Is daar ook een formule voor om dat te kunnen berekenen?quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:18 schreef Igen het volgende:
Het was idd in 2010 al berekend dat er door de verhoging naar 130 km/u zo'n 15 tot 25 extra doden per jaar zouden vallen. Dus in die zin is dit nieuws niet onverwacht. Men heeft het bewust op de koop toe genomen.
Verhoging van de maximumsnelheid was een grote wens van met name de VVD en aanhang, en met name ter rechterzijde van het politieke spectrum zie je veel voorstanders van de verhoging van de maximumsnelheid. Bij GeenStijl liep men bijvoorbeeld ook in de polonaise.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:20 schreef Morrigan het volgende:
Btw, wat heeft snelheid met rechts te maken. Ik zie die link niet.
Rechts denkt dat de economie harder gaat als de auto's op de snelweg harder gaan (130 km/u enzo).quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:20 schreef Morrigan het volgende:
Btw, wat heeft snelheid met rechts te maken. Ik zie die link niet.
Sukkel.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Komt dat niet gewoon omdat kleine truttenschudders steeds meer in trek lijken te komen?
Een crash met zo'n gebakje heeft nu eenmaal sneller fatale gevolgen dan met een dikke Duitse bak.
Oetlul.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:24 schreef loni55 het volgende:
[..]
Sukkel.
Ontopic: maar ik wil 10 seconden eerder op het werk aankomen!!
Ja, nu bakken ze het er wel van in voormalig DDR, en heeeeeel gevaarlijk vaak.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:22 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
eerder oost, daar mag je hard... west niet
En waarom is 120 km/u de perfecte snelheid?quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind dat dus niet de moeite waard, gooi alles maar terug naar 120.
Dat is 120 km/u natuurlijk evenmin. Als je de perfecte snelheid zoekt wat betreft veiligheid, doorstroming en efficiency dan kom je waarschijnlijk bij 90 tot 100 km/u uit.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:28 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En waarom is 120 km/u de perfecte snelheid?
110 of 100 zou nog beter zijn en dan wel wat mij betreft tussen 23.00- en 5.00u harder.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:28 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En waarom is 120 km/u de perfecte snelheid?
Het is een tijdje 100 geweest toch?quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is 120 km/u natuurlijk evenmin. Als je de perfecte snelheid zoekt wat betreft veiligheid, doorstroming en efficiency dan kom je waarschijnlijk bij 90 tot 100 km/u uit.
Maar goed, daar pleit ik ook niet voor hoor. Hoewel er puur rationeel wellicht wel wat voor te zeggen valt.
Ja in de jaren 70 en 80 was dat gebruikelijk. Pas eind jaren 80 / begin jaren 90 werd het 120 km/u als ik het me goed herinner.quote:
Ik weet het niet meer. Ik heb in 1980 mijn rijbewijs gehaald iig, maar volgens mij was het toen 120. Is maar heel kort geweest die 100 km iig.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja in de jaren 70 en 80 was dat gebruikelijk. Pas eind jaren 80 / begin jaren 90 werd het 120 km/u als ik het me goed herinner.
Wikipedia zegt in ieder geval dat de maximumsnelheid in 1988 naar 120 km/u is verhoogd.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer. Ik heb in 1980 mijn rijbewijs gehaald iig, maar volgens mij was het toen 120. Is maar heel kort geweest die 100 km iig.
Okee, maar het was maar paar jaar. Dus klopt dat het 120 was in 1980 wrs.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wikipedia zegt in ieder geval dat de maximumsnelheid in 1988 naar 120 km/u is verhoogd.
Enkele reis 98km deur tot deur, waarvan zo'n 94 op de snelweg.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moet jij zoveel rijden per dag joh? Had ook een collega die, ik geloof op 110 km afstand woonde van zijn werk. Ergens in sub-Sahara België.
Dat komt omdat de energie in je beweging kwadratisch toeneemt met je snelheid in plaats van lineair, dus je remweg wordt flink langer en botsingen worden heftiger.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:59 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Ben wel benieuwd naar de oorzaken van de ongelukken.
Onderbuik gevoel zegt dat het eerder ligt aan mensen die te langzaam rijden waar de rest niet op anticipeert dan de te hard rijders.
Ik alleen 's ochtends in de vroeg-in aanpassen aan verkeer, laat-in en uit en nacht-in en uit no problemos, behalve nacht-uit in de zomer.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Enkele reis 98km deur tot deur, waarvan zo'n 94 op de snelweg.
's Avonds laat of 's ochtends heel vroeg 100. Als het drukker is dan de max snelheid, iig bij het inhalen.
Mensen die de auto gewoon naar de linkerbaan knallen zijn levensgevaarlijk (dat zijn vooral de weekendrijders). En mensen die 's nachts met 80 in hun personenauto rijden zijn ook malloten, je anticipeert er namelijk niet snel op want het zijn geen vrachtwagens.
Deze cijfers gaan dus helemaal niet over verkeersdoden door een stijging van 120 naar 130: zowel in 2014 als in 2015 werd op deze wegen al 130 gereden. Maar weinig mensen hier kunnen begrijpend lezen en hebben dat in de gaten.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp ji er weinig van als je al niet van te voren dit soort effecten hebt rekening gehouden. Het werd NB van te voren al voorspeld. Ja, en nu blijkt het uit de cijfers en dan ga jij miepen over weersomstandigheden?
quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:44 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Deze cijfers gaan dus helemaal niet over verkeersdoden door een stijging van 120 naar 130: zowel in 2014 als in 2015 werd op deze wegen al 130 gereden. Maar weinig mensen hier kunnen begrijpend lezen en hebben dat in de gaten.
Nieuwe Holocaustontkenning?quote:In februari dit jaar ging wel op meer snelwegen de maximumsnelheid omhoog naar 130 kilometer per uur.
Dit jaar = 2016, de stijging was in 2015, namelijk ten opzichte van 2014...quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Nieuwe Holocaustontkenning?.
We wachten de analyse van de minister nog maar even af. Ik zeg wel eensch met GL, afschaffen al dat gerommel, terug naar 120 overall en dan tussen eerder genoemde uren 130 overall.
Goed punt. Cijfers van ongevallen in woonwijken moeten meegenomen wordenquote:Op vrijdag 22 april 2016 23:53 schreef ACT-F het volgende:
Ik reed 140 in de tijd van 120 km/u en ik rijd nog steeds 140 km/u in de tijd van 130 km/u. Wat is nu het causaal verband met de verhoging van de maximumsnelheid? Niets. De werkelijke snelheid telt en niet wat er op de borden staat. Het is weer zo'n onlogische gevolgtrekking van dom-links.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |