abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161708381
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:43 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je moet even wachten op de verkiezingen in Zweden. Binnenkort.

Reserveer maar vast een ambulance die ingericht is om je te kunnen reanimeren. Nee...doe maar twee ambulances. Je trekt het niet.
Wanneer zijn de Zweedse verkiezingen? Heel goed die verschuivingen. Links stort ons de afgrond in. Tijd om ze te verpletteren de komende 1,5 a 2 jaar.
pi_161708409
quote:
13s.gif Op maandag 25 april 2016 16:00 schreef Jigzoz het volgende:
De kandidaat van de extreemrechtse FPÖ heeft met een stevige voorsprong de eerste ronde van de presidentsverkiezingen gewonnen. De nummer twee is de kandidaat van de Groenen. Het midden is weggevaagd. Andere Europese extreemrechtse politici juichen. 'Fantastisch!' twittert Wilders. "Bravo, Oostenrijkse volk!" reageert Le Pen.

[..]

Heel veel meer bij NRC.

Het enige wat we leren van de geschiedenis, is dat we niets leren van de geschiedenis. Extreemrechts begint overal te groot te worden om te negeren. Hoe nu verder?
Achter komen waarom extreemrechts wint.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_161708431
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:12 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Wanneer zijn de Zweedse verkiezingen? Heel goed die verschuivingen. Links stort ons de afgrond in. Tijd om ze te verpletteren.
Wie of wat moet extreemrechts wat jou betreft als eerste opruimen?
pi_161708547
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:05 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Is Custers die jongen met Hitlersnor? Die heb ik nog nooit op TV gezien in een praatprogramma, hoor?
Is sowieso bij Pauw geweest na die toestanden omtrent het mogelijke AZC in Geldermalsen.
  maandag 25 april 2016 @ 19:18:30 #155
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161708623
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2016 18:50 schreef Ceberut het volgende:
36,4 procent van de stemmen. Een overgrote meerderheid heeft er dus niet op gestemd. Duidelijk signaal.
De overige 5 kandidaten zijn eigenlijk 1 persoon of wat bedoel je? :D. Neemt niet weg dat ie vast niet gaat winnen face 2 face met de tweede in rij, maar die had maar 21 procent. Dus ja, hij heeft wel degelijk gewonnen, of je nou wilt of niet.

Je stemt overigens voor een kandidaat, niet tégen de andere kandidaten. Anders kun je ook zeggen "79 procent heeft niet voor de groene kandidaat gestemd", "85 procent heeft niet voor de rode kandidaat gestemd" enzovoort.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_161708682
quote:
6s.gif Op maandag 25 april 2016 19:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

De overige 5 kandidaten zijn eigenlijk 1 persoon of wat bedoel je? :D. Neemt niet weg dat ie vast niet gaat winnen face 2 face met de tweede in rij, maar die had maar 21 procent. Dus ja, hij heeft wel degelijk gewonnen, of je nou wilt of niet.

Je stemt overigens voor een kandidaat, niet tégen de andere kandidaten. Anders kun je ook zeggen "79 procent heeft niet voor de groene kandidaat gestemd", "85 procent heeft niet voor de rode kandidaat gestemd" enzovoort.
doelredeneren noemen ze dat. Iets voor mensen die bang zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 25 april 2016 @ 19:23:46 #157
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_161708809
Lol, mijn reactie is verwijderd. Kan natuurlijk ook niet, hè? Iemand die de waarheid spreekt. Nee hoor, gewoon blijven volhouden dat alle migranten hoogopgeleide, lieve, zielige, onbegrepen aanwinsten voor de samenleving zijn. Jullie komen er nog wel een keer achter.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_161708881
quote:
6s.gif Op maandag 25 april 2016 19:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat de meerderheid het in een democratie voor het zeggen heeft, dat zeg ik. Als een bepaalde partij op basis van polarisatie een grote groep stemmers weet te verenigen en andere partijen zijn versplinterd, dan wil dat nog niet zeggen dat je met 37% een doorslaggevende stem krijgt. De doorslaggevende stem komt van die partijen die uiteindelijk in een meerderheidscoalitie weten samen te werken.
  maandag 25 april 2016 @ 19:27:20 #159
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161708949
Laat het nog een paar jaar sudderen met dezelfde koers en die meerderheid komt er vanzelf wel.
pi_161708971
quote:
12s.gif Op maandag 25 april 2016 19:27 schreef Twiitch het volgende:
Laat het nog een paar jaar sudderen met dezelfde koers en die meerderheid komt er vanzelf wel.
Of niet.
  maandag 25 april 2016 @ 19:28:20 #161
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161708985
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:27 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Of niet.
We gaan het zien.
  maandag 25 april 2016 @ 19:29:18 #162
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161709024
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2016 19:25 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat de meerderheid het in een democratie voor het zeggen heeft, dat zeg ik. Als een bepaalde partij op basis van polarisatie een grote groep stemmers weet te verenigen en andere partijen zijn versplinterd, dan wil dat nog niet zeggen dat je met 37% een doorslaggevende stem krijgt. De doorslaggevende stem komt van die partijen die uiteindelijk in een meerderheidscoalitie weten samen te werken.
Het gaat hier over personen, niet partijen. Je kan de overige partijen niet zomaar op een hoop gooien. Of wil je beweren dat de volle 63 procent overige stemmers allemaal op de groene kandidaat zullen stemmen? Als conservatief liberaal (haalden iets meer dan 10 procent met hun kandidaat dacht ik) zul je niet zo snel op een groene kandidaat gaan stemmen. Dus misschien wordt het alsnog spannend.

Ik ben er redelijk zeker van dat deze groene kandidaat zal winnen, dat wel. Maar je kan er vanop aan dat deze FPÖ-er zeker meer dan 37 procent zal halen in de 2de ronde.
- Charlton Heston
pi_161709065
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2016 19:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

We gaan het zien.
Lekker in het luchtledige lullen.
pi_161709106
quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2016 19:29 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het gaat hier over personen, niet partijen.
Je kan de overige partijen niet zomaar op een hoop gooien. Of wil je beweren dat de volle 63 procent overige stemmers allemaal op de groene kandidaat zullen stemmen? Als conservatief liberaal (haalden iets meer dan 10 procent met hun kandidaat dacht ik) zul je niet zo snel op een groene kandidaat gaan stemmen. Dus misschien wordt het alsnog spannend.

Ik ben er redelijk zeker van dat deze groene kandidaat zal winnen, dat wel. Maar je kan er vanop aan dat deze FPÖ-er zeker meer dan 37 procent zal halen in de 2de ronde.
Daar heb ik overheen gelezen. Duidelijk.
pi_161709494
Oostenrijkse lente op komst. _O_
pi_161709575
quote:
12s.gif Op maandag 25 april 2016 19:27 schreef Twiitch het volgende:
Ik vrees voor die tijd en toch denk ik dat het uiteindelijk goed zal zijn voor europa
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_161709586
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:12 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Wanneer zijn de Zweedse verkiezingen? Heel goed die verschuivingen. Links stort ons de afgrond in. Tijd om ze te verpletteren de komende 1,5 a 2 jaar.
Zweden zijn verwijfd man. Extreemrechts loopt daar met regenboogvlaggen rond.

Voor Oostenrijk is er wel nog hoop.
pi_161709700
quote:
99s.gif Op maandag 25 april 2016 19:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vrees voor die tijd en toch denk ik dat het uiteindelijk goed zal zijn voor europa
De endlosung?
pi_161709761
Ik vind het veel enger dat de kandidaat van de Groenen zoveel stemmen heeft weten te vergaren.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_161709795
quote:
De kandidaat van de extreemrechtse FPÖ heeft met een stevige voorsprong de eerste ronde van de presidentsverkiezingen gewonnen. De nummer twee is de kandidaat van de Groenen. Het midden is weggevaagd. Andere Europese extreemrechtse politici juichen. 'Fantastisch!' twittert Wilders. "Bravo, Oostenrijkse volk!" reageert Le Pen.

[..]

Heel veel meer bij NRC.

Het enige wat we leren van de geschiedenis, is dat we niets leren van de geschiedenis. Extreemrechts begint overal te groot te worden om te negeren. Hoe nu verder?
Hoe nu verder? Nou da's niet zo heel moeilijk hoor. Gewoon morgen weer uit je bed stappen. Immers is het een kleine 20 jaar te laat om de voedingsbodem van extreem rechts weg te nemen. Integratie van complete bevolkingsgroepen is gefaald, dat had je van mijlen ver kunnen zien aankomen maar de politiek heeft nooit het lef gehad er wat aan te doen. Inmiddels is het veel te laat.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_161709812
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 16:16 schreef Eufonie het volgende:
In Braunau am Inn herkennen ze dit wel :^)

[ afbeelding ]
Van der Bellen? Een kandidaat met Nederlandse roots?
pi_161709829
quote:

[..]

Heel veel meer bij NRC.

Helaas geschiedenis herhaalt zich en begint weer in die contreien
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_161709898
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:49 schreef Harlon het volgende:

[..]

Hoe nu verder? Nou da's niet zo heel moeilijk hoor. Gewoon morgen weer uit je bed stappen. Immers is het een kleine 20 jaar te laat om de voedingsbodem van extreem rechts weg te nemen. Integratie van complete bevolkingsgroepen is gefaald, dat had je van mijlen ver kunnen zien aankomen maar de politiek heeft nooit het lef gehad er wat aan te doen. Inmiddels is het veel te laat.
Haider had het zo'n 16 jaar geleden al geprobeerd. Hoezo voedingsbodem.
  maandag 25 april 2016 @ 19:56:01 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161709997
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:50 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

Helaas geschiedenis herhaalt zich en begint weer in die contreien
Je weet dat in Burgenland, een deel van Oostenrijk de FPÖ een coalitieregering heeft met de Sociaal Democraten daar?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 april 2016 @ 19:56:30 #175
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161710014
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat in Burgenland, een deel van Oostenrijk de FPÖ een coalitieregering heeft met de Sociaal Democraten daar?
Wat een vuile collaborateurs die sociaal democraten
- Charlton Heston
pi_161710030
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:49 schreef Harlon het volgende:

[..]

Er zijn genoeg redenen dat er meer extreem rechts op komt.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 25 april 2016 @ 19:58:07 #177
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161710055
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2016 19:56 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wat een vuile collaborateurs die sociaal democraten
Dat, of is het beeld wat hier geschetst wordt van de FPÖ niet correct. Ik woonde in het buitenland toen Pim Fortuin opkwam en vermoord werd, hoe veel media over hem schreven was ook absolute kolder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161710064
'extreem rechts' :')
Alles wat linkse partijen niet bevalt is extreem rechts
pi_161710113
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2016 19:58 schreef Sjors. het volgende:
'extreem rechts' :')
Alles wat linkse partijen niet bevalt is extreem rechts
Deze club is gewoon vrij rechtstreeks voortgekomen uit de Nazi's. Die zijn al decennia extreemrechts.
  maandag 25 april 2016 @ 20:01:34 #180
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161710160
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat, of is het beeld wat hier geschetst wordt van de FPÖ niet correct. Ik woonde in het buitenland toen Pim Fortuin opkwam en vermoord werd, hoe veel media over hem schreven was ook absolute kolder.
Goh ik had wel begrepen dat FPÖ toch wel een geval apart is, o.a. banden met oude nazistische partijen en dergelijke. Misschien verschilt het regionaal wel sterk, dat kan ook. De mensen maken tenslotte de partij.

E: Het lijkt me echter heel sterk dat zeker 37 procent op een nazi zou gaan stemmen, dat is niet denkbaar tegenwoordig. Het zal dus wel allemaal weer overdreven worden.
- Charlton Heston
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')