Veel van die A-wegen in Engeland (volgens mij te vergelijken met de Nederlandse N-wegen) zijn maar twee baans. Met kleine stukken dual carriageway waar er een derde strook bij komt die eerst een stuk voor de ene richting en later een stuk voor de andere richting is.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:48 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Op bepaalde Dual carriageway's zijn fietsers inderdaad toegestaan. Is geen grote M-weg (dat zijn alle grote snelwegen hier, zoals in Nederland de A-wegen) maar is wel gewoon meestal met de maximale snelheid toegestaan hier in de UK (70mph - 112km/h).
Kansloos op zo'n dag. Kinderwagens op fietspad, campers op de n weg.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:35 schreef Najieto het volgende:
Ik ga zo ook weer irritant zijn als wielrenner
Gelukkig woon ik in de polder. Heeft niemand last van mij en ik last van niemand.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:37 schreef Fer het volgende:
[..]
Kansloos op zo'n dag. Kinderwagens op fietspad, campers op de n weg.
Dat is inderdaad dé vraag: zijn ze nu te dom of te arrogant om de regels te volgen?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:06 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Mensen die fout zijn door bijvoorbeeld tegen de richting in te fietsen alleen kijkend op hun telefoon.
Die dan als ik een aanrijding voorkomen heb verontwaardigd/boos kijken alsof IK verkeerd bezig ben.
Die lui weten dus of helemaal niet dat je niet tegen de richting in mag fietsen of zijn zo verguld van zichzelf dat ze denken altijd gelijk te hebben....
Beide.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 14:55 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dat is inderdaad dé vraag: zijn ze nu te dom of te arrogant om de regels te volgen?
Overmacht, toch? Dus tenzij er mevrouwen met ernstige ontsluiting of kinderen met open beenbreuken langs moesten...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:25 schreef Ridocar het volgende:
Ik was zelf de irritatie. Met de Actros (liefkozend Stuiterbak genoemd) op een rotonde en op dat moment besluit Tellishift ermee op te houden. Bak bleef in zes-laag staan. Voordat je dan dat hele ding weer aan de praat hebt... (motor uit, wachten, starten... na twee keer werkte 'ie weer).
En ondertussen stond ik ongelooflijk in de weg.
Je bent wel vaker de irritatie hoor, met je vrachtwagen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:25 schreef Ridocar het volgende:
Ik was zelf de irritatie. Met de Actros (liefkozend Stuiterbak genoemd) op een rotonde en op dat moment besluit Tellishift ermee op te houden. Bak bleef in zes-laag staan. Voordat je dan dat hele ding weer aan de praat hebt... (motor uit, wachten, starten... na twee keer werkte 'ie weer).
En ondertussen stond ik ongelooflijk in de weg.
Ik neem aan dat je getoeterd en groot licht gegeven hebt?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:14 schreef Jihawti het volgende:
Waar is de politie als je ze nodig hebt? Nou ja, recht achter me, alleen deden ze geen ene reet toen ik gelukkig nog kon remmen voor die lul in die Volvo die ff voorgang nam.
Inderdaad. Geen idee of er spoedgevallen achter mij waren, maar alvast bij voorbaat excuses.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:51 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Overmacht, toch? Dus tenzij er mevrouwen met ernstige ontsluiting of kinderen met open beenbreuken langs moesten...
Vertel. Verblijd ons met je generalisaties!quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:05 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je bent wel vaker de irritatie hoor, met je vrachtwagen.
Hatelijk dat. Sowieso ben je als fietser de klos als je links af wil op een kruispunt met stoplichten. In de regel mag je twee keer wachten. Sta je daar met je goede gedrag het milieu te sparen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:51 schreef Fer het volgende:
Nou bij hoge uitzndering eens op de fiets. Kom ik bij het kruispunt N208 N201 en voor fietser is het dus tegelijk groen, helaas maar 3 seconden ofzo. Ik wilde linksaf, dus 1x groen om over te steken en dan kom je aan de overkant 10 meter achter het stoplicht terecht en geen idee of het alweer groen is om verder over te steken.
Kunnen deze lichten niet gewoon weer met de rest van het verkeer meestromen, of komen er dan weer mensen onder de afslaande vrachtwagens terecht?
Middelvinger, schelden, kont uit het raam gehangen natuurlijk. Is dat raar danquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je getoeterd en groot licht gegeven hebt?
Alleen als je je kont met broek enal uit het raam hebt gehangen, is dat raar ja.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:33 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Middelvinger, schelden, kont uit het raam gehangen natuurlijk. Is dat raar dan
Wat doen jullie allemaal onderweg? Waar is de standaard middelvinger gebleven..?quote:Op zondag 8 mei 2016 15:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alleen als je je kont met broek enal uit het raam hebt gehangen, is dat raar ja.
Daarmee geef je toch aan dat je naar links of rechts gaat?quote:Op zondag 8 mei 2016 15:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat doen jullie allemaal onderweg? Waar is de standaard middelvinger gebleven..?
Hier komt het lijstje met redenen waarom ik niet zo van vrachtwagens hou:quote:Op zondag 8 mei 2016 07:29 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vertel. Verblijd ons met je generalisaties!
Ja, moet je dat?quote:Op zondag 8 mei 2016 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Moet soms de raarste en gevaarlijke capriolen uithalen om er voorbij te komen, soms bijna met frontaaltjes tot gevolg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |