Die regel is al jaren zo.. je mag wel een kratje kopen of een 6-pack , gaat om 1 alcoholische produktcodequote:Op woensdag 27 april 2016 15:13 schreef computergirl het volgende:
Alle (parttime) alcoholisten in paniek omdat ze maar een fles alcohol mogen kopen bij de AH
kwam ik net ook achter ja, ik had 1 fles wijn en een sixpack bierquote:Op woensdag 27 april 2016 15:13 schreef computergirl het volgende:
Alle (parttime) alcoholisten in paniek omdat ze maar een fles alcohol mogen kopen bij de AH
Ik ook, niet zo irritant drukquote:Op woensdag 27 april 2016 16:13 schreef Rearviewmirror het volgende:
Ik heb vanochtend een rondje gelopen door Oost: de Linnaeusstraat, middenweg, Brede weg en linnaeusparkweg rond. En al die tijd scheen het zonnetje en waren er genoeg mensen op straat. Ik heb er wel van genoten
ben je wel hondsbrutaal als je een huis binnenloopt waar feest aan de gang is!quote:Op maandag 9 mei 2016 13:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Ik vond hem wel leuk geschreven, hing achter de Dirk nabij de Stadhouderskade.
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op maandag 9 mei 2016 13:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Ik vond hem wel leuk geschreven, hing achter de Dirk nabij de Stadhouderskade.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Niet helemaal geannuleerd, onlangs heeft de bedenker van het spel de rechten teruggekocht. Wellicht komt die dus nog ooit uitquote:Op zondag 1 mei 2016 21:13 schreef Jungle_Jim het volgende:
Een, helaas geannuleerd, spel dat zich zou afspelen in amsterdam![]()
Wij van WC-eend...quote:Op maandag 16 mei 2016 19:01 schreef steph4 het volgende:
Maar wat vinden wij hier van het leven in Amsterdam?
Huurprijzen oké? Voorzieningen in orde? Criminaliteit? Gemoedelijkheid? Of misschien wel te vol?
Ik ga namelijk ergens in de komende tijd vermoedelijk verhuizen naar Amsterdam om te werken en studeren. Alles wat jullie te binnenschieten mag uiteraard worden genoemd.
Wat Luco zegt...quote:Op maandag 16 mei 2016 19:01 schreef steph4 het volgende:
Maar wat vinden wij hier van het leven in Amsterdam?
Huurprijzen oké? Voorzieningen in orde? Criminaliteit? Gemoedelijkheid? Of misschien wel te vol?
Ik ga namelijk ergens in de komende tijd vermoedelijk verhuizen naar Amsterdam om te werken en studeren. Alles wat jullie te binnenschieten mag uiteraard worden genoemd.
het is geen no go als in gevaarlijk of zo, maar ik wordt zwaar depri van de lelijkheid daarquote:Op maandag 16 mei 2016 19:25 schreef steph4 het volgende:
In het andere topic las ik dat Osdorp een no go was
Heel kort door de bocht:quote:Op maandag 16 mei 2016 19:25 schreef steph4 het volgende:
Oké bedankt, ik begrijp uiteraard dat je zelf het beste kunt gaan kijken. Maar zijn er wijken waar jullie ongeacht de straat van kunnen zeggen "daar moet je niet willen wonen". Indien dit niet het geval is dan is dat ook prima, maar een paar wijken wegstrepen kan natuurlijk geen kwaad en zou wat tijd besparen in het zoeken.
Ik zoek een kamer van zo'n ¤600/700 max. Overwegend autochtoon of allochtoon maakt mij geen drol uit, zolang het maar geen wijk is met hoge criminaliteit bijv.
In het andere topic las ik dat Osdorp een no go was
Ik woon in het Noordelijkste puntje van de Bijlmer, heb ik het prima naar mn zin. Ik ben met 10 minuten metro of 20 min fietsen in de binnenstad (nieuwmarkt, spui, enz).quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:41 schreef steph4 het volgende:
Oke bedankt voor de opsomming. Een wijk mag natuurlijk niet overlopen van criminaliteit, maar staat veryuppen dan aan de andere kant? En wat is er zo irritant aan het veryuppen van een wijk, naast dat het misschien zijn identiteit een beetje kwijt raakt voor zover we daar van kunnen spreken?
In Noord moet je alleen wel altijd rekening houden met de avondklok ivm varende pontjes.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:45 schreef miss_sly het volgende:
En vergeet Noord niet, ook een goede optie. Je bent met het pont zo in het centrum en het is vaak nog wat goedkoper per m2 dan aan de andere kant van het IJ.
Buiksloterwegveer vaart altijd, ook in de nacht.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:50 schreef Saisai het volgende:
[..]
In Noord moet je alleen wel altijd rekening houden met de avondklok ivm varende pontjes.
Zou ik rete-irritant vinden.
nieuw west zou ik ook niet gaan wonen, maar dat heeft met cultuurverschillen te maken.
dat scheelt dan alweerquote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buiksloterwegveer vaart altijd, ook in de nacht.
Noord is echt een heel prima plek om te wonen. Ik woon er nu drie jaar en het bevalt er prima. De verbindingen met centrum zijn prima en in Noord zijn heel vaak erg leuke dingen te doen, zoals op NDSM.quote:
Het 'veryuppen' staat daar niet per se tegenover.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:41 schreef steph4 het volgende:
Oke bedankt voor de opsomming. Een wijk mag natuurlijk niet overlopen van criminaliteit, maar staat veryuppen dan aan de andere kant? En wat is er zo irritant aan het veryuppen van een wijk, naast dat het misschien zijn identiteit een beetje kwijt raakt voor zover we daar van kunnen spreken?
Noord vind ik ook leukquote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Noord is echt een heel prima plek om te wonen. Ik woon er nu drie jaar en het bevalt er prima. De verbindingen met centrum zijn prima en in Noord zijn heel vaak erg leuke dingen te doen, zoals op NDSM.
Het centrum van Amsterdam scoort volgens mij altijd erg hoog qua criminaliteit ten opzichte van andere stadsdelen, maar toch is het een gewilde wijk om te wonen. Zegt dus ook niet altijd wat.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:25 schreef steph4 het volgende:
Ik zoek een kamer van zo'n ¤600/700 max. Overwegend autochtoon of allochtoon maakt mij geen drol uit, zolang het maar geen wijk is met hoge criminaliteit bijv.
Uitgaansgebied, daar zul je sowieso altijd wat meer vechtpartijen, zakkenrollerij etc. kunnen verwachten. Ik zou er niet willen wonen trouwens, mij te druk en te lawaaiierig.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het centrum van Amsterdam scoort volgens mij altijd erg hoog qua criminaliteit ten opzichte van andere stadsdelen, maar toch is het een gewilde wijk om te wonen. Zegt dus ook niet altijd wat.
Redelijk met je eens, maar Slotervaart is niet ver weg (van het centrum). Ben met de fiets in 20 minuten op mijn werk in de Weteringbuurt. Voor de mooie gebouwen hoef je er niet te zijn idd, behalve mijn huis danquote:Op maandag 16 mei 2016 19:58 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Heel kort door de bocht:
- Buitenveldert: saai
- De Bijlmer: ver weg
- Osdorp: lelijk én ver weg
- Museumpleinbuurt: mooie huizen, stomme bewoners (vond ik)
- Slotervaart: lelijk én ver weg
- Grote delen van het centrum: overload aan toeristen
Om uiteenlopende redenen vond ik de Stadionbuurt, de Baarsjes, Bos en Lommer en Watergraafsmeer erg leuk om te wonen. Tegenwoordig woon ik in de Indische buurt, leuke buurt, wel een beetje aan het veryuppen maar vooralsnog goed uit te houden.
jij bent dan ook al oudquote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:02 schreef Karina het volgende:
[..]
Uitgaansgebied, daar zul je sowieso altijd wat meer vechtpartijen, zakkenrollerij etc. kunnen verwachten. Ik zou er niet willen wonen trouwens, mij te druk en te lawaaiierig.
Kort door de bocht, dat zei ik alquote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
Redelijk met je eens, maar Slotervaart is niet ver weg (van het centrum). Ben met de fiets in 20 minuten op mijn werk in de Weteringbuurt. Voor de mooie gebouwen hoef je er niet te zijn idd, behalve mijn huis dan
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:34 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo zijn alle hotels al vol of extreem duur op 17 september? Heeft dat serieus met de Dam tot Damloop te maken?
Check Airbnb dan, zelfde prijs of goedkoper en gewoon een heel huis..quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:34 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo zijn alle hotels al vol of extreem duur op 17 september? Heeft dat serieus met de Dam tot Damloop te maken?
Nee, hebben hun prijzen ook aangepast. En terecht.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:41 schreef Bugno het volgende:
[..]
Check Airbnb dan, zelfde prijs of goedkoper en gewoon een heel huis..
Allemaal ja?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, hebben hun prijzen ook aangepast. En terecht.
Als ik snel kijk zie ik zat opties (ruim) onder de 100 eu, door de hele stad..quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In de buurt van waar ik moet zijn wel ja. Neem wel de nachttrein naar huis...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |