het geloven en vertrouwen in msm, wetenscha en politiek is een geloof.quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:17 schreef donderdopje het volgende:
Conspiracy has a surprisingly close relationship with religions and other forms of belief.
The need to believe
We all have a need to believe. Whatever our attitudes towards science, religion, conspiracies, magic or whatever, in the end we must believe in something.
Voltaire said ‘If God did not exist, it would be necessary to invent him’. This highlights the way we will create beliefs to satisfy our deep needs. Likewise, conspiracy theorists need conspiracies to help give their lives meaning. Without the conspiracy to believe in, they would feel less invigorated and more bored.
The uncertainty of conspiracies
By definition, conspiracies are secret, with much that is unknown and usually every aspect of the conspiracy being denied by those who are accused of conspiring. Without confession or clear evidence, the conspiracy in general and specific details of it are left in an uncertain state.
Conspiracy theorists take denial as proof, yet this in itself requires belief. In fact the whole uncertainty of conspiracies means only those who are prepared to believe will join the theorists in their activism.
Doubt and faith
Uncertainty creates doubt, which necessitates belief. The more a thing cannot be proved, the more important it is that people must have faith in the tenets of the theory. Which of course it is: a theory, though its followers assume it is true rather than theory.
Science assumes all of its laws are theory, and openly calls them so, though scientists treat them as facts, as much from convenience as faith, which they still have.
The more you doubt, the more you have to believe if you are to retain the faith. In this way religious zealots often have a core doubt which they deny and cover up with loud preaching as they seek to convert others whose faith will shore up their own.
Avid believers
Goethe understood the zeal of strong believers when he said ‘We are so constituted that we believe the most incredible things; and, once they are engraved upon the memory, woe to him who would endeavour to erase them!’
In the end, while doubts may nag, belief can be self-healing, especially when it is designed to be so. Disasters that you might think a loving God would avoid are explained by tenets such as 'God moves in mysterious ways'. Conspiracy theorists likewise have stock phrases such as 'They would say that, wouldn't they'.
The conspiracy priesthood
As with religions, conspiracy theories tend to have something equivalent to a priesthood. Priests are teachers and guardians of the faith, working to sustain a common understanding and ardent faith.
Priests are organized, with a hierarchy of knowledge and faith, such that the inner circle are almost like gods themselves, where their word is taken as absolute truth that cannot be challenged.
Priests are human and often enjoy the power that priesthood brings. This can lead to dysfunctional ways of behaving, such as holding in 'secret knowledge' and exaggerating the theory in order to increase their personal status as well as that as the theory.
http://changingminds.org/(...)spiracy_religion.htm
Zeker als ik de vele topics voorbij zie komen, flat earth en Brussel, lijkt het meer op een religie dan op een complot.
Stel voor je word aangesproken op straat door een Jehova getuige sommige hebben vast al wel eens een discussie met zo'n persoon gehad, juist het is alsof je tegen een muur praat.
Leg dit naast het flat earth topic en de gelijkenis wijkt er niet veel vanaf.
Paar weekenden geleden had ik ze nog aan de deur op zondagochtend. Heb even goedendag gezegd, klein praatje en de Wachttoren aangenomen. Dacht even nog, dadelijk komen ze terug maar niet meer gezien die lui. Heb ook nog eens door omstandigheden bij de Pinkster rondgehangen,vond ze eigenlijk niet eens zo zieltjeswinnend achteraf gezien, vaste gangers moesten wel 1/10 deel inleveren van hun inkomsten dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:06 schreef Summers het volgende:
Als je tegen een jehova zegt dat je geen interesse hebt in zijn of haar geloof word je met rust gelaten , het geloof in msm en autoriteiten blijkt een stuk agressiever en intoleranter .
Een praatje heb ik geen zin in dus nadat ik vertel dat ik geen interesse heb gaan ze weg en respecteren dat , zo hoort het .quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:22 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Paar weekenden geleden had ik ze nog aan de deur op zondagochtend. Heb even goedendag gezegd, klein praatje en de Wachttoren aangenomen. Dacht even nog, dadelijk komen ze terug maar niet meer gezien die lui. Heb ook nog eens door omstandigheden bij de Pinkster rondgehangen,vond ze eigenlijk niet eens zo zieltjeswinnend achteraf gezien, vaste gangers moesten wel 1/10 deel inleveren van hun inkomsten dat dan weer wel.![]()
Geloof in media is idd heiliger lijkt het wel dan het woordoeh wat zeg ik nu
quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het geloven en vertrouwen in msm, wetenscha en politiek is een geloof.
Conspiracy is het juist niet.
quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:06 schreef Summers het volgende:
Als je tegen een jehova zegt dat je geen interesse hebt in zijn of haar geloof word je met rust gelaten , het geloof in msm en autoriteiten blijkt een stuk agressiever en intoleranter .
Dit had ik niet verwacht.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:22 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Paar weekenden geleden had ik ze nog aan de deur op zondagochtend. Heb even goedendag gezegd, klein praatje en de Wachttoren aangenomen. Dacht even nog, dadelijk komen ze terug maar niet meer gezien die lui. Heb ook nog eens door omstandigheden bij de Pinkster rondgehangen,vond ze eigenlijk niet eens zo zieltjeswinnend achteraf gezien, vaste gangers moesten wel 1/10 deel inleveren van hun inkomsten dat dan weer wel.![]()
Geloof in media is idd heiliger lijkt het wel dan het woordoeh wat zeg ik nu
quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:23 schreef Manke het volgende:
Alleen zijn Conspiracy theories niet op niks gebaseerd, of op blind geloof.
Zodra je stellig gelooft in iets krijgt het religieuze trekjes. Of het nou in conspiracies is of dat er geregeerd wordt zonder dubbele agenda's. En in elk facet van die uitersten heb je de extremisten. Zodra je gelooft ben je eigenlijk al religieus bezig want geloven is niet weten en toch overtuigd zijn van [iets]. En weten doe je pas met een directe ervaring. Dus ja voor sommigen is conspiracy een religie en voor anderen de mainstream media. Doe je weinig aan.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:09 schreef donderdopje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit had ik niet verwacht.
Schop ik nu zo hard tegen jullie geloof aan?
Lijkt het wel op!
Ik geef alleen aan dat het erg veel overeenkomsten vertoont!
Ik zeg niet dat het identiek is!
En niet alle Jehova's reageren het zelfde, zoals ook niet alle conspiracy theorie aanhagers het zelfde reageren.
Dat wil niet zeggen dat het erg veel overeenkomsten vertoont.
Als met het geloven in een religie
gros van conspiracies zijn op feiten berustquote:
het is echt dom als je uit gaat van msm zegt de waarheid. Of wetenschap is integer. Dat is echt een geloof. Beide berust op constant bedriegen en besodemieteren.quote:Op zaterdag 23 april 2016 02:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Zodra je stellig gelooft in iets krijgt het religieuze trekjes. Of het nou in conspiracies is of dat er geregeerd wordt zonder dubbele agenda's. En in elk facet van die uitersten heb je de extremisten. Zodra je gelooft ben je eigenlijk al religieus bezig want geloven is niet weten en toch overtuigd zijn van [iets]. En weten doe je pas met een directe ervaring. Dus ja voor sommigen is conspiracy een religie en voor anderen de mainstream media. Doe je weinig aan.
Goh, je geeft precies aan waar dit over gaat. Mensen die de bijbel geloven zeggen dat ook.quote:Op zaterdag 23 april 2016 08:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
gros van conspiracies zijn op feiten berust
En voor sommigen-en ik denk de meesten-zijn er nuances. Je kunt bij beiden je vraagtekens zetten.quote:Op zaterdag 23 april 2016 02:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Zodra je stellig gelooft in iets krijgt het religieuze trekjes. Of het nou in conspiracies is of dat er geregeerd wordt zonder dubbele agenda's. En in elk facet van die uitersten heb je de extremisten. Zodra je gelooft ben je eigenlijk al religieus bezig want geloven is niet weten en toch overtuigd zijn van [iets]. En weten doe je pas met een directe ervaring. Dus ja voor sommigen is conspiracy een religie en voor anderen de mainstream media. Doe je weinig aan.
dan zijn dat stomme achterlijke randdebielen. Hoe kun je de bijbel serieus nemen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 08:11 schreef Resistor het volgende:
[..]
Goh, je geeft precies aan waar dit over gaat. Mensen die de bijbel geloven zeggen dat ook.
meestal zijn de complotten achteraf smeriger, corrupter, verstrekkender.quote:Op zaterdag 23 april 2016 09:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En voor sommigen-en ik denk de meesten-zijn er nuances. Je kunt bij beiden je vraagtekens zetten.
Klopt wel, beide hebben een hoog gehalte van cherry-picking.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:09 schreef donderdopje het volgende:
Ik zie het juist meer als het laten vallen van geloof in msm en autoriteiten , het was maar een poppenkast . Het geloof is nu meer geloof in jezelf , neem de wereld via jezelf waar , beoordeel alles zelf . Dat veroorzaakt drastische veranderingen .quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:09 schreef donderdopje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit had ik niet verwacht.
Schop ik nu zo hard tegen jullie geloof aan?
Lijkt het wel op!
En niet alle Jehova's reageren het zelfde, zoals ook niet alle conspiracy theorie aanhagers het zelfde reageren.
Zonder de mainstream media was er geen eens een complot, en valt youtube niet gewoon onder mainstream?quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:47 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Klopt wel, beide hebben een hoog gehalte van cherry-picking.
Ook grappig dat de MSM altijd in een verdomhoekje gezet wordt, maar zonder die MSM is het niet eens na te gaan of iets naar een complot neigt of niet. (zoiets als geloven in de bijbel zonder een bijbel)
Zelfde met wetenschap, past iets niet in het straatje dan is de wetenschapper niet integer , past het wel in het straatje dan is de wetenschapper wel integer en noemen complottheoristen het "goed"onderzoek.
Volgens mij worden veel complotten geboren uit een geloof waar gaanderweg de bewijzen erbij gezocht worden.Die worden soms wel en soms niet gevonden (i.m.o.)
Ik zeg niet dat je alles moet geloven wat de media zegt maar, je moet ook niet gelijk alles afschuiven dat er helemaal niks van klopt!quote:Op zaterdag 23 april 2016 11:51 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zie het juist meer als het laten vallen van geloof in msm en autoriteiten , het was maar een poppenkast . Het geloof is nu meer geloof in jezelf , neem de wereld via jezelf waar , beoordeel alles zelf . Dat veroorzaakt drastische veranderingen .
Nuances zijn fijn. Of de meeste de nuance opzoeken weet ik niet maar zeker wel een paar. Punt is dat het religieus aspect niet behouden is aan de mensen die in samenzweringen geloven. Het enige echte verschil is dat de groep mensen die het normale(re) nieuws klakkeloos geloven een stuk groter is en dus als normaal gezien wordt. Persoonlijk denk ik dat de waarheid ergens in het midden zit.quote:Op zaterdag 23 april 2016 09:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En voor sommigen-en ik denk de meesten-zijn er nuances. Je kunt bij beiden je vraagtekens zetten.
Dat denk ik ook. Helemaal niet verkeerd om vraagtekens te zetten bij bepaalde dingen en ik geloof zeker dat er complotten bestaan. Neem de politiek maar en de leugens en de dingen die ze voor ons achterhouden (bijv Alphen a/d Rijn en de diefstallen in de bak) maar een appel is een appel en een ei is een ei. Soms zijn dingen gewoon wat ze zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Nuances zijn fijn. Of de meeste de nuance opzoeken weet ik niet maar zeker wel een paar. Punt is dat het religieus aspect niet behouden is aan de mensen die in samenzweringen geloven. Het enige echte verschil is dat de groep mensen die het normale(re) nieuws klakkeloos geloven een stuk groter is en dus als normaal gezien wordt. Persoonlijk denk ik dat de waarheid ergens in het midden zit.
nee want iederewn kan uploaden. het is niet zo dat alles via eindredacteur gaat. En reclame afwegingen maakt.quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:41 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Zonder de mainstream media was er geen eens een complot, en valt youtube niet gewoon onder mainstream?
Ik bedoel er zijn tegenwoordig meer mensen die youtube kijken dan de krant lezen
Achterklap klopt meestal wel. Is meteen een distractie van de echte problematiek.quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:46 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je alles moet geloven wat de media zegt maar, je moet ook niet gelijk alles afschuiven dat er helemaal niks van klopt!
Wat ik probeer te zeggen is dat sommige mensen het TE op vatten.
Ik heb op een helpdesk gewerkt, waarbij klanten wantrouwig waren voor wifi en compleet paranoia werden van alleen al verbonden zijn met het internet.
Hun eigen fouten afschuiven op de grote boze overheid, NASA MOSSAD CIA elite Ilumminati en ga maar door!quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:42 schreef ems. het volgende:
En het nieuwe geloof in youtube en blogs beginnen
Verder eens natuurlijk. Hoewel religieuze mensen vaak wat prettiger zijn in de omgang gezien die minder hun eigen tekortkomingen projecteren op hun geloof.
prettige in omgang.? Diegene die vooraan zitten in de kerk zijn enge gluiperige pederasten. Zieke personen die kinderen opsluiten. Je kunt zien of iemand een bijbelengerd is of een sgp stemmer. Creeps zijn het.quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:42 schreef ems. het volgende:
En het nieuwe geloof in youtube en blogs beginnen
Verder eens natuurlijk. Hoewel religieuze mensen vaak wat prettiger zijn in de omgang gezien die minder hun eigen tekortkomingen projecteren op hun geloof.
dat is niet waar. Complot is al een verrassingsfeestje organiseren. Msm staat er los van.quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:41 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Zonder de mainstream media was er geen eens een complot, en valt youtube niet gewoon onder mainstream?
Ik bedoel er zijn tegenwoordig meer mensen die youtube kijken dan de krant lezen
nee ver buiten de extremen die we als complotter stellenquote:Op zaterdag 23 april 2016 12:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Nuances zijn fijn. Of de meeste de nuance opzoeken weet ik niet maar zeker wel een paar. Punt is dat het religieus aspect niet behouden is aan de mensen die in samenzweringen geloven. Het enige echte verschil is dat de groep mensen die het normale(re) nieuws klakkeloos geloven een stuk groter is en dus als normaal gezien wordt. Persoonlijk denk ik dat de waarheid ergens in het midden zit.
Die zijn inderdaad eng ja.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
prettige in omgang.? Diegene die vooraan zitten in de kerk zijn enge gluiperige pederasten. Zieke personen die kinderen opsluiten. Je kunt zien of iemand een bijbelengerd is of een sgp stemmer. Creeps zijn het.
Prettiger dan conspiracy fascisten. Niet prettig in het algemeen.quote:Dat jij ze prettig vind spreekt weer boekdelen
Klopt. En leunstoel-intellectuelen, klagers en afschuivers gebruiken de MSM om hun eigen agenda door te drukken.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Elite, politici en wetenschap misbruikt msm om een agenda er door te drukken
Waarom moet je érgens in geloven en niet in jezelf.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:56 schreef Metalfrost het volgende:
Ben het eens met het idee dat je ergens in moet geloven. De sterke overlevingsdrang wordt weggenomen als comfort wordt gecreëerd, maar is nog steeds aanwezig. Op die manier, denk ik, doet een godheid zijn intrede in het menselijke brein. De link daar naartoe is vrij simpel: hoop doet leven. Dat is exact waar een beroep op wordt gedaan en naar gehandeld wordt om een betere levenskwaliteit te genereren in een overlevingssituatie. Daarnaast is een godheid bedoeld om te hopen naar een betere leefomstandigheid in elke situatie; beter te kunnen leven.
Dit vind ik echt zo'n extreme reactie op verschillende fronten. Weet meteen ook weer waarom ik nooit in BNW rondhang. Dan zit ik toch liever opgesloten in een lift met een Jehovah's getuigen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
prettige in omgang.? Diegene die vooraan zitten in de kerk zijn enge gluiperige pederasten. Zieke personen die kinderen opsluiten. Je kunt zien of iemand een bijbelengerd is of een sgp stemmer. Creeps zijn het.
Dat jij ze prettig vind spreekt weer boekdelen
Antichristelijke illuminatie heeft jou goed te pakken.quote:Op zaterdag 23 april 2016 14:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom moet je érgens in geloven en niet in jezelf.
Buiten jezelf een geloof iets of iemand in hebben is fout. Hoe dan ook wordt je misbruikt. Of ernstig teleurgesteld.
Zoals in het achterlijkste der achterlijkheid ook wel God. Ik kan niet begrijpen dat men daar houvast aan heeft. Kolderieke bullshit.
nee hoor gewoon helder nadenken en zaken juist wel verbinden.quote:Op zaterdag 23 april 2016 14:29 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Antichristelijke illuminatie heeft jou goed te pakken.
de lift is wel een mooie metafoor voor je afgebakende wereldbeeld.quote:Op zaterdag 23 april 2016 14:29 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dit vind ik echt zo'n extreme reactie op verschillende fronten. Weet meteen ook weer waarom ik nooit in BNW rondhang. Dan zit ik toch liever opgesloten in een lift met een Jehovah's getuigen.
quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:02 schreef Baconbus het volgende:
Beetje rare vergelijking, je hebt overal wel mensen die ergens in doorslaan en dan kun je altijd wel religie er met de haren bijslepen. Mja, overal toepasbaar, dus ook hier.
Het is hieruit al helder dat je inhoudelijk weinig weet van de JG. Ben nog wel met de gedachten aan het spelen of je nu wel of geen troll bent. Hoop dat dit gespeeld is.quote:Op zaterdag 23 april 2016 14:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
de lift is wel een mooie metafoor voor je afgebakende wereldbeeld.
Jehova zijn alleen maar aan het zemelen. En dat ze van deur tot deur gaan is om de 10-50k borg terug te verdienen.
Je wilt toch niet beweren dat het nette, oprechte mensen zijn die elke zondag naar de kerk gaan
Niks meer geloven voordat je bewijs hebt , als dat als gevolg heeft dat ik wereldwijd een paar gebeurtenissen per jaar niet meer kan aannemen voor waar terwijl ik dat voorheen zonder controleren wel deed , doet geloof in iets laten vallen wonderen voor je wereldbeeld .quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:46 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je alles moet geloven wat de media zegt maar, je moet ook niet gelijk alles afschuiven dat er helemaal niks van klopt!
Gelijk na overlevingsdrang komt saamhorigheid. Met zijn tweeën (of meer) bereik je meer dan alleen. Religie brengt mensen samen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 14:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom moet je érgens in geloven en niet in jezelf.
Bij de verkeerde mensen, inderdaad. Religie in zijn puurste vorm is niet willen toegeven dat je bang bent voor de dood en tegen jezelf willen zeggen dat je na dit leven op een plek terechtkomt waar je kan gedijen. Onder andere de tien geboden van zowel het christendom als het jodendom en de vijf zuilen van de islam laten gelovigen een leven leiden zodat men op die plek wordt toegelaten wanneer zij doodgaan.quote:Buiten jezelf een geloof iets of iemand in hebben is fout. Hoe dan ook wordt je misbruikt. Of ernstig teleurgesteld.
Zoals hierboven omschreven, de houvast zit 'm in het samen zijn. Religie doe je niet in je eentje, en bovendien 'geloven dat het goed komt' staat gelijk aan 'geloven in een god'.quote:Zoals in het achterlijkste der achterlijkheid ook wel God. Ik kan niet begrijpen dat men daar houvast aan heeft. Kolderieke bullshit.
Daar consequent in zijn blijkt toch lastig.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Niks meer geloven voordat je bewijs hebt
Oke maar er is 0, niks bewijs dat brussel een hoax is.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Niks meer geloven voordat je bewijs hebt , als dat als gevolg heeft dat ik wereldwijd een paar gebeurtenissen per jaar niet meer kan aannemen voor waar terwijl ik dat voorheen zonder controleren wel deed , doet geloof in iets laten vallen wonderen voor je wereldbeeld .
Jij denkt zeker niet helder. Antichrist komt en jij loopt hem blind achternsquote:Op zaterdag 23 april 2016 14:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee hoor gewoon helder nadenken en zaken juist wel verbinden.
Daarvoor hoef je echt niet bij een club te zijn.
`gods wegen zijn ondoorgrondelijk`quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:46 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Jij denkt zeker niet helder. Antichrist komt en jij loopt hem blind achterns
quatschquote:Op zaterdag 23 april 2016 16:46 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Jij denkt zeker niet helder. Antichrist komt en jij loopt hem blind achterns
Ik zie 0 bewijs dat het echt is , als jij zo graag wilt dat andere mensen het ook geloven weet je wat je te doen staat . Hint : dat is geen topic openen om ze te beschuldigen van een religie .quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:37 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Oke maar er is 0, niks bewijs dat brussel een hoax is.
Zoals ik al eens eerder had gevraagd of je met jou bewijs naar de rechtbank kon stappen, en iemand met dat bewijs veroordeeld kon krijgen.
Het is gewoon onderdeel van de realiteit , afgang in de ander zijn ogen is net zo goed een geloof die je kan laten vallen , heb ik iig wel gedaan en dan geloof jij het toch wel , hoe lang kan jij dat geloof nog volhouden . Niet lang hoor , Er is een leegloop in jouw religie .quote:Er is tot nu toe, niks aangetoont waarmee dat kan.
En mocht je het alsnog willen doen wens ik je heel veel succes maar ik twijfel er niet over dat het een gigantisch afgang word.
Precies.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:49 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zie 0 bewijs dat het echt is , als jij zo graag wilt dat andere mensen het ook geloven weet je wat je te doen staat . Hint : dat is geen topic openen om ze te beschuldigen van een religie .
Bij kritische mensen moet je met de inhoud komen en niet met oppervlakkige afleiding , bluf , op emotie proberen in te spelen enz . Alleen leugens hebben trucjes nodig .
[..]
Het is gewoon onderdeel van de realiteit , afgang in de ander zijn ogen is net zo goed een geloof die je kan laten vallen , heb ik iig wel gedaan en dan geloof jij het toch wel , hoe lang kan jij dat geloof nog volhouden . Niet lang hoor , Er is een leegloop in jouw religie .
Tuurlijk, loop maar mee achter de antireligieuze wortel die de elite je voorhoudt. Echt, doe eens onderzoek man.quote:
uhhh denk dat jij dat moet doenquote:Op zondag 24 april 2016 08:45 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Tuurlijk, loop maar mee achter de antireligieuze wortel die de elite je voorhoudt. Echt, doe eens onderzoek man.
De verschillen in complotters zitten 'em in de level van onderzoek onderzoek.quote:Op zondag 24 april 2016 11:26 schreef RM-rf het volgende:
Complot-theorieen te vergelijken met religie vind ikzelf een beetje makkelijke en versimpelde 'open-deur'-argumentatie...
je kunt nu eenmaal alles 'gelijkstellen' en net doen alsof dat veel zegt, maar meestal is dat ook gebaseerd op een generalisatie en versimpeling...
Imho is er niet zozeer één basis-model van "De gelovige"... net zo min als dat mensen die zich interesseren vor, bezighouden met en daarbij ook deels 'geloven-in' complot-theorieen allemaal gelijk zouden zijn...
Mijn idee is dat juist onder de 'complot-theoristen' er heel veel verschillende mensen zijn die ook behoorlijk verschillende ideeen aanhangen...
Wel is er onder deze groepen een specifieke, zeer zichtbare en vaak 'opvallende' variant... die vaak voor anderen functioneren as "Hét vorbeeld" van een complot-gelover (of de typische 'alu-hoedjes')...
dat zijn zo beetje de fundamentalisten...
diegenen die alles heel letterlijk nemen en een praktisch twijfelloos zekerheid hebben over het bestaan van een 'Almachtig Centraal Complot-Van-Alles'..
Imho is het bij bv religie helemaal geen allerbelangrijkste kernvraag 'of God bestaat'...
Voor mijzelf speelt religie altijd een rol in iemand morele afwegingen, in de maatschappij en in hoe mensen met elkaar omgaan en welke Waardes ze daarbij hoog houden en in welke mate ze dat baseren op een veelal eeuwenoude cultuur en in heilige geschriften vastgelegde 'wetten' (veel heilige boeken zijn wetboeken)...
Evenzeer denk ik bij 'complot-denken' dat het eigenlijk jammer is je enkel fundamentalistisch bezig te houden met de vraag 'bestaat' het ....
Ook naast de vraag of de illuminati, reptilians, flat-earth en chemtrails bestaan, gaat het vaak ook erom hoe mensen omgaan met de Maatschappij en werkelijkheid om zich heen... hoeverre een individu vrij is of juist sterk beinvloed wordt door 'groepsdwang' en de informatie die hij krijgt.
ook bij bv de momenteel opkomende groepen als de 'Soevereine Mens' of in duitsland de Reichsburger'-beweging kan het er ook om gaan hoe een individu zich verhoud tot de Overheid en wettelijke plichten die voor de hele maatschappij gelden
quote:Op zondag 24 april 2016 11:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhhh denk dat jij dat moet doen
http://www.sprword.com/mustwatch.html
http://topdocumentaryfilms.com/
Dat zeg ik dus, het werd bij voorhand al toegeschreven aan een hoax!quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:49 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zie 0 bewijs dat het echt is , als jij zo graag wilt dat andere mensen het ook geloven weet je wat je te doen staat . Hint : dat is geen topic openen om ze te beschuldigen van een religie .
Bij kritische mensen moet je met de inhoud komen en niet met oppervlakkige afleiding , bluf , op emotie proberen in te spelen enz . Alleen leugens hebben trucjes nodig .
[..]
Het is gewoon onderdeel van de realiteit , afgang in de ander zijn ogen is net zo goed een geloof die je kan laten vallen , heb ik iig wel gedaan en dan geloof jij het toch wel , hoe lang kan jij dat geloof nog volhouden . Niet lang hoor , Er is een leegloop in jouw religie .
Dat is en typische 'fundamentalisten'-zienswijze..quote:Op zondag 24 april 2016 13:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De verschillen in complotters zitten 'em in de level van onderzoek onderzoek.
Amen.quote:Op zondag 24 april 2016 14:58 schreef Molurus het volgende:
In feite zijn het soort onderwerpen dat in TRU en BNW wordt behandeld religieus van aard, maar het betreft niet-officiele religies, en de aanhangers ervan nemen er doorgaans aanstoot aan als hun geloofsopvattingen als religieus worden uitgelegd.
Maar dat zijn dan ook de voornaamste verschillen.Verder is het eigenlijk hetzelfde idee: men neemt vanalles voor waar aan terwijl het ontbreekt aan een kennismethode. Men kan dus helemaal niet weten of wat men gelooft waar is, en dus is het religie.
In de vele topics van bigpharma ben je door verschillende users uitgenodigd om bij hun op het werk langs te komen.quote:Op zondag 24 april 2016 13:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De verschillen in complotters zitten 'em in de level van onderzoek onderzoek.
Wat jij wilt , als jij het bekritiseren van officiele verklaringen onder vrijheid van religie wilt scharen , ga je goddelijke gangquote:Op zondag 24 april 2016 14:23 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus, het werd bij voorhand al toegeschreven aan een hoax!
Ik geloof er weer niks van dat het echt gebeurd is, en daarna gaat men kleine details aanhalen zoals zakdoekjes bloedspatjes etc.
In religie vorm, ik kan het niet verklaren dus moet het wel een wonder zijn een hogere macht die ingrijpt!
Kijk eens naar Lourdes Fatima Kevelaar etc.
In het geval van de flat earth theorie word het helemaal spannend, want ondanks dat het niet altijd duidelijk naar voren word gebracht zijn alles wat een knelpunt blijkt, word toegewezen aan een hogere macht, in de wereld van de wereldbol is het gewoon simpel verklaarbaar!
Kritiek is natuurlijk niet altijd nergens op gebaseerd. Maar in de gevallen waarin het nergens op gebaseerd is zou je het kunnen scharen onder religievrijheid ja.quote:Op zondag 24 april 2016 15:54 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat jij wilt , als jij het bekritiseren van officiele verklaringen onder vrijheid van religie wilt scharen , ga je goddelijke gang.
Michael Ellnerquote:Op zondag 24 april 2016 15:39 schreef donderdopje het volgende:
[..]
In de vele topics van bigpharma ben je door verschillende users uitgenodigd om bij hun op het werk langs te komen.
Deze negeer je maar je blijft voet bij stuk houden, dat vaccinaties en ziekenhuizen de ergste dingen zijn wat de mensheid is overkomen.
Je eigen ondertitel schijft boekdelen er over.
En dan zet je zelf deze tekst er neer, terwijl je zelf geen fluit aan onderzoek doet!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Het is geen geloof. Feiten en nog eens feiten.quote:Vertel, hoe heeft jou onderzoek gelopen dat jij deze conclussie kan trekken?
Ik denk geen fluit, en je doet het puur uit geloof!
quote:Op zondag 24 april 2016 15:54 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat jij wilt , als jij het bekritiseren van officiele verklaringen onder vrijheid van religie wilt scharen , ga je goddelijke gang.
Tja als je zo redeneert bestaat spiderman is midden aarde echte plek en leven we op een platte schijf!quote:Op zondag 24 april 2016 16:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Michael Ellner
[..]
Het is geen geloof. Feiten en nog eens feiten.
Boeken, documentaires, logica en follow the money.
Dat jij die uitspraak vreemd vindt spreekt boekdelen. Jij hebt nog bergen huiswerk.
Nou ik geef graag kritiek hoor, maar ik zeg niet dat iets een complot is zonder greintje van bewijs,quote:Op zondag 24 april 2016 15:54 schreef Summers het volgende:
[..]
Agent uitgerust met automatische wapens.quote:Op zondag 24 april 2016 16:41 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Nou ik geef graag kritiek hoor, maar ik zeg niet dat iets een complot is zonder greintje van bewijs, en wat is een mc guyver?
Zoals ik al eerder aangaf, een 9/11 heeft veel rare uitgangspunten waarvan ik snap dat mensen daarover willen twijfelen, een geval zoals Brussel zie ik het nu niet in.
9/11 heeft namelijk verstrekkende en langdurige gevolgen gehad oorlogen en wetsveranderingen.
Brussel niet, het enige wat het toe leide is, slachtoffers en een klap voor de lokale economie
Ik kan het niet vinden op de mc donnalds prijslijst!
Maar vervolgens wel in de antichristelijke propaganda van de elite trappen. Als het echt belangrijk wordt kijk je weg.quote:Op zondag 24 april 2016 16:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Agent uitgerust met automatische wapens.
Stadswachten met pistool
Censuur. Rechtsgang van overtredingen. Geen recht meer van meningsuiting.
Moslimhaat aanwakkering
Martial law zoals in Frankrijk.
Rechterloos in cel.
Dag in dag uit mogen wij de westerling minder en minder.
Negatieve spaarrente. Sparen staat straf op.
Staatsindoctrinatie onderwijs. 2 jarige moeten wekelijks targets halen. Achterlijke citotoets wordt
Weer leidend. verzuiling van niveaus. Studeren weer weggelegd elite. Met 11/12 jaar moet je al weten wat je gaat worden
Coupure verdwijning.
verschraling bejaarden en gehandicapten zorg.
Pensioen inhouding. Pensioenleeftijd verhoging
Bespottelijke controles op luchthavens.
Poortjes op stations.
Europa moet een fascistische politiestaat worden.
Equilibrium, minority report, in Time, soylent green, stanford prison, idiocracy, Logans run, the circle worden gaande weg realiteit.
En scholen zijn gevangenissen.
Dat kan je duizend roepen en dan veranderd het niet dat je zelf alles als waarheid aanneemt zonder bewijs omdat je aangeleerd hebt dat autoriteiten de waarheid verkondigen en de msm die waarheid controleerd en dan pas verspreid .quote:Op zondag 24 april 2016 16:41 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Nou ik geef graag kritiek hoor, maar ik zeg niet dat iets een complot is zonder greintje van bewijs,
Zoals ik al eerder aangaf, een 9/11 heeft veel rare uitgangspunten waarvan ik snap dat mensen daarover willen twijfelen, een geval zoals Brussel zie ik het nu niet in.
9/11 heeft namelijk verstrekkende en langdurige gevolgen gehad oorlogen en wetsveranderingen.
Brussel niet, het enige wat het toe leide is, slachtoffers en een klap voor de lokale economie
Ik kan het niet vinden op de mc donnalds prijslijst!
De bovenste ja tijdelijk, de 2e die wet was al eerder in bespreking in nederland en staat hier volledig los van.quote:Op zondag 24 april 2016 16:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Agent uitgerust met automatische wapens.
Stadswachten met pistool
Censuur. Rechtsgang van overtredingen. Geen recht meer van meningsuiting.
Moslimhaat aanwakkering
Martial law zoals in Frankrijk.
Rechterloos in cel.
Dag in dag uit mogen wij de westerling minder en minder.
Negatieve spaarrente. Sparen staat straf op.
Staatsindoctrinatie onderwijs. 2 jarige moeten wekelijks targets halen. Achterlijke citotoets wordt
Weer leidend. verzuiling van niveaus. Studeren weer weggelegd elite. Met 11/12 jaar moet je al weten wat je gaat worden
Coupure verdwijning.
verschraling bejaarden en gehandicapten zorg.
Pensioen inhouding. Pensioenleeftijd verhoging
Bespottelijke controles op luchthavens.
Poortjes op stations.
Europa moet een fascistische politiestaat worden.
Equilibrium, minority report, in Time, soylent green, stanford prison, idiocracy, Logans run, the circle worden gaande weg realiteit.
En scholen zijn gevangenissen.
Bewijs zoals ik het nu zie!quote:Op zondag 24 april 2016 17:25 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat kan je duizend roepen en dan veranderd het niet dat je zelf alles als waarheid aanneemt zonder bewijs omdat je aangeleerd hebt dat autoriteiten de waarheid verkondigen en de msm die waarheid controleerd en dan pas verspreid .
Gezien de 1001 niet relevante zaken waar men op let ipv de inhoud is het je eigen keuze dat je iets niet in wilt zien en je wereldbeeld bij wilt stellen .
Denk maar niet dat iemand op je gaat wachten met conclusies trekken omdat jij graag je kop in het zand wilt steken .
waarom heb je t toch steeds over met antichrist.quote:Op zondag 24 april 2016 17:22 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Maar vervolgens wel in de antichristelijke propaganda van de elite trappen. Als het echt belangrijk wordt kijk je weg.
Er is niemand die beweerd dat er niks is gebeurd op die locaties of dat er geen gevolgen zijn .quote:Op zondag 24 april 2016 18:55 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Bewijs zoals ik het nu zie!
Er is daadwerkelijk iets gebeurd op de plekken, althans als jij er heen rijd zal je de gevolgen nog kunnen zien. ( ik heb niemand gezien die anders beweerd)
We hebben beelden en honderden misschien wel duizenden getuigen ( de grote richtlijnen van het verhaal komt overeen)
De plekken waar deze aanslagen zowel Parijs als Brussel hebben plaatsgevonden zijn gewoon openbaar.
Openbaar is dat iedereen er heen kan, jij ik etc, dat niet alleen het zijn ook erg drukke lokaties!
Als je zelf geen onderzoek doet en nergens voor openstaat blijft alles altijd uit het niets komen .quote:Van alle gebeurtenissen waarbij gelijk de stempel van hoax op werd gedrukt heb ik nog nooit iemand horen zeggen, het bloed is nep, er was geen explosie of mensen deden maar alsof!
Vind jij dat niet raar? sinds de komst van het internet zijn het aantal mensen wat in complotten geloven of de media wantrouwen gigantisch toegenomen, maar tot dusver heb ik dit nog geen enkele keer mee gemaakt terwijl er zoveel dingen voorbij komen dat de kans erg groot is dat er een persoon met media wantrouwen of een conspiracy gelover er wel een keer bij betrokken had moeten zijn!
De-christening van de wereld ter introductie van de antichrist en zijn NWO.quote:Op zondag 24 april 2016 19:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom heb je t toch steeds over met antichrist.
Project bluebeam heb ik al tijdje niets van gehoord.
Waar kijk ik voor weg.
dat is er niet.quote:Op zondag 24 april 2016 21:05 schreef Degodvader het volgende:
[..]
De-christening van de wereld ter introductie van de antichrist en zijn NWO.
Jawel hoor. Brussel is niet één geïsoleerd gevalquote:Op zondag 24 april 2016 18:46 schreef donderdopje het volgende:
[..]
De bovenste ja tijdelijk, de 2e die wet was al eerder in bespreking in nederland en staat hier volledig los van.
De rest heeft geen directe link met de gebeurtenis!
Of is compleet uit de duim gezogen, en heeft eerder te maken met de keuze van de stemmer dan met deze gebeurtenis!
Geen combiquote:Op zondag 24 april 2016 22:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat is er niet.
NWO en decrist is niet echt een combi.
Het is eerder one religion en one government
doe dat dan, in het geval Brussel, ga er heen!quote:Op zondag 24 april 2016 20:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Er is niemand die beweerd dat er niks is gebeurd op die locaties of dat er geen gevolgen zijn .
[..]
Als je zelf geen onderzoek doet en nergens voor openstaat blijft alles altijd uit het niets komen .
De meeste mensen spenderen liever al hun tijd in het aantonen van hun vooroordelen , prima methode om ervoor te zorgen dat je het nooit serieus gaat overwegen of erkennen dus nee ik vind het niet gek .
In the age of information ignorance is a choice
dat is zeker dat in een andere dimensie zit. Opgesloten in Droomvluchtquote:Op zondag 24 april 2016 16:36 schreef donderdopje het volgende:
[..]
[..]
Tja als je zo redeneert bestaat spiderman is midden aarde echte plek en leven we op een platte schijf!
Word ons koningshuis bestuurd door reptilians is er een stargate is syrie, is de wereld al 20.000 x vernietigd door rampen buitenaardse invasies en lopen dinsoauriers in pretparken rond.
Zombies hebben de wereld overgenomen ziektes hebben de mensheid uitgeroeid en leven we weer in een stenen tijdperk.
Of ik zit schijnbaar in een andere demensie.
Zie je nu werkelijk niet dat er een vluchtelingen setup is. Dat we moslimsoeten haten. Dat op iedere dorpsstraat of brink een moskee verrijst.quote:Op maandag 25 april 2016 02:21 schreef donderdopje het volgende:
[..]
doe dat dan, in het geval Brussel, ga er heen!
Ik acht de kans groot dat een soortgelijke gebeurtenis ook in Nederland zal afspelen!
Een soort van aanslag.
In plaats van daarna het internet af te struinen naar wazige foto's zakdoekjes en poppen, roepen dat bloed te nep is, of er te veel word ingezoomt op een bloemetje
Dat is NUL, NUL bewijs tenizij je een closeup hebt dat het echt een pop betreft tenzij je een close up hebt dat het een zakdoek betreft tenzij je ooit zelf bij een gebeurtenis bent geweest aanslag ramp of ongeluk ( niet iedereen reageert hetzelfde niet ieder mens gedraagt zich volgens een code bij een ramp)
Heb een zwaar auto ongeluk (kettingbotsing) meegemaakt waarbij ik vrijwel gelijk uit stapte en een peuk op stak ( schijnbaar is dat raar???
Je kan er ook zelf heen gaan en de gebeurtenis te aanschouwen, in plaats naar een filmpje te kijken waarbij een knakker oordeelt over een gebeurtenis, dat is geen onderzoek, dat is luitseren naar een mening van iemand, dat is niet zelf onderzoek doen.
Er word beweert dat mensen acteren? prima, maar krijgen ze betaald staan ze onder druk, wat voor bewijs heb je dat je dat kan aantonen?
Het is je uitgerekende kans op IN YOUR FACE te zeggen tegen de hele wereld, niemand doet het, ik heb amper truth zoekers gezien die ook echt een keer gaan kijken naar het plaats delict.
In plaats daarvan zijn er heel veel zogenaamde truth zoekers die mensen lastig gaan vallen omdat ze in hun ogen niet de waarheid hebben verteld, zie gevallen bij sandy hook en 9/11.
Je ziet dit ook wel eens bij Jehova getuigen, je hebt vast wel verhalen gehoord dat mensen hun religie aan andere opdringen.
In plaats van dit alles ga je luisteren naar een preek van een ander ( kerk gebedsdienst) en dat geloof je!
iemand anders heeft al het onderzoek gedaan foto's gezocht dingen gemarkeert, je plaatst dit als bewijs ... dat betekend niet dat je zelf onderzoek doet nee je toont iets aan wat een ander bedacht heeft, want dat is het een hersenspinsel, zij hebben ook niet verder na gedacht. het is wit dus zakdoek, niet kritisch denken naar andere 1000000 mogelijkheden nee het IS een zakdoek.
Ander voorbeeld een mens reageert vreemd en BAM een stempel hij is acteur.
Hoe WEET JIJ hoe iemand moet reageren? als je zelf niet zoiets hebt meegemaakt!
Ook niet verder nadenken goh zou het niet een andere reden kunnen hebben?
Nee want het besluit was al genomen dat het een acteur moet zijn anders kan het namelijk niet als hoax of false flag worden bestempeld.
het is vooraf bepaald het is een hoax!
Waarom is het een hoax puur om het feit dat het een grote impact heeft op het nieuws en op de samenleving, dat kan niet dus moet er iets anders achter zitten want niks wat het nieuws naar buiten brengt klopt.
En waarom klopt het niet,?
dat is ook mooi, het nieuws is een verhaal dit verhaal word verteld door mensen en door middel van beelden, maar omdat men niet een 360beeld met alle details word weergegeven word het zo samenhangend mogelijk aan de wereld getoont, en tja dan kan het zijn dat niet alles exact klopt zoals het daadwerkelijk gebeurd is.
Zie geval gifgas aanval syrie iedereen gaf elkaar op de flikker van het uitvoeren van de aanval, maar omdat er geen beelden van zijn en de meeste betrokkenen dood dan kan je ook geen duidelijk beeld vormen van wat er nou precies heeft afgespeeld en wie de verantwoordelijke is.
De VS had aangegeven zwaar in te grijpen zal er gifgas werd gebruikt.
Ik geloof dat er momenteel meer ingrijpen door Rusland in de regio is dan de VS de hele gebeurtenis liep af met een sisser omdat de VS gewoon domweg niet wist wie het gedaan had.
Het meest erge waar ik me aan stoor is het volgende, men loopt slachtoffers en doden of gewonden belachelijk te maken, door aan te geven dat hun leed nep is, terwijl er het enige bewijs is dat men denkt niet zo te reageren!
Die mensen kunnen zich niet verdedigen, en als ze zich proberen te verdedigen (bij voorbeeld een famillie lid) worden ze tot de grond toe afgebrand!
Ow en mocht er een aanslag gebeuren in Nederland, ik ben er al zeker van dat het topic hier op BNW al open staat voordat de doden die er misschien bij te betreuren zijn begraven zijn.
Waarom puur van wege geloof dat het nep is niet meer en niet minder!
Wachten is op de eerste BNW onderzoeksjournalist die zichzelf aanmeldt en een week voor tijd het tijdstip en de locatie van de volgende hoax doorgeeftquote:Op maandag 25 april 2016 07:33 schreef Lambiekje het volgende:
Er zijn heuze castingbureaus voor crisisacteurs.
En 'n andere usernaam!!!!!!quote:Op zondag 24 april 2016 16:36 schreef donderdopje het volgende:
[..]
[..]
Of ik zit schijnbaar in een andere demensie.
Waarom ga je er zelf niet heen als je vind dat je zo de waarheid kan achterhalen . Hoe kom je er bij dat iemand die iets niet inziet gaat vertellen hoe mensen moeten kijken die iets wel zien ? Het doel is kennis opnemen , het grotere plaatje zien en niet kennis verliezen en in een tunnelvisie blijven kijken en onder mind control blijven .quote:Op maandag 25 april 2016 02:21 schreef donderdopje het volgende:
[..]
doe dat dan, in het geval Brussel, ga er heen!
Ik acht de kans groot dat een soortgelijke gebeurtenis ook in Nederland zal afspelen!
Een soort van aanslag.
In plaats van daarna het internet af te struinen naar wazige foto's zakdoekjes en poppen, roepen dat bloed te nep is, of er te veel word ingezoomt op een bloemetje
Dat is NUL, NUL bewijs tenizij je een closeup hebt dat het echt een pop betreft tenzij je een close up hebt dat het een zakdoek betreft tenzij je ooit zelf bij een gebeurtenis bent geweest aanslag ramp of ongeluk ( niet iedereen reageert hetzelfde niet ieder mens gedraagt zich volgens een code bij een ramp)
Grappig en triest dat je je zelf in de positie plaatst dat jij niks hoeft te doen voor waarheidsvinding en alleen mensen die een andere conclusie trekken dan die van de autoriteiten . Wat is dat voor gezapige luie zaphoudingquote:Heb een zwaar auto ongeluk (kettingbotsing) meegemaakt waarbij ik vrijwel gelijk uit stapte en een peuk op stak ( schijnbaar is dat raar???
Je kan er ook zelf heen gaan en de gebeurtenis te aanschouwen, in plaats naar een filmpje te kijken waarbij een knakker oordeelt over een gebeurtenis, dat is geen onderzoek, dat is luitseren naar een mening van iemand, dat is niet zelf onderzoek doen.
Er word beweert dat mensen acteren? prima, maar krijgen ze betaald staan ze onder druk, wat voor bewijs heb je dat je dat kan aantonen?
We zeggen al in your face door het niet meer te geloven en niet meer te steunen . Vandaar die staatspropaganda campagne en het gejank dat mensen de msm en autoriteiten niet meer geloven en voortaan alles zelf controleren voordat ze het aannemen .quote:Het is je uitgerekende kans op IN YOUR FACE te zeggen tegen de hele wereld, niemand doet het, ik heb amper truth zoekers gezien die ook echt een keer gaan kijken naar het plaats delict.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mijn eigen daden .quote:In plaats daarvan zijn er heel veel zogenaamde truth zoekers die mensen lastig gaan vallen omdat ze in hun ogen niet de waarheid hebben verteld, zie gevallen bij sandy hook en 9/11.
Je ziet dit ook wel eens bij Jehova getuigen, je hebt vast wel verhalen gehoord dat mensen hun religie aan andere opdringen.
Ik hoor al jaren dat alles uit het niets komt en andere mensen kunnen wel patronen herkennen en leren iets . Er is namelijk een wereld van verschil tussen je eigen wereldbeeld kritisch bekijken en evalueren en weggooien wat niet meer dient en het lui bekritiseren van het wereldbeeld van andere mensen vanuit het geloof dat je de waarheid niet meer hoeft te zoeken omdat die je altijd aangereikt word.quote:In plaats van dit alles ga je luisteren naar een preek van een ander ( kerk gebedsdienst) en dat geloof je!
iemand anders heeft al het onderzoek gedaan foto's gezocht dingen gemarkeert, je plaatst dit als bewijs ... dat betekend niet dat je zelf onderzoek doet nee je toont iets aan wat een ander bedacht heeft, want dat is het een hersenspinsel, zij hebben ook niet verder na gedacht. het is wit dus zakdoek, niet kritisch denken naar andere 1000000 mogelijkheden nee het IS een zakdoek.
Ander voorbeeld een mens reageert vreemd en BAM een stempel hij is acteur.
Hoe WEET JIJ hoe iemand moet reageren? als je zelf niet zoiets hebt meegemaakt!
Ook niet verder nadenken goh zou het niet een andere reden kunnen hebben?
Nee want het besluit was al genomen dat het een acteur moet zijn anders kan het namelijk niet als hoax of false flag worden bestempeld.
Nee hoor dat komt duidelijk voort uit het kritisch kijken naar je eigen wereldbeeld en controleren of je zelf niet gemakzuchtig bent geworden en alles op een geloof en goed vertrouwen hebt gebaseerd wat je als waarheid leeft . Als je dat gaat evalueren blijft er weinig over vandaar dat mensen inzien dat het maar een geloof was wat ze als realiteit zagen die ze laten vallen . Zoals het hoort .quote:het is vooraf bepaald het is een hoax!
Waarom is het een hoax puur om het feit dat het een grote impact heeft op het nieuws en op de samenleving, dat kan niet dus moet er iets anders achter zitten want niks wat het nieuws naar buiten brengt klopt.
het gaat altijd over de ander en nooit over jezelf en je eigen wereldbeeld en op basis waarvan jij het officiele verhaal wel gelooft en zelfs goedpraat voor ze .quote:En waarom klopt het niet,?
dat is ook mooi, het nieuws is een verhaal dit verhaal word verteld door mensen en door middel van beelden, maar omdat men niet een 360beeld met alle details word weergegeven word het zo samenhangend mogelijk aan de wereld getoont, en tja dan kan het zijn dat niet alles exact klopt zoals het daadwerkelijk gebeurd is.
Zie de leugen van de door de overheid ingehuurde kinderactrice baby's op de koude grond , we geloofden dat allemaal en als gezapige zombies vonden we bombarderen wel prima en we riepen ohhh en awwww en we voelden ons machteloos en vonden het kut . Zorg er dus voortaan zelf voor dat je niet als een achterlijke bespeeld word voor politieke agenda's en oorlogen .quote:Zie geval gifgas aanval syrie iedereen gaf elkaar op de flikker van het uitvoeren van de aanval, maar omdat er geen beelden van zijn en de meeste betrokkenen dood dan kan je ook geen duidelijk beeld vormen van wat er nou precies heeft afgespeeld en wie de verantwoordelijke is.
De VS had aangegeven zwaar in te grijpen zal er gifgas werd gebruikt.
Ik geloof dat er momenteel meer ingrijpen door Rusland in de regio is dan de VS de hele gebeurtenis liep af met een sisser omdat de VS gewoon domweg niet wist wie het gedaan had.
Je geloof en je eigen gedachten zorgen er voor dat je je stoort , je zou allang gewend en tolerantie moeten hebben ontwikkeld voor anders denkende , als je dat niet hebt laat je je toch weer bespelen en wijsmaken dat andere mensen moeten zijn zoals jij of de status quo dat voor ogen hebben .quote:Het meest erge waar ik me aan stoor is het volgende, men loopt slachtoffers en doden of gewonden belachelijk te maken, door aan te geven dat hun leed nep is, terwijl er het enige bewijs is dat men denkt niet zo te reageren!
Die mensen kunnen zich niet verdedigen, en als ze zich proberen te verdedigen (bij voorbeeld een famillie lid) worden ze tot de grond toe afgebrand!
Politieke agenda's zullen doorgevoerd blijven worden als mensen het blijven geloven en daarin mee blijven draaien , wij doen dat niet meer , nu jij nog .quote:Ow en mocht er een aanslag gebeuren in Nederland, ik ben er al zeker van dat het topic hier op BNW al open staat voordat de doden die er misschien bij te betreuren zijn begraven zijn.
Waarom puur van wege geloof dat het nep is niet meer en niet minder!
Wat doen 'jullie' er actief aan dan?quote:Op maandag 25 april 2016 13:25 schreef Summers het volgende:
[..]
Waarom ga je er zelf niet heen als je vind dat je zo de waarheid kan achterhalen . Hoe kom je er bij dat iemand die iets niet inziet gaat vertellen hoe mensen moeten kijken die iets wel zien ? Het doel is kennis opnemen , het grotere plaatje zien en niet kennis verliezen en in een tunnelvisie blijven kijken en onder mind control blijven .
" Goedemiddag dit zijn uw autoriteiten u bevind zich vandaag in terrorlevel 3 , u word geacht op het randje van paniek te verkeren totdat wij u toestemming geven in paniek te raken als wij het sein geven bij terrorlevel 4 "
[..]
Grappig en triest dat je je zelf in de positie plaatst dat jij niks hoeft te doen voor waarheidsvinding en alleen mensen die een andere conclusie trekken dan die van de autoriteiten . Wat is dat voor gezapige luie zaphouding
[..]
We zeggen al in your face door het niet meer te geloven en niet meer te steunen . Vandaar die staatspropaganda campagne en het gejank dat mensen de msm en autoriteiten niet meer geloven en voortaan alles zelf controleren voordat ze het aannemen .
[..]
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mijn eigen daden .
[..]
Ik hoor al jaren dat alles uit het niets komt en andere mensen kunnen wel patronen herkennen en leren iets . Er is namelijk een wereld van verschil tussen je eigen wereldbeeld kritisch bekijken en evalueren en weggooien wat niet meer dient en het lui bekritiseren van het wereldbeeld van andere mensen vanuit het geloof dat je de waarheid niet meer hoeft te zoeken omdat die je altijd aangereikt word.
Lui zijn en laf zijn word niet beloond . In de verkeerde hoeken zoeken is je eigen keuze .
[..]
Nee hoor dat komt duidelijk voort uit het kritisch kijken naar je eigen wereldbeeld en controleren of je zelf niet gemakzuchtig bent geworden en alles op een geloof en goed vertrouwen hebt gebaseerd wat je als waarheid leeft . Als je dat gaat evalueren blijft er weinig over vandaar dat mensen inzien dat het maar een geloof was wat ze als realiteit zagen die ze laten vallen . Zoals het hoort .
[..]
het gaat altijd over de ander en nooit over jezelf en je eigen wereldbeeld en op basis waarvan jij het officiele verhaal wel gelooft en zelfs goedpraat voor ze .
[..]
Zie de leugen van de door de overheid ingehuurde kinderactrice baby's op de koude grond , we geloofden dat allemaal en als gezapige zombies vonden we bombarderen wel prima en we riepen ohhh en awwww en we voelden ons machteloos en vonden het kut . Zorg er dus voortaan zelf voor dat je niet als een achterlijke bespeeld word voor politieke agenda's en oorlogen .
Leer van je stommiteiten en misplaatst goed vertrouwen .
[..]
Je geloof en je eigen gedachten zorgen er voor dat je je stoort , je zou allang gewend en tolerantie moeten hebben ontwikkeld voor anders denkende , als je dat niet hebt laat je je toch weer bespelen en wijsmaken dat andere mensen moeten zijn zoals jij of de status quo dat voor ogen hebben .
[..]
Politieke agenda's zullen doorgevoerd blijven worden als mensen het blijven geloven en daarin mee blijven draaien , wij doen dat niet meer , nu jij nog .
Logisch, want dan loop je het risico dat het geloof wordt bestreden met feite.quote:Op maandag 25 april 2016 02:21 schreef donderdopje het volgende:
[..] ik heb amper truth zoekers gezien die ook echt een keer gaan kijken naar het plaats delict.
Kort samengevat geloof en goed vertrouwen afschaffen en de wereld weer via jezelf waarnemen en beoordelen .quote:Op maandag 25 april 2016 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat doen 'jullie' er actief aan dan?
En wat schiet je daar mee op?quote:Op maandag 25 april 2016 13:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Kort samengevat geloof en goed vertrouwen afschaffen en de wereld weer via jezelf waarnemen en beoordelen .
En jouw feit betekend dat de msm het officiele verhaal uniform verspreid en herhaald , dat is geen feit .quote:Op maandag 25 april 2016 13:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Logisch, want dan loop je het risico dat het geloof wordt bestreden met feite.
Voor hem welquote:Op maandag 25 april 2016 13:49 schreef Summers het volgende:
[..]
En jouw feit betekend dat de msm het officiele verhaal uniform verspreid en herhaald , dat is geen feit .
Exactemundo. En dat is juist een religie. Mensen blind maken, hersenspoelen en conditioneren zodat ze de waarheid niet zien of niet meer kunnen zien zodat ze het (msm) boekje volgen en vooral geen vragen gaan stellen.quote:Op maandag 25 april 2016 13:49 schreef Summers het volgende:
[..]
En jouw feit betekend dat de msm het officiele verhaal uniform verspreid en herhaald , dat is geen feit .
Sublime luisteren en jonko's roken.quote:
heb je t over jezelf?quote:Op maandag 25 april 2016 14:54 schreef ems. het volgende:
Weer dat gezeur over de MSM terwijl letterlijk iedereen hier MSM kijkt
Dom dom dom.
Niet waar.quote:
and exposing the stinking liars op TV.quote:
voor gros van de Nederlanders wel hoorquote:
Nee maar gelijk afschrijven is ook geen optie!quote:
Nee ik haat niemand, ik zie alleen reacties van mensen die haten en daar haak ik op in.quote:Op maandag 25 april 2016 07:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zie je nu werkelijk niet dat er een vluchtelingen setup is. Dat we moslimsoeten haten. Dat op iedere dorpsstraat of brink een moskee verrijst.
Dat de westerling anders moeten kleden want de verkrachtingen lopen de spuigaten uit.
Brussel en Parijs is een setup om Europa in chaos te krijgen. Wij. Het domme volk, eisen meer veiligheid. De onveiligheid is nu juist geintroduceert door EU. Agenten met automatische wapens. Staat van beleg in Frankrijk. Waarmee rechtspraak buiten spel gezet kan en mag worden.
Heel wonderlijk dat jij allemaal niet ziet. En Brussel als geïsoleerd geval ziet.
Er zijn heuze castingbureaus voor crisisacteurs.
Wake up
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |