Als hij na de impact direct was gestopt, waren de verwondingen misschien minder geweest.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die 2 zaken hebben natuurlijk helemaal niets met elkaar te maken in dit geval.
In dit geval niet nee. Men kan hier hoog en laag springen en allelei kontsmoezen verzinnen maar dit is geen noodlottig ongeval.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:24 schreef Chai het volgende:
[..]
In dit geval heeft de bestuurder niet verantwoord gehandeld nee, maar wilde het toch nog even benadrukken, omdat dit topic af en toe de indruk wekt alsof een noodlottig ongeval niet tot de opties behoord.
Veel zal het niet gescheeld hebben als je 60 meter lang een kind op je motorkap/ onder je auto hebt liggen...quote:
Jij weet niet wie er op dat moment bij de peuter stonden en wat er precies gebeurt is.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:30 schreef adder het volgende:
[..]
Nog meer peuters en allemaal zonder begeleiding van een volwassene langs straten waar bekend van is dat er 'geraced' wordt? Het wordt hoog tijd dat er daar wat gedaan wordt aan de verkeersveiligheid maar ook de ouders in het algemeen moeten zich achter de oren krabben vanaf welke leeftijd hun kroost alleen de straat op kan als het daar niet veilig is.
Ik schaarde het meesleuren nog onder het ongeval zelf. Als hij gereageerd zou hebben op het moment van aanrijden had hij dat kind zelfs bij 30km/pu nog 20 meter meegesleurd.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als hij na de impact direct was gestopt, waren de verwondingen misschien minder geweest.
Je kunt dat dus niet zo stellig zeggen.
Net zoals het een dikke aanname is dat er 'veel te hard gereden werd', 'de bestuurder wel gedronken zou hebben' en 'de dader een gore vieze klootzak is'.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij weet niet wie er op dat moment bij de peuter stonden en wat er precies gebeurt is.
Nogal een dikke aanname om die ouders de schuld te geven.
Heb jij zo'n lange remweg dan?quote:Op donderdag 28 april 2016 11:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik schaarde het meesleuren nog onder het ongeval zelf. Als hij gereageerd zou hebben op het moment van aanrijden had hij dat kind zelfs bij 30km/pu nog 20 meter meegesleurd.
Heb jij een reactie tijd van 0,0s?quote:Op donderdag 28 april 2016 11:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heb jij zo'n lange remweg dan?
Ja dat zeg ik toch ook josti.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
In dit geval niet nee. Men kan hier hoog en laag springen en allelei kontsmoezen verzinnen maar dit is geen noodlottig ongeval.
Weet jij dan zo zeker dat er geen volwassene bij was?quote:Op donderdag 28 april 2016 11:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Net zoals het een dikke aanname is dat er 'veel te hard gereden werd', 'de bestuurder wel gedronken zou hebben' en 'de dader een gore vieze klootzak is'.
Als dit allemaal wel zo blijkt na onderzoek, 'prima', en laat hem er voor boeten. Maar doe niet alsof aannames alleen niet mogen naar (familie van) het slachtoffer toe.
Ik telefoneer of app niet tijdens het rijden dus ja.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Heb jij een reactie tijd van 0,0s?
Wauw.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik telefoneer of app niet tijdens het rijden dus ja.
Maar jij bent ook geen beginnend bestuurder.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik telefoneer of app niet tijdens het rijden dus ja.
Had hij het kind gezien dan begint de reactie al voor de impact. Kind op de weg, remmen, impact en stilstand.
Dan heb je de beste reflexen ter wereld.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik telefoneer of app niet tijdens het rijden dus ja.
quote:
riiightquote:“Snelheden van zo’n negentig, honderd kilometer per uur worden hier gehaald. We hebben vaak bij de gemeente aanklopt, er moet nu echt een oplossing komen.”
http://www.omroepbrabant.(...)g+dood%E2%80%99.aspx
Ik heb het even nagekeken.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wauw.
Dus als iets gebeurt, reageer jij meteen? Dan ben je de enige op de wereld die dat kan.
Ik weet niets zeker. Ik doe dan ook geen aannames.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Weet jij dan zo zeker dat er geen volwassene bij was?
Is dus 1 seconde, bij 50 kilometer per uur is dat 15 meter.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan heb je de beste reflexen ter wereld.
Iedereen heeft een reactietijd, jij ook. En ga jezelf nu niet wijsmaken dat jij binnen een tiende van een seconde op de rem trapt, want dat doet niemand.
Was het een 30km zone?quote:Op donderdag 28 april 2016 11:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken.
http://www.autoexamens.nl/remweg-berekenen/
Berekening van 50 km per uur staat erbij. Is 27,5 meter, mijn fout.
Nee dat weet ze niet, daarom doet ze daar geen uitspraken over.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Weet jij dan zo zeker dat er geen volwassene bij was?
In 2009 op google te zien niet, er liggen nu wel drempels en hangt een camera, gericht op de kruisingen.quote:
Het enige wat we kunnen zeggen is dat er niet stapvoets gereden is.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:46 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee dat weet ze niet, daarom doet ze daar geen uitspraken over.
Dan reed hij de maximaal toestaande snelheid. Over een drempel en met een zijweg van rechts, waaraan hij voorrang moest verlenen.quote:BEREKENEN VAN DE REMWEG
Reactietijd: De tijd van zien tot reageren (gemiddeld 1 seconde)
Reactieafstand: De afstand die je aflegt in je reactietijd
Remweg: De afstand die je aflegt vanaf dat je begint met remmen
Stopafstand: Remweg + reactieafstand
Deze begrippen zijn afhankelijk van een aantal zaken:
– De snelheid waarmee je rijdt.
– Het soort en de toestand van het wegdek én het voertuig.
– Je reactietijd, die is gemiddeld 1 seconde.
Verplichte minimale remvertragingen
– Remvertraging van een brommer moet minstens 3,8 m/sec2 zijn.
– Remvertraging van een auto moet minstens 7,2 m/sec2 zijn.
– Remvertraging van een motor moet minstens 5,2 m/sec2
Berekenen van de reactieafstand
Je rijdt 50 km/h. Dan deel je 50 door 10 = 5. Dit doe je 3x.
Dus 3×5 = 15 meter leg je af voordat je gaat remmen.
Berekenen van de remweg:
Je rijdt 50 km/h. Dan deel je 50 door 10 = 5.
Dit kwadrateer je, dus 5×5 = 25. Dit deel je door
2 = 12.5 meter is je remweg.
Berekenen van de stopafstand:
(Stopafstand = remweg + reactieafstand)
Bij 50 km/h is de remweg 12.5 meter. Je reactieafstand is 15
meter. 12.5+15 = 27.5 meter is je stopafstand.
Dat bevestig ik toch ook triangeljosti.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch ook josti.
Ik had het over in het algemeen, omdat: in dit topic af en toe de indruk wekt alsof een noodlottig ongeval niet tot de opties behoort wanneer een bestuurder wel verantwoord handelt.
Het onverantwoorde handelen van de bestuurder in dit geval baseer ik op het doorrijden, want volgens mij is dat het enige wat tot nu toe officieel bevestigd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |