abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2016 @ 18:26:24 #251
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_162624418
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij boet graag in op je eigen welvaart zodat je lagere belastingen kan betalen?
Tijdelijk ja.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 30 mei 2016 @ 18:44:10 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162624887
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Selectief lezen is een van je kwaliteiten? :')
Waar ga je het geld vandaan halen, beantwoord de vraag gewoon.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162635779
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar ga je het geld vandaan halen, beantwoord de vraag gewoon.
Staatsobligaties, vreemd geld, ik heb de vraag al 3x beantwoord. :') En dat is korte termijn als de investering zich terugbetaald
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_162635792
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:26 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Tijdelijk ja.
Hoe bedoel je tijdelijk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 31 mei 2016 @ 08:20:35 #255
45206 Pietverdriet
pi_162637373
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Staatsobligaties, vreemd geld, ik heb de vraag al 3x beantwoord. :') En dat is korte termijn als de investering zich terugbetaald
staats obligaties is wat anders dan vreemd geld roepen, dat laatste is nietszeggend. Je wilt dus de staatsschuld verhogen, het tekort laten oplopen.
Hoe ga je dat in de toekomst terugbetalen als het aardgas op is en de vérgrijsde babyboomers enorme kosten met zich meebrengen? Waarom is dat een betere oplossing dan diegene die studeren hun eigen studie te laten financieren zodat ze zelf investeren en het zo goed kunnen terugbetalen volgens jou?
pi_162641001
Zul je zien dat de gemiddelde leeftijd waarbij mensen overlijden straks flink omhoog wordt geschroefd door de babyboomers. Die generatie heeft relatief weinig stress gehad. Ik krijg ze zo nu en dan voor metingen. Ouder worden? Net alsof je naar een 30-jarige zit te kijken.

Dat gaat me toch een smak geld kosten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_162641090
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je wilt dus de staatsschuld verhogen, het tekort laten oplopen.
Hoe ga je dat in de toekomst terugbetalen als het aardgas op is en de vérgrijsde babyboomers enorme kosten met zich meebrengen? Waarom is dat een betere oplossing dan diegene die studeren hun eigen studie te laten financieren zodat ze zelf investeren en het zo goed kunnen terugbetalen volgens jou?
Voor een overheid staat vreemd geld zo een beetje gelijk aan een staatsobligatie, sorry maar misschien moet je een definitie opzoeken als je hem niet begrijpt? Jezus man. :') Als je mijn woorden eens leest als het een investering is die zichzelf terugbetaald dan daalt het overheidstekort op termijn door deze schulden aan te gaan op de korte termijn.

Omdat een aantal mensen vanwege risico's afgeschrikt worden / omdat het te duur is terwijl hun waarde meer toeneemt dan de kosten van de studie als ze gaan studeren.

[ Bericht 7% gewijzigd door ludovico op 31-05-2016 12:23:45 ]
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:22:05 #258
45206 Pietverdriet
pi_162644029
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Voor een overheid staat vreemd geld zo een beetje gelijk aan een staatsobligatie, sorry maar misschien moet je een definitie opzoeken als je hem niet begrijpt? Jezus man. :') Als je mijn woorden eens leest als het een investering is die zichzelf terugbetaald dan daalt het overheidstekort op termijn door deze schulden aan te gaan op de korte termijn.
Nee, dat claim jij alleen maar, dat is niet gegeven. Onderwijs "gratis" maken en daar ieder jaar miljarden schulden voor maken zal vooral een boom pretstudies veroorzaken, want hee, je kan nog een paar jaar gratis je tijd verdoen op HBO of Uni zonder dat dit consequenties heeft voor de student, zoiets als "gratis" OV er voor zal zorgen dat het aantal reizigerskilometers zal exploderen omdat er geen limiet of consequentie
is voor een reisje,

quote:
Omdat een aantal mensen vanwege risico's afgeschrikt worden / omdat het te duur is terwijl hun waarde meer toeneemt dan de kosten van de studie als ze gaan studeren.
En dat is alleen maar goed, mensen moeten maar eens nadeken of er een nut is van een studie vrijetijds management, vrije kunsten of sociale geografie en of ze daar genoeg mee zullen verdienen om het terug te betalen.

Mensen hebben nu eenmaal een duivel schijt op de grote hoop mentaliteit.
pi_162644099
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
En dat is alleen maar goed, mensen moeten maar eens nadeken of er een nut is van een studie vrijetijds management, vrije kunsten of sociale geografie en of ze daar genoeg mee zullen verdienen om het terug te betalen.

Mensen hebben nu eenmaal een duivel schijt op de grote hoop mentaliteit.
Raar dat je dan met zo een verklaring aan komt zetten... Natuurlijk is het niet goed dat mensen minder uit zichzelf halen en ook minder toevoegen aan de maatschappij omdat ze afgeschrikt worden door de kosten.
pi_162644181
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, dat claim jij alleen maar, dat is niet gegeven. Onderwijs "gratis" maken en daar ieder jaar miljarden schulden voor maken zal vooral een boom pretstudies veroorzaken, want hee, je kan nog een paar jaar gratis je tijd verdoen op HBO of Uni zonder dat dit consequenties heeft voor de student, zoiets als "gratis" OV er voor zal zorgen dat het aantal reizigerskilometers zal exploderen omdat er geen limiet of consequentie
is voor een reisje,
Achja, ik ben ook niet voor gratis onderwijs, ik ben vooral tegen mensen uitsluiten van de kans om hoger opgeleid te worden. Ik denk dat het sociale leenstelsel daarin een ideaal compromis is.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:32:16 #261
45206 Pietverdriet
pi_162644207
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Raar dat je dan met zo een verklaring aan komt zetten... Natuurlijk is het niet goed dat mensen minder uit zichzelf halen en ook minder toevoegen aan de maatschappij omdat ze afgeschrikt worden door de kosten.
Het is hun eigen verantwoording wat uit zichzelf te halen.
pi_162644333
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is hun eigen verantwoording wat uit zichzelf te halen.
Het moet niet kunnen dat wij binnen onze welvaart binnen onze samenleving individuen hebben die vanuit welvaarts redenen een studie niet gaan volgen terwijl die studie van toegevoegde waarde is voor het individu én de samenleving.

Sowieso is het rendement van de welvaart waarin wij ons verkeren gigantisch scheef verdeelt. Het rendement van de staat en de technologie die opgebouwd is komt onevenredig in handen van de mensen met machtsposities.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:48:00 #263
45206 Pietverdriet
pi_162644519
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het moet niet kunnen dat wij binnen onze welvaart binnen onze samenleving individuen hebben die vanuit welvaarts redenen een studie niet gaan volgen terwijl die studie van toegevoegde waarde is voor het individu én de samenleving.

Sowieso is het rendement van de welvaart waarin wij ons verkeren gigantisch scheef verdeelt. Het rendement van de staat en de technologie die opgebouwd is komt onevenredig in handen van de mensen met machtsposities.
Twee keer een mening als feit neergezet
pi_162644560
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Twee keer een mening als feit neergezet
Ja en poep is vies is ook een mening. Who cares.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:59:32 #265
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162644761
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:04 schreef Lyrebird het volgende:
Zul je zien dat de gemiddelde leeftijd waarbij mensen overlijden straks flink omhoog wordt geschroefd door de babyboomers. Die generatie heeft relatief weinig stress gehad. Ik krijg ze zo nu en dan voor metingen. Ouder worden? Net alsof je naar een 30-jarige zit te kijken.

Dat gaat me toch een smak geld kosten.
Op zich is het heel erg mooi dat ouderen van tegenwoordig, wel, in bepaalde opzichten lichamelijk gezien minder oud zijn. Het is geweldig dat veel mensen actief blijven, dat ziektes worden voorkomen en dat in bepaalde gevallen de schade van aandoeningen en ziektes wordt verminderd.
De keerzijde is inderdaad dat er veel meer oude mensen zijn. Dat hoeft niet erg te zijn, zolang mensen op latere leeftijd stoppen met werken, wat ook prima kan doordat ze fitter zijn op latere leeftijd. We moeten dus stoppen met leeftijdsdiscriminatie, iets waar we naar mijn indruk (jij kan het bevestigen of weerleggen) in Nederland meer last van hebben dan in de USA.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_162644848
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Op zich is het heel erg mooi dat ouderen van tegenwoordig, wel, in bepaalde opzichten lichamelijk gezien minder oud zijn. Het is geweldig dat veel mensen actief blijven, dat ziektes worden voorkomen en dat in bepaalde gevallen de schade van aandoeningen en ziektes wordt verminderd.
De keerzijde is inderdaad dat er veel meer oude mensen zijn. Dat hoeft niet erg te zijn, zolang mensen op latere leeftijd stoppen met werken, wat ook prima kan doordat ze fitter zijn op latere leeftijd. We moeten dus stoppen met leeftijdsdiscriminatie, iets waar we naar mijn indruk (jij kan het bevestigen of weerleggen) in Nederland meer last van hebben dan in de USA.
We kennen hier ook veel meer bescherming voor de arbeiders, neem het minimumloon.... Als ouderen niet minder kunnen verdienen dan "jongeren" dan zullen ze net zo productief moeten zijn als de jongeren om interessant te zijn voor een winst maximaliserende werkgever. De oudere wordt dus gewoon niet aangenomen zolang er een overschot aan arbeiders is tenzij de oudere meer presteert dan alternatieven.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 17:56:55 #267
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162648737
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

We kennen hier ook veel meer bescherming voor de arbeiders, neem het minimumloon.... Als ouderen niet minder kunnen verdienen dan "jongeren" dan zullen ze net zo productief moeten zijn als de jongeren om interessant te zijn voor een winst maximaliserende werkgever. De oudere wordt dus gewoon niet aangenomen zolang er een overschot aan arbeiders is tenzij de oudere meer presteert dan alternatieven.
Het hangt van het werk af of dat ze minder productief zijn, er zijn zat banen waarvoor de extra ervaring de tragere handelingssnelheid, als die er al is (dat ligt ook in een belangrijke mate aan jezelf, mensen die voldoende sporten en gezond eten zullen daar bijvoorbeeld minder last van hebben dan mensen die een sedimentaire levensstijl hebben en dagelijks junkfood eten), compenseren. Als in de breedte de productie minder wordt dan kan een lager inkomen gerechtvaardigd zijn maar dan moet je wel ervoor zorgen dat het minimuminkomen hoog genoeg ligt dat je daar goed van kan leven. Een wat lager inkomen zou trouwens geen ramp zijn aangezien die mensen de grootste kostenposten achter hen hebben liggen in het geval van een solidair zorgverzekeringsstelsel. Juist als je start met een huis, je voor het eerst een auto moet kopen etc. heb je flink wat extra kosten. Oudere mensen hebben al van alles opgebouwd waardoor ze minder inkomen nodig hebben.
#NoDAPL
pi_162648992
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het hangt van het werk af of dat ze minder productief zijn, er zijn zat banen waarvoor de extra ervaring de tragere handelingssnelheid, als die er al is (dat ligt ook in een belangrijke mate aan jezelf, mensen die voldoende sporten en gezond eten zullen daar bijvoorbeeld minder last van hebben dan mensen die een sedimentaire levensstijl hebben en dagelijks junkfood eten), compenseren. Als in de breedte de productie minder wordt dan kan een lager inkomen gerechtvaardigd zijn maar dan moet je wel ervoor zorgen dat het minimuminkomen hoog genoeg ligt dat je daar goed van kan leven. Een wat lager inkomen zou trouwens geen ramp zijn aangezien die mensen de grootste kostenposten achter hen hebben liggen in het geval van een solidair zorgverzekeringsstelsel. Juist als je start met een huis, je voor het eerst een auto moet kopen etc. heb je flink wat extra kosten. Oudere mensen hebben al van alles opgebouwd waardoor ze minder inkomen nodig hebben.
Mja wat wordt dan het idee, dat je het minimumloon voor ouderen verlaagd? Omdat daar teveel werklozen zijn? Ik krijg soms de indruk dat we gewoon eens moeten gaan erkennen dat we teveel arbeidsuren maken met zijn allen / dat we te duur zijn t.o.v. robots
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:18:15 #269
45206 Pietverdriet
pi_162649202
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja wat wordt dan het idee, dat je het minimumloon voor ouderen verlaagd? Omdat daar teveel werklozen zijn? Ik krijg soms de indruk dat we gewoon eens moeten gaan erkennen dat we teveel arbeidsuren maken met zijn allen / dat we te duur zijn t.o.v. robots
Nee, de economie groeit te langzaam omdat de overheid te groot is, teveel lastendruk, teveel bemoeienis.
pi_162649221
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, de economie groeit te langzaam omdat de overheid te groot is, teveel lastendruk, teveel bemoeienis.
Eeuwige groei... Wie heeft dat ook alweer een vereiste gemaakt?
pi_162649276
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leuk liberaal praatje, maar waarom zouden er meer banen ontstaan als je werkverschaffing van de overheid die weinig productiewaarde toevoegt gaat verminderen?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:23:26 #272
45206 Pietverdriet
pi_162649317
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Productiemiddelen en methodes worden efficienter, dus je economische groei zal pas moeten houden omdat je anders steeds minder arbeid nodig hebt.
pi_162649424
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Productiemiddelen en methodes worden efficienter, dus je economische groei zal pas moeten houden omdat je anders steeds minder arbeid nodig hebt.
Ja, heb je niet in de gaten dat dat nu behoorlijk aan de gang is?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:34:51 #274
45206 Pietverdriet
pi_162649614
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja, heb je niet in de gaten dat dat nu behoorlijk aan de gang is?
Dat is al sinds de eerste industriële revolutie aan de gang, die in de Zaanstreek
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:39:23 #275
379943 Paper_Tiger
pi_162649721
quote:

[..]

De overheid die met haar begrotingstekort afhankelijk is van groei en inflatie?
pi_162649763
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is al sinds de eerste industriële revolutie aan de gang, die in de Zaanstreek
Het loopt zo dood als ik weet niet wat die economische groei, productie banen worden weggedrukt door robots en door goedkope productielanden, maar wij moeten maar met zijn allen 3x zoveel consumeren, dan moeten de lonen wel gaan stijgen maar het natuurlijke verloop van hogere efficiëntie is zoals je zegt dat het drukt op het aantal banen. Dus dat gaat niet gebeuren en die hogere efficiëntie zal zich er puur in gaan vertalen dat het verschil tussen arm en rijk gewoon groter wordt. Niet iedereen deelt mee in de vooruitgang. Op een gegeven moment zijn onze behoeftes gewoon vervult. Nouja, als je het mij vraagt zijn ze nu al vervult. Minder werken (per persoon) zou eerder een doel moeten worden, maar daar wordt de kapitalist niet rijker van dus dat natuurlijke verloop bestaat niet en gaat niet uit zichzelf komen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:43:36 #277
45206 Pietverdriet
pi_162649813
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het loopt zo dood als ik weet niet wat die economische groei, productie banen worden weggedrukt door robots en door goedkope productielanden, maar wij moeten maar met zijn allen 3x zoveel consumeren, dan moeten de lonen wel gaan stijgen maar het natuurlijke verloop van hogere efficiëntie is zoals je zegt dat het drukt op het aantal banen. Dus dat gaat niet gebeuren en die hogere efficiëntie zal zich er puur in gaan vertalen dat het verschil tussen arm en rijk gewoon groter wordt. Niet iedereen deelt mee in de vooruitgang. Op een gegeven moment zijn onze behoeftes gewoon vervult. Nouja, als je het mij vraagt zijn ze nu al vervult. Minder werken (per persoon) zou eerder een doel moeten worden, maar daar wordt de kapitalist niet rijker van dus dat natuurlijke verloop bestaat niet en gaat niet uit zichzelf komen.
Ik hoor het al, jij hebt er écht verstand van.
pi_162649861
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik hoor het al, jij hebt er écht verstand van.
Idiot. :')
  vrijdag 3 juni 2016 @ 05:05:03 #279
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162708551
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien zit het probleem meer in CAO-afspraken die oudere werknemers voordelen geven die jongere werknemers niet krijgen? Je moet ervoor zorgen dat het voor een werkgever niet uitmaakt of dat hij een jonger iemand of een ouder iemand in dienst heeft. Betalen naar de functie, voor alle leeftijden bij elke functie dezelfde afspraken en inschalen op basis van wat je kwaliteiten zijn.
Verder zou ik in het algemeen graag zien dat we terug wat meer arbeidsbescherming krijgen, zowel qua veilige werkomstandigheden als qua 'flexibiliteit'. Het is een slechte zaak dat zoveel mensen niet vast in loondienst zijn, het gooit bijvoorbeeld de huizenmarkt onnodig op slot en het zorgt ervoor dat mensen minder snel een auto kopen. Mensen hebben financiële zekerheid nodig. Als een werknemer goed functioneert dan moet hij gewoon snel een vast contract krijgen. Dat veel bedrijven ook een flexibele schil nodig hebben - wat eventueel ingevuld kan worden door andere bedrijven die wel vast mensen in dienst hebben - is duidelijk maar de rest van het personeel moet vast in dienst zijn. Met uitzondering van het typische seizoensgebonden werk.
#NoDAPL
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:55:47 #280
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_162710869
quote:

[..]

De mens in haar zoektocht naar vooruitgang ;)?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_162716293
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:55 schreef GSbrder het volgende:
De mens in haar zoektocht naar vooruitgang ;)?
Maar is economische groei wel een vooruitgang van de mens? Tegenwoordig wordt er veel nadruk gelegd op economische groei, terwijl we in feite al een niveau hebben bereikt die luxe te noemen is. Dit terwijl andere vlakken waarop groei wel mogelijk is worden verguisd ten koste van verder verrijking, die uiteindelijk niet bij de maatschappij maar bij enkele particulieren terecht komt.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:38:59 #282
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_162718116
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Maar is economische groei wel een vooruitgang van de mens? Tegenwoordig wordt er veel nadruk gelegd op economische groei, terwijl we in feite al een niveau hebben bereikt die luxe te noemen is. Dit terwijl andere vlakken waarop groei wel mogelijk is worden verguisd ten koste van verder verrijking, die uiteindelijk niet bij de maatschappij maar bij enkele particulieren terecht komt.
Nadruk op economische groei ontstaat doordat we daar de afgelopen 200 jaar op hebben ingezet, dus is het de groei die het meest herkennen. Een focus op andere vormen van groei vereist andere parameters waar wij onze politici op afrekenen. Daarnaast hebben we nu een enorme groei achter de rug door niet-duurzame factoren. We moeten inzetten op behoud van dit "niveau" door na te denken over de tijd nadat de rest van de wereld ons welvaartsniveau heeft bereikt (en goedkope arbeid daarmee schaars is geworden) en de olie- en gasbellen op zijn. Dit vereist groei in productiviteit en energie, dus economische groei. Ten slotte leven we niet in een vacuum en wordt je persoonlijke referentiekader gevormd door je omgeving. Wij rusten niet op onze lauweren, terwijl we in de ogen van een Afrikaan zelfs met een uitkering ontzettend welvarend zijn. Als buurlanden of landen waar wij veel handel mee drijven ons voorbij schieten, dan voelen wij ons armer worden, ook al blijft ons niveau gelijk.
pi_162719366
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:55 schreef GSbrder het volgende:
De mens in haar zoektocht naar vooruitgang ?
Vooruitgang is niet hetzelfde als een hoger BBP
pi_162719443
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 05:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
rug wat meer arbeidsbescherming krijgen, zowel qua veilige werkomstandigheden als qua 'flexibiliteit'. Het is een slechte zaak dat zoveel mensen niet vast in loondienst zijn, het gooit bijvoorbeeld de huizenmarkt onnodig op slot en het zorgt ervoor dat mensen minder snel een auto kopen. Mensen hebben financiële zekerheid nodig. Als een werknemer goed functioneert dan moet hij gewoon snel een vast contract krijgen. Dat veel bedrijven ook een flexibele schil nodig hebben - wat eventueel ingevuld kan worden door andere bedrijven die wel vast mensen in dienst hebben - is duidelijk maar de rest van het personeel moet vast in dienst zijn. Met uitzondering van het typische seizoensgebonden werk.
Klinkt niet verkeerd.
Anderzijds worden mensen wel weer minder snel aangenomen en liggen er dan extra risico's op de werkgevers..... Werkgevers hebben enige zekerheid nodig van hun continuiteit en moeten niet failliet gaan als het even iets minder gaat ;)

Tjah, het is een afweging....... Je moet kiezen tussen 2 kwaden.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 16:46:48 #285
45206 Pietverdriet
pi_162719550
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Je hebt economische groei en geld nodig om de rekening te betalen, voor zorg, mobiliteit, onderdak etc. Wat is er verder mis met luxe? Een comfortabel leven is vooruitgang. Beetje pseudodiepzinnig daar over jammeren zet geen zoden aan de dijk.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 16:47:52 #286
45206 Pietverdriet
pi_162719575
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Klinkt niet verkeerd.
Anderzijds worden mensen wel weer minder snel aangenomen en liggen er dan extra risico's op de werkgevers..... Werkgevers hebben enige zekerheid nodig van hun continuiteit en moeten niet failliet gaan als het even iets minder gaat ;)

Tjah, het is een afweging....... Je moet kiezen tussen 2 kwaden.
Mensen als bram gun ik altijd een eigen bedrijf met flink wat personeel
pi_162719634
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt economische groei en geld nodig om de rekening te betalen, voor zorg, mobiliteit, onderdak etc. Wat is er verder mis met luxe? Een comfortabel leven is vooruitgang. Beetje pseudodiepzinnig daar over jammeren zet geen zoden aan de dijk.
Als feitelijk is dat economische groei altijd gepaard gaat met extra CO2 uitstoot en extra luxe, terwijl je minder CO2 uitstoot belangrijker vindt dan extra luxe, dan lijkt stoppen met economische groei een beter alternatief dan doorgaan met de economische groei.
Punt is uiteindelijk, het bbp wordt ook op een aparte manier geconstrueerd, hoeveel meer is een auto tegenwoordig waard dan dat een auto vroeger waard was? Is dat ook niet al mega subjectief?

Economische groei is niet nodig om de rekening te kunnen betalen, dat kunnen we nu ook en we hebben meer dan zet middelen t.b.h. de overheid zou ook nog eens efficiënter kunnen gaan werken, dan houden we dezelfde productie maar werkt gemiddelde inwoner minder lang voor die productie.

[ Bericht 7% gewijzigd door ludovico op 03-06-2016 17:06:38 ]
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:19:09 #288
45206 Pietverdriet
pi_162720130
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als feitelijk is dat economische groei altijd gepaard gaat met extra CO2 uitstoot en extra luxe, terwijl je minder CO2 uitstoot belangrijker vindt dan extra luxe, dan lijkt stoppen met economische groei een beter alternatief dan doorgaan met de economische groei.
Punt is uiteindelijk, het bbp wordt ook op een aparte manier geconstrueerd, hoeveel meer is een auto tegenwoordig waard dan dat een auto vroeger waard was? Is dat ook niet al mega subjectief?

Economische groei is niet nodig om de rekening te kunnen betalen, dat kunnen we nu ook en we hebben meer dan zet middelen t.b.h. de overheid zou ook nog eens efficiënter kunnen gaan werken, dan houden we dezelfde productie maar werkt gemiddelde inwoner minder lang voor die productie.
Hoe ga jij een energiewende maken naar kernfusie en niet CO2 producerende bronnen zonder economische groei? Dan heb je daar gewoon geen geld voor.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:54:33 #289
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_162720720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zou je nu een Ford model T kopen, of ben je bereid de gestegen welvaart ten dele uit te geven aan comfort-aspecten, zoals airconditioning, veiligheid d.m.v. airbags, cruisecontrol, autoradio en opbergruimte?
pi_162720770
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:04 schreef Odaiba het volgende:
Waarom hebben wij in Nederland eigenlijk geen vrij onderwijs? Dat zou toch mooi zijn en een win/win situatie.
Gratis? Volgens komt niemand uit z'n bed als ze niet betaald worden. Leraren moeten betaald worden.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:59:21 #291
379943 Paper_Tiger
pi_162720801
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:57 schreef Atak het volgende:

[..]

Gratis? Volgens komt niemand uit z'n bed als ze niet betaald worden. Leraren moeten betaald worden.
Met gratis wordt dan ook bedoeld dat iemand anders ervoor moet betalen.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 18:02:27 #292
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_162720855
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vooruitgang is niet hetzelfde als een hoger BBP
Dat nuanceer ik ook in #282, maar het is wel de groei die we kennen en enigszins begrijpen.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 18:50:22 #293
45206 Pietverdriet
pi_162721643
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Net zoals bezuinigen maar al te vaak lastenverhoging is
  vrijdag 3 juni 2016 @ 18:54:08 #294
379943 Paper_Tiger
pi_162721709
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net zoals bezuinigen maar al te vaak lastenverhoging is
Zag je dat lijstje afgelopen week in de krant? Gewoon nog meer graaien. Vooral het aanpakken van de zelfstandigenaftrek. We krijgen zelfs geen sigaar meer aangeboden uit eigen doos.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 19:03:46 #295
45206 Pietverdriet
pi_162721895
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 18:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zag je dat lijstje afgelopen week in de krant? Gewoon nog meer graaien. Vooral het aanpakken van de zelfstandigenaftrek. We krijgen zelfs geen sigaar meer aangeboden uit eigen doos.
Jep, dat zag ik.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 19:05:13 #296
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_162721916
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 18:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er zijn ook teveel zelfstandigen, loonslaven moeten er komen.
En dan de pensioenen belasten omdat er anders ook geld belastingvrij wegvloeit.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 19:06:14 #297
45206 Pietverdriet
pi_162721940
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 19:05 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Er zijn ook teveel zelfstandigen, loonslaven moeten er komen.
En dan de pensioenen belasten omdat er anders ook geld belastingvrij wegvloeit.
Natuurlijk, die Grieken bijvoorbeeld hebben dat pensioengeld hard nodig.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 21:56:44 #298
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162726321
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen als bram gun ik altijd een eigen bedrijf met flink wat personeel
Ach, een goede werkgever zorgt goed voor zijn werknemers.
#NoDAPL
  vrijdag 3 juni 2016 @ 21:58:34 #299
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162726382
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Jij loopt minstens een paar weken achter. Dat is al lang besproken en het was natuurlijk volstrekt duidelijk wat hij met 'gratis' bedoelde.
#NoDAPL
pi_162726821
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe ga jij een energiewende maken naar kernfusie en niet CO2 producerende bronnen zonder economische groei? Dan heb je daar gewoon geen geld voor.
Want? Of gemiddeld persoon heeft iets minder luxe, of de overheid gaat efficiënter werken, of kernfusie is simpelweg gewoon efficiënter om stroom op te wekken dan alternatieven waardoor de economie kan groeien en er minder CO2 wordt uitgestoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')