De verschillen in complotters zitten 'em in de level van onderzoek onderzoek.quote:Op zondag 24 april 2016 11:26 schreef RM-rf het volgende:
Complot-theorieen te vergelijken met religie vind ikzelf een beetje makkelijke en versimpelde 'open-deur'-argumentatie...
je kunt nu eenmaal alles 'gelijkstellen' en net doen alsof dat veel zegt, maar meestal is dat ook gebaseerd op een generalisatie en versimpeling...
Imho is er niet zozeer één basis-model van "De gelovige"... net zo min als dat mensen die zich interesseren vor, bezighouden met en daarbij ook deels 'geloven-in' complot-theorieen allemaal gelijk zouden zijn...
Mijn idee is dat juist onder de 'complot-theoristen' er heel veel verschillende mensen zijn die ook behoorlijk verschillende ideeen aanhangen...
Wel is er onder deze groepen een specifieke, zeer zichtbare en vaak 'opvallende' variant... die vaak voor anderen functioneren as "Hét vorbeeld" van een complot-gelover (of de typische 'alu-hoedjes')...
dat zijn zo beetje de fundamentalisten...
diegenen die alles heel letterlijk nemen en een praktisch twijfelloos zekerheid hebben over het bestaan van een 'Almachtig Centraal Complot-Van-Alles'..
Imho is het bij bv religie helemaal geen allerbelangrijkste kernvraag 'of God bestaat'...
Voor mijzelf speelt religie altijd een rol in iemand morele afwegingen, in de maatschappij en in hoe mensen met elkaar omgaan en welke Waardes ze daarbij hoog houden en in welke mate ze dat baseren op een veelal eeuwenoude cultuur en in heilige geschriften vastgelegde 'wetten' (veel heilige boeken zijn wetboeken)...
Evenzeer denk ik bij 'complot-denken' dat het eigenlijk jammer is je enkel fundamentalistisch bezig te houden met de vraag 'bestaat' het ....
Ook naast de vraag of de illuminati, reptilians, flat-earth en chemtrails bestaan, gaat het vaak ook erom hoe mensen omgaan met de Maatschappij en werkelijkheid om zich heen... hoeverre een individu vrij is of juist sterk beinvloed wordt door 'groepsdwang' en de informatie die hij krijgt.
ook bij bv de momenteel opkomende groepen als de 'Soevereine Mens' of in duitsland de Reichsburger'-beweging kan het er ook om gaan hoe een individu zich verhoud tot de Overheid en wettelijke plichten die voor de hele maatschappij gelden
quote:Op zondag 24 april 2016 11:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhhh denk dat jij dat moet doen
http://www.sprword.com/mustwatch.html
http://topdocumentaryfilms.com/
Dat zeg ik dus, het werd bij voorhand al toegeschreven aan een hoax!quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:49 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zie 0 bewijs dat het echt is , als jij zo graag wilt dat andere mensen het ook geloven weet je wat je te doen staat . Hint : dat is geen topic openen om ze te beschuldigen van een religie .
Bij kritische mensen moet je met de inhoud komen en niet met oppervlakkige afleiding , bluf , op emotie proberen in te spelen enz . Alleen leugens hebben trucjes nodig .
[..]
Het is gewoon onderdeel van de realiteit , afgang in de ander zijn ogen is net zo goed een geloof die je kan laten vallen , heb ik iig wel gedaan en dan geloof jij het toch wel , hoe lang kan jij dat geloof nog volhouden . Niet lang hoor , Er is een leegloop in jouw religie .
Dat is en typische 'fundamentalisten'-zienswijze..quote:Op zondag 24 april 2016 13:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De verschillen in complotters zitten 'em in de level van onderzoek onderzoek.
Amen.quote:Op zondag 24 april 2016 14:58 schreef Molurus het volgende:
In feite zijn het soort onderwerpen dat in TRU en BNW wordt behandeld religieus van aard, maar het betreft niet-officiele religies, en de aanhangers ervan nemen er doorgaans aanstoot aan als hun geloofsopvattingen als religieus worden uitgelegd.
Maar dat zijn dan ook de voornaamste verschillen.Verder is het eigenlijk hetzelfde idee: men neemt vanalles voor waar aan terwijl het ontbreekt aan een kennismethode. Men kan dus helemaal niet weten of wat men gelooft waar is, en dus is het religie.
In de vele topics van bigpharma ben je door verschillende users uitgenodigd om bij hun op het werk langs te komen.quote:Op zondag 24 april 2016 13:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De verschillen in complotters zitten 'em in de level van onderzoek onderzoek.
Wat jij wilt , als jij het bekritiseren van officiele verklaringen onder vrijheid van religie wilt scharen , ga je goddelijke gangquote:Op zondag 24 april 2016 14:23 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus, het werd bij voorhand al toegeschreven aan een hoax!
Ik geloof er weer niks van dat het echt gebeurd is, en daarna gaat men kleine details aanhalen zoals zakdoekjes bloedspatjes etc.
In religie vorm, ik kan het niet verklaren dus moet het wel een wonder zijn een hogere macht die ingrijpt!
Kijk eens naar Lourdes Fatima Kevelaar etc.
In het geval van de flat earth theorie word het helemaal spannend, want ondanks dat het niet altijd duidelijk naar voren word gebracht zijn alles wat een knelpunt blijkt, word toegewezen aan een hogere macht, in de wereld van de wereldbol is het gewoon simpel verklaarbaar!
Kritiek is natuurlijk niet altijd nergens op gebaseerd. Maar in de gevallen waarin het nergens op gebaseerd is zou je het kunnen scharen onder religievrijheid ja.quote:Op zondag 24 april 2016 15:54 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat jij wilt , als jij het bekritiseren van officiele verklaringen onder vrijheid van religie wilt scharen , ga je goddelijke gang.
Michael Ellnerquote:Op zondag 24 april 2016 15:39 schreef donderdopje het volgende:
[..]
In de vele topics van bigpharma ben je door verschillende users uitgenodigd om bij hun op het werk langs te komen.
Deze negeer je maar je blijft voet bij stuk houden, dat vaccinaties en ziekenhuizen de ergste dingen zijn wat de mensheid is overkomen.
Je eigen ondertitel schijft boekdelen er over.
En dan zet je zelf deze tekst er neer, terwijl je zelf geen fluit aan onderzoek doet!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Het is geen geloof. Feiten en nog eens feiten.quote:Vertel, hoe heeft jou onderzoek gelopen dat jij deze conclussie kan trekken?
Ik denk geen fluit, en je doet het puur uit geloof!
quote:Op zondag 24 april 2016 15:54 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat jij wilt , als jij het bekritiseren van officiele verklaringen onder vrijheid van religie wilt scharen , ga je goddelijke gang.
Tja als je zo redeneert bestaat spiderman is midden aarde echte plek en leven we op een platte schijf!quote:Op zondag 24 april 2016 16:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Michael Ellner
[..]
Het is geen geloof. Feiten en nog eens feiten.
Boeken, documentaires, logica en follow the money.
Dat jij die uitspraak vreemd vindt spreekt boekdelen. Jij hebt nog bergen huiswerk.
Nou ik geef graag kritiek hoor, maar ik zeg niet dat iets een complot is zonder greintje van bewijs,quote:Op zondag 24 april 2016 15:54 schreef Summers het volgende:
[..]
Agent uitgerust met automatische wapens.quote:Op zondag 24 april 2016 16:41 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Nou ik geef graag kritiek hoor, maar ik zeg niet dat iets een complot is zonder greintje van bewijs, en wat is een mc guyver?
Zoals ik al eerder aangaf, een 9/11 heeft veel rare uitgangspunten waarvan ik snap dat mensen daarover willen twijfelen, een geval zoals Brussel zie ik het nu niet in.
9/11 heeft namelijk verstrekkende en langdurige gevolgen gehad oorlogen en wetsveranderingen.
Brussel niet, het enige wat het toe leide is, slachtoffers en een klap voor de lokale economie
Ik kan het niet vinden op de mc donnalds prijslijst!
Maar vervolgens wel in de antichristelijke propaganda van de elite trappen. Als het echt belangrijk wordt kijk je weg.quote:Op zondag 24 april 2016 16:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Agent uitgerust met automatische wapens.
Stadswachten met pistool
Censuur. Rechtsgang van overtredingen. Geen recht meer van meningsuiting.
Moslimhaat aanwakkering
Martial law zoals in Frankrijk.
Rechterloos in cel.
Dag in dag uit mogen wij de westerling minder en minder.
Negatieve spaarrente. Sparen staat straf op.
Staatsindoctrinatie onderwijs. 2 jarige moeten wekelijks targets halen. Achterlijke citotoets wordt
Weer leidend. verzuiling van niveaus. Studeren weer weggelegd elite. Met 11/12 jaar moet je al weten wat je gaat worden
Coupure verdwijning.
verschraling bejaarden en gehandicapten zorg.
Pensioen inhouding. Pensioenleeftijd verhoging
Bespottelijke controles op luchthavens.
Poortjes op stations.
Europa moet een fascistische politiestaat worden.
Equilibrium, minority report, in Time, soylent green, stanford prison, idiocracy, Logans run, the circle worden gaande weg realiteit.
En scholen zijn gevangenissen.
Dat kan je duizend roepen en dan veranderd het niet dat je zelf alles als waarheid aanneemt zonder bewijs omdat je aangeleerd hebt dat autoriteiten de waarheid verkondigen en de msm die waarheid controleerd en dan pas verspreid .quote:Op zondag 24 april 2016 16:41 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Nou ik geef graag kritiek hoor, maar ik zeg niet dat iets een complot is zonder greintje van bewijs,
Zoals ik al eerder aangaf, een 9/11 heeft veel rare uitgangspunten waarvan ik snap dat mensen daarover willen twijfelen, een geval zoals Brussel zie ik het nu niet in.
9/11 heeft namelijk verstrekkende en langdurige gevolgen gehad oorlogen en wetsveranderingen.
Brussel niet, het enige wat het toe leide is, slachtoffers en een klap voor de lokale economie
Ik kan het niet vinden op de mc donnalds prijslijst!
De bovenste ja tijdelijk, de 2e die wet was al eerder in bespreking in nederland en staat hier volledig los van.quote:Op zondag 24 april 2016 16:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Agent uitgerust met automatische wapens.
Stadswachten met pistool
Censuur. Rechtsgang van overtredingen. Geen recht meer van meningsuiting.
Moslimhaat aanwakkering
Martial law zoals in Frankrijk.
Rechterloos in cel.
Dag in dag uit mogen wij de westerling minder en minder.
Negatieve spaarrente. Sparen staat straf op.
Staatsindoctrinatie onderwijs. 2 jarige moeten wekelijks targets halen. Achterlijke citotoets wordt
Weer leidend. verzuiling van niveaus. Studeren weer weggelegd elite. Met 11/12 jaar moet je al weten wat je gaat worden
Coupure verdwijning.
verschraling bejaarden en gehandicapten zorg.
Pensioen inhouding. Pensioenleeftijd verhoging
Bespottelijke controles op luchthavens.
Poortjes op stations.
Europa moet een fascistische politiestaat worden.
Equilibrium, minority report, in Time, soylent green, stanford prison, idiocracy, Logans run, the circle worden gaande weg realiteit.
En scholen zijn gevangenissen.
Bewijs zoals ik het nu zie!quote:Op zondag 24 april 2016 17:25 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat kan je duizend roepen en dan veranderd het niet dat je zelf alles als waarheid aanneemt zonder bewijs omdat je aangeleerd hebt dat autoriteiten de waarheid verkondigen en de msm die waarheid controleerd en dan pas verspreid .
Gezien de 1001 niet relevante zaken waar men op let ipv de inhoud is het je eigen keuze dat je iets niet in wilt zien en je wereldbeeld bij wilt stellen .
Denk maar niet dat iemand op je gaat wachten met conclusies trekken omdat jij graag je kop in het zand wilt steken .
waarom heb je t toch steeds over met antichrist.quote:Op zondag 24 april 2016 17:22 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Maar vervolgens wel in de antichristelijke propaganda van de elite trappen. Als het echt belangrijk wordt kijk je weg.
Er is niemand die beweerd dat er niks is gebeurd op die locaties of dat er geen gevolgen zijn .quote:Op zondag 24 april 2016 18:55 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Bewijs zoals ik het nu zie!
Er is daadwerkelijk iets gebeurd op de plekken, althans als jij er heen rijd zal je de gevolgen nog kunnen zien. ( ik heb niemand gezien die anders beweerd)
We hebben beelden en honderden misschien wel duizenden getuigen ( de grote richtlijnen van het verhaal komt overeen)
De plekken waar deze aanslagen zowel Parijs als Brussel hebben plaatsgevonden zijn gewoon openbaar.
Openbaar is dat iedereen er heen kan, jij ik etc, dat niet alleen het zijn ook erg drukke lokaties!
Als je zelf geen onderzoek doet en nergens voor openstaat blijft alles altijd uit het niets komen .quote:Van alle gebeurtenissen waarbij gelijk de stempel van hoax op werd gedrukt heb ik nog nooit iemand horen zeggen, het bloed is nep, er was geen explosie of mensen deden maar alsof!
Vind jij dat niet raar? sinds de komst van het internet zijn het aantal mensen wat in complotten geloven of de media wantrouwen gigantisch toegenomen, maar tot dusver heb ik dit nog geen enkele keer mee gemaakt terwijl er zoveel dingen voorbij komen dat de kans erg groot is dat er een persoon met media wantrouwen of een conspiracy gelover er wel een keer bij betrokken had moeten zijn!
De-christening van de wereld ter introductie van de antichrist en zijn NWO.quote:Op zondag 24 april 2016 19:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom heb je t toch steeds over met antichrist.
Project bluebeam heb ik al tijdje niets van gehoord.
Waar kijk ik voor weg.
dat is er niet.quote:Op zondag 24 april 2016 21:05 schreef Degodvader het volgende:
[..]
De-christening van de wereld ter introductie van de antichrist en zijn NWO.
Jawel hoor. Brussel is niet één geïsoleerd gevalquote:Op zondag 24 april 2016 18:46 schreef donderdopje het volgende:
[..]
De bovenste ja tijdelijk, de 2e die wet was al eerder in bespreking in nederland en staat hier volledig los van.
De rest heeft geen directe link met de gebeurtenis!
Of is compleet uit de duim gezogen, en heeft eerder te maken met de keuze van de stemmer dan met deze gebeurtenis!
Geen combiquote:Op zondag 24 april 2016 22:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat is er niet.
NWO en decrist is niet echt een combi.
Het is eerder one religion en one government
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |