quote:
Enge gek die je bent.quote:Also 36% of 16- to 24-year-olds British Muslims believed that those converting to another religion should be executed. Less than a fifth of those over 55 think so
quote:Op maandag 25 april 2016 17:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jawel. lees gewoon goed of val me niet lastig aub!
Een motief om te polariseren? Oké, leuk, maar dat was de vraag niet. De vraag was hoé mensen die je typeert als 'links' polarisatie in de hand werken. Maar oké, misschien volgt het hierna.quote:Op maandag 25 april 2016 17:45 schreef damian5700 het volgende:
Polarisatie wordt ook door hoogopgeleiden veroorzaakt, want zij hebben natuurlijk op hun beurt ook een motief.
Dat is zoals ik al zei geen uitleg over het hoe, je veronderstelt hooguit dat er een antwoord kan zijn op de vraag waarom mensen die je typeert als links dat zouden kunnen doen.quote:Als het bijvoorbeeld gaat over migranten is er een relatie met loonontwikkelingen en achter asielzoekers en andere migranten zit een hele bedrijfstak van welzijnswerkers, advocatuur en organisaties.
quote:Op maandag 25 april 2016 17:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Een motief om te polariseren? Oké, leuk, maar dat was de vraag niet. De vraag was hoé mensen die je typeert als 'links' polarisatie in de hand werken. Maar oké, misschien volgt het hierna.
[..]
Dat is zoals ik al zei geen uitleg over het hoe, je veronderstelt hooguit dat er een antwoord op de vraag waarom mensen die je typeert als links dat zouden kunnen doen.
quote:Op maandag 25 april 2016 16:25 schreef damian5700 het volgende:
Ik juich het niet toe, maar begrijp het wel.
De Europese samenlevingen raken steeds meer gepolariseerd. De scheidslijn is in veel gevallen die tussen hoog- en laagopgeleiden (lage en modale versus hoge inkomens).
Dit zie je bijvoorbeeld in Nederland heel goed terug in de opkomst van Pegida (en aanverwante bewegingen) en het verzet tegen AZC's en de talloze vrijwilligers die migranten juist graag willen hebben.
Ik verwacht bij de aankomende landelijke verkiezingen de nodige effecten voor de middenpartijen.
Ik verwacht daarnaast dat in de tweede ronde de onafhankelijken gaan winnen, omdat de verliezers van nu dan op van der Bellen gaan stemmen.
quote:Op maandag 25 april 2016 17:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jawel. Lees gewoon goed of val me niet lastig aub!
[..]
Je beschrijft alleen de scheidslijn, niet hoe links polariseert.quote:
De scheidslijn gaat ook over de tegenstellingen ergo de polarisatie. Dit is evident!quote:Op maandag 25 april 2016 17:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Je beschrijft alleen de scheidslijn, niet hoe links polariseert.
Vlaams Belang werd bijvoorbeeld uitgesloten uit het democratisch debat (niet uitgenodigd worden voor debatten van de VRT, bij voorbaat uitgesloten van regeringsdeelname etc). Dat is niet heel democratisch. Extreme denkbeelden bestrijd je door hetgeen waardoor ze veroorzaakt worden te bestrijden, niet door die mensen te isoleren en te bestempelen als vuile racist of nazi of soortgelijk.quote:Op maandag 25 april 2016 17:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik geloof dat Constant Kusters niet uitgesloten wordt van praatprogramma's bijvoorbeeld. Wie dan wel?
Joh. Maar het beschrijven van een scheidslijn is geen verklaring of onderbouwing voor je stelling. Hooguit dat je voorbeelden van polarisatie kunt vinden.quote:Op maandag 25 april 2016 17:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De scheidslijn gaat ook over de tegenstellingen ergo de polarisatie. Dit is evident!
Niemand hoeft iets te veranderen maar dan zijn andere uitslagen bij verkiezingen niet zo vreemd. Waarom doen mensen zo verbaasd over deze uitslagen? Het gaat kut met Europa, de EU heeft een zeer negatief imago en negeert alle kritiek, Merkel heeft zichzelf neergezet als een parodie op een staatshoofd en dan verwacht men eenzelfde uitslag als vorige keer? Wakker worden uit dromenland.quote:Op maandag 25 april 2016 16:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klinkt heel simpel, maar het is niet te doen. Ja, tenzij we nu massaal besluiten om de mensenrechten uitsluitend geldig te verklaren op de eigen bevolking. Dan moeten er nogal wat verdragen opgezegd worden. Daarnaast moeten we dan gaan accepteren dat er mensen massaal omkomen door oorlogsgeweld omdat wij ons te goed vinden om te helpen.
Kan, maar is dat dan de richting die we op moeten?
Hoeveel man die gast achter zich heeft is niet relevant; hij is in Nederland één van de meest prominente extreem-rechtse figuren. Of beter gezegd; zo'n beetje de enige. Ik ken verder niet echt figuren die er dezelfde denkbeelden op nahouden. En toch wordt hij in Nederland uitgenodigd voor praatprogramma's. Maar het kan zijn dat de situatie in België anders is wat dat betreft.quote:Op maandag 25 april 2016 17:58 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Vlaams Belang werd bijvoorbeeld uitgesloten uit het democratisch debat (niet uitgenodigd worden voor debatten van de VRT, bij voorbaat uitgesloten van regeringsdeelname etc). Dat is niet heel democratisch. Extreme denkbeelden bestrijd je door hetgeen waardoor ze veroorzaakt worden te bestrijden, niet door die mensen te isoleren en te bestempelen als vuile racist of nazi of soortgelijk.
Constant Custers overigens. Dat is geen breed gedragen type, die heeft hoogstens 1000 man achter zich.
Heb ik ook nader toegelicht hoe ik dit zie.quote:Op maandag 25 april 2016 17:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Joh. Maar het beschrijven van een scheidslijn is geen verklaring of onderbouwing voor je stelling. Hooguit dat je voorbeelden van polarisatie kunt vinden.
quote:Op maandag 25 april 2016 16:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden kiezen zelf ervoor om zich in te zetten als vrijwilligers om even een voorbeeld te noemen.
Ik bedoelde eigenlijk dat in Europa we veel crisissen (huizenmarkt, economische en vluchtelingen crisis) te verwerken hebben gehad en nog steeds aan het ondergaan zijn. Simpel gezegd zien hoogopgeleiden hierin kansen en lager opgeleiden bedreigingen.
Is Custers die jongen met Hitlersnor? Die heb ik nog nooit op TV gezien in een praatprogramma, hoor?quote:Op maandag 25 april 2016 18:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel man die gast achter zich heeft is niet relevant; hij is in Nederland één van de meest prominente extreem-rechtse figuren. Of beter gezegd; zo'n beetje de enige. Ik ken verder niet echt figuren die er dezelfde denkbeelden op nahouden. En toch wordt hij in Nederland uitgenodigd voor praatprogramma's. Maar het kan zijn dat de situatie in België anders is wat dat betreft.
Ik wil van jou weten (want dan weet ik waar jouw persistente bezwaar vandaan komt) of jij vind dat polarisatie een fenomeen is dat alleen door 'rechts' geïnstigeerd kan worden; zeg maar een 'een exclusief rechts verschijnsel'.quote:Op maandag 25 april 2016 17:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Joh. Maar het beschrijven van een scheidslijn is geen verklaring of onderbouwing voor je stelling. Hooguit dat je voorbeelden van polarisatie kunt vinden.
De Turkse economie is gegroeid naar het formaat van Nederland met 4x zoveel inwoners. Nu is het een eerstewereldland in hun ogen. Niet helemaal overigens: zelfs een kikkerlandje als NL heeft een nog iets grotere economie. Het is voor die regio (de grote woestijn genaamd het Midden-Oosten wel een macht van betekenis) maar afgezet tegen de wereld is het maar een kleintje. Ook het leger stelt niet bijzonder veel voor. Veel mannetjes maar lucht- en zeemacht stelt niks voor. Dan kun je veel mannetjes hebben maar als je overklast bent in de lucht dan is het afwachten hoe lang die mannen bommen gaan koppen. Prima leger voor de woestijn. Afgezet tegen een geavanceerde natie: nee, niet bepaald. Alles in perspectief gezet door een kaartje. Voor Turkije is de EU belangrijk economisch bezien maar voor ons betekent het weinig. De VS is belangrijkste handelspartner voor de EU.quote:Op maandag 25 april 2016 17:49 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De enige juiste reactie van Rutte in die zaak was: Turkije heeft zich niet te bemoeien met een Nederlandse aangelegenheid, en daarmee zou de kous af moeten zijn. Vriendelijkheid is allemaal goed en wel, maar zolang de EU veel belangrijker is voor Turkije dan omgekeerd, kan men wel degelijk wat druk zetten en moet men ook niet over eieren lopen (dat kun je toch moeilijk ontkennen, niet waar? De helft van de Turkse economie is gericht op de EU).
Wat is jouw mening dan over de steun aan Erdogan vanuit Nederland? Je vindt rechtse nationalistische uitingen verschrikkelijk, en nou blijkt dat we met nogal wat nationalistische Turken in Nederland én België en wellicht ook veel andere landen zitten. Dat vind je wel allemaal oké? Niet heel consequent van je.
Hij is een neo-nazi (met overigens een extreem-linkse inslag, niet bepaald PVV-achtig). Niet iedereen die pakweg PVV stemt houdt er zulke denkbeelden op na (de ruime meerderheid allicht niet). Ik heb het niet zozeer over de politieke partijen zelf, als wel de mensen erachter die hun stem eraan gegeven hebben. Je bent zowat een paria als je op de PVV zou stemmen.quote:Op maandag 25 april 2016 18:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel man die gast achter zich heeft is niet relevant; hij is in Nederland één van de meest prominente extreem-rechtse figuren. Of beter gezegd; zo'n beetje de enige. Ik ken verder niet echt figuren die er dezelfde denkbeelden op nahouden. En toch wordt hij in Nederland uitgenodigd voor praatprogramma's. Maar het kan zijn dat de situatie in België anders is wat dat betreft.
Nee, daarin beschrijf je alleen de tweedeling...quote:Op maandag 25 april 2016 18:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
heb ik ook nader toegelicht hoe ik dit zie.
[..]
Dat is het punt, ik vraag jou hoe een links kamp of het linkse kamp polariseert...quote:Op maandag 25 april 2016 18:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik wil van jou weten (want dan weet ik waar jouw persistente bezwaar vandaan komt) of jij vind dat polarisatie een fenomeen is dat alleen door 'rechts' geïnstigeerd kan worden; zeg maar een 'een exclusief rechts verschijnsel'.
Dat lijkt me niet.quote:Op maandag 25 april 2016 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, daarin beschrijf je alleen de tweedeling...
quote:Op maandag 25 april 2016 16:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden kiezen zelf ervoor om zich in te zetten als vrijwilligers om even een voorbeeld te noemen.
Ik bedoelde eigenlijk dat in Europa we veel crisissen (huizenmarkt, economische en vluchtelingen crisis) te verwerken hebben gehad en nog steeds aan het ondergaan zijn. Simpel gezegd zien hoogopgeleiden hierin kansen en lager opgeleiden bedreigingen.
Ik ontwaar hier een standpunt van jou. Onderbouw die eerst maar eens even!quote:Op maandag 25 april 2016 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is het punt, ik vraag jou hoe een links kamp of het linkse kamp polariseert...
Beschrijf jij eens wat ''extreemrechts'' in Oostenrijk allemaal voor snode dingen wil gaan doen wil met een bron. Oh en beschrijf ook eens hoe jijquote:Op maandag 25 april 2016 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, daarin beschrijf je alleen de tweedeling...
zou omschrijven gezien mijn interpretatie fout is volgens jou.quote:Also 36% of 16- to 24-year-olds British Muslims believed that those converting to another religion should be executed. Less than a fifth of those over 55 think so
Door mensen die vragen hebben bij massale immigratie vanuit moslimlanden als racist te bestempelen. Of soortgelijk natuurlijk. Massaal veel voorbeelden te bedenken. Ik weet dat jij links bent, en ik eerder rechts, maar dat wilt nog niet zeggen dat jij daarom per definitie alle waarheid in pacht hebt omdat je je zogenaamd moraal verheven voelt.quote:Op maandag 25 april 2016 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is het punt, ik vraag jou hoe een links kamp of het linkse kamp polariseert...
Zo werkt het niet. Maar gezien het uitblijven van voorbeelden hou ik het er maar op dat m'n eerste gedachte vooralsnog stand houdt.quote:Op maandag 25 april 2016 18:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ontwaar hier een standpunt van jou. Onderbouw die eerst maar eens even!
Daar vragen bij hebben is nog van een heel andere orde dan de domheid die Palm hier bijvoorbeeld tentoonspreidt.quote:Op maandag 25 april 2016 18:11 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Door mensen die vragen hebben bij massale immigratie vanuit moslimlanden als racist te bestempelen. Of soortgelijk natuurlijk. Massaal veel voorbeelden te bedenken. Ik weet dat jij links bent, en ik eerder rechts, maar dat wilt nog niet zeggen dat jij daarom per definitie alle waarheid in pacht hebt omdat je je zogenaamd moraal verheven voelt.
Zo werkt het wel. Jij wil hier discussiëren en je hebt bezwaar tegen mijn standpunt die ik, meen ik, voldoende heb toegelicht. Jouw bezwaar moet je dan ook in het belang van een vruchtbare discussie even staven met argumenten, want dan kan ik weten waarop jouw standpunt gestoeld is. En zo kan er dus een discussie op inhoud ontstaan.quote:Op maandag 25 april 2016 18:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Maar gezien het uitblijven van voorbeelden hou ik het er maar op dat m'n eerste gedachte vooralsnog stand houdt.
Zelfs dan verandert hun wereldbeeld niet; https://www.rt.com/news/338779-somalian-refugee-raped-politician/ Het is te bizar. Maar ja, de ellende is wel dat door geen begrip te hebben voor de zorgen van de autochtone bevolking dit soort partijen omhoog komen, en daar heb ik ook geen trek in.quote:Op maandag 25 april 2016 18:17 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
We praten nog wel eens een keer als jouw vriendin/vrouw/zus of welk ander vrouwelijk familielid dan ook door een stel onderontwikkelde Afghanen, Eritreeërs of Somaliërs op brute wijze is verkracht. Maar waarschijnlijk zul je dan zeggen dat we medelijden met ze moeten hebben en begrip moeten opbrengen voor hun cultuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |