abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161776784
De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016 zijn de spannendste en meest polariserende verkiezingen in de recente geschiedenis. Reputaties van menig poster staan op het spel. Het is daarom van belang te weten wie gelijk krijgt in zijn voorspelling.

In een Clinton versus Trump strijd verwacht ik dat de winnaar wordt:

Clinton:

Monolith
Bram_van_Loon
Falco
OMG
drexciya
Gambetta
Lyrebird
DestroyerPiet
L3gend
99.999
Hexagon
rubbereend
Tem
Euribob
R-K
RM-rf
zarosje
DuizendGezichten
Sunst0rm
Shreyas
Arcee
Mani89
vigen98
KetchupFTW

Trump:

KrappeAuto
OostenrijkseSchilder
Federer-fan
Dutchko
Nintex
NightH4wk
Paper_Tiger
Voice_of_Liberty
fixatoman
Odaiba
boeraap
maryen65
DrWolffenstein
skysherrif

Mensen die van mening veranderd zijn (kan tot 8 oktober - 1 maand voor verkiezing):

fixatoman
skysherrif

Als ik je niet of verkeerd heb ingedeeld stuur me dan een bericht. Discussie in ''Amerikaanse verkiezingen 2016 ...''.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrappeAuto op 07-05-2016 00:15:17 ]
pi_161776857
God emperor Trump.
pi_161777071
Als Clinton niet vervolgd wordt voor haar illegale server, dan wordt het Clinton.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 28 april 2016 @ 15:48:15 #4
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161777109
Een winst van Trump is een verlies voor ons allemaal. Het laatste waar je je als mens dan druk om maakt is je gelijk.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 28 april 2016 @ 18:21:46 #5
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_161780530
Het wordt Trump. Clinton gaat het niet worden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_161783263
Ik hoop Trump.
pi_161783283
Clinton.
pi_161783588
pi_161783625
In geval van fraude door elite: Clinton
In geval van niet: Trump
pi_161784376
Wel een aardig opiniestuk uit de NYT hierover:
http://mobile.nytimes.com(...)tp://m.facebook.com/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161784420
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:18 schreef LelijKnap het volgende:
In geval van fraude door elite: Clinton
In geval van niet: Trump
Wat wordt het nou?
pi_161788234
https://www.sbstatesman.c(...)ral-election-winner/

Trump heeft een kans van 97% om te winnen als hij tegenover Hillary komt te staan in november(wat het waarschijnlijk gaat worden). Ook zelf acht ik de kans dat Trump wint vrij groot in aangezien hij een brede ''support base'' heeft.

http://www.politico.com/b(...)r-vote-record-222510
pi_161788330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:16 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
https://www.sbstatesman.c(...)ral-election-winner/

Trump heeft een kans van 97% om te winnen als hij tegenover Hillary komt te staan in november(wat het waarschijnlijk gaat worden). Ook zelf acht ik de kans dat Trump wint vrij groot in aangezien hij een brede ''support base'' heeft.

http://www.politico.com/b(...)r-vote-record-222510

Als je in een of andere fantasiewereld leeft wellicht. Volgens de bookies zijn de odds ruim in het vooral van Clinton, zie ook bijvoorbeeld Predictwise:
http://predictwise.com/
  donderdag 28 april 2016 @ 22:22:56 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161788425
Zet mij maar bij Clinton
pi_161788430
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je in een of andere fantasiewereld leeft wellicht. Volgens de bookies zijn de odds ruim in het vooral van Clinton, zie ook bijvoorbeeld Predictwise:
http://predictwise.com/
Niet dat Trump mijn favoriet is, maar ik zie hem liever daar dan lying Hillary.

Verder is het misschien ook nog wel te vroeg om definitief te concluderen wie nou uiteindelijk het Witte Huis betreedt. Zoals al duidelijk uit je link is dat de kansen behoorlijk schommelen.
  donderdag 28 april 2016 @ 22:24:27 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161788465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:23 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Verder is het misschien ook nog wel te vroeg om definitief te concluderen wie nou uiteindelijk het Witte Huis betreedt. Zoals al duidelijk uit je link is dat de kansen behoorlijk schommelen.
Gelukkig dat Trump nooooit liegt :')
pi_161788586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gelukkig dat Trump nooooit liegt :')
Nooit gezegd. ;)

Het gaat mij ook meer om een signaal af te geven tegenover het establishment.
pi_161788631
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:23 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan welke kansen. Die van Clinton zijn vrij stabiel geweest gedurende de hele primaries. Hoewel ze steeds iets verder stijging nu omdat er geleidelijk met uitslagen komen.
De Democraten klimmen gestaag wat betreft GE odds. Alleen in de Republikeinse primary schommelden de odds flink.

De Republikeinen hebben nou eenmaal een demografisch nadeel gezien hun impopulariteit bij vrouwen en minderheden. Dat hebben ze al tegen. Trump heeft daarbij ook nog eens een enorm krappe base omdat hij het nog beroerder dan de gemiddelde Republikein doet bij die genoemde groepen.

Natuurlijk kan er van alles gebeuren, maar vooralsnog zijn de kansen ruim in het voordeel van de Democraten en dus Clinton.
pi_161789080
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan welke kansen. Die van Clinton zijn vrij stabiel geweest gedurende de hele primaries. Hoewel ze steeds iets verder stijging nu omdat er geleidelijk met uitslagen komen.
De Democraten klimmen gestaag wat betreft GE odds. Alleen in de Republikeinse primary schommelden de odds flink.

De Republikeinen hebben nou eenmaal een demografisch nadeel gezien hun impopulariteit bij vrouwen en minderheden. Dat hebben ze al tegen. Trump heeft daarbij ook nog eens een enorm krappe base omdat hij het nog beroerder dan de gemiddelde Republikein doet bij die genoemde groepen.

Natuurlijk kan er van alles gebeuren, maar vooralsnog zijn de kansen ruim in het voordeel van de Democraten en dus Clinton.
Hier zit inderdaad wel wat in. Clinton heeft natuurlijk een grote base bij vrouwen en minderheden en de kans is vrij groot dat er veel van hen op haar gaan stemmen.
Niettemin is het wel zo dat Clinton de women card speelt. Veel mensen hadden weliswaar op Obama gestemd omdat hij zwart is, maar hij maakte daar zelf niet veel ophef over.

Uiteindelijk blijft het toch afwachten tot november tot we zeker weten wie het wordt. In Groot Brittannië leek het er vorig jaar ook op dat Labour misschien wel zou winnen of dat de Conservatives weer een coalitie aan moesten gaan. Uiteindelijk wonnen de Tories toch omdat er veel meer mensen de Tories ondersteunden dan de polls hadden verwacht(Shy Tory effect).

Wellicht dat hier een zelfde effect ontstaat?
  donderdag 28 april 2016 @ 22:55:29 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161789361
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:45 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Hier zit inderdaad wel wat in. Clinton heeft natuurlijk een grote base bij vrouwen en minderheden en de kans is vrij groot dat er veel van hen op haar gaan stemmen.
Niettemin is het wel zo dat Clinton de women card speelt. Veel mensen hadden weliswaar op Obama gestemd omdat hij zwart is, maar hij maakte daar zelf niet veel ophef over.

Uiteindelijk blijft het toch afwachten tot november tot we zeker weten wie het wordt. In Groot Brittannië leek het er vorig jaar ook op dat Labour misschien wel zou winnen of dat de Conservatives weer een coalitie aan moesten gaan. Uiteindelijk wonnen de Tories toch omdat er veel meer mensen de Tories ondersteunden dan de polls hadden verwacht(Shy Tory effect).

De Tories en Cameron zijn nou juist dat zo verfoeide establishment

Trump is dan meer de UKIP
pi_161789584
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:45 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Het zijn niet zo zeer Clinton en Obama. Het zijn de Democraten die die groepen in ruime mate winnen. Ik geloof dat sinds de jaren '60 de Democraten nooit minder dan iets van 80-85% van de 'Black vote'hebben behaald. Ook vrouwen stemmen bijna altijd meer Democratisch dan mannen.

quote:

In GB had de uitslag volgens mij ook wel enigszins te maken met het WTA systeem.

Als je naar de primaries kijkt, dan lijkt er niet echt sprake te zijn van structurele onderschatting van Trump in de peilingen.
Ik denk eerder dat de odds voor Trump in de GE nog wel eens overschat kunnen worden in de huidige peilingen. Latino's lijken zich meer te willen gaan roeren en die hebben qua opkomstpercentage nog veel ruimte.

De Amerikanen zijn ook veel 'peilzieker' dan de Britten en naast de peilingen wordt er dan ook nog weer forecasting gedaan door bijvoorbeeld FiveThirtyEight waarbij wat bias gecorrigeerd wordt, peilingen gewogen en geaggregeerd, enzoverder. Dat levert wel vrij betrouwbare indicatoren op.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 april 2016 @ 23:04:35 #22
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_161789667
Clinton, ruim
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 28 april 2016 @ 23:06:23 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161789729
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het zijn niet zo zeer Clinton en Obama. Het zijn de Democraten die die groepen in ruime mate winnen. Ik geloof dat sinds de jaren '60 de Democraten nooit minder dan iets van 80-85% van de 'Black vote'hebben behaald. Ook vrouwen stemmen bijna altijd meer Democratisch dan mannen.

[..]

In GB had de uitslag volgens mij ook wel enigszins te maken met het WTA systeem.

Als je naar de primaries kijkt, dan lijkt er niet echt sprake te zijn van structurele onderschatting van Trump in de peilingen.
Ik denk eerder dat de odds voor Trump in de GE nog wel eens overschat kunnen worden in de huidige peilingen. Latino's lijken zich meer te willen gaan roeren en die hebben qua opkomstpercentage nog veel ruimte.

De Amerikanen zijn ook veel 'peilzieker' dan de Britten en naast de peilingen wordt er dan ook nog weer forecasting gedaan door bijvoorbeeld FiveThirtyEight waarbij wat bias gecorrigeerd wordt, peilingen gewogen en geaggregeerd, enzoverder. Dat levert wel vrij betrouwbare indicatoren op.
En de overwinning van David Cameron ondersteunt nou juist het idee dat mensen liever een establishment kandidaat hebben dan een om andere avonturier.
pi_161790493
Clinton.
pi_161790537
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:28 schreef Tem het volgende:
Clinton.
Gewaagd.
pi_161791123
Clinton is met grote afstand the lesser of the two evils, dus ik hoop oprecht dat zij het wordt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_161792808
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:48 schreef Knipoogje het volgende:
Clinton is met grote afstand the lesser of the two evils, dus ik hoop oprecht dat zij het wordt.
Clinton is niet populair, ze is niet bekwaam, ze is opportunistisch en ze is zo koud als een diepvries. Daarnaast mag je je afvragen hoe ver je als land bent afgezakt als er zo veel mensen voor Sanders en Trump stemmen.

Daar ligt het grote probleem voor de VS. Waarom lopen er zo veel moddervette mensen rond? Waarom gebruiken Amerikanen zo veel medicijnen, waarom zit 20% van de Amrikanen aan de harddrugs? Waarom zijn zo veel Amerikanen zo ongelukkig?

Veel Amerikanen hebben geen goede toekomstverwachtingen. Ze hebben schulden, ze hebben een belabberde opleiding, en ze wonen in een buurt die niet veilig is.

Wie het ook wordt, er is werk aan de winkel. Maar in het huidige systeem zie ik niemand met oplossingen komen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_161793059
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:30 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Gewaagd.
Living on the edge.
  vrijdag 29 april 2016 @ 11:16:54 #29
452920 OostenrijkseSchilder
Donderroede der Godwins
pi_161795505
Eigenlijk heb ik nooit concreet gesteld dat ik verwacht dat Trump zal gaan winnen. Ik heb wel gezegd dat ik binnen het deelnemersveld op hem zou stemmen. Normaliter zal Trump niet winnen. Hillary is de kandidaat van de oude zittende politiek en die zal er alles aan doen m.b.v. externe factoren als media en de rechtstaat en dergelijke om Hillary president te maken.

Trump maakt kans als hij echt het bloed onder de nagels van Hillary zal weten te halen met onthullingen over haar troebele verleden, als hij inhakt op die manische onnatuurlijke lachbuien van Hillary, als Hillary daadwerkelijk aangeklaagd gaat worden i.v.m. de e-mailserver zaak (al zal er van alles gedaan worden om dit te voorkomen), als hij duidelijk maakt dat Hillary totaal geen autonome kandidaat is.

Het punt is dat Trump dé man is om zo'n kiezelharde campagne te gaan voeren tegen Hillary. Ik heb elders al gezegd dat ik verwacht dat Hillary een keer jankend het podium verlaat tijdens een één-op-ééndebat met Trump. Al voeg ik er nu aan toe dat een woedeuitbarsting ook tot de mogelijkheden behoort.

Trump heeft weinig presidentieels over zich. Daar zullen de meeste mensen het over eens zijn. De sleutel voor Trump is om Hillary ook onpresidentieel te laten overkomen door haar zo te sarren dat ze even al die aangeleerde PR-trucjes laat voor wat ze zijn en de echte Hillary toont: Een afstandelijke, manische (om niet te zeggen gestoorde), pissige en wrokdragende carrièrepoliticus die vol in de zakken zit van lobbyisten en iemand die over lijken gaat.

Puur inhoudelijk zal Trump moeten verduidelijken wat Make America Great Again nu echt belichaamt volgens hem. Wat Trump gaat doen aan de algehele morele en maatschappelijke malaise in de VS (zoals gedeeltelijk reeds prima beschreven door Lyrebird) is vooralsnog niet erg duidelijk.

Laat mij echter toch maar staan bij het lijstje mensen die verwacht dat Trump gaat winnen. Tot dusver spot hij met alle politieke regels. Hij heeft ook telkens de politieke kenners en het stempubliek weten te verbazen. Want inmiddels zou hij allang klaar zijn in de race na genoeg in de media te zijn geweest, zichzelf hebben opgeblazen of iets gezegd hebben waardoor hij kiezers wegjaagt. Het is keer op keer gelogenstraft. Waarom zou Trump de horde Hillary/Uniparty niet kunnen nemen?

[ Bericht 1% gewijzigd door OostenrijkseSchilder op 29-04-2016 11:25:27 ]
Ook de waarheid is een wapen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 11:31:47 #30
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161795784
Nou, dan wil ik toch wel erg graag in het Clinton-kamp als het even kan.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_161799852
Via de Trouw-stemwijzer kwam ik uit op Clinton (of Sanders). Ik denk ook dat zij zou winnen. Trump jaagt te veel stemgerechtigden in het harnas.

In Europa zou Clinton (of Sanders) dik gewonnen hebben, maar je weet het met de gekke Amerikanen nooit.
pi_161800139
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:38 schreef R-K het volgende:
Via de Trouw-stemwijzer kwam ik uit op Clinton (of Sanders). Ik denk ook dat zij zou winnen. Trump jaagt te veel stemgerechtigden in het harnas.

In Europa zou Clinton (of Sanders) dik gewonnen hebben, maar je weet het met de gekke Amerikanen nooit.
Dat is in mijn ogen behoorlijk misplaatste arrogantie. Het type politicus a la Trump, is hier in Europa al veel langer aan een opmars bezig. Orban is in Hongarije aan de macht, in Polen zitten van die lekkere types, de PVV, FN, VB, FPO, enzovoort doen het ook steeds en de reden dat die partijen veelal geen meerderheden hebben is omdat de systemen veel pluriformer zijn. Zet je een Wilders tegenover een Samsom in Nederland als enige twee keuzes, dan moet ik nog maar zien of Samsom die strijd wint bijvoorbeeld.
pi_161800227
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is in mijn ogen behoorlijk misplaatste arrogantie. Het type politicus a la Trump, is hier in Europa al veel langer aan een opmars bezig. Orban is in Hongarije aan de macht, in Polen zitten van die lekkere types, de PVV, FN, VB, FPO, enzovoort doen het ook steeds en de reden dat die partijen veelal geen meerderheden hebben is omdat de systemen veel pluriformer zijn. Zet je een Wilders tegenover een Samsom in Nederland als enige twee keuzes, dan moet ik nog maar zien of Samsom die strijd wint bijvoorbeeld.
Bij Wilders vs. Samson zou Samson toch wel winnen. Veel kiezers zijn als de dood dat Wilders de verkiezingen wint en zijn eigen plan kan trekken en kiezen dan toch voor het minst slechte alternatief. Bij Wilders vs. Rutte of Wilders vs. Pechtold precies hetzelfde verhaal.
pi_161800588
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:54 schreef R-K het volgende:

[..]

Bij Wilders vs. Samson zou Samson toch wel winnen. Veel kiezers zijn als de dood dat Wilders de verkiezingen wint en zijn eigen plan kan trekken en kiezen dan toch voor het minst slechte alternatief. Bij Wilders vs. Rutte of Wilders vs. Pechtold precies hetzelfde verhaal.
Dat is vooral speculeren. Termen als 'veel' zeggen natuurlijk niets. Het is maar de vraag in hoeverre CDA, VVD of SGP stemmers op de PvdA zouden stemmen ten faveure van de PVV. Ook bij partijen als de SP zit nog wel wat PVV potentie.
Daarbij kent het Amerikaanse systeem nog een veel belangrijkere buffer, namelijk het feit dat het congres redelijk los staat van een president. In Nederland zou een partij die de verkiezingen wint (afgezien van de eerste kamer) toch behoorlijk wat invloed hebben aangezien ze zowel zouden regeren als feitelijk de tweede kamer vol kunnen stoppen met stemvee.
In het Amerikaanse systeem worden leden van het congres veel meer in het gareel gehouden door hun eigen, lokaal georiënteerde achterban. Een president Trump kan dus wel van alles willen, maar zonder steun van het congres is hij redelijke machteloos. En dan is er ook nog de Supreme Court die zich tegen wetten aan kan bemoeien.

Maar goed, Europa is breder dan Nederland zoals ik ook in mijn post al aangaf. We hebben al dergelijke types aan de macht in Europa en ook in het 'beschaafde Noord- en West-Europa' zijn dergelijke partijen al veel langer in opkomst.
pi_161800784
Trumps belangrijkste horde is de kandidaatstelling door de eigen partij, als ie die haalt, dan is hij denk ik favoriet t.o.v. Clinton. De mensen zijn de gevestigde politiek zat (net als in Nederland)
Eens met wat Lyrebird hierboven zegt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_161800991
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:16 schreef Oud_student het volgende:
Trumps belangrijkste horde is de kandidaatstelling door de eigen partij, als ie die haalt, dan is hij denk ik favoriet t.o.v. Clinton. De mensen zijn de gevestigde politiek zat (net als in Nederland)
Eens met wat Lyrebird hierboven zegt.
Nogal een feitenvrije analyse. Peilingen en kansen bij de wedkantoren wijzen op exact het tegenovergestelde. Ook analyses van de mate van boosheid van kiezers wijzen op het feit dat de boze kiezer veel sterker vertegenwoordigd is onder de Republikeinse achterban dan onder de independents en Democratische achterban.
pi_161801506
Ik denk niet dat trump werkelijk een serieuze kans heeft..

wel denk ik dat het een interssante overweging is wat er zou gebeuren als Trump wint...

ikzelf denk niet dat dat verder een grote 'ramp' is als sommige tegenstanders stellen...
eerder denk ik een beetje het Obama-2008 effect optreed waarbij een kandidaat won op basis van een enorme golf aan 'poipulariteit' , en gedreven door zn persoonlijke charisme en een wens naar 'verandering'...

om vervolgens in de dagelijkse politiek en het feit dat een president helemaal niet alles in Alleengang kán beslissen, snel vast te lopen en gedwongen te zijn veel, zeer veel compromissen aan te gaan..

Trump als president zal niet anders zijn, mogelijk zou hij de functie van president zelfs steeds verder tot een 'symbolische' functie maken van een 'personificatie' van amerika, maar zonder veel effectieve politieke macht..

de 'Elite' zit in het Congress... en alhoewel het gros der amerikanen heel goed doorheeft dat daar vooral de carriere-politici zitten, die enkel aan hun baantjes, aan lobbybelangen en zelfs blokkade-politiek doen, stemmen ze evengoed telkens juist weer vooral veel republikeinen daarheen, die vervolgens een rotzooitje ervan maken (eigen aan hun eigen ideologie dat 'overheid vooral slecht is' zoals P.J. O'Rourke zo sterk stelde)...

Mogelijk zou voor de democraten een winst van Trump indirekt juist kunnen beteken dat ze qua senaatszetels en in het Congress weer terrein kunnen terugwinnen (momenteel kent het Congress de grootste republikeinse meerderheid sinds ruim 90 jaar).

Overigens denk ik dat Clinton zich niet eens zozeer moet concentreren op een wedstrijd met een andere republikeinse kandidaat, maar vooral een aantal toekomstplannen moet voorleggen en een duidelijke beleidsrichting aangeven...
Ik vraag me wel af of ze dit nu uitstelt omdat onder de progressief-linkse oppositie binnen de democraten van mensen als Sanders en warren nu, ze niet direkt zo goed zo 'punten' met een erg gematigd programma om ook de midden-stemmers te trekken (vooral de blanke midden- en arbeidersklasse zal misschien de meest 'bevochten' doelgroep worden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_161801818
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:48 schreef RM-rf het volgende:
de 'Elite' zit in het Congress... en alhoewel het gros der amerikanen heel goed doorheeft dat daar vooral de carriere-politici zitten, die enkel aan hun baantjes, aan lobbybelangen en zelfs blokkade-politiek doen, stemmen ze evengoed telkens juist weer vooral veel republikeinen daarheen, die vervolgens een rotzooitje ervan maken (eigen aan hun eigen ideologie dat 'overheid vooral slecht is' zoals P.J. O'Rourke zo sterk stelde)...
Het probleem bij de verkiezingen voor het congres is eerder de vrij lage opkomst. Bij de laatste midterms was de opkomst welgeteld 36.4%, het laagste opkomstpercentage sinds de Tweede Wereldoorlog. In de laatste twee presidentsverkiezingen kwam zo rond de 60% opdagen. Nog steeds niet heel erg veel, maar in ieder geval stukken meer dan bij de midterms. De Republikeinen doen er niet voor niets heel veel aan om op allerlei manieren de opkomst zo laag mogelijk te houden.

quote:
Mogelijk zou voor de democraten een winst van Trump indirekt juist kunnen beteken dat ze qua senaatszetels en in het Congress weer terrein kunnen terugwinnen (momenteel kent het Congress de grootste republikeinse meerderheid sinds ruim 90 jaar).
De verkiezingen voor het huis en een deel van de senaat zijn in november tegelijk met de presidentsverkiezingen, dus een winst van Trump zal daar geen invloed op hebben. De dreiging van Trump is echter nu al wel een belangrijk speerpunt van de Democraten in de wat competitievere races.
pi_161805066
Clinton. Ze wint alle staten die Obama in 2012 ook won + North Carolina. Misschien zelfs nog Arizona maar daar ben ik nog niet helemaal zeker over. De white working class is misschien nog net genoeg om de republikeinse primaries te winnen, maar de echte verkiezingen win je er niet mee. Romney kreeg in 2012 60% van alle blanken mee. Trump zou het misschien een stukje beter doen bij de working class (multimiljonair en investeerder Romney is niet echt de ideale kandidaat voor de working class) maar hij zou ook veel gematigde redelijk hoogopgeleide blanken verliezen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:37:18 #40
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_161805916
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 04:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Clinton is niet populair, ze is niet bekwaam, ze is opportunistisch en ze is zo koud als een diepvries. Daarnaast mag je je afvragen hoe ver je als land bent afgezakt als er zo veel mensen voor Sanders en Trump stemmen.

Daar ligt het grote probleem voor de VS. Waarom lopen er zo veel moddervette mensen rond? Waarom gebruiken Amerikanen zo veel medicijnen, waarom zit 20% van de Amrikanen aan de harddrugs? Waarom zijn zo veel Amerikanen zo ongelukkig?

Veel Amerikanen hebben geen goede toekomstverwachtingen. Ze hebben schulden, ze hebben een belabberde opleiding, en ze wonen in een buurt die niet veilig is.

Wie het ook wordt, er is werk aan de winkel. Maar in het huidige systeem zie ik niemand met oplossingen komen.
Zie daar de werkelijkheid van de American Dream.

Amerika is een land in verval, met een middenklasse die uitgehold is. Dat maakt het voorspellen wie gaat winnen extreem lastig. Veel zal afhangen van de economische situatie van midden volgend jaar.

Wanneer arm Amerika zich massaal registreert en komt stemmen heeft Trump opeens een heel redelijke kans. Niet dat hij arm Amerika gaat helpen ben ik bang.
pi_161805958
The_Donald domineert ondertussen Reddit.com/r/all behoorlijk :D
pi_161806335
Zet mij maar bij Trump, ik hou wel van een gokje. Er zijn zo veel factoren die meespelen (zoals al eerder gezegd, e-mail schandaal, hoe clinton omgaat met Trump etc.) dat ik Trump nog wel zie winnen.
pi_161819970
Dit zijn eigenlijk de toekomstbeelden

FOX NEWS:
quote:
"Good morning viewers, to this special broadcast of Fox News. We have president Trump live on the phone from an undisclosed location. He's rumored to have last been seen boarding an aircraft carrier"

"Good morning Kelly"

"You asked us for this special broadcast mr. President, please tell our viewers what is going on"

"Oh kelly, you're going to be so proud of your country. You might've seen some rumors on the internet and twitter"

"Yes sir, you tweeted out: "WE GOT THEM ALL!!!" this morning"

"It was unbelievable. The planes came down, they started bombing, they started bombing the shit outta 'em. I tell ya it was amazing. badabing, badaboom, and the best part, we filmed the whole thing so you'll get some footage send over to you soon I promise. I think we even got the families"

"That all sounds great Donald but what are you talking about?"

"WE GOT 'EM ALL Kelly, we destroyed ISIS. It was incredible. It was classy, I had the planes painted gold for this occasion. The pilots couldn't believe how well they looked it was great. We took pictures with everybody who was in on the raid. Some liberals didn't want to lift-off because they worried the targets would be wrong and Putin tricked us. So I had them executed..."

"WHAT?"

"Hahaha, just kidding Kelly, no. they swept the decks and sat down with some cold drinks and hot ladies to watch the fireworks. Our great great Secretary of Defense Jack Sessions, I love that guy. He'll brief you all very soon"

"Yes sir, about that target data..."

"Yeah, I made a deal with Putin, so what. I said, you point out where they are. I take care of it. See, politicians, they couldn't make deals. It's now what, February first? See how great I did, I took out ISIS and that's just the first month Kelly. It's going to be so amazing..."

"Mr. Trump let me interrupt you for a second. We've just received word of great destruction in Egypt, Jordan, Saudi Arabia and Ukraine following reports of US fighter planes. Area's where ISIS is not active sir?"

"Well I dunno Kelly, I mean, I gave the targets to the computer guys. They're the best. We have to look into that, you know I've been busy managing this amazing aircraft carrier, I can't do everything. We renamed it the USS IVANKA by the way"

"But sir, millions of deaths are being reported all over Saudi Arabia, Egypt and Jordan... the UN is in crisis. I think you made a mistake. In fact ISIS reports no casualties but they did just surrender to avoid further deaths in Saudi Arabia. Jeff Sessions just resigned and said you should be arrested"

"Sorry Kelly, you're... breaking up... just wait till I get back.... we're... great party... amazing... wall"...
CNN:
quote:
"President Hillary Clinton just announced a 'containment' strategy towards Russia. In a speech this morning she declared mr. Putin a 'global threat'. US special forces will start deploying into Ukraine to take back the Crimea. Nuclear weapons will be placed in Sweden now that the country is part of NATO. She thanked the Swedish for upholding the values of peace and democracy. She also made a joke about 'nuking Russia' if Putin would give in to the recent protests in Moscow against his rule.

Clinton also doubled efforts to spread peace and democracy in the Middle East. Starting from June US armies will deploy from Turkey, Saudi Arabia and Kuwait to Iraq and Syria. President Clinton warned Vladimir Putin not to intervene. GOP leader Donald Trump responded to the plans earlier today. Calling it warmongering. He said: "We should make great deals, not war. Crooked Hillary again does what special interests want".
En voor de liefhebbers Ted Cruz:

quote:
"My fellow Americans. As you might've seen on the news we just nuked the unholy land of Iran. Despite protest and without congress approval but approved by you the people and god who told me to do it. I think this is the right course of action. Let me quote the bible verse 23 chapter... *AIR SIRENS* ...... [static noise],,,
pi_161821497
Clinton.
pi_161828415
De insiders bij beide partijen zetten hun geld in ieder geval op Clinton:

http://www.politico.com/s(...)mber-insiders-222598
  zaterdag 30 april 2016 @ 20:17:19 #46
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_161830999
Ik zet in op Clinton.
Op het scherp van de snede.
  zondag 1 mei 2016 @ 01:24:48 #47
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161839111
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nogal een feitenvrije analyse. Peilingen en kansen bij de wedkantoren wijzen op exact het tegenovergestelde. Ook analyses van de mate van boosheid van kiezers wijzen op het feit dat de boze kiezer veel sterker vertegenwoordigd is onder de Republikeinse achterban dan onder de independents en Democratische achterban.
Niks feitenvrij.
Trump klimt in populariteit en Clinton daalt.
At the same time, Hillary’s lead over Trump is now just seven points (47% to 40%), down from 12 points last month.

http://www.investors.com/(...)-sky-high-negatives/

However, Clinton’s ongoing email scandal makes her vulnerable. Nearly two-thirds (64%) of those following the scandal say Clinton likely compromised national security by using a private email server for government-related work while secretary of state. More than a third of Democrats (38%) believe this.

And 70% say she should drop out of the race if the FBI investigation finds she broke the law. Almost half of Democrats (44%) would want her to do so.

---------------------------------
En DAT is Trump zijn kans.
Mocht de strijd losbarsten dan moet hij haar keihard onderuit halen over het email schandaal en alle ander FBI onderzoeken die ooit gedaan zijn.
pi_161841371
Donald ''Let's Make America Great Again'' Trump
pi_161852154
Er moet iemand binnen de FBI worden omgekocht om schot in die zaak te krijgen :P
pi_161863778
trump
Swek
pi_161869872
Plaats mij bij Clinton, tenzij Sanders een wonder verricht
  maandag 2 mei 2016 @ 14:46:42 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_161871913
Clinton. 100%

veel ervaring op buitenland gebied , veel goede backup van Bill en Obama , ik stem op haar

Met Trump weet je niet wat er gaat gebeuren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_161878266
Inmiddels in de peilingen 41% vs 39% in voordeel van Trump

quote:
But Trump edges slightly ahead if the stay-at-home option is removed. Trump also now does twice as well among Democrats as Clinton does among Republicans.

A new Rasmussen Reports national telephone survey of Likely U.S. Voters finds Trump with 41% support to Clinton’s 39%.
Allemaal nog binnen de margin of error natuurlijk, maar het toont wel aan dat het een spannende race gaat worden.
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/trump_41_clinton_39
pi_161878295
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:12 schreef Nintex het volgende:

[..]

Allemaal nog binnen de margin of error natuurlijk, maar het toont wel aan dat het een spannende race gaat worden.
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/trump_41_clinton_39
Niet echt.
pi_161878885
Trump gaat enkel winnen bij de blanke mannen, bij blanke vrouwen verliest hij van Clinton en bij minderheden (joden, moslims, zwarten, hispanics) ook.

Ik hoop Trump maar realistisch gezien heeft hij bijna geen kans.

We krijgen dus Clinton die het (wan)beleid van Obama zal voortzetten.
  maandag 2 mei 2016 @ 20:23:35 #56
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161880403
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:34 schreef berko13 het volgende:
Trump gaat enkel winnen bij de blanke mannen, bij blanke vrouwen verliest hij van Clinton en bij minderheden (joden, moslims, zwarten, hispanics) ook.

Dat moet ik nog maar zien...
pi_161883913
Crooked Hillary strikes again. Ze laat lokale onderdelen van de democratische partij geld ophalen voor de 'partij' en de verkiezingen in de staten zelf, maar dat geld wordt louter gebruikt voor haar campagne.

http://www.politico.com/story/2016/04/clinton-fundraising-leaves-little-for-state-parties-222670
quote:
The victory fund has transferred $3.8 million to the state parties, but almost all of that cash ($3.3 million, or 88 percent) was quickly transferred to the DNC, usually within a day or two, by the Clinton staffer who controls the committee, POLITICO’s analysis of the FEC records found.
quote:
While joint fundraising committees are allowed to pay for ads as part of their fundraising efforts, they are forbidden from funding campaign advertising urging voters to vote for or against specific candidates. Those types of ads qualify as electioneering expenses that are supposed to be paid for directly by the campaign or by party committees.
quote:
"the Hillary Victory Fund, is a so-called joint fundraising committee comprised of Clinton's presidential campaign, the Democratic National Committee and 32 state party committees [...] allows Clinton to solicit checks of $350,000 or more from her super-rich supporters at extravagant fundraisers"

" less than 1 percent of the $61 million raised by that effort has stayed in the state parties' coffers"

"most of the $23.3 million spent directly by the victory fund has gone towards expenses that appear to have directly benefited Clinton's campaign"
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:05:34 #58
323876 michaelmoore
pi_161911404
quote:

klopt
http://money.cnn.com/2015/11/06/news/economy/obama-jobs/

Obama heeft het heel goed gedaan , Bush was een ramp, Trump zal een grotere ramp zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_161911566
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 23:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt
http://money.cnn.com/2015/11/06/news/economy/obama-jobs/

Obama heeft het heel goed gedaan , Bush was een ramp, Trump zal een grotere ramp zijn
Als Obama zo fantastisch is, zouden Sanders en Trump nooit zo'n hoge scores halen lijkt me.
pi_161911615
Trouwens, Clinton News Network als bron gebruiken. :')
pi_161913590
Hillary Clinton wint natuurlijk
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_161914409
Ik gok op Trump.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_161914953
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:12 schreef Nintex het volgende:

[..]

Van de vele polls is rasmussen de enige die Trump een voorsprong al gaf en geeft volgens mij ...
pi_161914961
Trump
(niet dat ik het prettig vind)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_161914969
Trump
  woensdag 4 mei 2016 @ 08:28:08 #66
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_161915170
Trump gaat van de VS het beloofde land maken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_161915212
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
Trump gaat van de VS het beloofde land maken.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  woensdag 4 mei 2016 @ 08:33:29 #68
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_161915223
quote:

Vertel, wat maakt Obama zo'n slechte president? Het feit het hem gelukt is via het "Student Overhaul Program" gelukt is studeren voor armere Amerikanen bereikbaarder te maken? De Affordable Health Care act (Obamacare) waarbij daadwerkelijk vele miljoenen meer mensen een ziektekostenverzekering hebben?

Ik ben bang voor alle criticasters dat Obama als een prima president de boeken in gaat.

** Stomme grafiek, even zoeken

[ Bericht 7% gewijzigd door mcmlxiv op 04-05-2016 13:06:52 ]
pi_161915342
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:33 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Vertel, wat maakt Obama zo'n slechte president? Het feit het hem gelukt is via het "Student Overhaul Program" gelukt is studeren voor armere Amerikanen bereikbaarder te maken? De Affordable Health Care act (Obamacare) waarbij daadwerkelijk vele miljoenen meer mensen een ziektekostenverzekering hebben?

Ik ben bang voor alle criticasters dat Obama als een prima president de boeken in gaat. Deze grafiek zegt eigenlijk wel alles. En maakt ook pijnlijk duidelijk waarom het een stom idee is op een republikein te stemmen.

[ afbeelding ]
Die grafiek zegt werkelijk alles?

Een grafiek waar Obama niet eens opstaat.
pi_161920635
Trump.

Clinton moet vervolgd worden. Misschien zelfs doodstraf voor haar grootschalige fouten.
pi_161921026
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:00 schreef GhpH het volgende:
Trump.

Clinton moet vervolgd worden. Misschien zelfs doodstraf voor haar grootschalige fouten.
De doodstraf zelfs :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 mei 2016 @ 14:28:23 #72
862 Arcee
Look closer
pi_161921173
Clinton.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:55:10 #73
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_161945111
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:00 schreef GhpH het volgende:
Trump.

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:15:16 #74
323876 michaelmoore
pi_161947430
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:33 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik ben bang voor alle criticasters dat Obama als een prima president de boeken in gaat.

** Stomme grafiek, even zoeken

Dat denk ik ook ., Obama heeft alle fouten van GW Bush herstelt , de economie is weer gaan draaien en GM is gered , zelfs de grootste autobouwer ter wereld

En Clinton zal de steun van de vorige presidenten hebben , ik vrees dat Trump de eerste kernoorlog zal beginnen, republikeinen beginnen altijd oorlogen
pi_161948810
quote:

Ik hecht niet zoveel waarde aan voorspellingen waarin mensen op sexe, kleur en afkomst worden gegroepeert. Het is nogal kortzichtig om aan te nemen dat mensen ipv de punten voor zichzelf af te wegen, puur op het etiket stemmen.

Met Obama was 't een ander verhaal, dat ging om een algemeen signaal tegen hard racisme waarin het verleden een boel mensen door zijn gestorven. Maar met Hillary is dat signaal vele malen zwakker. Mensen kijken met haar gewoon wat ze te bieden heeft. Obama kon een feestje geven, Hillary heeft teveel problemen om haar heen hangen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Beathoven op 05-05-2016 19:48:12 ]
pi_161949697
Trump, met een landslide victory. Alles behalve de meest linkse staten zoals Vermont.
pi_161950985
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
Trump, met een landslide victory. Alles behalve de meest linkse staten zoals Vermont.
ik denk 't niet.
pi_161955837
ik verander naar Trump
  vrijdag 6 mei 2016 @ 02:22:44 #79
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161956283
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:28 schreef Arcee het volgende:
Clinton.
Trump als het HIllary tegen Trump is, Sanders als het Sanders tegen Trump is. Het is niet te hopen dat Hillary wint want dan wordt de druk om TTIP in te voeren wel heel erg groot.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161956529
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 02:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Trump als het HIllary tegen Trump is, Sanders als het Sanders tegen Trump is. Het is niet te hopen dat Hillary wint want dan wordt de druk om TTIP in te voeren wel heel erg groot.
wait, wut.. ?

Sanders +++
Hillary +/-
Trump - - -

en als het niet de meest positieve uitkomst gaat worden, dan gaan we maar voor het meest destructieve potentiele Nazi regime. Wat voor f***** logica is dat nu weer. Klap van de hamer gehad ofzo? Ik ga echt een enkeltje Mars boeken als Sanders' fans in Trump Zombies veranderen en die vent in 't zadel helpen. Om je kapot te schamen.
pi_161957638
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 04:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

wait, wut.. ?

Sanders +++
Hillary +/-
Trump - - -

en als het niet de meest positieve uitkomst gaat worden, dan gaan we maar voor het meest destructieve potentiele Nazi regime. Wat voor f***** logica is dat nu weer. Klap van de hamer gehad ofzo? Ik ga echt een enkeltje Mars boeken als Sanders' fans in Trump Zombies veranderen en die vent in 't zadel helpen. Om je kapot te schamen.
Hij draait wat door inderdaad _O-
pi_161958010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 02:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Liever een stabile politica die wat negatieve kanten heeft dan een onvoorspelbare idioot als Trunp.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:48:06 #83
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161961623
quote:

[..]

wait, wut.. ?

Sanders +++
Hillary +/-
Trump - - -
Sanders +++++++++
Hillary ++-------------
Trump +++-----------------
Trump heeft meer minnetjes dan Hillary maar ook een extra plusje: onder hem geen TTP, geen TTIP en de hoop dat er een revolutie komt binnen de democratische partij.

Het ging er echter niet om wie ik minder slecht vind, het ging erom wie er zou gaan winnen. Tussen hen twee zet ik mijn geld op Trump en dat heeft veel meer met Hillary te maken dan met Trump. Hillary is net zo weinig geliefd als Trump, op dat vlak staan ze ongeveer gelijk. Zowaar een prestatie van het volk: twee kandidaten kiezen die het minst geliefd zijn van alle kandidaten.
Hillary heeft te veel vuil onder het tapijt wat Trump graag toont. Ja, Trump heeft ook wat punten waarop hij kan worden aangevallen (gefaalde ondernemingen, die nepschool) maar als er een moddergevecht komt dan is dat in het voordeel van Trump. Bovendien is de kans groot dat er een FBI-aanklacht komt voor de presidentsverkiezing, is het niet voor de nominatie dan is het wel tijdens de general election. Ik schat bij de Republikeinen de partijdiscipline groter in dan bij de Democraten (lang niet alle Sanders-stemmers zullen voor Hillary stemmen), anderzijds zal Hillary het wellicht weer beter doen bij de independents die in het centrum van de politiek staan qua opvattingen.
Het is voor mij ongeveer 50/50 maar aangezien Hillary de laatste weken zo erg haar best heeft gedaan om de Sanders-supporters nog bozer op haar te maken zou het percentage Sanders-supporters wat voor Hillary kiest wel eens teleurstellend (voor haar) laag kunnen worden. Ik verwacht dat Hillary wint in swingstates maar teveel deuken oploopt in staten die normaal gesproken naar de Democratische kandidaat gaan aangezien te veel Sanders-stemmers daar niet voor Hillary zullen stemmen (om een signaal te geven) terwijl bij de Republikeinen de meeste mensen wel trouw (het is bekend dat Republikeinse stemmers normaal gesproken trouwer zijn) op Trump stemmen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-05-2016 13:58:09 ]
#NoDAPL
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:08:13 #84
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161962019
quote:
en als het niet de meest positieve uitkomst gaat worden, dan gaan we maar voor het meest destructieve potentiele Nazi regime.
Voor Europa is Hillary destructiever dan Trump. Hillary is volgens de eigen voormalige medewerkers extreem oorlogszuchtig: ze koos altijd voor de meest extreme middelen bij de vergaderingen. Let op, hier worden voorstellen gedaan die als onrealistisch worden beschouwd, simpelweg omdat je tijdens die fase nog veel opties op tafel legt. Dat geeft een idee over hoe extreem ze is qua buitenlands beleid en geopolitiek.
Op het vlak van oorlog zal Trump het dus niet nog slechter doen.
Onder Hillary gaan we echter wel de TTIP en de TTP krijgen, tenzij het verzet in Europa nog sterk groeit (laten we het hopen) aangezien de EU-politici schijt hebben aan de wil van het volk en dus voldoende nationale eerste ministers de EU zullen moeten terugfluiten. Trump is een fel tegenstander van deze verdragen. Om die reden heb ik als Nederlander liever Trump dan Hillary. Voor het eigen land is Trump slechter op de korte termijn maar als de Sanders-stemmers voor Hillary stemmen dan zal de partij de volgende keer weer alles eraan doen om haar establishmentkandidaat erdoor te drukken en het voor de outsiderkandidaat onmogelijk te maken om te winnen: weer een primary-agenda in het voordeel van de establishmentkandidaat, weer alle supergedelegeerden die voor de establishmentkandidaat kiezen, weer een hoop mediasurrogates die aan de establishmentkandidaat veel positieve aandacht besteden terwijl ze nauwelijks inhoudelijk aandacht besteden aan de progressieve kandidaat en ze zelfs beschadigingscampagnes uitvoeren, weer een hoop votersuppression en voterpurging. De partij moet flink worden afgestraft om te helen, dan maar 4 jaar Trump. Na 1 jaar is de ange eruit gehaald aangezien in dat geval zonder enige twijfel de beide "huizen" een Democratische meerderheid zullen gaan hebben. Nog big deal. Mogelijk krijg je een slechtere supreme justice maar daar kan je later wel wat aan doen door de grondwet te wijzigen en de machten zodoende fatsoenlijk te scheiden. Bovendien is het maar zeer de vraag of dat onder Hillary wel een progressieve supreme justice wordt benoemd aangezien zij een Republikein in de kast is. Ze is neoliberaal, ze is een cronykapitalist en ze was zelfs de voorzitster van een belangrijke afdeling van de Republikeinse partij. Ze is pro-doodstraf, ze is tot het laatste moment (totdat het echt niet meer kon omdat je stemmen zou verliezen) tegen het homo-huwelijk geweest en ze is heel erg lang anti-abortus geweest.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 10:01 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Liever een stabile politica die wat negatieve kanten heeft dan een onvoorspelbare idioot als Trunp.
Dit heb ik beantwoord. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:10:14 #85
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161962064
Hilldog, met speels gemak.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161964311
Hitlarry
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:19:25 #87
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_161976349
Ik denk dat Trump weinig kans maakt, Clinton dus.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_162021490
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 10:01 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Compleet corrupt kan ik niet omschrijven als "wat negatieve kanten".
pi_162021731
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het ging er echter niet om wie ik minder slecht vind, het ging erom wie er zou gaan winnen. Tussen hen twee zet ik mijn geld op Trump en dat heeft veel meer met Hillary te maken dan met Trump. Hillary is net zo weinig geliefd als Trump, op dat vlak staan ze ongeveer gelijk.
Serieus?
Ik heb niet het idee dat er ook allerlei poppen van Clinton op straat kapot worden gemaakt, studenten op universiteiten geïntimideerd worden wanneer ze pro-Hillary zijn, anti-Hillary aanhangers protesteren met geweld, of er hillary openlijk met hitler wordt vergeleken, etc. Vooral de entertainmentmedia lijkt mij bijvoorbeeld al behoorlijk anti-Trump ipv anti-Hillary.
quote:
Zowaar een prestatie van het volk: twee kandidaten kiezen die het minst geliefd zijn van alle kandidaten.
Hoezo tweedeling? :)
quote:
Hillary heeft te veel vuil onder het tapijt wat Trump graag toont. Ja, Trump heeft ook wat punten waarop hij kan worden aangevallen (gefaalde ondernemingen, die nepschool) maar als er een moddergevecht komt dan is dat in het voordeel van Trump. Bovendien is de kans groot dat er een FBI-aanklacht komt voor de presidentsverkiezing, is het niet voor de nominatie dan is het wel tijdens de general election.
Ik denk dat zij met haar connecties helaas toch echt boven de wet staat.

Anyway, ik heb filmpjes gezien van Mark Dice waarin hij Hillary-aanhangers vragen stelt. Beetje shocking om te zien hoe hersendood men achter Hillary staat, omdat ze een vrouw is. Dus ik vind het echt niet te voorspellen wie gaat winnen.
pi_162021737
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Compleet corrupt kan ik niet omschrijven als "wat negatieve kanten".
Ik kies liever voor slechter, dan voor slechtst.
Bij Clinton weten we wat er gaat gebeuren, Trump is volledig onvoorspelbaar, dat is het enge.
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162022081
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:15 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Ik kies liever voor slechter, dan voor slechtst.
Bij Clinton weten we wat er gaat gebeuren, Trump is volledig onvoorspelbaar, dat is het enge.
Wat een onzin. Het enge is juist dat we bij Clinton weten dat er nog meer oorlog komt dan bij Bush en Obama samen en dat het volk daar dan bewust voor lijkt te gaan. Daarbij is Trump echt niet zo onvoorspelbaar. Dat wordt gewoon een soort van Kennedy/Reagan-Light.
pi_162022605
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het enge is juist dat we bij Clinton weten dat er nog meer oorlog komt dan bij Bush en Obama samen en dat het volk daar dan bewust voor lijkt te gaan. Daarbij is Trump echt niet zo onvoorspelbaar. Dat wordt gewoon een soort van Kennedy/Reagan-Light.
Bijzondere opvattingen. Welke oorlogen gaat Clinton allemaal starten? Ze moet wel aardig aan de bak als ze de start van zowel de oorlog in Afghanistan als die in Irak wil overtreffen.
Verder is het buitenlandbeleid van Trump één grote bak onsamenhangend gezwets. Daar valt echt niets zinnigs uit te halen over wat hij wil gaan doen. Ik zie verregaande escalatie in Azië wel als een realistische mogelijkheid gezien zijn retoriek richting China.
pi_162022886
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Kennedy was democraat, hoe kun je Trump Kennedy-light noemen?
pi_162023250
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bijzondere opvattingen. Welke oorlogen gaat Clinton allemaal starten?
Alsof ik onder Clinton (de originele) wist welke oorlogen Bush ging starten en alsof ik wist dat Obama Bush ging overtreffen... Hoewel Jon Stewart (& zijn team) maakte(n) toen 8 jaar geleden wel een profetisch filmpje.

quote:
Ze moet wel aardig aan de bak als ze de start van zowel de oorlog in Afghanistan als die in Irak wil overtreffen.
Ze heeft er in ieder geval de mentaliteit voor. (What difference does it make).
Maar het gaat niet alleen om die landen, maar ook om al die drone aanvallen.

quote:
Verder is het buitenlandbeleid van Trump één grote bak onsamenhangend gezwets. Daar valt echt niets zinnigs uit te halen over wat hij wil gaan doen. Ik zie verregaande escalatie in Azië wel als een realistische mogelijkheid gezien zijn retoriek richting China.
Omdat er nog niet veel zinnigs uit te halen, is het meer afwachten hoe hij in het echt zal (kunnen) opereren. Wat ik opmerkelijk aan het Kennedy-verhaal vond, was dat Kennedy veel wilde, maar in het eerste jaar alleen maar deed wat de macht onder hem wilde. Ik gok dat Trump daar ook heel veel last van gaat krijgen. Nu kotst de macht hem uit, maar "als je wint, heb je vrienden".

Het grootste verschil tussen Trump en Hillary is al gemaakt door Snowden en ik denk dat het daar ook op neerkomt. Een pion van de banken lijkt mij ook de meest foute keuze, maar de massa weet daar niks van. Dus dat alles maakt het voorspellen van de uitkomst zo enorm moeilijk. Nu denk jij dat er iets zou kunnen escaleren tussen USA onder Trump en Azie/China, maar wanneer Trump gekozen is, gaat hij gewoon voor ondernemerschap (als het hem lukt) en is er niks aan de hand (totdat de dollar crasht :).
pi_162023417
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:39 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Kennedy was democraat, hoe kun je Trump Kennedy-light noemen?
Ik heb genoeg boeken van hem gelezen om een beetje een goed beeld van Kennedy te krijgen. Daarbij was Trump volgens mij een 'fan' van JFK.
pi_162024654
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Alsof ik onder Clinton (de originele) wist welke oorlogen Bush ging starten en alsof ik wist dat Obama Bush ging overtreffen... Hoewel Jon Stewart (& zijn team) maakte(n) toen 8 jaar geleden wel een profetisch filmpje.

[..]

Ze heeft er in ieder geval de mentaliteit voor. (What difference does it make).
Maar het gaat niet alleen om die landen, maar ook om al die drone aanvallen.
Clinton is meer hawkish dan Obama, maar zeker niet dan Bush. Het is dan ook nogal een vreemde aanname.
Als je Drone strikes een probleem vindt, zal Trump je ook niet gaan bevallen.

quote:
[..]

Omdat er nog niet veel zinnigs uit te halen, is het meer afwachten hoe hij in het echt zal (kunnen) opereren. Wat ik opmerkelijk aan het Kennedy-verhaal vond, was dat Kennedy veel wilde, maar in het eerste jaar alleen maar deed wat de macht onder hem wilde. Ik gok dat Trump daar ook heel veel last van gaat krijgen. Nu kotst de macht hem uit, maar "als je wint, heb je vrienden".

Het grootste verschil tussen Trump en Hillary is al gemaakt door Snowden en ik denk dat het daar ook op neerkomt. Een pion van de banken lijkt mij ook de meest foute keuze, maar de massa weet daar niks van. Dus dat alles maakt het voorspellen van de uitkomst zo enorm moeilijk. Nu denk jij dat er iets zou kunnen escaleren tussen USA onder Trump en Azie/China, maar wanneer Trump gekozen is, gaat hij gewoon voor ondernemerschap (als het hem lukt) en is er niks aan de hand (totdat de dollar crasht :).
Wat een warrig verhaal. Je argument tegen de aanname dat Trump de situatie in Azië omtrent o.a. de Zuid-Chinese Zee niet zal laten escaleren is iets roepen over ondernemerschap? Dat is niet eens een argument.
pi_162025233
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:19 schreef Monolith het volgende:
Clinton is meer hawkish dan Obama, maar zeker niet dan Bush. Het is dan ook nogal een vreemde aanname.
Als je Drone strikes een probleem vindt, zal Trump je ook niet gaan bevallen.
Clinton is zeker wel meer hawkish dan Obama en Bush.
En ja Trump bevalt mij ook niet. Het is een kwestie van de minst slechte kiezen. Maar het ging om voorspellingen wie de president wordt.

quote:
Wat een warrig verhaal. Je argument tegen de aanname dat Trump de situatie in Azië omtrent o.a. de Zuid-Chinese Zee niet zal laten escaleren is iets roepen over ondernemerschap? Dat is niet eens een argument.
Warrig? Kort zal je bedoelen. :)
Overigens had ik de Zuid-Chinese Zee niet in gedachte, maar zijn opmerking over China. Ik dacht dat je daar ook op doelde.

En ja, het is wel een argument mbt zijn China-opmerking. Trump is een ondernemer en zal dus heel anders in de wereldpolitiek staan dan een Clinton/Bush/Obama. Mbt de Zuid-Chinese Zee is het geen argument nee.
pi_162025765
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Clinton is zeker wel meer hawkish dan Obama en Bush.
En ja Trump bevalt mij ook niet. Het is een kwestie van de minst slechte kiezen. Maar het ging om voorspellingen wie de president wordt.
Ik zie alleen maar claims, geen argumenten. Bush heeft twee flinke oorlogen gestart, is begonnen met zijn axis of evil, enzovoort. Wat wijst erop Clinton nog veel erger zou zijn?

quote:
[..]

Warrig? Kort zal je bedoelen. :)
Overigens had ik de Zuid-Chinese Zee niet in gedachte, maar zijn opmerking over China. Ik dacht dat je daar ook op doelde.

En ja, het is wel een argument mbt zijn China-opmerking. Trump is een ondernemer en zal dus heel anders in de wereldpolitiek staan dan een Clinton/Bush/Obama. Mbt de Zuid-Chinese Zee is het geen argument nee.
Clinton en Obama hebben een 'pivot to the Pacific' ingezet met meer focus op die regio. Daar gebeurt vrij veel met spanningen tussen China en bondgenoten van de VS daar.
Het ondernemerargument vind ik nooit echt overtuigend. Wat gaat een ondernemer zoal anders doen in geopolitiek opzicht dan bijvoorbeeld een jurist?
pi_162026260
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:40 schreef Monolith het volgende:
Wat wijst erop Clinton nog veel erger zou zijn?
Ik heb eerder al een referentie gemaakt.
quote:
Het ondernemerargument vind ik nooit echt overtuigend. Wat gaat een ondernemer zoal anders doen in geopolitiek opzicht dan bijvoorbeeld een jurist?
Haha, die is goed. Touche. Ik zat een beetje vast in de Politicus vs. Ondernemer en niet Jurist vs. Ondernemer. Wat een jurist zal doen, weet ik niet, maar het gaat toch om Trump vs. Clinton? En de voorspelling wie het gaat worden?
Mbt de Zuid-Chinese Zee zie ik geen directe angst wanneer trump president zou worden. Overigens ljkt het mij sterk dat de Amerikaanse burgers de Zuid-Chinese Zee-kwestie zal mee laten wegen in hun stem.
(ik begrijp je angst ook niet mbt Trump en de Zuid-Chinese Zee)
  zondag 8 mei 2016 @ 22:54:23 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162026408
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Serieus?
Ik heb niet het idee dat er ook allerlei poppen van Clinton op straat kapot worden gemaakt, studenten op universiteiten geïntimideerd worden wanneer ze pro-Hillary zijn, anti-Hillary aanhangers protesteren met geweld, of er hillary openlijk met hitler wordt vergeleken, etc. Vooral de entertainmentmedia lijkt mij bijvoorbeeld al behoorlijk anti-Trump ipv anti-Hillary.
De media zijn op haar hand, ook omdat die media er belang bij hebben dat zij wint (hele groto sponsors van haar campagne). Bij het volk en de tegenpartij is Hillary heel wat minder populair, een vaste kern Democratische kiezers stemt vol overtuiging op haar - inderdaad vaak zonder te weten waarom ze dat doen (hele domme antwoorden gehoord van de meeste Hillary-supporters aan wie het werd gevraagd terwijl de Saners-supporters een lange uitleg geven als je het aan hen vraagt) - maar er zijn ook heel erg veel mensen die haar bloed kunnen drinken. Idem voor Trump: heel erg populair bij een kleine groep mensen, ook heel erg impopulair bij een grotere groep mensen.

Normaal gesproken staat zo iemand inderdaad boven de wet, of beter gezegd buiten de wet, maar de FBI wordt momenteel geleid door een Republikein en het heeft er schijn van dat deze Republikein een gezond ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel heeft gezien eerdere keuzes die hij heeft gemaakt toen hij in het Witte Huis werkte.
#NoDAPL
  zondag 8 mei 2016 @ 22:56:43 #101
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162026477
Ik zou Trump trouwens geen ondernemer noemen, hij is eerder een investeerder (iets fundamenteel anders). Elon Musk is een van de voorbeelden van een echte ondernemer, in Nederland kan je o.a. aan Spijkers denken. Ondernemers bouwen zelf bedrijven op uit het niets of maken bedrijven groot met een goede visie en goed werk. Trump heeft een grote zak geld van zijn papa gekregen (tientallen miljoenen dollars) en dit redelijk (niet eens goed) geïnvesteerd. Trump lijkt redelijk goed te zijn in marketing maar als ondernemer heeft hij elke keer gefaald. Denk aan die steaks en aan die nepschool. ;)
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')