abonnement Unibet Coolblue
pi_161723518
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

De multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_161723548
Laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:24 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier krijgt L altijd een ochtendvoeding als hij wakker is voor ik wegga., zoniet, dan haalt papa hem dus uit bed en dan krijgt hij m niet. Hij krijgt dus in ieder geval op za/zo/wo een ochtendvoeding en op de andere dagen soms, maar vaak ook niet.
Ik voed m ook altijd voor zijn middagslaapje en voor het naar bed gaan als ik thuis ben (en als we ook thuis zijn). Als ik er niet ben dan brengt papa, oma of de leidster KDV hem naar bed en hij weet zelf al dat hij dan geen melk krijgt. De fles pakt hij niet, dus als ik er niet ben is er geen melk. Simpel en dat accepteert hij prima.

Wat ik wil zeggen met dit warrige verhaal is dat je dus niet heel rigide af hoeft te bouwen als je dat niet wilt. Je kunt ook prima overgaan op geen bv als jij eerder weg bent en wel bv op een weekenddag
Hier krijgt hij bij geen bv wel altijd een fles, al denk ik wel dat die ochtendfles dan geen must is.
Ik weet nog niet of ik al helemaal wil afbouwen, eerst dit maar. F wordt volgende maand 2 en ergens vind ik het wel goed zo.

Ik probeer al een tijd om zwanger te worden en ergens in mn hoofd zit de gedachte dat het voeden het misschien wel tegenhoudt, ondanks dat ik wel menstrueer. Kan dat wel of is dat een kromme kronkel?
pi_161723612
Ja, ik denk dat ik het met een jaar of 2 ook wel goed vind. L is nu 1,5.

geen idee of dat kan..ik ging pas menstrueren nadat ik nog maar 2 a 3 keer borstvoeding gaf (bij beide kinderen trouwens, al was dat bij W toen gekolfd). Nam aan dat ik dan meteen ook weer vruchtbaar was/ben. Ben na W ook na 2 menstruaties zwanger geworden van L, dus denk nog steeds dat menstruatie betekend dat je ook weer vruchtbaar bent..
pi_161723651
Ik voed in ochtend en avond en als ik thuis ben ook bij de middagslaap.
Zit beetje met hetzelfde als jij Fazz, als ik om 6u voed voor het weggaan is het dus vaak bal en wakker.
Was ook even bang voor niet zwanger kunnen worden door de bv maar je weet het resultaat inmiddels ;)

Ik ga als hij 2 is ook eens beginnen aan het afbouwen, vind het dan ook wel mooi geweest en even mijn lijf terug voor nummer 2 eraan beginnen gaat voor hoop ik weer 2 jaar.
  dinsdag 26 april 2016 @ 12:41:06 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161723857
Als je menstrueert, heb je een cyclus en kan je zwanger worden. Is mij ook twee keer gelukt ;). Ik hoop voor je dat het snel raak is, Fazz :*.
KuikenGuppy
pi_161727148
Hoop ook dat het nu snel raak gaat zijn, Fazz. Lijkt me ook dat bv niet een obstakel is bij het zwanger worden als je gewoon menstrueert. Het duurde bij mij 14 maanden voor ik weer ongesteld werd na de bevalling en ik nam toen aan dat mijn lichaam pas weer vruchtbaar kon zijn als de bv minder z'n tol ging eisen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161728411
Realistisch beredenerend bedacht ik ook wel dat het geen belemmering kon zijn, maar toch :+

Ik werd trouwens na 10 maanden weer ongesteld en heb een 'redelijk' constante cyclus. We gaan gewoon maar door met batsen for life oO<
pi_161749424
Batsen for life :D inclusief polsbandje en fietsactie :+ ! Hopelijk pies je snel twee streepjes Fazz, de wereld is klaar voor nog zo'n leukerd als F.

Hier gaat het inmiddels wat beter met mijn nare gevoel bij de BV. Ik doe wat ontspanningsoefeningen bij het aanhappen en let op ontspannen zitten en goed ademhalen. Dat helpt al een heleboel! En Tas lachte vandaag naar me net voor het drinken O+ . Ik moest er van huilen :@ blijkbaar doe ik het toch goed.

Vraagje nog: Hij wil de laatste dagen steeds maar één borst per keer. Er zit zo dus soms wel 6 uur per borst tussen twee voedingen. Met als gevolg: hele volle borst en Tas die de melkstroom nauwelijks aankan. En ook spuugt hierdoor. Is het dan verstandiger om steeds nadat hij aan één borst heefy gedronken de andere borst te kolven? Of krijg ik dan overproductie?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2016 12:18:21 ]
pi_161750103
Of misschien een beetje afkolven voor de voeding? Maar je kan ook lekker even je vriezer vullen lijkt me :) En natuurlijk doe je het goed! Je bent z'n moeder O+
pi_161762959
Wat fijn Razz, dat het nu een stuk beter gaat! Ik zou niet de gehele borst kolven maar een beetje, tenzij je je productie omhoog wilt hebben.

Fazz, hopelijk gauw een tweede streepje!
pi_161768517
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Batsen for life :D inclusief polsbandje en fietsactie :+ ! Hopelijk pies je snel twee streepjes Fazz, de wereld is klaar voor nog zo'n leukerd als F.

Hier gaat het inmiddels wat beter met mijn nare gevoel bij de BV. Ik doe wat ontspanningsoefeningen bij het aanhappen en let op ontspannen zitten en goed ademhalen. Dat helpt al een heleboel! En Tas lachte vandaag naar me net voor het drinken O+ . Ik moest er van huilen :@ blijkbaar doe ik het toch goed.

Vraagje nog: Hij wil de laatste dagen steeds maar één borst per keer. Er zit zo dus soms wel 6 uur per borst tussen twee voedingen. Met als gevolg: hele volle borst en Tas die de melkstroom nauwelijks aankan. En ook spuugt hierdoor. Is het dan verstandiger om steeds nadat hij aan één borst heefy gedronken de andere borst te kolven? Of krijg ik dan overproductie?
Fijn afkolven als je wat in de vriezer wil. Of even zo laten dan gaat je productie per borst zich regelen. Of even iets afkolven voor je start met die borst wil ook wel helpen ;)

Wat heerlijk dat het wat fijner gaat en je ook positieve emoties nu voelt bij het voeden. Lachjes O+ Je bent hardstikke goed bezig! :*
Schudden voor gebruik
pi_161780441
Hier ook steeds 1 borst per keer... Eigenlijk vanaf t begin al. Heel soms nog een paar slokjes aan de andere kant.

Ivm overproductie niet extra gaan kolven. Nu nog verzuip ik hem regelmatig incl verslikken en alles zeiknat.

Wil wel gaan starten met een voorraadje. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Zonder dat ik de productie te ver omhoog gooi?

Helaas nog steeds spruw :( dus ga dat pasteuriseer linkje terug zoeken en daar mee starten ook. Kam ik die ene voeding uit de vriezer uit gaan proberen of hij dat blieft
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161782149
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:16 schreef Lamb29 het volgende:
Hier ook steeds 1 borst per keer... Eigenlijk vanaf t begin al. Heel soms nog een paar slokjes aan de andere kant.

Ivm overproductie niet extra gaan kolven. Nu nog verzuip ik hem regelmatig incl verslikken en alles zeiknat.

Wil wel gaan starten met een voorraadje. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Zonder dat ik de productie te ver omhoog gooi?

Helaas nog steeds spruw :( dus ga dat pasteuriseer linkje terug zoeken en daar mee starten ook. Kam ik die ene voeding uit de vriezer uit gaan proberen of hij dat blieft
Ik kolfde 's ochtends na de eerste voeding mijn andere borst. Ik heb niet het gevoel dat ik daardoor meer ben gaan produceren.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161784585
Ketel heeft een nieuw trucje ontdekt. Niet gewoon bijten, maar schrapen met zijn tanden... ;( :X
pi_161785581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 19:27 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Ik kolfde 's ochtends na de eerste voeding mijn andere borst. Ik heb niet het gevoel dat ik daardoor meer ben gaan produceren.
Gaf jij ook altijd 1 borst? Met welke kant ging je dan verder bij de volgende voeding?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161786770
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:13 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Gaf jij ook altijd 1 borst? Met welke kant ging je dan verder bij de volgende voeding?
Altijd 1 borst, nog steeds. Ik begon dan met de kant die ik gekolfd had. Er was melk genoeg en ik had het idee dat live drinken de borst beter stimuleerde, dus vond dat de baby die kant dan het best daarna kon krijgen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 28 april 2016 @ 21:40:19 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161786824
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:48 schreef lunapuella het volgende:
Ketel heeft een nieuw trucje ontdekt. Niet gewoon bijten, maar schrapen met zijn tanden... ;( :X
Altijd gezellig 😯
KuikenGuppy
pi_161788318
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:39 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Altijd 1 borst, nog steeds. Ik begon dan met de kant die ik gekolfd had. Er was melk genoeg en ik had het idee dat live drinken de borst beter stimuleerde, dus vond dat de baby die kant dan het best daarna kon krijgen.
Check.. Denk dat ik dat in de avond ga proberen. De ochtend is hier al zo spits met kleuter op school krijgen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:49:22 #19
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_161810448
Shit.
Hielke slaapt al een tijdje prima en ik durfde dus een biertje te pakken. Radler met 2.5%.

En u raadt het al.. Hij is wakker en huilt -O- Kan ik voeden? Ik heb uiteraard niks uit de vriezer..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:59:02 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161810985
Hoe lang geleden had je je biertje gehad? En drinkt hij veel?

Ik zou t gewoon doen denk ik.
pi_161811081
Of je kan/mag/zou moeten voeden, is natuurlijk altijd voer voor discussie. Hier wat info.

https://www.borstvoeding.com/aanverwant/alcohol/alcohol.html
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:03:27 #22
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_161811243
Ik heb maar gewoon gevoed. Had mn biertje net op..

Ik drink voorlopig niet nog een keer :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_161812270
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:03 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb maar gewoon gevoed. Had mn biertje net op..

Ik drink voorlopig niet nog een keer :')
ik had dat met oud en nieuw. Likeur op. Vervolgens weigerde G de fles. Helemaal overstuur. Heb hem toen ook gevoed, het was dat, of hem nog een paar uur overstuur laten huilen.
Hij leeft nog steeds *O*
Maar ook ik drink niet meer ondanks dat hij de fles accepteert, hij zal míj maar net nodig hebben ipv honger (troostslokje)
Drankje komt later wel weer *)
pi_161812491
Ik zie van Op de La Leche Legue fb ook regelmatig langskomen dat je "mag voeden als
je mag rijden". Ik denk dus dat één drankje niet
veel kwaad kan..
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:45:11 #25
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_161812799
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:33 schreef silliegirl het volgende:
Ik zie van Op de La Leche Legue fb ook regelmatig langskomen dat je "mag voeden als
je mag rijden". Ik denk dus dat één drankje niet
veel kwaad kan..
Het is vast ook net je gevoel. Het is ook maar 2.5%, maar toch.. -O-
Dit was ook echt mn eerste alcoholische drank sinds begin 2015 volgens mij :') _O-
Neem je éindelijk eens een drankje, wordt ie wakker :|W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_161825914
Razz, als je weet hoe lang hij per keer drinkt, zou je hem halverwege kunnen loskoppelen en aan je andere borst aanleggen? Of gaat hij dan over de rooie?

Ik ben nu I al ruim twee jaar is soms nog erg blij met de bv. Afgelopen week was ze een aantal keer helemaal hyper: een keer door een feestje, en nu omdat we op vakantie zijn. Dan is gaan slapen echt lastig, ze ligt dan met wijdopen ogen in bed, nog helemaal energiek en toch ook moe tegelijk. De enige manier waarop ze dan rustig kan worden, is als ik haar bv geef. Dan voel je hoe ze heel langzaam zich steeds meer overgeeft aan de moeheid. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 1 mei 2016 @ 09:30:06 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161840994
Mijn baby heeft steeds groenige poep :{ Ik probeer altijd om mn borst echt goed leeg te laten drinken (en dus dezelfde kant nog aan te bieden als hij weer eens halverwege in slaap was gesukkeld) dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat het door te vaak van kant wisselen komt. Maar als hij heel onrustig drinkt door krampjes helpt wisselen wel eens...

Wat te doen? Waar kan ik nog meer aan denken?
pi_161841011
Van verkoudheid kunnen ze ook groene poep krijgen toch?

Ik vrees nu toch enigszins voor spruw :{ M'n tepels jeuken een beetje en ik voel ook af en toe een rare prikkel in m'n borst tussen voedingen. Even goed mondje in de gaten houden dus. Zou het helpen als ik zelf alvast Daktarin ga smeren? Ik zou graag nystatine vermijden eigenlijk...
pi_161841950
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 09:30 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn baby heeft steeds groenige poep :{ Ik probeer altijd om mn borst echt goed leeg te laten drinken (en dus dezelfde kant nog aan te bieden als hij weer eens halverwege in slaap was gesukkeld) dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat het door te vaak van kant wisselen komt. Maar als hij heel onrustig drinkt door krampjes helpt wisselen wel eens...

Wat te doen? Waar kan ik nog meer aan denken?
groen gelige poep..... dat kan ook heel normaal zijn.
Wat voor andere kleur heeft je baby wel eens gehad dan?

Hier kwam een bruinige smurrie pas met vv introductie.
Schudden voor gebruik
  zondag 1 mei 2016 @ 13:31:04 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161844218
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:05 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

groen gelige poep..... dat kan ook heel normaal zijn.
Wat voor andere kleur heeft je baby wel eens gehad dan?

Hier kwam een bruinige smurrie pas met vv introductie.
Normaal is t keurige mosterd, mét klontjes en sliertjes :9 :Y)

Maar hij heeft dus ook af en toe echt last van zn buik, en soms stinken de windjes ook echt naar rotte eieren, dus er zit iets niet helemaal goed denk ik.
pi_161849526
Hello!

Ik heb dit weekend niet live gevoed en eigenlijk wil ik dat doorzetten en stoppen met voeden (ik heb het gevoel dat ik dat moet verdedigen, stom hé :') ) . L. lijkt dat op dit moment prima te vinden.

Ik kan natuurlijk niet zomaar ineens stoppen en kolf dus af en toe de druk eraf. Ik heb nu alleen zware, licht pijnlijke borsten. Stuwing denk ik. Kan ik dat zo rustig doorzetten, of ga ik dan een borstontsteking in de hand werken? Ik krijg mijn borsten met alleen kolven eigenlijk nooit helemaal 100% leeg. Verder zet ik de warme douche en massage in en eventueel een paracetamol.

En hoe lang zou ik over het afbouwen met kolven ongeveer moeten doen? Is dat een kwestie van dagen of weken?

Alles wat ik op internet vind gaat vooral over afbouwen met kind nog aan de borst. Aangezien L. nu toch al twee dagen niet heeft gedronken wil ik d'r daar weer niet mee gaan verwarren.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 1 mei 2016 @ 16:38:01 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161849597
Heb je al eens een borstontsteking gehad? Als je de tekenen goed in de gaten houdt, en eventuele harde plekken wel goed wegkolft en -masseert, kan het denk ik wel :Y

Over schema's heb ik geen idee. Ik zou dat ws maar gewoon gaan proberen. Ik ben niet zo goed in structureel :')
pi_161849766
Gelukkig nog nooit een borstontsteking gehad maar de harde plekken herken ik wel. Die masseer ik weg en dat zijn ook wel momenten dat ik kolf. Lijkt me niet goed daar te lang mee te lopen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161850011
Ik kolfde op het laatst ook gewoon harde plekken weg en dat ging prima. Zodra je last/pijn krijgt zou je wel helemaal leeg kunnen kolven.

Een lk kan hier trouwens ook tips voor geven. Ik had toen een telefonisch consult gedaan. Mijn cb heeft ook gecertificeerde lk's die je gewoon gratis kan bellen bijv.
pi_161854324
Kris, hoeveel voedingen gaf je nog ongeveer op een dag?
Ik denk dat je manier van afbouwen prima is (maar ik heb er geen verstand van want ik kreeg dus wel een borstontsteking). En ga je niet verontschuldigen, hoor, nergens voor nodig!
pi_161854907
Verschilde per dag, maar minstens 5.

Ik heb het gevoel dat de stuwing nu al minder wordt. Vanavond voor het slapen de druk eraf kolven, morgenochtend voor ik ga werken en dan hopelijk op het werk niet meer (neem alles wel mee voor de veiligheid). Volgens mij ben ik dan al een heel eind.

En hoewel ik 100% achter m'n keuze sta en dit goed voelt ben ik de hele middag al keihard aan het brullen. :') Loslaten en nieuwe fase enzo. Dingen die nooit meer terugkomen. Irrationele vooroordelen die ik gelukkig heel goed met m'n lief kan bespreken en die ze weg kan nemen.

Het zijn -bijna- 10 heel mooie maanden geweest. :Y

(En nu weer verder met brullen :Y )
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161855200
Maak een nieuwe Kris, dan mag je weer. En dan na weer 10 maanden gewoon nog een nieuwe. O+

Zonder gekheid, ik heb ongewild ook zo afgebouwd (ik was 2 dagen en een nacht weg bij N. en heb geprobeerd mijn productie op peil te houden dmv kolven, maar dat is toch niet goed gelukt. Daarna de keuze gemaakt productie niet meer op te krikken ivm aflopen kolfrecht / veel stress icm mijn werk voor de klas) en dat ging hier prima. Ik had alleen de eerste dagen last van ineens een heel kort licht pijnlijk tsr-gevoel op willekeurige momenten. Ik lekte daarbij verder niet. N. heeft toen nog wel een maand of 2 gedronken, maar dat waren meer slokjes voor de leuk. Op een gegeven moment was het toen gewoon klaar en ik heb lichamelijk nergens last van gehad. Nu kan ik er met veel moeite nog 1 of 2 druppels uit drukken onder de douche. _O-
pi_161868077
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:31 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Normaal is t keurige mosterd, mét klontjes en sliertjes :9 :Y)

Maar hij heeft dus ook af en toe echt last van zn buik, en soms stinken de windjes ook echt naar rotte eieren, dus er zit iets niet helemaal goed denk ik.
Wurm had dat toen zijn tandjes dwars zaten! MAN WAT EEN LOEFT!!!! :r
Schudden voor gebruik
pi_161868116
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:33 schreef Krisvc het volgende:
Hello!

Ik heb dit weekend niet live gevoed en eigenlijk wil ik dat doorzetten en stoppen met voeden (ik heb het gevoel dat ik dat moet verdedigen, stom hé :') ) . L. lijkt dat op dit moment prima te vinden.

Ik kan natuurlijk niet zomaar ineens stoppen en kolf dus af en toe de druk eraf. Ik heb nu alleen zware, licht pijnlijke borsten. Stuwing denk ik. Kan ik dat zo rustig doorzetten, of ga ik dan een borstontsteking in de hand werken? Ik krijg mijn borsten met alleen kolven eigenlijk nooit helemaal 100% leeg. Verder zet ik de warme douche en massage in en eventueel een paracetamol.

En hoe lang zou ik over het afbouwen met kolven ongeveer moeten doen? Is dat een kwestie van dagen of weken?

Alles wat ik op internet vind gaat vooral over afbouwen met kind nog aan de borst. Aangezien L. nu toch al twee dagen niet heeft gedronken wil ik d'r daar weer niet mee gaan verwarren.
Ieder zijn keuze toch? Als je er klaar mee bent en voor bent, waarom niet?
Ik zou ze ook niet helemaal leeg kolven.. dan stimuleer je productie weer omhoog...
Schudden voor gebruik
pi_161868737
Ik heb een eerste (gepastiruseerde ) voeding in de vriezer! Nooit gedacht 6wk terug dat dit zou mogen lukken O+ bv überhaupt maar nu nog 100% en starten met voorraad..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161869502
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:16 schreef Lamb29 het volgende:
Ik heb een eerste (gepastiruseerde ) voeding in de vriezer! Nooit gedacht 6wk terug dat dit zou mogen lukken O+ bv überhaupt maar nu nog 100% en starten met voorraad..
Hoeveel hou je aan als voeding? Ik kolfde vanochtend 50 cc en ik had al zo'n 30-40 in de vriezer gelegd van eerder. Ik vind het wel een stap hoor, flesjes!

En ik had dus ruim een uur na een voeding maar 50 cc, dus ik hoop toch op wat betere kolfopbrengsten als ik er voedingen mee moet vervangen. Ik zou aanvullen met flesvoeding geen punt vinden, maar is zo weinig kolven genoeg om je productie hoog te houden? Op werkdagen ben ik van half 8 s ochtends tot 7 uur s avonds meestal weg, dus dat zijn minimaal drie voedingen maar ik weet niet of ik drie keer kan kolven.

Tepeljeuk is trouwens weer weg, dus ik denk toch dat het m'n andere borstcompressen waren. Die bleven een beetje nattig, dus nu maar gewoon AH huismerk gepakt omdat de Natusan op was en die houden het beter droog.
pi_161871420
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:16 schreef Lamb29 het volgende:
Ik heb een eerste (gepastiruseerde ) voeding in de vriezer! Nooit gedacht 6wk terug dat dit zou mogen lukken O+ bv überhaupt maar nu nog 100% en starten met voorraad..
Hey, ik ook vandaag voor het eerst! Boks :D .

En Dot, ik vries het per 100 ml in. De laatste keer dat Tas een flesje dronk ging er zo'n 80ml in. Maar om te voorkomen dat er bij meer honger ineens meer ontdooid moet worden doe ik 100ml.

En ik denk dat als je gaat nakolven 50ml heel netjes is toch? Zodra je een keer een hele voeding gaat kolven (dus dat jij kolft op het moment dat zij normaal drinkt) komt er vast meer uit. Ik kom tussen voedingen door ook niet verder dan 50/60ml.
pi_161872833
Ik Vries ook per 100ml in. E dronk gisteren 90 weg.

Ik wil in de avond extra gaan kolven. Na het douchen krijg ik nu de meeste opbrengst.

Hele voeding kolven geeft hier nu meestal 90, 1x zelfs 130.


Heeft iemand die gentiaan Violet geprobeerd hier? Huisarts kwam ermee. Ook de lk die ik nog op watsapp heb gaf dat als advies. Ws resistent tegen nystantine. Best lastig toch met kleding ed?

Kokosolie kende de lk niet als huismiddeltje.

Huisarts noemde alleen ook stoppen als optie :/ dat vond ik een beetje jammer... Zoveel moeite heb ik niet gedaan om na 6wk te stoppen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161875488
Wat grappig dat je huisarts met het idee van gentiaan violet komt. Best een aantal dames hier hebben dat gebruikt, maar ik weet niet of die nog in deze lichting borstvoedenden zitten. Gentiaan kun je niet bij de apotheek halen, omdat die een andere oplossing maken dan je nodig hebt (te sterk en dus schadelijk). Je kon het spul altijd bij eurolac bestellen, ik weet eigenlijk niet of zij het alweer op voorraad hebben.
pi_161875637
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:20 schreef WupWup het volgende:
Wat grappig dat je huisarts met het idee van gentiaan violet komt. Best een aantal dames hier hebben dat gebruikt, maar ik weet niet of die nog in deze lichting borstvoedenden zitten. Gentiaan kun je niet bij de apotheek halen, omdat die een andere oplossing maken dan je nodig hebt (te sterk en dus schadelijk). Je kon het spul altijd bij eurolac bestellen, ik weet eigenlijk niet of zij het alweer op voorraad hebben.
Verbaasde mij ook idd! Zeker terwijl stoppen bijna in 1 zin tegelijk genoemd werd ;)

Zag het geloof ik op die site idd... Ben vooral benieuwd hoeveel Zooi het daadwerkelijk heeft ;) om de opruim ocd-er in mijzelf voor te bereiden
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 2 mei 2016 @ 18:01:15 #47
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_161876508
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:26 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Verbaasde mij ook idd! Zeker terwijl stoppen bijna in 1 zin tegelijk genoemd werd ;)

Zag het geloof ik op die site idd... Ben vooral benieuwd hoeveel Zooi het daadwerkelijk heeft ;) om de opruim ocd-er in mijzelf voor te bereiden
Ja hoi! Inmiddels al een jaar geleden, maar van het paarse spul kan ik mij alleen maar heugen dat het goed hielp en dat je even witte/ hele mooie pakjes achterwege moet laten. Alles is er wel weer goed uit gegaan na een 60 graden was.

Het komt wel overal. Speeltjes, mouwen, slabbers, alles waar de mond is, is paars. Boxkleed ;( .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_161877544
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:01 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ja hoi! Inmiddels al een jaar geleden, maar van het paarse spul kan ik mij alleen maar heugen dat het goed hielp en dat je even witte/ hele mooie pakjes achterwege moet laten. Alles is er wel weer goed uit gegaan na een 60 graden was.

Het komt wel overal. Speeltjes, mouwen, slabbers, alles waar de mond is, is paars. Boxkleed ;( .
Hoe vaak moet je dat aanbrengen? En blijft het mondje lang paars?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 2 mei 2016 @ 19:56:42 #49
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_161879568
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:44 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Hoe vaak moet je dat aanbrengen? En blijft het mondje lang paars?
Hm hoe vaak. Volgensmij 1 keer per dag, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het mondje blijft niet heel lang erg paars, een uurtje ongv, de lippen leken wel de hele dag gestift.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_161879947
Oh dat valt mee... Foto's zien er zo diep paars uit dat het dagen zou kunnen zijn...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 2 mei 2016 @ 20:12:16 #51
409579 LuDann
All the way
pi_161880045
Ik volg even... Nu Wolk een antibioticakuur heeft gehad ziet haar tong een beetje wit, maar misschien dat het me eerder niet op is gevallen en is het normaal. Heb ook nog nergens last van maar bij een volgende keer spruw wil ik ook de gentiaan violet gaan gebruiken.

Met de miconazol en nystatine duurde het vorige keer echt weken, en zelfs na een pillenkuur antischimmel heeft de pijn nog een maand of 2 aangehouden.
pi_161880153
Hier nu net afgesproken met vriend nog 2 dagen proberen (leek net lichter zijn tong, maar dat was al eerder ook).

Ga kokos olie halen voor mij en dan evt halverwege week Violet bestellen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161885796
Je kunt z'n mondje ook een paar keer per dag schoonvegen lamb. Die tip kreeg ik ook nog van m'n lk bij Stip. Alles wat je weg kunt vegen is mooi meegenomen zeg maar :)
pi_161889539
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:42 schreef Dot. het volgende:
Je kunt z'n mondje ook een paar keer per dag schoonvegen lamb. Die tip kreeg ik ook nog van m'n lk bij Stip. Alles wat je weg kunt vegen is mooi meegenomen zeg maar :)
De spruw weg vegen bedoel je? Deed jij dat met iets? Of met je vinger?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 3 mei 2016 @ 07:43:49 #55
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_161890491
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:44 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Hoe vaak moet je dat aanbrengen? En blijft het mondje lang paars?
1 keer per dag.
Als je het voor het slapen doet, is de ergste paars s ochtends al weg. ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_161890632
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:03 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

De spruw weg vegen bedoel je? Deed jij dat met iets? Of met je vinger?
Met een steriel gaasje uit je kraampakket of een gestreken hydrofiel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dot. op 03-05-2016 08:40:39 ]
pi_161890677
En als je dat gaasje in kamillethee drenkt, schijnt dat ook nog te helpen! :)
pi_161891141
Thanks!!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:54:22 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161896996
Ok, de reden van de groene poep is misschien de buikgriep die ik zelf blijk te hebben ;(
pi_161897390
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:54 schreef LadyBlack het volgende:
Ok, de reden van de groene poep is misschien de buikgriep die ik zelf blijk te hebben ;(
Oh kak -O- (no pun intended).

Mijn productie kelderde enorm met buikgriep. Veel drinken en rusten! (Als mogelijk..)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:24:04 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161897584
Hm nou ik hoop maar dat t meevalt met de productiedip -O-

Gelukkig was E gisteren op het kdv en heb ik overdag 2u geslapen, en zijn de rest van de week mijn moeder of mijn vriend thuis ^O^
pi_161939862
Weet iemand hoe je aan zo'n oxytocine neusspray komt? Gaat dat op recept via de huisarts?

Ik kolf al weken moeilijker; tsr opwekken duurt soms eindeloos. Vooral op werkdagen vervelend, want ik heb op den duur echt stuwing, maar ik krijg er gewoon niks of weinig uit.

Nu wordt live voeden ook lastiger; ik zit nu met een boze hongerige baby die de melk niet op gang krijgt. }:|

Hoort dat er een beetje bij rond 6 maanden? Als ik eenmaal een tsr heb komt er melk zat, dus een productieding is het volgens mij niet..
  donderdag 5 mei 2016 @ 09:53:59 #63
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161939892
Ja via de huisarts.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161939945
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:53 schreef SaskiaR het volgende:
Ja via de huisarts.
En vandaag is er spoeddienst natuurlijk. Nahjah, dan morgenvroeg maar -O-
pi_161940144
Wat mij hielp om een tsr op te wekken was een paar keer snel achter elkaar in mijn tepelhof knijpen. Net zoals je kindje een tsr opwekt met zijn kaakjes
  donderdag 5 mei 2016 @ 10:21:51 #66
409579 LuDann
All the way
pi_161940272
Ik heb een periode hetzelfde gehad. Niet zozeer met kolven maar met live voeden juist, dat de TSR lang op zich liet wachten. Erg frustrerend en daardoor een vicieuze cirkel want stress helpt absoluut niet. De oxytocine spray heeft mij erg geholpen (via de HA inderdaad). En als het nu even niet lukt dan doe ik mijn ogen dicht en probeer me te ontspannen (indenken dat ik op een warm strand zit).
pi_161945056
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:51 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand hoe je aan zo'n oxytocine neusspray komt? Gaat dat op recept via de huisarts?

Ik kolf al weken moeilijker; tsr opwekken duurt soms eindeloos. Vooral op werkdagen vervelend, want ik heb op den duur echt stuwing, maar ik krijg er gewoon niks of weinig uit.

Nu wordt live voeden ook lastiger; ik zit nu met een boze hongerige baby die de melk niet op gang krijgt. }:|

Hoort dat er een beetje bij rond 6 maanden? Als ik eenmaal een tsr heb komt er melk zat, dus een productieding is het volgens mij niet..

Probeer je ook wel eens te masseren?
Schudden voor gebruik
pi_161954608
Razz hoe gaat t nu??

Oh wat lastig Sillie!

Hier juist nog de andere kant. Te pas en te onpas toeschieten. Hoe lang liepen jullie met borstcompressen? Met warmer weer vind ik ze niet tof!

Vandaag weer bizarre stuwing ineens. Kan dat aan de warmte liggen? Echt Pamela opgepompt :/
Net eerst 50 cc voor gekolfd voor dat er genoeg druk af was zodat ik E niet zou verzuipen.

En nu sta ik weer af te wateren met een handdoekje eronder na t douchen omdat de melkkraan open blijft staan :')
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 6 mei 2016 @ 02:07:48 #69
409579 LuDann
All the way
pi_161956229
Mijn ervaring is niet erg bemoedigend, vrees ik. :') Ik liep tot 8 maanden met borstcompressen. Nu niet meer maar het gaat soms nog mis.
pi_161956551
Ik heb ze nog helemaal niet nodig gehad :@ . Zelfs bij stuwing komt er niks uit :? (Ja, of ik moet er in knijpen :') ) .
pi_161956671
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 02:07 schreef LuDann het volgende:
Mijn ervaring is niet erg bemoedigend, vrees ik. :') Ik liep tot 8 maanden met borstcompressen. Nu niet meer maar het gaat soms nog mis.
Niet! Waarom is het nu geen 1 april :(
Altijd wegwerp?

Razz wat fijn zeg!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161956758
Hier ook echt compressen nodig, vooral tijdens het voeden, want de ander begint ook bij een tsr. Ik vind het bij wegwerp fijn dat ze meteen droog zijn, omdat het vocht echt opgenomen wordt. Of is dat bij wasbare ook zo? Lily pads houden alles tegen toch?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 07:43:32 #73
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161956862
Ik heb wasbare pads, volgens mij Carriwell, en die zijn wel echt zeiknat na flink lekken. Maar de wegwerp pads gingen broeien, en ik heb ze al 5 maanden niet nodig gehad.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161956908
Hier had ik de eerste zes weken compressen nodig. Af en toe nog wel een spontane tsr nu met bijna vier maand, maar zonder te lekken.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 08:18:18 #75
409579 LuDann
All the way
pi_161957006
Ik heb altijd wegwerp gebruikt en die verschoonde ik tot drie keer per dag. Lilipads en wasbare compressen waren een lachertje met de rivieren aan melk die ik verloor. :P De lilipads spoelden gewoon weg en de wasbare konden het niet aan.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 08:20:54 #76
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161957019
Ik lek dus echt nooit.... Heb zoogcompressen gekocht toen ik zwanger was, die heb ik nog steeds. Alleen 's nachts lek ik wel eens, als N. weer minder nachtvoedingen heeft.
Wat dat betreft, hoeveel drinken jullie baby's nog 's nachts? N. is vandaag 9 mnd, ze wordt nog wel iedere nacht een paar keer wakker, maar dan drinkt ze bijna niets.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 08:39:31 #77
409579 LuDann
All the way
pi_161957167
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 08:20 schreef SaskiaR het volgende:
Ik lek dus echt nooit.... Heb zoogcompressen gekocht toen ik zwanger was, die heb ik nog steeds. Alleen 's nachts lek ik wel eens, als N. weer minder nachtvoedingen heeft.
Wat dat betreft, hoeveel drinken jullie baby's nog 's nachts? N. is vandaag 9 mnd, ze wordt nog wel iedere nacht een paar keer wakker, maar dan drinkt ze bijna niets.
Sinds een week ofzo drinkt Wolk ook veel minder 's nachts, een keer zelfs geen enkele voeding (laatste keer dan rond 23:00). Maar dat kan bij ons samenhangen met het allergievrije dieet. Ze wordt wel nog vaak wakker.
pi_161957823
Hmm dan moet ik zeker geen wasbare hebben als ze nar blijven. Met warm weer niet fijn!
Hier stroomt t alleen wanneer de boel open staat dus de Lily zou ik nog kunnen proberen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161973036
Even een crosspost


Pff, wij hebben vanavond een flesje geprobeerd en dat klokte ze binnen no time weg, maar ze bleef erg ontevreden erna en ik heb d'r uiteindelijk maar weer aangelegd en toen heeft ze best nog gedronken maar nu is ze sindsdien natuurlijk mega onrustig, omdat ze zo vol zit :{ En ik heb nu maar 30 cc gekolfd omdat ik d'r weer aan heb gelegd dus ik moet echt weer sparen voor een volledige voeding, maar 100 cc lijkt dus of niet genoeg, of de speen is te groot. Ik heb een fase 1 Breastflow fles gebruikt dus ze moet wel echt moeite doen.

Ik ben nu zelf vooral gefrustreerd want de bv gaat zo goed en ik wil haar gewoon met een gerust hart thuis kunnen laten als ik moet werken en ik zie nu alleen beren op de weg. Blijft ze zo onrustig na een fles? En kolf ik dan wel genoeg? En als ze vaker drinkt dan ik kolf, trekt m'n productie dat dan wel?...
  vrijdag 6 mei 2016 @ 22:57:28 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161975595
Ach, Dot... :* ik heb in t babytopic ook gereageerd, maar hier dan nog even op je tweede stukje. Het komt goed, echt!

Ze leert het wel, met die fles. Misschien niet morgen, maar heus snel. En wat ze niet uit de fles drinkt haalt ze wel weer in bij jou. En nu kolven is echtechtécht niet te vergelijken met straks op een werkdag. Trust me, I know.
pi_161991600
Als in het zo lees, lijkt het meer of haar zuigbehoefte niet verzadigd is aan de fles. Je kunt een kleinste speen gebruiken en/of de fles horizontaal geven ipv erin gieten. Een speentje na de fles zou misschien ook een oplossing zijn.
  maandag 9 mei 2016 @ 10:01:15 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162031972
Nog steeds groene poep hier... :{ ik snap er niks van. Hopelijk lukt het me straks om op het inloopspreekuur van het cb langs te gaan.
pi_162040235
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 04:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb ze nog helemaal niet nodig gehad :@ . Zelfs bij stuwing komt er niks uit :? (Ja, of ik moet er in knijpen :') ) .
^^ Precies dat!

Mijn theorie is dat ik daarom ook eerder last heb van harde plekken / verstopte melkkanaaltjes (nu niet meer, ik heb eigenlijk geen stuwing meer). Ik weet niet wat ik liever heb ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_162040374
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:01 schreef LadyBlack het volgende:
Nog steeds groene poep hier... :{ ik snap er niks van. Hopelijk lukt het me straks om op het inloopspreekuur van het cb langs te gaan.
En is het gelukt?

Ik heb vandaag zelfs zoogcompressen gekocht omdat ik ze vergeten was vanochtend en ik mezelf al zag lopen met twee vlekken :')
  maandag 9 mei 2016 @ 17:59:34 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162040942
Ja gelukt maar vergeten over die poep te vragen :')!

Oh en ik heb die compressen wel nodig als ik voed, want dan wil de andere kant nog wel eens meedoen. Of als een borst heel vol zit en ik leun ertegen met mn arm, of met S ;)
  maandag 9 mei 2016 @ 20:25:35 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162044490
Als je baby zich de hele tijd met zn armpje afzet tegen je borst, zodat hij eerst je tepel uitrekt, en daarna het vacuüm verbreekt }:|
pi_162045198
Ja check :')
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_162055958
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 06:57 schreef Dot. het volgende:
Hier ook echt compressen nodig, vooral tijdens het voeden, want de ander begint ook bij een tsr. Ik vind het bij wegwerp fijn dat ze meteen droog zijn, omdat het vocht echt opgenomen wordt. Of is dat bij wasbare ook zo? Lily pads houden alles tegen toch?
Deurbellen! De tepel in je borst drukken, met je arm of de muis van je hand.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_162056992
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:25 schreef LadyBlack het volgende:
Als je baby zich de hele tijd met zn armpje afzet tegen je borst, zodat hij eerst je tepel uitrekt, en daarna het vacuüm verbreekt }:|
Yes. Enorm irritant.

Of dat je zus langsloopt, al gillend 'TAS! KIJK! EEN BOEK!" en die is natuurlijk héél veel interessanter dan de tiet waar je net uit dronk.
pi_162083361
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:59 schreef LadyBlack het volgende:
Ja gelukt maar vergeten over die poep te vragen :')!

Oh en ik heb die compressen wel nodig als ik voed, want dan wil de andere kant nog wel eens meedoen. Of als een borst heel vol zit en ik leun ertegen met mn arm, of met S ;)
Wat bij mijn enorme lekkage heeft geholpen waren de lekschalen van medela. Hoeveel melk daar onder een voeding wel niet in heeft gezeten :o Hij is zelfs een keer overstroomt. En de uitwasbare pads van medela vond ik ook prettig, niet zo duur, bij de etos te koop en heb er vanaf 4 tot 9 maanden ofzo mee gedaan (had meerdere doosjes).

Ik lek nu (19 maanden) tijdens het drinken soms nog steeds, maar het zijn nou nog maar echt druppeltjes gelukkig.
pi_162083382
Dot, al nog een keer geprobeerd? Denk dat WupWup een punt heeft. En kolven op je werk is echt anders! (Makkelijker)
pi_162084498
Nee, ik moet weer restjes gaan kolven om een voeding bij elkaar te krijgen en de noodzaak is er niet zo :@ We weten nu dat ze iig een flesje pakt, dus dat is mooi.
pi_162087296
Ja dat vroeg ik me nog af: Moet je blijven oefenen met flesjes? Kunnen ze het verleren? Het is alweer een paar weken geleden dat Tas een flesje dronk. Ging prima, maar ik wil niet dat hij ineens flesjes gaat weigeren als ik eens wegga.
pi_162087366
Ohja en nog iets: Ik ga over een paar weken een dagje weg met m'n moeder. Dus dan moet ik tussendoor kolven. Moet ik de melk dan heel koud houden om te kunnen bewaren?

Ik zou het eventueel in de elektrische koelbox in de auto kunnen zetten. Die koelt tot ongeveer 10 graden, en als de auto niet rijdt houdt 'ie het nog wel een tijdje koel als ik er koelelementen bijleg.

Of hebben jullie handige tips voor dat soort dagen? Ik heb dat bij A nooit gedaan dus ik ben een beetje clueless :@ .
pi_162087392
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja dat vroeg ik me nog af: Moet je blijven oefenen met flesjes? Kunnen ze het verleren? Het is alweer een paar weken geleden dat Tas een flesje dronk. Ging prima, maar ik wil niet dat hij ineens flesjes gaat weigeren als ik eens wegga.
Ik zou wel blijven oefenen.. Vriendin van mij had het een paar keer geprobeerd, ging goed. Toen een poos niet en toen een maand voor ze moest werken weer wel en toen ging haar kleine weigeren (en doet dat nog..).
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:30:25 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162087694
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja en nog iets: Ik ga over een paar weken een dagje weg met m'n moeder. Dus dan moet ik tussendoor kolven. Moet ik de melk dan heel koud houden om te kunnen bewaren?

Ik zou het eventueel in de elektrische koelbox in de auto kunnen zetten. Die koelt tot ongeveer 10 graden, en als de auto niet rijdt houdt 'ie het nog wel een tijdje koel als ik er koelelementen bijleg.

Of hebben jullie handige tips voor dat soort dagen? Ik heb dat bij A nooit gedaan dus ik ben een beetje clueless :@ .
Waar ga je naartoe? Als het bijv een pretpark of sauna oid is, hebben ze daar wel een koelkast.
KuikenGuppy
pi_162087849
We gaan hightea'en in Drenthe. Dus rond 11 uur weg, uur rijden naar m'n ouders. Dan uur rijden naar highteaplek. Dan daar zitten, gezelligheid hoera, en dan weer terug naar ouders, moeder afzetten en weer naar huis.

Kan inderdaad vragen of het daar in de koelkast kan. Goed idee! En dan in koelbox weer mee terugnemen.

Moet ik dan net zo vaak kolven als Tas normaal drinkt? Elke drie uur?
pi_162088600
Drinktijden grofweg aanhouden voor het kolven is handig idd, qua productie. Ik heb bij m'n kolf een koeltasje gekregen waar een vries-/koelelement bij zit waar precies 4 flesjes tegenaan kunnen, dat werkte op de-hele-dag-op-pad-dagen perfect; ijskoud bij thuiskomst.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162088717
Oh wat handig! Nee, dat heb ik niet, ik heb een handkolf van Avent en daar zat alleen een flesje bij. Heb ook wel een elektrische kolf van Medela, maar die is net als de handkolf ook enkelzijdig dus dan kan ik net zo goed met de hand kolven. Gaat bij mij ook een stuk sneller eigenlijk.

Verkopen ze dat soort tasjes met elementen ook los?
pi_162088739
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 11 mei 2016 @ 13:31:24 #101
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162088961
Het is dat ik dat tasje gratis bij m'n kolf kreeg, want ik vind het wel een duur ding.
Hier staan goedkopere oplossingen. http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d343.html

Wel aan te raden om zoiets te hebben, want je flesjes staan klem tussen het koelelement en recht overeind, dus lekkans is minimaal.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_162088976
Ik heb een Ardo kolf en daar zijn zakjes voor die je aan de kolf hangt. Blijft dat een beetje zitten? Lijkt me wel ideaal namelijk!
pi_162089041
Oh dank voor de links! Onder die Avent kolf kunnen alleen Avent flesjes volgens mij. Dus ik ga even kijken of die ook goed in zo'n koeltasje passen. En anders dan maar overgieten.

Fijn dat het niet duur is ook! Ik weet namelijk nog niet of ik ga kolven op m'n werk. Vanaf augustus moet ik weer werken, ik kijk t.z.t. wel of ik daar zin in heb. Dus heel veel extra spullen ga ik nog niet aanschaffen voor sporadisch een dagje weg.
pi_162089609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh dank voor de links! Onder die Avent kolf kunnen alleen Avent flesjes volgens mij. Dus ik ga even kijken of die ook goed in zo'n koeltasje passen. En anders dan maar overgieten.

Fijn dat het niet duur is ook! Ik weet namelijk nog niet of ik ga kolven op m'n werk. Vanaf augustus moet ik weer werken, ik kijk t.z.t. wel of ik daar zin in heb. Dus heel veel extra spullen ga ik nog niet aanschaffen voor sporadisch een dagje weg.
Kijk anders even op Marktplaats, staat misschien ook wel wat!
pi_162092737
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh dank voor de links! Onder die Avent kolf kunnen alleen Avent flesjes volgens mij. Dus ik ga even kijken of die ook goed in zo'n koeltasje passen. En anders dan maar overgieten.

Fijn dat het niet duur is ook! Ik weet namelijk nog niet of ik ga kolven op m'n werk. Vanaf augustus moet ik weer werken, ik kijk t.z.t. wel of ik daar zin in heb. Dus heel veel extra spullen ga ik nog niet aanschaffen voor sporadisch een dagje weg.
Ik heb nog een shitload aan Avent flesjes (schuin uitlopend, zeg maar: \_/ met blauwe deksel), die mag je wel hebben van mij? In ruil voor beschuit met muisjes ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_162092843
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja dat vroeg ik me nog af: Moet je blijven oefenen met flesjes? Kunnen ze het verleren? Het is alweer een paar weken geleden dat Tas een flesje dronk. Ging prima, maar ik wil niet dat hij ineens flesjes gaat weigeren als ik eens wegga.
Bij de oudste heb ik veel moeten kolven en flesjes bijgeven. Dat stond me zo enorm tegen, dat ik bij mijn jongste echt maar 2x geoefend heb met de fles (precies die 2 keer dat ik een afspraak had en een paar uurtjes de deur uit was). Maar het ging toch gewoon goed. Ik geloof niet dat ze het zomaar ineens verleren. Wel dat ze heel erg hardnekkig kunnen weigeren omdat ze liever wachten op mama's borsten. Maar vraag me af of je dat zou kunnen voorkomen met regelmatig oefenen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 11 mei 2016 @ 16:32:56 #107
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162092894
N. dronk wel uit flesjes met 3-4 maanden, maar daarna hebben we niet meer geoefend, en met 7 maanden lukte het niet meer. Tenminste niet de Calma, misschien zou een andere fles wel lukken, maar dat hebben we niet geprobeerd.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162093249
Wolfje is helaas wel een flesweigeraar. Tot ik aan het werk moest niets aan de hand. Zelfs een nacht weg geweest. Weinig geoefend. Maar op de eerste werkdag was het mis :{ Ze drinkt liever bij mij en kon de hele dag zonder :o

Ik gebruik dit koeltasje met koelelement voor de melk. Ook leuk om daarna nog te gebruiken.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_162094212
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb nog een shitload aan Avent flesjes (schuin uitlopend, zeg maar: \_/ met blauwe deksel), die mag je wel hebben van mij? In ruil voor beschuit met muisjes ;).
Oh tof!! Beschuit regel ik voor je :7 .
  woensdag 11 mei 2016 @ 20:50:41 #110
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162099639
N. weigert mijn gekolfde melk op te drinken op het kdv... Ze houden haar wel zoet met water en crackers, maar wat doe ik nu met die melk ? Heb nog 2 liter...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162100648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:50 schreef SaskiaR het volgende:
N. weigert mijn gekolfde melk op te drinken op het kdv... Ze houden haar wel zoet met water en crackers, maar wat doe ik nu met die melk ? Heb nog 2 liter...
Kan je man niet af en toe een flesje geven? :)

Anders doneren? Ken iemand in Delft die het misschien wil hebben. Ken haar via het moedermelknetwerk (heb 1 liter aan haar gedoneerd) en haar kindje gedijt helaas niet zo goed bij de zuivere Delftsche lucht als N en A :7
pi_162101059
Wij hadden weinig geoefend, maar hij dronk bij papa (op papadag) prima de fles en weigerde op t kdv in alle toonaarden.. Na een paar weken weigerde hij ook bij papa steeds vaker en uiteindelijk helemaal..
Ik ben in t begin best vaak eerder uit mijn werk gegaan om m te voeden, want hij dronk niets en was dan om een uur of 2 volledig overstuur..
Nou ja niet echt geruststellend dit, maar wilde ermee zeggen dat hij de fles prima snapte zonder veel oefenen..
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:41:07 #113
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162101637
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:16 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Kan je man niet af en toe een flesje geven? :)

Anders doneren? Ken iemand in Delft die het misschien wil hebben. Ken haar via het moedermelknetwerk (heb 1 liter aan haar gedoneerd) en haar kindje gedijt helaas niet zo goed bij de zuivere Delftsche lucht als N en A :7
Ik denk dat ze het gewoon niet lekker vindt, ze drinkt wel andere dingen.

Als je iemand weet, graag :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:47:55 #114
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162101897
Je kan het ook in voedsel verwerken, pannenkoekjes bijvoorbeeld.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_162102722
Ik kom even mijn frustraties eruit typen zonder echt duidelijk iets te vragen ofzo, maar ik zit er een beetje doorheen :@

B is nu een week oud en hij doet het echt supergoed, het is zo'n mooi mannetje O+
Het enige dat niet goed gaat is de borstvoeding en daar baal ik heel erg van...
De eerste twee dagen gingen eigenlijk wel prima, de borstvoeding leek goed op gang te komen, maar op dag 3 begonnen mijn tepels pijn te doen en uiteindelijk gingen ze stuk :X En écht stuk met kloven en korsten... B hapt dus blijkbaar niet goed aan. Hij lijkt te kleine happen te nemen, waardoor alleen mijn tepel in zijn mond zit. Daarnaast is hij heel erg onrustig tijdens het aanleggen: continu wringen, zijn hoofd wegdraaien, tepel in en uit de mond nemen. Ook als ik denk dat hij goed vacuum zit neemt hij 2 slokjes en draait daarna weer weg. Hij wordt er zelf heel erg gefrustreerd van en een voeding van een kwartier neemt zo 1 á 1,5 uur in beslag door alle onrust, troosten en opnieuw aanleggen de hele tijd.

Omdat hij een te laag geboortegewicht had, hij iets met zijn suiker had en mijn borstvoeding wel nog even goed op gang moest komen hebben we hem de eerste dagen bijvoeding moeten geven. Omdat ik liever alleen bv gaf ben ik dus extra gaan kolven, maar daar bleek uit dat mijn productie toch niet zo goed op gang kwam als gedacht. Hij is toch ook weer afgevallen, dus hebben we besloten om naast de borstvoeding bijvoeding te blijven geven, totdat we het gevoel hadden dat de bv goed liep. Maar ik kolf zo tussen de 5 en 20ml per borst (de niet-aangelegde borst) en dat is eigenlijk wel echt heel erg weinig als je kijkt hoeveel hij moet drinken op een dag.

Het heeft allemaal met elkaar te maken natuurlijk: omdat mijn productie achterloopt krijgt hij niet snel genoeg melk, waardoor hij gefrustreerd raakt en hij steeds loslaat bij het aanhappen.

De kraamverzorgster heeft de hulp van een lactatiekundige ingeschakeld en we hebben besloten om 2 dagen even alleen maar te kolven en B te fingerfeeden met zoveel mogelijk bv. Maar ik houd hem met mijn productie niet bij, zelfs niet nu ik aan het clusterkolven ben.

Ik zit er wel een beetje doorheen. Het is zo vermoeiend, ik ben ieder uur aan het kolven ('s nachts iedere 3 uur), mijn tepels doen zó'n pijn en ik wil zo graag gewoon normaal borstvoeding kunnen geven. Wat eigenlijk ook gewoon de natuurlijkste weg is,gewoon hup links en rechts een kwartiertje drinken, geen gedoe met flesjes opwarmen en schepjes erbij. ik snap niet waarom het bij mij niet gaat...

De lactatiekundige heeft al in zijn mondje gekeken en anatomisch gezien is er niks mis (tongriempje enz.), ook mijn borsten/tepels zijn niet afwijkend ofzo. Het zou gewoon moeten kunnen, maar waarom lukt het dan allemaal niet? Ze begon al over de preverbale logopedist en de osteopaat, maar ik weet niet of ik het allemaal zo ver wil laten gaan. Iedereen vertelt hoeveel makkelijker borstvoeding is dan flesvoeding, maar met al dat fingerfeeding, clusterkolven, tepelhoedjes, cooling pads en lactatieconsulten put het me echt uit, net in een periode waarin ik eigenlijk gewoon alleen maar wil genieten.

Nu overstappen op de fles daar zou ik echt héél erg verdrietig van worden, ik genoot zo van die eerste 2 dagen aan de borst zonder gedoe O+ (achteraf heeft hij het die 2 dagen op zijn reserves gedaan). Maar het zou ook wel heel erg veel onrust, frustratie en tranen schelen, zowel bij B als bij mij.

Morgen weer even de lactatiekundige bellen om te bekijken wat het kolven tot nu toe heeft gedaan en wat het plan van aanpak wordt.

/ego-rant :@
pi_162103123
Jeetje, Dyre, wat ontzettend zwaar zo. :{ .

Als je hier middenin zit, dan is bv niet 'makkelijker' dan fv, Soms kost bv een hoop en zul je heel goed bij jezelf na moeten gaan wat voor jou de grens is en hoever je kunt en wilt gaan. Veel sterkte ermee, hopelijk komt er snel een omslag. Het is wel heel fijn dat er mensen goed meekijken en meedenken. Laat je hoe dan ook niet gek maken, en volg je eigen gevoel en intuïtie. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162103945
Och lieve Dyre, wat ontzettend naar! Ik kan niet anders dan me aansluiten bij Franny. BV kan makkelijker zijn dan FV, maar ook vele malen moeilijker en zwaarder.

Ik ken beide kanten en hoop voor jou dat je kiest waar jijzelf het meeste baat bij hebt en waar jij het gelukkigst van wordt. Of dat nou het doorzetten van de BV is, of overgaan op FV. Het gaat om jou. Je kindje zal hoe dan ook liefde van je krijgen, zowel met BV als met FV.

Dikke kus :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 22:34:41 ]
pi_162104990
Dyre, ik zat in een vergelijkbare situatie met Stip en herken de gevoelens. Het is heel zwaar en wat je ook beslist uiteindelijk, doe waar jullie je allebei het beste bij voelen en dan komt het allemaal goed :)
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:58:52 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162105336
Auw Dyre.... dat klinkt pijnlijk herkenbaar :X Wat goed dat er al een lk bij is geweest!

Ik wou dat ik destijds ook had gekozen voor volledig kolven en pas daarna weer aan de borst. Ik deed t allebei. Uitputtingsslag... Al denk ik eigenlijk ook dat je jezelf uitput door elk uur te kolven. Maargoed, da's natuurlijk van de zijlijn.

Waar ik om post is om je een hart onder de riem te steken. Ook een magere productie kan opgekrikt worden! En soms gaat kolven gewoon moeizaam... krijg je wel een goede toeschietreflex / zie je op enig moment wel straaltjes? Dat had ik namelijk pas na een mega dosis domperidon.
pi_162105461
Bedankt voor de lieve reacties :*

Ja, het is ook echt een uitputtingsslag, ieder uur kolven. Maar het is volgens de LK wel nodig om mijn productie te verhogen.

Een toeschietreflex voel ik eigenlijk niet? Straaltjes zijn het ook niet, het druppelt echt langzaam naar buiten, maar het duurt ook wel heel lang voordat het begint te lopen. Bij L heb ik hier oxytocine-neusspray gekregen, maar ook toen nooit straaltjes gezien.
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:08:29 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162105722
En heb je nu ook oxytocine dan? Dat scheelt dan iig weer tijd.

Wat mijn lk vertelde (nu met S, die dysmatuur was), is dat kindjes onder de 3 kilo vaak moeite hebben om goed te drinken, en dat het pas daarna beter gaat. Dit vooral mbt in slaap vallen tijdens het drinken, maar wie weet...?

Hopelijk lopen die flesjes toch gauw wat voller :* Tot die tijd, maak je maar goed gebruik van de goede babyvoeding die voorhanden is. Baby's gotta eat.
pi_162106051
Nee, nu nog geen spray gekregen, maar dat is wel een goede om morgen even na te vragen :Y

B is inderdaad nog onder de 3 kilo, maar het probleem bij hem is niet het in slaap vallen, maar juist heel veel onrust (tijdens het aanhappen).

Ik snap waarom de LK over een osteopaat begon, ik heb een hele snelle bevalling gehad, maar zou ik dat dan niet bij meer moeten merken dan alleen bij het drinken? Het is verder een hele rustige en lieve baby. Ik kan me niet voorstellen dat hij na een bezoekje aan de osteopaat ineens beter aanhapt. Die onrust komt m.i. doordat er niet snel genoeg melk komt, en niet door iets 'lichamelijks'.
pi_162106176
Ohh Dyre, wat heftig zeg :* Wat de rest al zegt: BV kan makkelijker zijn, maar ook gewoon retemoeilijk. Ik zie mezelf nog zitten met bloedende tepels aan de melkmachine met een enorm gevoel van falen, want het was toch zo makkelijk en natuurlijk, waarom kon ik het dan niet? Ik wens je heel veel liefs en warmte en kracht in dit proces. En welke keuze je ook maakt, het is de juiste keuze :*
pi_162109587
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:18 schreef Dyre het volgende:
Nee, nu nog geen spray gekregen, maar dat is wel een goede om morgen even na te vragen :Y

B is inderdaad nog onder de 3 kilo, maar het probleem bij hem is niet het in slaap vallen, maar juist heel veel onrust (tijdens het aanhappen).

Ik snap waarom de LK over een osteopaat begon, ik heb een hele snelle bevalling gehad, maar zou ik dat dan niet bij meer moeten merken dan alleen bij het drinken? Het is verder een hele rustige en lieve baby. Ik kan me niet voorstellen dat hij na een bezoekje aan de osteopaat ineens beter aanhapt. Die onrust komt m.i. doordat er niet snel genoeg melk komt, en niet door iets 'lichamelijks'.
Is hij minder onrustig bij het fingerfeeden? En heb je ook een flesje geprobeerd? Wij waren echt aan het hannesen met fingerfeeden, omdat hij het zo vervelend vond en ik heb toen een Breastflow fles besteld en dat ging veel beter. Hij dronk toen ook meer en we hoefden niet meer zo te vechten om er 10cc in te krijgen.

Wij zijn bij een osteopaat geweest met Stip, maar dat deed helemaal niks. Anderen hebben er idd wel baat bij, maar ik geloof er niet meer zo in.
pi_162110410
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:31 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Oh tof!! Beschuit regel ik voor je :7 .
Yay! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_162110663
Dyre, wat een heftige start. Ik herken het heel erg van mijn oudste. Het kan gewoon zo zijn dat hij nog niet krachtig genoeg drinkt om jouw productie goed op gang te brengen, zeker met een wat kleine hap (en even voor het hart onder de riem: volgens mij doen alle baby's het de eerste 2 dagen op hun reserves). Als je zo vertelt lijkt het me dat hij inderdaad onrustig wordt doordat de melk nog niet makkelijk gaat stromen. Neusspray zou kunnen helpen daarvoor. De eerste week voelde ik bij beide kinderen nog geen toeschietreflex trouwens. Ik denk dat dat pas kwam toen de hoeveelheid melk ook toenam. De eerste dagen is het vaak druppels sprokkelen, daar komt geen tsr aan te pas.

Je hebt ook setjes waarmee je een slangetje tussen jouw borst en baby kan doen, waardoor je dan extra melk laat lopen. Dat stimuleert hem extra tijdens het drinken aan de borst. Ik zou toch, als drinken met fingerfeeden of bv-hulpset goed werkt, nog even uitkijken met flesjes zolang hij nog niet makkelijk aanhapt. Maar groeien gaat uiteindelijk altijd voor natuurlijk. Kijk goed waar de grens ligt voor jullie/hem. Heb je ook al geprobeerd om met een tepelhoedje te voeden? Ik weet niet of het verstandig is omdat het ook invloed op je productie kan hebben, maar misschien vergemakkelijkt het het aanhappen en/of doet het voeden minder pijn?

In ieder geval is het denk ik wel prettig dat je nu even alles kolft. Het is hartstikke zwaar, en idd helemaal niet makkelijker dan FV op deze manier. Maar ik weet wel dat ik bij mijn oudste onwijs blij geweest ben dat ik heb doorgezet. Na een maand ging het zoveel beter en ik heb nog heel lang met plezier kunnen voeden.

Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_162131354
Wat een heftige start dyre!
Heb je al lanolin oid? Die zalf hielp hier heel goed bij kloofjes.

Vraagje!
Voeden op verzoek hier..
Maar een jongetje dat steeds vaker lang tussen voedingen laat vooral in de avond. Overdag en nachten om de 3 a 4 uur maar de avond lijkt zijn 'doorslaap' moment te worden.
Net om half 6 gedronken en nu nog totaaaaal geen aanstalten.
Zouden jullie dan om 21.00/00.00 wakker maken?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_162132807
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:01 schreef Lamb29 het volgende:
Wat een heftige start dyre!
Heb je al lanolin oid? Die zalf hielp hier heel goed bij kloofjes.

Vraagje!
Voeden op verzoek hier..
Maar een jongetje dat steeds vaker lang tussen voedingen laat vooral in de avond. Overdag en nachten om de 3 a 4 uur maar de avond lijkt zijn 'doorslaap' moment te worden.
Net om half 6 gedronken en nu nog totaaaaal geen aanstalten.
Zouden jullie dan om 21.00/00.00 wakker maken?
hoe oud is hij nu, lamb? Je zou kunnen proberen of hij in zijn slaap ook aanhapt, en dat jij zo langer kunt slapen?

in principe is voeden op verzoek natuurlijk ook voeden op jouw verzoek...
pi_162133790
Ik zou dan inderdaad rond 21.00 of 22.00 weer proberen te voeden. En dan volgende voeding weer op zijn verzoek. Kijken wat hij dan doet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:43:13 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162133860
Ik zou dat bij E wel gedaan hebben Lamb, omdat zij slecht groeide. Maar nu met S hou ik het echt niet bij, en ik denk dat jij dat met E ook niet hoeft te doen. Hij groeit prima toch?

Lekker genieten van de eigen tijd! Of heb jij m dan toch ook nog bij je liggen?
pi_162133985
Volgens mij gaat het meer om het opschuiven van dat doorslaapmoment naar de nacht ipv de avond. Of zie ik het verkeerd?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:47:21 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162134176
Oh :D

Ieder zn eigen referentiekader he :') :@
pi_162134750
Haha ja beetje van beide :)

'Mag' hij al naar 7 voedingen (van 8/9 voedingen gaat hij nu naar 7/8 per dag)
&
Het zou natuurlijk leuk zijn wanneer hij die 5u ertussen in de nacht doet ipv de avond. Dan ligt hij nu meestal lekker bovenop marcek te slapen. En in de nacht in de co.

7.5 week is hij en hij tussen 5.5 en 6kg. Groeit heel goed dus.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_162135207
Oh en idd op mijn verzoek is vaak ook al in de ochtend ivm O naar school brengen. Daarom is die 00.00 ideaal ;) nacht is dan vaak tussen 3&4... En dan dus weer tussen 6&half8.

Beetje dat twijfel gevoel of ik hem dus niet teveel in een schema duw zeg maar.

Al lijkt hij t allemaal wel best te vinden. Hapt lekker aan wanneer ik t probeer... En moet hij even wachten ivm O dan hoor ik hooguit een paar lichte moppers.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_162233379
Hoort haaruitval bij het stoppen met bv? J drinkt nog maar 1 a 2x per dag kort en ik verlies nu weer enorm veel haar, net als de maanden na de bevalling. :'(
  maandag 16 mei 2016 @ 09:16:18 #136
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162237691
Oei, ik zou t niet weten, maar t klinkt wel logisch opzich... klote zeg! :o
pi_162245718
Balen Hupje. Ik herken het niet. Bij mij vertaalde het minderen van de bv zich vooral in wat extra kilo's (die welkom waren) en volgens mij werd mijn haar er juist ook beter van. Maar hormonale schommelingen kunnen allerlei effecten hebben. :( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 16 mei 2016 @ 16:27:13 #138
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162246814
Mijn kapper zei dat bij sommige mensen haaruitval begint na stoppen bv. Ik had me dus al ingesteld op een leven lang borstvoeding geven, maar helaas begon het bij mij met 3 maanden al. Hoop niet dat er een tweede uitval-golf komt. :o
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_162276751
Dyre, respect voor al het werk wat je in de bv steekt! Lijkt me retepoepiezwaar zo... Alleen drupjes klinkt mij als gebrek aan tsr. Weet niet wie het hier nou laatst als tip gaf, maar ff een tijdje knijpjes geven in de tepelhof voor het kolven werkt bij mij hartstikke goed. Hoop dat je snel de oplossing vindt!

Lamb, is hier ook een tijdje geweest, dat langere doorslapen op een niet functioneel tijdstip. Nooit wakker gemaakt, en ritme is ook wat normaler geworden na een paar weken, zonder er zelf iets aan te hoeven doen.

Ik was van plan af te bouwen, maar toen werd T verkouden en wilde hij heel vaak drinken. Dus even uitgesteld, want het was toch wel erg handig.

En nu weigert hij overdag sinds twee dagen ineens de borst. Hoop dat het tijdelijk is. Morgen met flesjes gekolfde melk proberen, en misschien is dit dan juist wel een mooi moment om af te bouwen dan, als hij die dan wel pikt. Maar ik snap er niets van. (En voel me stiekem een beetje afgewezen ofzo...)
pi_162308468
Ah fijn om te lezen Sara!

E. is nu 8 weken. Meestal komt hij 7/8x op een dag. Probeer dus los te laten maar vandaag komen we op 6x uit. Dus meteen weer dikke twijfel :') niet te weinig?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_162308780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:43 schreef Lamb29 het volgende:
Ah fijn om te lezen Sara!

E. is nu 8 weken. Meestal komt hij 7/8x op een dag. Probeer dus los te laten maar vandaag komen we op 6x uit. Dus meteen weer dikke twijfel :') niet te weinig?
Joh, misschien wil 'ie morgen wel weer 15x om bij te tanken ;). Hij meldt zich wel bij honger hoor!
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:51:50 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162308840
Ik zou me denk ik pas zorgen maken bij structureel maar 5 voedingen ofzo. Hij doet t goed Lamb, beetje vertrouwen! ;)
pi_162309342
:') ja hè ... Ik wil een raampje in m'n borsten.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:06:59 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162309464
Dat heb je dus niet nodig o|O
pi_162309532
Kan iemand hier toevallig nog een lactatiekundige uit Utrecht aanbevelen?
pi_162309659
Mehe juwel!! Ocd-lamb Meld zich... Ik schrijf ook nog alle tijden op :') (maar voornamelijk voor links/rechts anders vergeet ik dat. En voel t niet altijd)

Arja baby&borstvoeding was ik tevreden over! Na t Consult nog paar korte vragen via watsapp kunnen stellen... Erg fijn

[ Bericht 10% gewijzigd door Lamb29 op 18-05-2016 22:16:37 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:05:41 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162320551
Even spammen hoor O+

3 maanden alweer O+
pi_162320567
LB O+

En dat shirtje O+ (welk merk is dat?)
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:08:19 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162320598
Een romper van Carters, van Mariposas overgenomen!

Zit echt briljant O+
pi_162320693
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:08 schreef LadyBlack het volgende:
Een romper van Carters, van Mariposas overgenomen!

Zit echt briljant O+
Die mag vast doorverkocht worden he O-)
pi_162320904
Ooooh LB O+
pi_162321351
och, dat handje. langzamerhand ga ik rammelen voor weer een minibeeb...
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:46:23 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162321490
Ik vind zn blote armpje zo drollig O+ en zn bakkebaard! :D
  donderdag 19 mei 2016 @ 13:07:46 #154
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162321996
Wat lief LB. Dat handje om jouw borst! O+ En wat leuk om die romper terug te zien, al is die hier nooit gedragen. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_162323164
Aww O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 19 mei 2016 @ 14:01:47 #156
409579 LuDann
All the way
pi_162323430
Wat een popje, LB. O+
  donderdag 19 mei 2016 @ 15:25:54 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162325399
En.....

*tromgeroffel*

Eindelijk de 4 kilo over!! *O*
4260 gram nu. Nagenoeg 2x zo zwaar als bij zn geboorte O+

De curve is niet heel overtuigend, maar zn lengte had wel een sprintje getrokken dus ik geloof t wel.
pi_162326133
LB! Je foto! Je zoon! O+ O+ O+
pi_162326792
Dat handje O+ (en dat oortje en neusje niet te vergeten O+ )
pi_162384714
Mijn baby weigert ineens de fles -O- Of nouja, weigeren, het lijkt erop dat ze de fles niet meer snapt. Ze maakt geen grote hap meer en als ze de speen in haar mond neemt, draait ze een beetje met haar tong erom heen en sabbelt wat, maar drinken ho maar. Ze is nu 10 weken, we zijn al heel vroeg begonnen met de fles om voor mij het BV geven behapbaar te houden en dat ging tot ongeveer een week geleden goed. Alleen nu is het drama, elke voeding met de fles eindigt in heel hard huilen en overstuur totdat ik met de borst kom, de ergste voeding aan de borst wegdrinken en daarna fles proberen helpt ook niet.

We hebben geprobeerd of mijn aanwezigheid misschien uitmaakt (lijkt het niet beter of erger te maken), verschillende flessen (Medela Calma en momma lansinoh, beide bv-vriendelijk) maar het lijkt er echt op dat ze het niet snapt en niet zozeer dat ze niet wil.. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar dus, volgens mij is er niks veranderd in hoe we haar de fles geven, dus wat dit dan is? Iemand hier nog tips of iets wat we over het hoofd zien?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162397248
Ono: rond 3 maanden gaan flesweigeren schijnt vaker voor te komen..
Hier was de truuc een fles die zelf al wat druppelde: met de calma kon mijn zoontje echt helemaal niks.. Verder heel veel geduld en blijven proberen. Bij ons wilde de kleine alleen de fles als hij in zijn wipstoel zat, op schoot was het drama. Hier werkte de dr brown fles goed.
Als de fles echt niet meer lukt, zou je ook cupfeeding kunnen proberen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162397264
Hier ook flesweigering rond die periode. We zijn blijven oefenen maar wel nadat hij bij mij aan de borst had gedronken, zodat er geen honger was. Met honger oefenen was echt een ramp, compleet overstuur.
pi_162427369
Hier nog een met een flesweigeraar rond die periode. De medela calma leek ze ook ineens niet meer te snappen. Uiteindelijk zijn we overgestapt op de Dr. Browns (en dan de bredere fles voor bv-kindjes). Die snapte ze vrijwel gelijk.

Als ik het me goed herinner, zijn wij toen iedere dag gaan (blijven) oefenen met die fles. Steeds een klein beetje, op een moment dat ze niet extreme honger had en op een nagenoeg vast moment. (Hier was dat aan het begin van de avond.)

(Edit: oh Cassandra schreef dat ook al :+ )

LB: wat een lieve foto O+
pi_162427460
Ook hier flesweigeren rond die tijd (al krijgt ze zelden een fles, dus 't kan ook een wat flik je me nou? zijn) Wij zijn het in een bekertje gaan aanbieden, dat hielp :)
  maandag 23 mei 2016 @ 11:44:08 #165
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_162430344
Hier en ook in mijn omgeving hielp ook de Dr. Brownsfles bij flesweigeren/ineens de fles niet meer snappen.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_162437586
'Fijn' dat meer hier tegenaan lopen, de dr brown staat genoteerd! Vandaag is ze voor het eerst naar het KDV geweest en daar gaat het prima, in 1x 80 ml gedronken :o :? Opluchting in elk geval, ze is het blijkbaar niet verleerd. Thuis komt dan hopelijk vanzelf ook weer :)
pi_162471389
Fijn dat het daar toch ging, ono!

Hier 18 maanden borstvoeding vandaag. Nog 1x per dag, soms vaker als ze ziek is, heel fijn zo. O+
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:40:17 #168
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162476653
Wat fijn Helio!

Even een vraagje, ik zou graag naar de Nuvaring anticonceptie terug willen. Ik vergeet de pil steeds. Hos sterk zal dit mijn productie laten dalen? ik voed alleen nog maar 's ochtends, s avonds en s nachts en stuwing heb ik steeds minder.
Edit, lees dat oestrogenen ook in de melk terecht komen en dat negatief is voor de ontwikkeling van je baby? Argh, ik ben de pil zo zat (en spiraal vind ik geen goede optie nu, prikpil geen zin in, en ik wil ook geen dingen in m'n arm). :(

[ Bericht 20% gewijzigd door Mariposas op 24-05-2016 22:50:56 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_162483462
Good old condooms een optie Mari?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162494546
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:40 schreef Mariposas het volgende:
Wat fijn Helio!

Even een vraagje, ik zou graag naar de Nuvaring anticonceptie terug willen. Ik vergeet de pil steeds. Hos sterk zal dit mijn productie laten dalen? ik voed alleen nog maar 's ochtends, s avonds en s nachts en stuwing heb ik steeds minder.
Edit, lees dat oestrogenen ook in de melk terecht komen en dat negatief is voor de ontwikkeling van je baby? Argh, ik ben de pil zo zat (en spiraal vind ik geen goede optie nu, prikpil geen zin in, en ik wil ook geen dingen in m'n arm). :(
Ik denk dat er in de prikpil en implanon net zo goed oestrogenen zitten eigenlijk...? Dus dat lijkt me dan ook geen optie.

Ik koos toch voor een mirena; dat was eigenlijk de minst vervelende optie, ondanks dat 'ie ivm een eventuele 2e misschien niet zolang zou zitten..

En anders wat Kris zegt; condooms zijn er ook nog..
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:55:51 #171
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162495063
Als we condooms gebruiken weet ik in elk geval zeker dat ik niet zwanger word. :+ Mirena wil ik pas weer als ik 'm zeker weten voor langere tijd ga gebruiken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_162508105
Wij gebruiken condooms, maar ik ben het ook wel zat om elke 4 weken ongesteld te zijn. Het is zo pijnlijk geworden :(. Dus optie pil schiet ook weer door m'n hoofd...
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 26 mei 2016 @ 09:38:21 #173
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162508986
Ohhh LB die oortjes O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162517108
Ik was vanmiddag verdrietig (hormonen :') )
Hij wil altijd drinken voor zijn slaapje en als ik wegloop zonder is het drama.
Nu was het speen pakken en hij ging liggen en zei dag mama :o
Zelfs toen de deur dichtging niets nada noppes.
Merk dat de drinkmomenten minder en vooral korter worden.
Opzich fijn maar aan de andere kant had ik niet verwacht dat dit wat zou doen met me.
Bijna 2, van ik hoop dat de bv lukt naar 'langvoeden' O+
Ben benieuwd hoelang nog, ik vind het samenmomentje nog te knus om al vaarwel te zeggen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:29:05 #175
73386 Fazz
onderweg
pi_162517344
Het klinkt wel mooi toch zo Blue? Het verloopt zo wel heel natuurlijk :)

Wij zijn hier zonder problemen van 2 naar 1x per dag voeden gegaan. Het verbaasde me hoe makkelijk het ging :)
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:44:55 #176
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162517709
Blue herkenbaar!
Ik vraag m als hij zelf niet komt voor de namiddagvoeding :@ niet dat dat vaak voorkomt. De ochtendvoeding zou ik wel fijn vinden als hij die zelf laat vallen, anders doe ik dat tegen de tijd dat ik weer moet gaan werken.

Voeden is trouwens nog steeds pijnlijk, hoop dat dat weg is zodra de baby komt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162517938
De ochtendvoeding zou juist de laatste zijn die ik zou willen laten vallen. Die krijgt hij als ik niet hoef te werken bij ons in bed en erna gaat hij boekjes voorlezen aan ons O+
Die middag en avondvoeding kan ik ook boekje lezen op de grote stoel op zijn kamertje om het momentje samen te houden.

En zeer doen :X
Het eerste aanhappen doet nu serieus pijn maar dat gaat niet wegtrekken dus?
pi_162520464
Ga je doorvoeren dus Chanty met zusje erbij? Dat lijkt me heel bijzonder!

Hier ook alleen ochtendvoeding dus, dat ging heel natuurlijk zonder problemen. En gevoeligheid bij voeden herken ik nu helemaal niet, benieuwd of dat nog komt.
  donderdag 26 mei 2016 @ 17:42:36 #179
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162520823
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:56 schreef BlueEyes het volgende:
De ochtendvoeding zou juist de laatste zijn die ik zou willen laten vallen. Die krijgt hij als ik niet hoef te werken bij ons in bed en erna gaat hij boekjes voorlezen aan ons O+
Die middag en avondvoeding kan ik ook boekje lezen op de grote stoel op zijn kamertje om het momentje samen te houden.

En zeer doen :X
Het eerste aanhappen doet nu serieus pijn maar dat gaat niet wegtrekken dus?
EN de baby EN Lucas voeden en om 6.45 uur de deur uit willen naar werk gaat m gewoon niet worden :')
Daarbij zijn de middagvoedingen toch gezelliger dan de ochtendvoeding want dan slaapt ie nog half en is boos als ik m afkoppel.

Qua pijn is het heel persoonlijk volgens mij. Bij mij doet aanhappen het meeste pijn maar ook daarna blijft ik het ook wel voelen. Maar weet dat er hier mensen waren bij wie het na een maand of drie/vier over ging.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 26 mei 2016 @ 17:46:00 #180
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162520893
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:24 schreef Heliotrope het volgende:
Ga je doorvoeren dus Chanty met zusje erbij? Dat lijkt me heel bijzonder!

Hier ook alleen ochtendvoeding dus, dat ging heel natuurlijk zonder problemen. En gevoeligheid bij voeden herken ik nu helemaal niet, benieuwd of dat nog komt.
Als Lucas nog wil drinken dan ga ik het niet stoppen nee tenzij het me tegen gaat staan. Maar baby gaat voor en Lucas mag niet vaker dan twee keer per dag zolang ik verlof heb en zodra ik weer ga werken wil ik terug naar 1 voeding na mijn werk. Zien we hoe t allemaal uitpakt :)

Als Judith ook zo lang drinkt heb ik straks vier jaar borstvoeding gegeven :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 26 mei 2016 @ 17:57:27 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162521093
Bij mij trok de pijn helaas niet weg, Blue. Voor mij reden geweest om na de eerste echo af te gaan bouwen en een maand na zijn tweede verjaardag heeft kuiken voor 't laatst bij mij gedronken. Maar ik heb het er wel met hem over gehad, dat bij nu grote broer werd en dat mama's melk straks voor de baby is en zo. Het vooruitzicht dat er straks weer een klein babietje is die bij me mag drinken, maakte het voor mij minder verdrietig. Kuiken vond het zelf ook goed zo, ik vind het zo mooi afgesloten O+.
KuikenGuppy
pi_162521874
Zo bijzonder twee kinderen aan de borst zometeen Chanty O+

Ik merk dat mijn productie steeds meer terug loopt, althans ik heb nog wel productie maar mijn tsr blijft steeds vaker uit, de stroom is korter, en G raakt steeds geïrriteerder. Na maanden lang op werkdagen 400-450 gekolfd te hebben zit ik sinds kort op 250 cc. Met dank aan verkeerd lactatiekundige advies in de eerste maanden :{ Ik heb er vrede mee, wil niet meer fanatiek opbouwen en voed nog zo lang het gaat zelf. Al ruim 7,5 maand nu O+
Volgende week wil ik graag een borstvoedingsshoot doen, dan heb ik dat als herinnering.
Maar ik vind het wel heel jammer dat ik waarschijnlijk niet het hele jaar vol kan maken ;( gaan we in de toekomst heel anders doen.
pi_162521931
Hoe kan het dat je productie zo terugloopt Cassandra?
pi_162521987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo bijzonder twee kinderen aan de borst zometeen Chanty O+

Ik merk dat mijn productie steeds meer terug loopt, althans ik heb nog wel productie maar mijn tsr blijft steeds vaker uit, de stroom is korter, en G raakt steeds geïrriteerder. Na maanden lang op werkdagen 400-450 gekolfd te hebben zit ik sinds kort op 250 cc. Met dank aan verkeerd lactatiekundige advies in de eerste maanden :{ Ik heb er vrede mee, wil niet meer fanatiek opbouwen en voed nog zo lang het gaat zelf. Al ruim 7,5 maand nu O+
Volgende week wil ik graag een borstvoedingsshoot doen, dan heb ik dat als herinnering.
Maar ik vind het wel heel jammer dat ik waarschijnlijk niet het hele jaar vol kan maken ;( gaan we in de toekomst heel anders doen.
Wat was het verkeerde advies dan?
pi_162522071
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:38 schreef Bloesem. het volgende:
Hoe kan het dat je productie zo terugloopt Cassandra?
hij drinkt heel onregelmatig, en ook steeds minder heb ik het idee. En misschien zijn de dips wel normaal, dat weet ik niet. Ik heb alleen geen zin meer om extra te kolfen om de productie op te krikken :@
En productie in de eerste drie maanden terug dringen omdat er werd gedacht aan over productie is gewoon niet goed geweest
pi_162522537
Hier doet t met 29+2 nog steeds zeer. Vooral dat aanhappen, auw..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_162524144
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:43 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

hij drinkt heel onregelmatig, en ook steeds minder heb ik het idee. En misschien zijn de dips wel normaal, dat weet ik niet. Ik heb alleen geen zin meer om extra te kolfen om de productie op te krikken :@
En productie in de eerste drie maanden terug dringen omdat er werd gedacht aan over productie is gewoon niet goed geweest
Moet je misschien ongesteld worden? En extra aanleggen als je thuis bent? Je hebt er zoveel moeite ingestopt, echt knap!
  donderdag 26 mei 2016 @ 20:22:39 #188
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162524288
Maar als je maandenlang goede kolfopbrengst had en het nu terugloopt, hoe kan dat dan gerelateerd zijn aan verkeerd advies in de eerste maanden?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_162528271
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Moet je misschien ongesteld worden? En extra aanleggen als je thuis bent? Je hebt er zoveel moeite ingestopt, echt knap!
Of een dagje bloot op bed met blote baby, zo vaak mogelijk aanleggen? Is veel effectiever dan kolven imho.. En wat Jagar zegt, echt gaaf dat je er zoveel moeite in hebt gestopt :*
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:46:08 #190
73386 Fazz
onderweg
pi_162528565
Cassandra, misschien heb je er wat aan, ik ben toen F die leeftijd had gestopt met voeden/kolven overdag maar ben wel de avond/nacht/ochtendvoeding blijven geven. Het was best een overgang, hij weigerde fv overdag en clusterde 's nachts. Na een week of 2 was het over en hadden we een ritme van 2 a 3x voeden per dag en daarnaast vast voedsel/fv.

Als je nog graag bv wil blijven geven zijn er dus ook andere opties. Het einde van je productie hoeft het dus niet te zijn. Nu dik 1,5 jaar later voed ik nog steeds :)
pi_162528587
Mijn kolfproductie liep rond die tijd (edit: rond 8 maanden) ook terug (van 450-600 per dag naar 300). Dat is daarna heel stabiel gebleven, nu ook nog (11 maanden en kolf 1x per dag, opbrengst 250-300). Had overigens geen problemen met tsr of live voeden. Ik schrok in het begin ook van het snelle teruglopen. Kan het te maken hebben met meer vaste voeding?
pi_162530580
Ik hoef niet ongesteld te worden voor zover ik weet, spiraaltje.

Mariposas ik ben net wel eens eerder gelezen, dat de eerste maanden bepalend zijn voor je verdere productie, geen idee eigenlijk.

G drinkt heel onrustig, ik leg hem al zo veel mogelijk aan. Maar misschien heeft hij ook wel gewoon geen honger, met de nachtvoeding heb ik namelijk nergens problemen mee. Ik raak alleen wel in de war
Van zijn slechte inslapen, dat doet hij normaal alleen met honger. Zal wel een fase zijn.

Hij eet heel slecht vast voedsel, dus dat zou het niet moeten zijn. Maar bedankt voor het meedenken allemaal
O+ we gaan fijn door zo lang het nog kan O+
pi_162536139
Die eerste weken zijn heel belangrijk om voldoende vaak te voeden, zodat je genoeg prolactinereceptoren maakt. Maar dat is geen issue bij jou.
Ik herken het ook hoor, om in die periode een terugloop te hebben. Bij de oudste heb ik toen nog productie proberen op te krikken, bij de jongste niet meer. Met hetzelfde resultaat overigens. Het is een soort natuurlijk verloop. Je productie is niet meer hormoongestuurd, maar echt afhankelijk van vraag. Je baby eet vaste voeding en wordt door minder melk ook een soort van gedwongen voldoende vaste voeding te gaan eten.
pi_162536714
Ik had rond 8/9 maanden ook een terugloop in de kolfopbrengst. Omdat mijn kolfrecht ook afliep ben ik toen fv mee gaan geven naar de opvang. Daar krijgt hij nu 100 ml fv op een dag en 150-200 ml gekolfde bv - wat ik in een kwartiertje in mijn eigen tijd kan kolven. Scheelt voor mij ook een hoop gestress. Eerder moest ik zoveel moeite doen om genoeg te kolven! Dankzij die 100 ml fv (en vaste voeding natuurlijk) kan ik veel relaxter doorvoeden. :)
pi_162536724
Ja, ik wil ook even bevestigen dat je nog best kunt door blijven voeden, maar dan op een andere manier. Zoals Fazz beschrijft, zo is het bij ons ook gegaan. En eerlijk gezegd was ik daar in alle opzichten blij mee: minder druk op het bv 'moeten' geven en moeten kolven, meer zelf de regie in handen, en toch die bijzondere momenten met je kind behouden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162537710
Fijn om te lezen O+ daar hoop ik ook op. Hij is nu ruim zeven maanden. Ik kolf nu twee keer per dag, wil naar een keer maar dat durf ik nog niet.
pi_162538771
Ik vind het bijzonder hoe mijn idee over langvoeden steeds opschuift. I is de laatste tijd weer echt gek op bv en vraagt er vaak om, s ochtends en begin van de avond. Maar als ze dan bij me zit met dat inmiddels peuterlijfje dan denk ik af en toe: huh? Hoe zijn we hier gekomen, dat ik gewoon een kind van bijna 2,5 nog voed?? Onwerkelijk wel. En ik heb echt ook geen idee wanneer het definitief voorbij is. Steeds denk ik: nu zal het wel niet lang meer duren... Ik ben erg benieuwd wanneer en hoe we gaan stoppen....
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162539079
Dat heb ik ook Franny. Dacht eerst 6 maanden te voeden, toen een jaar... En nu komt dat jaar in de buurt en zie ik ons voorlopig echt nog niet stoppen.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:05:03 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_162539281
Ik vraag me al een tijdje af hoe dat nou werkt als je zwanger door blijft voeden en na de geboorte blijft tandemvoeden.
De melk voor een newborn is toch anders dan de melk als je al langer borstvoeding geeft? Maar als je nooit stopt met borstvoeding geven, verandert die samenstelling dan abrupt zodra de baby geboren is? En neemt je productie dan ook weer toe door die hormonen? Want een baby drinkt op een dag meer dan een peuter lijkt me.

Ik herken het verdriet om het einde van de borstvoeding overigens totaal niet, ik heb het een jaar met plezier gedaan en het is heel natuurlijk afgelopen. Intieme momentjes hebben we echt wel zonder die borst :Y Hopelijk kijken jullie er straks ook fijn op terug, en niet met verdriet omdat het afgelopen is :*
disclaimer
pi_162539295
Ik heb dat ook ja. Ik zit nu op 9 maanden bv en 'moet' daarom binnenkort ook terug naar 1x kolven per werkdag, en ik verbaas me hoe snel dat is gegaan eigenlijk. Bij de oudste keek ik heel erg uit naar het moment dat een keertje minder kon kolven, nu heb ik dat helemaal niet. En ik zei gister tegen mijn man nog dat als ik baby even lang zou voeden als de oudste (15 maanden), ik nog maar 6 maanden daar vandaan zit, en dat dat zo kort leek. Ik heb nu ook veel minder dan bij de oudste dat ik meer behoefte aan vrijheid krijg en graag een voeding (of kolfbeurt) wil laten vallen. Ok, behalve 's nachts dan, dan heb ik die behoefte wel :+
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:29:26 #201
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_162539900
Mijn zoon is over twee weken alweer 3 jaar en ik voed nog steeds. Mijn dochter heb ik maar 1,5 jaar gevoed, toen stopte ze zelf omdat ik zwanger was.
Ik had het ook nooit gedacht en nu denk ik geregeld, zal ik stoppen, hoe lang ga ik nog door. Ik had met voor genomen om rond zijn 3e jaar te stoppen, geleidelijk. Maar ja om nu helemaal te stoppen vind ik toch ook wel een enorm grote stap, het is alleen niet meer alleen maar de melk, maar vooral ook enorm knuffelen met de borst en dus met mij ook. <3
Hij drink nog in de ochtend en avond en soms in de middag als ie moe is, ik probeer nu over te gaan naar alleen de ochtend.
Als ie alleen nog maar de ochtend drinkt, dan is het makkelijker om te stoppen zonder verdriet, want dat wil ik absoluut niet. Dan kan ik gewoon twee weken lang uit bed gaan als ie wakker is en een broodje voor hem smeren ipv in bed te blijven, want dan wil ie altijd drinken.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:34:55 #202
409579 LuDann
All the way
pi_162540052
Ik heb juist een aantal momenten gehad dat ik best bewust even moest nadenken over doorgaan met de borstvoeding, of althans, dat er moeilijkheden waren die overwonnen moesten worden. De meest recente keer iets meer dan een maand geleden toen ik op een vrij streng dieet moest (geen melk, ei, pinda en soja) vanwege de allergieën van Wolk. Het was of dat of stoppen met de borstvoeding maar dat was eigenlijk niet eens echt een keus voor mij. Ik wil graag nog lang doorgaan met voeden. Misschien wel juist door alle tegenslag die we hebben gehad op dat gebied, ik gooi graag mijn kont tegen de krib. :+

Nu alweer 9,5 maand borstvoeding. O+

Hoe gaat het met de spruw, Mineola?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:43:54 #203
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_162540288
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:34 schreef LuDann het volgende:
Ik heb juist een aantal momenten gehad dat ik best bewust even moest nadenken over doorgaan met de borstvoeding, of althans, dat er moeilijkheden waren die overwonnen moesten worden. De meest recente keer iets meer dan een maand geleden toen ik op een vrij streng dieet moest (geen melk, ei, pinda en soja) vanwege de allergieën van Wolk. Het was of dat of stoppen met de borstvoeding maar dat was eigenlijk niet eens echt een keus voor mij. Ik wil graag nog lang doorgaan met voeden. Misschien wel juist door alle tegenslag die we hebben gehad op dat gebied, ik gooi graag mijn kont tegen de krib. :+

Nu alweer 9,5 maand borstvoeding. O+

Hoe gaat het met de spruw, Mineola?
Dat lijkt me ook wel best heftig, dat je opeens bij alles wat je eet moet opletten omdat je anders je kindje ziek maakt... En ja, overwinningen maken dat je juist doorgaat. ;-)
pi_162540393
F wordt over 2 weken ineens 4 :o Nooit gedacht dat ik haar zo lang aan de borst zou hebben, ik ben ook maar gewoon begonnen met "zien of het lukt" en "we zien na 3 maanden wel weer verder".
Van mij mag ze stoppen nu hoor, ik heb de energie niet om de strijd aan te gaan. Aan de andere kant lijkt het me ook zo gek, maar ik weet ook niet beter dan dat ze bij me drinkt.

Wij hebben nog 2 voedingen per dag, voor het slapen 's avonds en 's ochtends bij het wakker worden. Maar kan het een keer niet, of ben ik er niet, dan is het ook geen heel groot drama gelukkig. Maar ben ik er wel en mag het niet, dan is er wel echt heel groot verdriet.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:53:30 #205
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162540547
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af hoe dat nou werkt als je zwanger door blijft voeden en na de geboorte blijft tandemvoeden.
De melk voor een newborn is toch anders dan de melk als je al langer borstvoeding geeft? Maar als je nooit stopt met borstvoeding geven, verandert die samenstelling dan abrupt zodra de baby geboren is? En neemt je productie dan ook weer toe door die hormonen? Want een baby drinkt op een dag meer dan een peuter lijkt me.

Ik herken het verdriet om het einde van de borstvoeding overigens totaal niet, ik heb het een jaar met plezier gedaan en het is heel natuurlijk afgelopen. Intieme momentjes hebben we echt wel zonder die borst :Y Hopelijk kijken jullie er straks ook fijn op terug, en niet met verdriet omdat het afgelopen is :*
Wat ik begrepen heb nemen de hormonen het straks gewoon over na de geboorte. Dan krijg je gewoon net als bij de eerste weer het colostrum en stuwing en melkproductie die omhoog gaat, etc. Voor je andere kindje is betekent dat inderdaad dat het een ander soort melk krijgt, namelijk de op de baby afgestemde melk. Er zijn daarom ook kinderen die dan stoppen omdat ze dat niet lekker vinden. Maar over een maandje kan ik het je met zekerheid vertellen hoop ik :P

Ik ben zelf niet verdrietig als het stopt, vaker gedacht om te stoppen. Zeker gezien de pijn. Maarja... eerst dacht ik ik wacht af of het na een maand of 4 over gaat die pijn. En toen dacht ik: nu hoef ik nog maar 4 maanden voordat de baby er is en dan hoeven mijn tepels hopelijk niet weer opnieuw te wennen en kan ik Lucas misschien inzetten om de stuwing weg te drinken als baby niet kan aanhappen. En daarbij wil ik nu die 2 jaar halen. Maar sowieso, als ik kijk hoe blij hij ervan wordt O+ Hoe fascinerend hij het vindt dat als hij in mijn tepel knijpt er een druppel melk uit komt O+ Dat weegt gewoon veel zwaarder dan de pijn en de boosheid die hij soms heeft als hij niet mag drinken. En hoe lang dit doorgaat... geen idee :D Hij stopt hopelijk voor zijn 18e :')

Trouwens opvallend hoeveel van "mijn lichting" er nog voeden! :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:57:05 #206
409579 LuDann
All the way
pi_162540657
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:43 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook wel best heftig, dat je opeens bij alles wat je eet moet opletten omdat je anders je kindje ziek maakt... En ja, overwinningen maken dat je juist doorgaat. ;-)
Het leek mij ook heel heftig want ik mag buiten de deur echt vrijwel niks eten en ik moet elke dag alles vers maken want in vrijwel alle pakjes en zakjes zitten dingen die niet mogen. En geen chocola meer. ;( Maar het valt me echt enorm mee, vooral omdat ik zie dat het zo goed gaat met haar. Ze slaapt beter (overdag althans), spuugt vrijwel niet meer, is vrolijker en ziet er beter uit. En ze groeit weer! Ze bleef op een gegeven moment steken in de lengtegroei op 66 centimeter maar heeft sinds we op dieet zijn een groeispurt gemaakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou en als je dat ziet dan verdwijnt het lastige van het dieet meteen naar de achtergrond. O+ Plus, als bonus ben ik 4 kilo afgevallen. :+
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:59:09 #207
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_162540710
Oh wow, wat fijn dat je ook meteen zo goed resultaat ziet! ;)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 15:16:30 #208
409579 LuDann
All the way
pi_162541175
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:59 schreef Juud79 het volgende:
Oh wow, wat fijn dat je ook meteen zo goed resultaat ziet! ;)
Ja, zeker fijn! Ik ben benieuwd hoe lang ik door zal voeden, ik zie mezelf in ieder geval niet de knoop doorhakken om te stoppen, het liefst laat ik dat aan haar. Ik kan me jouw situatie dan ook goed voorstellen.

Chanty, lijkt me heel mooi om twee kindjes aan de borst te hebben. En het klink heel lief, zo blij als Lucas ervan wordt.
pi_162545745
Zien hoe goed het met je kind gaat, maakt ook voor mij dat het dieet goed vol te houden is (al heb ik lang niet zo veel beperkingen). Ik zou 't inmiddels prima vinden om te stoppen, maar bij nachtelijke ellende is de borst nog zo handig, dus bied ik zelf nog 1 a 2x per dag aan. J vraagt er zelden om (behalve 's nachts).

LuDann, er is ook rijstmelk chocolade, ik vind 'm best oké. Maar ik weet niet of daar nog iets in zit wat jij niet mag hebben? (Heb geen reep meer liggen, dus kan het ook niet even checken)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:05:00 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162546264
LuDann, volgens mij volgt mijn neefje (van 6) een soortgelijk dieet. Hij eet idd rijstchocolade, maar kan wel kleine beetjes soja op een dag verdragen en ei. Als je wilt, kan ik mijn schoonzusje om wat tips vragen (of evt jullie met elkaar in contact brengen). Ik weet niet of Wolk later zelf ook dit dieet moet gaan volgen, maar evt heeft zij dan wel tips voor snoep, traktaties, dingen die ze kan kiezen als je uit eten gaat, ijs, toetjes, etc.
KuikenGuppy
pi_162546746
Ongelooflijk wat een direct effect het heeft op haar groei, LuDann. Dan is er inderdaad geen twijfel over mogelijk dat dit het beste voor haar is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162547184
Lu, die curve :o wow!! Wat gaaf om te zien dat ze zo omhoog schiet <3

Nog anderhalve week, dan voed ik zes maanden. Ik krijg steeds vaker de vraag of ik 'nog steeds' bv geef, terwijl ik voor m'n gevoel pas net begonnen ben. Gek hoe dat werkt. Zes maanden is voor mij wel een bijzondere mijlpaal. Op wat flessen kv in het begin en tegenwoordig een hapje komkommer en een slokje water hier en daar na, heb ik haar een half jaar volledig van voedsel voorzien. Ik, mijn lichaam! En ik begrijp dat dat het meest natuurlijke is wat er bestaat, maar toch ga ik gloeien van trots als ik daaraan denk. Dat kanon van een kind van mij, die hele tien kilo, die heb ik gewoon gevoed! O+ Vind 't ook zo leuk om te lezen hoe dat voor jullie is en zo bijzonder om te lezen hoe de tijd vliegt..
pi_162547919
Wow LuDann wat een groei ineens! Fijn dat het zo goed gaat!
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:59:56 #214
409579 LuDann
All the way
pi_162547973
Ja, mooi om te zien he! O+ Weet ik ook eens hoe het voelt om slagroom te geven. ;)

Ik vind het zelf best rot dat we er pas zo laat achter zijn wat het nu was. Ik had al die tijd wel een niet-pluis gevoel waar het haar groei aanging, maar kon mijn vinger er niet op leggen. Maarja, ze was niet de typische huilbaby zoals je ze veel ziet als ze allergieën hebben. Wel jammer dat we ons lang gericht hebben op het aanpakken van de gevolgen (dus meer calorieën geven) en niet op de oorzaak van het achterblijven in de groei.

Rijstmelk chocolade heb ik geprobeerd Hupje, maar ik vind het niks. Ik ben erg van de dikke plakken Tony's melkchocolade en zo'n muffe plak pure rijstmelk chocolade komt daar niet bij in de buurt. :P

Bedankt voor het aanbod Burdie, misschien dat ik er later op terugkom. Voor nu is de kinderarts vrij positief over de kans dat ze eroverheen groeit (met uitzondering van de pinda). En ik ben op FB lid van een paar fijne groepen waar dat soort dingen gedeeld worden. Ben me al aan het oriënteren waar het haar verjaardagstaart aangaat, want ook die ga ik zelf maken. :9 Gelukkig sta ik graag in de keuken. :)

Bloesem: heel herkenbaar, ik had precies hetzelfde rond de 6 maanden, dat gevoel van pas net begonnen zijn. Gefeliciteerd met 6 maanden borstvoeding!
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:34:15 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162548972
Mooi het aanbod staat, ik hoop heel hard dat het niet nodig gaat zijn ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 27 mei 2016 @ 20:00:02 #216
409579 LuDann
All the way
pi_162549596
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:34 schreef Burdie het volgende:
Mooi het aanbod staat, ik hoop heel hard dat het niet nodig gaat zijn ;).
Bedankt! :)
pi_162551805
Bijna 6 maanden bv voor Bloesem *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:59 schreef LuDann het volgende:
Rijstmelk chocolade heb ik geprobeerd Hupje, maar ik vind het niks. Ik ben erg van de dikke plakken Tony's melkchocolade en zo'n muffe plak pure rijstmelk chocolade komt daar niet bij in de buurt. :P
Ik zei ook "best oké" ;). Ik heb voor J een appeltaartje gebakken voor zijn verjaardag, viel erg in de smaak :)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:47:38 #218
409579 LuDann
All the way
pi_162554643
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:20 schreef Hupje het volgende:
Bijna 6 maanden bv voor Bloesem *O*

[..]

Ik zei ook "best oké" ;). Ik heb voor J een appeltaartje gebakken voor zijn verjaardag, viel erg in de smaak :)
Ha, hangt van je definitie af denk ik. :P Appeltaartje klinkt lekker! Ik wil echt groots uitpakken met een fruittaart met kokos. *O*
pi_162651851
Leuk die stukjes over langvoeders. Met 19 maanden hoor ik daar ook bij :o waar blijft de tijd. Ik voed gewoon door zolang hij wil. Soms is de stuwing wat irritant als ik eens savonds niet kan voeden. Verder altijd wel met tandafdrukken in de borst :X maar dat ben ik wel gewend.
pi_162652083
Ik heb ook altijd tandafdrukken, maar heb daar in principe geen last van bij het drinken of daarna.
pi_162652296
Tandafdrukken?? :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:30:17 #222
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162652744
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:08 schreef Hupje het volgende:
Ik heb ook altijd tandafdrukken, maar heb daar in principe geen last van bij het drinken of daarna.
Had ik ook altijd :Y
pi_162655885
Ik ook ja! Maar ik voelde het dan niet.

Hier zijn we gestopt sinds een paar dagen. De ene ochtend vroeg ze er niet om, en toen er daardoor 48 uur tussen had gezeten vond ik het zelf ook ineens tijd om te stoppen (misschien het zwanger zijn ofzo, plotselinge omslag in gevoel). Nu vraagt ze al twee ochtenden wel, en als ik zeg dat de melk op is kijkt ze wel heel zielig met pruillipje en al :@ maar het is mooi geweest zo, ruim anderhalf jaar.
pi_162657317
Ik heb van het weekend even gevoed in een zwembadkleedhokje. Ik stond, peuter zat op de commode. Toen stonden de tandafdrukken er ook goed in ja :X Normaal gesproken heb ik dat veel minder, maar wel enigszins zichtbaar.
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:25:15 #225
409579 LuDann
All the way
pi_162681847
Oei, tandafdrukken! Klinkt indrukwekkend! :P

De groeicurve van Borstvoeding.com staat weer online. Helaas kost het wel 2 euro per kind.

https://www.borstvoeding.com/nieuws/gc-online2016.html
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:56:45 #226
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162683360
Geen cent gaat er naar toe van mij, hij is online ook te vinden om te downloaden.
Helemaal nadat stefan kleintjes en gonneke zo leuk bezig waren laatst over hoe borstvoeding gratis is.. :+ ik snap dat hosting dat niet is maar ik vind 2 euro per kind echt absurd.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 2 juni 2016 @ 08:53:52 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162685257
De curve van E was er gewoon nog hoor. Heb alleen moeten betalen voor de nieuwe van S. Geen probleem, al keek ik er wel van op ja.
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:11:45 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162685525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:56 schreef Moppert het volgende:
Geen cent gaat er naar toe van mij, hij is online ook te vinden om te downloaden.
Helemaal nadat stefan kleintjes en gonneke zo leuk bezig waren laatst over hoe borstvoeding gratis is.. :+ ik snap dat hosting dat niet is maar ik vind 2 euro per kind echt absurd.
Daar denk ik dan ook het mijne van... ;).
En gratis my ass, alsof mijn tijd geen geld waard is :P.
KuikenGuppy
pi_162685569
En alsof kolfspullen gratis zijn. :P Ja, als je 100% live voedt is het gratis, maar hoeveel moeders kunnen dat nou?
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:16:08 #230
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162685600
Borstvoeding gratis, nou... :') Kolf, extra flesjes, bewaarzakjes, lactatiekundige consulten... Heeft mij bij elkaar toch al ¤ 350,- gekost.
En dan heb ik het nog niet over al het extra eten voor mezelf omdat de borstvoeding me veel energie kost! :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_162685603
100% live is ook niet gratis hoor, geen inkomen en wel eten en drinken, gewoon verlies draaien hier ;) Alle gekheid op een stokje, 2 euro per kind vind ik wel wat veel.
pi_162686046
Ik ben iig blij dat alle metingen terug te zoeken zijn. O's curve is (voorlopig nog) gratis. Maar kan best zijn dat ik daar binnenkort ook ineens voor moet betalen. Nou heb ik wel 4 euro liggen, maar ik wil dat gewoon niet :P

Zijn er meerdere online curves waar een bv-optie in zit?
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:45:42 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162686102
Online weet ik niet, maar er zijn sowieso wel apps.
KuikenGuppy
pi_162686115
Ja, apps reken ik ook onder online :P
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:48:50 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162686166
Ik heb de app "feed baby", eigenlijk bedoeld om voedingen en luiers etc in bij te houden, maar je kunt er ook een groeicurve in maken, en dan ook een WHO-curve.
KuikenGuppy
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:58:57 #236
409579 LuDann
All the way
pi_162686401
Je hebt die Graphico app van Kleintjes, maar die is echt een ramp. Vreselijk slechte curve, schaalverdeling is heel raar.

En borstvoeding gratis... ik zeg maar niks. Alleen al het feit dat ik 8 maanden lang 3 keer per dag schone pads in moest doen. Duuuuurrrr.
pi_162686571
Ik heb denk ik 80 euro direct uitgegeven aan BV. 35 aan een pomp, 2 bhs en wat zoogcompressen. Ik voed alleen maar live en aangezien ik met ouderschapsverlof ben kost dat me niets.

OK, wel een luxepositie, dat weet ik..
pi_162687240
Die prijzen voor kolfapparaten vind ik ook belachelijk. Dat moet toch wel goedkoper kunnen?

En ik zag laatst een vlog van die Gonneke. Oei. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:55:01 #239
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162687529
Hehehe ja die gonneke ik denk dat we dezelfde hebben gezien :D _O-

Ja de oude metingen terug is wel fijn. *O* *O*

De la leche league heeft ergens de gewone who curve online staan, je moet hem dan wel zelf uitprinten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:58:19 #240
409579 LuDann
All the way
pi_162687582
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:40 schreef Franny_G het volgende:
Die prijzen voor kolfapparaten vind ik ook belachelijk. Dat moet toch wel goedkoper kunnen?

En ik zag laatst een vlog van die Gonneke. Oei. :') .
Het prijsverschil onderling is bizar groot, sommige merken steken kennelijk veel meer geld in marketing dan andere merken want er bestaan wel redelijk geprijsde borstkolven. Ik kolf nu ruim 9 maanden naar alle tevredenheid 3 tot 4 dagen per week met een Spectra 9 van zo'n 100 euro.

Linkje naar de vlog? Ben benieuwd naar de oei. :P
pi_162687759
Growth is ook een fijne app voor de iphone
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_162692046
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:58 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het prijsverschil onderling is bizar groot, sommige merken steken kennelijk veel meer geld in marketing dan andere merken want er bestaan wel redelijk geprijsde borstkolven. Ik kolf nu ruim 9 maanden naar alle tevredenheid 3 tot 4 dagen per week met een Spectra 9 van zo'n 100 euro.

Linkje naar de vlog? Ben benieuwd naar de oei. :P

Bijvoorbeeld. Maar er is meer. :9~ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162693016
Franny :o
Das even alles wat ik er op zeggen kan :')
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:11:22 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162693136
Ze praat een beetje poep :+.
KuikenGuppy
  donderdag 2 juni 2016 @ 18:23:44 #245
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162698214
Ego-post: Mijn baby is 6 dagen oud vandaag en al 200 gram gegroeid op mijn melk O+ O+ O+
pi_162699334
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 18:23 schreef elamanilo het volgende:
Ego-post: Mijn baby is 6 dagen oud vandaag en al 200 gram gegroeid op mijn melk O+ O+ O+
O+ *O* O+
pi_162704365
Gaat lekker, Ela. O+ . Het klinkt als een fijne kraamtijd!

Even onder een spoiler, want het is toch wat persoonlijk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:41:25 #248
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_162704635
Franny

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_162711795
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 juni 2016 @ 17:30:13 #250
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162844915
Lucas vraagt nu met de borstvoeding of mijn borsten "aan?" staan :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162849240
Ela, ik ben toch zo benieuwd hoe het nu in de praktijk gaat met peuter én minibaby aan de borst! Merkt N een verandering van smaak, of drinkt ze nog net zo als voorheen? Merk je zelf veel verschil?
/nieuwsgierig :P
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:00:00 #252
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162850787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:11 schreef Roomsnoes het volgende:
Ela, ik ben toch zo benieuwd hoe het nu in de praktijk gaat met peuter én minibaby aan de borst! Merkt N een verandering van smaak, of drinkt ze nog net zo als voorheen? Merk je zelf veel verschil?
/nieuwsgierig :P
Idd ook erg benieuwd hoe dat nu gaat!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162853027
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels over op nog maar een keer kolfen per dag. Hij weigert nog steeds af en toe maar ben er nu achter dat hij de fles ook weigert dus dan inderdaad gewoon geen trek. Op naar negen maanden borstvoeding O+
pi_162853411
Cassandra voor wat het waard is, F weigerde vanaf ongeveer 9 maanden pertinent de fles
Het echte werk en anders niet.
Vanaf die tijd ben ik ook gestopt te kolven tijdens mijn werk tenzij het echt niet anders kon vamwege wisseldiensten.
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:12:45 #255
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162853616
Mooie foto O+ En wat is hij al groot!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162867561
mooie foto, cassandra! T zou daar nooit drinken en alleen maar wurmen. Oh, een boom, oh gras. Ik kan sowieso bijna alleen nog maar liggend in bed voeden, want alle andere plekken zijn te veel afleiding. Publiek gaat sowieso bijna niet meer, tenzij ik m'n borst de hele tijd aan iedereen wil laten zien. Discreet is geen optie meer. Vind het soms wel frustrerend.

Wat ik nou weer tegenkwam:
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3632344/Jennifer-Mulford-says-breastfeeding-boyfriend-leads-sex-six-seven-times.html
pi_162868115
Ik las dat stuk ook Jagar, ik vind het echt een naar idee. Borstvoeding tussen moeder en kind is iets hechts en intiems. Maar met dat hele "ABR" ( :') ) vink het een ander verhaal, meer een vreemde fetish. 8)7

Wat ik me dan wel afvraag:
Overigens lacteert die vrouw niet als ik 't goed las en willen ze dat opwekken :X . Zou dat serieus lukken met een volwassen iemand? Beheerst die uberhaupt de goede drinktechniek dan?! 8)7
pi_162869247
Hebben jullie tips om mijn drie-kamerappartement oude baby beter te laten drinken? Al vanaf het begin gaat de borstvoeding problematisch. In het begin had ik kloven en bloedende tepels. Toen op advies van vk en kraamhulp gestopt met aanleggen en geprobeerd te kolven. Omdat ik niet veel uit mijn borsten kreeg hebben we de rest aan moeten vullen met kv. Toen ik weer genezen was heb ik een consult gehad met een lk om het aanleggen te verbeteren. Dit gaat sindsdien inderdaad pijnloos en zonder kloven en ik voedde op verzoek. Maar na twee weken bleek M weer veel te zijn afgevallen, dus sindsdien geef ik toch weer bijvoeding om hem aan te laten sterken en in de hoop dat hij dan beter gaat drinken. Bij iedere voeding leg ik hem eerst aan en bied ik daarna kv of afgekolfde melk aan om hem te verzadigen. Tussendoor probeer ik dus nog 5 keer per dag te kolven om mijn productie op te krikken. Het kolven levert meestal nog steeds maar 20 cc per keer op, dus die kv is wel echt nodig. Ik merk dat ik meer druk voel in mijn borsten en dat ik soms wel meer kan kolven, dus ik heb het gevoel dat de productie iets omhooggevallen gaat.

Alleen M drinkt nog steeds niet effectief bij mij. Als ik hem aanleg gaat het twee minuten goed en dan begint hij te sabbelen met slechts af en toe een slok. Het helpt niet om hem te stimuleren om meer te drinken. Als ik hem afkoppel heeft hij meestal nog honger en mijn borsten voelen ook niet altijd leeg. Ik voed in verschillende houdingen (liggend, madonnahouding, en natural nurturing) maar er lijkt weinig verschil te zitten in hoe goed M drinkt. Ik merk ook frustratie bij M, hij vind het misschien ook niet prettig om zo zijn best te moeten doen voor een beetje melk. Ik heb wel een toeschietreflex, ik zie de andere borst meestal druppelen als hij drinkt.

Ik begin me inmiddels wel af te vragen hoe lang ik nog op deze manier door kan gaan als het niet beter wordt. Het aanleggen, kv maken en kolven kost dagelijks een hoop tijd en levert frustratie op voor M. Iedere keer als ik hem afkoppel heeft hij honger en is het brullen totdat ik een flesje klaar heb gemaakt. Over iets meer dan anderhalve maand moet ik weer 40 uur in de week aan het werk, plus 2-3 uur reistijd per dag, en dan is dit sowieso niet meer te doen. Ik wil het nog niet opgeven, maar als ik op deze manier door moet gaan, moet dat haast wel.

Als jullie nog suggesties hebben over hoe ik M langer effectief kan laten drinken dan hoor ik die graag!
pi_162869486
Even een binnenval hier. Ik moet even mijn verhaal kwijt. Sorry als het wat chaotisch en incompleet is.

Dinsdagochtend is dochter S geboren na een turbobevalling van een dik half uur.
De oudste twee heb ik zonder grote problemen borstvoeding gegeven. Maar nu is het pet. De eerste 24 uur wilde ze überhaupt niet aanhappen. Nu doet ze dat wel regelmatig (maar ze weigert ook nog wel), maakt dan wat halen, slikt wat en stopt er weer mee. Gisteravond had ze een soort van clustermoment waarbij ze binnen een paar uur een aantal keer heeft aangehapt, wat slokken gedronken, even sliep en weer wilde drinken. Dat gaf moed. Maar vandaag is ze niet echt vooruit gegaan in haar drinkgedrag. Sinds gister zijn we ook begonnen met kolven (zo'n sterke huurkolf), maar daarmee krijg ik max een paar milliliter per keer. Dat geven we met een lepeltje (is te weinig voor een spuitje) Mijn borsten lopen wel vol nu, dus er gebeurt zeker wat, maar S haar drinkgedrag blijft daarbij achter. Ze is in twee dagen tijd zo'n 9 % afgevallen.
Morgen wordt gekeken of haar tongriempje voor de problemen zorgt.

Ik hoop zo dat ze binnenkort de slagroom te pakken krijgt en genoeg kracht heeft om zelf goed te gaan drinken. Ik weet niet hoelang ik dit ga volhouden en als het niet snel verbetert, moet ze sowieso bijgevoed worden.
Vandaag is de hormonale jankdag hier, ik zit nu ook met tranen in mijn ogen te typen...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_162869557
Luna :* wat een strijd is het voor jullie en wat houd je het al lang vol! Helaas heb ik geen tips voor je.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_162870962
Piekie: je verhaal is heel herkenbaar! Maar W. Is inmiddels 7 maanden en drinkt nog steeds bij mij.
Ik heb een LK laten komen en uiteindelijk ben ik op haar advies een tepelhoedje gaan gebruiken. Dat maakte het aanhappen veel makkelijker voor mijn zoontje en het weigeren ging daarmee over. Toen hij wat groter en sterker werd ging het voeden ook zonder tepelhoedje steeds beter. Kortom; houdt moed! En vraag er een LK bij als dat nodig is!

Luna: wat een strijd voer jij. :o lastige
cirkel, want met de kv er ij heb je ook kans dat jeke productie remt, want minder vraag (dus minder aanbod). Maarja, je kleintje moet wel
groeien! Je hebt van Medela zo'n borstvoedingshulpset, ken je die? Je geeft dan via een slangetje bijvoeding terwijl je kleine drinkt. Op die manier stimuleer je ook je productie (want hij ligt aan) en krijgt 'ie aan de borst dat beetje extra binnen..
pi_162871424
Piekie :* heel herkenbaar verhaal. Ik zou als ik jou was een lactatiekundige mee laten kijken.
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:58:48 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162872510
Piekie en Luna, wat een ellende ;(

Heb even niet zoveel tips buiten een lk voor piekie, en een welgemeend 'hou vol, het wordt echt beter!' voor luna... :*
pi_162875638
Luna, is het mondje van je kleintje al eens gecheckt? Het klinkt namelijk alsof hij niet effectief KAN drinken.

En Piekie, bij jou zou ik ook een goede LK aanraden, die meteen het mondje checkt. En misschien een osteopaat? Zeker als het zo'n turbobevalling was, kan die misschien nog wel wat helpen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:04:32 #265
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162875834
Piekie en luna :* Helaas ook geen tips anders dan al gegeven.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162880341
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:58 schreef Morretje het volgende:
Luna, is het mondje van je kleintje al eens gecheckt? Het klinkt namelijk alsof hij niet effectief KAN drinken.
De lk heeft wel in zijn mondje gekeken, maar zag geen problemen. Het is alleen wel zo dat hij een vrij klein mondje heeft en ik grote tepels. Misschien is het wel wat veel in zijn mondje en schrikt hij daarvan terug. Ik had gehoopt dat als hij groter en sterker zou zijn, het dan minder zou worden maar daar lijkt het nog niet echt op. Hij zuig soms ook wel eens op mijn pink als hij krampjes heeft en hij lijkt wel krachtig te kunnen zuigen.

We hebben hier wel zo'n slangetje, dat gebruikten we de eerste dagen voor fingerfeeding. Ik kan kijken of ik dat op een of andere manier bij het aanleggen kan gebruiken.
pi_162884337
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 23:51 schreef lunamatic het volgende:

[..]

De lk heeft wel in zijn mondje gekeken, maar zag geen problemen. Het is alleen wel zo dat hij een vrij klein mondje heeft en ik grote tepels. Misschien is het wel wat veel in zijn mondje en schrikt hij daarvan terug. Ik had gehoopt dat als hij groter en sterker zou zijn, het dan minder zou worden maar daar lijkt het nog niet echt op. Hij zuig soms ook wel eens op mijn pink als hij krampjes heeft en hij lijkt wel krachtig te kunnen zuigen.

We hebben hier wel zo'n slangetje, dat gebruikten we de eerste dagen voor fingerfeeding. Ik kan kijken of ik dat op een of andere manier bij het aanleggen kan gebruiken.
Heeft je LK verstand van te korte lip- en tongriempjes?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_162886052
Gentiaan violet, is dat echt beter/ fijner etc dan nistatine? Ik wil het graag preventief in huis halen, maar apotheker had het niet.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:43:11 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162887784
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Gentiaan violet, is dat echt beter/ fijner etc dan nistatine? Ik wil het graag preventief in huis halen, maar apotheker had het niet.
Ligt er aan aan wie je het vraagt ;). Nystatine is een geneesmiddel, artsen en apothekers zullen dat aanraden. Gentiaan Violet is een alternatief middeltje, artsen en apothekers zullen dat afraden.
KuikenGuppy
pi_162890901
Ah oké, check.

Maar ik heb de indruk dat de ervaringen met dat spul hier heel positief zijn, toch? Of is dat ook wisselend?
  vrijdag 10 juni 2016 @ 15:04:20 #271
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_162891142
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:11 schreef Morretje het volgende:

[..]

Heeft je LK verstand van te korte lip- en tongriempjes?
Ik dacht daar eigenlijk ook meteen aan, is je LK ook IBCLC geschoold? Check dat en ga anders naar een ander die je van goed advies kan voorzien. ;)
pi_162892514
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:04 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik dacht daar eigenlijk ook meteen aan, is je LK ook IBCLC geschoold? Check dat en ga anders naar een ander die je van goed advies kan voorzien. ;)
Volgens haar website wel. Maar misschien moet ik toch maar ergens heen voor een second opinion....
pi_162892550
Vandaag gelukkig een betere dag. S is nog wel wat afgevallen en zit nu op de 10%. Maar ze is alert, houdt de temperatuur best goed en mijn productie is hard aan het stijgen.
In overleg met de lk kolf ik nu elke voeding na en geef dat ook weer met een spuitje.
De tongriem is geen probleem (geschoolde vk heeft hier naar gekeken).
Eens kijken wat er vanavond en vannacht gebeurt en hoe het gewicht morgen is. En dan weer kijken naar hoe we verder gaan.
Wel duidelijke instructies gehad wanneer bijvoeden nodig is, want als ze echt boven de 10% gaat afvallen is dat niet goed.

Dank jullie wel voor de reacties!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_162930766
Piekie, fijn dat het beter gaat. Hier nog steeds niet echt vooruitgang, maar ik heb komende dinsdag een consult bij een andere LK, kijken of ik daar nog wat meer wijs uit word.
pi_162937102
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ah oké, check.

Maar ik heb de indruk dat de ervaringen met dat spul hier heel positief zijn, toch? Of is dat ook wisselend?
Nystatine werkte hier meerdere keren niet. Gentiaan Violet direct! Ik kocht het online.
pi_162977961
We hebben afgelopen weekend toch besloten om te stoppen met de bv. Ondanks heel veel investering bleek S op dag 5 30 gram te zijn aangekomen, maar op dag 6 die 30 gram weer kwijt te zijn.
Haar lichaampje ging op de overleefstand (alleen maar slapen, vrijwel niet wakker te krijgen, minimaal drinken). Het bleek gewoon geen doen.
Als ze ons eerste kind was geweest, waren we er waarschijnlijk voor bijvoeden en toch de bv proberen door te zetten gegaan. Maar met de hier in huis rondlopende kleuter en peuter was voor ons de beste keus om te stoppen met de bv. Het kost ons als gezin te veel.

Ik heb er een hoop tranen om gelaten, want we wilden haar zo graag de beste start geven qua bv, maar het is anders gelopen. Langzaam begin ik er in te berusten. Gelukkig is ze nu op de flesvoeding aan het groeien gegaan. Hopelijk zet die lijn naar boven zich de komende tijd voort!

Lieve bv-mama's, ik had graag een poos bij jullie meegeschreven.
Heel veel mooie voedingsmomenten voor jullie O+
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_162978659
Wat een moeilijke beslissing, Piekie. Snap dat het een teleurstelling was en dat je het graag anders had gezien. Maar het klinkt wel als een heel logische en terechte keuze. Fijn dat ze aan het groeien is! :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 13 juni 2016 @ 16:41:17 #278
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162978895
Piekie :* jullie hebben je best gedaan maar klinkt alsof dit voor haar de beste keuze is. Belangrijkste is dat jullie frummel groeit en flesvoeding is ook prima.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 13 juni 2016 @ 16:55:46 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162979347
Groot gelijk piekie, met een gezin is die investering inderdaad teveel, dat kan niet.

Nu (tzt?) lekker flesjes laten geven door de broers! *;
pi_162986046
Piekie wat een lastige beslissing moet dat geweest zijn. :* Dat ze maar snel goed mag gaan groeien! Maar flesjes door grote broers is inderdaad O+
pi_162992301
Ach Piekie, wat een lastige beslissing :* Dat het ook snel een plekje mag krijgen bij jou :*

Ik heb een kolf overgenomen met een boel flesjes erbij maar nu vertelde een vriendin dat je die alleen kan gebruiken als diegene nooit spruw heeft gehad. Klopt dat? Ik wilde ze natuurlijk wel steriliseren voor gebruik, maar ik weet niet of ze ooit spruw heeft gehad.
pi_162993374
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:35 schreef Dot. het volgende:
Ach Piekie, wat een lastige beslissing :* Dat het ook snel een plekje mag krijgen bij jou :*

Ik heb een kolf overgenomen met een boel flesjes erbij maar nu vertelde een vriendin dat je die alleen kan gebruiken als diegene nooit spruw heeft gehad. Klopt dat? Ik wilde ze natuurlijk wel steriliseren voor gebruik, maar ik weet niet of ze ooit spruw heeft gehad.
Alles wat je kunt steriliseren is spruwvrij daarna, geen probleem. Het enige wat lastig is, is een kolf met een open systeem; dan kun je niet alle onderdelen waar de melk komt steriliseren denk ik..
  dinsdag 14 juni 2016 @ 07:36:25 #283
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162997098
Klopt inderdaad. Volgens mij hebben eigenlijk alleen (elektrische) professionele kolven een gesloten systeem.

Piekie, begrijpelijke beslissing, maar toch lastig!

Met bijna 11 maanden voeden heb ik m'n eerste borstontsteking. :{ het zit diep ofzo, krijg het maar niet weg. Doet ook veel te pijn om los te masseren. :'( En sinds gisteravond ook koorts. Shit. -O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_162999817
@mariposas

Vervelend dat je ineens een borstontsteking hebt! Misschien heb je inmiddels medicatie gekregen maar anders heb je misschien wat aan mijn tip. Bij mij in de regio (regio 040) wordt er door daarvoor geschoolde fysiotherapeuten dmv ultra geluid behandeling de borstontsteking behandeld en dit werkt heel goed. Misschien is er bij jou in de buurt ook iemand die dat doet. Eventueel kan ik je het behandelprotocol opsturen als je wil.
pi_163000766
Dank jullie wel voor de lieve reacties O+

LB, op het moment dat ze de flesjes goed pakt, mogen de jongens daar zeker mee helpen! Vooral de oudste vindt zijn zusje fantastisch *;

Mariposas, heel veel sterkte en beterschap! Hopelijk is de ontsteking snel achter de rug. :*
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:46:05 #286
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163001356
Fysio-THE, dat klinkt interessant. Kan alleen niets vinden in den haag, is het alleen in regio 040?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163001384
Piekie :*

Au, Mariposas! Borstontsteking is naar. Ik had het ook na bijna 11 mnd bv en ben er goed ziek van geweest. Met medicatie werd het gelukkig snel minder. Sterkte!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:56:10 #288
409579 LuDann
All the way
pi_163001660
Begrijpelijk besluit Piekie, kan me voorstellen dat het even lastig was om te nemen. Maar het gaat vast prima zo!

Mariposas, vervelend zeg, een borstontsteking! Wat bij mij helpt is eerst warmmaken met een natte hete doek, dan de achterkant van een electrische tandenborstel erop (lostrillen) en daarna kolven. Veel beterschap.

Ik dacht trouwens dat de meeste dubbelzijdige electrische kolfsystemen gesloten waren? Die van mij (Spectra 9) is wel gesloten in ieder geval. Een kolf met een open systeem zou ik niet tweedehands overnemen nee.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:58:13 #289
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163001720
Hoe lang wacht je met naar de huisarts gaan? Ik wil liever geen ab, maar ik vraag me af of ik de verstopping zelf weg krijg. En ik denk dat natuurmiddeltjes als groene leem ook niet gaan helpen, laat staan dat ik de energie heb om het te kopen.

Ludann, elektrische tandenborstel, verwarmen en kolven lukte ook niet. -O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:01:11 #290
409579 LuDann
All the way
pi_163001819
Als het niet lukt met kolven en je sinds gisteravond koorts hebt dan is het denk ik tijd om de huisarts te bellen. Ik knapte altijd binnen 24 uur wel op na het beginnen van een BO, met behulp van de dingen die ik noemde. Als dat niet zo was kreeg ik antibiotica, dat is 3 keer nodig geweest.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:02:21 #291
409579 LuDann
All the way
pi_163001845
Ik kwam hier ook met een vraag. Hoeveel drinken de andere baby's die rond de 10 maanden zijn overdag bij het KDV of de oppas?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:16:18 #292
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163002305
Rond 10 maanden 2 * 150 ml. Nu ook soms maar 1 * 150 ml.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:29:43 #293
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_163002802
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:02 schreef LuDann het volgende:
Ik kwam hier ook met een vraag. Hoeveel drinken de andere baby's die rond de 10 maanden zijn overdag bij het KDV of de oppas?
In 6 uur tijd 2 keer 100/120 ongeveer. Hoewel hij nu af en toe de tweede fles laat staan -O- (Zo zonde van al die kolfmoeite).
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:37:12 #294
409579 LuDann
All the way
pi_163003087
Ok, dan zal dit wel normaal zijn. :P Wolk drinkt nu in plaats van 3 flesjes soms maar 2 flesjes. Het wisselt enorm hoeveel ze ervan drinkt, soms de volle 3 x 130 cc en soms 2 keer 90 cc. Vorige week een dag dat ze over de hele dag maar 1 x 65 cc dronk. Dat is dan in 10 uur tijd ongeveer.

Inderdaad zonde van de kolfmoeite! Ik geef nu 2 ingevroren flesjes mee en eentje die ik uit de koelkast haal. Die uit de koelkast mogen ze als laatste geven, maar als die niet opgaat kan ik hem thuis alsnog in de vriezer gooien.

En ik dacht, als ze minder gaat drinken dan kan ik mooi een beetje voorraad opbouwen. Maar mijn productie is lekker meegedaald natuurlijk, dus ik kolf nog steeds precies wat ze drinkt. :')
pi_163004194
Piekie :* Hoe begrijpelijk en logisch kan ik me heel goed voorstellen dat het ook een grote teleurstelling voor je is. Wat fijn dat kleine S nu groeit, dat is het belangrijkste (en misschien helpt dat voor jou, de bevestiging dat dit de beste keuze was).

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:01 schreef LuDann het volgende:
Als het niet lukt met kolven en je sinds gisteravond koorts hebt dan is het denk ik tijd om de huisarts te bellen. Ik knapte altijd binnen 24 uur wel op na het beginnen van een BO, met behulp van de dingen die ik noemde. Als dat niet zo was kreeg ik antibiotica, dat is 3 keer nodig geweest.
Dit ja. Ik knapte ook vrij snel op die ene keer, maar zo niet, dan zou ik vrij snel de huisarts bellen voor ab. Beterschap mariposas! balen zeg. Tandenborstel hielp bij mij ook niet trouwens. Verwarmen en baby laten drinken wel.

Lu, hier wordt heel erg wisselend gedronken. Ik geef altijd zo'n 400 ml mee, soms is dat op en soms dronk hij maar de helft. Geen peil op te trekken. Hij drinkt op dit moment aan de borst ook slecht, is door alles afgeleid.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:55:15 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163005097
Ik zag deze pic net en moest aan dit topic denken :D O+



_O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163007933
Mariposas ik kan zo ook geen fysio vinden in Den Haag die dit op zijn website vermeld. In theorie kan elke fysio het als deze een ultra geluid apparaat heeft en de instellingen over neemt uit het protocol wat ik je wel kan geven. Dus je zou ook even kunnen bellen met een fysio in de buurt of deze dat vandaag nog voor je wil en kan doen. Het werkt zo dat je de behandeling doet en direct erna kolf of voed je de borst volledig leeg. De geluidstrillingen van het apparaat trillen de verstopping los. Maar je voelt de trillingen zelf niet en het doet ook geen pijn.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 20:02:56 #298
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163014214
Room en Chanty, het gaat best goed met twee tegelijk aan de borst. Of nou ja, ik voed ze (nog) niet tegelijkertijd ;) maar ze drinken dus allebei bij mij. De grote 1 a 2 keer per dag, voor het slapen gaan en de mini wanneer ie wil. Het enige is dat mijn ene tepel per ongeluk kapot is gegaan en niet zo hard wil helen, dus die wil ik zoveel mogelijk ontlasten. Gevolg is dat ik grote telkens maar aan 1 kant laat drinken, dus dat is af en toe even wat logistiek werk, maar eigenlijk komt het telkens wel op z'n pootjes terecht. In de tussentijd doe ik er alles aan om de andere kant weer goed heel te laten worden, dan kan het er alleen maar relaxter op worden.
Over het algemeen probeer ik het nu telkens zo te mikken dat grote ná de mini drinkt, of dat mini aan de andere kant drinkt vlak na (of soms voor) dat grote aan de borst gaat, zodat de mini dan 2 a 3 uur later weer aan dezelfde kant kan.

De mini is nu in 2,5 weken tijd gegroeid van 3550 naar 4300 gram! Dus dat gaat in ieder geval goed :D
  dinsdag 14 juni 2016 @ 20:03:10 #299
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163014487
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:58 schreef Mariposas het volgende:
Hoe lang wacht je met naar de huisarts gaan? Ik wil liever geen ab, maar ik vraag me af of ik de verstopping zelf weg krijg. En ik denk dat natuurmiddeltjes als groene leem ook niet gaan helpen, laat staan dat ik de energie heb om het te kopen.

Ludann, elektrische tandenborstel, verwarmen en kolven lukte ook niet. -O-
Bij koorts: bellen! Overleggen/ langsgaan kan altijd, lijkt me belangrijk dat het beoordeeld wordt. Je wil echt geen abces omdat je te lang met een ontsteking rondgelopen hebt.

Piekie, ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Maar ik vind dat je een dappere keus hebt gemaakt. Jullie als gezin zijn hierbij het meest gebaat. Dat je je eigen wens daarvoor opzij zet is heel moedig :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 juni 2016 @ 20:22:03 #301
409579 LuDann
All the way
pi_163014748
Wat fijn dat het zo goed gaat Ela! De goede groei is wel een jompel waard! *O* Het klinkt wel als een logistiek probleem zo ja, met 1 tepel gedeeltelijk buiten bedrijf. :P

Het KDV geeft aan dat het drinken toch wel erg moeizaam gaat. En vragen hoe dat thuis gaat, met de flesjes. Ze vergeten altijd dat we thuis dus geen flesjes geven. :')

Wolk weigert daar kennelijk vaak eerst het flesje, waarna ze haar weer even laten spelen. 10 minuten later wil ze dan alsnog wel en drinkt dan 40 cc. Een half uur later soms nog 60 cc. Zo worstelen ze dus een beetje door. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet, iemand tips?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')