abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2016 @ 18:46:51 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161606630
Trump beter dan Hillary. Sommige Sanders aanhang radicaliseert met de minuut. :')
pi_161606757
Ik snap ook weinig van die sprongen. We hebben hier in huis een grafhekel aan Hillary, maar een stem op Trump (of wat voor republikein dan ook) zal het bij m'n vrouw nooit worden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161606878
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:46 schreef Hexagon het volgende:
Trump beter dan Hillary. Sommige Sanders aanhang radicaliseert met de minuut. :')
Ach, ik denk niet eens dat het radicaliseren is. Ze hebben vermoedelijk gewoon geen enkel benul van waar ze over praten.
  donderdag 21 april 2016 @ 19:20:04 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161607629
quote:
7s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, ik denk niet eens dat het radicaliseren is. Ze hebben vermoedelijk gewoon geen enkel benul van waar ze over praten.
Als we sommigen moeten geloven verbleekt Noord-Korea straks bij de VS als Clinton president wordt!
pi_161607698
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als we sommigen moeten geloven verbleekt Noord-Korea straks bij de VS als Clinton president wordt!
Daarom, compleet het padje kwijt.
pi_161613021
Gelijk naar Canada verhuizen als Crooked Hillary aan de macht komt.

Beetje Berlijnse muur taferelen, waar je snel nog de grens oversteekt voor het te laat is.
pi_161613100
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 01:23 schreef Donnis het volgende:

[..]

Dus hij wil oorlog.Hij is het type dat er wel even een nuke opgooit.
Loop je anderen hier voor gek te verklaren.

Kom je met deze kortzichtige onzin, hou toch op :')
pi_161618636
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Loop je anderen hier voor gek te verklaren.

Kom je met deze kortzichtige onzin, hou toch op :')
Het enige wat ik wil aangeven is dat Trump een emotioneel instabiel ventje is. Een Trump aanhanger kan ik dan ook niet serieus nemen.
pi_161618639
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Beter een Trump-supporter dan een Hillary-supporter. Hillary is zo mogelijk nog meer corrupt, is verantwoordelijk voor veel ellende bij de minderheden, heeft de afgelopen campagne schade aangericht bij alle vrouwen door voor eigen gewin (de aandacht afleiden van het argument dat ze in de zakken van miljardairs zit) met valse sexisme-beschuldigingen te komen (het gevolg is dat mensen in de toekomst minder snel serieus reageren op zo'n beschuldiging, ook als er wel een aanleiding voor is), fraudeert gigantisch veel bij de verkiezingen etc.

Alsnog verneukt zij het land minder erg dan Trump die maar wat bazelt, het slaat allemaal nergens op.
  vrijdag 22 april 2016 @ 02:34:22 #185
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161618646
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 02:33 schreef Donnis het volgende:

[..]

Alsnog verneukt zij het land minder erg dan Trump die maar wat bazelt, het slaat allemaal nergens op.
Misschien zou dat juist wel goed zijn. Laat de gifbeker maar zo vol mogelijk worden met het ergste gif wat er is. Dan denken mensen de komende jaren wat beter na over hoe ze hun democratie terug kunnen krijgen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161618652
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 02:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien zou dat juist wel goed zijn. Laat de gifbeker maar zo vol mogelijk worden met het ergste gif wat er is. Dan denken mensen de komende jaren wat beter na over hoe ze hun democratie terug kunnen krijgen. ;)
Mwa ik vind het presidentschap van Amerika geen spelletje, Clinton gaat gewoon het beleid van Obama voorzetten en laat de boel stagneren, maar dat is beter dan imploderen met Trump.
  vrijdag 22 april 2016 @ 02:43:49 #187
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161618671
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zo ver zou ik niet gaan maar met Hillary wordt wel de status quo behouden, ze zullen er niets op vooruit gaan: neoliberalisme, pro Wall Street, pro-olie, milieu verder verneuken, de economische tweedeling in stand houden, veel medisch onverzekerde mensen en medisch slecht verzekerde mensen, geen gelijke kansen in het onderwijs wat financiën betreft, torenhoge studieschulden, de miljardairs en bedrijven die het land runnen etc.
Op haar integriteit is ook nog het een en ander aan te merken, wie een beetje de primary's en caucussen daar volgt weet dat Hillary diverse keren fraude heeft gepleegd en dat voter suppression aan de orde van de dag is. Een paar voorbeeldjes van voter suppression:
- stembureaus opheffen in de county's die op Sanders stemmen
- wachtrijen van 5 uur om te gaan stemmen. Die mensen moeten ook werken en i.t.t. hoogopgeleide mensen die een goede baan hebben kunnen veel mensen niet zomaar even een dag vrij nemen van hun werk, het doordeweeks stemmen is trouwens ook een mechanisme van voter suppression
- honderdduizend kiezers in de geboorteplaats van Sanders (de county Brooklyn in New York, een zeer grote county) die ineens niet mochten stemmen ondanks dat ze zichzelf als Democraat hadden geregistreerd. Ja, daar zitten wat mensen tussen die zijn verhuisd of overleden etc. maar daar gaat het niet alleen om.
- mensen in een andere buurt laten stemmen maar hen niet informeren dat ze daarmee als independent worden geregistreerd, het mensen zonder hun toestemming als independent registreren is al erg genoeg

Dat zijn nog maar wat voorbeeldjes van voter suppression, ze is ook op fraude betrapt.
Ik spreek nu over Hillary waar haar goons dit hebben gedaan maar dat komt min of meer op hetzelfde neer. De meeste mensen in de top van de partij zijn op haar hand, de meeste media ook, niet omdat de journalisten in kwestie toevallig dezelfde opvattingen hebben of omdat ze achter haar staan maar omdat de bazen en eigenaars er financieel belang bij hebben dat Hillary wint: ze behoren immers tot de grootste donors van Hillary en als Sanders wint dan zouden ze veel meer belasting moeten gaan betalen. Het gaat dus veel verder dan enkel Hillary maar Hillary doet er wel vrolijk aan mee en staat het allemaal toe, ze draagt die verantwoordelijkheid.

Laten we bovendien niet vergeten dat het niet zomaar is dat een populaire uitspraak is dat de USA het rijkste derdewereldland in de wereld is. Die federatie kent heel erg veel kenmerken die heel erg typisch zijn voor een derdewereldland: hoge kindersterfte, lage gemiddelde levensverwachting, veel slechte gebitten (in Nederland tegenwoordig ook steeds meer een probleem), veel analfabetisme, de politie die de eigen burgers als de vijand ziet en totalitair optreedt, extreem veel gevangenen, de staat die haar eigen burgers doodt, de staat die burgers martelt (binnen en buiten hun federatie) etc.
Het is inderdaad geen Noord-Korea maar het ligt ook erg ver verwijderd van het paradijs wat ze in Noorwegen hebben en het staat zelfs heel erg ver verwijderd van landjes zoals Nederland.
#NoDAPL
  vrijdag 22 april 2016 @ 02:55:01 #188
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161618690
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 02:36 schreef Donnis het volgende:

[..]

Mwa ik vind het presidentschap van Amerika geen spelletje, Clinton gaat gewoon het beleid van Obama voorzetten en laat de boel stagneren, maar dat is beter dan imploderen met Trump.
Het is zeker geen spelletje, als je op Hillary stemt dan steun je de status quo, ook daarmee richt je heel erg veel schade aan en misschien nog wel meer dan wanneer je een incompetente gek het land 4 jaar lang laat besturen. Liever 4 jaar lang die incompetente gek, opgevolgd door een goede kandidaat dankzij het feit dat het volk het helemaal zat is dan nog 8 jaar lang de status quo. Ik denk trouwens niet dat Hillary een tweede termijn zou halen als zij de genomineerde (ook het FBI-onderzoek zou nog roet in het eten kunnen gooien) en de president zou worden, daarvoor is zij op het persoonlijke vlakt te weinig ontwikkeld. Ze maakt te veel blunders. Zie bijvoorbeeld ook dit.
Hillary is een van die mensen voor wie geldt dat ze haar eigen grootste vijand is.

Original post below.

This post is a direct response to the daily comments suggesting that Bernie supporters will somehow be responsible, should Hillary win the nomination, then lose the general.

WARNING: Long-winded rant ahead.

Dear Democrats and Hillary Clinton supporters,

Stop telling me to fall in line and vote for Hillary Clinton once she “inevitably” gets the nomination for POTUS; I don’t have to, and I probably won’t.

At the risk of sounding vitriolic, I ask you this: do you honestly think that I don’t understand what’s at stake this election? Do you honestly think that my political identity is so baseless and shallow that I haven’t considered the ramifications to rejecting an HRC presidency? You are doing a grave disservice to all the millions of independent voters (like me) who neither like, nor trust HRC with the future of our country.

To properly address and rebuff the insinuations about my convictions, I need to tell you a little bit about what I do believe (an abbreviated list - sources below):

• I believe that climate change is the most important issue facing humanity; HRC sold fracking to the world and has accepted vast contributions from the fossil fuel industry.

• I believe that war should be a last resort in an impossible situation; HRC has consistently proven herself to be a hawk.

• I believe that dark money in politics and the resulting corruption is a cancer to a functioning democracy; HRC’s campaign depends on such money.

• I believe that for-profit prison are a national disgrace; Bill and Hillary Clinton were instrumental in creating the prison industrial complex.

• I believe that Wall Street has irreparably harmed the very fabric of our economy (and continues to do so); HRC has received millions in contributions and payments from these same financial institutions, yet refuses to explain what she’s discussed during her speeches – this is absolutely relevant to her bid to become POTUS.

This list could go on and on, but for the sake of brevity, I’ll sum up why I do not plan to support HRC for POTUS: She represents the continuation of the broken policies that have brought our nation (and world) to the brink, and now threaten to drive us off the edge.

Yes, I understand that Donald Trump, Ted Cruz, and John Kasich are terrible and damaging choices for POTUS, but so is Hillary Clinton! While I would NEVER vote for Donald Trump, I would rather see him tear this broken institution to the ground than watch it continue to hobble along, unopposed, for another 4-8 years.

The political strife we are witnessing today is the direct result of a broken, power-mad, bi-partisan system. We Americans do not all fit neatly under the tent of the Democrats or the Republicans; we are a nation of vastly different people with vastly different ideologies, yet we have been forced, by design, to choose between two parties that are falling further and further out of touch with the public that they purport to represent.

When you tell me to “fall in line and support the nominee,” you are telling me that there is no hope for real change; that I should just give up. You are telling me that small, incremental steps are sufficient to combat climate change; they are not. Finally, and possibly most frustratingly, you are telling me that there is no room in American politics for fresh ideas; you are telling me that it’s better to accept failure and to continue along with the status quo, rather than to be the voice for the change that I want to see.

Being under the DNC’s tent today apparently means unquestioning loyalty to a party that has proven itself to be more interested in self-preservation than promoting a truly progressive agenda.

Here’s my advice to the DNC: If the tent party is getting too crowded and diverse for your liking, adapt and find a way to include the people you are failing to represent. Otherwise, stay out of the way while they build a new tent and a new party.

When the 2016 primary season is over, and the elections have come and gone, my sincere hope is that we’ll see new parties emerge from the failures of the GOP and DNC.

Het vetgedrukte vat het aardig samen.
Ik ben het bijna volledig eens met deze column van hem. Let wel, ik dacht over dit alles zo voordat ik deze column las, dit is gebruikelijkge gedachtengoed onder de progressieve mensen. Het enige punt waar ik anders over denk is dat niet het klimaatprobleem het grootse probleem is, er zijn andere problemen (ook door hem genoemd) die het veroorzaken dat het klimaatprobleem niet de aandacht krijgt die het zou moeten krijgen.

Voor o.a. Hexagon ook deze column: http://www.occupy.com/art(...)alized-left-emerging
Hier wordt ook in uitgelegd hoe het neoliberalisme (D66, PvdA, VVD) uiteindelijk ook Europa in de greep kreeg dankzij de EMU. De kern van het verhaal is dat er parallellen zijn tussen allerlei landen in Europa en de USA m.b.t. de opkomst van zowel links als rechts doordat het volk ontevreden is over het establishment en het gaat natuurlijk over de winnaars en de verliezers van de globalisering. Inderdaad (elders op dit forum werd het vandaag nog terecht opgemerkt naar aanleiding van een goede reactie op het Tweakers-forum), er zijn twee werelden wat betreft de globalisering waar de EU een belangrijk onderdeel van uit maakt: die van de winnaars en die van de verliezers, zij ervaren het beide heel anders. De twee groepen mensen staan volledig uit elkaar omdat ze een compleet verschillende belevingswereld hebben en ze niet het vermogen hebben om zich te verplaatsen in het leven van de mensen uit het andere kamp. Er zijn natuurlijk mensen die wel dat vermogen hebben omdat ze toevallig met een been in de ene en met een been in de andere wereld staan maar dit geldt voor een kleine minderheid van de mensen.
#NoDAPL
  vrijdag 22 april 2016 @ 03:00:19 #189
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161618703
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:46 schreef Hexagon het volgende:
Het probleem is niet wat de Sanders-aanhang beredeneert, het probleem is dat jij leest wat jij wil lezen. Lees nu even heel die Reddit-column (je weet wel, een superieure versie van het kleine Fok ;)) en je zal wel begrjipen wat ermee wordt bedoeld. Trump is slechter dan Hillary maar dat zou juist wel eens beter kunnen zijn omdat in ieder geval de status quo wordt doorbroken en mensen het niet langer gaan pikken, juist doordat Trump de gifbeker nog verder vult.

https://www.reddit.com/r/(...)_me_to_fall_in_line/
#NoDAPL
pi_161619108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 03:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het probleem is niet wat de Sanders-aanhang beredeneert, het probleem is dat jij leest wat jij wil lezen. Lees nu even heel die Reddit-column (je weet wel, een superieure versie van het kleine Fok ;)) en je zal wel begrjipen wat ermee wordt bedoeld. Trump is slechter dan Hillary maar dat zou juist wel eens beter kunnen zijn omdat in ieder geval de status quo wordt doorbroken en mensen het niet langer gaan pikken, juist doordat Trump de gifbeker nog verder vult.

https://www.reddit.com/r/(...)_me_to_fall_in_line/
Wat een volkomen dwaas verhaal weer _O-
Waarom zijn de Samdersfans toch van die enorm belabberde verliezers?
  vrijdag 22 april 2016 @ 07:35:13 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161619156
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat een volkomen dwaas verhaal weer _O-
Waarom zijn de Samdersfans toch van die enorm belabberde verliezers?
Inherent aan de politieke richting van die man. Bij links is het altijd de schuld van een ander.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161619161
De columns van de Berniesupporters zijn altijd een feest voor de geest _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_161619170
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Inherent aan de politieke richting van die man. Bij links is het altijd de schuld van een ander.
Bij zwaar ideologisch figuren in het algemeen denk ik. Dit zag je bij vorige edities ook sterk terug bijnde Ron Paul supporters. Dat die het niet haalde was ook ieders schuld behalve die van zijn campagne.
  vrijdag 22 april 2016 @ 07:59:27 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161619307
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 02:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is zeker geen spelletje, als je op Hillary stemt dan steun je de status quo, ook daarmee richt je heel erg veel schade aan en misschien nog wel meer dan wanneer je een incompetente gek het land 4 jaar lang laat besturen. Liever 4 jaar lang die incompetente gek, opgevolgd door een goede kandidaat dankzij het feit dat het volk het helemaal zat is dan nog 8 jaar lang de status quo.
Weet je wat. Waarom benoemen we dan niet gewoon de leider van IS tot president. Is total gestoord. Maar hey het is nog minder status quo dan Trump.

Kijk ik vind Hillary ook niet de ideale kandidaat (vooral omdat ze over de datum is) maar de wijze waarop sommigen haar neerzetten als het absolute kwaad is gewoon belachelijk.
pi_161620419
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Weet je wat. Waarom benoemen we dan niet gewoon de leider van IS tot president. Is total gestoord. Maar hey het is nog minder status quo dan Trump.

Kijk ik vind Hillary ook niet de ideale kandidaat (vooral omdat ze over de datum is) maar de wijze waarop sommigen haar neerzetten als het absolute kwaad is gewoon belachelijk.
Ik zou haar eerder neerzetten als een politiek fossiel. Oude politiek die het volk niet meer wilt. Een tendens die we in steeds meer Westerse landen zien. Na de Arabische Lente komt er een Westerse Zomer. Er is een revolutie in aantocht en die valt niet meer te stoppen. Die revolutie zal of democratisch gaan verlopen of met geweld. Maar de geest is uit de fles, die krijg je er nooit meer in terug.

Voor de VS belichaamd Donald Trump die revolutie, een onmiskenbare verandering van beleid die de wereld voorgoed zal veranderen. Ook Europa.
pi_161620809
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hillary is gewoon een kandidaat van de grote financiele belangen zoals zo'n beetje alle kandidaten van de democraten en republikeinen dat de laaste 4 decennia dat zijn geweest. Die gingen dan een showtje opvoeren met verschillen op het vlak van family values enzo terwijl de politiek daar eigenlijk niet over gaat, terwijl het economisch beleid werd bepaald door de belangen van hun gemeenschappelijke geldschieters.

En Hillary is ook de kandidaat van de partij, met diezelfde belangen, die de verkiezingen oneerlijk maakt. Zowel voor Sanders als Trump geldt dat zij buiten dat kader van dat bedrijfsleven vallen en handelen. Dat gedweep met de democraten altijd sloeg dan ook nergens op, en Hillary, Bush, Obama en Bill is eigenlijk allemaal een pot nat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:59:28 #197
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_161621677
Clinton is het gevaar en niet Trump.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
  vrijdag 22 april 2016 @ 13:53:40 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161625312
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:59 schreef Zahreddine het volgende:
Clinton is het gevaar en niet Trump.
Wat gebeurt er dan als Clinton de macht krijgt?
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:03:19 #199
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161633234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hillary is gewoon een kandidaat van de grote financiele belangen zoals zo'n beetje alle kandidaten van de democraten en republikeinen dat de laaste 4 decennia dat zijn geweest. Die gingen dan een showtje opvoeren met verschillen op het vlak van family values enzo terwijl de politiek daar eigenlijk niet over gaat, terwijl het economisch beleid werd bepaald door de belangen van hun gemeenschappelijke geldschieters.

En Hillary is ook de kandidaat van de partij, met diezelfde belangen, die de verkiezingen oneerlijk maakt. Zowel voor Sanders als Trump geldt dat zij buiten dat kader van dat bedrijfsleven vallen en handelen. Dat gedweep met de democraten altijd sloeg dan ook nergens op, en Hillary, Bush, Obama en Bill is eigenlijk allemaal een pot nat.
Inderdaad!
#NoDAPL
  vrijdag 22 april 2016 @ 22:04:04 #200
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_161637083
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan als Clinton de macht krijgt?
Oorlogen in het Midden Oosten.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')