Dat zeiden we eerder ook over ons spel dit seizoenquote:
Het is maar waar je je mee bezig kunt houden op een maandagmorgen.quote:Op maandag 25 april 2016 10:34 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ik doe er niet zielig over, dat maak jij er van. Ik heb als Ajax fan nog nooit staan springen om een bekerwinst zoals ik Feyenoord-supporters heb zien doen. Ik zeg ook helemaal niet dat de beker geen hoofdprijs is (alhoewel daar wel over te discussiëren valt aan de hand van de afgelopen paar jaar).
Het gaat niet om het vieren, natuurlijk moet je blij zijn als je de beker wint. Het gaat alleen om de manier waarop, er wordt gevierd of ze de beste van Europa zijn. Zoals Adames zegt, PEC en Groningen vierde het ook zo uitbundig, toch wel pijnlijk dat je die vergelijking kan maken.
Het is dit seizoen wel beter dan vorig seizoen.quote:Op maandag 25 april 2016 11:49 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat zeiden we eerder ook over ons spel dit seizoen
Toffe actie wel hé.quote:Op maandag 25 april 2016 11:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Komende weken is er een cruijff tram te zien in Amsterdam. Gvb heeft het bestickerd. Start uiteraard op lijn 14
Op koningsdagquote:Op maandag 25 april 2016 12:53 schreef Nouri het volgende:
80 kaarten nog beschikbaar voor de Graafschap uit. Dat gaat een leuke loterij worden woensdag.
Dan kan je inderdaad beter de beker vieren dan over de bekerviering kankeren.quote:Op maandag 25 april 2016 11:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het is maar waar je je mee bezig kunt houden op een maandagmorgen.
of kankeren over mensen die kankeren over de bekervieringquote:Op maandag 25 april 2016 13:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan kan je inderdaad beter de beker vieren dan over de bekerviering kankeren.
Ach vergroot de kans alleen maar voor een kaartje.quote:Op maandag 25 april 2016 13:51 schreef Brammess het volgende:
[..]
Op koningsdagIdiote beslissing van Ajax, had het dan donderdag gedaan.
Ajax-supporters deden anders net zo blij, de vorige keren dat zij wonnenquote:Op zondag 24 april 2016 23:57 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Spannend.Ik heb trouwens nog nooit supporters zo overdreven blij zien doen bij de beker. Lijkt wel of ze de CL hebben gewonnen, man man... Het is gewoon een beetje zielig. Wat jaren zonder prijzen met je doet.
Dordrecht was wel al lang en breed gedegradeerd en klaar. De Graafschap moet een paar dagen later weer aan de bak in de play-offs.quote:Op maandag 25 april 2016 11:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Risico kan ook zijn dat De Graafschap frank en vrij zonder druk speelt (zoals Dordrecht vorig seizoen) en dat je dan alsnog de bietenbrug opgaat.
Landstitel is véél belangrijker dan beker.quote:Op maandag 25 april 2016 14:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik zou het ook prima vinden als Ajax die beker weer eens pakt. In combinatie met een landstitel is dat toch wel mooi.
Ja goh. Maar de beker is ook gewoon leuk om te winnen. Zoveel meer valt er ook niet te winnen voor Ajax dan de binnenlandse prijzen.quote:Op maandag 25 april 2016 16:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Landstitel is véél belangrijker dan beker.
Er rijdt een hele Johan Cruijfftram de komende vijf weken door de stadquote:Op maandag 25 april 2016 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Achterkant van tram
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 25 april 2016 16:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er rijdt een hele Johan Cruijfftram de komende vijf weken door de stadNiet alleen de achterkant.
Bedankt Hansquote:Op maandag 25 april 2016 11:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Komende weken is er een cruijff tram te zien in Amsterdam. Gvb heeft het bestickerd. Start uiteraard op lijn 14
Vanwaar deze tirade, Stijn?quote:Op maandag 25 april 2016 16:24 schreef Ajacied422 het volgende:
Nou nou, wat zwaar allemaal. Bekerwedstrijden tegen ploegen waarvan je dit seizoen bijna niet verliest. Gaan ze allemaal dood van.
De beker is wel minder interessant dan de competitie en Europese wedstrijden vind ik.quote:Op maandag 25 april 2016 16:35 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind het zonde hoe er tegenwoordig tegen een beker aangekeken wordt.
Echte supportersquote:Op maandag 25 april 2016 17:47 schreef Nouri het volgende:
Seizoenskaarten op marktplaats staan voor 300 euro op internet
Bizar wel
Ach ik verkocht ook altijd twee passepartouts door bij CL wedstrijden hoor.quote:
quote:Op maandag 25 april 2016 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Achterkant van tram
[ afbeelding ]
El Ghazi naar Inter is onzin volgens Verweijquote:Op maandag 25 april 2016 22:08 schreef Smoofie het volgende:
[..]
el gazzer naar inter. Tete naar bayern
Boeit me geen reet, meer kans voor mijquote:Op maandag 25 april 2016 13:51 schreef Brammess het volgende:
[..]
Op koningsdagIdiote beslissing van Ajax, had het dan donderdag gedaan.
Bedoelen ze dan ajax en feyenoord fans, of alleen feyenoord fans (want bekerwinnaar is "thuis" ploeg)quote:De KNVB wil er naar streven om Feyenoord fans aanwezig te laten zijn bij het duel om de Johan Cruijff Schaal in de Arena, zo liet een woordvoerder van de voetbalbond tegen het Algemeen Dagblad weten. De traditionele seizoensopening wordt dit jaar al op 31 juli in de Arena afgewerkt. Indien Ajax landskampioen weet te worden is de club de tegenstander van Feyenoord in het duel om de Johan Cruijff Schaal. Al jaren mogen er bij de onderlinge duels van Ajax en Feyenoord op last van de burgemeesters geen uitfans aanwezig zijn. De bekerwinnaar is formeel de thuisspelende ploeg in het duel om de Johan Cruijff Schaal.
Misschien moeten we eerst maar even kampioen worden voor we ons hier druk om maken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:26 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Bedoelen ze dan ajax en feyenoord fans, of alleen feyenoord fans (want bekerwinnaar is "thuis" ploeg)
eens, maar als de knvb met zo'n uitspraak komt kan ik het daar best over hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:18 schreef Lacoste het volgende:
[..]
Misschien moeten we eerst maar even kampioen worden voor we ons hier druk om maken.
Zolang we geen kampioen zijn is het irrelevant.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:20 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
eens, maar als de knvb met zo'n uitspraak komt kan ik het daar best over hebben.
je bent zelf irrelevantquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zolang we geen kampioen zijn is het irrelevant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
en open dagquote:
quote:'Het is aan ons om nu op te staan'
Iedere week schrijft een speler of speelster van Ajax een blog voor Ajax.nl. Davy Klaassen, Vaclav Cerny, Merel van Dongen en Joël Veltman wisselen elkaar telkens af. Ditmaal is het de beurt aan Davy Klaassen.
Het is alweer mijn allerlaatste blog van het seizoen. Wat mij betreft gaan we de komende weken nog veel van elkaar horen. Het zou schitterend zijn als we met z'n allen de 34e landstitel van Ajax kunnen vieren. Kampioen worden is toch het mooiste dat er is.
Het zal niemand verbazen dat enkel de titelrace ons momenteel bezighoudt. Alle energie en focus liggen op de laatste twee wedstrijden. In principe mag het niet meer fout, maar zo weigeren wij als groep te denken. Iedereen moet zo scherp als een mes zijn. Het wordt nog lastig zat om twee keer te winnen, zeker als we niet volledig gefocust zijn. Twente heeft individueel goede spelers, en wellicht heeft De Graafschap de laatste speelronde nog punten nodig om Cambuur voor te blijven.
Cruciaal
We zijn in ieder geval niet van plan het zo spannend te maken als tegen FC Utrecht. Ik geef toe dat ik in die wedstrijd – toen het 0-2 werd - het kampioenschap uit onze vingers voelde glippen. Gelukkig wisten we door een goal van mij gelijk op 1-2 te komen en ook nog de gelijkmaker te produceren. Het zouden aan het einde van de rit wel eens cruciale doelpunten kunnen zijn.
In Heerenveen was ons spel alweer een stuk beter en kwamen wij als grote winnaar uit die speelronde. Zo snel kan het gaan. Ik ben het inmiddels wel gewend. Na een slechte wedstrijd valt de hele wereld over ons heen en een week later, of in dit geval een paar dagen, is iedereen weer positief.
De komende wedstrijden worden onder grote druk gespeeld en ik ben benieuwd hoe we ons gaan houden. Er zijn hele goede, maar ook mindere voorbeelden dit seizoen geweest. De uitwedstrijd bij PSV was misschien wel het duel waar de meeste druk op stond en die doorstonden we uitstekend. Maar bijvoorbeeld tegen FC Utrecht was het een stuk minder.
Ontspannen
Maar als ik de jongens zie en een beetje observeer, heb ik vertrouwen in een goede afloop. De sfeer is redelijk ontspannen, maar tegelijkertijd beseft iedereen wat er op het spel staat en moet gebeuren.. We willen allemaal kampioen worden. De meeste jongens komen uit de jeugd van Ajax en die weten wat het is om te moeten winnen. En als je de druk niet aankan, speel je niet in het eerste van Ajax.
Het voordeel is dat een aantal jongens, waaronder ik, het al een aantal keer hebben meegemaakt om kampioen te mogen worden. Het is aan ons om nu op te staan. Als aanvoerder heb ik daarin een belangrijke taak, al ga ik me niet geforceerd proberen te profileren. Ik probeer vooral iedereen scherp te houden, en als je ziet dat iemand even verslapt, hem daarop te wijzen.
Zelf heb ik twee of drie mindere wedstrijden achter de rug. Na de winterstop ging het uitstekend en haalde ik continu een hoog niveau. De laatste weken had ik een klein dipje. Uiteraard hoop ik de laatste twee duels weer de echte Davy Klaassen te laten zien. Maar uiteindelijk is dat niet het belangrijkste. Het gaat erom dat we over anderhalve week met de schaal staan.
El Ghazi waarschijnlijk naar Interquote:Op dinsdag 26 april 2016 13:44 schreef mokkiemok het volgende:
El Ghazi traint apart. (lichte knieblessure, lijkt op tijd fit voor Twente)
Cerny traint mee, en opmerkelijk ook Damian van Bruggen(vertrekt naar PSV) en Django Warmerdam (geblesseerd, rest van het seizoen uitgeschakeld)
Misschien helpt het als je de rest van het topic ook even leestquote:Op dinsdag 26 april 2016 13:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
El Ghazi waarschijnlijk naar Inter
Nee, had ik ff geen zin inquote:Op dinsdag 26 april 2016 13:58 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je de rest van het topic ook even leest
reageer dan ook niet.quote:
quote:Tegenover Telegraaf journalist Mike Verweij heeft Marc Overmars berichten uit Italië tegengesproken dat Ajax met Inter in onderhandeling zou zijn over Anwar El Ghazi. Na het bezoek van El Ghazi afgelopen weekend aan Milaan namen de berichten in het geruchtencircuit toe. Volgens Overmars is er echter geen contact met de club uit Milaan.
ja die kans is er voor allemaalquote:Op dinsdag 26 april 2016 14:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Thanks! Ik had het gelezen
Maar toch, kans zit er wel in dat hij alsnog weggaat..
Ach laat ze lekker streven. Nu met die beker hebben ze voorlopig weer praatjes. Even helpen herinneren dat ze 7 wedstrijden op rij hebben verloren en ze staan weer met beide voeten op de grondquote:Op dinsdag 26 april 2016 15:23 schreef WhateverWhatever het volgende:
'Titel volgende doel Feyenoord'
![]()
In 2026?
dat is inderdaad een mooi shirtjequote:Op dinsdag 26 april 2016 16:20 schreef Gruisman het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet of deze al is langsgekomen. Mocht die echt zijn ben ik iig zeer tevreden. Mooi shirt
Ik snap alleen niet waar die kleuren in het logo ineens vandaan komen. Maak die dan dezelfde kleur als de kraag en de strepen op de schouders. Ik zou het ook wel tof vinden als ze iets van Cruijff in het shirt verwerken. Je ziet wel eens dat er bijvoorbeeld figuren in het shirt zitten met hele lage transparantie.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:20 schreef Gruisman het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet of deze al is langsgekomen. Mocht die echt zijn ben ik iig zeer tevreden. Mooi shirt
Is niet echt. Logo is al ander kleur blauw.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:20 schreef Gruisman het volgende:
[ afbeelding ]
Dat wordt hem niet exact, kleuren kloppen wel.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:20 schreef Gruisman het volgende:
[ afbeelding ]
Slechte photoshop.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:20 schreef Gruisman het volgende:
[ afbeelding ]
Wat doen? Tribune schoonmakenquote:Op dinsdag 26 april 2016 13:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
El Ghazi waarschijnlijk naar Inter
Er zijn de laatste paar jaar toch veel spitsen voor de jeugd gehaald die allemaal niks geworden zijn, Höner, Zivko, Van Kessel, en nu weer eentjequote:
Zitten imo ook veel spitsen tussen die niet het type spits (nog los van de kwaliteit) zijn wat je vervolgens bij het eerste wil zien, met Zivkovic als exponent daarvanquote:Op dinsdag 26 april 2016 16:59 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Er zijn de laatste paar jaar toch veel spitsen voor de jeugd gehaald die allemaal niks geworden zijn, Höner, Zivko, Van Kessel, en nu weer eentje
Kom je nu meequote:
Maar spitsen als Höner en van Kessel werden ook nooit gehaald met de intentie dat ze hier het eerste zouden kunnen halen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:59 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Er zijn de laatste paar jaar toch veel spitsen voor de jeugd gehaald die allemaal niks geworden zijn, Höner, Zivko, Van Kessel, en nu weer eentje
Gewoon slapen.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:31 schreef Droathoah het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat ze winnen, anders is het een teringeind terug.
Ik vind deze gedachtegang maar een beetje knullig.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:03 schreef Vjenne12345 het volgende:
Dat Utrecht kan trouwens alleen maar tegen Ajax normaal spelen he?![]()
In de finale was het allemaal weer erg droevig, hoewel dat ook met de tegenstander te maken heeft.
Hij heeft wel gelijk. Als ze van Ajax winnen is hun seizoen goedquote:Op woensdag 27 april 2016 13:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind deze gedachtegang maar een beetje knullig.
Dat staat er niet. Het komt weer op neer dat ze 'alleen hun best doen tegen Ajax'.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:52 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Als ze van Ajax winnen is hun seizoen goed
Klopt wel ongeveer.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:54 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Het komt weer op neer dat ze 'alleen hun best doen tegen Ajax'.
Een club op basis van tactiek (lees: FdB is een tactisch treurige trainer) kloppen is iets anders dan ''alleen je best doen tegen Ajax''.quote:
Ik vind het wel meevallen eigenlijk qua hoogte. Qua kwaliteiten horen ze daar ook wel, maar het is gewoon raar dat ze tegen Ajax altijd top zijn en van de meest kleine clubs verliezen. 3 keer tegen Feyenoord bijvoorbeeld gaan ze eraf, terwijl die toch veel minder zijn dan Ajax.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Muah dan hadden ze niet zo hoog op de ranglijst gestaan.
Ja en Ajax wint ook uit bij PSV, maar niet thuis van Heracles en NEC.quote:Op woensdag 27 april 2016 14:01 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen eigenlijk qua hoogte. Qua kwaliteiten horen ze daar ook wel, maar het is gewoon raar dat ze tegen Ajax altijd top zijn en van de meest kleine clubs verliezen. 3 keer tegen Feyenoord bijvoorbeeld gaan ze eraf, terwijl die toch veel minder zijn dan Ajax.
Dat gebeurt elk jaar ja? Wist ik niet. Bedanktquote:Op woensdag 27 april 2016 14:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja en Ajax wint ook uit bij PSV, maar niet thuis van Heracles en NEC.
Dat is nu eenmaal voetbal. Natuurlijk zijn ze meer gemotiveerd tegen Ajax dan tegen de Graafschap, maar dat is logisch.
Natuurlijk is het wel logisch dat je gemotiveerder bent tegen grotere clubs dan tegen kleine clubs. Dat is hartstikke menselijk.quote:Op woensdag 27 april 2016 14:06 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Dat gebeurt elk jaar ja? Wist ik niet. BedanktEn dat is helemaal niet logisch. Als ze tegen De Graafschap net zo gemotiveerd waren hadden ze nu geen plee ofs hoeven spelen. Nu hebben ze het seizoen misschien wel in een week weggegooid.
Simonegod is het niet met je eens.quote:Op woensdag 27 april 2016 14:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel logisch dat je gemotiveerder bent tegen grotere clubs dan tegen kleine clubs. Dat is hartstikke menselijk.
Je snapt toch wel dat ze met schijt in de broek spelen voor de bekerfinale? Geen overtreding maken, geen blessure oplopen. Dat speelt voor de volle 100% mee. Dat was bij AZ eerder dit seizoen, dat had je bij Heracles. Sommige dingen zijn niet moeilijk te verklaren. Haller - Boymans is een duo dat sowieso niet goed werkt bij FC Utrecht. Verder was er geen Ramselaar bij, dat scheelt ook redelijk wat.quote:Op woensdag 27 april 2016 14:06 schreef hafcfan het volgende:
. Als ze tegen De Graafschap net zo gemotiveerd waren hadden ze nu geen plee ofs hoeven spelen.
Tijdens de finale speelden ze ook met schijt in de broek.quote:Op woensdag 27 april 2016 14:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat ze met schijt in de broek spelen voor de bekerfinale? Geen overtreding maken, geen blessure oplopen. Dat speelt voor de volle 100% mee. Dat was bij AZ eerder dit seizoen, dat had je bij Heracles. Sommige dingen zijn niet moeilijk te verklaren. Haller - Boymans is een duo dat sowieso niet goed werkt bij FC Utrecht. Verder was er geen Ramselaar bij, dat scheelt ook redelijk wat.
Dat heeft een andere oorzaak dan tegen De Graafschap.quote:Op woensdag 27 april 2016 14:13 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Tijdens de finale speelden ze ook met schijt in de broek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |