Er zijn genoeg redenen dat er meer extreem rechts op komt.quote:Op maandag 25 april 2016 19:49 schreef Harlon het volgende:
[..]
Hoe nu verder? Nou da's niet zo heel moeilijk hoor. Gewoon morgen weer uit je bed stappen. Immers is het een kleine 20 jaar te laat om de voedingsbodem van extreem rechts weg te nemen. Integratie van complete bevolkingsgroepen is gefaald, dat had je van mijlen ver kunnen zien aankomen maar de politiek heeft nooit het lef gehad er wat aan te doen. Inmiddels is het veel te laat.
Dat, of is het beeld wat hier geschetst wordt van de FPÖ niet correct. Ik woonde in het buitenland toen Pim Fortuin opkwam en vermoord werd, hoe veel media over hem schreven was ook absolute kolder.quote:Op maandag 25 april 2016 19:56 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wat een vuile collaborateurs die sociaal democraten
Deze club is gewoon vrij rechtstreeks voortgekomen uit de Nazi's. Die zijn al decennia extreemrechts.quote:Op maandag 25 april 2016 19:58 schreef Sjors. het volgende:
'extreem rechts'
Alles wat linkse partijen niet bevalt is extreem rechts
Goh ik had wel begrepen dat FPÖ toch wel een geval apart is, o.a. banden met oude nazistische partijen en dergelijke. Misschien verschilt het regionaal wel sterk, dat kan ook. De mensen maken tenslotte de partij.quote:Op maandag 25 april 2016 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat, of is het beeld wat hier geschetst wordt van de FPÖ niet correct. Ik woonde in het buitenland toen Pim Fortuin opkwam en vermoord werd, hoe veel media over hem schreven was ook absolute kolder.
Noem dan eens wat verwerpelijke voorstellen die deze presidentskandidaat heeft gedaan. Jij bent al de 3e die ik dit vraag.quote:Op maandag 25 april 2016 20:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Deze club is gewoon vrij rechtstreeks voortgekomen uit de Nazi's. Die zijn al decennia extreemrechts.
Christ, als je naar het openbaar bestuur van Oostenrijk en Duitsland kijk zat dat na de oorlog vrijwel overal vol met oud nazis, niet zo verwonderlijk, als die allemaal waren opgeknoopt waren de landen zowat leeg geweest. Als je dit als verwijt ziet dan moet je ook even in het verleden van de mensen in de christendemocraten kijken, in de inlichtingendiensten, bij de rechterlijke macht, topambtenaren en diplomaten.quote:Op maandag 25 april 2016 20:01 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Goh ik had wel begrepen dat FPÖ toch wel een geval apart is, o.a. banden met oude nazistische partijen en dergelijke. Misschien verschilt het regionaal wel sterk, dat kan ook. De mensen maken tenslotte de partij.
E: Het lijkt me echter heel sterk dat zeker 37 procent op een nazi zou gaan stemmen, dat is niet denkbaar tegenwoordig. Het zal dus wel allemaal weer overdreven worden.
Dat heb ik even gemist dan.quote:Op maandag 25 april 2016 18:50 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De karaktermoord die men op Thierry Baudet probeert te plegen na het verliezen van het referendum bijvoorbeeld.
Heb je zeker een punt hoor. Linkse partijen zijn ook niet zelden afkomstig uit stalinistische milieus, en dat is net zo verwerpelijk. Daarom ben ik ook wel benieuwd naar wat deze partij nou net zo controversieel maakt of het gewoon de Oostenrijkse versie is van Front Nationaal of PVV.quote:Op maandag 25 april 2016 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Christ, als je naar het openbaar bestuur van Oostenrijk en Duitsland kijk zat dat na de oorlog vrijwel overal vol met oud nazis, niet zo verwonderlijk, als die allemaal waren opgeknoopt waren de landen zowat leeg geweest. Als je dit als verwijt ziet dan moet je ook even in het verleden van de mensen in de christendemocraten kijken, in de inlichtingendiensten, bij de rechterlijke macht, topambtenaren en diplomaten.
Zo zal je overal wel een stel voormalige nazis vinden als je in de recente geschiedenis kijkt.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Freedom_Party_of_Austriaquote:Op maandag 25 april 2016 20:12 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Heb je zeker een punt hoor. Linkse partijen zijn ook niet zelden afkomstig uit stalinistische milieus, en dat is net zo verwerpelijk. Daarom ben ik ook wel benieuwd naar wat deze partij nou net zo controversieel maakt of het gewoon de Oostenrijkse versie is van Front Nationaal of PVV.
Ik vind het vooral opmerkelijk dat FPÖ gewoon al in heel wat regeringen zit of heeft gezeten. En ik lees ook dat de radicaalste groep in 2005 (met Haider en co) de partij verlaten heeft. Wellicht wordt het dus het dus alsnog allemaal overdreven.quote:Op maandag 25 april 2016 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Freedom_Party_of_Austria
en voor iemand gaat gillen dat er oud SS'ers in zaten, prins Bernhard en held van politiek correct links Gunter Grass waren ook oud SS'ers
Te veel minderheden in Amerika en te veel marxistische witte jongeren om Trump een overwinning te bezorgen in Amerika.quote:Op maandag 25 april 2016 20:20 schreef tesssssssss het volgende:
Ik denk dat dat straks in heel Europa zo is.
Amerika wordt ook Trump, vermoed ik.
Ik snap ook niet dat iedereen zo verbaasd is. Dit zag je van kilometers afstand aankomen.quote:Op maandag 25 april 2016 20:22 schreef berko13 het volgende:
[..]
Te veel minderheden in Amerika en te veel marxistische witte jongeren om Trump een overwinning te bezorgen in Amerika.
Maar vermoedelijk gaat extreem rechts wel oogsten in Europa de komende jaren. De elite heeft de voedingsbodem daarvoor dan ook zelf gecreëerd de voorbije decennia.
quote:Op maandag 25 april 2016 20:20 schreef tesssssssss het volgende:
Ik denk dat dat straks in heel Europa zo is.
Amerika wordt ook Trump, vermoed ik.
gros van de mensen die hier loopt te ageren en gillen hebben nog nooit een Oostenrijkse krant gelezen, hebben geen idee van de politiek daar. Helaas is dat ook waar voor de journalisten die de kranten volschrijven met onzin.quote:Op maandag 25 april 2016 20:21 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opmerkelijk dat FPÖ gewoon al in heel wat regeringen zit of heeft gezeten. En ik lees ook dat de radicaalste groep in 2005 (met Haider en co) de partij verlaten heeft. Wellicht wordt het dus het dus alsnog allemaal overdreven.
Economie die tot een nieuw dieptepunt daalt. Ja, prachtig.quote:Op maandag 25 april 2016 20:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]Muren om het prachtige westen heen
quote:Migrant crisis: Tension rises as Austria tightens its Italian border
Tensions are rising at the Austrian-Italian border
Tensions are rising at the Austrian-Italian border Credit: ITV News
I'm standing tapping these words into my laptop on Italy's border with Austria.
I'll paint you a picture of the scene unfolding in front of me. It's not pretty.
A gang of protesters are hurling insults at long lines of burly riot cops. The police have pepper spray and water cannon at the ready in case things get out of hand.
They've blocked the demonstrators from marching across the border.
The "New Europe" with its open frontiers and its happy, neighbourly spirit is nowhere to be seen.
Riot police are patrolling the border
Riot police are patrolling the border Credit: ITV News
This little riot has its roots, rather predictably, in the migrant crisis. Italy is bracing itself for a flood of new arrivals in the Summer and Austria is preparing to shut its doors.
They're building a barrier on the borderline, which will enable them to block the main motorway and stop the flow of migrants heading north.
It's another blow to the Schengen agreement, which guarantees free movement across the continent.
Austria is just one of a number of countries prepared to roll out razor wire and riot cops to control who's coming in.
Right wing politics are on the rise here - one of the leaders of a far-right party looks set to be appointed as President after elections at the weekend.
So, it's a heady brew. Another influx of migrants is expected to land in the coming months, they'll arrive in a Europe that's growing increasingly fractious and unsympathetic.
It's impossible to predict where all this will take us, but it's hard to see it ending well.
http://www.itv.com/news/2(...)-its-italian-border/
Als jij denkt mij te kunnen chanteren tot acceptatie van de gaande culturele genocide met geroep over een economie die tot een nieuw dieptepunt zal geraken dan vergis je je pijnlijk beste knul.quote:Op maandag 25 april 2016 20:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Economie die tot een nieuw dieptepunt daalt. Ja, prachtig.Gelukkig gaat het nooit zover komen omdat niemand zin heeft om zoveel welvaart in te leveren. Op een aantal verdwaalde geesten na.
Watvoor welvaart lever je in als er hekken om het westen staan dan?quote:Op maandag 25 april 2016 20:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Economie die tot een nieuw dieptepunt daalt. Ja, prachtig.Gelukkig gaat het nooit zover komen omdat niemand zin heeft om zoveel welvaart in te leveren. Op een aantal verdwaalde geesten na.
Gewoon Afrika en het Midden-Oosten opnieuw koloniseren en daar alle extra welvaart vandaan halenquote:Op maandag 25 april 2016 20:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Watvoor welvaart lever je in als er hekken om het westen staan dan?
quote:Op maandag 25 april 2016 20:59 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Gewoon Afrika en het Midden-Oosten opnieuw koloniseren en daar alle extra welvaart vandaan halen
De economie gaat er juist aan door horden uitkeringstrekkers. Dat wat oponthoud bij de grenzen veel uitmaakt voor de economie is een drogreden van mensen die onze verzorgingsstaat willen torpederen.quote:Op maandag 25 april 2016 20:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |