http://www.gsmdokter.nl/iphone-reparatie/iphone-6-reparatie/quote:Op woensdag 20 april 2016 19:27 schreef Apekoek het volgende:
Mijn iPhone 6 laten vallen, glas helemaal naar de tering. Waar krijg je een reparatie terwijl je wacht? Kan zoiets direct vervangen worden?
Nee.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:13 schreef videonatic het volgende:
Macbook air is toch vervangen door de Macbook?
Pixelmator ookquote:Op woensdag 20 april 2016 22:02 schreef Ener-G het volgende:
In plaats van Pixelmator zou ik eerder voor Affinity Photo gaan, dat is een complete photoshop vervanger voor een fractie van wat Adobe ervoor vraagt.
Op OSX heb je net zo goed virussen. En die komen vooral op precies deze manier binnen.quote:Op woensdag 20 april 2016 21:06 schreef richolio het volgende:
Hoe erg is het met een Mac als je dergelijke dingen download?Het liefst vervuil ik 'm niet natuurlijk, maar heb geen geld voor al die programma.
Dat zeker!quote:Op woensdag 20 april 2016 19:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
En toch is een MacBook air per definitie een betere aankoop dan een Macbook
Nog lang niet.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:13 schreef videonatic het volgende:
Macbook air is toch vervangen door de Macbook?
De SE is nog niet op voorraad voor zover ik weet.quote:Op donderdag 21 april 2016 07:53 schreef CherryLips het volgende:
Volgens de website van Apple zou ik nog zo'n 70 euro krijgen voor m'n iPhone. Kan ik hem niet in de store in Amsterdam inleveren en dan meteen de SE halen?
Het heeft geen haastquote:Op donderdag 21 april 2016 07:56 schreef Q. het volgende:
[..]
De SE is nog niet op voorraad voor zover ik weet.
In Tokyo hebben ze volgens mij wel 5 Apple Stores, ik heb er iig al 3 gezien in die anderhalve dag dat ik er was.quote:
Uhm heb iets nodig in de omgeving Groningen, Media Markt, authorized Apple resellers of andere bekende bedrijven die er zo even een nieuw glaasje op leggen?quote:Op woensdag 20 april 2016 19:32 schreef Maastoren het volgende:
[..]
http://www.gsmdokter.nl/iphone-reparatie/iphone-6-reparatie/
Voor 200 is 'ie binnen 30 min klaar.
Sinds eind vorig jaar ook een Macbook Pro Retina 2015 (13 inch). Voor mij is die perfect. Ga er ook wel tot 2020 mee doen als alles blijft werken. Heerlijk licht ook.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:54 schreef Lothiriel het volgende:
MacBook Pro Retina 2015 ftw
Ik ga er gewoon zeker tot 2020 mee doen en dan zie ik wel. Al krijg ik al de kriebels bij al die nieuwe gadgets
Ja en in andere winkels verkopen ze ze ook, had de SE al gezien, maar snapte geen zak van de tekst en prijzen op de bordjesquote:Op donderdag 21 april 2016 08:33 schreef Q. het volgende:
[..]
In Tokyo hebben ze volgens mij wel 5 Apple Stores, ik heb er iig al 3 gezien in die anderhalve dag dat ik er was.
Waarom zou je de 11" Air kopen?quote:Op donderdag 21 april 2016 16:57 schreef Q. het volgende:
Mijn vinger hovert over de bestelknop voor die 11 inch MBA maar dat gaat mn spaarrekening niet leuk vinden.
Veeeeel duurder.quote:Op donderdag 21 april 2016 17:13 schreef Splackavellie02 het volgende:
Als het toch voor secundair gebruik is, lijkt de 12" MacBook mij de betere keuze:
- véél beter scherm
- beter geluid
- kleiner en lichter, ondanks groter scherm
- dunner
- mooier design (subjectief)
Sublime Textquote:Op woensdag 20 april 2016 21:06 schreef richolio het volgende:
Ik ga zaterdag een Macbookje halenNog leuke tips/tricks/programma's?
Misschien niet helemaal de goede plek, maar gebruiken sommige mensen hier misschien ook text editors? Ikzelf heb het liefst Coda, maar dat kost helaas geld. Maar goed, ik wil ook bijvoorbeeld Logic Pro.. Hoe erg is het met een Mac als je dergelijke dingen download?Het liefst vervuil ik 'm niet natuurlijk, maar heb geen geld voor al die programma's. Ik koop al heel Adobe CC
Air zou ik niet doen, een pro is wat, 200gr zwaarder? Weet wel dat mijn vriendin een air wilde halen, totdat ze een ouder model pro zag ? Net zo duur, +retina, meer power, tja, keuze snel gemaakt.quote:Op donderdag 21 april 2016 17:15 schreef Q. het volgende:
En daarbij, ik ben bang dat ik nooit meer een non-retina scherm kan gebruiken als ik er eenmaal aan gewend ben. Ik wacht nog wel even met mijn impulsaankoop.
Valt mee. Wat is veel? Als je de 2015 MacBook koopt, zal het elkaar niet heel veel ontlopen.quote:
Lijkt me verstandig. Al switch mijn vriendin wel probleemloos tussen haar 6S en iPad mini 1/MacBook air.quote:Op donderdag 21 april 2016 17:15 schreef Q. het volgende:
En daarbij, ik ben bang dat ik nooit meer een non-retina scherm kan gebruiken als ik er eenmaal aan gewend ben. Ik wacht nog wel even met mijn impulsaankoop.
Accuduur. Dat is het, maar voor mensen die veel zonder stopcontact zijn is de accuduur hét verkooppunt.quote:Op donderdag 21 april 2016 17:18 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Air zou ik niet doen, een pro is wat, 200gr zwaarder? Weet wel dat mijn vriendin een air wilde halen, totdat ze een ouder model pro zag ? Net zo duur, +retina, meer power, tja, keuze snel gemaakt.
Ben oprecht benieuwd naar wat die air toevoegt t.o.v. een hedendaagse pro, kijk dat 2011 model waar ik op werk, daar zie ik het voordeel wel in als ik die vergelijk met een air.
Voor dat laatste ben ik ook bang, kan ik mn iMac weg mikken.quote:Op donderdag 21 april 2016 17:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Lijkt me verstandig. Al switch mijn vriendin wel probleemloos tussen haar 6S en iPad mini 1/MacBook air.
Zelf heb ik meer moeite met non retina.
Of je kunt het zien als een goed moment om die ook naar retina te upgradenquote:Op donderdag 21 april 2016 17:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Voor dat laatste ben ik ook bang, kan ik mn iMac weg mikken.
Ik heb hem net een jaar.quote:Op donderdag 21 april 2016 17:27 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Of je kunt het zien als een goed moment om die ook naar retina te upgraden
Yes, daar heb je gelijk in, maar ik kan me niet voorstellen dat je frequent zo lang zonder accu zit (ik kan nu nog een uur of 4-5 met 1 charge na bijna 800 loadcycles. Maar goed je hebt mensen die dat absoluut fijn vinden natuurlijk.quote:Op donderdag 21 april 2016 17:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Accuduur. Dat is het, maar voor mensen die veel zonder stopcontact zijn is de accuduur hét verkooppunt.
Nja de air en pro liggen (muv) Retina niet meer zo ver uit mekaar als vroeger. Ik zelf heb ook een air gekocht puur voor die accuduur + het design (persoonlijke kwestie). Van een prestatie 'achterstand' tav een pro heb ik absoluut geen last. Al is dat natuurlijk ook weer verschillend van persoon tot persoon: doe je bijv. grafische dingen renderen etc. En om niet te vergeten, een pro is zomaar enkele honderdtallen duurder.quote:Op donderdag 21 april 2016 17:18 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Air zou ik niet doen, een pro is wat, 200gr zwaarder? Weet wel dat mijn vriendin een air wilde halen, totdat ze een ouder model pro zag ? Net zo duur, +retina, meer power, tja, keuze snel gemaakt.
Ben oprecht benieuwd naar wat die air toevoegt t.o.v. een hedendaagse pro, kijk dat 2011 model waar ik op werk, daar zie ik het voordeel wel in als ik die vergelijk met een air.
http://www.apple.com/nl/iphone/trade-in/quote:Op vrijdag 22 april 2016 13:56 schreef BeamofLight het volgende:
Wat zou mijn Iphone 6 16GB, jaar oud nog opleveren?
Heb hem dus een jaar en wil misschien weer iets anders. Titanium Grey of hoe heet die kleur? 0 krasjes of beschadigingen.
275 zegt ie. Neh, te weinig.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:15 schreef Aether het volgende:
[..]
http://www.apple.com/nl/iphone/trade-in/
Direct bij Apple krijg je waarschijnlijk minder dan als je hem tweedehands verkoopt.quote:
Ja en logisch. Maar die 75-100 euro extra (?) wil ik zelf. Bovendien moet ik dan denk ik weer een Iphone kopen en dat ga ik denk ik niet doen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:19 schreef Aether het volgende:
[..]
Direct bij Apple krijg je waarschijnlijk minder dan als je hem tweedehands verkoopt.
Atomquote:Op woensdag 20 april 2016 21:06 schreef richolio het volgende:
Ik ga zaterdag een Macbookje halenNog leuke tips/tricks/programma's?
Misschien niet helemaal de goede plek, maar gebruiken sommige mensen hier misschien ook text editors? Ikzelf heb het liefst Coda, maar dat kost helaas geld. Maar goed, ik wil ook bijvoorbeeld Logic Pro.. Hoe erg is het met een Mac als je dergelijke dingen download?Het liefst vervuil ik 'm niet natuurlijk, maar heb geen geld voor al die programma's. Ik koop al heel Adobe CC
Als ik even op Tweakers kijk zie ik bij Vraag & Aanbod prijzen die rond 400 euro of iets erboven zitten voor een toestel zoals het jouwe.quote:Op vrijdag 22 april 2016 13:56 schreef BeamofLight het volgende:
Heb hem dus een jaar en wil misschien weer iets anders. Titanium Grey of hoe heet die kleur? 0 krasjes of beschadigingen.
M'n Macbook uit 2006 doet het nog steeds..quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:41 schreef Q. het volgende:
Wat heerlijk dat je bij zo'n bejaarde Macbook als ik heb nog zelf je geheugen / HDD en accu kan vervangen / uitbreiden.Verse accu er in was peuleschil. Kan ie weer twee jaar mee. Hopelijk.
Mijn witte eerste generatie Macbook uit 2006 ook, bij een vriendin van me. Kwaliteitje.quote:Op zaterdag 23 april 2016 14:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
M'n Macbook uit 2006 doet het nog steeds..
Is Sublime Text nou gratis of niet?quote:Op donderdag 21 april 2016 17:15 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Sublime Text
Ik denk dat, zoals gezegd, je gewoon goed moet uitkijken wat je binnen harkt, installeer niet zomaar van unidentified developers en dan is het grootste gevaar wel geweken zou ik zeggen
Thanksquote:Op woensdag 20 april 2016 22:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Op OSX heb je net zo goed virussen. En die komen vooral op precies deze manier binnen.
Wat je kunt doen is de dmg, pkg, app of zip bestand uploaden naar virustotal.com, en dan heel erg hard hopen dat als virustotal.com geen virus ziet, dat er dan ook echt geen virus inzit... Maar het blijft russisch roulette.
Ik zou minimaal even na installatie Malwarebytes draaien, en/of andere virusscanners. En kijk of er rare dingen opgestart worden in systeemvoorkeuren-gebruikers en groepen-inloggen.
Sublime Text kun je gratis uitproberen. Deze proeftijd is echter ongelimiteerd. Je krijgt alleen om de zoveel tijd een melding met de vraag of je een licentie aan wilt schaffen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:37 schreef richolio het volgende:
[..]
Is Sublime Text nou gratis of niet?![]()
Ik snap het niet helemaal
Doet me denken aanquote:Op zaterdag 23 april 2016 19:13 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Sublime Text kun je gratis uitproberen. Deze proeftijd is echter ongelimiteerd. Je krijgt alleen om de zoveel tijd een melding met de vraag of je een licentie aan wilt schaffen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
Nee, ik heb een hekel aan actieve virusscanners, teveel problemen. Voor OSX gebruik ik dus veel virustotal.com, ze hebben ook een uploader voor OSX:quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:40 schreef richolio het volgende:
[..]
ThanksGebruik jij nog goede virusscanners of iets?
Ik download voorlopig nog niets.. Ben er wel heel voorzichtig mee. Maar een virusscanner is altijd handig.
quote:Ik heb even mijn aantekeningen niet bij me
Wat BrainOverFlow zegt, in principe wel. Doneren magquote:Op zaterdag 23 april 2016 18:37 schreef richolio het volgende:
[..]
Is Sublime Text nou gratis of niet?![]()
Ik snap het niet helemaal
Dat.quote:Op zondag 24 april 2016 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap die aversie tegen betalen voor een mooi product niet. Ik maak graag geld over voor mooie share ware. Heb al decennia lang licenties voor bv Graphicconvertor. Iemand zoals Horst Lemke maakt prachtige sw die ik graag gebruik, daar mag hij wat voor terugzien.
k heb hem voor 400 verkocht, 450 moet ook wel lukkenquote:Op vrijdag 22 april 2016 13:56 schreef BeamofLight het volgende:
Thanks!quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:33 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, ik heb een hekel aan actieve virusscanners, teveel problemen. Voor OSX gebruik ik dus veel virustotal.com, ze hebben ook een uploader voor OSX:
https://www.virustotal.co(...)ons/mac-osx-uploader
Maar ook Adwaremedic was altijd erg behulpzaam om regelmatig een extra controle mee te doen (is nu Malwarebytes geworden, die is ook goed). En natuurlijk een adblocker in Safari. Ik heb even mijn aantekeningen niet bij me, maar ik kan de instructies hier wel neerzetten?
Eens. Ik snap die aversie ook niet.quote:Op zondag 24 april 2016 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap die aversie tegen betalen voor een mooi product niet. Ik maak graag geld over voor mooie share ware. Heb al decennia lang licenties voor bv Graphicconvertor. Iemand zoals Horst Lemke maakt prachtige sw die ik graag gebruik, daar mag hij wat voor terugzien.
quote:Op zondag 24 april 2016 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Ahaquote:Op zondag 24 april 2016 21:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik werk met alle OSsen. OSX is maar 1 van de vele.
quote:Homebrew's Anonymous Aggregate User Behaviour Analytics
Homebrew has begun gathering anonymous aggregate user behaviour analytics and reporting these to Google Analytics. You will be notified the first time you run brew update or install Homebrew.
[...]
If after everything you've read you still wish to opt-out of Homebrew's analytics you may set HOMEBREW_NO_ANALYTICS=1 in your environment or run git config --file="$(brew --repository)/.git/config" --replace-all homebrew.analyticsdisabled true which will prevent analytics from ever being sent when either of them have been set.
https://news.ycombinator.com/item?id=11566720
D'r op of d'r onder.quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.theverge.com/2(...)uarter-2016-earnings
Apple is doomed!!!!3578!!!!
Denk dat er wel eisen aan je keyboard app worden gesteld door Apple, dusdanig dat wat je typt/zoekt niet naar een server kan worden gestuurd met identiteit en alquote:Op maandag 16 mei 2016 19:51 schreef Jungle_Jim het volgende:
voorlopig alleen in de VS maar lijkt me wel erg handig. Al zullen ze vast iets ingebouwd hebben waardoor ze alles weten wat je in priveberichten stuurt![]()
ze kunnen denk ik wel info uit de requests voor een zoekopdracht kunnen trekken?quote:Op maandag 16 mei 2016 20:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Denk dat er wel eisen aan je keyboard app worden gesteld door Apple, dusdanig dat wat je typt/zoekt niet naar een server kan worden gestuurd met identiteit en al
Waarschijnlijk device/IP. Maar het zal ook wel ergens in de voorwaarden staan.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:08 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
ze kunnen denk ik wel info uit de requests voor een zoekopdracht kunnen trekken?
het lijkt me wel erg handig trouwens, dus ik zal het sowieso wel gaan gebruiken.
Met je creditcard gekoppeld aan je iPhone ofzo dan? Of hoe werkt het?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:14 schreef Katoenplukkert het volgende:
Apple Pay "soort van" in NederlandZo fucking awesome.
Tot nu toe lukt het bij elke winkel waar Mastercard geaccepteerd wordt, op de AH na. Maar de lokale Jumbo, McDonalds, Subway, restaurants.. Prima.
Ook geen prepaid CC? Hier staat hoe je het fixed via een omweg.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Met je creditcard gekoppeld aan je iPhone ofzo dan? Of hoe werkt het?
Geen CC hier, dus het is pas interessant als het aan je bank gekoppeld kan worden ofzo.
Via Airplay (mirroring) kun je het volledige scherm van je iPad of iPhone naar je tv sturen.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:41 schreef Federer-fan het volgende:
Kun je internet via Apple TV streamen op je tv (en, zo ja, hoe)?
https://support.apple.com/kb/PH14375?locale=nl_NLquote:Op maandag 23 mei 2016 10:41 schreef Federer-fan het volgende:
Kun je internet via Apple TV streamen op je tv (en, zo ja, hoe)?
quote:Op maandag 23 mei 2016 17:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Via Airplay (mirroring) kun je het volledige scherm van je iPad of iPhone naar je tv sturen.
Bedankt.quote:Op maandag 23 mei 2016 17:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
https://support.apple.com/kb/PH14375?locale=nl_NL
Ik geloof dat mijn iMac te oud is. Hier staat dat die uit 2011 of nieuwer moet zijn. Die van mij is uit 2009 of iets dergelijks. Is het dan via een omweg mogelijk? Er staat namelijk in de pagina waarnaar ik net link het volgende: "Als u naar het menu Apple > Systeemvoorkeuren gaat, op Beeldschermen klikt en de optie 'Toon beschikbare opties voor synchrone weergave in menubalk' niet ziet, voldoet de Mac niet aan deze vereisten." Maar die optie heb ik wel, dus dat zou betekenen dat het kan.quote:Op maandag 23 mei 2016 17:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
https://support.apple.com/kb/PH14375?locale=nl_NL
Met deze app zou het wellicht ook kunnen.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik geloof dat mijn iMac te oud is. Hier staat dat die uit 2011 of nieuwer moet zijn. Die van mij is uit 2009 of iets dergelijks. Is het dan via een omweg mogelijk? Er staat namelijk in de pagina waarnaar ik net link het volgende: "Als u naar het menu Apple > Systeemvoorkeuren gaat, op Beeldschermen klikt en de optie 'Toon beschikbare opties voor synchrone weergave in menubalk' niet ziet, voldoet de Mac niet aan deze vereisten." Maar die optie heb ik wel, dus dat zou betekenen dat het kan.
Dank je wel voor de tip!quote:Op maandag 23 mei 2016 20:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Met deze app zou het wellicht ook kunnen.
http://www.airsquirrels.com/airparrot/
Wat een goed programma zeg! Het werkt heel simpel en goed. Het enige is dat er best wat kwaliteitssverlies lijkt te zijn. Ik keek een HD-filmpje op mijn tv en daar werd het uitgezonden in een soort VHS-kwaliteit (van een videoband dus, voor de mensen hier die nog weten wat dat is). Is dat onontkoombaar?quote:Op maandag 23 mei 2016 20:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Met deze app zou het wellicht ook kunnen.
http://www.airsquirrels.com/airparrot/
Ik ben bang van ja.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat een goed programma zeg! Het werkt heel simpel en goed. Het enige is dat er best wat kwaliteitssverlies lijkt te zijn. Ik keek een HD-filmpje op mijn tv en daar werd het uitgezonden in een soort VHS-kwaliteit (van een videoband dus, voor de mensen hier die nog weten wat dat is). Is dat onontkoombaar?
Ik gebruiker beamer, daarbij nooit vertraging.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat een goed programma zeg! Het werkt heel simpel en goed. Het enige is dat er best wat kwaliteitssverlies lijkt te zijn. Ik keek een HD-filmpje op mijn tv en daar werd het uitgezonden in een soort VHS-kwaliteit (van een videoband dus, voor de mensen hier die nog weten wat dat is). Is dat onontkoombaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |