Aha, lekker verantwoord, voelt goed he?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, deze. Stond bij de Ekoplaza.
[ afbeelding ]
En jij? iets met citroenen?
ga jij elke dag uit eten?quote:Op zaterdag 23 april 2016 22:53 schreef Iwanius het volgende:
Vandaag:
Lunch:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Figerfood "Vlees"plankje i.c.m.van alles aan drank zodat ik gelijk ook kan acclimatiseren.
Avondhap:
[ afbeelding ]
In repen gesneden 400 gram ossenhaas voor moi met bijbehorende drank
en daarna:
[ afbeelding ]
Sangria o.a. op tafel en uiteraard alvast een verse paffert voor na het eten.
Groninger gespot.quote:Op zondag 24 april 2016 03:11 schreef Amarantha het volgende:
Net bij de snackbar een patat mayo en een eierbal gehad.
ook als je niet brak bent...quote:Op zondag 24 april 2016 13:07 schreef vinnypassy het volgende:
Geroosterd brood, avocado, gepocheerd ei en flink zwarte peper. Super origineel natuurlijk, wel lekker als je brak bent.
Allemaal zelf gemaakt?quote:Op zondag 24 april 2016 00:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Avond 'tapas': Bestond uit kaasragoutbroodjes, saucijzenbroodjes, komkommer/romatomaatjes/feta, rundvleesragout met pasteitjes, pizza- focaccia- en stokbrood met aïoli, hollandse dip en kruidenboter, nachos met kaas uit de oven + guacamole en pittige salsa, Indisch gekruide gehaktballetjes en kipspiesjes met satésaus.
Behalve het brood, smeersels en de pasteitjesquote:
quote:Op zondag 24 april 2016 18:20 schreef emmyemmy het volgende:
Nacho's met kaas, ui, tomaat, zelfgemaakte guacamole, jalapenos, pulled chicken, zure room en salsa
Natte hond frieten? Recept?quote:Op zondag 24 april 2016 19:54 schreef RobinOok het volgende:
Een hele dikke entrecote van de Turk. Meestal is die supermals, (bijna verdacht, zo mals) maar vorige keer was ie kuttaai. Dus ik ben een beetje zenuwachtig. We moeten er 2 dagen van eten. (morgen in plakjes als Thaise biefstuksalade)
Maar vandaag dus entrecote met gebakken snijbonen en natte-hond-frieten uit de oven.
Bij de turk gehaald?quote:Op zondag 24 april 2016 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Geitenbout en geitenribbetjes gebraden in de oven, een saus gemaakt van de aanbaksels op de plaat.
Daarbij brood, rosevalaardappels, gesauteerde courgette, gemengde salade, tzaziki, Ayvar.
Goddelijk lekker zo een geitbokje.
Helaas geen turkse slager hier in de buurt, bestellen bij de Hanos was voor mij eenvoudiger, werd voor mij op bestelling geslacht.quote:Op zondag 24 april 2016 20:58 schreef sirdanilot het volgende:
Vandaag tabouleh gemaakt. Erg lekker.
Heb er wat random kruiden door gedaan van de marokkaanse supermarkt (za3atar en isot biber, die laatste is een geinige turkse gedroogde peper met een heel gekke smaak, en het ziet eruit als zwart nat zand eigenlijk)
[..]
Bij de turk gehaald?
Ovenfrieten kopen, in de oven mieteren, klaar.quote:Op zondag 24 april 2016 20:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Natte hond frieten? Recept?
En als hij zo taai als je kut is kun je hem misschien wel stoven.
Taaiheid van rundvlees is meestal het gevolg van te kort rijpen. Goed gerijpt kan je riblappen en sucade als steak eten.quote:Op zondag 24 april 2016 21:06 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ovenfrieten kopen, in de oven mieteren, klaar.
Volgens sommigen smaakt dat naar natte hond, vandaar.
Zo dronken we hier ook jarenlang Grolsch Dubro. (smaakten volgens sommigen naar afwasmiddel)
Als een entrecote taai blijkt ga ik hem de volgende dag niet alsnog stoven.
Maar goed, hij was te doen. Ik snapte alleen de vezelstructuur niet. Heb hem nu heel raar "overlangs" getrancheerd. Op de draad. Maar snap dus niet hoe dat kan. En wat er "mis/anders" is aan een normaal gesneden entrecote. En of het dus wel entrecote was..... Vragen, heel veel vragen....
Bijna wel.Redenen al vele malen uitgelegd.quote:
Wat zijn die redenen dan? Ik heb dat vast een keer gemist.quote:Op zondag 24 april 2016 22:54 schreef Iwanius het volgende:
Bijna wel.Redenen al vele malen uitgelegd.
lekkerquote:Op zondag 24 april 2016 17:45 schreef golfer het volgende:
Wilde spinazie met eendenborst volgens dit recept.
was natte hond friet dan?quote:Op zondag 24 april 2016 19:54 schreef RobinOok het volgende:
Een hele dikke entrecote van de Turk. Meestal is die supermals, (bijna verdacht, zo mals) maar vorige keer was ie kuttaai. Dus ik ben een beetje zenuwachtig. We moeten er 2 dagen van eten. (morgen in plakjes als Thaise biefstuksalade)
Maar vandaag dus entrecote met gebakken snijbonen en natte-hond-frieten uit de oven.
omdat dat zn ding is...genieten van het levenquote:Op zondag 24 april 2016 22:56 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Wat zijn die redenen dan? Ik heb dat vast een keer gemist.
Zei Piet ooit. Is ovenfriet. Piet vind dat smaken zoals natte honden ruiken.quote:
Is er een manier waarop je kunt zien of rundvlees goed gerijpt is?quote:Op zondag 24 april 2016 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Taaiheid van rundvlees is meestal het gevolg van te kort rijpen. Goed gerijpt kan je riblappen en sucade als steak eten.
Is het wel lekker dan?quote:Op maandag 25 april 2016 10:41 schreef Myraela het volgende:
Speltmout met 2 peren. Ik dacht dat het op havermout zou lijken, maar het lijkt echt helemaal nergens op.
Ja, zoiets. Maar dit is met kaas en spinaziequote:
Wat zijn theeleutjes? Ken tot nu toe alleen koffieleutjes (die speculoos koekjes).quote:
quote:Op maandag 25 april 2016 22:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat zijn theeleutjes? Ken tot nu toe alleen koffieleutjes (die speculoos koekjes).
quote:
rauwe bloemkool?quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:51 schreef Prego het volgende:
[..]
Een Bavaria 8.6
Straks rauwe bloemkool, radijs en wortel met aïoli, een vegetarische hamburger en wat sla.
Dat klinkt goed!quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:20 schreef Anne het volgende:
Groene en witte aspergesmet hollandaisesaus, ham, zalm en een gekookt eitje.
En aardappelpuree.
Met wat erop?quote:
2 met spek en stroop, 2 met kaas en kerriepoeder. en 1 met jam.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Met wat erop?![]()
Ik had een gepofte aardappel met chili-yoghurtsaus, tomaat/komkommer /fetasalade en een kipschnitzel.
Toe chocoladevla.
Wat culinair verantwoord, kaas en kerrie. Klinkt wel ontzettend vies.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:59 schreef Tem het volgende:
[..]
2 met spek en stroop, 2 met kaas en kerriepoeder. en 1 met jam.
Lekker, hèquote:Op dinsdag 26 april 2016 19:51 schreef Prego het volgende:
[..]
Een Bavaria 8.6
Straks rauwe bloemkool, radijs en wortel met aïoli, een vegetarische hamburger en wat sla.
RIPquote:Op woensdag 27 april 2016 16:27 schreef sirdanilot het volgende:
Ik sterf van de hinger hier in de trein
Bah neequote:Op woensdag 27 april 2016 19:37 schreef kipje123 het volgende:
niemand aan de oranje tompouce vandaag??
Die heb ik een paar dagen geleden al gegeten, dus voorlopig hoeft het niet meer voor mij.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:37 schreef kipje123 het volgende:
niemand aan de oranje tompouce vandaag??
Gierei? Wazda?quote:Op woensdag 27 april 2016 12:34 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Vanmorgen een gierei![]()
En straks hopelijk niet bedorven kip met rijst en bonen
Hier ookquote:Op donderdag 28 april 2016 16:23 schreef uniekhoorn het volgende:
De hele dag al honger gewoon, bleeh.
Eieren, brood, fruit, soep enzovoorts
Ommegot dat klinkt zo lekkerquote:Straks gebakken aardappelen, sperziebonen, tomatensalade met uitgebakken spekjes en rode uienringen, biefstukpuntjes met champignons/ui/paprika
Irritant is dat he?quote:Op donderdag 28 april 2016 16:25 schreef zeefje het volgende:
[..]
Hier ook.
[..]
Ommegot dat klinkt zo lekker
Restjes van dit...quote:Op woensdag 27 april 2016 19:10 schreef banaantjeEE het volgende:
Ovenschotel met broccoli, aardappelen en gehakt
Yum! Heerlijk, zelf maken😍quote:Op woensdag 27 april 2016 22:03 schreef misterxvany het volgende:
Pizza gemaakt door een Italiaanse, zo lekker krijg je ze niet eens in een pizzeria!
Waar heb je bovenstaande twee maaltijden genuttigd?quote:Op donderdag 28 april 2016 22:50 schreef Iwanius het volgende:
Lunch:
[ afbeelding ]
Avondeten:
[ afbeelding ]
Een bedorven eiquote:
Ik wilde typen 'welke vent doet er nou groenten bij zijn tosti' maar toen zag ik pas dat je een vrouw bentquote:Op zaterdag 30 april 2016 07:03 schreef Skeletor. het volgende:
Sultana naturel.
Ontbijt wordt tosti salami-Maaslander met de gebruikelijke groente-entourage en een dubbeldooierei.
Nee joh dat merk je direct want dat stinkt enormquote:
quote:Op zaterdag 30 april 2016 13:09 schreef Karzai het volgende:
bakkie yoghurt kwark met aardbeien en een klein beetje suiker
Waarom eet jij zo vaak gerechten die op worden gediend in een bord soep?quote:Op zaterdag 30 april 2016 04:30 schreef Iwanius het volgende:
Gisteren:
Lunch
[ afbeelding ]
Avondeten:
Aan de Poel **.
Daar is helemaal niks mis mee. Ik was daar vorige week ook met een noodle soep en was daar gisteren bijna weer binnen geweest voor een noodle soep. Maar omdat het buiten zo druk was ben ik maar richting de markthal gegaan voor een goed gevulde broodje geroosterd vlees. Zeker als lunch is er maar weinig wat goed vult en echt lekker is.quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom eet jij zo vaak gerechten die op worden gediend in een bord soep?
Lekker kabeljauwdagjequote:Op zaterdag 30 april 2016 15:49 schreef golfer het volgende:
Nu: portie kibbeling van kabeljauw.
Vanavond: gebakken kabeljauwhaas omhuld met amandelschaafsel met daarbij gewokte paksoi en prei.
Ziet er goed uit Iwanius!quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:27 schreef Iwanius het volgende:
Lunch:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kippenbouillon met een ei & Moksi Meti met witte rijst en een frisje.
Avondeten:
[ afbeelding ]
Bestelt bij Sushipoint Rotterdam!
Nog zo'n hamburger omdat het gehakt op moestquote:Op zaterdag 30 april 2016 17:16 schreef PluisigNijntje het volgende:
Straks ovenpatat met ambachtelijke mayo, en zelfgemaakte hamburgers met chorizo, cheddar, augurk,sla, ui en bbq-saus
Toen maakte je nog niet zulke mooie foto's als nuquote:Op zondag 1 mei 2016 20:27 schreef RobinOok het volgende:
Al 10 jaar een klassieker hier in huis en nog steeds lekker. Vandaag zelfs uitzonderlijk lekker.
Jamie Oliver's zalm met boontjes en deze keer krieltjes in de schil. (gekookt, gehalveerd en toen nog door het bakblik gezwierd)
Haha, ja, misschien. Maar ik doe niks meer met dat blog, dus ik weet niet of dat de moeite is.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Toen maakte je nog niet zulke mooie foto's als nu.
Tijd voor een nieuwe foto van dit gerecht?
En pijnboompittenquote:Op zondag 1 mei 2016 20:30 schreef Anne het volgende:
Hier orzo trouwens met veel tomaat en veel paprika:
[ afbeelding ]
Is dit je avondeten of eet je dit gewoon als een snackje tussendoor? Wowquote:Op zondag 1 mei 2016 22:49 schreef Skeletor. het volgende:
Straks "tapas" van geroosterd pompoenpitbrood. Erop kruidenbrie-schijfje komkommer, schapenbrie-schijfje komkommer, gerookte zalmfilet-Philadelphia bieslook-rode snoeptomaat, gerookte palingfilet-Philadelphia bieslook. Erbij wat extra snoeptomaatjes, een nieuwe soort! Ze zijn groenig en enigszins fluorescerend van kleur. Tsjernobyl! Ik ga licht geven in het donker. Natuurlijk ontbreekt het fruit niet: een banaan en een peer.
Ze had een keer een foto gepost, het klinkt gewoon als heel veel maar dat viel wel mee geloof ikquote:Op zondag 1 mei 2016 23:00 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Is dit je avondeten of eet je dit gewoon als een snackje tussendoor? Wow
Zo klinkt het ookquote:Op maandag 2 mei 2016 12:19 schreef Isegrim het volgende:
Minilot haar blondie-taart met cashewpraline. Van Momofuku. Fucking lekker.
Zou het dan wel mals blijven?quote:
Ga het volgende keer nog eens op die manier proberen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:26 schreef RobinOok het volgende:
Ja, dat kan natuurlijk ook. Maar het idee van 65 graden is dat je het dan ook niet warmer maakt. Hooguit daarna even in 2 minuten rondom bruin bakken. Spek is ook niet nodig. Kun je er beter als chipjes bijdoen, denk ik dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |