abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161640294
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:18 schreef Igen het volgende:
Het was idd in 2010 al berekend dat er door de verhoging naar 130 km/u zo'n 15 tot 25 extra doden per jaar zouden vallen. Dus in die zin is dit nieuws niet onverwacht. Men heeft het bewust op de koop toe genomen.
Is daar ook een formule voor om dat te kunnen berekenen?
ROBODEMONS..................|:(
pi_161640296
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

West-Duitsland dingetje.
eerder oost, daar mag je hard... west niet
pi_161640311
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:20 schreef Morrigan het volgende:
Btw, wat heeft snelheid met rechts te maken. Ik zie die link niet.
Verhoging van de maximumsnelheid was een grote wens van met name de VVD en aanhang, en met name ter rechterzijde van het politieke spectrum zie je veel voorstanders van de verhoging van de maximumsnelheid. Bij GeenStijl liep men bijvoorbeeld ook in de polonaise. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_161640322
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:20 schreef Morrigan het volgende:
Btw, wat heeft snelheid met rechts te maken. Ik zie die link niet.
Rechts denkt dat de economie harder gaat als de auto's op de snelweg harder gaan (130 km/u enzo).
Links denkt dat de economie harder gaat als het internet harder gaat (glasvezelinternet enzo).
pi_161640341
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Komt dat niet gewoon omdat kleine truttenschudders steeds meer in trek lijken te komen?
Een crash met zo'n gebakje heeft nu eenmaal sneller fatale gevolgen dan met een dikke Duitse bak.
Sukkel.
Ontopic: maar ik wil 10 seconden eerder op het werk aankomen!!
pi_161640357
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:24 schreef loni55 het volgende:

[..]

Sukkel.
Ontopic: maar ik wil 10 seconden eerder op het werk aankomen!!
Oetlul.
pindazakje
pi_161640368
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:22 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

eerder oost, daar mag je hard... west niet
Ja, nu bakken ze het er wel van in voormalig DDR, en heeeeeel gevaarlijk vaak.
Maar voor West-Duitsland was het limietloze hardrijden op de Autobahn dus een soort van ideologie om zich af te zetten tegen hun neven in de DDR, waar men iets van 100 km maar mocht rijden. Niet dat die Trabantjes, Wartburgs en Lada's ook veel harder konden uiteraard.
I´m back.
pi_161640477
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind dat dus niet de moeite waard, gooi alles maar terug naar 120.
En waarom is 120 km/u de perfecte snelheid?
ROBODEMONS..................|:(
pi_161640588
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En waarom is 120 km/u de perfecte snelheid?
Dat is 120 km/u natuurlijk evenmin. Als je de perfecte snelheid zoekt wat betreft veiligheid, doorstroming en efficiency dan kom je waarschijnlijk bij 90 tot 100 km/u uit.

Maar goed, daar pleit ik ook niet voor hoor. Hoewel er puur rationeel wellicht wel wat voor te zeggen valt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_161640620
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En waarom is 120 km/u de perfecte snelheid?
110 of 100 zou nog beter zijn en dan wel wat mij betreft tussen 23.00- en 5.00u harder.
Het is een tijdje 100 geweest hè, eind jaren 80, volgens mij?
I´m back.
pi_161640642
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is 120 km/u natuurlijk evenmin. Als je de perfecte snelheid zoekt wat betreft veiligheid, doorstroming en efficiency dan kom je waarschijnlijk bij 90 tot 100 km/u uit.

Maar goed, daar pleit ik ook niet voor hoor. Hoewel er puur rationeel wellicht wel wat voor te zeggen valt.
Het is een tijdje 100 geweest toch?
I´m back.
pi_161640694
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is een tijdje 100 geweest toch?
Ja in de jaren 70 en 80 was dat gebruikelijk. Pas eind jaren 80 / begin jaren 90 werd het 120 km/u als ik het me goed herinner.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_161640736
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja in de jaren 70 en 80 was dat gebruikelijk. Pas eind jaren 80 / begin jaren 90 werd het 120 km/u als ik het me goed herinner.
Ik weet het niet meer. Ik heb in 1980 mijn rijbewijs gehaald iig, maar volgens mij was het toen 120. Is maar heel kort geweest die 100 km iig.
I´m back.
pi_161640753
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:24 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Oetlul.
Oet en lul?
pi_161640774
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet het niet meer. Ik heb in 1980 mijn rijbewijs gehaald iig, maar volgens mij was het toen 120. Is maar heel kort geweest die 100 km iig.
Wikipedia zegt in ieder geval dat de maximumsnelheid in 1988 naar 120 km/u is verhoogd. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_161640816
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wikipedia zegt in ieder geval dat de maximumsnelheid in 1988 naar 120 km/u is verhoogd. :)
Okee, maar het was maar paar jaar. Dus klopt dat het 120 was in 1980 wrs.
I´m back.
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:39:45 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161640876
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moet jij zoveel rijden per dag joh? Had ook een collega die, ik geloof op 110 km afstand woonde van zijn werk. Ergens in sub-Sahara België.
Enkele reis 98km deur tot deur, waarvan zo'n 94 op de snelweg.

's Avonds laat of 's ochtends heel vroeg 100. Als het drukker is dan de max snelheid, iig bij het inhalen.

Mensen die de auto gewoon naar de linkerbaan knallen zijn levensgevaarlijk (dat zijn vooral de weekendrijders). En mensen die 's nachts met 80 in hun personenauto rijden zijn ook malloten, je anticipeert er namelijk niet snel op want het zijn geen vrachtwagens.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_161640956
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:59 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Ben wel benieuwd naar de oorzaken van de ongelukken.
Onderbuik gevoel zegt dat het eerder ligt aan mensen die te langzaam rijden waar de rest niet op anticipeert dan de te hard rijders.
Dat komt omdat de energie in je beweging kwadratisch toeneemt met je snelheid in plaats van lineair, dus je remweg wordt flink langer en botsingen worden heftiger.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_161640987
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:39 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Enkele reis 98km deur tot deur, waarvan zo'n 94 op de snelweg.

's Avonds laat of 's ochtends heel vroeg 100. Als het drukker is dan de max snelheid, iig bij het inhalen.

Mensen die de auto gewoon naar de linkerbaan knallen zijn levensgevaarlijk (dat zijn vooral de weekendrijders). En mensen die 's nachts met 80 in hun personenauto rijden zijn ook malloten, je anticipeert er namelijk niet snel op want het zijn geen vrachtwagens.
Ik alleen 's ochtends in de vroeg-in aanpassen aan verkeer, laat-in en uit en nacht-in en uit no problemos, behalve nacht-uit in de zomer.
Maar hoef maar 35 km. Zou wel gek worden van 100 km hoor.
I´m back.
pi_161641031
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp ji er weinig van als je al niet van te voren dit soort effecten hebt rekening gehouden. Het werd NB van te voren al voorspeld. Ja, en nu blijkt het uit de cijfers en dan ga jij miepen over weersomstandigheden?
Deze cijfers gaan dus helemaal niet over verkeersdoden door een stijging van 120 naar 130: zowel in 2014 als in 2015 werd op deze wegen al 130 gereden. Maar weinig mensen hier kunnen begrijpend lezen en hebben dat in de gaten.
pi_161641276
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:44 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Deze cijfers gaan dus helemaal niet over verkeersdoden door een stijging van 120 naar 130: zowel in 2014 als in 2015 werd op deze wegen al 130 gereden. Maar weinig mensen hier kunnen begrijpend lezen en hebben dat in de gaten.
quote:
In februari dit jaar ging wel op meer snelwegen de maximumsnelheid omhoog naar 130 kilometer per uur.
Nieuwe Holocaustontkenning? ;).

We wachten de analyse van de minister nog maar even af. Ik zeg wel eensch met GL, afschaffen al dat gerommel, terug naar 120 overall en dan tussen eerder genoemde uren 130 overall.
I´m back.
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:53:14 #72
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_161641344
Ik reed 140 in de tijd van 120 km/u en ik rijd nog steeds 140 km/u in de tijd van 130 km/u. Wat is nu het causaal verband met de verhoging van de maximumsnelheid? Niets. De werkelijke snelheid telt en niet wat er op de borden staat. Het is weer zo'n onlogische gevolgtrekking van dom-links.

De alsmaar drukker wordende wegen zijn een veel groter oorzaak. Vooral het proppen en te weinig afstand houden zijn funest. Daarbij neemt de kans op ongevallen onevenredig toe met het toenemen van de drukte.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_161641524
Vorig jaar 10.. en het jaar daarvoor? Dit klinkt een beetje als selectief spelen met cijfers.
pi_161641604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]


[..]

Nieuwe Holocaustontkenning? ;).

We wachten de analyse van de minister nog maar even af. Ik zeg wel eensch met GL, afschaffen al dat gerommel, terug naar 120 overall en dan tussen eerder genoemde uren 130 overall.
Dit jaar = 2016, de stijging was in 2015, namelijk ten opzichte van 2014...
pi_161641699
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:53 schreef ACT-F het volgende:
Ik reed 140 in de tijd van 120 km/u en ik rijd nog steeds 140 km/u in de tijd van 130 km/u. Wat is nu het causaal verband met de verhoging van de maximumsnelheid? Niets. De werkelijke snelheid telt en niet wat er op de borden staat. Het is weer zo'n onlogische gevolgtrekking van dom-links.
Goed punt. Cijfers van ongevallen in woonwijken moeten meegenomen worden
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:04:50 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161641745
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wegens de aantrekkende economie is er gewoon meer verkeer op de weg.
Het is drukker. Veel drukker. En er zijn meer mensen die gewoon niet kunnen omgaan met fatsoenlijke snelheden.
Ligt eerder aan de (hoeveelheid) mensen en hun rijkwaliteit dan aan de hoeveelheid 130 wegen.

Maar gl + wormvormige aanhangsels staan nu te bleren dat het allemaal zo snel mogelijk teruggedraaid moet worden...

Er zijn andere factoren aan het werk die die stijging bepalen en niet de 130.

Terug jullie hok in en kom maar met een fatsoenlijk onderzoek ipv deze flutvergelijking.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161641752
Je hebt ook niet 1 snelheid maar steeds 100 - 120 - 130 - 100 - 130 - 120 etc, mensen gaan dan vol in de ankers en daar komen ongelukken van.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:06:49 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161641797
Gewoon die 120 borden weghalen. Ze hadden gewoon overal waar het eerste 120 was 130 van moeten maken maar nee, het moest weer ingewikkeld met een miljoenen kostende operatie om die kregen te poten.

Zucht :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:06:52 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_161641800
Weer een hoop statistisch uit z'n verband getrokken bullshit. Stukken lezen is een kunst.

Bron: Kamerbrief verkeersdoden-2015.pdf
Je kan ook concluderen dat de in de spits rijden dodelijk is omdat op die tijdstippen de meeste ongelukken gebeuren. Dus verbied het autorijden tussen 16:00 en 19:00. Ook het autorijden in Brabant moet je stoppen omdat daar de meeste doden vallen. Er gaan meer mannen dood in het verkeer, dus verbied mannen het autogebruik (Bron: CBS)
Opmerkelijk is dat op 90km wegen er nauwelijks doden vallen, dus ik zou willen voorstellen om de 80km wegen om te zetten naar 90. Daarmee is dan het grote aantal ongelukken opgelost... toch ?

Natuurlijk zal door sneller rijden het dodental oplopen, dat is inherent aan het dichtheid van het verplaatsrisico. Er zullen immers geen verkeersdoden door snelheid vallen wanneer je stilstaat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_161642070
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:41 schreef Tomatenboer het volgende:

Het aantal verkeersdoden op wegen waar de maximumsnelheid op 130 kilometer ligt, is vorig jaar verdrievoudigd. Het aantal dodelijke slachtoffers nam toe van 10 naar 32. Dit blijkt uit een Kamerbrief die minister Melanie Schultz van Infrastructuur en Milieu donderdag verstuurde.

ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161642142
quote:
En dan keihard lachen, want je hebt voldoende helpers om alles weer recht te breien.
I´m back.
pi_161642159
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Goed punt. Cijfers van ongevallen in woonwijken moeten meegenomen worden
En klussen in huis is gevaarlijker.
I´m back.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:19:44 #83
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642165
Als we het aantal verkeersdoden over een langere periode nemen is er niet zoveel aan de hand.

2010:640
2011:661
2012:650
2013:570
2014:570
2015:621

Op 49% van de snelwegen mag 130 gereden worden: 31 doden.
Op snelwegen met vmax 100/120 vallen 38 doden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_161642187
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:19 schreef BlaZ het volgende:
Als we het aantal verkeersdoden over een langere periode nemen is er niet zoveel aan de hand.

2010:640
2011:661
2012:650
2013:570
2014:570
2015:621

Op 49% van de snelwegen mag 130 gereden worden: 31 doden.
Op snelwegen met vmax 100/120 vallen 38 doden.
Zet de cijfers uit de jaren 70 er nog even bij joh.
I´m back.
pi_161642193
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dan keihard lachen, want je hebt voldoende helpers om alles weer recht te breien.
Ja, hij lacht het nog weg als er 5 miljoen extra arme Nederlanders bij zouden komen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161642233
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:19 schreef BlaZ het volgende:
Als we het aantal verkeersdoden over een langere periode nemen is er niet zoveel aan de hand.

2010:640
2011:661
2012:650
2013:570
2014:570
2015:621

Op 49% van de snelwegen mag 130 gereden worden: 31 doden.
Op snelwegen met vmax 100/120 vallen 38 doden.
Dat zijn de totale verkeersdoden. Je zou ze eigenlijk moeten hebben per snelweg. Op de A2 mag je al sinds 2013 daar 130 km/u rijden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_161642236
Ik hou zelf trouwens ook van hard rijden maar er is ook iets genaamd ratio. De tijdwinst is verwaarloosbaar klein, het brandstofverbruik en daarmee stijgt veel te sterk en de luchtkwaliteit (in de omgeving van de snelweg) daalt veel te veelvoor dat beetje tijdwinst en als je wil racen dan kan je beter naar een circuit gaan, dat is veel leuker dan iets harder rijden op de openbare weg.

+ dat Nederlanders niet met een hogere snelheid om kunnen gaan om wat voor reden(en) dan ook. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:24:16 #88
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642278
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zet de cijfers uit de jaren 70 er nog even bij joh.
3500 doden 1970 :P
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_161642301
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat zijn de totale verkeersdoden. Je zou ze eigenlijk moeten hebben per snelweg. Op de A2 mag je al sinds 2013 daar 130 km/u rijden.
Ja, en verreweg de meeste verkeersongelukken gebeuren buiten de snelweg (provinciale wegen, bebouwde kom, stadscentra. Alleen, als het verkeerd gaat op de snelweg dan zijn de gevolgen heel erg ernstig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161642333
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hou zelf trouwens ook van hard rijden maar er is ook iets genaamd ratio. De tijdwinst is verwaarloosbaar klein, het brandstofverbruik en daarmee stijgt veel te sterk en de luchtkwaliteit (in de omgeving van de snelweg) daalt veel te veelvoor dat beetje tijdwinst en als je wil racen dan kan je beter naar een circuit gaan, dat is veel leuker dan iets harder rijden op de openbare weg.

+ dat Nederlanders niet met een hogere snelheid om kunnen gaan om wat voor reden(en) dan ook. ;)
Ja, nou ja, op sommige stukken met 130 rij ik wel eens 140. Maar ik ben ouder dan de meesten van jullie, heb toch wel gemerkt dat dat een verschil is. Ik rijd gewoon defensief ook. Ook een sport om géén boetes te krijgen.
I´m back.
pi_161642356
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

3500 doden 1970 :P
Ja, toen was ik een kind, was echt een slachtpartij toen....
I´m back.
pi_161642365
Ik hoop dat Melanie Schultz van Haegen inziet dat het hele harder rijden om het harder rijden oliedom is. Gezien haar matige intellectuele capaciteiten zal dat wel niet.

Op de meeste plekken kan er helemaal niet hard gereden worden, Nederland is te klein en te vol. De tijdswinst is minimaal terwijl het aantal doden en de milieuschade wel sterk toenemen.
pi_161642371
'GroenLinks wil afschaffing 130 km/u'

Het beleid om daar waar mogelijk de maximumsnelheid op autowegen te verhogen naar 130 kilometer per uur, moet worden herzien.
Dat zegt zowel hoogleraar Bert van Wee (Transportbeleid, TU Delft) als Kamerlid Liesbeth van Tongeren (GroenLinks) vrijdagavond in EenVandaag.

Aanleiding voor hun uitspraken is de stijging van het aantal verkeersdoden in 2015. Dat steeg van 570 in 2014 naar 621 vorig jaar. Op snelwegen waar 130 kilometer per uur mag worden gereden, is het aantal verkeersdoden verdrievoudigd van 10 in 2014 naar 32 vorig jaar.

Beide partijen plaatsen het aantal ongelukken op 130-wegen echter niet in perspectief. Uit de cijfers, verzameld door de politie en het Centraal Bureau voor de Statistiek, blijkt namelijk dat verreweg de meeste verkeersdoden zijn gevallen op 50-wegen (127 slachtoffers) en 80-wegen (145). Het aantal dodelijke ongelukken op 130-wegen is de afgelopen jaren juist heel laag geweest en lijkt nu te normaliseren.

Blijkbaar is dat aan dovemansoren gericht, want Van Tongeren eist dat minister Schultz toch handelt: ,,Onmiddellijk die 130 terug naar 120 en waar het 100 was weer 100.'' Volgens Van Wee heeft de snelheidsverhoging ,,aantoonbaar gezorgd voor meer slachtoffers”.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_per_uur_af___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161642377
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, op sommige stukken met 130 rij ik wel eens 140. Maar ik ben ouder dan de meesten van jullie, heb toch wel gemerkt dat dat een verschil is. Ik rijd gewoon defensief ook. Ook een sport om géén boetes te krijgen.
Dan blijf je problemen hebben zoals een onnodig verhoogd verbruik, meer luchtvervuiling, meer lawaai voor de mensen in de omgeving etc.
Het gaat niet alleen om de veiligheid, er zijn veel meer redenen om de maximale snelheid te beperken. Dat individuën dat niet leuk vinden (ik rijd zelf graag hard) begrijp ik maar het gaat niet om de individuën, het gaat om alle mensen samen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:28:23 #95
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642407
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:27 schreef luxerobots het volgende:
Ik hoop dat Melanie Schultz van Haegen inziet dat het hele harder rijden om het harder rijden oliedom is. Gezien haar matige intellectuele capaciteiten zal dat wel niet.

Op de meeste plekken kan er helemaal niet hard gereden worden, Nederland is te klein en te vol. De tijdswinst is minimaal terwijl het aantal doden en de milieuschade wel sterk toenemen.
Er vallen meer doden op snelwegen waar 100/120 km per uur mag worden gereden.

49% 130km per uur 31 doden
51% 120km/100 per uur 38 doden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_161642412
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan blijf je problemen hebben zoals een onnodig verhoogd verbruik, meer luchtvervuiling, meer lawaai voor de mensen in de omgeving etc.
Het gaat niet alleen om de veiligheid, er zijn veel meer redenen om de maximale snelheid te beperken. Dat individuën dat niet leuk vinden (ik rijd zelf graag hard) begrijp ik maar het gaat niet om de individuën, het gaat om alle mensen samen.
Klopt, ik het er ook mee eens hoor. Idee van GL nu, geloof ik.
I´m back.
pi_161642424
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'GroenLinks wil afschaffing 130 km/u'

Het beleid om daar waar mogelijk de maximumsnelheid op autowegen te verhogen naar 130 kilometer per uur, moet worden herzien.
Dat zegt zowel hoogleraar Bert van Wee (Transportbeleid, TU Delft) als Kamerlid Liesbeth van Tongeren (GroenLinks) vrijdagavond in EenVandaag.

Aanleiding voor hun uitspraken is de stijging van het aantal verkeersdoden in 2015. Dat steeg van 570 in 2014 naar 621 vorig jaar. Op snelwegen waar 130 kilometer per uur mag worden gereden, is het aantal verkeersdoden verdrievoudigd van 10 in 2014 naar 32 vorig jaar.

Beide partijen plaatsen het aantal ongelukken op 130-wegen echter niet in perspectief. Uit de cijfers, verzameld door de politie en het Centraal Bureau voor de Statistiek, blijkt namelijk dat verreweg de meeste verkeersdoden zijn gevallen op 50-wegen (127 slachtoffers) en 80-wegen (145). Het aantal dodelijke ongelukken op 130-wegen is de afgelopen jaren juist heel laag geweest en lijkt nu te normaliseren.

Blijkbaar is dat aan dovemansoren gericht, want Van Tongeren eist dat minister Schultz toch handelt: ,,Onmiddellijk die 130 terug naar 120 en waar het 100 was weer 100.'' Volgens Van Wee heeft de snelheidsverhoging ,,aantoonbaar gezorgd voor meer slachtoffers”.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_per_uur_af___.html
Jullie zullen het wel kunnen raden, ook ik ben een voorstander van het afschaffen van die 130 km/u. Het zou bovendien ook veel meer duidelijkheid scheppen en boetes voorkomen bij mensen die niet goed opletten (wat hen soms niet eens echt te verwijten is :')).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161642450
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jullie zullen het wel kunnen raden, ook ik ben een voorstander van het afschaffen van die 130 km/u. Het zou bovendien ook veel meer duidelijkheid scheppen en boetes voorkomen bij mensen die niet goed opletten (wat hen soms niet eens echt te verwijten is :')).
Als je 's nachts op de snelweg in Friesland rijdt, is er geen hond. Dan kan je zelfs 150 rijden.

Het grote probleem is overdag en vooral tijdens de spits.
pi_161642480
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hou zelf trouwens ook van hard rijden maar er is ook iets genaamd ratio. De tijdwinst is verwaarloosbaar klein, het brandstofverbruik en daarmee stijgt veel te sterk en de luchtkwaliteit (in de omgeving van de snelweg) daalt veel te veelvoor dat beetje tijdwinst en als je wil racen dan kan je beter naar een circuit gaan, dat is veel leuker dan iets harder rijden op de openbare weg.

+ dat Nederlanders niet met een hogere snelheid om kunnen gaan om wat voor reden(en) dan ook. ;)
Ik denk dat het niet zo veel met persé hard willen rijden te maken heeft, maar welke snelheid op een bepaalde weg het prettigst aanvoelt. 100 km/u binnen bebouwde kom rijden is niet comfortabel, omdat die wegen daar niet voor gemaakt. Echter is 100 rijden op een redelijk lege snelweg met 5 stroken ook niet bepaald comfortabel. Dan voelt het vooral geforceerd.
ROBODEMONS..................|:(
pi_161642590
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet zo veel met persé hard willen rijden te maken heeft, maar welke snelheid op een bepaalde weg het prettigst aanvoelt. 100 km/u binnen bebouwde kom rijden is niet comfortabel, omdat die wegen daar niet voor gemaakt. Echter is 100 rijden op een redelijk lege snelweg met 5 stroken ook niet bepaald comfortabel. Dan voelt het vooral geforceerd.
Ja, en met de auto's van tegenwoordig, het is wel te begrijpen ook. Echter statistisch leidt het tot meer slachtoffers.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')