Dat jij met je bek vol tanden staat over de financiering van "gratis" onderwijs maakt de vraag ernaar niet off-topic, noch degene die deze terechte vraag stellen zuurpruimen,quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
We zijn trouwens inmiddels wel behoorlijk offtopic. Ik vind dat niet erg aangezien de draad toch al was doodgebloed (een goed pleidooi voor gratis onderwijs, wat zuurpruimen die zeuren over dat beetje extra kosten of ietwat hogere belastingen, voorstellen hoe je wat extra geld kan binnenhalen en wat kan bezuinigen).
quote:Op maandag 30 mei 2016 15:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Investeringen mag en kan je prima met vreemd geld financieren hoor.
Beetje zielig als je dan ook nog eens selectief posts niet leestquote:Op maandag 30 mei 2016 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijft heerlijk hoe de meeste mensen die vinden dat er meer geld naar onderwijs moet niet in staat zijn te zeggen waar het vandaan moet komen en de enige die antwoord geeft (Bram) het over flinke lastenverzwaringen heeft maar dit wenst te ontkennen.
En waar blijft de prikkel tot het afmaken van zo'n opleiding binnen een redelijke termijn en hoe waarborg je het maken van een rationele studiekeuze.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijft de vraag, hoeveel tientallen miljarden gaat gratis onderwijs kosten en hoe ga je dat financieren.
Wanneer is iets een investering? Is dat niet het hele idee achter de studielening?quote:Op maandag 30 mei 2016 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Beetje zielig als je dan ook nog eens selectief posts niet leest![]()
Als je waarde aan iets besteedt waar je pas op termijn de vruchten van gaat plukkenquote:Op maandag 30 mei 2016 16:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wanneer is iets een investering? Is dat niet het hele idee achter de studielening?
Wat is er dan mis met de manier waarop het nu wordt gefinancierd? Dat is precies wat je doet met die studielening.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je waarde aan iets besteedt waar je pas op termijn de vruchten van gaat plukken
Wat voor een individu als te groot risico gezien kan worden kan een risico zijn dat voor het collectief meer baten met zich meebrengt, daarnaast kun je studeren ook als een recht zien.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat is er dan mis met de manier waarop het nu wordt gefinancierd? Dat is precies wat je doet met die studielening.
Een recht wat door een ander bekostigd moet worden? Je bent je ervan bewust dat er nogal wat van dat soort rechten gedefinieerd zijn?quote:Op maandag 30 mei 2016 16:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat voor een individu als te groot risico gezien kan worden kan een risico zijn dat voor het collectief meer baten met zich meebrengt, daarnaast kun je studeren ook als een recht zien.
Een totaal nietszeggende post.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Beetje zielig als je dan ook nog eens selectief posts niet leest![]()
Selectief lezen is een van je kwaliteiten?quote:Op maandag 30 mei 2016 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een totaal nietszeggende post.
waar ga je het geld vandaan halen?
Hoe bedoel je dit? Een groot deel van de financiering wordt door diezelfde groep gefinancierd overigens.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een recht wat door een ander bekostigd moet worden? Je bent je ervan bewust dat er nogal wat van dat soort rechten gedefinieerd zijn?
Klopt. Die vinden het wel eens een keer welletjes kan ik je als lid van die groep meedelen.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Een groot deel van de financiering wordt door diezelfde groep gefinancierd overigens.
Want mensen moeten hun eigen shit bekostigen?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Klopt. Die vinden het wel eens een keer welletjes kan ik je als lid van die groep meedelen.
Zoveel mogelijk.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want mensen moeten hun eigen shit bekostigen?
Tjah, en wat als de belastingdruk voor jou moet stijgen als de overheid stopt met het financieren van studies? Is het dan wel een goede investering?quote:
Ik zou denken dat dat de belastingdruk juist zou verlagen.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, en wat als de belastingdruk voor jou moet stijgen als de overheid stopt met het financieren van studies? Is het dan wel een goede investering?
Dat denk ik eerlijk gezegd ook ja laat ik het anders formuleren:quote:Op maandag 30 mei 2016 17:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik zou denken dat dat de belastingdruk juist zou verlagen.
Prima als daar lagere belastingen tegenover staan.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat denk ik eerlijk gezegd ook ja laat ik het anders formuleren:
Wat als jouw besteedbaar inkomen lager wordt als de overheid stopt met het financieren van studies? (daarmee worden de kosten aan studeren die je zelf geniet meegenomen bij je eigen besteedbare inkomen)
Als de totale som aan belastingen met 50% van je inkomen stijgt en je inkomen stijgt met meer dan 100% is dat dan een probleem?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Prima als daar lagere belastingen tegenover staan.
Vanzelfsprekend. Gaat ook niet gebeuren.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als de totale som aan belastingen met 50% van je inkomen stijgt en je inkomen stijgt met meer dan 100% is dat dan een probleem?
Waarom zou dat een probleem zijn? Ik vind het raar dat je in je eigen welvaart / koopkracht zou willen inleveren om lagere belastingen te betalen.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Gaat ook niet gebeuren.
Omdat linksom of rechtsom die studie een sigaar uit eigen doos is. Geef mij maar die kosten nu maar dan ook de baten later.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom zou dat een probleem zijn? Ik vind het raar dat je in je eigen welvaart / koopkracht zou willen inleveren om lagere belastingen te betalen.
Jij boet graag in op je eigen welvaart zodat je lagere belastingen kan betalen?quote:Op maandag 30 mei 2016 18:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat linksom of rechtsom die studie een sigaar uit eigen doos is. Geef mij maar die kosten nu maar dan ook de baten later.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |