abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 8 mei 2016 @ 17:06:40 #176
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_162013680
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2016 17:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, moet je dat?
Ja, moet van mijn innerlijke drang.
pindazakje
pi_162013801
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:25 schreef Ridocar het volgende:
Ik was zelf de irritatie. Met de Actros (liefkozend Stuiterbak genoemd) op een rotonde en op dat moment besluit Tellishift ermee op te houden. Bak bleef in zes-laag staan. Voordat je dan dat hele ding weer aan de praat hebt... (motor uit, wachten, starten... na twee keer werkte 'ie weer).
En ondertussen stond ik ongelooflijk in de weg.
Snap heel die "verbetering" om over te stappen op automaatbakken ook niet.
Ze schakelen bijvoorbeeld op op een rotonde terwijl al je banden al lopen te wringen en je dus ineens vermogen tekort komt.
Laat mij maar lekker zelf schakelen en dat ze die automatische bende maar lekker voor zichzelf houden.
pi_162015239
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hier komt het lijstje met redenen waarom ik niet zo van vrachtwagens hou:
- Op je dooie gemak andere vrachtwagens inhalen op de snelweg (zul jij wel niet doen).
- Heel langzaam door bochten gaan of over rotondes (de voorbereiding om de rotonde op te komen kost al honderden meters om af te remmen).
- Heel langzaam optrekken na bochten, rotondes en stoplichten.

Nou dat was het eigenlijk wel. Dat het gewoon kut is om erachter te rijden want het schiet voor gene meter op.
Moet soms de raarste en gevaarlijke capriolen uithalen om er voorbij te komen, soms bijna met frontaaltjes tot gevolg.
Eigenlijk hetzelfde als met tractors en langzame rijders, maar die kun je makkelijker inhalen.
- Inhalen doe ik zelden, omdat ik standaard 80 ga. Mocht ik toch in willen halen dan trap ik wel even door naar 85.
- Dat afremmen doe ik idd op de motor (met de motorrem erop), dat duurt wel iets langer maar bespaart een hoop slijtage aan de normale remmerij.
- Wat jij ervaart als langzaam optrekken is gewoon een beperking van de vrachtauto zelf.

Even een vergelijking (ik heb de getallen simpel, doch realistisch gehouden)
Een auto weegt ongeveer 1000 kilo en heeft ongeveer 100 pk (10kg/pk)
Een vrachtauto weegt ongeveer 40000 kilo en heeft ongeveer 400 pk (100kg/pk)

Moet je je eens voorstellen dat je eigen luxe wagen maar 10 pk had, dan krijg je wel een idee van de "mogelijkheden".
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 8 mei 2016 @ 18:17:42 #179
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_162015686
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

- Inhalen doe ik zelden, omdat ik standaard 80 ga. Mocht ik toch in willen halen dan trap ik wel even door naar 85.
- Dat afremmen doe ik idd op de motor (met de motorrem erop), dat duurt wel iets langer maar bespaart een hoop slijtage aan de normale remmerij.
- Wat jij ervaart als langzaam optrekken is gewoon een beperking van de vrachtauto zelf.

Even een vergelijking (ik heb de getallen simpel, doch realistisch gehouden)
Een auto weegt ongeveer 1000 kilo en heeft ongeveer 100 pk (10kg/pk)
Een vrachtauto weegt ongeveer 40000 kilo en heeft ongeveer 400 pk (100kg/pk)

Moet je je eens voorstellen dat je eigen luxe wagen maar 10 pk had, dan krijg je wel een idee van de "mogelijkheden".
Goede vergelijking, alleen moet er nog bij dat de auto iets van 5 - 600 kilo zand in een skibox op het dak dient mee te vervoeren voor het 'gevoel' als je door een bocht gaat omdat je zwaartepunt hoog ligt, en natuulijk niet vergeten om alle drempels 2 keer zo hoog en steil te maken. Een vrachtwagen is dan wel groot en lomp, maar met je auto kun je wel met 30 over een gemiddelde drempel; dat is met een vrachtwagen heel dringend af te raden als je geen helm en/of vijfpuntsgordel draagt :+

Ik kan ook niet vaak genoeg zeggen: een uurtje of 2 in een vrachtwagen rijden, zou in elke rij-opleiding standaard moeten zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_162015839
Enige ergernis met vrachtwagens heb ik, dat ze soms heel laat richting aangegeven of van strook wisselen.

Bijvoorbeeld hang je erachter, omdat je eraf moet. Geeft ergens waar de blokjes beginnen die trucker pas richting aan dat ie eraf wil. Vervolgens kun je de rest van de rit erachter blijven langs stoplichten en rotondes.

Of zoals A4/A44 ri Den Haag, soms rijden ze al bijna de A44 op voordat ze twee banen naar links opschuiven om enkele meters voor het puntstuk pas de je juiste baan te zitten. Alsof ze zitten te slapen.
.
pi_162016031
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:17 schreef Sounddragon het volgende:

Ik kan ook niet vaak genoeg zeggen: een uurtje of 2 in een vrachtwagen rijden, zou in elke rij-opleiding standaard moeten zijn.
Ben ik wel met je eens, er zijn zo allejezus veel mensen die de beperkingen van een vrachtwagen niet kennen en ze dus alleen als ondingen zien.
De pest is alleen dat vrachtwagenles niet mag zonder geldig B-rijbewijs dus als die wet niet veranderd wordt zal het er sowieso nooit van komen.

Dus moeten leerlingen onderweg maar uitleg krijgen over vrachtwagens, de beperkingen, mogelijkheden en de noodzaak om soms dingen dan anders te doen.
En dat soort onderwijs is er naar mijn mening te weinig.
pi_162019629
Vroeger had iemand ooit het briljante idee om iedere geslaagde kandidaat een slipcursus te geven. Gevolg was dat heel wat nieuwbakken rijbewijsbezitters vaker betrokken waren bij (eenzijdige) aanrijdingen, omdat ze door die slipcursus een beetje extra ego kregen en dachten dat een gecontroleerde ijsbaan hetzelfde is als een nat wegdek in een bocht.

Beter steek je dit extra geld in een lesje of twee op een bakwagen. Dus nadat de kandidaat geslaagd is.

Extra geld voor rijschoolhouders, extra besef bij de jonge bestuurders, win-win!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_162019977
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:20 schreef Ridocar het volgende:
Vroeger had iemand ooit het briljante idee om iedere geslaagde kandidaat een slipcursus te geven. Gevolg was dat heel wat nieuwbakken rijbewijsbezitters vaker betrokken waren bij (eenzijdige) aanrijdingen, omdat ze door die slipcursus een beetje extra ego kregen en dachten dat een gecontroleerde ijsbaan hetzelfde is als een nat wegdek in een bocht.

Beter steek je dit extra geld in een lesje of twee op een bakwagen. Dus nadat de kandidaat geslaagd is.

Extra geld voor rijschoolhouders, extra besef bij de jonge bestuurders, win-win!
Ik snap je punt alleen kan dit onder de huidige wetgeving niet verplicht worden.
En van mij hoeft dat ook niet, lijkt mij dat er tijdens lessituaties vaak genoeg een moment is dat leerlingen met een vrachtwagen te maken krijgen en dát is het moment om de educatie even door te zetten om het inzichtelijk te maken.
pi_162021270
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik snap je punt alleen kan dit onder de huidige wetgeving niet verplicht worden.
En van mij hoeft dat ook niet, lijkt mij dat er tijdens lessituaties vaak genoeg een moment is dat leerlingen met een vrachtwagen te maken krijgen en dát is het moment om de educatie even door te zetten om het inzichtelijk te maken.
Niet zozeer een verplichting, maar meer een aanbod. Gratis rijles, kost misschien twee uurtjes per "leerling". Als hiervoor eens een subsidiepotje op kapot geslagen worden zou het behoorlijk schelen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_162021902
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Niet zozeer een verplichting, maar meer een aanbod. Gratis rijles, kost misschien twee uurtjes per "leerling". Als hiervoor eens een subsidiepotje op kapot geslagen worden zou het behoorlijk schelen.
Zou idd wel gratis moeten zijn want na een rijopleiding is de portemonnee aardig leeg.
En daarnaast zou het ook interessant gemaakt moeten worden want niet iedereen heeft na het behalen van een examen zin in nóg meer educatie.

Als dat zou kunnen ben ik absoluut voorstander! :Y
Zijn we tenminste van bepaald dom gelul van mensen die niet weten waar ze het over hebben af.
Of ze snappen het daarna nog steeds niet, die types zijn er natuurlijk ook.
pi_162028478
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hier komt het lijstje met redenen waarom ik niet zo van vrachtwagens hou:
- Op je dooie gemak andere vrachtwagens inhalen op de snelweg (zul jij wel niet doen).
- Heel langzaam door bochten gaan of over rotondes (de voorbereiding om de rotonde op te komen kost al honderden meters om af te remmen).
- Heel langzaam optrekken na bochten, rotondes en stoplichten.

Nou dat was het eigenlijk wel. Dat het gewoon kut is om erachter te rijden want het schiet voor gene meter op.
Moet soms de raarste en gevaarlijke capriolen uithalen om er voorbij te komen, soms bijna met frontaaltjes tot gevolg.
Eigenlijk hetzelfde als met tractors en langzame rijders, maar die kun je makkelijker inhalen.
Van vrachtwagens weet je dat het langer duurt voordat ze bij 80 km/u komen, maar ze komen er wel. Wat dat betreft zit ik liever achter een vrachtwagen dan achter iemand die 70 al eng lijkt te vinden.
  maandag 9 mei 2016 @ 08:32:20 #187
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162031043
Mensen die niet anticiperen en je geen andere kans geven dan je gewoon als een hork te gedragen. Vervolgens druk zitten gebaren dat ik een grote lul ben terwijl hij zelf gas bijgeeft om een (sinds +/- 2 minuten) bestaand gat dicht te rijden zodat ik er niet tussen kan.

Sterf maar lekker af, mafkees.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162031177
Oh hai, Opelhork. Dat rode asfalt links en rechts van je is bedoeld voor fietsers, het zijn geen curbstones die je als een Max Verstappen wannabe aan beide kanten mee moet pakken voor je 'ideale lijn'. Ik heb niet zoveel zin om op je motorkap te gaan liggen, en ook al wil ik best een nieuwe fiets: verzekeringspremie opstrijken is daarvoor niet mijn favoriete manier om dat te betalen.

Ik kom dus iedere dag langs een stuk weg waar het éénrichtingsverkeer is voor auto's en tweerichtingsverkeer voor fietsers, gemarkeerd met rode stroken asfalt aan weerszijden. Automobilisten maken er de gewoonte van om voor het nemen van het flauwe s-bochtje dat er ligt de volle weg breedte te gebruiken, van stoeprand tot stoeprand. En dan schrikken en een ruk aan het stuur geven als ze me tegemoet zien fietsen.
pi_162031873
Zijn het suggestie stroken?
pi_162031934
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 08:48 schreef Fixers het volgende:
Oh hai, Opelhork. Dat rode asfalt links en rechts van je is bedoeld voor fietsers, het zijn geen curbstones die je als een Max Verstappen wannabe aan beide kanten mee moet pakken voor je 'ideale lijn'.
Dat rode asfalt is slechts een verbod stil te staan, en sterker nog, je MOET er op rijden. je bent immers verplicht zoveel mogelijk rechts te rijden.
(Oh bovenstaandce vervalt uiteraard al er een doorgetrokken streep ligt)
  maandag 9 mei 2016 @ 09:59:03 #191
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_162031937
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:24 schreef Fer het volgende:
Enige ergernis met vrachtwagens heb ik, dat ze soms heel laat richting aangegeven of van strook wisselen.

Bijvoorbeeld hang je erachter, omdat je eraf moet....
Daar gaat het al mis, afstand houden :')
  maandag 9 mei 2016 @ 10:05:35 #192
177940 Tunafish
met staart
pi_162032022
Ik weet niet wat er vandaag allemaal aan de hand was op de A50 van Apeldoorn naar Arnhem, maar het lijkt mij een beetje overdreven om bij de afrit voor Hoederloo al een strook af te sluiten als er pas bij de afslag Schaarsbergen een bus stil staat. Heb daartussen niks op de vluchtstrook zien staan, maar wel twee keer figuren die op de linkerstrook elkaar geramd hadden.

Overigens wel heel stout 50 meter over die afgesloten strook gereden omdat het verkeer op de andere stroken schots en scheef door elkaar stond en ik er niet tussendoor kon :@
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 mei 2016 @ 10:07:48 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162032043
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:05 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet niet wat er vandaag allemaal aan de hand was op de A50 van Apeldoorn naar Arnhem, maar het lijkt mij een beetje overdreven om bij de afrit voor Hoederloo al een strook af te sluiten als er pas bij de afslag Schaarsbergen een bus stil staat. Heb daartussen niks op de vluchtstrook zien staan, maar wel twee keer figuren die op de linkerstrook elkaar geramd hadden.

Overigens wel heel stout 50 meter over die afgesloten strook gereden omdat het verkeer op de andere stroken schots en scheef door elkaar stond en ik er niet tussendoor kon :@
Eigen vraag beantwoord :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 9 mei 2016 @ 10:40:18 #194
177940 Tunafish
met staart
pi_162032601
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eigen vraag beantwoord :P
Het is, volgens Google, 12 kilometer van tevoren waar ze die strook al dichtgooiden. Het lijkt mij dat zoiets ook wel een beetje later zou kunnen toch? :P Hoeven al die lui niet al hutje mutje op elkaar te staan en kon ik normaal tussen de stroken door.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 mei 2016 @ 10:46:30 #195
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162032718
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:40 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Het is, volgens Google, 12 kilometer van tevoren waar ze die strook al dichtgooiden. Het lijkt mij dat zoiets ook wel een beetje later zou kunnen toch? :P Hoeven al die lui niet al hutje mutje op elkaar te staan en kon ik normaal tussen de stroken door.
Ow, dat is wel heel erg extreem _O-
Misschien kan het niet anders.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 9 mei 2016 @ 10:49:44 #196
177940 Tunafish
met staart
pi_162032757
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ow, dat is wel heel erg extreem _O-
Misschien kan het niet anders.
Ik zie net dat de laatste oprit voor dat ongeluk een kilometer of twee na het dichtgooien van die strook is (en dus nog steeds 10km voor het ongeluk), dus wat dat betreft is het logisch dat 'ie ver van voren dicht gaat. Als ze hem pas een paar kilometer van tevoren zouden doen, staat er nog allemaal verkeer waar hulpdiensten zich dan doorheen moeten wurmen. Dat maakt het iets logischer :P
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  FOK!fotograaf maandag 9 mei 2016 @ 11:06:34 #197
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_162033033
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:58 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dat rode asfalt is slechts een verbod stil te staan, en sterker nog, je MOET er op rijden. je bent immers verplicht zoveel mogelijk rechts te rijden.
(Oh bovenstaandce vervalt uiteraard al er een doorgetrokken streep ligt)
Dat eerste geldt alleen als er fietsjes op getekend zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_162033161
Daar ging ik vanuit ja, scherp!
pi_162034675
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 08:48 schreef Fixers het volgende:
... En dan schrikken en een ruk aan het stuur geven als ze me tegemoet zien fietsen.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:58 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dat rode asfalt is slechts een verbod stil te staan, en sterker nog, je MOET er op rijden. je bent immers verplicht zoveel mogelijk rechts te rijden.
(Oh bovenstaandce vervalt uiteraard al er een doorgetrokken streep ligt)
Je spreekt jezelf tegen: zoveel mogelijk rechtsrijden impliceert dat je niet op de linker rode strook een tegemoetkomende fietser van de sokken rijdt.
  FOK!fotograaf maandag 9 mei 2016 @ 12:59:34 #200
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_162035483
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je spreekt jezelf tegen: zoveel mogelijk rechtsrijden impliceert dat je niet op de linker rode strook een tegemoetkomende fietser van de sokken rijdt.
Nouja, ja en nee. Veel mensen denken dat ze niet op het rode mogen komen, wat bij 2 richtingswegen dus heel irritant is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')