abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:04:50 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161641745
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wegens de aantrekkende economie is er gewoon meer verkeer op de weg.
Het is drukker. Veel drukker. En er zijn meer mensen die gewoon niet kunnen omgaan met fatsoenlijke snelheden.
Ligt eerder aan de (hoeveelheid) mensen en hun rijkwaliteit dan aan de hoeveelheid 130 wegen.

Maar gl + wormvormige aanhangsels staan nu te bleren dat het allemaal zo snel mogelijk teruggedraaid moet worden...

Er zijn andere factoren aan het werk die die stijging bepalen en niet de 130.

Terug jullie hok in en kom maar met een fatsoenlijk onderzoek ipv deze flutvergelijking.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161641752
Je hebt ook niet 1 snelheid maar steeds 100 - 120 - 130 - 100 - 130 - 120 etc, mensen gaan dan vol in de ankers en daar komen ongelukken van.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:06:49 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161641797
Gewoon die 120 borden weghalen. Ze hadden gewoon overal waar het eerste 120 was 130 van moeten maken maar nee, het moest weer ingewikkeld met een miljoenen kostende operatie om die kregen te poten.

Zucht :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:06:52 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_161641800
Weer een hoop statistisch uit z'n verband getrokken bullshit. Stukken lezen is een kunst.

Bron: Kamerbrief verkeersdoden-2015.pdf
Je kan ook concluderen dat de in de spits rijden dodelijk is omdat op die tijdstippen de meeste ongelukken gebeuren. Dus verbied het autorijden tussen 16:00 en 19:00. Ook het autorijden in Brabant moet je stoppen omdat daar de meeste doden vallen. Er gaan meer mannen dood in het verkeer, dus verbied mannen het autogebruik (Bron: CBS)
Opmerkelijk is dat op 90km wegen er nauwelijks doden vallen, dus ik zou willen voorstellen om de 80km wegen om te zetten naar 90. Daarmee is dan het grote aantal ongelukken opgelost... toch ?

Natuurlijk zal door sneller rijden het dodental oplopen, dat is inherent aan het dichtheid van het verplaatsrisico. Er zullen immers geen verkeersdoden door snelheid vallen wanneer je stilstaat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_161642070
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:41 schreef Tomatenboer het volgende:

Het aantal verkeersdoden op wegen waar de maximumsnelheid op 130 kilometer ligt, is vorig jaar verdrievoudigd. Het aantal dodelijke slachtoffers nam toe van 10 naar 32. Dit blijkt uit een Kamerbrief die minister Melanie Schultz van Infrastructuur en Milieu donderdag verstuurde.

ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161642142
quote:
En dan keihard lachen, want je hebt voldoende helpers om alles weer recht te breien.
I´m back.
pi_161642159
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Goed punt. Cijfers van ongevallen in woonwijken moeten meegenomen worden
En klussen in huis is gevaarlijker.
I´m back.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:19:44 #83
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642165
Als we het aantal verkeersdoden over een langere periode nemen is er niet zoveel aan de hand.

2010:640
2011:661
2012:650
2013:570
2014:570
2015:621

Op 49% van de snelwegen mag 130 gereden worden: 31 doden.
Op snelwegen met vmax 100/120 vallen 38 doden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_161642187
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:19 schreef BlaZ het volgende:
Als we het aantal verkeersdoden over een langere periode nemen is er niet zoveel aan de hand.

2010:640
2011:661
2012:650
2013:570
2014:570
2015:621

Op 49% van de snelwegen mag 130 gereden worden: 31 doden.
Op snelwegen met vmax 100/120 vallen 38 doden.
Zet de cijfers uit de jaren 70 er nog even bij joh.
I´m back.
pi_161642193
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dan keihard lachen, want je hebt voldoende helpers om alles weer recht te breien.
Ja, hij lacht het nog weg als er 5 miljoen extra arme Nederlanders bij zouden komen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161642233
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:19 schreef BlaZ het volgende:
Als we het aantal verkeersdoden over een langere periode nemen is er niet zoveel aan de hand.

2010:640
2011:661
2012:650
2013:570
2014:570
2015:621

Op 49% van de snelwegen mag 130 gereden worden: 31 doden.
Op snelwegen met vmax 100/120 vallen 38 doden.
Dat zijn de totale verkeersdoden. Je zou ze eigenlijk moeten hebben per snelweg. Op de A2 mag je al sinds 2013 daar 130 km/u rijden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_161642236
Ik hou zelf trouwens ook van hard rijden maar er is ook iets genaamd ratio. De tijdwinst is verwaarloosbaar klein, het brandstofverbruik en daarmee stijgt veel te sterk en de luchtkwaliteit (in de omgeving van de snelweg) daalt veel te veelvoor dat beetje tijdwinst en als je wil racen dan kan je beter naar een circuit gaan, dat is veel leuker dan iets harder rijden op de openbare weg.

+ dat Nederlanders niet met een hogere snelheid om kunnen gaan om wat voor reden(en) dan ook. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:24:16 #88
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642278
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zet de cijfers uit de jaren 70 er nog even bij joh.
3500 doden 1970 :P
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_161642301
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat zijn de totale verkeersdoden. Je zou ze eigenlijk moeten hebben per snelweg. Op de A2 mag je al sinds 2013 daar 130 km/u rijden.
Ja, en verreweg de meeste verkeersongelukken gebeuren buiten de snelweg (provinciale wegen, bebouwde kom, stadscentra. Alleen, als het verkeerd gaat op de snelweg dan zijn de gevolgen heel erg ernstig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161642333
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hou zelf trouwens ook van hard rijden maar er is ook iets genaamd ratio. De tijdwinst is verwaarloosbaar klein, het brandstofverbruik en daarmee stijgt veel te sterk en de luchtkwaliteit (in de omgeving van de snelweg) daalt veel te veelvoor dat beetje tijdwinst en als je wil racen dan kan je beter naar een circuit gaan, dat is veel leuker dan iets harder rijden op de openbare weg.

+ dat Nederlanders niet met een hogere snelheid om kunnen gaan om wat voor reden(en) dan ook. ;)
Ja, nou ja, op sommige stukken met 130 rij ik wel eens 140. Maar ik ben ouder dan de meesten van jullie, heb toch wel gemerkt dat dat een verschil is. Ik rijd gewoon defensief ook. Ook een sport om géén boetes te krijgen.
I´m back.
pi_161642356
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

3500 doden 1970 :P
Ja, toen was ik een kind, was echt een slachtpartij toen....
I´m back.
pi_161642365
Ik hoop dat Melanie Schultz van Haegen inziet dat het hele harder rijden om het harder rijden oliedom is. Gezien haar matige intellectuele capaciteiten zal dat wel niet.

Op de meeste plekken kan er helemaal niet hard gereden worden, Nederland is te klein en te vol. De tijdswinst is minimaal terwijl het aantal doden en de milieuschade wel sterk toenemen.
pi_161642371
'GroenLinks wil afschaffing 130 km/u'

Het beleid om daar waar mogelijk de maximumsnelheid op autowegen te verhogen naar 130 kilometer per uur, moet worden herzien.
Dat zegt zowel hoogleraar Bert van Wee (Transportbeleid, TU Delft) als Kamerlid Liesbeth van Tongeren (GroenLinks) vrijdagavond in EenVandaag.

Aanleiding voor hun uitspraken is de stijging van het aantal verkeersdoden in 2015. Dat steeg van 570 in 2014 naar 621 vorig jaar. Op snelwegen waar 130 kilometer per uur mag worden gereden, is het aantal verkeersdoden verdrievoudigd van 10 in 2014 naar 32 vorig jaar.

Beide partijen plaatsen het aantal ongelukken op 130-wegen echter niet in perspectief. Uit de cijfers, verzameld door de politie en het Centraal Bureau voor de Statistiek, blijkt namelijk dat verreweg de meeste verkeersdoden zijn gevallen op 50-wegen (127 slachtoffers) en 80-wegen (145). Het aantal dodelijke ongelukken op 130-wegen is de afgelopen jaren juist heel laag geweest en lijkt nu te normaliseren.

Blijkbaar is dat aan dovemansoren gericht, want Van Tongeren eist dat minister Schultz toch handelt: ,,Onmiddellijk die 130 terug naar 120 en waar het 100 was weer 100.'' Volgens Van Wee heeft de snelheidsverhoging ,,aantoonbaar gezorgd voor meer slachtoffers”.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_per_uur_af___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161642377
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, op sommige stukken met 130 rij ik wel eens 140. Maar ik ben ouder dan de meesten van jullie, heb toch wel gemerkt dat dat een verschil is. Ik rijd gewoon defensief ook. Ook een sport om géén boetes te krijgen.
Dan blijf je problemen hebben zoals een onnodig verhoogd verbruik, meer luchtvervuiling, meer lawaai voor de mensen in de omgeving etc.
Het gaat niet alleen om de veiligheid, er zijn veel meer redenen om de maximale snelheid te beperken. Dat individuën dat niet leuk vinden (ik rijd zelf graag hard) begrijp ik maar het gaat niet om de individuën, het gaat om alle mensen samen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:28:23 #95
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642407
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:27 schreef luxerobots het volgende:
Ik hoop dat Melanie Schultz van Haegen inziet dat het hele harder rijden om het harder rijden oliedom is. Gezien haar matige intellectuele capaciteiten zal dat wel niet.

Op de meeste plekken kan er helemaal niet hard gereden worden, Nederland is te klein en te vol. De tijdswinst is minimaal terwijl het aantal doden en de milieuschade wel sterk toenemen.
Er vallen meer doden op snelwegen waar 100/120 km per uur mag worden gereden.

49% 130km per uur 31 doden
51% 120km/100 per uur 38 doden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_161642412
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan blijf je problemen hebben zoals een onnodig verhoogd verbruik, meer luchtvervuiling, meer lawaai voor de mensen in de omgeving etc.
Het gaat niet alleen om de veiligheid, er zijn veel meer redenen om de maximale snelheid te beperken. Dat individuën dat niet leuk vinden (ik rijd zelf graag hard) begrijp ik maar het gaat niet om de individuën, het gaat om alle mensen samen.
Klopt, ik het er ook mee eens hoor. Idee van GL nu, geloof ik.
I´m back.
pi_161642424
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'GroenLinks wil afschaffing 130 km/u'

Het beleid om daar waar mogelijk de maximumsnelheid op autowegen te verhogen naar 130 kilometer per uur, moet worden herzien.
Dat zegt zowel hoogleraar Bert van Wee (Transportbeleid, TU Delft) als Kamerlid Liesbeth van Tongeren (GroenLinks) vrijdagavond in EenVandaag.

Aanleiding voor hun uitspraken is de stijging van het aantal verkeersdoden in 2015. Dat steeg van 570 in 2014 naar 621 vorig jaar. Op snelwegen waar 130 kilometer per uur mag worden gereden, is het aantal verkeersdoden verdrievoudigd van 10 in 2014 naar 32 vorig jaar.

Beide partijen plaatsen het aantal ongelukken op 130-wegen echter niet in perspectief. Uit de cijfers, verzameld door de politie en het Centraal Bureau voor de Statistiek, blijkt namelijk dat verreweg de meeste verkeersdoden zijn gevallen op 50-wegen (127 slachtoffers) en 80-wegen (145). Het aantal dodelijke ongelukken op 130-wegen is de afgelopen jaren juist heel laag geweest en lijkt nu te normaliseren.

Blijkbaar is dat aan dovemansoren gericht, want Van Tongeren eist dat minister Schultz toch handelt: ,,Onmiddellijk die 130 terug naar 120 en waar het 100 was weer 100.'' Volgens Van Wee heeft de snelheidsverhoging ,,aantoonbaar gezorgd voor meer slachtoffers”.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_per_uur_af___.html
Jullie zullen het wel kunnen raden, ook ik ben een voorstander van het afschaffen van die 130 km/u. Het zou bovendien ook veel meer duidelijkheid scheppen en boetes voorkomen bij mensen die niet goed opletten (wat hen soms niet eens echt te verwijten is :')).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161642450
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jullie zullen het wel kunnen raden, ook ik ben een voorstander van het afschaffen van die 130 km/u. Het zou bovendien ook veel meer duidelijkheid scheppen en boetes voorkomen bij mensen die niet goed opletten (wat hen soms niet eens echt te verwijten is :')).
Als je 's nachts op de snelweg in Friesland rijdt, is er geen hond. Dan kan je zelfs 150 rijden.

Het grote probleem is overdag en vooral tijdens de spits.
pi_161642480
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hou zelf trouwens ook van hard rijden maar er is ook iets genaamd ratio. De tijdwinst is verwaarloosbaar klein, het brandstofverbruik en daarmee stijgt veel te sterk en de luchtkwaliteit (in de omgeving van de snelweg) daalt veel te veelvoor dat beetje tijdwinst en als je wil racen dan kan je beter naar een circuit gaan, dat is veel leuker dan iets harder rijden op de openbare weg.

+ dat Nederlanders niet met een hogere snelheid om kunnen gaan om wat voor reden(en) dan ook. ;)
Ik denk dat het niet zo veel met persé hard willen rijden te maken heeft, maar welke snelheid op een bepaalde weg het prettigst aanvoelt. 100 km/u binnen bebouwde kom rijden is niet comfortabel, omdat die wegen daar niet voor gemaakt. Echter is 100 rijden op een redelijk lege snelweg met 5 stroken ook niet bepaald comfortabel. Dan voelt het vooral geforceerd.
ROBODEMONS..................|:(
pi_161642590
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet zo veel met persé hard willen rijden te maken heeft, maar welke snelheid op een bepaalde weg het prettigst aanvoelt. 100 km/u binnen bebouwde kom rijden is niet comfortabel, omdat die wegen daar niet voor gemaakt. Echter is 100 rijden op een redelijk lege snelweg met 5 stroken ook niet bepaald comfortabel. Dan voelt het vooral geforceerd.
Ja, en met de auto's van tegenwoordig, het is wel te begrijpen ook. Echter statistisch leidt het tot meer slachtoffers.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')