Ja, moet van mijn innerlijke drang.quote:
Snap heel die "verbetering" om over te stappen op automaatbakken ook niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:25 schreef Ridocar het volgende:
Ik was zelf de irritatie. Met de Actros (liefkozend Stuiterbak genoemd) op een rotonde en op dat moment besluit Tellishift ermee op te houden. Bak bleef in zes-laag staan. Voordat je dan dat hele ding weer aan de praat hebt... (motor uit, wachten, starten... na twee keer werkte 'ie weer).
En ondertussen stond ik ongelooflijk in de weg.
- Inhalen doe ik zelden, omdat ik standaard 80 ga. Mocht ik toch in willen halen dan trap ik wel even door naar 85.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hier komt het lijstje met redenen waarom ik niet zo van vrachtwagens hou:
- Op je dooie gemak andere vrachtwagens inhalen op de snelweg (zul jij wel niet doen).
- Heel langzaam door bochten gaan of over rotondes (de voorbereiding om de rotonde op te komen kost al honderden meters om af te remmen).
- Heel langzaam optrekken na bochten, rotondes en stoplichten.
Nou dat was het eigenlijk wel. Dat het gewoon kut is om erachter te rijden want het schiet voor gene meter op.
Moet soms de raarste en gevaarlijke capriolen uithalen om er voorbij te komen, soms bijna met frontaaltjes tot gevolg.
Eigenlijk hetzelfde als met tractors en langzame rijders, maar die kun je makkelijker inhalen.
Goede vergelijking, alleen moet er nog bij dat de auto iets van 5 - 600 kilo zand in een skibox op het dak dient mee te vervoeren voor het 'gevoel' als je door een bocht gaat omdat je zwaartepunt hoog ligt, en natuulijk niet vergeten om alle drempels 2 keer zo hoog en steil te maken. Een vrachtwagen is dan wel groot en lomp, maar met je auto kun je wel met 30 over een gemiddelde drempel; dat is met een vrachtwagen heel dringend af te raden als je geen helm en/of vijfpuntsgordel draagtquote:Op zondag 8 mei 2016 18:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
- Inhalen doe ik zelden, omdat ik standaard 80 ga. Mocht ik toch in willen halen dan trap ik wel even door naar 85.
- Dat afremmen doe ik idd op de motor (met de motorrem erop), dat duurt wel iets langer maar bespaart een hoop slijtage aan de normale remmerij.
- Wat jij ervaart als langzaam optrekken is gewoon een beperking van de vrachtauto zelf.
Even een vergelijking (ik heb de getallen simpel, doch realistisch gehouden)
Een auto weegt ongeveer 1000 kilo en heeft ongeveer 100 pk (10kg/pk)
Een vrachtauto weegt ongeveer 40000 kilo en heeft ongeveer 400 pk (100kg/pk)
Moet je je eens voorstellen dat je eigen luxe wagen maar 10 pk had, dan krijg je wel een idee van de "mogelijkheden".
Ben ik wel met je eens, er zijn zo allejezus veel mensen die de beperkingen van een vrachtwagen niet kennen en ze dus alleen als ondingen zien.quote:Op zondag 8 mei 2016 18:17 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kan ook niet vaak genoeg zeggen: een uurtje of 2 in een vrachtwagen rijden, zou in elke rij-opleiding standaard moeten zijn.
Ik snap je punt alleen kan dit onder de huidige wetgeving niet verplicht worden.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:20 schreef Ridocar het volgende:
Vroeger had iemand ooit het briljante idee om iedere geslaagde kandidaat een slipcursus te geven. Gevolg was dat heel wat nieuwbakken rijbewijsbezitters vaker betrokken waren bij (eenzijdige) aanrijdingen, omdat ze door die slipcursus een beetje extra ego kregen en dachten dat een gecontroleerde ijsbaan hetzelfde is als een nat wegdek in een bocht.
Beter steek je dit extra geld in een lesje of twee op een bakwagen. Dus nadat de kandidaat geslaagd is.
Extra geld voor rijschoolhouders, extra besef bij de jonge bestuurders, win-win!
Niet zozeer een verplichting, maar meer een aanbod. Gratis rijles, kost misschien twee uurtjes per "leerling". Als hiervoor eens een subsidiepotje op kapot geslagen worden zou het behoorlijk schelen.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik snap je punt alleen kan dit onder de huidige wetgeving niet verplicht worden.
En van mij hoeft dat ook niet, lijkt mij dat er tijdens lessituaties vaak genoeg een moment is dat leerlingen met een vrachtwagen te maken krijgen en dát is het moment om de educatie even door te zetten om het inzichtelijk te maken.
Zou idd wel gratis moeten zijn want na een rijopleiding is de portemonnee aardig leeg.quote:Op zondag 8 mei 2016 21:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niet zozeer een verplichting, maar meer een aanbod. Gratis rijles, kost misschien twee uurtjes per "leerling". Als hiervoor eens een subsidiepotje op kapot geslagen worden zou het behoorlijk schelen.
Van vrachtwagens weet je dat het langer duurt voordat ze bij 80 km/u komen, maar ze komen er wel. Wat dat betreft zit ik liever achter een vrachtwagen dan achter iemand die 70 al eng lijkt te vinden.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hier komt het lijstje met redenen waarom ik niet zo van vrachtwagens hou:
- Op je dooie gemak andere vrachtwagens inhalen op de snelweg (zul jij wel niet doen).
- Heel langzaam door bochten gaan of over rotondes (de voorbereiding om de rotonde op te komen kost al honderden meters om af te remmen).
- Heel langzaam optrekken na bochten, rotondes en stoplichten.
Nou dat was het eigenlijk wel. Dat het gewoon kut is om erachter te rijden want het schiet voor gene meter op.
Moet soms de raarste en gevaarlijke capriolen uithalen om er voorbij te komen, soms bijna met frontaaltjes tot gevolg.
Eigenlijk hetzelfde als met tractors en langzame rijders, maar die kun je makkelijker inhalen.
Dat rode asfalt is slechts een verbod stil te staan, en sterker nog, je MOET er op rijden. je bent immers verplicht zoveel mogelijk rechts te rijden.quote:Op maandag 9 mei 2016 08:48 schreef Fixers het volgende:
Oh hai, Opelhork. Dat rode asfalt links en rechts van je is bedoeld voor fietsers, het zijn geen curbstones die je als een Max Verstappen wannabe aan beide kanten mee moet pakken voor je 'ideale lijn'.
Daar gaat het al mis, afstand houdenquote:Op zondag 8 mei 2016 18:24 schreef Fer het volgende:
Enige ergernis met vrachtwagens heb ik, dat ze soms heel laat richting aangegeven of van strook wisselen.
Bijvoorbeeld hang je erachter, omdat je eraf moet....
Eigen vraag beantwoordquote:Op maandag 9 mei 2016 10:05 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet niet wat er vandaag allemaal aan de hand was op de A50 van Apeldoorn naar Arnhem, maar het lijkt mij een beetje overdreven om bij de afrit voor Hoederloo al een strook af te sluiten als er pas bij de afslag Schaarsbergen een bus stil staat. Heb daartussen niks op de vluchtstrook zien staan, maar wel twee keer figuren die op de linkerstrook elkaar geramd hadden.
Overigens wel heel stout 50 meter over die afgesloten strook gereden omdat het verkeer op de andere stroken schots en scheef door elkaar stond en ik er niet tussendoor kon
Het is, volgens Google, 12 kilometer van tevoren waar ze die strook al dichtgooiden. Het lijkt mij dat zoiets ook wel een beetje later zou kunnen toch? Hoeven al die lui niet al hutje mutje op elkaar te staan en kon ik normaal tussen de stroken door.quote:
Ow, dat is wel heel erg extreemquote:Op maandag 9 mei 2016 10:40 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Het is, volgens Google, 12 kilometer van tevoren waar ze die strook al dichtgooiden. Het lijkt mij dat zoiets ook wel een beetje later zou kunnen toch? Hoeven al die lui niet al hutje mutje op elkaar te staan en kon ik normaal tussen de stroken door.
Ik zie net dat de laatste oprit voor dat ongeluk een kilometer of twee na het dichtgooien van die strook is (en dus nog steeds 10km voor het ongeluk), dus wat dat betreft is het logisch dat 'ie ver van voren dicht gaat. Als ze hem pas een paar kilometer van tevoren zouden doen, staat er nog allemaal verkeer waar hulpdiensten zich dan doorheen moeten wurmen. Dat maakt het iets logischerquote:Op maandag 9 mei 2016 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ow, dat is wel heel erg extreem
Misschien kan het niet anders.
Dat eerste geldt alleen als er fietsjes op getekend zijn.quote:Op maandag 9 mei 2016 09:58 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dat rode asfalt is slechts een verbod stil te staan, en sterker nog, je MOET er op rijden. je bent immers verplicht zoveel mogelijk rechts te rijden.
(Oh bovenstaandce vervalt uiteraard al er een doorgetrokken streep ligt)
quote:Op maandag 9 mei 2016 08:48 schreef Fixers het volgende:
... En dan schrikken en een ruk aan het stuur geven als ze me tegemoet zien fietsen.
Je spreekt jezelf tegen: zoveel mogelijk rechtsrijden impliceert dat je niet op de linker rode strook een tegemoetkomende fietser van de sokken rijdt.quote:Op maandag 9 mei 2016 09:58 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dat rode asfalt is slechts een verbod stil te staan, en sterker nog, je MOET er op rijden. je bent immers verplicht zoveel mogelijk rechts te rijden.
(Oh bovenstaandce vervalt uiteraard al er een doorgetrokken streep ligt)
Nouja, ja en nee. Veel mensen denken dat ze niet op het rode mogen komen, wat bij 2 richtingswegen dus heel irritant is.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je spreekt jezelf tegen: zoveel mogelijk rechtsrijden impliceert dat je niet op de linker rode strook een tegemoetkomende fietser van de sokken rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |