Ik weet niet meer wat mijn eerste keer was, denk ergens in 1983 of 1984 of zo. En de badkuip herinner ik mee ook nog. Maar dat was later.quote:Op donderdag 21 april 2016 22:59 schreef wdn het volgende:
[..]
Daar was ik ook bijAan het eind verkochten ze buiten al meteen CDs van het concert
Mijn eerste keer was augustus 1986 in Ahoy.
1986 was de 2de keer in Nederlandquote:Op donderdag 21 april 2016 23:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet niet meer wat mijn eerste keer was, denk ergens in 1983 of 1984 of zo. En de badkuip herinner ik mee ook nog. Maar dat was later.
Geschreven door Princequote:Op donderdag 21 april 2016 22:58 schreef Rica het volgende:
Dit vind ik het mooiste nummer van Prince.
Ook al heeft waarschijnlijk iedereen het veel te vaak gehoord.
Zijn eigen zang en muziek kan me niet erg bekoren. Kwestie van smaak. Ik ken eigenlijk alleen maar de bekenden die je altijd hoort. Anyhoe schrijver, muzikant en entertainer in één en op zulk hoog niveau wel bijzonder.
de versie van the family vond ik tegenvallenquote:Op donderdag 21 april 2016 23:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Geschreven door PrinceGezongen door Prince en Sinéad O'Connor.
Allebei goed
Dat is waar ja. Ik dacht dat ik jonger was, maar dan zal Ahoy ook mijn eerste keer zijn.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:02 schreef wdn het volgende:
[..]
1986 was de 2de keer in Nederland
1982 met de dirty mind tour maar dat hebben maar een man of 100 meegemaakt
1985 was live op TV.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is waar ja. Ik dacht dat ik jonger was, maar dan zal Ahoy ook mijn eerste keer zijn.
1982 waren inderdaad maar weinig mensen bij, en later hoorde je dat iedereen daar geweest was, haha.
wauw <3quote:Op donderdag 21 april 2016 23:07 schreef wdn het volgende:
Sometimes it snows in april op RL4
Door Lois Lane <3
Ha was ik ook bij.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:09 schreef bloodymary1 het volgende:
En Galgenwaard in 1987! Was ik voor het eerst naar een concert in zo'n groot stadion. Was ook vet.
Welke? Die pot?quote:Op donderdag 21 april 2016 23:10 schreef TheVulture het volgende:
Die ouwe zus Kleeman kan wel beter haar mond houden qua zang tegenwoordig
Je was zelfs verplicht om de kaarten MET bus reis te kopen.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Toen moest je nog inderdaad n waar het postkantoor of de VVV voor kaartjes. Lagen er 's avonds al mensen in hun slaapzak.
Maar mijn vader kende de directeur van de VVV in Eindhoven en die hield kaartjes voor mij achter. Niet netjes... maar ik was er blij mee.
Yep, op het moment dat ze haar mond opentrok werd het valsquote:
<3quote:
Potverdorie, the golden age of Dutch corruption.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Toen moest je nog inderdaad naar het postkantoor of de VVV voor kaartjes. Lagen er 's avonds al mensen in hun slaapzak.
Maar mijn vader kende de directeur van de VVV in Eindhoven en die hield kaartjes voor mij achter. Niet netjes... maar ik was er blij mee.
quote:
quote:Op donderdag 21 april 2016 23:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Potverdorie, the golden age of Dutch corruption.
Dan weet je het nu.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:15 schreef TheVulture het volgende:
Nooit geweten dat hij Manic Monday heeft geschreven
en ...quote:Op donderdag 21 april 2016 23:15 schreef TheVulture het volgende:
Nooit geweten dat hij Manic Monday heeft geschreven
Ja echt he. Eigenlijk vind ik dat ook walgelijk zo iets. Ga nog steeds veel naar concerten en walg echt van die opkopers en zo.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Potverdorie, the golden age of Dutch corruption.
Die nadere blijf ik een mooie vrouw vinden.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yep, op het moment dat ze haar mond opentrok werd het vals
single heb ik hier ergens liggenquote:
De Melkweg is vanaf 0:00 open en ze gaan de hele nacht door muziek draaien van Prince.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:21 schreef MrBradge het volgende:
http://www.cbsnews.com/live/?ftag=CNMe94798
Ik zit nu al 4 uur deze stream te kijken..
Vind het trouwens echt heel bizar hoe ze in Amerika omgaan met het overlijden van een groots artiest.
Daar zetten mensen (Zoals te zien was) Speakers neer bij het Apollo theatre en gaan met tientallen mensen dansen, en los op Prince, en dat gebeurd door heel Amerika.
In Nederland als er een groot artiest (voor NL begrippen) Overlijd dan komt dat een dag in't nieuws, dan word er aangekondigd dat er een concert komt ter nagedachtenis van die artiest, en verder gebeurd er niets. Ook geen fans die de straat op gaan met muziek van die artiest en er nog "wat van proberen te maken" Zoals dat in Amerika wel gebeurd.
Jammer vind ik dat. En ook een van de redenen dat ik Amerika zo`n tof land vind!
4 uur? beetje overdreven?quote:Op donderdag 21 april 2016 23:21 schreef MrBradge het volgende:
http://www.cbsnews.com/live/?ftag=CNMe94798
Ik zit nu al 4 uur deze stream te kijken..
Vind het trouwens echt heel bizar hoe ze in Amerika omgaan met het overlijden van een groots artiest.
Daar zetten mensen (Zoals te zien was) Speakers neer bij het Apollo theatre en gaan met tientallen mensen dansen, en los op Prince, en dat gebeurd door heel Amerika.
In Nederland als er een groot artiest (voor NL begrippen) Overlijd dan komt dat een dag in't nieuws, dan word er aangekondigd dat er een concert komt ter nagedachtenis van die artiest, en verder gebeurd er niets. Ook geen fans die de straat op gaan met muziek van die artiest en er nog "wat van proberen te maken" Zoals dat in Amerika wel gebeurd.
Jammer vind ik dat. En ook een van de redenen dat ik Amerika zo`n tof land vind!
Ik was toch meer fan van Wendy en Lisa.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:19 schreef wdn het volgende:
[..]
single heb ik hier ergens liggen
Susan Moonsie <3 <3
Ok mee eens. Die waren ook leuk en goed.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik was toch meer fan van Wendy en Lisa.
[ afbeelding ]
Tof, maar daar zal wel geen doorgaan zijnquote:Op donderdag 21 april 2016 23:22 schreef wdn het volgende:
[..]
De Melkweg is vanaf 0:00 open en ze gaan de hele nacht door muziek draaien van Prince.
quote:Op donderdag 21 april 2016 23:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik was toch meer fan van Wendy en Lisa.
[ afbeelding ]
Deed ik ook toen Michael Jackson overleed, van 10 tot 2 s'nachts CNN zitten checken live omdat ik wilde weten hoe en wat.quote:
Nee zit een verhaal achter.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan was je er vroeg bij zeg! Ik heb die wel op album, maar die heb ik pas later gekocht.
Sheila E. Ik zag de borden staan in ehv toen ja. Ben ook niet geweestquote:Op donderdag 21 april 2016 23:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Al die randartiesten vond ik toen ook zo goed. Heb hier een album en een cd van Wendy en Lisa en ook een album en een cd van Sheila E. Spijt dat ik daar vorig jaar niet naar toe ben gegaan in de Effenaar, schijnt heel goed geweest te zijn.
En natuurlijk singletjes van Vanity 6 en Appolonia 6. En maar meezingen "I need 7 inches and more".
The Time vond ik nooit zo veel aan.
Zit nu te kijken.quote:
Ja.Ik heb ze allebei en nog veel meerquote:Op donderdag 21 april 2016 23:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh en The Black Album, dat was ook zo vet toen. Volgens mij kon je die later gewoon kopen (of niet?), maar in eerste instantie alleen via duistere bootlegs of zo.
Ik zit wat dichterbij maar ik ga ook niet, heb voor mijn gevoel weinig te zoeken daar.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:34 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Zit nu te kijken.
Zit er ook aan te denken om naar de Melkweg te scheuren, deuren gaan open vanaf 12 en het is gratis. Komt een live band en DJ die gaan Prince eren.
maar aan de andere kant, een hoop gedoe.. En dan zal het er straks geen doorkomen aan zijn
Ja ik ook, ik vind Prince een waanzinnige artiest, maar ik ken nou ook weer niet zóveel van hem dat ik zeg, ja.. Hier ga ik heen.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:36 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik zit wat dichterbij maar ik ga ook niet, heb voor mijn gevoel weinig te zoeken daar.
Prince ken ik van mijn moeder. En Whitney was geil. Prince niet.quote:Op donderdag 21 april 2016 22:33 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Whitney Houston zelfs maar durven te vergelijken met Prince
Ik ken alles van Prince, vele concerten gezien. Toch hoef ik niet naar de Melkweg.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:38 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ja ik ook, ik vind Prince een waanzinnige artiest, maar ik ken nou ook weer niet zóveel van hem dat ik zeg, ja.. Hier ga ik heen.
Hadden ze dat toentertijd met James Brown of MIchael Jackson dan zou ik zeggen ik ga er heen..
Ook mede omdat ik James Brown live heb gezien, Michael Jackson live zou gaan zien, en bij Prince eigenlijk zoiets had van, ik ken niet zoveel van hem dus hoef hem niet zonodig live te zien (En dan overlijd ie en krijg je spijt)
Ergens zou ik er graag heen willen, maar wat ik al zei.. Er is volgens mij geen doorkomen aan daar, parkeren zal ook wel een hel worden. Dan blijf ik liever thuis en zet ik de 3121 even op straks.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:39 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik ken alles van Prince, vele concerten gezien. Toch hoef ik niet naar de Melkweg.
Album #38 zou dit jaar uitkomen.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:48 schreef Red_85 het volgende:
Dwerg met een gitaar en een ongekend gevoel voor muziek.
Zo vroeg, zo zonde.
Gelukkig hebben we de platen nog. En dat zijn er een paar...
Ik ook. Hopelijk kan ik een beetje slapenquote:Op donderdag 21 april 2016 23:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Met een diepe buiging voor Prince ben ik weg hier.
38 albums in 38 jaarquote:Op donderdag 21 april 2016 23:54 schreef wdn het volgende:
[..]
Album #38 zou dit jaar uitkomen.
Elk album had minimaal 3 goede nummers.
Hopelijk overleeft Paisley Park het.
En hopelijk worden de vele losse nummers en albums en video's die in de kluis liggen uitgegeven
Ik dacht dat die vernietigd moesten worden zou Prince komen te overlijden.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:54 schreef wdn het volgende:
[..]
Album #38 zou dit jaar uitkomen.
Elk album had minimaal 3 goede nummers.
Hopelijk overleeft Paisley Park het.
En hopelijk worden de vele losse nummers en albums en video's die in de kluis liggen uitgegeven
twitter:PaulMcCartney twitterde op vrijdag 22-04-2016 om 00:03:01Saddened by Prince's death. Proud to have seen in the New Year with him. He seemed fine and played brilliantly funky music. reageer retweet
En dan deze reactie daar op:twitter:PaulMcCartney twitterde op vrijdag 22-04-2016 om 00:03:44God bless this creative giant. Thanks Prince. Love X Paul reageer retweet
Indeed.twitter:IntlPlaywright twitterde op vrijdag 22-04-2016 om 00:05:04@PaulMcCartney Promise us you are eating well, getting plenty of rest, and taking your vitamins! The world couldn't take losing you too. 😢 reageer retweet
Ook een mooie herinnering!quote:Op vrijdag 22 april 2016 00:07 schreef cofox het volgende:
Ik moet bekennen dat ik voor het eerst heb gemasturbeerd op Purple Rain ik zal dat nooit vergeten!!
Prince is een legende R.I.P.
Dat heb ik nog nooit gehoord, maar ik zal er niet van opkijken als het waar blijkt te zijn.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:59 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik dacht dat die vernietigd moesten worden zou Prince komen te overlijden.
En terecht, vond het op de Nederlandse TV maar wat matjes, Pauw zelf maar een item van gemaakt in plaats van de hele uitzending.quote:
haha ja, dat is mij ook overkomen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 01:34 schreef Daarnaast het volgende:
verdomme kom net achter dat tracy chapman een vrouw is, dacht altijd dat ze man was.
Zelfs al zou het zo zijn: gaat niet gebeuren denk ik.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:59 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik dacht dat die vernietigd moesten worden zou Prince komen te overlijden.
Dat is echt onzin. Sowieso kan nu niemand meer bij die opnames tot alles geïnventariseerd is en als er in z'n testament staat dat alles vernietigd moet worden dan zal de notaris er op toezien dat dat gebeurt. Niemand kan zomaar wat nummers uitbrengen als die daar geen toestemming voor heeft.quote:Op vrijdag 22 april 2016 08:05 schreef wdn het volgende:
[..]
Zelfs al zou het zo zijn: gaat niet gebeuren denk ik.
Iemand zal daar geld uit willen slaan.
Bob George.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh en The Black Album, dat was ook zo vet toen. Volgens mij kon je die later gewoon kopen (of niet?), maar in eerste instantie alleen via duistere bootlegs of zo.
Als ik heel eerlijk ben had ik niet zoveel met zijn muziek. Paar leuke nummers, maar dat was het ook. Waarschijnlijk toch drugs in het spel. Prince leek mij niet zo'n drugsgebruiker dus ik kijk hier van op. Ik zou eerder zo'n bericht verwachten over George Michael die al vaker dicht tegen de dood aanzat.quote:Op vrijdag 22 april 2016 00:36 schreef Pielemenneke het volgende:
Prince & the Revolution was geniaal, anders dan het gangbare, veel mooie platen gemaakt.
Daarna met the New Power Generation werd het naar mijn mening wat minder.
Neemt niet weg dat Prince een muzikaal talent was en ook voor andere artiesten veel betekend heeft.
Als je het vergelijkt met de materie die tegenwoordig voor muziek doorgaat .....
Dat is echt een beetje onzin. Het zijn nu toevallig Prince en David Bowie in korte tijd. En dat zijn echt hele grote en bijzondere artiesten. Maar verder is dat toch helemaal niet geweest?quote:Op vrijdag 22 april 2016 09:00 schreef Opkloter het volgende:
Een groot verlies natuurlijk.
Wel typisch dat elke keer wanneer er een bekende acteur of artiest komt te overlijden, dat hij/zij toch wel echt de beste, meest geweldige en tevens king of pop/rocknroll/jazz/disco etc. is. Lijkt een beetje op die bandjes bij DWDD die één dag de beste band van Nederland en het universum zijn, en daarna de volgende dag is dat weer een ander bandje.
Ik ben meer van het Bowie kamp, maar smaken verschillen uiteraard.
PS. het is niet RIP maar Sterkte voor de nabestaande, niet RIP aan de nabestaande of RIP nabestaande![]()
Het is RIP Prince
quote:Op vrijdag 22 april 2016 09:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is echt een beetje onzin. Het zijn nu toevallig Prince en David Bowie in korte tijd. En dat zijn echt hele grote en bijzondere artiesten. Maar verder is dat toch helemaal niet geweest?
Ik ben niet zo van de muziekkampen. Muziek verbroedert.quote:Op vrijdag 22 april 2016 09:00 schreef Opkloter het volgende:
quote:PS. het is niet RIP maar Sterkte voor de nabestaande, niet RIP aan de nabestaande of RIP nabestaande![]()
Wat snap je niet? Dat jij zegt dat iedere artiest die overlijdt de beste etc. is , dat vind ik onzin. Toen Lemmy overleed hoorde je daar helemaal niet zo veel over. Maar bij Bowie en Prince wel natuurlijk, want ze zijn ook de beste.quote:
Ik deel je ergernis wel een beetje, in die zin dat DWDD heel krampachtig zoekt naar gemeenschappelijke kennis en waardering in een versnipperd medialandschap. En dan komen dus niet speciale gasten voorbij, maar de usual suspects die Prince natuurlijk ook fantastisch vonden.quote:Op vrijdag 22 april 2016 09:00 schreef Opkloter het volgende:
Een groot verlies natuurlijk.
Wel typisch dat elke keer wanneer er een bekende acteur of artiest komt te overlijden, dat hij/zij toch wel echt de beste, meest geweldige en tevens king of pop/rocknroll/jazz/disco etc. is. Lijkt een beetje op die bandjes bij DWDD die één dag de beste band van Nederland en het universum zijn, en daarna de volgende dag is dat weer een ander bandje.
PS. het is niet RIP maar Sterkte voor de nabestaande, niet RIP aan de nabestaande of RIP nabestaande![]()
Het is RIP Prince
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |