We willen Max gewoon in een betere auto zienquote:Op dinsdag 19 april 2016 11:16 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat is mijn gevoel dus ook, zeker vanwege de regelwijzigingen. Alleen weet ik niet wat er op motorvlak zal gebeuren. Maar als ik Max en Ricciardo zou mijn eerste optie volgend jaar Red Bull zijn. Denk ik.
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
We willen Max gewoon in een betere auto zien
Volgend jaar bedoel ik ;Dquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnenquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Als je WK wil worden zal je een top-3 auto nodig hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Opvallend ook het aantal softs van Ferrariquote:Op dinsdag 19 april 2016 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
De bandenkeuze voor Rusland. Veel Super Soft, vooral bij Red Bull en Haas.
[ afbeelding ]
Denk niet dat Haryanto dat kan eigenlijk. Sowieso zal hij altijd trager zijn dan zijn teamgenoot.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen
Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Welk jaar zit jij nu in?quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen
Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Misschien een stopje minder? Zou het wel tof vinden om ze weer strategisch wat te zien proberen tov Mercedes.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Opvallend ook het aantal softs van Ferrari
quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:05 schreef Geralt het volgende:
Ik vond met bijtanken ook leuker om te kijken, maar dan voornamelijk omdat daar nogal eens iets mee mis ging.
Voor meer inhaalacties op de baan zorgt het in elk geval niet zo wijzen de statistieken uit.
twitter:F1 twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:46:18OFFICES TODAY"I didn't see the #ChineseGP. Did I miss much? Can you fill me in?""Erm...how long have you got?" 😮 https://t.co/TFgOVauYC3 reageer retweet
Wehehe, precies mijn reactie op iemand die de race niet kon volgenquote:Op dinsdag 19 april 2016 21:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
twitter:F1 twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:46:18OFFICES TODAY"I didn't see the #ChineseGP. Did I miss much? Can you fill me in?""Erm...how long have you got?" 😮 https://t.co/TFgOVauYC3 reageer retweet
Had die discussie ook al met mijn vader jaquote:Op dinsdag 19 april 2016 20:33 schreef SnowOokami het volgende:
Gewoon bijtanken weer toestaan
Keek net naar GP Austria 2001 en daar deed de top 10 (op Verstappen na) een 1 stop race... wist niet eens meer dat ze dat konden toen.
Christian Albers met z'n hoofd in het grindquote:Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.
Daar was echt geen reet aan. Want na dat moment dat jij beschrijft was de race meteen voorbij.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
Het is een ander type spanning, afgelopen GP was helemaal niet spannend wat Nattekat zegt, maar was wel enigszins tof met al die inhaal acties.
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!"
Welke dag is het bij jou? ;-)quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.
Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
Heb me een jaartje vergist, die spannende race was 2005. Alonso vs Schumacher, ronden langquote:Op dinsdag 19 april 2016 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Christian Albers met z'n hoofd in het grind
er gaat wel vaker wat mis. Zo nam Albers de tankinstallatie al eens mee. En de ons wel bekende Johnny Herbert had plotseling wat extra wielen aan zijn bolidequote:Op dinsdag 19 april 2016 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Christian Albers met z'n hoofd in het grind
Ik weet niet waarom maar in mijn hoofd las ik deze woorden met de stem van Murray Walker.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!"
San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd?quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.
Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
Ik denk om de woordkeuze, van de Engelse commentatoren was hij de enige met zulke opbouwtjes. Korte zinmen die elkaar steeds aanvullen en opvolgen. Ben allen bang dat 2016 een rampzalig jaar voor levende legenden is(Bowie en die 5th Beatle man ofzo) en dat we hem nog dit jaar zullen gaan missen.quote:Op woensdag 20 april 2016 02:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom maar in mijn hoofd las ik deze woorden met de stem van Murray Walker.
Omdat het al 10 jaar geleden is ;-)quote:Op woensdag 20 april 2016 05:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd?
We zitten alweer in 2016 hequote:Op woensdag 20 april 2016 05:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd?
Nu wel dan?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Daar was echt geen reet aan. Want na dat moment dat jij beschrijft was de race meteen voorbij.
Als de Ferrari's elkaar niet raakten bij de start en Ricciardo geen klapband kreeg hadden we een leuke race vooraan kunnen zien. Helaas mocht het weer niet zo zijn, maar Mercedes heeft echt niet zo'n voorsprong meer als de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 20 april 2016 08:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nu wel dan?
Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd
Wat Sasquatsch zegt.quote:Op woensdag 20 april 2016 08:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nu wel dan?
Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd
Ik eigenlijk welquote:Op woensdag 20 april 2016 11:58 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wat Sasquatsch zegt.
Daarbij zeg ik niet dat alles nu geweldig is, maar ik ben wel van mening dat het veel gehanteerde 'vroeger was F1 veel spectaculairder' argument een zeepbel is. Vroeger waren er doorgaans evenveel goede en saaie races als nu. Bijtanken is ook zo'n ding: je verhoogt de tactiek, maar daar zit ik als kijker niet echt op te wachten.
Ja, dat was nou een mooi gevecht met nauwelijks inhaalactie. Was het ook die race waarin Schumacher een briljante manouevre op Button had?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb me een jaartje vergist, die spannende race was 2005. Alonso vs Schumacher, ronden lang
ja, was dezelfde racequote:Op woensdag 20 april 2016 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, dat was nou een mooi gevecht met nauwelijks inhaalactie. Was het ook die race waarin Schumacher een briljante manouevre op Button had?
Ook met ongelimiteerde brandstoftoevoer, zul je lift and coast houden, omdat het sneller is minder brandstof mee te nemen en te liften, dan de auto vol te gooien en de hele tijd vol gas te gaan.quote:Op woensdag 20 april 2016 12:07 schreef Rossdale het volgende:
Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer,
Daar heb je wel gelijk in, en een minimum brandstoftoevoer rijmt niet echt met de richting die de F1 op gaat met al die groene technologien natuurlijkquote:Op woensdag 20 april 2016 12:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook met ongelimiteerde brandstoftoevoer, zul je lift and coast houden, omdat het sneller is minder brandstof mee te nemen en te liften, dan de auto vol te gooien en de hele tijd vol gas te gaan.
Is dat zo? Ik kan me vorig jaar zat acties voor me halen die er gewoon toe deden. Het duel tussen de Mercedessen in Maleisië (dacht ik) of Max op Spa. Niks mis mee.quote:Op woensdag 20 april 2016 12:41 schreef Fer het volgende:
Klopt vroeger was meestal Schumacher die na de laatste pitstop wegreed, terwijl de ander pas net rechte stuk op kwam.
Maar ALS er een keer geraced werd, had het wel veel meer waarde als een inhaalactie nu.
Zonder de limiet op brandstof toevoer was een technologie zoals HCCI ook niet door ontwikkeld.quote:Op woensdag 20 april 2016 12:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik eigenlijk welF1 blijft een mengsel van racerij en taktieken.
Je zou in ieder geval door een variatie in kg's brandstof meer verschillende taktieken krijgen omdat zachte bandjes minder lang zullen meegaan bij een volgetankte auto bijvoorbeeld.
Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer, minder complexe aerodynamica waardoor er minder last is van vuile lucht en geen DRS meer zodat er ingehaald moet worden op bochtige stukken ipv erlangs sjeezen op het rechte stuk.
Dat gebeurde in werkelijkheid minder dan je denkt maar men gokte er wel op -> minder actiequote:Op dinsdag 19 april 2016 21:50 schreef JimmyManna het volgende:
Eens. Bijtanken voegt bar weinig toe aan de actie op de baan. Ik krijg nog stuiptrekkingen als ik denk aan heel veel zeges van Schumacher die je zo kon uittekenen: Raceleider Hakkinen/Montoya/Raikkonen moest naar binnen om te tanken, Schumacher reed met een lichte wagen vier, vijf razendsnelle rondjes en kwam voor Hakkinen/Montoya/Raikkonen weer terug op de baan. Klus geklaard. Geen actie gezien. Het is maar een voorbeeld.
Ik neem aan dat je die verregende race van 2011 bedoeld?quote:Op woensdag 20 april 2016 05:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze die Canadese GP niet hebben besproken, 2012 uit mn hoofd (ik word oud, ik vergeet het steeds).
Indd, door geluk en blijven geloven in een goede klassering van een ronde achterstand een gp winnen. Erg verrassende gp was dat, ik was dan echt benieuwd naar hoe hij die race zichzelf nog herinnerd.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je die verregende race van 2011 bedoeld?
Ja, Mikaela Ahlin-Kottulinsky. Rijdt nu in de ADAC GT Masters.quote:Op woensdag 20 april 2016 18:39 schreef JimmyManna het volgende:
Niet gezien. Hij doet het toch met een Zweedse coureur?
Wel zonde inderdaad dat er niet naar die race werd gevraagd. Lijkt mij in ieder geval een overwinning die hij niet snel zal vergeten.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd, door geluk en blijven geloven in een goede klassering van een ronde achterstand een gp winnen. Erg verrassende gp was dat, ik was dan echt benieuwd naar hoe hij die race zichzelf nog herinnerd.
Kuttelinsky. Allin.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, Mikaela Ahlin-Kottulinsky. Rijdt nu in de ADAC GT Masters.
Nou dat gebeurde best vaak, Brawn en Schumacher waren daar een groot fan van en dat lukt vaak goed. Ook doordat de Ferrari vaak langer door kon dan de McLaren.quote:Op woensdag 20 april 2016 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat gebeurde in werkelijkheid minder dan je denkt maar men gokte er wel op -> minder actie
ben benieuwd, Alonso heeft aangegeven de Triple Crown te willen hebben. Dan moet ie Indy 500 en Le Mans dus nog winnen. Het lijkt erop dat zijn focus ergens anders begint te liggen dan winnen met McLaren.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:22 schreef Rossdale het volgende:
Mclaren heeft Vandoorne als supertalent, die hebben Max totaal niet nodig. Vandoorne rijdt volgend jaar naast Alonso en wellicht dat in 2018 dan nog een plekje vrij komt
Hoezo? Iets zeggen in een vraaggesprek of je focus daar meteen opleggen zijn toch twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ben benieuwd, Alonso heeft aangegeven de Triple Crown te willen hebben. Dan moet ie Indy 500 en Le Mans dus nog winnen. Het lijkt erop dat zijn focus ergens anders begint te liggen dan winnen met McLaren.
Ik schat in dat McLaren nog een jaar doorgaat met de huidige coureurs en dat men voor Vandoorne een plekje zoekt bij een ander team om te rijpen, evt in combinatie met de Hondamotor.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:22 schreef Rossdale het volgende:
Mclaren heeft Vandoorne als supertalent, die hebben Max totaal niet nodig. Vandoorne rijdt volgend jaar naast Alonso en wellicht dat in 2018 dan nog een plekje vrij komt
Dat betwijfel ik, Dennis wil niet dat Honda aan een ander team gaat leveren en Vandoorne heeft zichzelf in Bahrein wel bewezen lijkt mequote:Op vrijdag 22 april 2016 08:32 schreef aesop het volgende:
[..]
Ik schat in dat McLaren nog een jaar doorgaat met de huidige coureurs en dat men voor Vandoorne een plekje zoekt bij een ander team om te rijpen, evt in combinatie met de Hondamotor.
Dat vermoeden heb ik ook > Williams. Massa eruit en Stoffel erin. Ook Bottas zie ik eerlijk gezegd niet blijven, Force India of Sauber voor hem denk ik. 2e stoeltje bij Williams voor Ocon, die moet nu ook echt in de F1 komen !quote:Op vrijdag 22 april 2016 08:32 schreef aesop het volgende:
[..]
Ik schat in dat McLaren nog een jaar doorgaat met de huidige coureurs en dat men voor Vandoorne een plekje zoekt bij een ander team om te rijpen, evt in combinatie met de Hondamotor.
Uh nee de McLaren had vanaf 2001 een enorme tank. In 2002 een paar keer bij Williams en in 2003 en 2004 gebeurde het vaker door het format maar er zijn in de vijf kampioensjaren een voorbeeldje of 10-12 aan te halen denk ik, valt best mee.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:21 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nou dat gebeurde best vaak, Brawn en Schumacher waren daar een groot fan van en dat lukt vaak goed. Ook doordat de Ferrari vaak langer door kon dan de McLaren.
Dat kan niet meer. Sowieso was het exclusiviteitscontract bij mijn weten twee jaar en vanaf volgend jaar moet er geleverd worden als de FIA dat vraagt (als de nieuwe regels doorgaan).quote:Op vrijdag 22 april 2016 09:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, Dennis wil niet dat Honda aan een ander team gaat leveren en Vandoorne heeft zichzelf in Bahrein wel bewezen lijkt me
Er is toch niet beslist dat elke leverancier minimaal x teams moet beleveren? Alleen dat de fabrikanten zelf maar uit moeten maken hoe ze het voor elkaar krijgen dat elk team een motor heeft.quote:Op vrijdag 22 april 2016 11:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat kan niet meer. Sowieso was het exclusiviteitscontract bij mijn weten twee jaar en vanaf volgend jaar moet er geleverd worden als de FIA dat vraagt (als de nieuwe regels doorgaan).
Veel vaker. Brawn en MS hadden er een handje van om tactisch te winnen, daar stonden ze zelfs mede om bekend.quote:Op vrijdag 22 april 2016 11:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uh nee de McLaren had vanaf 2001 een enorme tank. In 2002 een paar keer bij Williams en in 2003 en 2004 gebeurde het vaker door het format maar er zijn in de vijf kampioensjaren een voorbeeldje of 10-12 aan te halen denk ik, valt best mee.
Wilde m net posten.quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:47 schreef franklop het volgende:
Massa verslaat Ricciardo in een rechtstreeks gevecht op de karts!
https://www.facebook.com/massafelipe19/videos/582078005299670/
quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:47 schreef franklop het volgende:
Massa verslaat Ricciardo in een rechtstreeks gevecht op de karts!
https://www.facebook.com/massafelipe19/videos/582078005299670/
waarom zou Williams Stoffel nemen als ze zelf Alex Lynn hebben staan wachten? Ocon gaat ook niet gebeuren, tenzij Mercedes druk gaat zetten. Als Mercedes al iemand bij Williams stalt is het Wehrlein waarna Ocon naar Manor kan.quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat vermoeden heb ik ook > Williams. Massa eruit en Stoffel erin. Ook Bottas zie ik eerlijk gezegd niet blijven, Force India of Sauber voor hem denk ik. 2e stoeltje bij Williams voor Ocon, die moet nu ook echt in de F1 komen !
Leukquote:Op vrijdag 22 april 2016 18:47 schreef franklop het volgende:
Massa verslaat Ricciardo in een rechtstreeks gevecht op de karts!
https://www.facebook.com/massafelipe19/videos/582078005299670/
Neuh, die Ferrari reed gewoon rondjes om de rest van het veld heen op een bepaalde periode in 2000 en 2003 (en de hele snelle banen in 2001) na.quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:47 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Veel vaker. Brawn en MS hadden er een handje van om tactisch te winnen, daar stonden ze zelfs mede om bekend.
Dat was ook best een fraai spel om de seconden. Je keek soms op het puntje van je stoel naar de rondetijden, en naar elke bocht of die wel perfect genomen werd. Zoals ik aangaf hou ik van de strijd en daarmee van inhaalacties, maar dat was ook mooie spannende strijd. Spannender dan veel inhaalacties van afgelopen week.quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neuh, die Ferrari reed gewoon rondjes om de rest van het veld heen op een bepaalde periode in 2000 en 2003 (en de hele snelle banen in 2001) na.
Als je m dan wat zwaarder tankte op de quali kreeg je dat effect automatisch in de race inderdaad. Het hielp ook mee dat Schumacher gewoon heel goed zich kon focussen op zo'n rondje.
Er zijn zeker voorbeelden, dat wel, maar het is niet alsof dit elke 2 races gebeurde. De kans was wel aanwezig als Schumacher geen pole had, maar vaak verneukte de concurrentie het dan zelf al eerder.
Als er toen close racing was was dat heel mooi maar dat gebeurde lang niet altijd. Maar close racing met mogelijkheden op inhalen vond ik mooier dan nu al die Drs shitquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was ook best een fraai spel om de seconden. Je keek soms op het puntje van je stoel naar de rondetijden, en naar elke bocht of die wel perfect genomen werd. Zoals ik aangaf hou ik van de strijd en daarmee van inhaalacties, maar dat was ook mooie spannende strijd. Spannender dan veel inhaalacties van afgelopen week.
Schumacher in Japan die 12 perfecte kwalificatierondjes of zo achter elkaar moest rijden om de tactiek te laten werken zodat hij vooraan uitkwam, dat waren mooie westrijden.
2e helft van 2002 en grote delen van 2004 waten drama, maar 2002 was op race-by-race basis niet eens minder boeiend dan een 1996 (wat wel een kutseizoen was)quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:11 schreef JimmyManna het volgende:
Ieder zijn meug. Ik vond de Schunacherjaren niet bijster verheffend. Steriel, tactisch, voorspelbaar. Niet echt mijn ding. Al keek ik uiteraard trouw.
Ik vind eigenlijk alleen 2009 en 2011 mindere seizoenen, 2009 was vooral niet spannend qua races maar wel onvoorspelbaar uiteindelijk, 2011 was buiten een genotsrace in Montréal een saai seizoenquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Dan heb je nog 2006, 2007 en 2008. 3 geweldige jaren.
Daarna ging het hard downhill.
Absoluut. Helaas is vlak achter elkaar racen niet meer zo makkelijk vol te houden als toen door de snel slijtende banden en gevoelige aero. Vroeger konden ze ronde na ronde elkaar heel dicht volgen en zat je minutenlang op het puntje van je stoel. Soms kreeg je een mooi schouwspel met meerdere positiewisselingen. Nu haakt men al snel af of is er zo voorbij met DRS.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als er toen close racing was was dat heel mooi maar dat gebeurde lang niet altijd. Maar close racing met mogelijkheden op inhalen vond ik mooier dan nu al die Drs shit
Dus eigenlijk precies hetzelfde als nu, alleen ipv legere en vollere wagens heb je nu nieuwere en oudere banden.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:57 schreef zoem het volgende:
[..]
Absoluut. Helaas is vlak achter elkaar racen niet meer zo makkelijk vol te houden als toen door de snel slijtende banden en gevoelige aero. Vroeger konden ze ronde na ronde elkaar heel dicht volgen en zat je minutenlang op het puntje van je stoel. Soms kreeg je een mooi schouwspel met meerdere positiewisselingen. Nu haakt men al snel af of is er zo voorbij met DRS.
Om nog even in te haken op bijtanken: Het verschil in brandstof en dus gewicht/snelheid gaf dan soms een extra dimensie. De lichtere en dus snellere wagen moest dan door het veld zien te komen door de extra pitstops. Dat gaf ook flink wat inhaalacties of juist frustraties omdat coureurs vast kwamen te zitten achter iemand. Zonder tanken zie je weinig variatie in strategie en is het vaak treintje in de pits, treintje uit de pits.
quote:Op woensdag 20 april 2016 19:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd, door geluk en blijven geloven in een goede klassering van een ronde achterstand een gp winnen. Erg verrassende gp was dat, ik was dan echt benieuwd naar hoe hij die race zichzelf nog herinnerd.
Weet ik niet of dat ook zo is, over zijn eerste zege had hij het er ook over dat hij er zolang naar uit heeft gekeken en zo blij mee was, met de Canadeze GP had hij al wat GP's gewonnen en zal deze winst hem zeker bij blijven, maar zijn mooiste valt te betwijfelen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 08:56 schreef JimmyManna het volgende:
Dat zal hij zich herinneren als zijn mooiste zege, en dat was het ook. Natuurlijk werd hij geholpen door de SCs en zo, maar dan nog haalde hij onder lastige omstandigheden genoeg mensen in. Echt een klassieker die race, hij steeg boven zichzelf uit.
Woordgrapje?quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Dan heb je nog 2006, 2007 en 2008. 3 geweldige jaren.
Daarna ging het hard downhill.
Net even die race weer gekeken, genietenquote:Op woensdag 20 april 2016 05:58 schreef Meike26 het volgende:
Alleen jammer dat ze die Canadese GP niet hebben besproken, 2012 2011 uit mn hoofd (ik word oud, ik vergeet het steeds).
Statistieken spreken dit tegen. Sinds het verbod op verbod op bijtanken wordt er juist veel meer op de baan ingehaald dan in de 15 jaar ervoor. Dat was in 2010 al zo toen er nog geen DRS en snel slijtende Pirelli banden waren. Met DRS is dat nog meer geworden.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:57 schreef zoem het volgende:
[..]
Absoluut. Helaas is vlak achter elkaar racen niet meer zo makkelijk vol te houden als toen door de snel slijtende banden en gevoelige aero. Vroeger konden ze ronde na ronde elkaar heel dicht volgen en zat je minutenlang op het puntje van je stoel. Soms kreeg je een mooi schouwspel met meerdere positiewisselingen. Nu haakt men al snel af of is er zo voorbij met DRS.
Om nog even in te haken op bijtanken: Het verschil in brandstof en dus gewicht/snelheid gaf dan soms een extra dimensie. De lichtere en dus snellere wagen moest dan door het veld zien te komen door de extra pitstops. Dat gaf ook flink wat inhaalacties of juist frustraties omdat coureurs vast kwamen te zitten achter iemand. Zonder tanken zie je weinig variatie in strategie en is het vaak treintje in de pits, treintje uit de pits.
Ik in 2010 nog regelmatig. Daarna een stuk minder inderdaad, naar dat komt dus door die banden en DRS.quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:28 schreef Nattekat het volgende:
En sinds die 2010 heb ik zelden nog op het puntje van m'n stoel gezeten. Enkel enkele beslissende seizoensafsluitingen en races zoals Monaco 2015 en Canada 2011.
Sinds 2010quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik in 2010 nog regelmatig. Daarna een stuk minder inderdaad, naar dat komt dus door die banden en DRS.
Gelukkig worden volgend jaar de banden beter.
DRS blijft in mijn ogen geen symptoombestrijding. Er is een fundamenteel probleem met het design van de auto's in de F1 om close racing mogelijk te maken.quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Statistieken spreken dit tegen. Sinds het verbod op verbod op bijtanken wordt er juist veel meer op de baan ingehaald dan in de 15 jaar ervoor. Dat was in 2010 al zo toen er nog geen DRS en snel slijtende Pirelli banden waren. Met DRS is dat nog meer geworden.
Klopt. Minder vleugels en meer grond-effect zoals in de jaren '80. Maar dat willen de teams niet en gaat daarom niet gebeuren.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
DRS blijft in mijn ogen geen symptoombestrijding. Er is een fundamenteel probleem met het design van de auto's in de F1 om close racing mogelijk te maken.
Het moet gewoon mogelijk zijn om formule auto's te maken die zowel snel als entertaining kunnen zijn.
Supervet manquote:Op zondag 24 april 2016 21:53 schreef Abdus18 het volgende:
Wooh, twee bronzen tickets voor spa gekregen voor m'n verjaardag \0/
Voor het eerst naar de F1 :p
Tof natuurlijk, maar wel jammer dat je de V8's dan niet in het echt gehoord hebt. Of nog beter de V10 en/of 12'squote:Op zondag 24 april 2016 21:53 schreef Abdus18 het volgende:
Wooh, twee bronzen tickets voor spa gekregen voor m'n verjaardag \0/
Voor het eerst naar de F1 :p
Vetquote:Op zondag 24 april 2016 21:53 schreef Abdus18 het volgende:
Wooh, twee bronzen tickets voor spa gekregen voor m'n verjaardag \0/
Voor het eerst naar de F1 :p
Helaas ja, woon ook nog maar een uurtje van Spa af...stom dat ik nooit eerder geweest benquote:Op maandag 25 april 2016 08:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tof natuurlijk, maar wel jammer dat je de V8's dan niet in het echt gehoord hebt. Of nog beter de V10 en/of 12's
Ik ga er ook heen dit jaar
twitter:GrandPrixTimes twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 00:45:19Might just be the narrowest section of track on the F1 calendar? Baku will be interesting! #F1 https://t.co/GCbrzZ26lY reageer retweet
http://www.skysports.com/(...)h-teds-baku-notebookquote:Op dinsdag 26 april 2016 12:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]twitter:GrandPrixTimes twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 00:45:19Might just be the narrowest section of track on the F1 calendar? Baku will be interesting! #F1 https://t.co/GCbrzZ26lY reageer retweet
Stel er gaat daar een auto de fout in en crasht. Dan heeft een safety car niet eens zin, maar moet het hele veld stilgezet worden.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]twitter:GrandPrixTimes twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 00:45:19Might just be the narrowest section of track on the F1 calendar? Baku will be interesting! #F1 https://t.co/GCbrzZ26lY reageer retweet
Ik zou dat wel even driedubbel checkenquote:Op dinsdag 26 april 2016 16:07 schreef DeeBee het volgende:
Geniaal.![]()
Ga misschien nog wel naar Azerbaijan toe voor F1, want las dat een F1 ticket voldoende is voor visum bij aankomst, wat een hoop gedoe scheelt tov normale visumprocedure.
Ja, ik had de presidentiële verordening al gelezen van de week.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zou dat wel even driedubbel checken
De FIA heeft net de visa procedure gepubliceerd. Misschien heb je er wat aan.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:26 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, ik had de presidentiële verordening al gelezen van de week.
Gebeurt wel vaker overigens, o.a. in Bahrein ook. Maar Azerbaijan is normaal gedoe (vergelijkbaar met Rusland qua aanvraag), dus daarom zag ik het eerst niet als optie om te gaan.
Ik denk dat die baan best leuk gaat zijn, al gaat inhalen lastig worden. Einde rechte stuk en misschien nog een paar van die haakse bochten als het breed genoeg is, maar verder weinig...
10 goed.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:40 schreef nils7 het volgende:
14 goed...
http://www.rtlgp.nl/item/47737/quiz_herken_jij_deze_15_circuits
Je weet toch wel dat Pau een stratencircuit is? Één van de weinige niet F1 2016-circuits die ik goed hadquote:Op woensdag 27 april 2016 10:57 schreef Meike26 het volgende:
12 goed.. Adelaide, dat wtcc straten circuit en Buddh india had ik fout.
Geen idee van wanneer dat filmpje precies is, maar ik moet nog zien dat alles op tijd af isquote:Op dinsdag 26 april 2016 13:51 schreef Beach het volgende:
[..]
http://www.skysports.com/(...)h-teds-baku-notebook
Ted neemt een kijkje
twitter:F1PaddockPass twitterde op woensdag 27-04-2016 om 10:16:18Before and after in Baku. Cobblestones? What cobblestones? #F1 https://t.co/esFG8efNGE reageer retweet
twitter:F1PaddockPass twitterde op woensdag 27-04-2016 om 10:17:59With added concrete barriers/armco and catch fencing, this is going to be seriously tight... Elbows in chaps. #F1 https://t.co/pydNE4MosH reageer retweet
Zonde van zo'n mooie, karakteristieke straat inderdaad.quote:Op woensdag 27 april 2016 14:43 schreef caspervc het volgende:
Ben ik de enige die die dikke vieze laag asfalt erg zonde vind, vergeleken met die klassieke kasseien / klinkers?
Het is gelukkig maar tijdelijk.quote:Op woensdag 27 april 2016 14:43 schreef caspervc het volgende:
Ben ik de enige die die dikke vieze laag asfalt erg zonde vind, vergeleken met die klassieke kasseien / klinkers?
Bronquote:The cobble-stone paved streets covered with asphalt layers will restore their initial look after the race
Pavement of protection layers and temporary initial asphalt, and other related works in cobble-stone covered surfaces of Aziz Aliyev street will be completed this weekend. This street is a part of Baku City Circuit built specially for the Formula 1 Grand Prix of Europe.
Baku City Circuit Operations Company (BCC) announces that in order to avoid any damages to the cobble-stones while applying the layers of asphalt, all works are being carried out very carefully.
According to Gazanfar Jafarli, head of “AzVirt” company’s Baku City Circuit construction project, similar to the works carried out at Nizami street, the cobble-stone paved areas of Aziz Aliyev street will be covered with three layers of asphalt on top of the protection layer. The 25-sm wide framework will also incorporate the grid systems specially ordered from Germany to be laid between the layers of asphalt. These grid systems will enable an equal distribution of load the asphalt layers are exposed to and prevent the deformation of the cobble-stones.
Commenting on the asphalting works, Nigar Arpadarai, BCC Head of Marketing and Communication Department noted that the cobble-paved streets covered by the asphalt layers will restore their initial look immediately after the race:
“Most of the works related to the construction of the track in compliance with the race requirements has been completed. While carrying out these works we have been especially cautious about not making any damage to the historical and cultural monuments, in particular, the cobble-stone paved areas of Icheri Sheher. The cobble-stones at Niyazi and Aziz Aliyev streets will be covered by special protective asphalt layers and within one month after the completion of the event these layers will be removed and the earlier look of these historical streets will be restored”.
We want to highlight that pavement of bottom asphalt layer at the 6-km long Baku City Circuit will be completed this week. Pavement of an upper layer of asphalt will be launched at the end of March and continue for one month.
En dat moet dan zoiets gaan worden..quote:Op woensdag 27 april 2016 11:26 schreef ChatGirl het volgende:
Andere foto's van Baku:[ afbeelding ]twitter:F1PaddockPass twitterde op woensdag 27-04-2016 om 10:16:18Before and after in Baku. Cobblestones? What cobblestones? #F1 https://t.co/esFG8efNGE reageer retweet
[ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:F1PaddockPass twitterde op woensdag 27-04-2016 om 10:17:59With added concrete barriers/armco and catch fencing, this is going to be seriously tight... Elbows in chaps. #F1 https://t.co/pydNE4MosH reageer retweet
Nou, pak de rode vlag maar alvast uit de kastquote:Op woensdag 27 april 2016 15:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
En dat moet dan zoiets gaan worden..
[ afbeelding ]
Dan hoop ik wel dat ze een achterdeur hebben, want anders komen ze hun huis niet in.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:02 schreef Meike26 het volgende:
Die bewoners daar zitten eerste rij..Zouden ze aan airB&B doen ?
Nee.quote:Op woensdag 27 april 2016 14:43 schreef caspervc het volgende:
Ben ik de enige die die dikke vieze laag asfalt erg zonde vind, vergeleken met die klassieke kasseien / klinkers?
Vers asfalt laat olie los.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dan hoop ik wel dat ze een achterdeur hebben, want anders komen ze hun huis niet in.
Voordeel is wel dat er elk jaar vers asfalt ligt
Het was dan ook half sarcastisch bedoeld. Die baan is dan ook zo groen als maar zijn kan, zonder rubber van eerdere raceweekenden. En dat vergroot allemaal weer de kans op ongelukken en rode vlaggen omdat de baan geblokkeerd is.quote:
quote:Op woensdag 27 april 2016 18:39 schreef Re het volgende:
wie heeft dit dan in godsnaam goedgekeurd... lijken wel een F teveel in hun naam hebben zitten
ik zet in op Haryanto of Nasrquote:Op woensdag 27 april 2016 16:02 schreef Nattekat het volgende:
Als ik 3x kan inzetten op het komen van een rode vlag zou ik het zo doen
Ik denk dat je daar vast wel op kan inzetten bij een van de online bookiesquote:Op woensdag 27 april 2016 16:02 schreef Nattekat het volgende:
Als ik 3x kan inzetten op het komen van een rode vlag zou ik het zo doen
Thanks, maar dat is voor pers en mensen gerelateerd aan de FIA volgens mij.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De FIA heeft net de visa procedure gepubliceerd. Misschien heb je er wat aan.
http://www.fia.com/news/f(...)aijan-visa-procedure
Wel lachen dat ze dit doen.quote:
max staat voor, maakt hem dat nu een betere coureur dan Sainz?quote:
Max kan sneller rennen, dus als ze van de F1 bolides ooit trapauto's maken dan zit het wel goedquote:Op donderdag 28 april 2016 09:22 schreef franklop het volgende:
[..]
max staat voor, maakt hem dat nu een betere coureur dan Sainz?
Die vrouw heeft ook even een nachtje doorgehaaldquote:
13 goedquote:Op dinsdag 26 april 2016 17:40 schreef nils7 het volgende:
14 goed...
http://www.rtlgp.nl/item/47737/quiz_herken_jij_deze_15_circuits
Ondanks dat het lelijk blijft is dit al een betere variant dan die Ferrari had.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:34 schreef ChatGirl het volgende:
Red Bull gaat tijdens FP1 de canopy-cockpit testen.
[ afbeelding ]
Ik vind hem er nog best tof uitzien, als er dan toch iets moet komen dan deze maarquote:Op donderdag 28 april 2016 12:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ondanks dat het lelijk blijft is dit al een betere variant dan die Ferrari had.
Dat ziet er nog best OK uit, maar is wel weer een extra oppervlak wat vies/nat kan worden wat het zicht beperkt.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:34 schreef ChatGirl het volgende:
Red Bull gaat tijdens FP1 de canopy-cockpit testen.
[ afbeelding ]
Daar heb je wel een punt ja. Regen zal niet zo'n probleem zijn door behandelmethoden waardoor het water wegloopt. Maar je hebt ook vuiligheid. Op de helm hebben ze daar tear-offs voor. Hoe gaan ze dat op zo'n scherm regelen?quote:Op donderdag 28 april 2016 13:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat ziet er nog best OK uit, maar is wel weer een extra oppervlak wat vies/nat kan worden wat het zicht beperkt.
ruitenwisserquote:Op donderdag 28 april 2016 13:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt ja. Regen zal niet zo'n probleem zijn door behandelmethoden waardoor het water wegloopt. Maar je hebt ook vuiligheid. Op de helm hebben ze daar tear-offs voor. Hoe gaan ze dat op zo'n scherm regelen?
Overigens denk ik dat de FIA al besloten heeft voor een ferraristijlachtige halo van metaal en denk ik dat ze dat er door gaan drukken, ongeacht waar teams mee op de proppen komen.
Doekje er overheen tijdens pitstops zoals dat vroeger ook met de helmen ging?quote:Op donderdag 28 april 2016 13:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt ja. Regen zal niet zo'n probleem zijn door behandelmethoden waardoor het water wegloopt. Maar je hebt ook vuiligheid. Op de helm hebben ze daar tear-offs voor. Hoe gaan ze dat op zo'n scherm regelen?
Overigens denk ik dat de FIA al besloten heeft voor een ferraristijlachtige halo van metaal en denk ik dat ze dat er door gaan drukken, ongeacht waar teams mee op de proppen komen.
Dat sowieso maar daar heb je weinig aan als je voorganger wat olie lekt. Zou trouwens ook een leuke strategie zijn, wat ruitenwisservloeistof de lucht in spraaien wanneer iemand je probeert in te halenquote:Op donderdag 28 april 2016 14:03 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Doekje er overheen tijdens pitstops zoals dat vroeger ook met de helmen ging?
twitter:GPUpdate_nl twitterde op donderdag 28-04-2016 om 14:57:51Zo ziet de cockpitbescherming van Red Bull Racing eruit. Wat vinden jullie, mooi of niet? https://t.co/53LB8FiPUT reageer retweet
Ah dan ligt het aan de camerahoekquote:Op donderdag 28 april 2016 15:21 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar van de zijkant gezien valt het wel mee vind ik.
[ afbeelding ]
Of zoals ze bij de onboardcamera's hebben (zo'n rol die elke x minuten (?) verder rolt). Maar Red Bull heeft schijnbaar een ander ideequote:Op donderdag 28 april 2016 14:03 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Doekje er overheen tijdens pitstops zoals dat vroeger ook met de helmen ging?
Terecht punt wel. Als het alleen voor de test van morgen is zie ik het gevaar niet zo van zo'n tear off in je sidepod. Maar als dit de standaardoplossing gaat zijn, dan krijgen we daar weer gedoe over.twitter:F1PaddockPass twitterde op donderdag 28-04-2016 om 15:56:57Apparently Red Bull will develop a 'tear off' system if the aeroscreen is adopted. Image one of those in your radiator intake. Blimey. #F1 reageer retweet
Nouja, ik kan eigenlijk niet zo snel een manier bedenken om zo'n grote tear-off er tijdens het rijden af te halen.. Dus zal het tijdens de pit-stops moeten gebeuren, kan het team het gelijk mooi opruimen. Vraag me alleen af of 2 keer voldoende zal zijn tijdens een race. Verder vind ik dit 10 keer mooier dan de halo van Ferrariquote:Op donderdag 28 april 2016 16:07 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Of zoals ze bij de onboardcamera's hebben (zo'n rol die elke x minuten (?) verder rolt). Maar Red Bull heeft schijnbaar een ander ideeTerecht punt wel. Als het alleen voor de test van morgen is zie ik het gevaar niet zo van zo'n tear off in je sidepod. Maar als dit de standaardoplossing gaat zijn, dan krijgen we daar weer gedoe over.twitter:F1PaddockPass twitterde op donderdag 28-04-2016 om 15:56:57Apparently Red Bull will develop a 'tear off' system if the aeroscreen is adopted. Image one of those in your radiator intake. Blimey. #F1 reageer retweet
Als het in de pits zou moeten zou ieder klein buitje al gauw betekenen dat mensen naar binnen moeten om hun vervuilde tear-off weg te laten halen terwijl ze er anders misschien voor gekozen zouden hebben buiten blijven om door te blijven rijden op de slicks. Moeilijk verhaal.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:35 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Nouja, ik kan eigenlijk niet zo snel een manier bedenken om zo'n grote tear-off er tijdens het rijden af te halen.. Dus zal het tijdens de pit-stops moeten gebeuren, kan het team het gelijk mooi opruimen. Vraag me alleen af of 2 keer voldoende zal zijn tijdens een race. Verder vind ik dit 10 keer mooier dan de halo van Ferrari
En dat terwijl we net van die lekker snelle bandenstops hebben. Straks wordt het: wie het snelste de tear-off eraf kan trekkenquote:Op donderdag 28 april 2016 17:35 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Nouja, ik kan eigenlijk niet zo snel een manier bedenken om zo'n grote tear-off er tijdens het rijden af te halen.. Dus zal het tijdens de pit-stops moeten gebeuren, kan het team het gelijk mooi opruimen. Vraag me alleen af of 2 keer voldoende zal zijn tijdens een race. Verder vind ik dit 10 keer mooier dan de halo van Ferrari
Er is een nieuwtjestopic om het allemaal makkelijk vindbaar te makenquote:
Plaats hem daAR maar naartoe. Dacht goed te doen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er is een nieuwtjestopic om het allemaal makkelijk vindbaar te maken
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 194 -Stoffel in Bahrain
Deze is voor de races en wat geneuzel over wie de meeste circuits kent.
Astu:quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:42 schreef heywoodu het volgende:
Waarom staat de stand niet constant links in beeld?![]()
Nu zit je steeds een beetje naar wat willekeurige shots te kijken zonder te weten hoe het gaat
quote:
LMP1 auto?quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:00 schreef Karstman het volgende:
Ik probeer te bedenken op wat voor dier dit ding nu lijkt... de tering wat lelijk...
quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:05 schreef WEST het volgende:
Het systeem van RBR ziet er beter uit dan die van Ferrari.
Ook veiliger denk ik, aangezien bij de Ferrari er nog wel dingen doorheen kunnen knallenquote:Op vrijdag 29 april 2016 10:05 schreef WEST het volgende:
Het systeem van RBR ziet er beter uit dan die van Ferrari.
De "Formule 1" kenner van Nu.nl spreekt over Red Bull als een "tussenstap" naar een echt top team.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:25 schreef tong80 het volgende:
Max Verstappen maakt na dit seizoen zo goed als zeker de overstap van satellietteam Toro Rosso naar het A-team van Red Bull Racing. Hoewel het huidige Formule 1-seizoen pas drie races oud is, zou het hogere management bij Red Bull intern die beslissing al genomen hebben.
"Ik ben er nog niet mee bezig, ik focus me op dit seizoen”, reageert Max Verstappen in de hospitalityruimte van Toro Rosso in Sotsji, waar zondag de Russische Grand Prix op het programma staat. "Maar ik heb altijd gezegd dat ik volgend jaar meer punten wil scoren en ook podiumplaatsen wil behalen.”
Dat laatste ligt bij Red Bull meer voor de hand dan bij Toro Rosso. Helmut Marko, de grote man achter de schermen bij Red Bull en verantwoordelijk voor het eigen talentenprogramma, zinspeelde eerder deze week al nadrukkelijk op de aanstaande promotie van zijn Limburgse oogappel. "Heel goede coureurs hebben in het verleden altijd maximaal twee jaar bij Toro Rosso doorgebracht en daarna hogerop gegaan. En Max is een extreem goede coureur”, zo stelde de Oostenrijker.
Andere geïnteresseerden
Verstappen heeft een doorlopend contract bij Red Bull. Indien men hem niet laat doorschuiven zou er – naar verluidt – ruimte zijn voor andere geïnteresseerden (Mercedes, Ferrari) om de Limburgse tiener los te weken. Mercedes-teambaas Toto Wolff liet eerder al in Telesport weten dat het hem ‘zeer, zeer zou verbazen’ als Verstappen in 2017 niet in een Red Bull zou rijden. Het is de boodschap die men bij het energiedrankconcern kennelijk richting Mercedes heeft gecommuniceerd. ,,Ik heb de opmerking van Helmut Marko natuurlijk ook gelezen. Ik weet dat hij blij met mij is, heel blij zelfs. En zo moet het ook”, zegt de hoofdpersoon luchtig.
Zijn manager Raymond Vermeulen noemt een overgang naar Red Bull ‘een logische stap’. "We plannen de carrière van Max in goede samenspraak met Helmut Marko, waarbij Red Bull in de lead is. We zijn ontzettend tevreden dat we deel uitmaken van een programma waarin we door kunnen groeien naar boven. Ik ga geen uitspraken doen over contracten, maar het mag duidelijk zijn dat we ook te spreken zijn met hoe alles verloopt tot nu toe. En het mooiste is dat Max nog steeds groeit. We hebben nog lang niet alles gezien wat hij in zijn mars heeft.”
Racehart
Volgens vader Jos Verstappen moet zijn zoon vooral blijven presteren. "Dan komt het vanzelf goed”, zegt hij met een veelbetekenende glimlach. En over de uitlatingen van Marko: "Dat is een mooi compliment aan het adres van Max. Maar we weten al langer dat Helmut zeer gecharmeerd van Max is. Immers, door hem zitten we nu bij Toro Rosso. En Helmut is iemand met een racehart. De dingen die Max op de baan laat zien spreken hem zeer aan en dat is voor ons alleen maar goed.”
Afgelopen seizoen kwam scoorde Verstappen 49 WK-punten, bijna driemaal zoveel als zijn Spaanse teamgenoot Carlos Sainz (18). Na de eerste drie races van 2016 staat de teller voor Verstappen alweer op dertien tegenover vier voor Sainz.
Teambaas Franz Tost wil zijn vingers niet aan de kwestie branden, aangezien het seizoen pas net onderweg is en hij gebaat is bij rust in de tent. "Maar als Red Bull besluit dat Max gaat doorschuiven, dan gaat hij doorschuiven. Daar hebben we bij Toro Rosso niets over te zeggen. Hoe groot ik de kans acht? Er is zeker een kans.”
Discussie
Promotie van Verstappen zou normaal gesproken ten koste gaan van Daniil Kvyat bij Red Bull, die daar bezig is aan zijn tweede seizoen. Twee weken geleden eindigde hij bij de Grand Prix van China verrassend op het podium (derde). Vorig jaar kreeg Kvyat zeker in de eerste seizoenshelft veel kritiek, waarna hij zich knap herstelde en in de WK-stand uiteindelijk een plaats boven zijn teamgenoot Daniel Ricciardo eindigde. De laatste staat bij Red Bull echter niet ter discussie.
Volgens speculaties zou Kvyat, die een doorlopend contract heeft, bij de komst van Verstappen teruggezet worden naar Toro Rosso. De Rus doet het af als ‘vreemde geruchten’. "Toro Rosso was een geweldige leerschool, maar ik denk dat ik daarvoor al geslaagd ben. Voor mij geldt: hoe sneller ik ben, hoe meer kansen zich zullen aandienen. Ik verwacht geen problemen als ik op deze manier door blijf gaan.”
http://www.telegraaf.nl/t(...)ogische_stap___.html
Kwam een mooie reactie op facebook tegen:quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:51 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:If this is implemented I hope drivers adopt open face helmets, goggles, scarves and thin upper-lip moustaches.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:00 schreef Karstman het volgende:
Ik probeer te bedenken op wat voor dier dit ding nu lijkt... de tering wat lelijk...
En dan rebranden naar Dacia F1 voor de Russische markt?quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:50 schreef Fer het volgende:
Of Redbull onderhandelt alweer met Renault over de motor van 2017 en is Kvyat in een gele wagen wel een geheime droom van de Fransen. Gezien de tamtam die ze deze maakten met Sirotkin, denk ik dat Rusland nog steeds interresant is voor Renault.
Ocon is nog steeds van Mercedes toch?quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
Volgend jaar Kvyat en Ocon bij Renault? Zou best kunnen.
Dacia is Roemeens.quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
En dan rebranden naar Dacia F1 voor de Russische markt?
Zou best kunnen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:37 schreef Jigzoz het volgende:
Vijay Mallya zou een schuld van 6,7 miljard dollar hebben bij een aantal banken en de overheid. Maakt hem dat de armste persoon van India?
kwalificeren en starten iddquote:Op vrijdag 29 april 2016 09:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch vreemd dat het zou duidelijk is dat Kvyat het veld zou moeten ruimen. Die vindt wel een plekje bij een ander team, misschien Williams als Massa er eens mee kapt?
Zou een mooie stap zijn voor Max, al moet hij wel goed leren starten in de tussentijd
Ja, maar mag wel voor Renault racen, omdat Mercedes voorlopig nog geen plaats heeft voor hem. En ze hebben Wehrlein ook nog.quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:16 schreef aesop het volgende:
[..]
Ocon is nog steeds van Mercedes toch?
Zie Renault nog wel doorgaan met Magnussen, en Kvyat als onderdeel van een motorendeal.
Nee. Alleen op Ziggo Sport Racing.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is dit toevallig live op gratis Ziggo zender?
gewoon betalen vriendquote:Op vrijdag 29 april 2016 13:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ah thanks, dan maar live streampje zoeken
Bedankt Hansquote:Op vrijdag 29 april 2016 13:48 schreef Beach het volgende:
[..]
gewoon betalen vriend
stream is illegaal
Head And Neck Supportquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:00 schreef Twieki het volgende:
Iemand een AceStream ID voor me, desnoods via PM/PB? Die in de topicpointer werkt niet.SPT / [SPT] Handige linkjes + streamsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die in de pointer is toch alleen voor de race?Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
Die doen 't ook allemaal niet.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:02 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
SPT / [SPT] Handige linkjes + streams
Die in de pointer is toch alleen voor de race?
Hier staat altijd wel wat goeds tussen: http://livetv.sx/en/quote:
Betalen voor Olavquote:Op vrijdag 29 april 2016 14:04 schreef Beach het volgende:
je kan Ziggo online kopen als het goed is
Fopje doet dat wel eens dacht ik
ZIggo Sport Go. Via Internet, ¤ 10,- p/m of ¤ 4,- per race.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:06 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ja, ik ga Ziggo nemen als ik 500 Mbit glasvezel heb. Doei.
Nog teveel geld voor deze farce.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
ZIggo Sport Go. Via Internet, ¤ 10,- p/m of ¤ 4,- per race.
Nauwelijks iemand koopt het. In Engeland zijn de kijkcijfers voor een Sky race 800.000 en voor een Channel 4 race ruim 3 miljoen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, dan doe je het niet. Opgelost.
de fp is ook al voorbijquote:Op vrijdag 29 april 2016 14:44 schreef motorbloempje het volgende:
Heb de stream maar opgegeven. Ben toch aan 't werk, en hij hapert als de tering met deze kutverbinding.Laatste wat ik zag was ene kapotte Manor.
Vandaag zal ook weer niet helpen voor Palmer vrees ik. 0.8 achter op Sirotkin. Nou weten we niet wat ze deden, maar volgens de Rus iig gelijke hoeveelheid benzine.quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, maar mag wel voor Renault racen, omdat Mercedes voorlopig nog geen plaats heeft voor hem. En ze hebben Wehrlein ook nog.
Palmer schijnt al op de schopstoel te zitten. Als hij niet snel presteert willen ze hem vervangen voor Ocon. Die zie ik daar volgend jaar sowieso wel racen en als ze dan Kvyat kunnen krijgen zie ik die er wel naast rijden, want beter dan Sirotkin en interessant voor de Russische markt waar ze de afgelopen jaren een aantal bedrijven hebben overgenomen die Renaults en Dacia's produceren voor de Russische markt.
Blijft aarslelijk als je het mij vraagtquote:Op vrijdag 29 april 2016 09:51 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
of hij heeft een net zo slecht chassis als Nasr had of hij is er een van de categorie Sakon Yamamoto of andere goden die het tempo niet bij kon houden.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Vandaag zal ook weer niet helpen voor Palmer vrees ik. 0.8 achter op Sirotkin. Nou weten we niet wat ze deden, maar volgens de Rus iig gelijke hoeveelheid benzine.
ze gingen toch ruilen van chassis?quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:39 schreef Nattekat het volgende:
Nasr is plotseling een stuk sneller dan Ericsson. Ligt echt niet aan het chassis hoor
Ik weet niet of ze ook echt geruild hebben. Heb de VTs niet gezien. Weet iemand dat?quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:51 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
ze gingen toch ruilen van chassis?
Heeft Sauber dan echt 2 verschillende auto's?
Zeer terecht punt. En de FOM is panisch over beelden op youtube, maar zelf iets aanbieden doen ze ook niet. Media in 2016 op haar best.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:35 schreef Dauthi het volgende:
Daarnaast valt het er helemaal niets online te zien, zijn er niet een goede highlights of summaries laat staan een archief met oude races, training en een best off.
Not to worry; volgend jaar heeft ie weer een Renault Tag Hoer achterin liggen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 07:49 schreef JimmyManna het volgende:
Wordt een zwaar seizoen. Bij Renault blijven was veel beter geweest.
Hoe moeten wij dat in godsnaam weten!? JIJ woont erquote:
nasr heeft nieuw chassis, niet die van Ericssonquote:Op zaterdag 30 april 2016 00:16 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze ook echt geruild hebben. Heb de VTs niet gezien. Weet iemand dat?
Of een betere deal met Ferrari. Dit is het slechtste van twee werelden (als ze het nu al moeilijk gaan krijgen..)quote:Op zaterdag 30 april 2016 07:49 schreef JimmyManna het volgende:
Wordt een lastige race voor Max, zegt Max. Kan hij wel eens gelijk in hebben. Ik ben alleen bang dat hef niet bij deze ene lastige race zal blijven... Wordt een zwaar seizoen. Bij Renault blijven was veel beter geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:47 schreef tralalala het volgende:
Zeg, steel eens geen geniale linkjes die ik heb gevondenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Helder. Dankje.quote:Op zaterdag 30 april 2016 08:24 schreef franklop het volgende:
[..]
nasr heeft nieuw chassis, niet die van Ericsson
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |