Vloggen.Ja, dat kun je doen. Al zijn er nu natuurlijk héél veel mensen die dat ook proberen en echt maar een enkeling lukt het.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:40 schreef LelijKnap het volgende:
Als je consistent geld wilt verdienen via youtube moet je een personage worden die iets doet/toont wat lange tijd interessant zal zijn voor mensen...
Ik denk dat je onderschat hoe moeilijk het is om views te krijgen en hoeveel competitie (op wat je je ook richt) er is. Het ding, namelijk, met dit internettijdperk is dat het een globaal fenomeen is.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik jouw leeftijd had gehad in dit internettijdperk (veel tijd, veel energie, veel ideeën), dan had ik ongetwijfeld ook een dergelijk succesvol kanaal gehad.
Bijvoorbeeld. Of iets met games bijvoorbeeld. De grootste verdiener op youtube is een Zweedse knul die begon met het spelen van enge spelletjes en zijn reacties daarop streamde.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vloggen.Ja, dat kun je doen. Al zijn er nu natuurlijk héél veel mensen die dat ook proberen en echt maar een enkeling lukt het.
Dat geloof ik vast. Maar zo'n idee als het Hydrolic Press Channel had ik vast ook gehad. Niet eens voor het geld.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoe moeilijk het is om views te krijgen en hoeveel competitie (op wat je je ook richt) er is. Het ding, namelijk, met dit internettijdperk is namelijk dat het een globaal fenomeen is.
Dan ben jij een ware trendsetter.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat geloof ik vast. Maar zo'n idee als het Hydrolic Press Channel had ik vast ook gehad. Niet eens voor het geld.
Toen ik 18 was, had je de commodore Amiga. Daar waren ook honderdduizenden die allemaal kopieerden en maar een paar kleine groepjes die wat maakten.
Zit er ook nog wel eens een vlug wipje in het bos in?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:46 schreef LXIV het volgende:
De stammetjeshandel loopt nog steeds als een tierelier. We boren nu ook in takken gaatjes waar een waxinelichtje in past. Dan verkoop je zo'n tak (dubbeltje stookhout) voor 7,50.
[ afbeelding ]
Ook verkopen we mooie takken van Vlier van ca 30 cm lang:
[ afbeelding ]
Vlier staat echt overal. De mensen fietsen langs honderden vlierstruiken om bij mij een klein stukje te kopen voor 5 euro. Is helemaal geen werk, die zaag ik in 30 seconden.
Het zijn eigenlijk alleen maar vrouwen die in mijn winkeltje komen. Dan komen ze aan in hun Cliootjes, Kiaatjes of Pandaatjes. Door het systeem van verkoop via FB heb ik ook altijd meteen al hun contactgegevens. Het zijn eigenlijk allemaal toch wel leuke, creatieve vrouwen die hier komen. Ik maak ook altijd een praatje als ik ze rondleidt.
Uiteindelijk zijn al die vrouwen op zoek naar liefde. (Wie niet?). Die zoektocht uit zich dan vaak in het versieren van het huis met leuke decoraties en tierelantijnen of het maken van plankjes met teksten als "Passie", "Liefde" etc.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Zit er ook nog wel eens een vlug wipje in het bos in?
Die trend komt juist voort uit het feit dat men zich feitelijk steeds verder van de natuur (en zelfs de reeële wereld) afkeert. Het is niks nieuws, ten tijde van de Verlichting ontstond de Romantiek als tegenbeweging, later hadden we nog de Wandervögel, de Hippies, de macrobiotiek etc.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:29 schreef PeteSampras het volgende:
Die houthandel van jou, ik vind het een zorgelijke ontwikkeling. Ik kan dat niet heel genuanceerd opschrijven, want er is weer voetbal op TV. Ik bemerk in ieder geval een trend (die als al jaren aan de gang) waarin de mens, als geheel, zich meer op de natuur wil richten. Wat natuurlijk, biologies, organisch (gooi er nog tien modetermen tegenaan) is, is goed, wat dat niet is, is fout. Ik ben bang dat die trend zich door zet in het absurde, waarin alles wat men niet zomaar in het bos op kan rapen - zoals een vergelijkbare waxinelichthouder die van aluminium is gemaakt - als lelijk, fout en verwerpelijk zal worden gezien. De anti-vaccers, een extreem voorbeeld, is daar een mooi voorbeeld van. Want zie; DKTP-prikken is een product men niet in een bos op kan rapen, iets wat men eigenlijk alleen aan de hand van allerhande chemicaliën in een lab kan vervaardigen, dan moet er wel iets mis mij zijn.
Morgen ga ik eens kijken of ik nog ergens een mooie legbatterij kan vinden voor mijn eitjes. Dit overigens naar goed gebruik: Genesis 1:26.
Prachtweekend.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:30 schreef PeteSampras het volgende:
Even iets over voetbal tussendoor hoor:
Helemaal niets in Amsterdam!.
http://www.marktplaats.nl(...)-boomstammetjes.htmlquote:Op maandag 9 mei 2016 15:04 schreef Z het volgende:
Ik was toch wat teleurgesteld. Maar het scheelt weer een hoop rommel in de stad. De nieuwe Radiohead maakte het wel weer een beetje goed.
Is Loewies niet gewoon aan het ouwehoeren over z'n houthandel? Ik geloof het niet helemaal, of ben ik dan een te wantrouwige stedeling?
Het grote WG van der Hulst zomer- en winterboek was vroeger mijn favoriete boek, dus dat begrijp ik volkomen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:03 schreef Franny_G het volgende:
Nee, ik ook niet. Het was WG of Rie Cramer, anders niets. Had ik al verteld dat Bruun de Beer hier inmiddels bij de favoriete boekjes hoort?.
Wij hadden alleen het allereerste bandje, dat vertaald was uit het engels en dus eigenlijk helemaal niet zo leuk, maar tijdens mijn studententijd heb ik dat ingehaald. Ik wacht nog even tot M. er echt klaar voor is, want hij is natuurlijk wel geniaal en zo maar ook weer niet zo geniaal.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:13 schreef Ringo het volgende:
Zeg ouders van nu, vergeten jullie het verzameld audiowerk van Bert en Ernie niet?
Nou moet ik weer bijna huilen om dat arme arme stekelvarkentje.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vanwege jouw lovende verhalen probeer ik nu wel suja suja prikkeltje te leren trouwens.
Ze vindt Bert nog een beetje eng.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:13 schreef Ringo het volgende:
Zeg ouders van nu, vergeten jullie het verzameld audiowerk van Bert en Ernie niet?
Ik kan niet Jip en Janneke verhaaltjes zelf verzinnen en te gelijk een voertuig besturen. Monotasking.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:18 schreef Franny_G het volgende:
Ik vertel zelf verhaaltjes waarbij Jip en Janneke dan de hele tijd ruzie krijgen en het weer goed maken. Of in de sloot vallen. Of verstoppertje spelen. Dat vindt ze namelijk het allerleukste. Van die CD's in de auto word ik zelf helemaal tureluurs en hersendood.
Duh. Bert is ook eng.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:21 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ze vindt Bert nog een beetje eng.. Maar dat gaat vast snel over.
Ik heb geen rijbewijs, dus altijd een chauffeur bij me.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kan niet Jip en Janneke verhaaltjes zelf verzinnen en te gelijk een voertuig besturen. Monotasking.
Dan is het anders. Ik vertel altijd een zelfbedacht verhaal voor ze gaan slapen. Voor de oudste laat ik me nu inspireren door de Griekse mythologie, vooral het paard Pegasus. Voor de jongste is het meestal een komisch verhaal.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:31 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijs, dus altijd een chauffeur bij me..
Dan zet je tussendoor even Let's Dance op en dan is iedereen weer blij, zo ook de Grieken.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb alleen nog maar die 2 losse tracks gehoord, maar die vind ik wel ok. Maar moet wel bekennen dat ik eigenlijk nooit iets van na Amnesiac opzet (en meestal trouwens helemaal geen radiohead, want ik wil mijn zoontje niet aan alleen maar zwaarmoedig werk blootstellen)
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing. Moeilijk van je personeel af kunnen komen, zorgt er bijv. voor dat werkgevers veel tijdelijke contracten aanbieden (= veel fluctuatie) en veilige keuzes maken (bijv. bestaand personeel meer laten doen i.p.v. een extra functie creëren).quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:57 schreef PeteSampras het volgende:
Soepeler ontslag leidt niet tot hogere werkgelegenheid; het leidt tot grotere fluctuaties op de arbeidsmarkt. Dat schept de illusie van hogere werkgelegenheid; per saldo verandert er (op de korte termijn) vrij weinig.
Ik ga er een andere keer op verder. Het is best een ingewikkeld verhaal.
Ja, daarom zei ik ook dat het best een ingewikkeld verhaal is. Simpelweg is de stelling, als je mensen makkelijker kan ontslaan: dan komen er meer ontslagen. Komen er meer ontslagen, dan komen er meer vacatures vrij. Die worden dan weer opgevuld, etc. etc. Het verandert alleen vrij weinig aan de grootte van de economie zelf en het aantal beschikbare arbeidsplaatsen. In Nederland zit dat raar in elkaar omdat we met een flexwet te maken hebben; je weet wel, drie tijdelijke contracten verplicht de werkgever een vast contract aan te bieden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 01:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing. Moeilijk van je personeel af kunnen komen, zorgt er bijv. voor dat werkgevers veel tijdelijke contracten aanbieden (= veel fluctuatie) en veilige keuzes maken (bijv, bestaand personeel meer laten doen i.p.v. een extra functie creëren).
Ik weet er alles van: ik ben per september mijn baan kwijt of ik heb een vast contract.quote:Op donderdag 12 mei 2016 01:04 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Ja, daarom zei ik ook dat het best een ingewikkeld verhaal is. Simpelweg is de stelling, als je mensen makkelijker kan ontslaan, dan komen er meer ontslagen. Komen er meer ontslagen, dan komen er meer vacatures vrij. Die worden dan weer opgevuld, etc. etc. In Nederland zit dat raar in elkaar omdat we met een flexwet te maken hebben; je weet wel, drie tijdelijke contracten verplicht de werkgever een vast contract aan te bieden.
Wellicht kan MP dit ook 'een rationele mythe' noemen. Het was juist de intentie van de wet om ervoor te zorgen dat men gemakkelijker aan een vast contract zou komen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 01:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet er alles van: ik ben per september mijn baan kwijt of ik heb een vast contract.
Ik wil wel weten wat ze op jouw studietje over die rationele mythes hebben verteld. Ik vind het zo'n raar woord. En verder (ik zei het al) de soepelheid van het ontslagrecht zegt niet zoveel over de grootte van de invloed van de economie en het aantal beschikbare arbeidsplaatsen. Het zorgt voor kortere, maar frequentere werkloosheid. De groep werklozen zal ongeveer even groot blijven, er zitten alleen andere mensen in.quote:Op donderdag 12 mei 2016 01:07 schreef Mainport het volgende:
In de VS zou je een lage werkloosheid verwachten vanwege geen noemenswaardige ontslagbescherming.
Een rationele mythe is trouwens een concept dat op mijn studietje geleerd heb.
Oke, waar willen jullie het over hebben, kinderen of david bowie, men moet een keuze maken tussen pretentie en geborneerdheid
Competente mensen die hun baan verdienen, gok ik zo.quote:Op donderdag 12 mei 2016 01:07 schreef PeteSampras het volgende:
De groep werklozen zal ongeveer even groot blijven, er zitten alleen andere mensen in.
Competenties die verworven zijn door genen, opvoeding of omstandigheden. Maar ik weet dat jij jezelf verantwoordelijk voelt voor Gods giften en daarom gerechtigd bent tot een wat comfortabeler leven.quote:Op donderdag 12 mei 2016 01:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Competente mensen die hun baan verdienen, gok ik zo.
Waar men ook nog mee te maken heeft, ook iets bizars, is het gebruik dat als iemand voor langere tijd dezelfde functie uitvoert, hij of zij daar opeens meer geld voor krijgt. Hoe heet dat? Anciënniteit? Dat maakt het voor werkgevers natuurlijk zeer aantrekkelijk om steeds iemand anders aan te nemen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 01:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Competente mensen die hun baan verdienen, gok ik zo.
Het zijn perverse prikkels die voortvloeien uit goede bedoelingen. Het blijft opmerkelijk hoelang politici wegkomen met goede bedoelingen die helemaal niet tot de door henzelf gewenste gevolgen leiden. Ik begrijp er geen bal van: als wat je doet niet werkt, dan probeer je toch iets anders?quote:Op donderdag 12 mei 2016 01:12 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Waar men ook nog mee te maken heeft, ook iets bizars, is het gebruik dat als iemand voor langere tijd dezelfde functie uitvoert, hij of zij daar opeens meer geld voor krijgt. Hoe heet dat? Anciënniteit? Dat maakt het voor werkgevers natuurlijk zeer aantrekkelijk om steeds iemand anders aan te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |