Wanneer zijn de Zweedse verkiezingen? Heel goed die verschuivingen. Links stort ons de afgrond in. Tijd om ze te verpletteren de komende 1,5 a 2 jaar.quote:Op maandag 25 april 2016 18:43 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je moet even wachten op de verkiezingen in Zweden. Binnenkort.
Reserveer maar vast een ambulance die ingericht is om je te kunnen reanimeren. Nee...doe maar twee ambulances. Je trekt het niet.
Achter komen waarom extreemrechts wint.quote:Op maandag 25 april 2016 16:00 schreef Jigzoz het volgende:
De kandidaat van de extreemrechtse FPÖ heeft met een stevige voorsprong de eerste ronde van de presidentsverkiezingen gewonnen. De nummer twee is de kandidaat van de Groenen. Het midden is weggevaagd. Andere Europese extreemrechtse politici juichen. 'Fantastisch!' twittert Wilders. "Bravo, Oostenrijkse volk!" reageert Le Pen.
[..]
Heel veel meer bij NRC.
Het enige wat we leren van de geschiedenis, is dat we niets leren van de geschiedenis. Extreemrechts begint overal te groot te worden om te negeren. Hoe nu verder?
Wie of wat moet extreemrechts wat jou betreft als eerste opruimen?quote:Op maandag 25 april 2016 19:12 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Wanneer zijn de Zweedse verkiezingen? Heel goed die verschuivingen. Links stort ons de afgrond in. Tijd om ze te verpletteren.
Is sowieso bij Pauw geweest na die toestanden omtrent het mogelijke AZC in Geldermalsen.quote:Op maandag 25 april 2016 18:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Is Custers die jongen met Hitlersnor? Die heb ik nog nooit op TV gezien in een praatprogramma, hoor?
De overige 5 kandidaten zijn eigenlijk 1 persoon of wat bedoel je?quote:Op maandag 25 april 2016 18:50 schreef Ceberut het volgende:
36,4 procent van de stemmen. Een overgrote meerderheid heeft er dus niet op gestemd. Duidelijk signaal.
doelredeneren noemen ze dat. Iets voor mensen die bang zijn.quote:Op maandag 25 april 2016 19:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De overige 5 kandidaten zijn eigenlijk 1 persoon of wat bedoel je?. Neemt niet weg dat ie vast niet gaat winnen face 2 face met de tweede in rij, maar die had maar 21 procent. Dus ja, hij heeft wel degelijk gewonnen, of je nou wilt of niet.
Je stemt overigens voor een kandidaat, niet tégen de andere kandidaten. Anders kun je ook zeggen "79 procent heeft niet voor de groene kandidaat gestemd", "85 procent heeft niet voor de rode kandidaat gestemd" enzovoort.
Dat de meerderheid het in een democratie voor het zeggen heeft, dat zeg ik. Als een bepaalde partij op basis van polarisatie een grote groep stemmers weet te verenigen en andere partijen zijn versplinterd, dan wil dat nog niet zeggen dat je met 37% een doorslaggevende stem krijgt. De doorslaggevende stem komt van die partijen die uiteindelijk in een meerderheidscoalitie weten samen te werken.quote:Op maandag 25 april 2016 19:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De overige 5 kandidaten zijn eigenlijk 1 persoon of wat bedoel je?. Neemt niet weg dat ie vast niet gaat winnen face 2 face met de tweede in rij, maar die had maar 21 procent. Dus ja, hij heeft wel degelijk gewonnen, of je nou wilt of niet.
Je stemt overigens voor een kandidaat, niet tégen de andere kandidaten. Anders kun je ook zeggen "79 procent heeft niet voor de groene kandidaat gestemd", "85 procent heeft niet voor de rode kandidaat gestemd" enzovoort.
Of niet.quote:Op maandag 25 april 2016 19:27 schreef Twiitch het volgende:
Laat het nog een paar jaar sudderen met dezelfde koers en die meerderheid komt er vanzelf wel.
Het gaat hier over personen, niet partijen. Je kan de overige partijen niet zomaar op een hoop gooien. Of wil je beweren dat de volle 63 procent overige stemmers allemaal op de groene kandidaat zullen stemmen? Als conservatief liberaal (haalden iets meer dan 10 procent met hun kandidaat dacht ik) zul je niet zo snel op een groene kandidaat gaan stemmen. Dus misschien wordt het alsnog spannend.quote:Op maandag 25 april 2016 19:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat de meerderheid het in een democratie voor het zeggen heeft, dat zeg ik. Als een bepaalde partij op basis van polarisatie een grote groep stemmers weet te verenigen en andere partijen zijn versplinterd, dan wil dat nog niet zeggen dat je met 37% een doorslaggevende stem krijgt. De doorslaggevende stem komt van die partijen die uiteindelijk in een meerderheidscoalitie weten samen te werken.
Daar heb ik overheen gelezen. Duidelijk.quote:Op maandag 25 april 2016 19:29 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het gaat hier over personen, niet partijen. Je kan de overige partijen niet zomaar op een hoop gooien. Of wil je beweren dat de volle 63 procent overige stemmers allemaal op de groene kandidaat zullen stemmen? Als conservatief liberaal (haalden iets meer dan 10 procent met hun kandidaat dacht ik) zul je niet zo snel op een groene kandidaat gaan stemmen. Dus misschien wordt het alsnog spannend.
Ik ben er redelijk zeker van dat deze groene kandidaat zal winnen, dat wel. Maar je kan er vanop aan dat deze FPÖ-er zeker meer dan 37 procent zal halen in de 2de ronde.
Ik vrees voor die tijd en toch denk ik dat het uiteindelijk goed zal zijn voor europaquote:Op maandag 25 april 2016 19:27 schreef Twiitch het volgende:
Laat het nog een paar jaar sudderen met dezelfde koers en die meerderheid komt er vanzelf wel.
Zweden zijn verwijfd man. Extreemrechts loopt daar met regenboogvlaggen rond.quote:Op maandag 25 april 2016 19:12 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Wanneer zijn de Zweedse verkiezingen? Heel goed die verschuivingen. Links stort ons de afgrond in. Tijd om ze te verpletteren de komende 1,5 a 2 jaar.
De endlosung?quote:Op maandag 25 april 2016 19:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vrees voor die tijd en toch denk ik dat het uiteindelijk goed zal zijn voor europa
Hoe nu verder? Nou da's niet zo heel moeilijk hoor. Gewoon morgen weer uit je bed stappen. Immers is het een kleine 20 jaar te laat om de voedingsbodem van extreem rechts weg te nemen. Integratie van complete bevolkingsgroepen is gefaald, dat had je van mijlen ver kunnen zien aankomen maar de politiek heeft nooit het lef gehad er wat aan te doen. Inmiddels is het veel te laat.quote:Op maandag 25 april 2016 16:00 schreef Jigzoz het volgende:
De kandidaat van de extreemrechtse FPÖ heeft met een stevige voorsprong de eerste ronde van de presidentsverkiezingen gewonnen. De nummer twee is de kandidaat van de Groenen. Het midden is weggevaagd. Andere Europese extreemrechtse politici juichen. 'Fantastisch!' twittert Wilders. "Bravo, Oostenrijkse volk!" reageert Le Pen.
[..]
Heel veel meer bij NRC.
Het enige wat we leren van de geschiedenis, is dat we niets leren van de geschiedenis. Extreemrechts begint overal te groot te worden om te negeren. Hoe nu verder?
Van der Bellen? Een kandidaat met Nederlandse roots?quote:Op maandag 25 april 2016 16:16 schreef Eufonie het volgende:
In Braunau am Inn herkennen ze dit wel :^)
[ afbeelding ]
Helaas geschiedenis herhaalt zich en begint weer in die contreienquote:Op maandag 25 april 2016 16:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heel veel meer bij NRC.
Haider had het zo'n 16 jaar geleden al geprobeerd. Hoezo voedingsbodem.quote:Op maandag 25 april 2016 19:49 schreef Harlon het volgende:
[..]
Hoe nu verder? Nou da's niet zo heel moeilijk hoor. Gewoon morgen weer uit je bed stappen. Immers is het een kleine 20 jaar te laat om de voedingsbodem van extreem rechts weg te nemen. Integratie van complete bevolkingsgroepen is gefaald, dat had je van mijlen ver kunnen zien aankomen maar de politiek heeft nooit het lef gehad er wat aan te doen. Inmiddels is het veel te laat.
Je weet dat in Burgenland, een deel van Oostenrijk de FPÖ een coalitieregering heeft met de Sociaal Democraten daar?quote:Op maandag 25 april 2016 19:50 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Helaas geschiedenis herhaalt zich en begint weer in die contreien
Wat een vuile collaborateurs die sociaal democratenquote:Op maandag 25 april 2016 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat in Burgenland, een deel van Oostenrijk de FPÖ een coalitieregering heeft met de Sociaal Democraten daar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |