abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161776784
De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016 zijn de spannendste en meest polariserende verkiezingen in de recente geschiedenis. Reputaties van menig poster staan op het spel. Het is daarom van belang te weten wie gelijk krijgt in zijn voorspelling.

In een Clinton versus Trump strijd verwacht ik dat de winnaar wordt:

Clinton:

Monolith
Bram_van_Loon
Falco
OMG
drexciya
Gambetta
Lyrebird
DestroyerPiet
L3gend
99.999
Hexagon
rubbereend
Tem
Euribob
R-K
RM-rf
zarosje
DuizendGezichten
Sunst0rm
Shreyas
Arcee
Mani89
vigen98
KetchupFTW

Trump:

KrappeAuto
OostenrijkseSchilder
Federer-fan
Dutchko
Nintex
NightH4wk
Paper_Tiger
Voice_of_Liberty
fixatoman
Odaiba
boeraap
maryen65
DrWolffenstein
skysherrif

Mensen die van mening veranderd zijn (kan tot 8 oktober - 1 maand voor verkiezing):

fixatoman
skysherrif

Als ik je niet of verkeerd heb ingedeeld stuur me dan een bericht. Discussie in ''Amerikaanse verkiezingen 2016 ...''.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrappeAuto op 07-05-2016 00:15:17 ]
pi_161776857
God emperor Trump.
pi_161777071
Als Clinton niet vervolgd wordt voor haar illegale server, dan wordt het Clinton.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 28 april 2016 @ 15:48:15 #4
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161777109
Een winst van Trump is een verlies voor ons allemaal. Het laatste waar je je als mens dan druk om maakt is je gelijk.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 28 april 2016 @ 18:21:46 #5
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_161780530
Het wordt Trump. Clinton gaat het niet worden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_161783263
Ik hoop Trump.
pi_161783283
Clinton.
pi_161783588
pi_161783625
In geval van fraude door elite: Clinton
In geval van niet: Trump
pi_161784376
Wel een aardig opiniestuk uit de NYT hierover:
http://mobile.nytimes.com(...)tp://m.facebook.com/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161784420
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:18 schreef LelijKnap het volgende:
In geval van fraude door elite: Clinton
In geval van niet: Trump
Wat wordt het nou?
pi_161788234
https://www.sbstatesman.c(...)ral-election-winner/

Trump heeft een kans van 97% om te winnen als hij tegenover Hillary komt te staan in november(wat het waarschijnlijk gaat worden). Ook zelf acht ik de kans dat Trump wint vrij groot in aangezien hij een brede ''support base'' heeft.

http://www.politico.com/b(...)r-vote-record-222510
pi_161788330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:16 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
https://www.sbstatesman.c(...)ral-election-winner/

Trump heeft een kans van 97% om te winnen als hij tegenover Hillary komt te staan in november(wat het waarschijnlijk gaat worden). Ook zelf acht ik de kans dat Trump wint vrij groot in aangezien hij een brede ''support base'' heeft.

http://www.politico.com/b(...)r-vote-record-222510

Als je in een of andere fantasiewereld leeft wellicht. Volgens de bookies zijn de odds ruim in het vooral van Clinton, zie ook bijvoorbeeld Predictwise:
http://predictwise.com/
  donderdag 28 april 2016 @ 22:22:56 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161788425
Zet mij maar bij Clinton
pi_161788430
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je in een of andere fantasiewereld leeft wellicht. Volgens de bookies zijn de odds ruim in het vooral van Clinton, zie ook bijvoorbeeld Predictwise:
http://predictwise.com/
Niet dat Trump mijn favoriet is, maar ik zie hem liever daar dan lying Hillary.

Verder is het misschien ook nog wel te vroeg om definitief te concluderen wie nou uiteindelijk het Witte Huis betreedt. Zoals al duidelijk uit je link is dat de kansen behoorlijk schommelen.
  donderdag 28 april 2016 @ 22:24:27 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161788465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:23 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Verder is het misschien ook nog wel te vroeg om definitief te concluderen wie nou uiteindelijk het Witte Huis betreedt. Zoals al duidelijk uit je link is dat de kansen behoorlijk schommelen.
Gelukkig dat Trump nooooit liegt :')
pi_161788586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gelukkig dat Trump nooooit liegt :')
Nooit gezegd. ;)

Het gaat mij ook meer om een signaal af te geven tegenover het establishment.
pi_161788631
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:23 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan welke kansen. Die van Clinton zijn vrij stabiel geweest gedurende de hele primaries. Hoewel ze steeds iets verder stijging nu omdat er geleidelijk met uitslagen komen.
De Democraten klimmen gestaag wat betreft GE odds. Alleen in de Republikeinse primary schommelden de odds flink.

De Republikeinen hebben nou eenmaal een demografisch nadeel gezien hun impopulariteit bij vrouwen en minderheden. Dat hebben ze al tegen. Trump heeft daarbij ook nog eens een enorm krappe base omdat hij het nog beroerder dan de gemiddelde Republikein doet bij die genoemde groepen.

Natuurlijk kan er van alles gebeuren, maar vooralsnog zijn de kansen ruim in het voordeel van de Democraten en dus Clinton.
pi_161789080
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan welke kansen. Die van Clinton zijn vrij stabiel geweest gedurende de hele primaries. Hoewel ze steeds iets verder stijging nu omdat er geleidelijk met uitslagen komen.
De Democraten klimmen gestaag wat betreft GE odds. Alleen in de Republikeinse primary schommelden de odds flink.

De Republikeinen hebben nou eenmaal een demografisch nadeel gezien hun impopulariteit bij vrouwen en minderheden. Dat hebben ze al tegen. Trump heeft daarbij ook nog eens een enorm krappe base omdat hij het nog beroerder dan de gemiddelde Republikein doet bij die genoemde groepen.

Natuurlijk kan er van alles gebeuren, maar vooralsnog zijn de kansen ruim in het voordeel van de Democraten en dus Clinton.
Hier zit inderdaad wel wat in. Clinton heeft natuurlijk een grote base bij vrouwen en minderheden en de kans is vrij groot dat er veel van hen op haar gaan stemmen.
Niettemin is het wel zo dat Clinton de women card speelt. Veel mensen hadden weliswaar op Obama gestemd omdat hij zwart is, maar hij maakte daar zelf niet veel ophef over.

Uiteindelijk blijft het toch afwachten tot november tot we zeker weten wie het wordt. In Groot Brittannië leek het er vorig jaar ook op dat Labour misschien wel zou winnen of dat de Conservatives weer een coalitie aan moesten gaan. Uiteindelijk wonnen de Tories toch omdat er veel meer mensen de Tories ondersteunden dan de polls hadden verwacht(Shy Tory effect).

Wellicht dat hier een zelfde effect ontstaat?
  donderdag 28 april 2016 @ 22:55:29 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161789361
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:45 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Hier zit inderdaad wel wat in. Clinton heeft natuurlijk een grote base bij vrouwen en minderheden en de kans is vrij groot dat er veel van hen op haar gaan stemmen.
Niettemin is het wel zo dat Clinton de women card speelt. Veel mensen hadden weliswaar op Obama gestemd omdat hij zwart is, maar hij maakte daar zelf niet veel ophef over.

Uiteindelijk blijft het toch afwachten tot november tot we zeker weten wie het wordt. In Groot Brittannië leek het er vorig jaar ook op dat Labour misschien wel zou winnen of dat de Conservatives weer een coalitie aan moesten gaan. Uiteindelijk wonnen de Tories toch omdat er veel meer mensen de Tories ondersteunden dan de polls hadden verwacht(Shy Tory effect).

De Tories en Cameron zijn nou juist dat zo verfoeide establishment

Trump is dan meer de UKIP
pi_161789584
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:45 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Het zijn niet zo zeer Clinton en Obama. Het zijn de Democraten die die groepen in ruime mate winnen. Ik geloof dat sinds de jaren '60 de Democraten nooit minder dan iets van 80-85% van de 'Black vote'hebben behaald. Ook vrouwen stemmen bijna altijd meer Democratisch dan mannen.

quote:

In GB had de uitslag volgens mij ook wel enigszins te maken met het WTA systeem.

Als je naar de primaries kijkt, dan lijkt er niet echt sprake te zijn van structurele onderschatting van Trump in de peilingen.
Ik denk eerder dat de odds voor Trump in de GE nog wel eens overschat kunnen worden in de huidige peilingen. Latino's lijken zich meer te willen gaan roeren en die hebben qua opkomstpercentage nog veel ruimte.

De Amerikanen zijn ook veel 'peilzieker' dan de Britten en naast de peilingen wordt er dan ook nog weer forecasting gedaan door bijvoorbeeld FiveThirtyEight waarbij wat bias gecorrigeerd wordt, peilingen gewogen en geaggregeerd, enzoverder. Dat levert wel vrij betrouwbare indicatoren op.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 april 2016 @ 23:04:35 #22
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_161789667
Clinton, ruim
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 28 april 2016 @ 23:06:23 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161789729
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het zijn niet zo zeer Clinton en Obama. Het zijn de Democraten die die groepen in ruime mate winnen. Ik geloof dat sinds de jaren '60 de Democraten nooit minder dan iets van 80-85% van de 'Black vote'hebben behaald. Ook vrouwen stemmen bijna altijd meer Democratisch dan mannen.

[..]

In GB had de uitslag volgens mij ook wel enigszins te maken met het WTA systeem.

Als je naar de primaries kijkt, dan lijkt er niet echt sprake te zijn van structurele onderschatting van Trump in de peilingen.
Ik denk eerder dat de odds voor Trump in de GE nog wel eens overschat kunnen worden in de huidige peilingen. Latino's lijken zich meer te willen gaan roeren en die hebben qua opkomstpercentage nog veel ruimte.

De Amerikanen zijn ook veel 'peilzieker' dan de Britten en naast de peilingen wordt er dan ook nog weer forecasting gedaan door bijvoorbeeld FiveThirtyEight waarbij wat bias gecorrigeerd wordt, peilingen gewogen en geaggregeerd, enzoverder. Dat levert wel vrij betrouwbare indicatoren op.
En de overwinning van David Cameron ondersteunt nou juist het idee dat mensen liever een establishment kandidaat hebben dan een om andere avonturier.
pi_161790493
Clinton.
pi_161790537
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:28 schreef Tem het volgende:
Clinton.
Gewaagd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')