De bijbel beweert het ware woord Gods te zijn. De Koran ook. De Torah ook. Welke daarvan de waarheid is, is niet een vraag die je als docent kunt beantwoorden. Kloar.quote:Op zondag 24 april 2016 16:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, maar de Koran is niet het ware woord Gods. Dus..
Nee, je moet kennis overdragen. Daar waar dat conflicteert met een "opvatting" moet je schijt hebben aan die opvatting. Ik kan ook mooie opvattingen hebben over natuurkundige verschijnselen, maar ik weet er dan ook geen drol vanaf. Het zou onzinnig zijn om dan mijn opvatting net zoveel te respecteren als iemand anders' kennis.quote:Op zondag 24 april 2016 15:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar is het je taak als docent om jouw geloof (of het gebrek eraan) over te brengen op je leerling? Of moet je je les zo inrichten dat je je vak uitlegt en je niet bemoeit met de religie van de kinderen in je klas?
Tjah. Friek heeft filosoof gestudeerd. Die kent de waarheid dus wel. Dan heb je ook de taak om de Bijbel uit te dragen. Want daar staat de waarheid in. Dat weet iedereen. En anders ben je een ongelovige en zal je branden.quote:Op zondag 24 april 2016 16:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
De bijbel beweert het ware woord Gods te zijn. De Koran ook. De Torah ook. Welke daarvan de waarheid is, is niet een vraag die je als docent kunt beantwoorden. Kloar.
Het lijkt me in elk geval een wijze les om te leren aan kinderen dat meerdere religies beweren dat je brandt in de hel als je hun tegenstrijdige regels niet opvolgt.quote:Op zondag 24 april 2016 16:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah. Friek heeft filosoof gestudeerd. Die kent de waarheid dus wel. Dan heb je ook de taak om de Bijbel uit te dragen. Want daar staat de waarheid in. Dat weet iedereen. En anders ben je een ongelovige en zal je branden.
Ooit eens een essay van Karen Armstrong gelezen over hoe de toenemende mate van "logos" in het menselijk denken heeft geleid tot enerzijds fundamentalisme en anderzijds atheïsme. Volgens haar was geloof zo voor de renaissance vooral een gevoelsding, deed je lekker met je pathos. Beetje aanvoelen wat God wil en bedoelde en zo.quote:Op zondag 24 april 2016 16:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah. Friek heeft filosoof gestudeerd. Die kent de waarheid dus wel. Dan heb je ook de taak om de Bijbel uit te dragen. Want daar staat de waarheid in. Dat weet iedereen. En anders ben je een ongelovige en zal je branden.
quote:Op zondag 24 april 2016 16:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het lijkt me in elk geval een wijze les om te leren aan kinderen dat meerdere religies beweren dat je brandt in de hel als je hun tegenstrijdige regels niet opvolgt.
Wikipedia. Alle afbeeldingen op die site zijn publiek domein.quote:Op zondag 24 april 2016 16:07 schreef Ryon het volgende:
Even iets anders:
Weet iemand waar ik een rechtenvrije (of zo goed als) foto van een (willekeurig) kunstwerk van Mondriaan (of andere kunstenaar uit De Stijl) kan vinden?
A ja, goede. Pak ik er daar even eentje vanaf.quote:Op zondag 24 april 2016 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wikipedia. Alle afbeeldingen op die site zijn publiek domein.
Jij hebt katten?quote:Op zondag 24 april 2016 16:06 schreef Tchock het volgende:
Mijn ene kat stond hysterisch naast me te miauwen, toen ik opstond rende hij naar boven en bleef voor een slaapkamerdeur staan. Bleek de andere kat daar opgesloten te zijn.
Heldjes
Die bull dacht vast dat je een twink was.quote:Op zondag 24 april 2016 16:35 schreef Kaas- het volgende:
Whehe, zojuist beetje langs een redelijk willekeurige route door Groningen aan het hardlopen. Staan deze dingen ineens midden op het pad.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Onderweg een paar korte hagelbuien, maar voornamelijk prachtig weer eigenlijk.
Ik ben in de Achterhoek wel eens diep in de nacht van mijn fietst getieft omdat er ineens schapen op het fietspad bleken te liggen pitten. Zag ik pas toen ze in mijn koplamp lagen, en dan is het enige om te voorkomen dat je er vol infietst het stuur omgooien.quote:Op zondag 24 april 2016 16:35 schreef Kaas- het volgende:
Whehe, zojuist beetje langs een redelijk willekeurige route door Groningen aan het hardlopen. Staan deze dingen ineens midden op het pad.
Haha.quote:Op zondag 24 april 2016 16:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik ben in de Achterhoek wel eens diep in de nacht van mijn fietst getieft omdat er ineens schapen op het fietspad bleken te liggen pitten. Zag ik pas toen ze in mijn koplamp lagen, en dan is het enige om te voorkomen dat je er vol infietst het stuur omgooien.
quote:Op zondag 24 april 2016 16:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha.Valt me nog niet van je tegen dat je er niet vol overheen ging.
Schotse Hooglanders zijn doorgaans superrelaxt joh. Moet je alleen niet mee gaan fucken als ze kalveren hebben.quote:Op zondag 24 april 2016 16:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha.Valt me nog niet van je tegen dat je er niet vol overheen ging.
Met gevaar voor eigen leven heb ik deze enorme beesten gewoon getrotseerd.
De meeste koeien toch wel?quote:Op zondag 24 april 2016 16:49 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Schotse Hooglanders zijn doorgaans superrelaxt joh. Moet je alleen niet mee gaan fucken als ze kalveren hebben.
Stonden diverse kalveren bij, die zie je ook op de andere foto's die ik nog maakte. Geen idee hoe oud though. Ze waren iig veel kleiner. Toch reageerden die dingen niet op me.quote:Op zondag 24 april 2016 16:49 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Schotse Hooglanders zijn doorgaans superrelaxt joh. Moet je alleen niet mee gaan fucken als ze kalveren hebben.
Makke kuddedieren inderdaad. Net zoals met schapen.quote:
Die bonte koeien die je normaal gesproken in de Hollandse weides ziet staan wel ja. Maar je hebt ook van die rassen waar ik liever niet in één weide sta met een stier daarvan.quote:
Hoop dat Feyenoord wint.quote:
Het soort ras waarmee ze groepen Spanjaarden door de stad jagen inderdaad.quote:Op zondag 24 april 2016 16:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Die bonte koeien die je normaal gesproken in de Hollandse weides ziet staan wel ja. Maar je hebt ook van die rassen waar ik liever niet in één weide sta met een stier daarvan.
Zeg maar alle vleesrassen. Die hebben doorgaans vrij potige stieren.quote:Op zondag 24 april 2016 16:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het soort ras waarmee ze groepen Spanjaarden door de stad jagen inderdaad.
Die bonte gevallen zijn ook bitches, als ze kalven hebben. Anders makke lammetjes inderdaad.quote:Op zondag 24 april 2016 16:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Die bonte koeien die je normaal gesproken in de Hollandse weides ziet staan wel ja. Maar je hebt ook van die rassen waar ik liever niet in één weide sta met een stier daarvan.
Housewarming.quote:Op zondag 24 april 2016 17:00 schreef Euribob het volgende:
Nou, volgens de gemeente Rotterdam ben ik nu ook officieel woonachtig in de gemeente Rotterdam.
Hiep-hiep-hoera.
Weinig ervaring mee. Zie ze zelden met kalveren in de wei staan. Meestal een apart stukje waar de kalfjes in staan.quote:Op zondag 24 april 2016 17:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die bonte gevallen zijn ook bitches, als ze kalven hebben. Anders makke lammetjes inderdaad.
Ik houd me in.quote:Op zondag 24 april 2016 17:08 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Weinig ervaring mee. Zie ze zelden met kalveren in de wei staan. Meestal een apart stukje waar de kalfjes in staan.
En over lammetjes gesproken: schapen kunnen ook echt motherfuckers zijn. Alles leuk en aardig, tot je ze de rug toekeert.
Nou ja, schapen.quote:Op zondag 24 april 2016 17:10 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wou je toevallig over geiten en een zekere president beginnen?
1979. Dat valt buiten mijn decenniumquote:
Goede beesten.quote:Op zondag 24 april 2016 17:08 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
schapen kunnen ook echte motherfuckers zijn. Alles leuk en aardig, tot je ze de rug toekeert.
Bah. Beesten in de natuur.quote:Op zondag 24 april 2016 16:35 schreef Kaas- het volgende:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160424_02254537quote:Saudische therapeut geeft les in hoe je een vrouw moet slaan
Wat rouleren er toch veel debiele ideeën op de wereld in naam van een opperwezen.quote:Op zondag 24 april 2016 19:44 schreef Reya het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160424_02254537
quote:Op zondag 24 april 2016 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat rouleren er toch veel debiele ideeën op de wereld
Ik denk dat het sommige mensen vooral goed uitkomt dat ze zogenaamd in naam van een opperwezen allerlei debiele dingen mogen doenquote:Op zondag 24 april 2016 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat rouleren er toch veel debiele ideeën op de wereld in naam van een opperwezen.
Dit dus, ja.quote:Op zondag 24 april 2016 19:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het sommige mensen vooral goed uitkomt dat ze zogenaamd in naam van een opperwezen allerlei debiele dingen mogen doen
De meeste religies zijn voor en door mannen verzonnen. Dus ja.quote:Op zondag 24 april 2016 19:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het sommige mensen vooral goed uitkomt dat ze zogenaamd in naam van een opperwezen allerlei debiele dingen mogen doen
Dat heeft hij dan weer gemeen met Marloes Coenen.quote:Op zondag 24 april 2016 19:44 schreef Reya het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160424_02254537
Voor mannen, ja?quote:Op zondag 24 april 2016 19:57 schreef Disana het volgende:
[..]
De meeste religies zijn voor en door mannen verzonnen. Dus ja.
Dat klopt, maar dat betekent natuurlijk niet dat de religies vóór mannen zouden zijn. Vrouwen zijn vaker gelovig dan mannen, kun je nagaan.quote:Op zondag 24 april 2016 19:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Yep. Vrouwen komen er in de meeste religies wat bekaaid af.
En jij maar zeuren.quote:Op zondag 24 april 2016 20:01 schreef eriksd het volgende:
Don't let the sun go down on me heeft best een goede tekst
Helemaal mee eens. Je ziet het ook erg goed terug in de kerkelijke hiërarchie.quote:Op zondag 24 april 2016 19:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Yep. Vrouwen komen er in de meeste religies wat bekaaid af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |