel fout, daar stopt de trein Heerlen-Herzogenrath niet meer tegenwoordig.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar als er door die boom tien jaar geen treinen rijden?
Tja....
Hoe zit het bijvoorbeeld met het traject Boekarest - Giurgiu? Daar is in 2006 een brug ingestort, in de communistische tijd had men al een nieuwe brug gebouwd maar daar is iets mis mee o.i.d. dus die wordt niet in gebruik genomen. Sindsdien rijdt de trein 'voorlopig' via Videle. Is Videle daarmee nou een echt internationaal station? En is de rechtstreekse lijn Boekarest-Giurgiu nou geen internationale spoorlijn meer? Of is het allemaal slechts 'tijdelijk' en is de directe lijn nog steeds de 'eigenlijke' route?
Met nog 7:19 op de klok heb ik gepast, ik miste alleen Scheemda nog... Overigens is Heerlen de Kissel fout, daar stopt de trein Heerlen-Herzogenrath niet meer tegenwoordig.
Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende: Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden
Op maandag 2 mei 2016 19:47 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nee want zo is er een ietwat scheve halfuursdienst tussen Roosendaal en Dordrecht Delft wordt wel overgeslagen, Leiden ook.
Euh, nee. Dat was destijds. Maar tegenwoordig rijdt de Vlissinger ook gewoon ieder halfuur tussen Dordrecht en Roosendaal, dus heb je daar 3 IC's per uur.
Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende: Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden
Dus. Over 12 dagen zit ik - als alles goed is - om deze tijd in Wenen. Benieuwd hoe het nieuwe Hauptbahnhof eruit ziet, impressies van foto's lijkt het mij een best mooi station.
Totaal heb ik zo'n 6.000 spoorse kilometers gepland in 19 dagen, waarbij er 6 dagen zijn dat er geen treinreizen gepland staan. De route is globaal: dag 1: Dordrecht - Frankfurt - Wenen dag 2: Wenen - Belgrado dag 3: Belgrado - Bar (gelukkig rijdt de dagtrein weer sinds 26 april het gehele traject na overstroming ofzo) Dag 4 naar Dürres, Albanië zien te komen, maar hoe zien we nog wel Dag 5, 6 en 7, 8 én 9 in Albanië mij vermaken, en dan met de nachtelijke veerboot naar Bari, Italië. Dag 10 aankomst in de ochtend, daarna via Brindisi naar Taranto. Dag 11 Taranto - Reggio di Calabria Dag 12 Reggio di Calabria - Rome Dag 13 in Rome Dag 14 Rome - Pisa Dag 15 Pisa - Venetië Dag 16 in Venetië Dag 17 Venetië - Turijn Dag 18 Turijn - Milaan - Basel - Karlsruhe Dag 19 Karlsruhe - Frankfurt - Dordrecht
Bij de fotostops in Moerdijk waren ook twee museumbussen aanwezig als motief. Hier zien we bus 6 van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Groningen, die nog een lange weg te gaan heeft als lijn 6 naar Vinkhuizen Noord.
Op het omloopspoor langs de Middenweg werd de tweede fotostop in Moerdijk gehouden. Nadat de 225 omgelopen was en de rijtuigen iets opgetrokken had kwam hier Connexxion 3681 langs als lijn 159 naar Rotterdam Kralingse Zoom. Op de achtergrond is opnieuw de Moerdijkcentrale te zien.
Na Moerdijk werd er via Breda (de Halve Zolenlijn was geen optie helaas ;-) ) vertrokken naar Oss Elzenburg. Na het omlopen langs de Megensebaan werd er door de zeer krappe bogen (de buffers werden volledig ingedrukt, op de terugweg zijn de koppelingen 'lang' gedraaid) het volgende omloopspoor langs de Waalkade bereikt. Hier was het opnieuw tijd voor een fotostop, waarbij deze foto gemaakt kon worden. Op de achtergrond is nog net bakkie 691 te zien, de nieuwe rangeerloc van HSL bij de Osse Overslag Centrale.
Vanaf Oss Elzenburg werd er met omlopen op Tilburg Industrie (in Den Bosch kon het niet volgens ProRail) koers gezet naar Maarssen. Vanaf het middenspoor werd er geduwd naar Utrecht Lage Weide vertrokken. Langs de Atoomweg was er een fotostop, waarbij de loc kon omlopen om zo opnieuw geduwd naar Maarssen te vertrekken. De tweede fotostop op Lage Weide viel helaas enigszins in het water.
In het kader van 'als ik voor de hele rit betaal wil ik ook de hele rit meemaken' werd er nog meegereisd tot Rotterdam, hoewel er ook in Utrecht en Gouda uitgestapt kon worden. Op Rotterdam Centraal liep de loc voor de laatste keer om. Op de foto is de 2225 op weg om zich in lastige lichtomstandigheden weer tegen de trein te plaatsen en hem als leeg materieel af te voeren naar Rotterdam Noord Goederen. Al met al een zeer geslaagde dag!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ben opzoek naar een afbeelding die ik ooit in dit topic heb geplaatst. Is er een mogelijkheid om specifiek te zoeken op posts met een afbeelding die ik geplaatst heb?
Ik ben opzoek naar een afbeelding die ik ooit in dit topic heb geplaatst. Is er een mogelijkheid om specifiek te zoeken op posts met een afbeelding die ik geplaatst heb?
site:forum.fok.NL b2py <iets wat je je kunt herinneren over je post>
Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende: Ik kwam daarnet nog een leuk quizje tegen. De liefhebber zou geen enkele moeite moeten hebben om de 35 internationale treinstations in Nederland goed te raden
Op maandag 2 mei 2016 20:34 schreef greavy het volgende: Dus. Over 12 dagen zit ik - als alles goed is - om deze tijd in Wenen. Benieuwd hoe het nieuwe Hauptbahnhof eruit ziet, impressies van foto's lijkt het mij een best mooi station.
Totaal heb ik zo'n 6.000 spoorse kilometers gepland in 19 dagen, waarbij er 6 dagen zijn dat er geen treinreizen gepland staan. De route is globaal: dag 1: Dordrecht - Frankfurt - Wenen dag 2: Wenen - Belgrado dag 3: Belgrado - Bar (gelukkig rijdt de dagtrein weer sinds 26 april het gehele traject na overstroming ofzo) Dag 4 naar Dürres, Albanië zien te komen, maar hoe zien we nog wel Dag 5, 6 en 7, 8 én 9 in Albanië mij vermaken, en dan met de nachtelijke veerboot naar Bari, Italië. Dag 10 aankomst in de ochtend, daarna via Brindisi naar Taranto. Dag 11 Taranto - Reggio di Calabria Dag 12 Reggio di Calabria - Rome Dag 13 in Rome Dag 14 Rome - Pisa Dag 15 Pisa - Venetië Dag 16 in Venetië Dag 17 Venetië - Turijn Dag 18 Turijn - Milaan - Basel - Karlsruhe Dag 19 Karlsruhe - Frankfurt - Dordrecht
Op dinsdag 3 mei 2016 20:04 schreef Dr_Flash het volgende: Bij Freightliner moet ik altijd aan grote amerikaanse vrachtwagens denken. Mack, Peterbilt, Freightliner dat idee.
Ja echt! En dan ook aan de geweldige film Cars: I ain't no Mac, I'm a Peterbilt <3
UK is denk ik misschien wel het saaiste treinenland waar ik geweest ben. Heeeeel veel infra maar het materieel, de tering. En ik heb nog twee treinenblaadjes gekocht ook maar die maakten het alleen maar erger. De locomotieven zijn wel gaaf maar verder is alles echt niets meer.
Op dinsdag 3 mei 2016 20:08 schreef DeaDLocK2K het volgende: UK is denk ik misschien wel het saaiste treinenland waar ik geweest ben. Heeeeel veel infra maar het materieel, de tering. En ik heb nog twee treinenblaadjes gekocht ook maar die maakten het alleen maar erger. De locomotieven zijn wel gaaf maar verder is alles echt niets meer.
Op dinsdag 3 mei 2016 20:08 schreef DeaDLocK2K het volgende: UK is denk ik misschien wel het saaiste treinenland waar ik geweest ben. Heeeeel veel infra maar het materieel, de tering. En ik heb nog twee treinenblaadjes gekocht ook maar die maakten het alleen maar erger. De locomotieven zijn wel gaaf maar verder is alles echt niets meer.
Wat is het probleem dan? Achterhaald? Te weinig diversiteit?
Op dinsdag 3 mei 2016 20:19 schreef Dr_Flash het volgende: Ach, zo is alles waar je minder vaak komt, leuker dan alles waar je vaker komt
Oh het was echt heeeel erg leuk om weer eens ergens anders te zijn en wat het leukste was, is dat ik zonder uitzondering op perrons werd gelaten door de tourniquets heen, drie keer zelfs dat een Abellio/Scotrail/Whatever-medewerker aan MIJ vroeg; Wil je het perron op om foto's te maken? Hier; Klikklak een kap omhoog en druk op een knop en dat ding ging open en ik stond op het perron; Well yes thank you sir! Dat was een verademing, die vriendelijkheid. Krijg je gelijk wel nog een grotere hekel aan BOA's
Nou, misschien waar jij geweest bent, maar over het algemeen is er best een grote verscheidenheid aan railspul te bewonderen in de UK. Maar niet overal. Maar ja, als je in Sauwerd woont voel je je ook een heus Knooppunt zonder dat je ooit iets anders dan GTW ziet.
Nou, misschien waar jij geweest bent, maar over het algemeen is er best een grote verscheidenheid aan railspul te bewonderen in de UK. Maar niet overal. Maar ja, als je in Sauwerd woont voel je je ook een heus Knooppunt zonder dat je ooit iets anders dan GTW ziet.
Ja, met het kleine verschil dat Glasgow en Edinburgh wel echt grote hubs zijn. Volgens Sporcle in de top 20 drukste stations zelfs. Dat zegt natuurlijk ook niet alles maar Sauwerd is het echt niet. En ik ben ook niet zo'n enorme fan van DMU's trouwens, dat helpt denk ik ook niet.
Ja echt! En dan ook aan de geweldige film Cars: I ain't no Mac, I'm a Peterbilt <3
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nou, misschien waar jij geweest bent, maar over het algemeen is er best een grote verscheidenheid aan railspul te bewonderen in de UK. Maar niet overal. Maar ja, als je in Sauwerd woont voel je je ook een heus Knooppunt zonder dat je ooit iets anders dan GTW ziet.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een beetje hulp van een topografische kaart Vooral al die mini-stationnetjes die me niks zeggen, en Dordrecht is nieuw.
De treinen van/naar Brussel stoppen al sinds mensenheugenis in Dordrecht en vroeger stopte de trein die via Venlo doorging naar Keulen ook in Dordrecht en in het pre-thalys tijdperk zelfs de Internationale trein naar Parijs 2x per dag, meen me zelfs te kunnen herinneren dat ik 'Ventemillia' wel eens op de borden heb zien staan ...
24 April 2016 - Nadat de 6478 de Segrate-shuttle had afgekoppeld, ging het eerst een wagenset wisselen bij Wupperman Staal in Moerdijk. Eerst werden er een aantal schuifwandwagens uitgehaald en verderop neergezet, waarna weer andere schuifwandwagens bij Wupperman geplaatst werden.
Over Stroe trouwens. De perronkeerwanden zijn inmiddels ook weg en alleen op de plek waar het perron stond staan nu hekken, en verder niet. Ziet er heel merkwaardig uit in ieder geval
Die Welt met een flink artikel over de aanstaande verkoop van Schenker en Arriva door DB: http://www.welt.de/wirtsc(...)vom-Weltkonzern.html (Optie is een beursgang voor Arriva en Schenker met behoud van een flink deel van de aandelen)
Op donderdag 5 mei 2016 17:28 schreef Dr_Flash het volgende: Toch geweldig Dat Badslipper Express Services Ltd. Inc. GmbH BV nog steeds klakkeloos overal binnenkomt
Nou nog een KvK-nummertje (als stichting ogf zo, kost lekker weinig)
Ik heb dus 2 jaar geleden (en dit jaar dus weer) met zo een ding om mijn nek gehangen met Badslipper Express Services erop ja
Gisteren een dagje antwerpen gedaan met een paar vrienden, Niet echt al te veel fotosgemaakt maargoed!
Op R'dam centraal wachtend op de IC naar brussel , eerst kwam de Thalys langs Ook stonden er nog een rits ICRm+Traxx loc op het perror tegenover ons Ah, daar is onze trein, met rijtuigen.. Onze lieve vrouwe-Kathedraal Station Antwerpen centraal: Stootjukconstructie, mag ook wel! Enn een MS75/Varkensneus & een MS96
Mijn indruk van de Belgische spoorwegen is dat we eigenlijk niet veel te klagen hebben als het komt op mooiheid/moderniteit/tijdloosheid van onze stations, toen we bij roosendaal de grens overgingen had ik het gevoel alsof ik de voormalige DDR binnenreed (stroomdraden op palen, stations die 30-40 jaar geleden voor t laatst zijn bijgewerkt)
Wat wél mooi was was dat er een groot aantal stationsgebouwen nog gewoon staat (waar deze in nederland allang zouden zijn gesloopt)
Voor de rest viel mij de informatievoorziening op, waar deze in nederland gewoon een beeldscherm is met een soort PHP/Webpagina, is dit hiero gewoon een LCDmatrix...
[ Bericht 27% gewijzigd door Flodder450 op 05-05-2016 17:46:33 ]
Op donderdag 5 mei 2016 17:51 schreef Darkwing_Duck het volgende: Als James dit jaar nou wel vrij krijgt dan zet ik bij hem "Explorateur du Tunnel Ferroviaire" erop
ja, er rijdt niets meer, loop maar via de tunnel naar buiten
Op donderdag 5 mei 2016 17:40 schreef Flodder450 het volgende: Gisteren een dagje antwerpen gedaan met een paar vrienden, Niet echt al te veel fotosgemaakt maargoed!
Op R'dam centraal wachtend op de IC naar brussel , eerst kwam de Thalys langs [ afbeelding ] Ook stonden er nog een rits ICRm+Traxx loc op het perror tegenover ons [ afbeelding ] Ah, daar is onze trein, met rijtuigen.. [ afbeelding ] Onze lieve vrouwe-Kathedraal [ afbeelding ] Station Antwerpen centraal: [ afbeelding ] Stootjukconstructie, mag ook wel! [ afbeelding ] Enn een MS75/Varkensneus & een MS96 [ afbeelding ]
Mijn indruk van de Belgische spoorwegen is dat we eigenlijk niet veel te klagen hebben als het komt op mooiheid/moderniteit/tijdloosheid van onze stations, toen we bij roosendaal de grens overgingen had ik het gevoel alsof ik de voormalige DDR binnenreed (stroomdraden op palen, stations die 30-40 jaar geleden voor t laatst zijn bijgewerkt)
Wat wél mooi was was dat er een groot aantal stationsgebouwen nog gewoon staat (waar deze in nederland allang zouden zijn gesloopt)
Voor de rest viel mij de informatievoorziening op, waar deze in nederland gewoon een beeldscherm is met een soort PHP/Webpagina, is dit hiero gewoon een LCDmatrix... [ afbeelding ]
De meeste stations zijn toch juist vrij recent nog opgeknapt? Ik kan me Kijkuit nog als pure zandbak herinneren, nu is het netjes betegeld alles.
Komende zondag worden de ICE's vanuit Köln omgeleid via de grens bij Venlo, maar weet een van jullie toevallig of er ook nog ergens gestopt wordt vóór Utrecht?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op donderdag 5 mei 2016 22:00 schreef Janneke141 het volgende: Komende zondag worden de ICE's vanuit Köln omgeleid via de grens bij Venlo, maar weet een van jullie toevallig of er ook nog ergens gestopt wordt vóór Utrecht?
Oh in een Brits treinenblaadje stond trouwens nog wel een interessante opmerking die vast voor ruzie gaat zorgen hiero in London wordt het bij een aantal stations verplicht om stil te staan op de roltrappen, zowel links als rechts, in de spits, omdat er 30% meer reizigers over vervoerd kunnen worden blijkt uit een pilot.
Op donderdag 5 mei 2016 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh in een Brits treinenblaadje stond trouwens nog wel een interessante opmerking die vast voor ruzie gaat zorgen hiero in London wordt het bij een aantal stations verplicht om stil te staan op de roltrappen, zowel links als rechts, in de spits, omdat er 30% meer reizigers over vervoerd kunnen worden blijkt uit een pilot.
-edit niet goed gelezen-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Jeeeezes wat een gasdebiel. Kutwielrenners. Hoe kom ik er trouwens bij dat ik dacht dat dat overweggetje was weggehaald toen de dwergseinen werden vervangen door portaalseinen?
Op donderdag 5 mei 2016 22:34 schreef Prins_Pils het volgende: Jeeeezes wat een gasdebiel. Kutwielrenners. Hoe kom ik er trouwens bij dat ik dacht dat dat overweggetje was weggehaald toen de dwergseinen werden vervangen door portaalseinen?
Omdat dinges van dat andere forum zoiets gezegd had toen we daar waren.
Vanochtend een ommetje via Arnhem naar Den Haag, omdat er iemand tussen Apeldoorn en Deventer was aangereden. Werd een aardig druk treintje in de buurt van Arnhem...
Ze zijn in Utrecht lekker bezig trouwens... Sporen 4-8 eruit, aan zowel de noordzijde, de perrons als de zuidzijde Whaa, infrap0rn en beton
Op donderdag 5 mei 2016 22:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik snap ook niet zo goed waarom er in ieder geval niet in Eindhoven wordt gestopt. Ik ga ff moeilijk doen op Twtter.
Ik moet wat mensen van de treinen halen die terugkomen van een vakantie, die in de buurt van Nijmegen moeten zijn. Uitstappen in Arnhem of in Utrecht scheelt dan nogal wat.
Maar ja, niks aan te doen. Dan maar een keer extra overstappen met koffers.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Vanochtend een ommetje via Arnhem naar Den Haag, omdat er iemand tussen Apeldoorn en Deventer was aangereden. Werd een aardig druk treintje in de buurt van Arnhem...
Ze zijn in Utrecht lekker bezig trouwens... Sporen 4-8 eruit, aan zowel de noordzijde, de perrons als de zuidzijde Whaa, infrap0rn en beton
Yeah, sprinters de maar tot Overvecht rijden vanaf Swolluh enzo. DSSU
Ik moet wat mensen van de treinen halen die terugkomen van een vakantie, die in de buurt van Nijmegen moeten zijn. Uitstappen in Arnhem of in Utrecht scheelt dan nogal wat.
Maar ja, niks aan te doen. Dan maar een keer extra overstappen met koffers.
Ja logisch! Den Bosch->Nijmegen zou dan het handigst zijn.
Je kan natuurlijk suggereren dat ze overstappen in Mönchengladbach, dan het halve uurtje naar Venlo in de stoptrein doorbrengen.
Ja, dat is een optie, maar ik moet even verzinnen of ik zin heb om heen en weer te rijden naar Limburgistan. De overstap in Venlo is volgens mij maar een paar minuten, die gaan ze met koffers en al waarschijnlijk niet halen.
Afijn, bedankt voor het meedenken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Via Herfte trouwens, even kijken of je al wat van de werkzaamheden kan zien en sowieso is daar een bankje naast de spoorwegovergang die heel prettig zit.
8:40 baas komt binnen en start PC op 8:42 ik steek mijn neus eens in de buitenlucht, kapsel als een aap 8:45 baas begint zich af te vragen WTF er in de tuin gebeurt 8:48 ik steek het esbitbrandertje aan 8:50 theewater kookt. Tevens prima water om een eitje in te koken. 8:53 Lekker kopje thee 8:56 Lekker gekookt eitje 8:58 croissantje met boter (was al aanwezig) 9:00 Werkoverleg. Problem, time?
Vanochtend een ommetje via Arnhem naar Den Haag, omdat er iemand tussen Apeldoorn en Deventer was aangereden. Werd een aardig druk treintje in de buurt van Arnhem...
Ze zijn in Utrecht lekker bezig trouwens... Sporen 4-8 eruit, aan zowel de noordzijde, de perrons als de zuidzijde Whaa, infrap0rn en beton
Op vrijdag 6 mei 2016 00:03 schreef DeaDLocK2K het volgende: Via Herfte trouwens, even kijken of je al wat van de werkzaamheden kan zien en sowieso is daar een bankje naast de spoorwegovergang die heel prettig zit.
Op vrijdag 6 mei 2016 11:52 schreef Mr_Klaasje het volgende: Een wisselbaan bestaande uit twee stroken is beter want anders zou je een strook de ene kant op en een strook de andere kant op kunnen hebben.
Dat wordt het ook. In de ochtend 5+2 breed naar Amsterdam en 's middags naar Amersfoort/Almere
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Amersfoort-Amsterdam zou ik 2x(2x2+2x3) rijstroken van maken, Knooppunt A30-Amersfoort 2x4 en tot aan de grens 2x3. Gelijk van het gezeur af en dan kunnen de Duitsers mooi zelf bakkelijen wat ze met de BAB30 tot aan Bad Oyenhausen gaan doen.
Op vrijdag 6 mei 2016 11:52 schreef Mr_Klaasje het volgende: Een wisselbaan bestaande uit twee stroken is beter want anders zou je een strook de ene kant op en een strook de andere kant op kunnen hebben.
Vijf rijstroken in de tegenspitsrichting lijkt me wel voldoende..
Op vrijdag 6 mei 2016 14:07 schreef b2py het volgende: Niet toegelaten door ProRail, achterliggende reden ken ik niet
3x SLT is gewoon toegestaan. Helemaal in het begin waren er nog wat softwareproblemen met betrekking tot de maximale stroomafname, dus de SLTs kwamen samen boven de afnamegrens van 4000A totaal uit. Dus daarop is toen de regel ingesteld van maximaal 2 treinstellen. Daarna zijn de treinen softwarematig beperkt, waardoor ze dus nu niet meer zo snel optrekken als in het begin en is de beperking opgeheven. Maximale samenstelling is wel beperkt tot 2x SLT-6 en 1x SLT-4 (dus 16 bakken totaal). Het gebeurd niet vaak, maar ik heb wel eens met 3x SLT-4 gereden in de rangeerdienst.
3x SLT is gewoon toegestaan. Helemaal in het begin waren er nog wat softwareproblemen met betrekking tot de maximale stroomafname, dus de SLTs kwamen samen boven de afnamegrens van 4000A totaal uit. Dus daarop is toen de regel ingesteld van maximaal 2 treinstellen. Daarna zijn de treinen softwarematig beperkt, waardoor ze dus nu niet meer zo snel optrekken als in het begin en is de beperking opgeheven. Maximale samenstelling is wel beperkt tot 2x SLT-6 en 1x SLT-4 (dus 16 bakken totaal). Het gebeurd niet vaak, maar ik heb wel eens met 3x SLT-4 gereden in de rangeerdienst.
Als ze met zijn 2'en zijn neem ik aan dat die beperking er niet op zit?
Waarom dat er staat weet ik dan ook niet. Voor zover ik weet is die nu dus niet meer van toepassing.
Die beperking zit er standaard op, daarom trekt het spul nu zo traag op. Bij VIRM moet je zelf een schakelaar omzetten om dit te beperken bij meer dan 10 bakken.
Edit: ik weet wel dat ze bezig zijn met de hernieuwde toelating van SLT in verband met nieuwe software. Wellicht dat het overzicht wat dat betreft dus 'te nieuw' is en dat er besloten is om de toelating van SLT te beperken tot 2 stellen omdat in de praktijk het toch eigenlijk niet voorkomt. Wellicht dat dan ook de lijnstroombeperking er uit gehaald is. Dat zou wel mooi zijn
[ Bericht 46% gewijzigd door MTL op 06-05-2016 14:40:55 ]
Op vrijdag 6 mei 2016 14:29 schreef MTL het volgende: Waarom dat er staat weet ik dan ook niet. Voor zover ik weet is die nu dus niet meer van toepassing.
Die beperking zit er standaard op, daarom trekt het spul nu zo traag op. Bij VIRM moet je zelf een schakelaar omzetten om dit te beperken bij meer dan 10 bakken.
Ze kunnen de software niet zo schrijven dat het alleen ingeschakeld is bij 3 stellen?
Ach, je merkt ook nog altijd dat de treinen van Bombardier niet lekker samenwerken met die van Siemens (dus als een 6-je en een 4-tje gecombineerd rijden). Het werkt wel, maar twee zesjes of twee viertjes rijden net even beter.
Op vrijdag 6 mei 2016 14:55 schreef MTL het volgende: Ach, je merkt ook nog altijd dat de treinen van Bombardier niet lekker samenwerken met die van Siemens (dus als een 6-je en een 4-tje gecombineerd rijden). Het werkt wel, maar twee zesjes of twee viertjes rijden net even beter.
Op vrijdag 6 mei 2016 13:07 schreef DeaDLocK2K het volgende: Amersfoort-Amsterdam zou ik 2x(2x2+2x3) rijstroken van maken, Knooppunt A30-Amersfoort 2x4 en tot aan de grens 2x3. Gelijk van het gezeur af en dan kunnen de Duitsers mooi zelf bakkelijen wat ze met de BAB30 tot aan Bad Oyenhausen gaan doen.
Beter maken ze wat aan rondom Bad oeyenhausen. De bab30 volgt later wel
De zesjes reageren net iets trager op de commando's dan de viertjes. Rij je met een viertje en een zesje gecombineerd, dan zal het dus met wat horten en stoten gepaard gaan. Het is niet veel, maar als je het eenmaal opgevallen is, dan merk je het altijd weer opnieuw
Edit: Sluitseinen!
[ Bericht 14% gewijzigd door MTL op 06-05-2016 15:59:51 ]