Ik neem aan dat je muziek van de laatste 10 jaar ongeveer bedoeld:quote:Op donderdag 21 april 2016 00:05 schreef tailfox het volgende:
Wat vind jij goede Reggae? geef eens voorbeelden?
Jaa laatste 2 ken ik, Johnny be good, is standaard reggae nummer wat je vaak hoort, als je met mensen chillt die wel reggae luisteren..quote:Op donderdag 21 april 2016 00:06 schreef Gehenna het volgende:
Nieuwe reggae ken ik eigenlijk niet, maar ik wil best wat klassiekers plaatsen
Ga er van uit dat je al eens van Bob marley gehoord hebt
Dank voor je bijdrage, maar er is toch echt slechte reggaequote:
Zo te horen is er niet echt ontwikkeling geweest in het genre de afgelopen 45 jaarquote:
Bob wie?quote:Op donderdag 21 april 2016 00:06 schreef Gehenna het volgende:
Ga er van uit dat je al eens van Bob marley gehoord hebt
Waarom? De gouden jaren van de Reggae waren in de jaren 70.quote:Op woensdag 20 april 2016 23:57 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Zoals tt al aangeeft, goeie reggae..
Liefst iets nieuws van de laatste jaren
Hij mocht het inderdaad wel iets meer kenbaar maken..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Het tempo is vaak nét een tikje hoger en het heeft een wat vollere sound. Ik waardeer de reggae uit de jaren 70 wel, maar je zal er niet veel van in mijn playlist vinden. Luister zelf voornamelijk hiphop en als er dan zo'n oude langskomt, past het vaak wat minder en heb ik er niet zoveel zin in.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:57 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Zo te horen is er niet echt ontwikkeling geweest in het genre de afgelopen 45 jaar
Ja zat al te kijken, waar heb je dit gehoord?quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:43 schreef female81 het volgende:
Van vorig jaar, geen pure reggae maar wel aanverwant:
Probeer ook Q-Tip - Gettin' up (Grant Phabao Remix), afkomstig uit 2009, ergens op te sporen. Dat is een hele grote persoonlijke favoriet. Helaas is dit nummer noch op YouTube, noch op Soundcloud te vinden.
Goeie Reactie manquote:Op vrijdag 22 april 2016 10:51 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Het tempo is vaak nét een tikje hoger en het heeft een wat vollere sound. Ik waardeer de reggae uit de jaren 70 wel, maar je zal er niet veel van in mijn playlist vinden. Luister zelf voornamelijk hiphop en als er dan zo'n oude langskomt, past het vaak wat minder en heb ik er niet zoveel zin in.
De mensen die erdoor geïnspireerd zijn zoals Sizzla, Buju Banton, Capleton, Anthony B, Macka B, Alpha Blondy etcetera luister ik liever.
En in wat recentere tijd zijn er gewoon weer topartiesten bijgekomen, zoals Collie Buddz, Chronixx, Protoje, Tarrus Riley, Marlon Asher etc.
En dan is er nog de opkomst van het dancehall genre, dat haar wortels ook duidelijk heeft in die oude reggae, maar veel meer uptempo is en perfect voor een feestje. Artiesten als Beenie Man, Bounty Killer, Lady Saw, Mr. Vegas, Mavado, Busy Signal, Vybz Kartel etc., dat is echt een enorme ontwikkeling, al weet ik dat lang niet iedere reggae liefhebber dat waardeert.
Nee, ik vind dat het genre zeker gegroeid is met de jaren en het is in mijn optiek zonde om je dood te staren op Bob Marley en zijn tijdsgenoten.
Een beetje aandacht voor onze hoogsteigen ziggi mag ook wel trouwens:
Beide nummers heb ik iig gevonden op van die typische eclectische Franse/Belgische internetstationnetjes die ik zo graag luister. Biga Ranx waarschijnlijk op novaplanet.com, daar hoor ik het nog steeds weleens ooit.quote:Op zaterdag 23 april 2016 14:55 schreef Ali-Chemicali het volgende:
[..]
Ja zat al te kijken, waar heb je dit gehoord?
Als ik rook tegenwoordig is het meer om te mediteren, niet moet om zo stoned mogelijk te worden.quote:Op maandag 25 april 2016 00:54 schreef killerkip69 het volgende:
Someone of my community found a funny smokegame with my Stoner Playlists. Everytime the pic change you take a hit, smoke a joint or stuff like that. Hits hard ^^ Have fun![]()
quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:15 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hij mocht het inderdaad wel iets meer kenbaar maken..
[ afbeelding ]Beter dan Lange Frans' ochtond opstondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zing een liedje voor me Frans, ook al is het in het Fransquote:Op maandag 25 april 2016 12:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Beter dan Lange Frans' ochtond opstond
En meer van zulksquote:Op maandag 25 april 2016 13:11 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Zing een liedje voor me Frans, ook al is het in het Frans
Was niet Blondy die in een Franse psychiatrische instelling zat?quote:
Manudigitalquote:Op vrijdag 22 april 2016 10:43 schreef female81 het volgende:
Van vorig jaar, geen pure reggae maar wel aanverwant:
nice, (nog) niet live gezien maar volgens mij is hij wel goedquote:Op donderdag 18 augustus 2016 21:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Zaterdag even kijken hoe Damian Marley live is. Op Pukkelpop. Ben benieuwd!
Doe ze dan direct allemaal tegelijk...quote:
we moeten nog wat over houden, zebra ken ik nietquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:20 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Doe ze dan direct allemaal tegelijk...![]()
Verder:
Is een bandje uit de stad.. met de algemene reggaejongens..quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:22 schreef Karzai het volgende:
[..]
we moeten nog wat over houden, zebra ken ik niet
Mwoa.. meer algemeen veel muziek te vinden.. ik geloof atm 750 geregistreerde bands..quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:33 schreef Karzai het volgende:
een echte reggae stad Groningen, luisteren gaat
Studentenstad he?quote:
Linkse hobbies ik woon zelf in Amsterdam dus ik heb niet te klagenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:47 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Studentenstad he?
Dus veel uitgaan.. levendigheid en lui die blijven hangen na hun studie en de muziek in gaan etc..
Al word het wel rap minder door budgetten etc.. en dan zetten ze er maar een dj neer ipv bandje..
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:52 schreef Karzai het volgende:
[..]
Linkse hobbies ik woon zelf in Amsterdam dus ik heb niet te klagen
Beetje weinig show hoor collega...quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:54 schreef Conflict het volgende:
The Skints!
Daar heb ik het licht gedaan![]()
muzikaal is niet top maar het licht daarintegenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Beetje weinig show hoor collega...
Verder erg standaard rig.. (maar is een festival geloof ik)
En te veel verschillende kleuren qua nummers en te weinig qua plaatje..
Maar ik heb dan ook altijd wat te zeiken...
Ik ben dan ook verpest kutkind wat shows betreft...quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:08 schreef Karzai het volgende:
[..]
muzikaal is niet top maar het licht daarintegen
ik heb er ook veel gezien maar reggae staat niet garant voor showquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik ben dan ook verpest kutkind wat shows betreft...
stuur ff een show van jezelf...quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Beetje weinig show hoor collega...
Verder erg standaard rig.. (maar is een festival geloof ik)
En te veel verschillende kleuren qua nummers en te weinig qua plaatje..
Maar ik heb dan ook altijd wat te zeiken...
Nope.. Ik werk achter de schermen.. niet ervoor..quote:
quote:
Ze draaien goeie reggaequote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:20 schreef Conflict het volgende:
King Shiloh is trouwens leuk live, maar dat is een soundsystem, geen artiest.
Klopt.. Maar toch zitten er best wel goede plaatjes bij hoor..quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:11 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik heb er ook veel gezien maar reggae staat niet garant voor show
Ga daar niet als toerist rondhangen, heb niet eens fotocamera mee genomen, veel te lastig zo'n ding.quote:
zou leuk zijnquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ga daar niet als toerist rondhangen, heb niet eens fotocamera mee genomen, veel te lastig zo'n ding.
Vanavond nog wel wat draaien vanuit Ariwa studio denk ik.
reggae voor raversquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:20 schreef Conflict het volgende:
King Shiloh is trouwens leuk live, maar dat is een soundsystem, geen artiest.
Mwah, er is ook wel echt iets met Groningen en reggae. Als ik het me goed herinner had vroeger alleen al in de Ebbingestraat 2 platenwinkels met alleen maar raggae. Ik heb zo vaak gehad dat als er ergens zomaar een bandje begon te spelen het reggae was, er lopen veel dreadlocks rond, je kunt her en der allerlei rastafarianistische parafernalia kopen, er gaat geen jaar voorbij zonder dat er een paar grote namen in Groningen komen spelen, en zelfs Prince Far I heeft nog een keer op het bevrijdingsfestival gespeeld.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mwoa.. meer algemeen veel muziek te vinden.. ik geloof atm 750 geregistreerde bands..![]()
Maar heerlijk om de stad in te lopen met zo'n weertje.. het is nu ook noorderzon, dus je hoort overal wel ergens muziek..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |