Nee dat is het niet, want die uitspraken verdwijnen niet magischerwijs. Ik ga niet voor de honderdste keer uitleggen hoe de demografische verschillen zijn, de favorability ratings, de strategie van de Clintoncampagne die dit soort zaken tot op het bot gaat uitmelken, enzovoort.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:06 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Daar hebben we weer de stromans. Nergens stel ik dat alle uitspraken van Trump geen negatieve impact hebben op zijn kansen in de GE. Die zullen er vast wel zijn. Maar dat is wat anders dan denken dat deze negatieve uitspraken niet te compenseren zijn.
Dit soort onnozele aanbidding maakt een serieuze discussie dan ook vrijwel onmogelijk. Er is al axiomatisch vastgesteld dat Trump briljant is en derhalve is alles wat hij zegt of doet geniaal. De gemiddelde gelovige is nog kritischer over zijn verlosser of profeet.quote:[..]
Als je in mijn belevingswereld aanneemt dat Trump extreem hoog scoort op IQ en vooral EQ, dan is dit een correcte opvatting. Hij zou deze uitspraken niet doen als ze funest waren geweest voor zijn kansen in de GE.
De rode lijn heb ik je nota bene gegeven, maar die is verder niet zo relevant voor zijn kansen in de GE.quote:[..]
Je bedoelt zijn toneelspel tijdens zijn rallies? Als je daar geen rode lijn in ziet heb je te weinig van hem mee gekregen.
Omdat het dat niet is. Die boosheid is bij de Republikeinen veel sterker aanwezig dan bij independents en Democraten.quote:[..]
Waarom denk je dat het algemene electoraat niet als boos kan worden bestempeld?
Iedereen is boos maar als ik zo de reaktie van deze Sanders supporter zie dan geef ik Hillary weinig kans op hun stem in de GE.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:06 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Daar hebben we weer de stromans. Nergens stel ik dat alle uitspraken van Trump geen negatieve impact hebben op zijn kansen in de GE. Die zullen er vast wel zijn. Maar dat is wat anders dan denken dat deze negatieve uitspraken niet te compenseren zijn.
[..]
Als je in mijn belevingswereld aanneemt dat Trump extreem hoog scoort op IQ en vooral EQ, dan is dit een correcte opvatting. Hij zou deze uitspraken niet doen als ze funest waren geweest voor zijn kansen in de GE.
[..]
Je bedoelt zijn toneelspel tijdens zijn rallies? Als je daar geen rode lijn in ziet heb je te weinig van hem mee gekregen.
[..]
Waarom denk je dat het algemene electoraat niet als boos kan worden bestempeld?
Wat ik wilde vaststellen is dat je Trump (en hooggeplaatste campagnevoerders) dus vrij onnozel vindt. Immers, anders was je het met me eens dat Trump deze uitspraken niet zou doen. Dit is samen met je conventionele analyse van een onconventionele kandidaat de belangrijkste reden waarom je er naast zit.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, want die uitspraken verdwijnen niet magischerwijs. Ik ga niet voor de honderdste keer uitleggen hoe de demografische verschillen zijn, de favorability ratings, de strategie van de Clintoncampagne die dit soort zaken tot op het bot gaat uitmelken, enzovoort.
[..]
Dit soort onnozele aanbidding maakt een serieuze discussie dan ook vrijwel onmogelijk. Er is al axiomatisch vastgesteld dat Trump briljant is en derhalve is alles wat hij zegt of doet geniaal. De gemiddelde gelovige is nog kritischer over zijn verlosser of profeet.
De zaken die hij noemt tijdens zijn rallies zijn anders alles behalve willekeurig. Het zijn consistent de onderwerpen immigratie, onderwijs, zorg, defensie, actuele ontwikkelingen die in meer of mindere mate worden aangekaart, afgestemd op wat op dat moment optimaal is voor een bepaalde staat.quote:De rode lijn heb ik je nota bene gegeven, maar die is verder niet zo relevant voor zijn kansen in de GE.
Quote me waar ik zei dat alle uitspraken van Trump geen negatieve impact hebben op zijn kansen in de GE. Anders is dit lariekoek.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:15 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat zei je anders net niet, het was helemaal geen stroman want Monolith gaf een prima weergave van je (buitengewoon zwakke) argument.
Vind je?quote:Op donderdag 28 april 2016 15:15 schreef DUTCHKO het volgende:
Het lijkt erop dat Sanders het opgeeft:
----------------------------------------------
Democratic presidential candidate Bernie Sanders has begun laying off hundreds of campaign staffers after a flurry of disappointing finishes in the party’s primaries in the past two weeks. Although the extent of the cuts is unclear, they largely affect field staffers who have worked on now-finished state primary campaigns.“We’re 80% of the way through the caucuses and primaries and we make adjustments as we go along. This is a process that we’ve done before of right-sizing the campaign as we move through the calendar,” Sanders campaign communications director Michael Briggs said in a statement.
Welke?quote:Op donderdag 28 april 2016 17:33 schreef Monolith het volgende:
Ah ja het Trump is onconventioneel, dus daarom doen alle analyses er niet toe. Voorlopig zijn de analyses van Trump en de omvang van zijn aanhang vrij accuraat gebleken.
De analyses die al van voor de eerste primaries stellen dat de aanhang van Trump zo ongeveer rond de 35-40% van het Republikeinse electoraat liggen, zoals ook is gebleken.quote:
Natuurlijk wordt dat aan thema. Vrouwen zijn meer dan de helft van het electoraat. Dat soort politieke zelfmoord wordt natuurlijk maximaal uitgemolken door de Democraten.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:45 schreef KrappeAuto het volgende:
Vrouwenkaart spelen wordt nog een thema bij de GE.
Hier nog meer propaganda:
Had jij meegekregen dat de voormalige minister van buitenlandse zaken onder haar man doodleuk verkondigde dat vrouwen die niet op Hillary stemmen naar de hel gaan?quote:Op donderdag 28 april 2016 17:45 schreef KrappeAuto het volgende:
Vrouwenkaart spelen wordt nog een thema bij de GE.
Hier nog meer propaganda:
Ik denk dat je de haat tegen Clinton onderschat aan de Sanders supporters zijde.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vind je?
Het lijkt me niet zo gek dat je in staten die al aan de beurt zijn geweest wat mensen ontslaat. Laten we wel wezen, hij heeft de verplichting om die zuurverdiende $27 per persoon op een verantwoorde manier uit te geven. Misschien zet hij het resterende budget liever in voor de resterende staten en wil hij niet nu om nog een bijdrage vragen, mogelijk ook omdat er plannen klaarliggen voor in de toekomst en daarvoor geld nodig is.
Hoe dan ook, ik ben benieuwd wat er allemaal nog gaat gebeuren, het verhaal van de progressieve beweging is nog lang niet voorbij. Daarnaast zou normaal gesproken Hillary een aanklacht moeten krijgen van de FBI voordat de GE begint, wat gaan de gevolgen zijn?
Sanders is er zeer duidelijk over geweest dat zijn primaire doel was en is om een grassrootsbeweging te starten voor de progressieve mensen. De vraag is of dat hij er nog enig vertrouwen in heeft dat dat via de Democratische partij te realiseren is of dat hij en de andere progressieve mensen hun heil buiten die partij gaat zoeken. Er wordt veel gesproken over het oprichten van een nieuwe partij, daarnaast is het een optie voor hen om zich aan te sluiten bij de groene partij. Dit hoeft Sanders niet per se te doen, ze kunnen dat ook prima zonder hem doen. De beweging is er niet dankzij Sanders (4-6 jaar geleden al begonnen, met dank aan de teleurstelling in Obama), Sanders komt zo ver dankzij die beweging.
Nog een aardige ontwikkeling: de Sanders or Bust beweging. In essentie wordt er opgeroepen om niet op Hillary te stemmen en het argument van het kamp Hillary om te keren: "als jullie niet op Sanders stemmen dan is het jullie verantwoordelijkheid als Trump de president wordt". Daar zit wat in. Ja, ik weet dat mensen nu gaan zeiken dat Sanders een waardige verliezer moet zijn, ook al was er veel voter purging, voter suppression, werd er met de cijfers gerotzooid door de superdelegates mee te tellen en stemde 8-12% van de mensen die op Hillary stemde op haar omdat ze verwachtten dat ze zou gaan winnen. Bekijk het echter even van hun kant. Hillary is een neoliberale politica, dat staat haaks op waar progressieve mensen voor staan. Zij is in hun ogen een Republikein bij de Democratische partij. Op haar stemmen is simpelweg geen optie voor een deel van die mensen.
Momenteel houden ze hiervoor een petitie.
http://www.theguardian.co(...)-2016-bernie-sanders
De bottomline is dat Hillary toch echt wel de nodige toegevingen zal moeten doen om voldoende stemmen te krijgen van de Democraten-stemmers waarbij het de vraag is of dat de Republikeinen wel of niet trouw (dat zijn ze gewend) op Trump gaan stemmen. Tot nu toe weigert ze dat, daarmee zou ze weleens haar eigen ruiten kunnen ingooien.
35-40% tegen hoeveel kandidaten? Trump zit inmiddels al boven de 50%.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
De analyses die al van voor de eerste primaries stellen dat de aanhang van Trump zo ongeveer rond de 35-40% van het Republikeinse electoraat liggen, zoals ook is gebleken.
Eh, waarom denk jij dat ik de haat tegen haar onderschat? Ik haat haar trouwens ook. "I just don't like her".quote:Op donderdag 28 april 2016 17:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik denk dat je de haat tegen Clinton onderschat aan de Sanders supporters zijde.
------------------------------------------------------------
“It’s her history that causes us questions and now she’s saying new things that are popular,” she continued. “Suddenly she realizes the importance of Black Lives Matter because of the Black Lives Matter movement and these things don’t seem genuine, they seem like what she needs to say in order to get elected. We don’t trust what she says and we don’t like what she’s done. And so for those combined reasons, we won’t vote for Hillary Clinton.”
Hij heeft gewoon nog maar slechts iets van 40% van de stemmen behaalt tot dusver. Clinton zit op iets van 60% aan Democratische zijde.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:49 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
35-40% tegen hoeveel kandidaten? Trump zit inmiddels al boven de 50%.
Klopt helemaal. Schijnbaar hebben veel vrouwen en minderheden op hem gestemd.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:49 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
35-40% tegen hoeveel kandidaten? Trump zit inmiddels al boven de 50%.
Hij zit boven de 40% en had aardig wat tegenstanders af te schudden. Clinton had maar eentje.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon nog maar slechts iets van 40% van de stemmen behaalt tot dusver. Clinton zit op iets van 60% aan Democratische zijde.
Goh WAT vreemd als je tegen meer tegenstanders op moet boksen dan Clinton.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon nog maar slechts iets van 40% van de stemmen behaalt tot dusver. Clinton zit op iets van 60% aan Democratische zijde.
Ach, er waren er iets meer bij de Republikeinen, maar aan Democratische zijde werden Webb, Chafee en O'Malley gewoon vrij snel uit de race gedrukt door een krachtige frontrunner. Die is Trump niet.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:56 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Hij zit boven de 40% en had aardig wat tegenstanders af te schudden. Clinton had maar eentje.
Aan het einde van de Republikeinse primary zal blijken dat die 35-40% er naast zit.
Voor de swing states zal een deel van de Sanders-supporters op haar stemmen omdat ze haar de minder slechte optie vinden tussen de twee, ik vrees dat dat momenteel voor de meerderheid van de supporters geldt. Voor de 'blauwe' staten (die Democraten normaal gesproken winnen) zal een veel kleiner deel van de supporters dat doen en daar ligt m.i. het grote risico. We zouden deze keer weleens de gekke situatie kunnen krijgen dat alle swing states naar Hillary gaan terwijl staten die normaal gesproken worden gewonnen door de Democraten naar Trump gaan, niet omdat de Sanders-supporters op Trump stemmen (d'uh) maar omdat ze niet stemmen, Sanders zijn naam opschrijven (dat kan in een deel van de statenquote:Op donderdag 28 april 2016 17:15 schreef DUTCHKO het volgende:
Iedereen is boos maar als ik zo de reaktie van deze Sanders supporter zie dan geef ik Hillary weinig kans op hun stem in de GE.
"temper tantrum" is een goed voorbeeld van waarom de progressieve mensen de pers van eenzijdige en zeer subjectieve pro-Hillary en anti-Sanders berichtigeving beschuldigen. Je moet dat vooral doen als je die kiezers van je wil vervreemden.quote:“You know, a lot of people, they perceive the Bernie or Bust movement as being something that’s almost like a temper tantrum for people who support Bernie,” Ndgo explained. “I think it’s really important for people to understand that Bernie or Bust is really a representation of how we feel about Hillary Clinton. We don’t like Hillary Clinton and we can’t support her.”
Dat waren zo ver ik weet dan ook allemaal politici. Het is niet vreemd dat meer geworsteld wordt als een niet-politicus opeens de frontrunner is.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, er waren er iets meer bij de Republikeinen, maar aan Democratische zijde werden Webb, Chafee en O'Malley gewoon vrij snel uit de race gedrukt door een krachtige frontrunner. Die is Trump niet.
Frontrunner die in een bed ligt met de partijtop inderdaad.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:01 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dat waren zo ver ik weet dan ook allemaal politici. Het is niet vreemd dat meer geworsteld wordt als een niet-politicus opeens de frontrunner is.
Tja die boodschap schijnt niet helemaal over te komen bij sommige forummers...quote:Op donderdag 28 april 2016 18:01 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dat waren zo ver ik weet dan ook allemaal politici. Het is niet vreemd dat meer geworsteld wordt als een niet-politicus opeens de frontrunner is.
Dit is niet eens een reactie op mijn post. Trump heeft gewoon een beperkt appeal, kan het ook niet helpen.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:01 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |