Dit, het valt zelfs onder agressie in het verkeer.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als je gaat seinen of toeteren ná dat iets gebeurt is heeft dat sowieso geen nut hè, sterker nog, je draagt bij aan onveiligheid.
Dat is het probleem van een auto. Je hebt weinig instrumenten om te communiceren, en de instrumenten die tot je beschikking staan zijn wettelijk beperkt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:49 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dit, het valt zelfs onder agressie in het verkeer.
Je hoeft alleen maar te communiceren om iemand te waarschuwen, dus voordat iets zich voordoet. Achteraf heb je niks aan communiceren vanuit de auto, toch?quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is het probleem van een auto. Je hebt weinig instrumenten om te communiceren, en de instrumenten die tot je beschikking staan zijn wettelijk beperkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Sounddragon op 04-05-2016 15:53:00 (Spoiler gemonteerd.) ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:59 schreef Maegrim het volgende:
I see what you did there10 gold ipv Slam helpt een hoopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Leuk dat je het vraagt, qua claxonneren heb ik een mooi voorbeeld.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:19 schreef Ridocar het volgende:
En geen gewenste antwoorden asjeblieft, want "ik blijf altijd rustig, ook al pissen ze op m'n auto" klinkt erg ongeloofwaardig.
We zijn allemaal wel eens pissig, alleen heeft seinen en toeteren ná dat iets gebeurd is geen enkele zin. Als je je ergernis kwijt wil scheld je gewoon een keer in je eigen auto, heeft niemand last van.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is het probleem van een auto. Je hebt weinig instrumenten om te communiceren, en de instrumenten die tot je beschikking staan zijn wettelijk beperkt.
In een supermarkt staat iedereen netjes in de rij te wachten. Het waarom zal je wel duidelijk zijn. In het verkeer gas bijgeven voor eigen gewin is blijkbaar normaal, want zelfs de meest extreme puistenkop met Golf is qua verkeersdeelnemer gelijk aan die zakenmeneer in zijn nette pak en dito hok en zelfs met de tokkie in z'n brik op wielen. Voelt veilig he, zo'n hok?
Nu is natuurlijk de vraag, ben jij de aso, of ben jij de gefrustreerde die iedere keer weer door een andere debiel achter een vrachtauto belandt?
En geen gewenste antwoorden asjeblieft, want "ik blijf altijd rustig, ook al pissen ze op m'n auto" klinkt erg ongeloofwaardig.
Ik had vanmorgen nog een figuur die zonder kijken of knipperen maar naar links ging, waar ik op dat moment naast hem reed. Was toen toch wel heel blij met mijn toetertje, want toen keek hij ineens wel even opzij en ging 'ie terug, maar er zat nog geen halve meter tussen ons. Ik heb deze motor nu drie maanden, en daarin al twee keer moeten toeteren en uitwijken om een ongeluk te voorkomen. De ervaring van de een kan dus behoorlijk afwijken van de anderquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:05 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Leuk dat je het vraagt, qua claxonneren heb ik een mooi voorbeeld.
Heb al een jaar of 4 dezelfde auto.. Een half jaar geleden ofzo reed ik achter iemand een straat in, met achter mij nog een paar auto's.. Het ging maar stapvoets en de auto voor mij stopte.. Om een of andere reden besloot degene voor mij om achteruit te komen, ik zag de afstand steeds kleiner worden, zette mijn auto ook in zn achteruit om degene achter mij aan te geven dat ik misschien wat ruimte nodig zou hebben.
Op een bepaald moment dacht ik "zou toch maar even toeteren voor hij hem bij mij op de motorkap zet"..
Haha zat toen in halve paniek te zoeken, shit waar zit dat ding![]()
Gelukkig had degene achter mij het ook in de gaten en claxonneerde voor mij in de plaats, waarna de auto voor mij het in de gaten kreeg.
Dus in die vier jaar tijd dat ik die auto had, had zich nog nooit een situatie voorgedaan waarbij ik het nodig vond om te toeteren![]()
Ik durf toch wel te stellen dat ik altijd rustig ben in de auto, al zijn er natuurlijk wel dingen die je kunnen frustreren.
Dat geloof ik zonder meer. Heb hier ook filmpjes voorbij zien komen van iemand die het nodig vond om bij alles te claxonneren. De laatste keer dat ik het zag werd hij bijna uit zijn auto getrokkenquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:25 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik had vanmorgen nog een figuur die zonder kijken of knipperen maar naar links ging, waar ik op dat moment naast hem reed. Was toen toch wel heel blij met mijn toetertje, want toen keek hij ineens wel even opzij en ging 'ie terug, maar er zat nog geen halve meter tussen ons. Ik heb deze motor nu drie maanden, en daarin al twee keer moeten toeteren en uitwijken om een ongeluk te voorkomen. De ervaring van de een kan dus behoorlijk afwijken van de ander.
Correct gebruik van de claxon lijkt me. Je ziet dat er gevaar dreigt en gebruikt 'm om dat te voorkomen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:25 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik had vanmorgen nog een figuur die zonder kijken of knipperen maar naar links ging, waar ik op dat moment naast hem reed. Was toen toch wel heel blij met mijn toetertje, want toen keek hij ineens wel even opzij en ging 'ie terug, maar er zat nog geen halve meter tussen ons. Ik heb deze motor nu drie maanden, en daarin al twee keer moeten toeteren en uitwijken om een ongeluk te voorkomen. De ervaring van de een kan dus behoorlijk afwijken van de ander.
Ik heb sowieso de neiging om veel vaker te toeterenquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:33 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat geloof ik zonder meer. Heb hier ook filmpjes voorbij zien komen van iemand die het nodig vond om bij alles te claxonneren. De laatste keer dat ik het zag werd hij bijna uit zijn auto getrokken
Precies, anders lag ik dit bericht vanuit het ziekenhuis te typen, en daar keek ik niet naar uit.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Correct gebruik van de claxon lijkt me. Je ziet dat er gevaar dreigt en gebruikt 'm om dat te voorkomen.
Als je gaat seinen en toeteren omdat iemand in jouw ogen iets fout doet, terwijl je zelf de oorzaak daarvan bent, dan ben je gewoon een hypocriete lul. Zelfde geldt voor mensen die naar je gaan seinen als je ze inhaalt op de snelweg, omdat ze voor het verkeerslicht bij groen licht stil bleven staan en jij even toeterde...quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als je gaat seinen of toeteren ná dat iets gebeurt is heeft dat sowieso geen nut hè, sterker nog, je draagt bij aan onveiligheid.
Raar, maar bij een stoplicht kan je ook de intentie van je toeteren aangeven. Klein tikje dat hij net even geluid maakt om hem wakker te schudden, of dat ding een paar seconden ingedrukt houden waarmee je zegt "rij nou, lul"quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
omdat ze voor het verkeerslicht bij groen licht stil bleven staan en jij even toeterde...
En als er iemand voor een groen verkeerslicht bleef staan? Zou je dan wel even seinen? Formeel hoeft het niet, want het is voor jou geen dreigend gevaar.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar te communiceren om iemand te waarschuwen, dus voordat iets zich voordoet. Achteraf heb je niks aan communiceren vanuit de auto, toch?
Klein tikje. Ik had er zoëen een tijdje terug. Wordt groen, blijft staan, ik tel maar eens rustig tot 5 (op de manier van eenentwintig, tweeëntwintig, drieëntwintig, etc). en toeter eens kort. Blijft nog steeds staan. Tel nog eens tot 3 en toeter weer kort, blijft nog steeds staan, totdat het oranje wordt. Toen gaf ie opeens vol gas.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Raar, maar bij een stoplicht kan je ook de intentie van je toeteren aangeven. Klein tikje dat hij net even geluid maakt om hem wakker te schudden, of dat ding een paar seconden ingedrukt houden waarmee je zegt "rij nou, lul"
Claxonneren is claxonneren, of het nu 0,001 of 3 seconden duurt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Raar, maar bij een stoplicht kan je ook de intentie van je toeteren aangeven. Klein tikje dat hij net even geluid maakt om hem wakker te schudden, of dat ding een paar seconden ingedrukt houden waarmee je zegt "rij nou, lul"
Of te bellen. Wel eens gedaan bij inhalen van iemand die 40@80 reed, toeterend langs. Telefoon vloog door de auto.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:20 schreef Ridocar het volgende:
Ik had het alleen over hypothetische gevallen waarbij standaard gedrag kan worden verwacht. Ik ben het ook met jullie eens dat 99 van de honderd gevalletjes claxon onnodig zijn, maar het "ik schrik ervan en dan gebeuren er allemaal dingen die ik niet wil" is natuurlijk van de zotte. Dan zat je gewoon zelf te slapen.
Zou het expres zijn?quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Klein tikje. Ik had er zoëen een tijdje terug. Wordt groen, blijft staan, ik tel maar eens rustig tot 5 (op de manier van eenentwintig, tweeëntwintig, drieëntwintig, etc). en toeter eens kort. Blijft nog steeds staan. Tel nog eens tot 3 en toeter weer kort, blijft nog steeds staan, totdat het oranje wordt. Toen gaf ie opeens vol gas.
Ja, blijkbaar wel. In de bocht (adviessnelheid 50, vmax 70) ook nog even terugremmen naar 30. Gelukkig ben ik toch een stuk vlotter dan zo'n Kia nep 4x4, dus zat ik bij invoegen al links (op de meest linker rijstrook) van hem voordat ie het door had. Ging ik naar rechts terug, ging ie seinen. Normaal draai ik daar rond de 90, nu eens netjes 70 gereden, liet ie hem ook afzakken. Durfde niet meer dichtbij te komen. Kneus.quote:
quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:50 schreef Sounddragon het volgende:
Ik reed gisteravond/vannacht terug naar Limburg, heerlijk lege wegen, wat mij deed besluiten om eens te kijken of ik mijn zuinigheidsrecord kon evenaren/verbeteren, dus cc op 83 gezet, muziekje, sigaartje en een blikkie erbij en lekker rechts hangend hobbelen (my gawd wat is dat traag) werd ik in die 144km 2 keer ingehaald door een vrachtwagen, ik sein als hij net voorbij is dat ik het geen stijl vind dat 'ie me zomaar inhaalt (ze mogen maar 80 natuurlijk), gaan ze nog met hun richtingaanwijzers zitten knipperen ook
![]()
Asociale tokkies zijn het, allemaalJij bent er ook zo één die begint te seinen als een auto je inhaalt met een illegale snelheid van 140?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pindazakje
Nee.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Claxonneren is claxonneren, of het nu 0,001 of 3 seconden duurt.
je sarc-radar is kapoet.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:29 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Jij bent er ook zo één die begint te seinen als een auto je inhaalt met een illegale snelheid van 140?
Nee, dat is een normale reactie, je verwacht (dreigend) gevaar als er iemand op de weg begint te toeteren en dan ga je (rustig doch snel) kijken wat dat eventuele gevaar dan zou moeten zijn. Dat leidt af van je primaire taak: rechtdoor rijden en niet op je voorligger knallen. En aangezien iedereen in de buurt daar (als het goed is) mee bezig is levert het dus extra risico op. Nogmaals: gewoon niet toeteren, seinen of rare manoeuvres uithalen als het niet nodig is om erger te voorkomen. Zo moeilijk is dat niet...quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En als er iemand voor een groen verkeerslicht bleef staan? Zou je dan wel even seinen? Formeel hoeft het niet, want het is voor jou geen dreigend gevaar.
For the record: Ik toeter zelden, en ja, ook voor een groen verkeerslicht blijf ik achter zo'n slaper staan. Er is altijd wel iemand in de buurt die minder geduld heeft dan ik.
Ik had het alleen over hypothetische gevallen waarbij standaard gedrag kan worden verwacht. Ik ben het ook met jullie eens dat 99 van de honderd gevalletjes claxon onnodig zijn, maar het "ik schrik ervan en dan gebeuren er allemaal dingen die ik niet wil" is natuurlijk van de zotte. Dan zat je gewoon zelf te slapen.
quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:50 schreef Sounddragon het volgende:
Ik reed gisteravond/vannacht terug naar Limburg, heerlijk lege wegen, wat mij deed besluiten om eens te kijken of ik mijn zuinigheidsrecord kon evenaren/verbeteren, dus cc op 83 gezet, muziekje, sigaartje en een blikkie erbij en lekker rechts hangend hobbelen (my gawd wat is dat traag) werd ik in die 144km 2 keer ingehaald door een vrachtwagen, ik sein als hij net voorbij is dat ik het geen stijl vind dat 'ie me zomaar inhaalt (ze mogen maar 80 natuurlijk), gaan ze nog met hun richtingaanwijzers zitten knipperen ook
![]()
Asociale tokkies zijn het, allemaalSlipstreamen achter een vrachtwagen kan helpen, en als er ook één achter je rijdt gaat het helemaal goedkomen. Al kan ik me wel fijnere situaties voorstellen dan datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of iets harder rijden. Verbruik per seconde stijgt wel, maar in die seconde kom je ook verder
100.000 katjes
Fuck the EBU!
"Maar die blauwe Renault toeterde en daardoor reed ik zomaar op mijn voorganger" Hoe geloofwaardig vind je die zelf klinken?quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, dat is een normale reactie, je verwacht (dreigend) gevaar als er iemand op de weg begint te toeteren en dan ga je (rustig doch snel) kijken wat dat eventuele gevaar dan zou moeten zijn. Dat leidt af van je primaire taak: rechtdoor rijden en niet op je voorligger knallen. En aangezien iedereen in de buurt daar (als het goed is) mee bezig is levert het dus extra risico op. Nogmaals: gewoon niet toeteren, seinen of rare manoeuvres uithalen als het niet nodig is om erger te voorkomen. Zo moeilijk is dat niet...
De enige zaak die ik ooit heb gezien die daar ergens bij in de buurt komt, uitgevochten door een verzekering zelf zonder tussenkomst van een rechter, is een automobilist die werd afgesneden op een rotonde. Iemand flikkerde hem ervoor, achterste automobilist toetert en de voorste ging als reactie daarop vol op de rem staan (de z.g.n. braketest). De afstand was al klein en de achterste kon het daardoor niet meer beremmen. De voorste beweerde stellig op het schadeformulier dat er een kat over was gestoken, de achterste heeft beelden uit zijn camera meegestuurd en uiteindelijk dus gelijk gekregen. Uit de beelden bleek namelijk ook dat er geen kat over stak.quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
"Maar die blauwe Renault toeterde en daardoor reed ik zomaar op mijn voorganger" Hoe geloofwaardig vind je die zelf klinken?
Er zal vast jurisprudentie bestaan van een verkeersincident dat een automobilist een aanrijding heeft veroorzaakt en dat de aansprakelijkheid bij een toeterende medeweggebruiker wordt gelegd. Ik zou die graag willen zien.
Afleiding is afleiding, er veroorzaken mensen ongelukken omdat ze eventjes aan de radio zitten.quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
"Maar die blauwe Renault toeterde en daardoor reed ik zomaar op mijn voorganger" Hoe geloofwaardig vind je die zelf klinken?
Dan moet je die zoeken dunkt mequote:Er zal vast jurisprudentie bestaan van een verkeersincident dat een automobilist een aanrijding heeft veroorzaakt en dat de aansprakelijkheid bij een toeterende medeweggebruiker wordt gelegd. Ik zou die graag willen zien.
stuur ambertje effe een DM, of nee, wacht.. doe ook maar nietquote:Op woensdag 4 mei 2016 19:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
"Maar die blauwe Renault toeterde en daardoor reed ik zomaar op mijn voorganger" Hoe geloofwaardig vind je die zelf klinken?
Er zal vast jurisprudentie bestaan van een verkeersincident dat een automobilist een aanrijding heeft veroorzaakt en dat de aansprakelijkheid bij een toeterende medeweggebruiker wordt gelegd. Ik zou die graag willen zien.
Beste man, wil je a.u.b. onmiddelijk je rijbewijs inleveren/vernietigen en voortaan weer netjes en veilig met het OV naar studie en/of werk gaan? Als je bang bent dat je door het toetertje van een medeweggebruiker niet meer in staat bent om je auto op een veilige manier te besturen, dan is je rijvaardigheid duidelijk onvoldoende en ben je onverantwoord als je willens en wetens toch met de auto de weg op gaat.quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, dat is een normale reactie, je verwacht (dreigend) gevaar als er iemand op de weg begint te toeteren en dan ga je (rustig doch snel) kijken wat dat eventuele gevaar dan zou moeten zijn. Dat leidt af van je primaire taak: rechtdoor rijden en niet op je voorligger knallen. En aangezien iedereen in de buurt daar (als het goed is) mee bezig is levert het dus extra risico op. Nogmaals: gewoon niet toeteren, seinen of rare manoeuvres uithalen als het niet nodig is om erger te voorkomen. Zo moeilijk is dat niet...
Ik weet wel zeker dat ze aan het zoeken is, maar ze zal pas hier tevoorschijn komen als ze daadwerkelijk een zaak vindt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
stuur ambertje effe een DM, of nee, wacht.. doe ook maar niet
hallo dramaqueen, is het nog geen tijd voor een zakkie pepsils en een colaatje?quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:45 schreef deezler het volgende:
[..]
Beste man, wil je a.u.b. onmiddelijk je rijbewijs inleveren/vernietigen en voortaan weer netjes en veilig met het OV naar studie en/of werk gaan? Als je bang bent dat je door het toetertje van een medeweggebruiker niet meer in staat bent om je auto op een veilige manier te besturen, dan is je rijvaardigheid duidelijk onvoldoende en ben je onverantwoord als je willens en wetens toch met de auto de weg op gaat.
ik denk dat het druk heeft met haar rechtenstudie, pony en de belastingaangifte van haar pappa.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat ze aan het zoeken is, maar ze zal pas hier tevoorschijn komen als ze daadwerkelijk een zaak vindt.
Ik heb wel eens twee honderd meter zonder licht gereden. In het donkerquote:Op woensdag 4 mei 2016 21:45 schreef deezler het volgende:
[..]
Beste man, wil je a.u.b. onmiddelijk je rijbewijs inleveren/vernietigen en voortaan weer netjes en veilig met het OV naar studie en/of werk gaan? Als je bang bent dat je door het toetertje van een medeweggebruiker niet meer in staat bent om je auto op een veilige manier te besturen, dan is je rijvaardigheid duidelijk onvoldoende en ben je onverantwoord als je willens en wetens toch met de auto de weg op gaat.
Als ik achter je had gereden had ik zelf ook even mijn lichten uitgedaan. Volgens mij ben ik je al een keer of drie tegen gekomen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb wel eens twee honderd meter zonder licht gereden. In het donker![]()
als ik mijn rijbewijs inleveren, mag ik wel blijven fietsen?
Solidair van jequote:Op woensdag 4 mei 2016 22:30 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als ik achter je had gereden had ik zelf ook even mijn lichten uitgedaan. Volgens mij ben ik je al een keer of drie tegen gekomen.
Subtiele manier van seinen, als ik toeter zou je weleens tegen een boom kunnen oprijden.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Solidair van je [ afbeelding ]
Of ben jij gewoon heel zuinig?
Ehm, nee? Ik blijf gewoon rijden en mezelf niet als een tokkie gedragen. Wat dus wil zeggen: claxonneren en seinen alleen om gevaar te voorkomen, niet als reactie op dingen die al gebeurd zijn. Als u dat niet kan bevatten, gaarne rijbewijs inleveren, bij het CBR of de eerste boom aan uw rechterhand.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:45 schreef deezler het volgende:
[..]
Beste man, wil je a.u.b. onmiddelijk je rijbewijs inleveren/vernietigen en voortaan weer netjes en veilig met het OV naar studie en/of werk gaan? Als je bang bent dat je door het toetertje van een medeweggebruiker niet meer in staat bent om je auto op een veilige manier te besturen, dan is je rijvaardigheid duidelijk onvoldoende en ben je onverantwoord als je willens en wetens toch met de auto de weg op gaat.
Heb je al iets gevonden?quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat ze aan het zoeken is, maar ze zal pas hier tevoorschijn komen als ze daadwerkelijk een zaak vindt.
Jij denkt dat ik op zoek ga naar iets dat mijn verhaal onderuit haalt?quote:
Oh, dat ben ik dan ws veel vaker; dat doe ik namelijk bijna altijd zo bij zulke figuren.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 10:06 schreef Tunafish het volgende:
Ik vermoed zo dat ik vanmorgen iemand anders' irritatie ben geweest. Wilde de A50 op, zat een koekblikje voor me die gewoon niet opschoot, nog remmen in de bocht van de oprit, dat soort grappen. Ik vermoedde al dat die auto dan met hooguit 60km/u zou invoegen, en gezien het verkeer dat ik al op de snelweg zag rijden had ik geen zin in daarachter met diezelfde snelheid invoegen. Afijn, we komen bij de blokmarkering, mevrouw gaat inderdaad na 20 meter met hooguit 70 naar links en in mijn spiegels zag ik al ander verkeer komen aandenderen, dus ik trok het gas vol open en knalde rechts over de invoegstrook langs mijn voorligger en aan het einde met 140 naar links. Denk niet dat ze dat had verwacht
Niks mis mee, standaard actie. Net als mensen die zo snel invoegen achter een vrachtwagen die je op de invoegstrook nog makkelijk voorbij kan.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 10:06 schreef Tunafish het volgende:
Ik vermoed zo dat ik vanmorgen iemand anders' irritatie ben geweest. Wilde de A50 op, zat een koekblikje voor me die gewoon niet opschoot, nog remmen in de bocht van de oprit, dat soort grappen. Ik vermoedde al dat die auto dan met hooguit 60km/u zou invoegen, en gezien het verkeer dat ik al op de snelweg zag rijden had ik geen zin in daarachter met diezelfde snelheid invoegen. Afijn, we komen bij de blokmarkering, mevrouw gaat inderdaad na 20 meter met hooguit 70 naar links en in mijn spiegels zag ik al ander verkeer komen aandenderen, dus ik trok het gas vol open en knalde rechts over de invoegstrook langs mijn voorligger en aan het einde met 140 naar links. Denk niet dat ze dat had verwacht
Je mag inhalen, dus niks asociaal aan. Tenzij de persoon natuurlijk netjes met de juiste snelheid de snelweg opging en jij hem er toch nog even voordrukt...quote:Op vrijdag 6 mei 2016 10:19 schreef Tunafish het volgende:
Nee, ik vond er ook niks mis mee, maar dat vrouwtje achter me zal wel hebben gedacht dat er weer zo'n asociale motorrijder rechts inhaalt en dergelijke. Moet ze maar leren gas geven.
Whut?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:30 schreef Carlos93 het volgende:
Fietsers op een snelweg zijn ook redelijk irritant hier.
Op bepaalde Dual carriageway's zijn fietsers inderdaad toegestaan. Is geen grote M-weg (dat zijn alle grote snelwegen hier, zoals in Nederland de A-wegen) maar is wel gewoon meestal met de maximale snelheid toegestaan hier in de UK (70mph - 112km/h).quote:
Veel van die A-wegen in Engeland (volgens mij te vergelijken met de Nederlandse N-wegen) zijn maar twee baans. Met kleine stukken dual carriageway waar er een derde strook bij komt die eerst een stuk voor de ene richting en later een stuk voor de andere richting is.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:48 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Op bepaalde Dual carriageway's zijn fietsers inderdaad toegestaan. Is geen grote M-weg (dat zijn alle grote snelwegen hier, zoals in Nederland de A-wegen) maar is wel gewoon meestal met de maximale snelheid toegestaan hier in de UK (70mph - 112km/h).
Kansloos op zo'n dag. Kinderwagens op fietspad, campers op de n weg.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:35 schreef Najieto het volgende:
Ik ga zo ook weer irritant zijn als wielrenner
Gelukkig woon ik in de polder. Heeft niemand last van mij en ik last van niemand.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:37 schreef Fer het volgende:
[..]
Kansloos op zo'n dag. Kinderwagens op fietspad, campers op de n weg.
Dat is inderdaad dé vraag: zijn ze nu te dom of te arrogant om de regels te volgen?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:06 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Mensen die fout zijn door bijvoorbeeld tegen de richting in te fietsen alleen kijkend op hun telefoon.
Die dan als ik een aanrijding voorkomen heb verontwaardigd/boos kijken alsof IK verkeerd bezig ben.
Die lui weten dus of helemaal niet dat je niet tegen de richting in mag fietsen of zijn zo verguld van zichzelf dat ze denken altijd gelijk te hebben....
Beide.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 14:55 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dat is inderdaad dé vraag: zijn ze nu te dom of te arrogant om de regels te volgen?
Overmacht, toch? Dus tenzij er mevrouwen met ernstige ontsluiting of kinderen met open beenbreuken langs moesten...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:25 schreef Ridocar het volgende:
Ik was zelf de irritatie. Met de Actros (liefkozend Stuiterbak genoemd) op een rotonde en op dat moment besluit Tellishift ermee op te houden. Bak bleef in zes-laag staan. Voordat je dan dat hele ding weer aan de praat hebt... (motor uit, wachten, starten... na twee keer werkte 'ie weer).
En ondertussen stond ik ongelooflijk in de weg.
Je bent wel vaker de irritatie hoor, met je vrachtwagen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:25 schreef Ridocar het volgende:
Ik was zelf de irritatie. Met de Actros (liefkozend Stuiterbak genoemd) op een rotonde en op dat moment besluit Tellishift ermee op te houden. Bak bleef in zes-laag staan. Voordat je dan dat hele ding weer aan de praat hebt... (motor uit, wachten, starten... na twee keer werkte 'ie weer).
En ondertussen stond ik ongelooflijk in de weg.
Ik neem aan dat je getoeterd en groot licht gegeven hebt?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:14 schreef Jihawti het volgende:
Waar is de politie als je ze nodig hebt? Nou ja, recht achter me, alleen deden ze geen ene reet toen ik gelukkig nog kon remmen voor die lul in die Volvo die ff voorgang nam.
Inderdaad. Geen idee of er spoedgevallen achter mij waren, maar alvast bij voorbaat excuses.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:51 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Overmacht, toch? Dus tenzij er mevrouwen met ernstige ontsluiting of kinderen met open beenbreuken langs moesten...
Vertel. Verblijd ons met je generalisaties!quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:05 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je bent wel vaker de irritatie hoor, met je vrachtwagen.
Hatelijk dat. Sowieso ben je als fietser de klos als je links af wil op een kruispunt met stoplichten. In de regel mag je twee keer wachten. Sta je daar met je goede gedrag het milieu te sparen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:51 schreef Fer het volgende:
Nou bij hoge uitzndering eens op de fiets. Kom ik bij het kruispunt N208 N201 en voor fietser is het dus tegelijk groen, helaas maar 3 seconden ofzo. Ik wilde linksaf, dus 1x groen om over te steken en dan kom je aan de overkant 10 meter achter het stoplicht terecht en geen idee of het alweer groen is om verder over te steken.
Kunnen deze lichten niet gewoon weer met de rest van het verkeer meestromen, of komen er dan weer mensen onder de afslaande vrachtwagens terecht?
Middelvinger, schelden, kont uit het raam gehangen natuurlijk. Is dat raar danquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je getoeterd en groot licht gegeven hebt?
Alleen als je je kont met broek enal uit het raam hebt gehangen, is dat raar ja.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:33 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Middelvinger, schelden, kont uit het raam gehangen natuurlijk. Is dat raar dan
Wat doen jullie allemaal onderweg? Waar is de standaard middelvinger gebleven..?quote:Op zondag 8 mei 2016 15:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alleen als je je kont met broek enal uit het raam hebt gehangen, is dat raar ja.
Daarmee geef je toch aan dat je naar links of rechts gaat?quote:Op zondag 8 mei 2016 15:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat doen jullie allemaal onderweg? Waar is de standaard middelvinger gebleven..?
Hier komt het lijstje met redenen waarom ik niet zo van vrachtwagens hou:quote:Op zondag 8 mei 2016 07:29 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vertel. Verblijd ons met je generalisaties!
Ja, moet je dat?quote:Op zondag 8 mei 2016 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Moet soms de raarste en gevaarlijke capriolen uithalen om er voorbij te komen, soms bijna met frontaaltjes tot gevolg.
Snap heel die "verbetering" om over te stappen op automaatbakken ook niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:25 schreef Ridocar het volgende:
Ik was zelf de irritatie. Met de Actros (liefkozend Stuiterbak genoemd) op een rotonde en op dat moment besluit Tellishift ermee op te houden. Bak bleef in zes-laag staan. Voordat je dan dat hele ding weer aan de praat hebt... (motor uit, wachten, starten... na twee keer werkte 'ie weer).
En ondertussen stond ik ongelooflijk in de weg.
- Inhalen doe ik zelden, omdat ik standaard 80 ga. Mocht ik toch in willen halen dan trap ik wel even door naar 85.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hier komt het lijstje met redenen waarom ik niet zo van vrachtwagens hou:
- Op je dooie gemak andere vrachtwagens inhalen op de snelweg (zul jij wel niet doen).
- Heel langzaam door bochten gaan of over rotondes (de voorbereiding om de rotonde op te komen kost al honderden meters om af te remmen).
- Heel langzaam optrekken na bochten, rotondes en stoplichten.
Nou dat was het eigenlijk wel. Dat het gewoon kut is om erachter te rijden want het schiet voor gene meter op.
Moet soms de raarste en gevaarlijke capriolen uithalen om er voorbij te komen, soms bijna met frontaaltjes tot gevolg.
Eigenlijk hetzelfde als met tractors en langzame rijders, maar die kun je makkelijker inhalen.
Goede vergelijking, alleen moet er nog bij dat de auto iets van 5 - 600 kilo zand in een skibox op het dak dient mee te vervoeren voor het 'gevoel' als je door een bocht gaat omdat je zwaartepunt hoog ligt, en natuulijk niet vergeten om alle drempels 2 keer zo hoog en steil te maken. Een vrachtwagen is dan wel groot en lomp, maar met je auto kun je wel met 30 over een gemiddelde drempel; dat is met een vrachtwagen heel dringend af te raden als je geen helm en/of vijfpuntsgordel draagtquote:Op zondag 8 mei 2016 18:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
- Inhalen doe ik zelden, omdat ik standaard 80 ga. Mocht ik toch in willen halen dan trap ik wel even door naar 85.
- Dat afremmen doe ik idd op de motor (met de motorrem erop), dat duurt wel iets langer maar bespaart een hoop slijtage aan de normale remmerij.
- Wat jij ervaart als langzaam optrekken is gewoon een beperking van de vrachtauto zelf.
Even een vergelijking (ik heb de getallen simpel, doch realistisch gehouden)
Een auto weegt ongeveer 1000 kilo en heeft ongeveer 100 pk (10kg/pk)
Een vrachtauto weegt ongeveer 40000 kilo en heeft ongeveer 400 pk (100kg/pk)
Moet je je eens voorstellen dat je eigen luxe wagen maar 10 pk had, dan krijg je wel een idee van de "mogelijkheden".
Ben ik wel met je eens, er zijn zo allejezus veel mensen die de beperkingen van een vrachtwagen niet kennen en ze dus alleen als ondingen zien.quote:Op zondag 8 mei 2016 18:17 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kan ook niet vaak genoeg zeggen: een uurtje of 2 in een vrachtwagen rijden, zou in elke rij-opleiding standaard moeten zijn.
Ik snap je punt alleen kan dit onder de huidige wetgeving niet verplicht worden.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:20 schreef Ridocar het volgende:
Vroeger had iemand ooit het briljante idee om iedere geslaagde kandidaat een slipcursus te geven. Gevolg was dat heel wat nieuwbakken rijbewijsbezitters vaker betrokken waren bij (eenzijdige) aanrijdingen, omdat ze door die slipcursus een beetje extra ego kregen en dachten dat een gecontroleerde ijsbaan hetzelfde is als een nat wegdek in een bocht.
Beter steek je dit extra geld in een lesje of twee op een bakwagen. Dus nadat de kandidaat geslaagd is.
Extra geld voor rijschoolhouders, extra besef bij de jonge bestuurders, win-win!
Niet zozeer een verplichting, maar meer een aanbod. Gratis rijles, kost misschien twee uurtjes per "leerling". Als hiervoor eens een subsidiepotje op kapot geslagen worden zou het behoorlijk schelen.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik snap je punt alleen kan dit onder de huidige wetgeving niet verplicht worden.
En van mij hoeft dat ook niet, lijkt mij dat er tijdens lessituaties vaak genoeg een moment is dat leerlingen met een vrachtwagen te maken krijgen en dát is het moment om de educatie even door te zetten om het inzichtelijk te maken.
Zou idd wel gratis moeten zijn want na een rijopleiding is de portemonnee aardig leeg.quote:Op zondag 8 mei 2016 21:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niet zozeer een verplichting, maar meer een aanbod. Gratis rijles, kost misschien twee uurtjes per "leerling". Als hiervoor eens een subsidiepotje op kapot geslagen worden zou het behoorlijk schelen.
Van vrachtwagens weet je dat het langer duurt voordat ze bij 80 km/u komen, maar ze komen er wel. Wat dat betreft zit ik liever achter een vrachtwagen dan achter iemand die 70 al eng lijkt te vinden.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hier komt het lijstje met redenen waarom ik niet zo van vrachtwagens hou:
- Op je dooie gemak andere vrachtwagens inhalen op de snelweg (zul jij wel niet doen).
- Heel langzaam door bochten gaan of over rotondes (de voorbereiding om de rotonde op te komen kost al honderden meters om af te remmen).
- Heel langzaam optrekken na bochten, rotondes en stoplichten.
Nou dat was het eigenlijk wel. Dat het gewoon kut is om erachter te rijden want het schiet voor gene meter op.
Moet soms de raarste en gevaarlijke capriolen uithalen om er voorbij te komen, soms bijna met frontaaltjes tot gevolg.
Eigenlijk hetzelfde als met tractors en langzame rijders, maar die kun je makkelijker inhalen.
Dat rode asfalt is slechts een verbod stil te staan, en sterker nog, je MOET er op rijden. je bent immers verplicht zoveel mogelijk rechts te rijden.quote:Op maandag 9 mei 2016 08:48 schreef Fixers het volgende:
Oh hai, Opelhork. Dat rode asfalt links en rechts van je is bedoeld voor fietsers, het zijn geen curbstones die je als een Max Verstappen wannabe aan beide kanten mee moet pakken voor je 'ideale lijn'.
Daar gaat het al mis, afstand houdenquote:Op zondag 8 mei 2016 18:24 schreef Fer het volgende:
Enige ergernis met vrachtwagens heb ik, dat ze soms heel laat richting aangegeven of van strook wisselen.
Bijvoorbeeld hang je erachter, omdat je eraf moet....
Eigen vraag beantwoordquote:Op maandag 9 mei 2016 10:05 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet niet wat er vandaag allemaal aan de hand was op de A50 van Apeldoorn naar Arnhem, maar het lijkt mij een beetje overdreven om bij de afrit voor Hoederloo al een strook af te sluiten als er pas bij de afslag Schaarsbergen een bus stil staat. Heb daartussen niks op de vluchtstrook zien staan, maar wel twee keer figuren die op de linkerstrook elkaar geramd hadden.
Overigens wel heel stout 50 meter over die afgesloten strook gereden omdat het verkeer op de andere stroken schots en scheef door elkaar stond en ik er niet tussendoor kon
Het is, volgens Google, 12 kilometer van tevoren waar ze die strook al dichtgooiden. Het lijkt mij dat zoiets ook wel een beetje later zou kunnen toch?quote:
Ow, dat is wel heel erg extreemquote:Op maandag 9 mei 2016 10:40 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Het is, volgens Google, 12 kilometer van tevoren waar ze die strook al dichtgooiden. Het lijkt mij dat zoiets ook wel een beetje later zou kunnen toch?Hoeven al die lui niet al hutje mutje op elkaar te staan en kon ik normaal tussen de stroken door.
Ik zie net dat de laatste oprit voor dat ongeluk een kilometer of twee na het dichtgooien van die strook is (en dus nog steeds 10km voor het ongeluk), dus wat dat betreft is het logisch dat 'ie ver van voren dicht gaat. Als ze hem pas een paar kilometer van tevoren zouden doen, staat er nog allemaal verkeer waar hulpdiensten zich dan doorheen moeten wurmen. Dat maakt het iets logischerquote:Op maandag 9 mei 2016 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ow, dat is wel heel erg extreem
Misschien kan het niet anders.
Dat eerste geldt alleen als er fietsjes op getekend zijn.quote:Op maandag 9 mei 2016 09:58 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dat rode asfalt is slechts een verbod stil te staan, en sterker nog, je MOET er op rijden. je bent immers verplicht zoveel mogelijk rechts te rijden.
(Oh bovenstaandce vervalt uiteraard al er een doorgetrokken streep ligt)
quote:Op maandag 9 mei 2016 08:48 schreef Fixers het volgende:
... En dan schrikken en een ruk aan het stuur geven als ze me tegemoet zien fietsen.
Je spreekt jezelf tegen: zoveel mogelijk rechtsrijden impliceert dat je niet op de linker rode strook een tegemoetkomende fietser van de sokken rijdt.quote:Op maandag 9 mei 2016 09:58 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dat rode asfalt is slechts een verbod stil te staan, en sterker nog, je MOET er op rijden. je bent immers verplicht zoveel mogelijk rechts te rijden.
(Oh bovenstaandce vervalt uiteraard al er een doorgetrokken streep ligt)
Nouja, ja en nee. Veel mensen denken dat ze niet op het rode mogen komen, wat bij 2 richtingswegen dus heel irritant is.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je spreekt jezelf tegen: zoveel mogelijk rechtsrijden impliceert dat je niet op de linker rode strook een tegemoetkomende fietser van de sokken rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |