Een realistisch alternatief voor Rutte III (al zal de samenstelling anders zijn) lijkt me ook niet voor handen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik denk dat Rutte zichzelf best wel opnieuw kan uitvinden en Rutte III niet eens zo onwaarschijnlijk is.
Ik weet vrijwel zeker dat Rutte een derde termijn als MP krijgt. Op dit forum wordt wellicht beweerd dat zo'n reactie op het referendum hem de kop gaat kosten, maar dergelijke verwachtingen worden uitgesproken door users met 0,0 politiek inzicht, en zijn vooral gedreven door wensdenken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik denk dat Rutte zichzelf best wel opnieuw kan uitvinden en Rutte III niet eens zo onwaarschijnlijk is.
Van mij mag ie ook, maar ik denk toch niet dat ie dat doet. Meer succes halen dan met Rutte II, waarschijnlijk het eerste kabinet in 20 jaar dat de rit gaat uitzitten zal bijna onmogelijk zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet vrijwel zeker dat Rutte een derde termijn als MP krijgt. Op dit forum wordt wellicht beweerd dat zo'n reactie op het referendum hem de kop gaat kosten, maar dergelijke verwachtingen worden uitgesproken door users met 0,0 politiek inzicht, en zijn vooral gedreven door wensdenken.
Het lijkt me een mooie taak voor Halbe Zijlstra om zo'n rechts faalkabinet te leiden.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het is ook wel weer tijd voor een rechts ruzie-kabinet van anderhalf jaar. Blijkbaar moeten de kiezers er af en toe eraan herinnerd worden hoe de populisten steeds maar weer falen.
Heb wel een en ander gezien, best boeiend inderdaad.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://www.vpro.nl/buiten(...)frankrijk/alles.html
Kijken jullie dit wel eens? Vond het wel interessant dat Front National eigenlijk nog best extreem is, en dan vooral qua intimidatie en bereidheid tot geweld.Dacht ergens dat die een beetje milder waren geworden, maar dat was wellicht wat naief gedacht van mij.
Maar ook dat Sarkozy in zijn regering een ex-FN'er had die fysiek geweld had gebruikt tegen politieke tegenstanders.
Ik kan niet wachten tot Dion Waus eindelijk minister is.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het is ook wel weer tijd voor een rechts ruzie-kabinet van anderhalf jaar. Blijkbaar moeten de kiezers er af en toe eraan herinnerd worden hoe de populisten steeds maar weer falen.
Daar heb je wel een punt. Zoiets kijkt men weer likkebaardend naar uit.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
Weer even lekker verontwaardigd zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://www.vpro.nl/buiten(...)frankrijk/alles.html
Kijken jullie dit wel eens? Vond het wel interessant dat Front National eigenlijk nog best extreem is, en dan vooral qua intimidatie en bereidheid tot geweld.Dacht ergens dat die een beetje milder waren geworden, maar dat was wellicht wat naief gedacht van mij.
Maar ook dat Sarkozy in zijn regering een ex-FN'er had die fysiek geweld had gebruikt tegen politieke tegenstanders.
Het is nu ook wel saai met zo weinig interne ruzies.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Zoiets kijkt men weer likkebaardend naar uit.
Ja, maar hij is meerdere malen ook door FN-kiezers geintimeerd om zijn geaardheid. Nja, met docu's weet je nooit of iets in scene is gezet, maar toch.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb wel een en ander gezien, best boeiend inderdaad.
FN heeft volgens mij twee stromingen een wat gematigder groep die zich ook meer richt op de islam onder dochter Le Pen en een meer ouderwets antisemitische groep onder pa en nichtje Le Pen.
oh die intimidatie geloof ik wel. Was in het noorden toch? Dat is een gebied van de traditionele aanhang van Pa en nichtje Le Penquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja, maar hij is meerdere malen ook door FN-kiezers geintimeerd om zijn geaardheid. Nja, met docu's weet je nooit of iets in scene is gezet, maar toch.
Daar heeft dit weinig mee te maken. Hier gaat het om verarmde arbeiders, juist ook in oude industriële en dus stedelijke streken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:06 schreef Gutmensch het volgende:
Op het platteland is men altijd extremer in het nationalisme dan in de grote steden, dat zie je overal.
Heb je het nu over Meppel e.o.?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar heeft dit weinig mee te maken. Hier gaat het om verarmde arbeiders, juist ook in oude industriële en dus stedelijke streken.
NS zal niet onder de indruk zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik ga nu bij elke vertraging van de IC-direct (dat is toch 80keer per week) geld terug claimen bij de NS. Beetje klaar ermee en het kan blijkbaar vanaf 15 minuten vertraging.
Dat het nog steeds zo vaak uitvalt is een beetje absurd.
Eerder het zuidoosten. Het noorden was tot voor kort een bolwerk van de PS.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
oh die intimidatie geloof ik wel. Was in het noorden toch? Dat is een gebied van de traditionele aanhang van Pa en nichtje Le Pen
Op Rotterdam Centraal kun je wel naar de avondwinkel op de Provinierszijde, dan kun je een daad stellen tegenover NS.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt, nu kan ik een extra kopje koffie kopen bij de Kiosk met het bespaarde bedrag.
Nee over Noord-Frankrijk. De PVV is hier juist maar matig populair, het is hier goddank geen Brabant.quote:
Veel PVV en veel misdaad in Brabant. Zou dat samenhangen?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee over Noord-Frankrijk. De PVV is hier juist maar matig populair, het is hier goddank geen Brabant.
Ja, zie Sint Willebrord.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Veel PVV en veel misdaad in Brabant. Zou dat samenhangen?
Kennelijk wel. Of er een verband is, is een tweede.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Hihi.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kennelijk wel. Of er een verband is, is een tweede.
Ik wist gewoon dat jij zoiets zou zeggen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Toch krijgt extreemrechts in grote agglomeraties overal minder stemmen dan in kleine leefgemeenschappen. Dat zie je zelfs in de VS en Rusland.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar heeft dit weinig mee te maken. Hier gaat het om verarmde arbeiders, juist ook in oude industriële en dus stedelijke streken.
Ik heb bepaalde trigger-woordjes inderdaad.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik wist gewoon dat jij zoiets zou zeggen.
Ho ho wacht even. Misdadigers zijn geen lieverdjes, maar ze in verband brengen met de PVV gaat me wat ver.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Is wel echt zo.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb bepaalde trigger-woordjes inderdaad.
Lezen dus.quote:In Brabantse dorpen zijn regelmatig liquidaties, politie-invallen, en geweld door drugshandel en criminaliteit. Waarom Brabant, en waarom zo vaak rond recreatieparken?
Dat is nou juist de vraag. Net zoals veel PVV en witte boordencriminaliteit in Limburg. Dat kan geen toeval zijn, denk ik dan.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kan dat statistisch gezien wel?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb bepaalde trigger-woordjes inderdaad.
En toch hebben wij hier minder misdaad en minder PVV. Verklaar dat maar eens.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:28 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ho ho wacht even. Misdadigers zijn geen lieverdjes, maar ze in verband brengen met de PVV gaat me wat ver.
Leuk stukkie.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:29 schreef Kowloon het volgende:
Maar NRC had er een artikel over vorige week:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)e-criminelen-1609174
[..]
Lezen dus.
Woonwagenparken en recreatieparken. Het lijkt me wel een redelijke verklaring.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:29 schreef Kowloon het volgende:
Maar NRC had er een artikel over vorige week:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)e-criminelen-1609174
[..]
Lezen dus.
Eens. Moet ze wel eerst eens wat doen aan die gigantische wallen die ze altijd onder haar ogen heeft hangen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Liever Ebru's kont likken dan die van Erdogan.
Liever wallen dan tarrels.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eens. Moet ze wel eerst eens wat doen aan die gigantische wallen die ze altijd onder haar ogen heeft hangen.
Ik ging er voor het gemak maar van uit dat ze geen konthaar heeft.quote:
Ze is toch Turks? Dat lijkt me onderdeel van de standaarduitrusting.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ging er voor het gemak maar van uit dat ze geen konthaar heeft.
Dat zal ze toch wel meewaxen?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ging er voor het gemak maar van uit dat ze geen konthaar heeft.
Ben benieuwd hoeveel mensen die auto's daadwerkelijk aan het stopcontact hangen.quote:Het aantal plug-in hybrideauto’s in Nederland is in een jaar tijd verdubbeld. Op 1 januari 2015 reden er nog 36.750 plug-in hybrides rond, precies een jaar later waren dat er 76.250.
De stekkerplaatsen in de buurt van mijn huis worden prima gebruikt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel mensen die auto's daadwerkelijk aan het stopcontact hangen.
Ach, stekkerauto's worden in veel gebieden gekoesterd.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel mensen die auto's daadwerkelijk aan het stopcontact hangen.
je ziet toch veel meer volledig elektrische auto's aan zulke palen dan de plug-in variant.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De stekkerplaatsen in de buurt van mijn huis worden prima gebruikt.
Op mijn werk staat de hele parkeerplaats vol met auto's aan de laadpalen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar zijn dat hybrides of volledig elektrische auto's?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De stekkerplaatsen in de buurt van mijn huis worden prima gebruikt.
Goed idee wel, naast een invalidenkaart ook een fopstekker meenemen dus.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, stekkerauto's worden in veel gebieden gekoesterd.
Het schijnt zelfs dat je "stekkers" kan kopen, die in je brandstofpunt passen, zodat het lijkt alsof je een stekkerauto hebt en daarmee op aantrekkelijke parkeerplaatsen mag staan.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Goed idee wel, naast een invalidenkaart ook een fopstekker meenemen dus.
Dat klopt, Tesla's enzo. Maar elektrische auto's moet je ook inpluggen natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
je ziet toch veel meer volledig elektrische auto's aan zulke palen dan de plug-in variant.
Meegereden wel, m'n baas heeft er één.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:09 schreef Kowloon het volgende:
Iemand hier al eens in een Tesla gereden of meegereden?
Ja, best gaaf.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:09 schreef Kowloon het volgende:
Nee, zou er best wel eens in willen rijden. Maar de kwaliteit schijnt nogal tegen te vallen, heel veel plastic aan de binnenkant zoals in alle Amerikaanse auto's.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:09 schreef Kowloon het volgende:
Ja. Beide.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:09 schreef Kowloon het volgende:
Ach ja, vanuit een Ford Ka is alles een vooruitgang.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:10 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, zou er best wel eens in willen rijden. Maar de kwaliteit schijnt nogal tegen te vallen, heel veel plastic aan de binnenkant zoals in alle Amerikaanse auto's.
Tesla niet, wel een aantal keer in een elektrische VW Golf. Rijdt prima. Mits je niet te ver moetquote:Op dinsdag 26 april 2016 12:09 schreef Kowloon het volgende:
Taxichauffeurs vinden de Tesla's een flinke achteruitgang vergeleken met een Mercedes.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach ja, vanuit een Ford Ka is alles een vooruitgang.
Snap ik best. Zo'n Mercedes rijdt wel lekker als je de hele dag in de auto zit.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Taxichauffeurs vinden de Tesla's een flinke achteruitgang vergeleken met een Mercedes.
Duitsers maken gewoon veel degelijker auto's dan Amerikanen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Snap ik best. Zo'n Mercedes rijdt wel lekker als je de hele dag in de auto zit.
Tja en puur elektrisch is voor verreweg de meesten geen volwaardig alternatief.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:09 schreef Gutmensch het volgende:
Die hybride gevallen moeten zo snel mogelijk uitgefaseerd worden. Zal ook wel gebeuren nu het belastingvoordeel grotendeels vervallen is voor die dingen.
Och. Zo groot zijn die verschillen niet meer.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:13 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Duitsers maken gewoon veel degelijker auto's dan Amerikanen.
De accu's worden steeds beter, geef het nog een paar jaar.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja en puur elektrisch is voor verreweg de meesten geen volwaardig alternatief.
Wát een dom wijf zeg.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hulde. Die weet de rol als martelaar van het vrije woord briljant uit te venten. Ze schept de beker helemaal leeg.
Amerikanen zijn verzot op plastic. Er is geen bijna metaal te vinden in het interieur van de meeste Amerikaanse auto's. En dat ziet er alleen al cheap-ass uit.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Och. Zo groot zijn die verschillen niet meer.
Er was een tijd dat je Fiat of Alfa ook bij de eerste regenbui begon te roesten, tegenwoordig zijn de onderlinge verschillen een stuk kleiner.
Maar waarom kocht je dan geen Polo?quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Amerikanen zijn verzot op plastic. Er is geen bijna metaal te vinden in het interieur van de meeste Amerikaanse auto's. En dat ziet er alleen al cheap-ass uit.
paar decennia eerderquote:Op dinsdag 26 april 2016 12:15 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De accu's worden steeds beter, geef het nog een paar jaar.
Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Is veel te complex en duur.quote:Dat in combinatie met oplaadrijvlakken op de snelwegen en over 10 jaar is het merendeel van de auto's volledig elektrisch aangedreven.
De gebouwde omgeving is een stuk duurder om te vervangen dan de IT-realiteit.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
paar decennia eerder
[..]
Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Is veel te complex en duur.
Dat besef zal wel nooit doordringen gok ikquote:Op dinsdag 26 april 2016 12:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De gebouwde omgeving is een stuk duurder om te vervangen dan de IT-realiteit.
De Ka is geen Amerikaans ontwerp en wordt daar ook niet geproduceerd.quote:
Dat een ambtenaar de snelheid van technologische vooruitgang totaal niet kan inschatten is niet echt verbazend natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
paar decennia eerder
[..]
Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Is veel te complex en duur.
Ja, Uber gebruikt ze in Rotterdam als taxi.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:09 schreef Kowloon het volgende:
quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat een ambtenaar de snelheid van technologische vooruitgang totaal niet kan inschatten is niet echt verbazend natuurlijk.
Meer inzicht hebben dan remlof, daar is natuurlijk ook weer niet bijster veel voor vereist.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:57 schreef 99.999 het volgende:
[..], ik heb stukken meer kennis van civieltechnische ontwikkelingen en mogelijkheden dan de gemiddelde IT'er gok ik zo
Dat is waarquote:Op dinsdag 26 april 2016 12:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Meer inzicht hebben dan remlof, daar is natuurlijk ook weer niet bijster veel voor vereist.
Dat zou ik ook zeggen als ik jou was, maar ik heb je er hier nog nooit op kunnen betrappen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:57 schreef 99.999 het volgende:
[..], ik heb stukken meer kennis van civieltechnische ontwikkelingen en mogelijkheden dan de gemiddelde IT'er gok ik zo
Ja, heb er zelf eentje.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:09 schreef Kowloon het volgende:
Klep dicht, manke.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Meer inzicht hebben dan remlof, daar is natuurlijk ook weer niet bijster veel voor vereist.
Dan had je even naar mijn korte en bondige analyse over jouw voorstel voor opladen via snelwegen moeten kijken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen als ik jou was, maar ik heb je er hier nog nooit op kunnen betrappen.
"Veel te complex en te duur".quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan had je even naar mijn korte en bondige analyse over jouw voorstel voor opladen via snelwegen moeten kijken.
En nog veel meer dingen die nooit in huishoudens terecht zijn gekomen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
"Veel te complex en te duur".
Ja, geweldig. Zo zijn vele dingen genoemd die nu in elk huishouden te vinden zijn.
Gelukkig zijn de investeringen van particuliere huishoudens hetzelfde als investeringen in het wegennet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
"Veel te complex en te duur".
Ja, geweldig. Zo zijn vele dingen genoemd die nu in elk huishouden te vinden zijn.
Nonsens, ondertussen in Arnhem:quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En nog veel meer dingen die nooit in huishoudens terecht zijn gekomen.
Welke veel betere accu's?quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:16 schreef Tchock het volgende:
Ik denk dat elektrische auto's eerder zullen profiteren van veel betere accu's dan opladen via de weg. Dat is volgens mij echt onrealistisch.
Jij bent duidelijk geen alwetende IT'er.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:16 schreef Tchock het volgende:
Ik denk dat elektrische auto's eerder zullen profiteren van veel betere accu's dan opladen via de weg. Dat is volgens mij echt onrealistisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |